Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/30/20 in all areas

  1. 11 points
  2. 10 points
    In asteptarea lui Cielito, am scos Dacia de la iernat. I-am pus emblema noua pe grila fata, oglinzi usi noi si chedere noi de Renault 12. De asemenea un tratament cu Platinum Premium dupa spalare. Rezultatele in poze.
  3. 9 points
    Ca tot ziceam prin decembrie anul trecut ca sunt perspective sa imi montez clima pe Nubira, a sosit in sfarsit momentul mult asteptat. La sfarsitul lunii aprilie am fost cu @mirceajo pana la Craiova unde era donatoarea, o Nubira 2 break de Germania cu ~100.000km, fabricata la mama ei, in Coreea de Sud. Dupa ce ne-am intors la Rosiori, a inceput Operatiunea Clima. Vechiul modul de AC arata destul de curat dupa 21 de ani de folosinta. Au fost necesare si ceva transferuri de fire de la instalatia donatoarei, fiind de Euro 3, iar a mea de Euro 2. La fata locului a mai fost si @Dj_Dark care l-a ajutat pe Mircea la acest capitol. Eu am notat firele si le-a am pozat, conform indicatiilor, sa fie mai usor in procesul transferului. S-a izolat, dichisit, aranjat si titirit tot. Mentiune. In momentul demontarii bordului, s-a constatat ca erau slabite suruburile din dreapta pentru acel cadru metalic. Din ce am inteles, ar fi "boala" lor. Before: After: Si poza cu maestrul: Inca nu am instalat tubulatura care vine pe sub scaunul soferului si al pasagerului, fiindca mocheta de clima era murdara si am zis sa o dau la curatat inainte sa o schimb. Mai trebuie reincarcata instalatia cu freon si inlocuit senzorul de temperatura exterioara, ca da eroare pe panoul clima. Noroc ca am gasit unul nou la Unipart Craiova. Si ca tot vorbeam de noroc. Fix inainte sa plecam din Craiova, zarisem pe un raft ceva casetofoane, inclusiv unul care avea si magazie integrata, asa ca am zis sa ma duc sa imi arunc o retina. Cand ajung mai aproape in zona respectiva, langa raft trona frumos un volan cu piele si comenzi de Nubira. Reactia mea a fost "Mirceeea". L-am prins la 50 lei. Zilele trecute l-am predat la retapitat. Nu in ultimul rand, daca tot a fost demontat bordul si deconectat caloriferul, am schimbat si antigelul, ca au trecut cativa ani peste el.
  4. 9 points
    Aproape de finish. De la vopsitorie a iesit tipla!
  5. 8 points
    De ieri, avem asigurare si ITP ๐Ÿ™‚ Dupa am schimbat capul planetarei care troscaia in viraje (detalii mai sus) si am mai strans frana de mana un pic. Azi evident am iesit in teste si unde se testeaza cel mai bine daca nu transfagarasan ๐Ÿ™‚ Masina s-a comportat exemplar, nu s-a stricat nimic important (sau nu cred, vad eu maine pe zi ๐Ÿ™‚ ) singura problema la audio, boxa stanga fata a inceput sa nu prea mai mearga, dadeam volumul tare putin si isi revenea o perioada, dupa care la fel, statia de sub scaun trebuie verificata, cel mai probabil switch-urile vietii de low pass...etc..sau vre-un potentiometru nu mai face contact bine.
  6. 8 points
    La "marele risc" am luat un bloc motor de pe eBay, de undeva de prin Polonia. Blockul este (sper) de la un GM 2.0 LTG, adica exact ce i-ar trebui Nalucii, doar ca fost "recoltat" de pe un Cadillac. Mama mama ce corceala o sa rezulte ... daca se potriveste ๐Ÿ˜†. Riscul asumat a derivat din costul relativ mic al jucariei, 195 EUR cu tot cu partea inferioarea, plus 120 EUR transportul. Comparativ, in US am gasit la 500USD cel mai bun reper similar, dar fara partea inferioara si fara sa mai discutam de taxe vamale si cost transport. A sosit zilele trecute, am avut emotii legate de uzura camasilor. Din fericire este ZERO, dar sper sa nu apara surprize de tip ovalizare sau conicitate. In faza empirica am putut doar sa constat ca nu exista niciun pic de uzura la PMS, nici macar depuneri nu am gasit. De aratat arata cam asa, sper sa arata la fel de bine si sub capota Nalucii. Vedem in curand ce iese de aici
  7. 8 points
    Gata, suntem legali, am facut asigurare (800 RON) pe un an, ITP (a iesit bine la noxe desi mie mi se pare ca miroase cam tare evacuarea) si am fost cu ea joia trecuta in Bucuresti. Totodata am facut geometrie si echilibrat roti, cu ocazia asta am aflat si eu ca roata dreapta fata are camber 2 grade si nici fuga nu e extraordinara (mai aproape de cabina decat de bara. Cel mai probabil bascula stramba (masina a fost lovita pe partea asta, nu stiu cat de grav, dar are aripa si juma' de usa revopsite) O sa schimb bratul prima data dupa care daca nu se rezolva, jamba. Pana atunci, poze si drumuri, a iesit din rodaj teoretic, am 1000+ km.
  8. 8 points
    Poze Cielito proaspat vopsit!
  9. 8 points
    S-a inlocuit bobina si merge masina. Am facut si un drum bucursti si retur via A1 unde am considerat ca a iesit din rodaj (desi mai are) si am mers in stilul meu normal. A fost pe principiul, cum o inveti asa o ai, drept urmare i-am cam dat. S-au schimbat in sfarsit gumele spate fiindca chiar mi-o incercam cu fosilele alea la 170 la ora. Am mers tot pe hankook ventus prime k125 ca si la bmw-ul rosu fiindca mi s-au parut niste gume decente la banii lor. Si la final , niste poze mai artistice fiindca nu prea aveam la un loc. Masina se considera gata in mare, ce urmeaza sunt fineturi.
  10. 7 points
    Am inceput stripteas-ul lui Cielito...poze ...partea buna...nu are deloc rugina!
  11. 7 points
    Un fel de "The End" pentru povestea legata de incidentul de pe A1 ... Selectasem multe postari la care incercam sa raspund, m-a fentat CMSul si a decis sa raspund mai mult din amintiri ... Pentru inceput, am vrut sa il bodoganesc pe @Dj Dark pentru ca "m-a sustinut" teribil in teama mea legata de raritatea pieselor pentru modelul Nalucii. Asa a fost, reparatia a durat f. mult pentru ca bugetul de la asigurari nu acoperea costul pieselor "de noi", iar pentru SH sau furnizori uzuali din Ro timpul parca a fost din Star Trek "Sarirea" airbagurilor nu este neaparat motiv de "dauna totala" ! Este o regula nescrisa care poate fi discutata ... de retinut, desi nu as vrea sa aud de oameni care dau cu capul de airbag. La final, asa cum am mai zis, toata reparatia s-a facut cu piese de origine, SH sau noi. Prin urmare, nu m-am asteptat la probleme de asamblare, chiar daca anterior s-au putut observa mici imperfectiuni. Nasoleala majora a venit de la vopsea, insa s-a remediat si a iesti ... "de fabrica". Pe scurt, dupa ultimele interventii, nu ai cum sa iti dai seama ca masina a fost reparata ! Apreciez service-ul si ma bucur sa constat ca se poate face treaba buna atunci cand exista interes. Incadrarea in bugetul revizuit nu s-a facut la limita ... au ramas banuti ! Cam asa arata Naluca astazi, in momentul in care am preluat-o de la service: - zero probleme la partea frontala - zero probleme cu lufturile la aripi - zero probleme cu lufturile de la capota si faruri - zero probleme cu lufturile aripa-usa "Uzualele" poze de pe A2 Bun ... Ca de obicei, sa fim obiectivi !!! Exista si mici probleme. Cu toate ca oamenii de la service au lucrat super super bine din punct de vedere tehnic, tot au ramas urme de labute pe tapiterie, tavan, etc. Clar este necesara o curatenie "ca la carte" ... Totusi, sunt super multumit de faptul ca nu au aparut "greierasi" si absolut totul functioneaza ca inainte !!! Cea mai mare problema nu vine de pe urma reparatilor in sine ci din cauza timpului indelungat in care Naluca a "stat pe bara" precum si a efectelor secundare ale extinctorului pe care l-am golit imediat dupa impact. NU REGRET ca am facut asta, insa e clar ca nu doar a ajutat, ci si a daunat !!! Mai exact, m-am trezit cu un Check Engine aprins la 15 minute dupa ce am plecat din service. Am facut rapid o diagnoza si a rezultat o problema cu senzorul axelor cu came. Observasem si inainte ca motorul era cam bleg si consumul era cam mare ... diagnoza a confirmat. Am dus Naluca pe A2 ca sa consum benzina aflata in rezervor din Iunie 2020. Motorul super lesinat ... Cu greu am sarit de 2XX ... Am bagat benzina proaspata si lucrurile s-au schimbat pe loc. Totusi, a ramas problema mentionat mai sus (P0010), ramane sa investighez daca nu cumva e vorba de un contact imperfect generat de continutul extinctorului. Sunt cam 85% sigur ca asa stau lucrurile, ramane sa ma conving. In rest, nimic spectaculos. Testele de drum au aratat ca franele nu mai sunt cum le stiam (discuri rugininite, etc.) insa maine urmeaza un drum lung si sunt convins ca isi vor reveni) A/C, racire, instalatie electrica, totul se comporta OK. Revin cu update dupa ce mai consum ceva benzina ๐Ÿ™‚ PS: Garantez ca lufturile sunt perfecte, in poze e posibil sa apara mici deformari de perspectiva !
