Jump to content

ches

Membru
  • Content Count

    2064
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    123

About ches

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Captiva/ Spark
  • An
    2014/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

9579 profile views
  1. ches

    PASSY

    Din pacate calitatea pieselor aftermarket este cateodata extrem de prosta. Eu banuiesc ca la noi pe piata ajung foarte multe fake-uri. Mie 30000km pt niste bucse mi se pare foarte putin, in special pentru o masina care merge pe drumuri normale. Din experienta personala iti recomand produsele de la Schaeffler Group, in speta la bucse marca FAG. La Captiva bucsele de bascula spate FAG m-au tinut 60000 km si nu erau crapate rau. Ca si comparatie aceleasi bucse, dar marca Febi m-au tinut 10000km si erau praf 😞 . Unii parca le fac pe burete... Singura scuza pe care pot sa le-o gasesc este ca eu mai fac si offroad usor cu ea, deci sa zicem ca flexeaza destul de mult cateodata. Dar totusi intre 10000 km si 60000 km diferenta este foarte mare si nu poate fi data decat de calitatea materialului.
  2. Revin cu update-ul legat de navigatia cu Android. Am reusit sa o instalez complet, scriu mai jos cateva lucruri mai importante legate de ea si de instalarea ei. - Am cumparat-o de pe Aliexpress si am dat aproximativ 1500 lei. Inainte de a o cumpara am intrebat mai multi vanzatori daca voi putea vedea pe ecran setarile de la clima (ca la navigatia originala). Astia de la care am luat-o mi-au spus sa trimit poza cu bordul si mi-au raspuns ca sigur va merge. Au avut dreptate, totul merge OK, inclusiv setarile de dual clima. - Partea de fit-in este bunicica. Pentru partea de ceas si butoanele de jos (avarie, traction control etc) a trebuit sa mesteresc cateva minute ca sa barbieresc plasticul ca sa vina frumos la fata. De asemenea, capacul din spate nu se potriveste 100% cu micul compartiment de depozitare de deasupra bordului, freaca putin cand il deschid. Overall as zice ca dupa un pic de DIY iese la 8/10 pe partea de aspect/ integrare. As zice ca pare de acolo si ca aspect, si potrivire de culoare. - Am luat echiparea de "top' pe procesor (8 core la 2.0GHz), si o configuratie "medie" RAM (4GB) si Flash (64GB). Vine cu Android 13 si se misca fluid in configuratia asta - Navigatia asta vine cu amplificator audio, radio etc. Eu am preferat sa pastrez unitatea audio a masinii si din navigatie am scos doar semnal line-out stereo. Totodata am scos toate firele care erau in plus, adica mai bine de jumatate din ele. - La unitatea originala intrarea line-in este pe fata, dar am tras fire de line catre spatele unitatii cu mufe RCA ca sa se vada frumos. - A fost ceva de munca pentru a face re-pin la mufa mama a navigatiei Android pentru a se potrivi cu navigatia originala. Inclusiv pinul de date care intra in modulul CANBUS al navigatiei Android era pe pus pozitie gresita... - Cumva am reusit sa pastrez si camera de masarier originala, desi initial nu a mers. Ca functionalitate am observat urmatoarele: - Daca intru in meniul de AC toate comenzile sunt afisate corect, inclusiv optiunile pe care masina le are/ nu le are. Insa in pop-up menu care apare cand esti in alt meniu si schimbi ceva din comenzile AC contine multe optiuni pe care masina nu le are, de exp: climatizare spate, incalzire scaune cu PWM etc. Aceste optiuni sunt "greyed out", dar se vad inacest po-up menu. - Sunetul care vine din navigatia Android pe line-out este are bass, se aude clar si puternic. Cam toti care au ascultat-o au ramas surprinsi cat de bine se aude, inclusiv eu 🙂 - Are Android Auto prin