  12. 7 points
    Lejer, de...iarna, am terminat interiorul (cred) ๐Ÿ˜„ Am redus la minim parazitii pe care ii induce motorul muzicii, problema sunt cablurile de intrare care duc in spate, niste prostii fara ecranare. Vor trebui schimbate la un moment dat, insa momentan sunt multumit asa. S-a montat intr-un final si spatarul banchetei. e cam gata masina de itp si iesit in rodaj, insa la ce noroi e afara nici vorba momentan, ramane dupa anul nou. Pe viitor ar trebui schimbat farul dreapta cu ala de pe visinica fiindca desi geamul e bun, oglinda nu prea si este diferenta vizibila in iluminare. Ah da, uitasem, mai e incalzirea in scaune. Si o filmare cu muzica, distorsiunile de la final sunt de la telefon nu mai putea compensa ๐Ÿ˜„
  13. 6 points
    Decizie de moment, acum 2 saptamani m-am apucat de dat telefoane pe la reprezentante. Un singur dealer a fost mai receptiv, seara m-a sunat sa-mi spuna ca au masina pt mine in Ungaria. Drept urmare, de astazi sunt mandrul posesor de "kei car", Suzuki Jimny 2023. 1.5 benzina, euro 6, cutie in 5 trepte, AC manual... un fel de Cielo mai evoluat :)) Long short story, masinile astea se vand in UE ca utilitara 2 locuri. Bancheta este deja achizitionata, va urma demontarea grilajului si montajul banchetei. Plus diverse accesorii, maruntisuri, iar in viitor anvelope AT, suspensie +5 si altele.
  14. 6 points
    Multumita lui Mircea Jo si Rafi, care s-au miscat cu mare talent si dedicatie (cred ca le placea mirosul de plastic nou din masina), in 2 ore transformarea a avut loc. Au facut si proba 2 grasi, dupa cum se vede in poze :)) Ce nu se vede e ca au fost vreo 5 in total (portbagaj, bancheta, scaun fata)... am zis ca devine suspensie sport. Clestele de nituit piulite a fost f util, am mai dat o fuga si prin magazine de bricolaj pt suruburi, saibe etc. Nu a fost f complicat, dar de unul singur nu cred ca reuseam atat de usor. Mai lipseste o piulita cu pas diferit si clipsurile de la sezut (ar trebui sa vina azi).
  15. 6 points
    In urma cu ceva ani, zarisem pe Ebay in SUA un casetofon nou nout si la momentul respectiv am zis "Hai ca poate il iau mai incolo". Cand am dat sa il caut, fusese deja vandut catre cineva din Germania. Probabil varianta mea germana, ca altfel nu avea cum. Mi-a parut rau pe moment, dar mi-a trecut. Anul asta, pe la sfarsitul lunii august bunghesc iar pe Ebay in SUA un casetofon nou si de data asta nu am mai ezitat si l-am luat. In nici 3 saptamani a ajuns la mine. Am prins o micuta capsula a timpului din anul 2000.
  16. 6 points
    Buuuun ! A mai trecut ceva timp, s-au mai adunat noutati. Degetul rupt (tendonul mai exact) in Martie e aproximativ la fel ... Probabil nu isi va reveni vreodata, daca nu se recurge la cutit ... Deci, nu isi va reveni vreodata. Mai mult ma incurca, dar e al meu, asa ca nu-l mai vorbesc de rau. Agregatele, pe de alta parte, au evoluat mai bine. Despre BEE nu ar fi multe de zis, se simte OK, haleste (mii) de km pe drumurile patriei fara sa dea semne de nemultumire. Cu exceptia turbinei, pana acum, nu a avut parte de niciun schimb de piese, motiv pentru care acord fara rezerve multe bile albe dealer-ului de la care l-am achizitionat. Cablajul de la hayon, filtre, ulei etc, cam astea au fost motivele cheltuielilor cu intretinerea. Inca isi merita titlul de Best Buy ! In viitorul apropiat va avea parte de mententanta uzuala (ulei,filtre), dar am plusat cu curea de accesorii si intinzator. Distributia e pe lant, nu da niciun semn de ezitare, asa ca nu fortez nota. Ca si mici "imperfectiuni", (cred ca) as mentionat rulment roata stanga fata (are momente in care mi se pare ca se cere schimbat, dar nu este o manifestare constanta). Conducand alternativ BEE si Naluca, am impresia (cred ca e doar la faza de impresie) ca amortizoarele lui BEE s-au cam "inmuiat" ... Nu plang, nu bat, insa "stau altfel" de viraje in comparatie cu nava, mai ales daca ar fi sa compar cu setarea dura (Sport) a acesteia. Cea mai buna initiativa, cred, ar fi sa nu fac nimic momentan :D. Si cam asta o sa fac ... Cu Naluca s-au intamplat "chestii". Ca sa nu generez suspans, Naluca e bine ! Am pornit la drum cu o constatare endoscopica in urma careia a rezultat ca un piston e fisurat ... Chiar si daca ar fi fost "doar" asta, motorul oricum trebuia desfacut si reparat. Daaaaar ... 1. Crapatura constatata prin evaluarea video a fost mult mai serioasa in realitate. Pun poze cu pistonul TOPIT ... ca sa se vada ce inseamna eroare de proiectare ! Segmentii nici nu au mai putut fi scosi. In conditiile astea, mai mira-te ca Naluca a halit 4 litri de ulei in 150km ... Evident, cu asemenea "chestie, nu e de mirare ca blocul motor a fost zgariat si nu prea se mai preta la reparatie. Reamintesc faptul ca blocul de din aluminiu ... 2. Daca ar fi fost "doar" un piston, as fi zis ca na, ma incadrez in categoria celor "usor ghinionisti" care au pe masina un LTG 2.0 ... Dar, cum sa ma lase Naluca in randul celor "usor ghinionisti". Nu, nici vorba ... a trebuit sa fim in randul celor care nu au nicio ezitare cand au ganduri bune la adresa GM ... si iarasi nu scap ocazia de a confirma ca motorul Nalucii a fost produs in State ... Bun, hai sa vedem si poze: Daca ati pierdut timp sa vizionati filmuletul de pe Youtube pe care l-am pus mai demult, poate va amintiti cum "sareau" efectiv bucati din piston la demontarea motorului. Personal nu am vazut niciodata live asa ceva, mi-am zis, la momentul respectiv, ca e ceva deosebit, o problema punctuala. Totusi, ce amm gasit pe forumuri legat de faptul ca pistoanele de LTG sunt aberant de casante, s-a confirmat si la Naluca. Analizand crapatura, parerea mea este ca problema a aparut cu mai mult timp in urma si ca, uneori, pistonul ala avea sanse sa functioneze corect. Mergand mai departe, deja am inceput sa fac legatura cu prajirea bobinelor de inductie despre care am scris in mai multe randuri. Si, din pas in pas, nu exclud posibilitatea ca tot acest comportament sa fi fost prezent inca de cand am cumparat masina. Posibil ca fostul proprietar sa isi fi data seama ca ceva nu e chiar in regula, sa fi aflat ca motorul asta are o problema de proiectare si sa fi vandut masina "la timp". Clarificare: prajirea bobinelor (conform multor surse tehnice) "cam" are drept cauza principala o lipsa de compresie ... Daca fragmentul ala din pozele de mai sus se aseza bine, compresia era OK. Daca nu ... nu. In fine, reparatia a fost dusa la buns sfarsit, Naluca a adunat cam 4500km dupa reparatie. Cam 90-95% din drumuri au fost extraurbane. La inceput a fost aplicat un mic rodaj, de revenire. Turatii decente, reprize lente, fara "inima sportiva" ... Chiar si asa, consumul a fost exagerat de mare, pe Bucuresti-Brasov-Sibiu am scos 9,6%, iar pe Sibiu-Valcea-Bucuresti a rezultat cam 9,2%. Intr-o prima faza tevile de esapament au fost pline de funingine si masina bleaga la turatii mici. Am considerat ca uleiul ala inghitit la ultimul drum dinaintea reparatiei a imbacsit catalizatoarele si sondele lambda precum si restul esapamentului. O diagnoza facuta cu Torque a scos la iveala un comportament dubios al sondei lamda 2, asa ca am zis sa ii mai dau timp Totusi, m-am temut ca s-a cam busit turbina, prea avea semnalmente similare cu turbina lui BEE. Cu rabdare, dupa 3 drumuri lungi, lucrurile au intrat in normal, ba chiar au inceput sa depaseasca asteptarile. Raspunde bine, espamentul e curat, consumul a scazut dramatic. Ieri am parcurs Sibiu-Brasov-Bucuresti in conditii destul de grele in prima parte a drumului (ploi torentiale). Pe la Comarnic, consumul mediu arata dubios de bine: Inainte de reparatie nu am avut astfel de consumuri in conditii de mers "agil" , cu 4x4 50-50 permanent activat. Surprinzator si consumul instant la mers constant pe CB: La finalul deplasarii, incluzand A3 si putin Bucuresti, consumul mediu a ramas la un nivel mai mult decat decent: Ca si concluzii "de inceput": - reparatia efectuata pare reusita 100%; - inca imi pare rau de faptul ca service-ul s-a temut sa punem pistoane forjate. Marturisesc ca imi este jena ca povestea s-ar putea repeta, desi, in acest moment, totul pare foarte OK - ceva nu e in regula cu sistemul "Stop-Go", nu a intrat niciodata in functiune. Problema nu a aparut dupa reparatie, cam asa facea si anul trecut, inainte de "bucurie". Am monitorizat incarcarea pe baterie si pare cam ciudata, sunt momente in care cade sub 13 V. Bateria a fost noua in Ianuarie 2021, poate ca a fost afectata de cele cateva luni in care Naluca a bolit. Avand in vedere ca regimul de utilizare este, preponderent, extra-urban, momentan nu ma deranjeaza prea tare, mai monitorizam.
  17. 6 points
    Moah, 10 ani, chiar. Foarte bine se simte, injura prafu' din minunata urbe, ca d-aia ii fac reviziile conform graficului de "drumuri grele". Am ajuns la aproape 164000 km, anvelope noi Grabber AT2, amortizoare noi Raptor HD, polish la faruri si folie ca incepusera sa se ingalbeneasca, pus carlig de remorca, uzualele uleiuri/filtre, acu' urmeaza sa-i schimb curelele si amortizorul de directie. Mi-am gasit frumosul capac de roata in parcare, spart la prindere si pus pe roata de rezerva; nu stiu daca s-a rupt singur sau au tras de el incercand sa plece cu rezerva si i-a deranjat lantul antifurt suplimentar pe care-l pusesem ๐Ÿ˜  cert e ca nu gasesc altu' si varianta cu husa nu ma da pe spate. Iaca si poze de la ultima sesiune, pentru (probabil) ultimul CASCO facut.
  18. 6 points
    Aศ™ zice cฤƒ se cuvine un refresh... Maศ™ina a trecut cu bine de ITP ศ™i anul ฤƒsta. A venit motoraศ™ul pentru geamul faศ›ฤƒ stรขnga, nou ศ™i original, 2 buc bucศ™e barฤƒ stabilizatoare, tot originale, o monogramฤƒ GLE, vreo 5 buc cleme conducte, 2 buc Lucas dreptunghiular, de asemenea originale. Plus ce a venit de la Rฤƒdฤƒcini, ansamblul ศ™tergฤƒtoare , 2 buc arcuri faศ›ฤƒ, 2 buc bucศ™e braศ›e, un comutator pentru capac alimentare + portbagaj ศ™i cam atรขt... N-am apucat sฤƒ desfac ce a venit de la Rฤƒdฤƒcini. ศ˜i, bomboana de pe colivฤƒ, ceva ce-mi doream de mult prea multฤƒ vreme, compresor AC, nou nouศ›, original, cu sigilii ศ™i tot ce trebuie. Cรขnd am vฤƒzut cฤƒ este exact ce am eu pe maศ™inฤƒ, l-am luat fฤƒrฤƒ sฤƒ stau pe gรขnduri, chit cฤƒ m-a rupt la bani. Dacฤƒ nici ฤƒsta nu dubleazฤƒ valoarea maศ™inii... Pe termen scurt, urmeazฤƒ sฤƒ montez mecanismul ศ™tergฤƒtoarelor. Dupฤƒ cum am mai zis pe aici, al meu are joc mฤƒricel. Ar fi fost de fฤƒcut ศ™i geamurile, dar ghiciศ›i ce: s-a stricat comanda centralฤƒ (o chinezฤƒrie ordinarฤƒ). Bine, nu toatฤƒ, doar butonul de la geamul stรขnga spate. Oricum, nu mฤƒ aศ™tept sฤƒ mai ศ›inฤƒ mult. Originalฤƒ nu se mai gฤƒseศ™te, iar chinezฤƒrii recomandate ca fiind ,,coreene" (am observat cฤƒ se practicฤƒ des รฎn cazul pieselor Daewoo de provenienศ›ฤƒ dubioasฤƒ) nu mai pun. รŽmi trebuie ศ™i douฤƒ comutatoare pentru geamul din dreapta, respectiv pentru unul din spate. Aceeaศ™i belea, nu se gฤƒsesc decรขt ,,coreene". O sฤƒ mai caut ศ™i le fac cu proxima ocazie. Fix cรขnd mฤƒ gรขndeam dacฤƒ e ok sฤƒ pฤƒstrez comanda actualฤƒ ศ™i sฤƒ iau douฤƒ butoane coreene, avรขnd รฎn vedere cฤƒ nu fac abuz de geamuri ๐Ÿ˜€. ศ˜i pรขnฤƒ la reparat AC mai e cale lungฤƒ: nici urmฤƒ de uscฤƒtor (butelie) ศ™i de conducta de รฎnaltฤƒ presiune. Ar fi o butelie la Rฤƒdฤƒcini, dar e de R12 ศ™i nu merge la mine, nu din informaศ›iile pe care le-am cules. Vreau sฤƒ fac totul ca la carte, mai ales la cรขt am dat la compresor, deci mai aศ™tept.
  19. 6 points
    Ieri a fost o zi mai rece, asa ca fara chef de tavaleala m-am apucat sa schimb uleiul de la cutia de transfer. Masina are acum 139400km. Din fericire nu am gasit aproape deloc span in ulei, doar foarte putin prins de magnetul de la busonul de golire. Am verificat uleiul cu o lanterna puternica si nu am vazut span de aluminiu, ceea ce este de bine ๐Ÿ™‚ . Vechiul ulei avea numai 43000 km, deci urmeaza recomandarea celor din SUA de a-l schimba la 20000-30000 mile (32000-48000 km), dar era destul de negru, probabil din cauza coatingului de pe angrenaje. La schimb am folosit ulei de la Liqui Moly 75W90 full synthetic (cod producator 1024), special pentru angrenaje hypoide, adica fix ce recomanda in manualul utilizatorului. pretul a fost de aprox 120 lei/ 1 litru. Schimbul l-am facut cu ajutorul unei "siringi" de 500ml (vezi cutia), dar care s-a dovedit cam petarda (trage aer prin spate in loc as traga ulei). Dar si-a facut treaba, am tras de vreo 4 ori ca sa fiu sigur ca am facut plinul. In final pun cateva poze. In ultima poza se poate vedea ca am imbracat evacuarea in banda izolatoare termica. Asta pentru ca se pare ca una din cauzele pentru care cutia de transfer cedeaza usor la Captiva model >2011 este ca GM a facut economie si a scos scutul termic care era pe generatia 1 de Captiva. "Bandajul" l-am facut acum aprox 2 ani cu ceva emotii pt ca arborele cardanic e vecin cu el ๐Ÿ™‚ . Din fericire vad ca sta foarte bine si nu sunt semne ca s-ar desface, coliere isi fac treaba.
  20. 6 points
    "Azi" a fost putin mai tarziu, dar s-a rezolvat. Frumos... ce sa zic. Eu sunt enorm de multumit. Si ma bucur ca toata munca n-a fost in zadar. De bani nu mai spun nimic. Cert e ca-mi parea rau daca plecam fara sa cumpar jantele. ๐Ÿ˜ Ca impresii, cu anvelopele noi, bineinteles, se simte mai lin, mai putin zgomotos si parca fara vibratii. Asta pot sa spun dupa 35 km de proba. Piulitele comandate s-au dovedit a fi ce trebuie. Capacelele au o tenta galbuie, am avut dreptate. N-are nimic. Lacul in surplus n-are cum sa dea gres. Acum ce sa zic... sa am grija sa nu le julesc, sau mai rau, sa le sparg... ๐Ÿ˜” Jante "noi", masina murdara.
  21. 6 points
    S-a facut asigurare, ITP si de 2 saptamani e in Bucuresti. Dupa vre-o 700 km si 60 litri de benzina concluziile sunt urmatoarele: Toba este foarte zgomotoasa, sau am imbatranit eu, drept urmare o voi inlocui cu ceva mai linistit, cel mai probabil revin la stock ๐Ÿ™‚ Parca pica un rulment pe spate, parca se cam aude (sau o fi cauciuc stramb) dar pana nu schimb toba aia nu imi dau seama. S-a incarcat cu freon dupa schimbarea radiatorului si bobina compresor, instalatia functioneaza, vedem pe calduri mai mari eficienta. Geamul stanga iar face figuri, trebuie ajutat cu mana pe ultimii 3 cm, altfel se "haieste"spre fata si da inapoi. Cel mai probabil chederul e de vina, in rest am schimbat tot. Dreapta se pare ca functioneaza corect. Parca bate usor ceva pe stanga fata la denivelari. Cam atat, acum cele bune ๐Ÿ™‚: Farurile sunt belea, cele mai bune faruri dintre toate masinile mele, lupe + geam de sticla (nu plastice ca la alea noi) + becuri philips blue vision 120 sau 150% (nu mai stiu exact) fac super treaba, o placere sa merg noaptea. Rotile sunt perfect drepte si echilibrate, nu vibreaza nimic, masina are o tinuta de drum superba, o placere la condus (daca nu ar fi toba aia). Cam atat, poze:
  22. 6 points
    Am mai dezmortit-o si pe ea in weekend ๐Ÿ™‚
  23. 6 points
  24. 6 points
    Si am reusit sa o inmatriculez pe numele lui taicameu ( rca mai mic si scutita de la impozit ) Am mai facut niste km cu ea, distributia mai asteapta pana in Ianuarie sper. In rest nu am mai facut nimic la ea, a stat aproape 2 sฤƒptฤƒmรขni nemiscata in curte ๐Ÿ™‚ Bineinteles ca am mers pe VL 22 XNT , am mai avut varianta de numar VL 22 SED dar am zis sa raman fidel XNT-ului :)) Imi da o vaga impresie ca are termostatul blocat pe deschis, aseara dupa un drum mai lung (35km) in exterior nu a vrut sa ridice apa de nici o culoare. Ramane de vazut
  25. 6 points
    Ieri am demontat-o pe fata in ideea sa inlocui buscsile defectuoase de la bratele fata. Cam asa aratau Fara nici un fel de exagerare, au iesit din 3 ciocane date usor, nu de de mirare ca au alunecat bratele pe ele, o poza cu cea veche (sus) si cea noua jos. Se observa diferenta de grosime si faptul ca nu mai aveau guler in partea din fata. Daca ar fi sa ghicesc, cred ca au fost introduse din partea gresita (din spate spre fata) Am reusit sa le bag pe cele noi cu o presa improvizata (folosita la bej in trecut) cam asa au intrat. Nu sunt perfecte dar in partea importanta este bine Cam atat am reusit ieri si sa pun bratele inapoi pe masina, urmeaza sa schimb si jambele fata cu altele (din mai multe motive, detailem la momentul respectiv din nou) si am luat si tampon nou de motor.
  26. 6 points
    Ieri am dat un transfagarasan asa casual. Bineinteles ca este inca inchis la km 104 ca de ce nu, dar am testat masina temeinic, asta a fost forja dupa rodaj sa zicem ๐Ÿ™‚ Nu a mai picat nimic si miraculos si-a revenit ABS-ul si senzorii de parcare ๐Ÿ™‚
  27. 6 points
  28. 6 points
    Nu era inchisa lucrarea, spoilerul inca nu era aliniat. Carenajul stanga fata nici nu era montat. Nu imi fac griji, am vazut ca oamenii au potential, sunt sigur ca va iesi din service cu toate elementele aliniate perfect. Dat fiind ca oricum trebuie facuta revopsirea, micile detalii nici nu meritau abordate. Ieri am cumparat baterie, nu m-am mai complicat sa o reincarc pe cea veche, stiam de iarna trecuta ca nu mai e chiar in mintile ei. De Varta nu mai vreau sa aud (prea multe experiente neplacute in trecut), asa ca optiuni nu erau prea multe. Dintre producatorii "autohtoni" atat Rombat cat si Caranda aveau ceva in oferta. M-am orientat catre un acumulator Moll (n-am auzit niciodata de astia, insa am vazut acum ca sunt f bine cotati de catre ADAC), AGM, 95Ah cu 850 A. Bateria masinii era OEM-GM (Varta) AGM de 95Ah si 900A, nu ma tem pentru cei 50A in minus. Pret comparativ cu Caranda, dar garantie de 3 ani default. So ... vedem ๐Ÿ™‚ Asa cum am mai povestit ... A durat mult pentru ca am fost nevoit sa obtin piese SH de foarte buna calitate (altfel reparatia ar fi costat de doua ori cat masina !!!). Mai greu gasesti asa ceva si, chiar daca am gasit pe alte meleaguri, bucuria de Covid a intarziat teribil de mult transportul. Ca idee, au fost 2 transe de piese aduse din Germania si una din Polonia ... Si nu va imaginati ca au fost costuri mai mari din cauza asta, chiar din contra as zice ! Am gasit o firma super serioasa undeva prin jud. Harghita, un flacau de acolo m-a ajutat teribil gasind repere rare si in conditie "ca noi" ! Ma bucur teribil pentru ca am putut face ca reparatia sa mearga exclusiv cu piese Opel, nu after-marketuri. Din ce am discutat cu cei de la service, chestia asta a contat enorm si pentru ei, nu au existat niciun fel de probleme la montaj. Am avut si noroc (iarasi trimit multumiri flacaului din Harghita !!!), iar timpul nu a fost o problema, ne-am descurcat cu ce am putut pentru deplasarile de peste an. Ca fapt divers, Bee a sarit de 5500 km in cele fix 3 luni de cand a inceput sa mearga pe sosele patriei. Se simte nevoia/utilitatea unei masini mai mari pentru deplasarile externe (care predomina la noi), dar nici consumul unei masini de clasa mica nu are dezavantaje. Poza de mai jos e facuta in Rm.Valcea, dupa un drum care a inceput in apropierea Sibiului. Pana in spatele blocului, in Bucuresti, se duce spre 4,3-4,4% ceea tot ramane intr-o zona nesperat de buna.
  29. 6 points
    Aproape ca m-am temut ca am gresit topicul ... cam prea mult atentie a avut Bee pe topicul Nalucii. Tic-tac ... tic-tac ... Cum nu au fost afectate zone care sa aiba legatura cu structura, nu e de mirare ca piesele s-au aliniat bine. O mica obiectie am la farul stanga, coltul iese putin in afara, se va remedia. In rest toate lufturile sunt perfecte Motor, radiatoare, intercooler etc., toate in regula. Au pornit motorul, merge ca inainte, totul perfect la capitolul asta. In schimb a murit bateria ... era cea originala si daduse si mai inainte semne de "plictiseala". Bordul si airbagurile montate bine, s-a lucrat ingrijit. S-au grabit sa puna centurile negre (asa era in kit-ul pe care l-am luat), dar vor fi inlocuite cu cele originale, bej. De altfel se si vad cutiile pe scaune. Cu o mica exceptie (dar nasoala !) au ramas chestiuni de finete. Inlocuit parbriz, resetat erori etc. Exceptia este data de nuanta vopselei. In poze lucrurile par mult mai nasoale decat in realitate ๐Ÿ™‚, dar oricum lucrurile nu vor ramane cum sunt. Cel mai bine se observa diferenta de nuanta in ultima poza, intre stalpul A si capota. Aia este diferenta reala, la spoiler sunt niste jocuri de lumini si umbre care parca dramatizeaza situatia. Se va face revopsirea, nu a existat nici macar o obiectie din partea celor de la service. Din pacate, asta inseamna ca mai intarziem putin. Chiar si asa, semnele sunt foarte bune, reparatia a fost facuta cu simt de raspundere. Spre norocul meu, la service lucreaza un tip care a lucrat multi ani la reprezentanta Opel si "le mananca pe paine". Cam asta ar fi, de acum suntem in linie dreapta ... Ramane o intrebare dificila: daca da zapada, cum naiba plec din service incaltat cu anvelopele de vara ๐Ÿคฃ
  30. 5 points
    Mi-e clar, cu fiarele te descurci bine, lemnul nu iti place ๐Ÿ˜†. N-ai fi aliniat si tu placile alea inainte sa prinzi coltarele...
  31. 5 points
    Da, acu' poa' sa-si faca radiografie dentara la orice ora doreste
  32. 5 points
    Mici maruntisuri... aparatori de noroi (doar pt spate, pe fata trebuia sa dau niste gauri) si protectii pt firele de la dezaburire.
  33. 5 points
    Update: In weekend am reconditionat si etrierul stanga fata, ultimul ramas cu garniturile vechi, asa ca am scapat de grija etrierilor. Nu am mai scris in aprilie-mai, dar dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul. Tot atunci am inceput sa reconditionez toti etrierii, insa din lipsa de timp am reusit sa reconditionez doar etrierul stanga spate si dreapta fata. Masina a mers bine toata vara, dar imi statea un pitic pe creier ca a ramas cel de pe stanga fata... ๐Ÿ™‚ Pentru reparatia etrierului am folosit setul de reparatie etrier de la AUTOFREN SEINSA D42261C cumprat in primavara. Dar am folosit doar garniturile, pistonasele originale aratau bine si ceva mai bine prelucrate ca cele de la autofrein ๐Ÿ™‚. De mentionat ca am scos pistonasele cu un compresor de aer cu acumulator, cel de la Xiaomi, au iesit surprinzator de repede, dar nici nu erau blocate ๐Ÿ˜‰ . Cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana de pe fata, tot cu TRW GDB1715 ca si in trecut, tot cumparate in primavara. Cost total: 240 lei Poze nu am pentru ca eram murdar pe maini si ma grabeam sa termin cat mai repede.
  34. 5 points
    In caz ca nu s-a prins lumea inca, pe zi ce trece sunt mai mort dupa masina asta :)) Am avut wkndu asta un drum de un total de vreo 750 km +/- , la dus 11.3% alergata pe a1 si dealu negru, la intoarcere Rm Valcea - Bucureศ™ti, 7.5% consum de la plin la plin, Omw si la Valcea si la Bucureศ™ti, 181km cu 13.68 litri de benzina, nici Nubira nu scotea consumul asta, cei drept pe A1 am mers 110-120 cu un varf de 160 , dealu negru alergata cat mi-a permis si aglomeratia si conditia tehnica a masini. Dupa aproape 2 ani de cand e รฎnmatriculata pe Valcea, a ajuns si ea in judetul Valcea :)) Urmeaza sa primeasca niste "chestii" masina zilele astea, revin cu update dupa ce e totul pe masina pus. Si niste poze sa fie , in ultima poza Aveo-ul rosu e al bunicului, sta in garaj (masina) si are doar 16071km ( nu n-am mancat nici o cifra) din 2012 pana acum, iar Nubira e a unui prieten de la Craiova ( cel care mi-a trimis anuntul cu Americanca) care a dat o fuga pana la mine, ca sa ii pun scan-ul pe masina.
  35. 5 points
    Am dat de putin timp, asa ca agregatele familiei au beneficiat de atentie. Am inceput cu Naluca, la care aveam o restanta grava ... Placutele EBC au stat mai mult de un an degeaba, drept e ca si Naluca a somat destul de mult pe fondul motorului buclucas. Avand in vedere culoarea placutelor si faptul ca a fost prima revizie la frane in regie proprie, s-a impus sa curat si sa vopsesc etrierele si port-etrierele. Anul trecut i-am facut aceeasi procedura si lui BEE, motiv pentru care comandasem pentru amandoua masinile spray de frane albastru. Dat fiind spatiul disponibil in curte, am inceput cu partea stanga a masinii. Toate piesele care urmau sa fie vopsite au fost sablate. In plus, am scos toate bavurile de pe discuri, motiv pentru care au aparut si cateva zgarieturi superficiale. Placutele au fost montate in urma cu aprox. 30.000km si nu au trecut prin nicio revizie. Pe fata am avut TRW, pe spate GM OE. In mod neasteptat pentru mine, placutele de pe spate au stresat mai mult discurile (Brembo atat pe fata cat si pe spate) Curatate la sange tablitele de culisare, verificat si gresat glisierele, bibilit placutele pana cand au ajuns sa se miste cum trebuie. Am observat si o chestie care avea sa reapara mai tarziu. La partea din spate, ambele placute din interior au prezentat o uzura ceva mai mare decat cele de pe exterior. Explicatia a venit dinspre arhitectura etrierului la care pistonul se infileteaza pe masura ce apare uzura la placute. Pe de-o parte e bine, tot timpul placutele sunt foarte apropiate de disc ... Dar nu castigi nimic fara sa pierzi altceva in schimb :). Dupa ce am vopsit tot ce era pe partea stanga, am cam intrat in criza de vopsea :)). Asa ca am recurs la o smecherie, respectiv am dat piesele cu un strat de Zinc, pe post de primer :))) Rezultatul a fost peste asteptari, vopseaua a prins mult mai fain si consumul a scazut drastic. Pentru cei interesati, spray-ul cu Zinc folosit este cel din imaginea de mai jos, calitate super buna ! Daca tot am lucrat la masina, am alocat timp ca sa scap de niste rugina. Cred ca, din cauza garniturii de cauciuc, se acumuleaza apa in zona respectiva. Bagat perie de sarma pe bormasina si scormonit pana cand a iesit si ultimul firicel de rugina. Aplicat un strat de inhibator de rugina, curatat temeinic cu diluant si aplicat imediat un strat de antifon de la Teroson. Vopsit cu spray la culoare, dat lac, tot tacamul. Nu am mai facut poze la toate etapele. Am plusat si cu o janta, dar aici nu prea a mers treaba cum as fi vrut. Am avut spray facut pe cod de jante de Opel, insa degeaba, se poate observa o mica diferenta intre original si reparatie. Janta a fost asa de cand am luat-o, e setul de 18" luat SH la pe la inceputul lui 2020. Nu ma pricep la vopsit de finete, poate nu am dat eu in unghiul corect ... Posibil sa fi aparut si o decolorare in timp a jantei sau, la fel de posibil, omul care a facut spray-ul sa fi mers pe un alt cod de Opel ... ca doar nu or fi facut astia o singura vopsea pentru toate jantele ... Si pentru ca tot eram "pe val", i-am facut o revizie la frane si lui BEE. La astea umblasem anul trecut, cand i-am montat EBC Greenstuff. De atunci au trecut cam 34.000 km, timp in care nu am mai intervenit deloc, iar franele au fost super super faine ! Ce am observat la Naluca (uzura diferita la placutele spate) am regasit si la BEE. Si asta are etrierul tot cu piston infiletabil, deci presupunerea mea pare destul de buna. Altceva am descoperit si care chiar trebuia remediat urgent. Placuta dinspre etrier acumulase o tona de praf in santul de "aerisire", motiv pentru care nu mai facea contact perfect cu discul. Inca nu aparusera dezechilibre, zgomote sau lipsa de performanta, dar nici departe nu cred ca era. Situatia a fost aproape identica si pe cealalta parte a masinii. Ca si la Naluca, placutele de pe fata s-au prezentat in stare mai buna, cu uzura echilibrata si mai putine reziduuri in sant. Si la BEE am rectificat discurile, insa aici treaba a mers mai usor. Naluca m-a fentat rau cu AWD-ul ei, BEE a colaborat altfel. Nu detaliez pozele de mai jos, cei cu porniri auto-destructive se vor prinde. Atentie, NU recomand nimanui procedura in regie proprie ! Am lasat la urma o poza facuta cand lucram la ultima roata (dreapta spate) a Nalucii. De apreciat umorul negru al masinii asteia, am luat-o ca pe o forma de multumire pentru frane ๐Ÿ˜ˆ. Evident, problema este mai veche, nu se simte la drum sub nicio forma ... Poate e o forma de protest, sa imi dea de inteles ca nu mai vrea sa care 10 saci de ciment (mici, de 20kg !), ci doar 8 ๐Ÿคฃ
  36. 5 points
    Si a fost plug and play, fara nicio problema ! Cu sustinerea si suportul logistic al lui @mirceajo azi am ajuns la un service cu elevator, caldura, conditii de lucru mai mult decat OK. Toate sculele mele au ramas la Sibiu, asa ca trusa "de prim ajutor" a lui Mircea a fost la mare inaltime. Operatia a decurs atat de rapid si atat de fara probleme ca nu am apucat sa facem prea multe poze. Totul a mers snur de la cap la coada, deja Piulita si-a reintrat in toate mintile si maine e gata de un nou drum spre Sibiu :)). Enervant de tot agregatul, chiar nu s-a simtit aproape deloc operatiunea la justa valoare. Toate suruburuile s-au desfacut singure, parca se speriau efectiv de cheie. Conectorii, la fel ... Am si facut misto cu Mircea de apucaturile vechi de impatimiti Daewoo. Pentru a fi mai usor de accesat prinderile turbinei, am dat jos catalizatorul, ocazie cu care am curatat putin cele doua sonde Lambda si am suflat si fagurele. Doar asa, de intretinere. Doua consecinte s-au vazut imediat dupa ziua de azi. 1. Cuplul la turatii scazute a revenit in totalitate. Nu ajunsesem la probleme serioase, dar tot se simte diferenta. 2. Consumul urban a scazut notabil, ramane sa vad maine pe extra-urban cum stau lucrurile. Aici nu se vedea mare lucru nici inainte, pentru ca regimul de turatii si plecarile de pe loc erau oricum mult mai limitate. Turbina veche Turbina noua Urechea f deformata a tijei ce actioneaza Wastegate-ul. In realitate arata mai rau ca in poze. Fata de ax, jocul era cam de 3-4mm. In pus am gasit uzura de cca 1mm si la ax ! Wastegate-ul cu axul mentionat mai sus. Se vede acolo (mai greu) santul de 1mm, poate chiar mai mult. Tot in poza asta se poate vedea axul care intra in capacul turbinei si actioneaza pastila Wastegate-ului. Se vede cum arunca un pic de fum, deci se poate deduce cat de mare era jocul de acolo. Am facut si filmulete, dar nu se justifica sa incarcam aiurea forumul. Gazele scapate pe la axul aflat in discutie au innegrit putin si scutul de protectie al turbinei. Inspectia finala :D. Dupa ce am inchis totul si am pornit motorul, evident ca a iesit ceva fum de la arderea antigelului si uleiului. Normal ca am dat cat s-a putut de mult cu spray , dar tot au mai ramas urme. Dupa ce am plecat de la atelier, am facut un mic rodaj pe CB. Cand am ajuns acasa, Piluita torcea fara sa pufneasca fum si fara sa mai zornaie sub capota. Una peste alta, operatiunea a fost un succes total, super multumit de prietenul chinez. Piesa OE, totul in grafic ... se pune intrebarea daca se justifica reparatia turbinei vechi ... Cativa prieteni deja au zis ca nu ๐Ÿ˜„ Multam Mircea, pentru tot !
  37. 5 points
    Iar asa pe final de vara prin august am avut o revelatie.. trebuie sa vopsesc etrierii ca nu mai merge. Am ales un rosu mat pentru etrieri si negru mat pentru discuri, ambele pt temperaturi inalte de la Dedeman motorsport. Da stiu, trebuie sa repar aripa spate si sa vopsesc jantele.. urmeaza. Tot in august am avut parte de o alta mica filmare din partea lui Bratu, las link-urile de pe Instagram si Tiktok (depinde ce folositi, eu am facut cont pe tiktok doar sa-l vad): https://www.instagram.com/reel/CkSwNikj8DI/?utm_source=ig_web_copy_link https://www.tiktok.com/@bratudor/video/7157676955876216069?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 si alte poze.. de luna asta :)) Gata sunt la zi ๐Ÿ™‚
  38. 5 points
    Normal ca in procedura de rezolvare am observat ce motor jegos am iar week-end-ul urmator a intrat la curatenie si sa ales si cu schimbarea tevii principale de apa din spatele motorului (o aveam noua si OEM, era pacat, ca tot am schimbat antigelul): O sesiune foto din diverse locatii printre care si o intalnire cu un coleg de la pitesti (nubira argintie) si a se observa ca am pus becuri noi "รฏn bara" : P.S. Si pustiu care a vrut neaparat sa bage benzina.. :)))
  39. 5 points
    Mai stergem praful, am achizitionat niste filtre de benzina gen dacia 1310 cu gandul sa le folosesc la apa sa filtrez rugina din ea. Motivul, desi am schimbat-o de 2 ori tot e putin murdara de cand am refacut motorul. Din pacate nu prea am reusit fiindca toate filtrele (4 la numar) s-au inbacasit relativ repede, in cateva minute nu mai trecea nimic prin ele. Metoda folosita a fost pe furtunul de retur dela clapeta de acceleratie in vasul de expansiune si ca sa fiu sigur ca am debit am obturat si furtunul care duce in caloriferul de caldura cu un cleste. Am folosit 2 la asta si 2 la aia verde, acelasi rezultat. Dupa prima tura le-am suflat in sens invers cu aer sa se mai desfunde si repetat, acelasi rezultat, s-au infundat la loc in 2 minute, deci daca mai are cineva ideea asta sa stiti ca nu functioneaza ๐Ÿ™‚ La final, am avut un moment de pensionar, stateam in ea pornita in garaj si ascultam radio pe tank-ul original, era si niste muzica din anii 90, la fix ๐Ÿ™‚
  40. 5 points
    Am incercat pe ventilatie cu treapta IV, aer proaspat si, intr-adevar, (cred) nu a mai decuplat. Cum am dat pe treapta I, parca incepuse sa decupleze. Am bagat in termometru in aeratoare si, cel mai putin, am avut 7.5 grade celsius, cu 20 de grade afara. Ce credeti ca am facut tacit? ...Mi-am pus ce mi-am dorit, de cand am masina: ceas de bord original. Am studiat forumul (traiasca el), am dat - cu greu - peste mufa cu fire, am tras o gaura in bord cu letconul si am finisat cu un cutter. Bine ca m-am ales doar cu o zgarietura pe bord, care nu prea se vede. Nu conteaza. 20 de lei m-a costat ceasul, singurul la ora actuala pe 'net. Am mai vazut la englezi, dar la 20+ de lire, plus termen de livrare enorm, nu mi-a trebuit. Si o poza cu Micul Gigant.
  41. 5 points
    A/C FUNCTIONAL!๐Ÿฅณ In sfarsit, minunea s-a intamplat. Am scapat si ieftin, 170 de lei. S-a facut test de presiune pozitiva, apoi testul de vacuum, efectuat cu aparatul. Sper sa tina... Inainte sa punem aparatul, am testat si valva de la conducta veche si, bineinteles, pierdea. Asa ca s-a inlocuit. Adaugat 550 ml de freon si 2 gr de substanta de contrast (ca nu mai avea). Ulei avea compresorul (sper). Ce nu-mi place e ca decupleaza compresorul des. Merge la inceput cateva minute, dupa care decupleaza la minut, sa zic asa; nu am cronometrat. Singura chestie ce-mi vine in minte, e senzorul de pe vaporizator. Ma gandesc la faptul ca proba AC-ului, facuta la 19 grade, face ca vaporizatorul sa inghete (sa se raceasca mult) si din cauza asta. Nu stiu... Mecanicul, care are Spark, a spus ca si la el e aceeasi situatie. Si ca la Loganuri e la fel. S-a uitat la presiuni, a spus ca sunt bune. Nu mai conteaza si nu ma mai intereseaza. Sa mearga! Sa fim sanatosi si vedem la vara; mai e mult pana atunci. Dar rece baga bine. Nu am avut sa-i punem un termometru, dar e ce trebuie. Inca ceva: asemanator zicalei multora, cum ca te ia vantul cu Matizul cand trece un tir pe langa tine, la fel e si aia ca nu mai trage deloc motorul, cu AC, e fix-pix. Da, e adevatat, il inmoaie nitel, dar nu-l stoarce de tot. Oricum si fara AC, tot blegeala era. Si cand trece tirul, se simte si-n masini mai mari/grele.
  42. 5 points
    1460km prin tara, numai munte si serpentine, animalul a mers bine, a consumat bine, usor incomoda pe drumurile din centrul tarii, aparent "ungurii" nu investesc in drumuri, ei si-au luat toti jeep, "poate numai venit rumenu pe la noi" dar sa tinut bine, inainte de plecare i-am cumparat manerele de la usile din fata, nu stiu de ce s-a facut asa urate, dar in fine le-am schimbat ma deranjau rau, am gasit la Skoda originale la pret super ok. am avut si 2 incidente minore, mi-a sarit o piatra pe lateral stanga pe una din usi, mi-a facut o zgarietura...inca una... asta e, iar la intoarcere pe autostrada, aparent unul din trimurile care vine montat pe lateralul parbrizului sa decis sa plece, banuiesc ca de la atatea vibratii, plastic vechi..plus viteza excesiva in fine, deja am dat comanda de unul nou.
  43. 5 points
    227.000 km Schimat saibe injectoare, oringuri, saibe capac culbutori. Pentru un diesel arata foarte bine. Nici un fel de depunere.
  44. 5 points
    Continuarea, fiindca aveam un zdranganit la evacuare am zis sa investighez un pic, asta e ce am gasit ca amintire de la circuit ๐Ÿ™‚ Piatra respectiva era blocata intre saxofon si caroserie, ea era sursa zdranganitului. Am mai gasit niste iarba (nu de care trebuie ๐Ÿ˜›) si suportul respectiv rupt, ambele tampoane retezate curat ๐Ÿ™‚ . Tampoanele s-au comandat deja, 22 ron bucata. Cel mai probabil s-a intamplat la o iesire mai nasoala in decor (am avut vre-o 3). In continuare, fiindca tot mi-am luat setul de cale blocare distributie, a fost sa verific daca distributia este intr-adevar bine. Admisia era ok cu arborele, insa evacuarea era putin intarziata. Totodata am masurat daca toate pistoanele sunt unde trebuie (nu sunt biele indoite) cu sublerul prin gaura bujiei, masuroatoarea efectiva nu era relevanta, ceea ce era relevant este ca pistoanele 1-4 respectiv 2-3 sunt la acelasi nivel ๐Ÿ™‚ Si, evident, test de compresie. La final am reusit sa pun garnitura capacului prost, drept urmare motorul mergea foarte prost, aparent este foarte sensibil la aer fals, simte si desfacerea busonului de la ulei in functionare. Intr-un final s-a pus bine si functioneaza, pare ca raspunde putin mai bine la acceleratie insa numic spectaculos, o sa mai vad la testul de drum cand va fi. Pana atunci, poze finale ๐Ÿ™‚
  45. 5 points
    Am iesit si in teste, ABS-ul nu mai sta aprins dupa schimbarea jambelor (cu tot cu senzori) unul din senzorii de pe fata era de vina aparent. Din pacate masina tot vibreaza pe la 30 la ora in accelerare si dupa pe la 60, nu stiu ce se intampla, chiar nu mai am idei fiidnca motorul e acum la nivel, vedem cat rezista tamponul central fiindca ala preia vibratia. Si, dupa cum ne-am obisnuit, la fiecare iesire inca o problema, de data asta dupa ce am ajuns in garaj, am vrut sa pliez oglinda si carcasa s-a rupt din toate cele 4 prinderi. Cel mai probabil erau lipite de mine cu superglue, nu imi mai amintesc cand am facut oglinda, tot superglue am pus si acum momentan si in paralel am revopsit un capac intact (dar visiniu) verde cu un spray de vopsea de acum 2 ani ๐Ÿ™‚ urmand sa il inlocuiesc direct cand se rupe din nou. Mai trebuie sa ii dau lacul, insa am fost atat de multumit ca mi-a iesit perfect vopsitul incat am zis sa nu risc sa il fac rahat dand si lacul acum, data viitoare sa fiu sigur ca e uscat bine ๐Ÿ™‚
  46. 5 points
    Salutare, ma numesc Roman Liviu am aproape 18 ani si am si eu renumita masina Chevrolet/Daewoo Evanda 2.0i +gpl pe care o detin de 2 ani de un an sta pe loc deoarece si din pacate tatal meu a decedat si cum masina a ramas pe mana mea m-am decis sa o fac.Am o problema la gaz din cate stiu si eu cand o trec pe gaz moare (gaz avand). Dupa trecerea acestui an a aparut rugina la aripile din spate dar nu a dat tare rugina deci se poate remedia.Si cum si tatal meu a fost nebun dupa masini mi-a bagat si mie in sange asta si in apropiatul viitor as vrea sa ii cumpar un kit de suspensie sport sa o las mai jos si un lip (doar daca gasesc pentru aceasta marca). Sper ca va place masina o intretin cat pot eu de mult.
  47. 5 points
    Am vrut de multe ori sa mai scriu aici, dar mereu a intervenit ceva. A fost un an in care problemele legate de Covid au fost cele mai mici pe care le-am avut din punct de vedere al sanatatii (apropos, NU am facut Covid :D) si asta si-a spus cuvantul. Totusi, am zis sa nu treacem in noul an fara a mai scrie una alta despre Naluca. In primul rand, masina e OK, nu a ramas cu nicio sechela dupa accident/reparatie. In primavara am comandat, la risc, supapa aia pt VVT-In, se inlocuieste super simplu, o cheie de 10 este suficienta. In 10 minute, cel mult, am schimbat-o si, de atunci, nu am mai avut nicio neplacere. Ramane presupunerea pe care am facut-o initial, din cauza statului pe bara vreme de aproape 6 luni s-a blocat si aia a fost. Sau de la pocneala, naiba stie. Orice spray degripant, lichid de frana, etc. am incercat, nu am deblocat-o. Parti rele: consumul a crescut imediat, de la un 7-7,5 extraurban spre 8,5-9 extraurban. In plus, au reaparut durerile de coloana cervicala. Parti bune: ... really ??? Tot prin primavara am facut niste drumuri super faine, in zona Sarmisegetuza si Poiana Ghioceilor (1, 2). Au iesit niste poze faine, drum forestier (pentru ca am mers, ca de obicei, altfel decat ar fi mers oamenii normali), insa nu am apucat sa le dimensionez, nu pot fi inca urcate pe forum. Prin vara aveam timp, nu urmau drumuri serioase asa ca m-am decis sa schimb kit-ul de ambreiaj. In Sibiu am avut parte de preturi care variau intre 9500 lei kit-ul + manopera si 6500 lei kit-ul + manopera. FARA TVA, desigur ! Am gasit, oportunist, la un magazin online celebru kitul la 4000 lei. Nu l-am luat pe loc si rau am facut, a doua zi sarise la 4400. L-am luat atunci si, intre timp, m-am interesat de manopera. Am apelat la un service-local, multi-marca, cu ceva referinte bune (si cu cunostinte la seful de service pe mecanica ๐Ÿ˜‰). Cu tot cu uleiul lor de CV si lichid de frana (din pacate doar completare), am ajuns la 1200 lei (cu tot cu TVA), ceea ce mi s-a parut decent. Kitul a continut tot ce trebuie: disc, placa de presiune, rulment si volant. Povestea clasica cu volant bi-masa, am preferat sa il schimb pentru ca, pe bune, chiar avea un pic de joc. Neplacerea a venit tocmai din partea astuia ... suruburile originale era de 12, in vreme ce suruburile din kit precum si gaurile din volant au fost de 10. Cu masina desfacuta ar fi fost necesar sa gasesc un inlocuitor, ceea ce nu era fezabil. Asa ca am apelat la un var care se ocupa de chestii "metalice" si, cu greu greu greu, am reusit sa marim gaurile pana la 12 (folosind echipament profesional, industrial). Varu-meu isi facea cruce ... a inceput sa ma bombane ca e fier 55 (ceva de scule, nu intrebati ...) si a durat peste o ora (si 3 burghie ... inrosite) pana am terminat treaba. A doua zi am fost la service, montat fara alte probleme, functioneaza perfect. Spre deosebire de experientele avute cu kiturile de ambreiaj Sachs in cazul MOSului, aici nu am retineri legate de ce era in pachet. Clar toate originale Sachs. Am pus toata treaba pe faptul ca Naluca se regaseste in US ca si Buick Regal si e posibil sa fie repere facute diferit, pentru fabrici diferite dar care sa ajunga aiurea ... multumim globalizare ! Pentru ca: 1. in Naluca nu se intervenise pana acum; 2. suruburile de volant originale erau cu diametru mai mare DAR si alt pas fata de cele din kit; 3. volantul original al Nalucii era identic (ca si cod) cu ce am luat eu, DAAAAR existau urme de marire a gaurilor de prindere. Evident, facute super profi, cu alte echipamente ... insa au mers si alea autohtone ๐Ÿ˜†. Concluzia mea a fost ca arborele cotit (sau chiar tot motorul ???) a fost produs in US si nu s-a imperecheat bine cu restul de componente europene. Apropos, kitul nu a fost schimbat de dragul de a-l schimba. Inca de anul trecut, in zone de urcus de la munte, la schimbat 2->3 pe la 5000-6000 cu reluare brusca, ambreiajul patina. Din ce m-am consultat cu putini cunoscatori ai modelului, durata de viata a ambreiajului ar fi cam de 100.000km. Noi am facut pasul pe la 120.000, deci e OK. 4x4, cuplu de basculanta ... merge. La MOS, schimbul ambreiajului de fabrica l-am facut tot pe la 120.000. Post inlocuire ambreiaj am decis sa schimb si lichidul de frana, nu prea imi dadea pace faptul ca doar completasera in service ce s-a pierdut la demontarea ambreiajului. Am mers ca si la MOS cu ATE Typ 200 si lucrurile sunt OK. S-a simtit o schimbare inclusiv la frane, au devenit putin mai incisive. Nu stiu ce naiba de lichid folosisera pentru completare, a fost bine ca l-am schimbat ! Au mai fost si 2 incidente de trafic/parcare. La un drum facut spre Bucuresti, de Pasti, undeva pe Dealul Negru, fix in acelasi loc in care imi sarise o piatra si mi-a spart parbriul MOSului, istoria s-a repetat. Masa mare ... parbrizul avea mai putin de 5000km si il inlocuisem cu reper OE. Din fericire plesnitura nu s-a extins asa ca am putut apela la serviciile specializate ale unui "dentist" de parbrize. Solutie, lampa UV ... la final a iesit de cu greu se observa. Al doilea incident a fost de parcare. Am lasat masina in parcarea organizata din zona Piata Cibin, pe moment nu am observat nimic. Acasa, dupa ce am parcat am constatat ca aripa dreapta fata a fost usor infundata. Dupa o analiza criminalistica atenta, am ajuns la concluzia ca fost un carucior de aprovizionare cu marfa, strada este cu sens unic, alta varianta e imposibila. Asa a ramas, nu mai am chef sa ma ocup de maruntisuri ... Camera video de spate o am de mai bine de o groaza de vreme, cablul e tras pana la bancheta din spate, ar mai fi de inlocuit doar o lampa de numar ... insa va trebui sa mai astepte. Pentru cei care s-au intrebat cat consuma balena la mers decent, va pun o poza facut la pe la inceput de Noiembrie. Drumul a fost ceva de genul "casa de la tara" (peste Olt si peste deal de Avrig, pentru cunoscatori) - Bucuresti, traversat de 2 ori, cca 40km - casa de la tara. Jumatate de drum cu tenisi (aka anvelope de vara), intoarcerea cu bocanci (anvelope de iarna). Per ansamblu, la cam 45.000km de cand am luat-o, consumul mediu este de 10,1/100, cu aceeasi mentiune pe care am mai facut-o candva, mers cam 75% in afara. Desi ... nu stiu daca asta e neaparat de bine :D. Pentru consum, adica. Si pentru ca tot suntem in perioada sarbatorilor, atat Naluca cat si Bee au primit cadou cate un set de covorase personalizate. Covorasul soferului era gaurit de mult, restul sunt in conditie bune, dar tot a meritat "distractia". Cam asta a fost rezumatul anului, daca o sa ma invrednicesc o sa revin cu niste poze faine de pe unde am reusit sa umblam in pandemie. Aaaaaa, moment ca mi-am amintit ceva care chiar merita vazut ๐Ÿ˜ƒ In "primavara" am dat o fuga pana la Balea. Cu masina pana la Cascada, apoi cu telecabina. Zapada mare, mon cher ... Gasiti masinile din poza alaturata =))). Apoi gasiti drumul ... Buflache s-a cam dat cocos, nu vreti sa stiti cum am scos-o de acolo ๐Ÿคฃ. Si nu, nu a fost nimic regizat. Si inca ceva, nicio persona nu a avut de suferit in timpul sedintei foto ๐Ÿ˜ˆ La Cabana Balea pustiu pustiu, am fost singurii clienti din restaurant ... VIPuri in toata regula. Pana am coborat, unii mai dibaci au reusit sa isi scoata masinile de sub troiene. Altii nu... (aviz amatorilor, aici se afla deghizat un Suzuky Jimmny) Si DA, merita AWD pe un sedan. Merit RAU de tot ๐Ÿ˜ˆ๐Ÿ˜ˆ. Dintr-un motiv care imi scapa, se pare ca exista o legatura directa intre AWD si senzatiile de rau de la stomac ... inca investighez
  48. 5 points
    Hai ca iar am uitat de topicul asta si am lasat praful sa se depuna ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Cum a scris si @pompiliu92 m-am procopsit datorita lui cu un set de ceasuri Supervision , sau cum imi place mie sa le spun "ceasuri originale dฤƒ Koreea boss" :)), nu le avem in plan , stiam de existenta lor si de incercarea lui Pompiliu sa puna mana pe un set pentru el si unu pentru mine. Momentan ma apropii de 5000 km de cand am pus ceasurile :)), aveam o problema cu indicatul benzine de ceva timp, doar ca am reusit performanta sa raman in pana , am solicitat suport tehnic, moral si carburant de la un coleg de munca :)), am รฎncercat de atunci sa o tin mereu cu peste jumatate de rezervor ca sa evit telefonul : " am ramas fara benzina iar, am eu palnie ". Am reuศ™it ca la sfarsitul lunii August sa bifez si eu primul meu drum lung cu Nubira, pentru cine nu stie la drum lung am mers mereu cu Kia lu taicฤƒ-meu ca na gpl mai ieftin, consuma la fel ca Nubira dar e ok :)). Nu am apucat sa fac o poza frumoasa la mare, poate la anul. Fiind primul ei drum lung am fost putin speriat de bombe, daca se rupe, daca sare pistonu prin bloc, daca rup distributia, daca ma face cineva acordeon pe A2, drept urmare am decis ca e cel mai optim sa plec la 3 dimineata cand eram singur pe A2 :)), doar ca nu am luat in calcul ceata , am avut portiuni unde am mers cu 60 la ora . Am vrut eu neaparat sa ii fac un consum dupa drumul asta, mi-a iesit undeva la 8.2% pe 550 km parcursi, dar la dus am mers mai mult cu 80-90 cu cateva varfuri de 160-170 ( astea in Germania ca e limita la noi) , iar la intoarcere am venit pe Harsova mers constant cu 110-120, cu un varf de 150 ca pierdusem turma :)). Super incantat de cum s-a comportat si de consum. Si pentru ca deja insistam cu distributia sa o schimb, astazi am reusit sa o fac dupa cred ca aproximativ 7-8 ani si undeva la 70.000 km, mai rezistau dar nu mult :)). Cureaua si rolele le-am luat Ina iar pompa de apa Hepu, daca tot umblam sub capota am schimbat fisele si bujiile, am luat Bosch si fise si bujii sa vedem cum se comporta , toata operaศ›iunea a fost facuta de @mirceajo daca incercam singur riscam sa porneasca motoru invers . De aproximativ 2 luni ma simteam ca intr-un Vag corect si corespunzator, aveam check engine aprins din cauza senzorului pozitie axe came, am mers pe Delphi in detrimentul celui OE, diferenta la pret fiind de aproximativ 130 de lei, nu mult dar am zis sa รฎncerc cu Delphi intai, sper sa tina. Cum ma regaseam astazi pe sub masina, am descoperit ca motorul meu e foarte sensibil si plange pe la garnitura de la baie :)) , in aceeasi ordine de idei am descoperit ca am un burduf la planetara dreapta dus, sa vad ce e mai rentabil si din punct de vedere financiar si al montajului, daca sa iau doar burduful sau sa caut prin dezmembrari o planetara buna. Am reusit dupa suficient de mult timp sa imi schimb si textilul de pe plafon, al meu fiind extrem de murdar, si daca tot am textil nou am primit cadou si o plafoniera de la un model cu trapa, imi mai trebuie doar trapa. Si spre uimirea mea, a fost primul lucru pe care l-am schimbat singur la masina asta si am reusit in timp relativ util si fara pagube materiale. Pe drumul spre casa astazi era sa fac cunoศ™tinศ›ฤƒ cu unu nene cu un Astra H care nu a vazut ca eram oprit sa fac stanga, imi pare rau ca nu am camera pe masina pusa, a tras pe acostament ca sa ma ocoleasca, acostament care era cu mult sub nivelul asfaltului, ma uitam la el ca urma sa intre in masinile de pe contrasens cand a redresat masina si a intrat iar pe asfalt. Astept sa vad daca avea cineva din jurul meu camera de bord si daca apare filmarea pe undeva, ca la ultimele 2 accidente si de data asta ma uitam la el cum se infige in mine, am cam imbatranit vreo cativa ani pe loc. Da da stiu am scris mult :)) dar asta e . Ps: am avut un supervizor de nadejde astazi la distributie :)) Urmeaza ca pana la sfarsitul anului sa ii schimb amortizoarele si platourile de la frana de mana, si poate ma conving ca e momentul sa atac rugina si sa repar gaurile ( pentru cine nu stie, am mare aerisire in pragul din dreapta:)) ) si daunele de la cฤƒprioarฤƒ:)) Incet dar sigur imi indeplinesc nebunia de a avea cea mai dotata Nubira 1.6 din lume :).
  49. 5 points
    Buna seara! Ceva activitate aici si eu absent... Nu, nu este asta, pun imediat poze cu a mea facute acum 30 min. Plecasem de la ideea sa fac din ea un mini-camper. Pentru mine ideea de mini camper nu inseamna doar un pat si o masa instalate inauntru. Ar implica in primul rand izolatie, fonica si termica, ceea ce ar implica o schimbare radicala a masinii. Si de aici o lupta intre ale mele ganduri, sa o modific sau sa o tin cat mai originala, tinand cont ca arata bine si in interior. Rog si de la voi un sfat. Eu ma gandesc sa mai achizitionez una in stare mai potrivita(daca o gasesc) si pe aceea sa fac experimente de mini-camper. Intre timp familia Daewoo a mai crescut...se preteaza si asta de camper. ๐Ÿ™‚
  50. 5 points
    De azi e a noastra (ca sa nu zic a sotiei, ca si eu merg mult cu ea)
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
ย 

×
×
  • Create New...