wi-fi chiar daca in specificatii spuneau ca este doar pe cablu. Cand se conecteaza, screen mirroringul merge excelent, cursiv, nu se deconecteaza etc. Deci big bonus 🙂. Partea proasta este ca din cand in cand nu vrea sa se conecteze, dar se rezolva cu un restart al navigatiei 😄 . In rest nu am avut niciodata nevoie sa dau restart. - Nu pot/ nu stiu sa schimb poza cu masina din ecranul principal, deci sunt blocat cu acel Maserati... - De apreciat ca au aparut deja niste update-uri pt unele module software din navigatie, inseamna ca chinezul munceste sa rezolve buguri. - Pentru ca am pierdut computerul de bord care era pe vechea navigatie, am cumparat o interfata OBD2 mai rasarita de pe emag si am conectat-o la navigatie pe BT cu ajutorul aplicatiei Car Scanner. Rezultatele au fost nesteptat de bune, acum am un computer de bord mult mai bun decat inainte 😄 :
  3. Revin cu un update legat de 2 lucruri ramase pe lista de proiecte de la Captiva: 1. Navigatia cu Android: a venit, am montat-o , a fost ceva debugging de facut insa i-am dat de cap. Cand reusesc sa montez totul la loc pun si poze, momentan mai am de tras un USB si de modificat un pic unitatea audio ca sa nu am cabluri trase prin fata. 2. Jantele de iarna: astea aratau cam rau de cand le luasem, asa ca le-am facut un refresh - am sablat zonele corodate, am smirgheluit jabntele cu smighel de 600 si 1000 apoi am dat cu wash primer pe zonele unde ajunsesem la aluminiu, apoi grund filler, apoi vopsea. Am avut noroc ca nu a trebuit sa smirgheluiesc fillerul, a iesit smooth. Vopseaua asta de la Parkside cica e rezistenta la zgarieturi, lovituri, combustibili etc, asa ca nu am mai luat lac. O sa vad dupa o iarna daca am facut alegerea corecta sau nu 🙂. Momentan sunt foarte multumit de cum au iesit, vopseaua are multe particule metalice si se vad frumos in lumina. Drumuri bune!
  4. Depinde de service, eu am schimbat racordul de 2 ori, odata la Matiz si odata la Epica si nu am mai avut probleme cativa ani cat am tinut masinile, dupa aia le-am vandut. La Epica cred ca tine si acum, altfel m-ar fi anuntat cel catre care l-am vandut, ma intalnesc des cu el. Totusi din ce vad pe codul de la Corneda pretul este de aprox 550 lei pe aftermarket la autoeco, deci merita sa schimbi tot. Daca totusi vrei sa schimbi doar racordul pot sa iti spun la ce service-uri am mers eu, sunt in zona Cora Pantelimon.
  5. Ai bagat si tu ceva bani in ea, bine ca ai rezolvat-o. De curiozitate cat ti-au cerut pe reconditionarea turbinei si unde ai facut-o? Mie imi cereau 1200 lei daca erau sa o reconditioneze, insa pentru ca nu avea nimic mi-au luat numai testarea pe banc = 250 lei. Sa te poarte multi km fara probleme!
  6. Arata foarte bine pentru varsta ei, felicitari! Pe partea de mentenanta daca zici ca a inceput rugina la praguri, atunci e cazul sa intervii. - Aici as da jos carenajele de la roti (fata-spate daca are si in spate), as curata bine noroiul pe care sigur l-a strans in cei 17 ani. - Apoi in functie de starea vopselei de acolo, merita curatata rugina, apoi vopsit la pensula cu vopsea antirugina (Hammerite mi se pare cea mai buna). - Daca ai o camera endoscopica poti sa verifici pragurile in interior ca sa stii cat de grava e situatia. Indiferent de gravitate te sfatuiesc sa aplici ceara, rau nu are cum sa faca, le mai prelungeste viata. Access catre praguri poti sa gasesti si prin gaurile de scurgere si prin interior daca dai jos ornamentele de plastic si ridici un pic mocheta. - Tot la capitolul ceara poti sa pui ceara de cavitati in usi, introducand putin furtunul (2-3cm) prin gaurile de scurgere sau desfacand fetele de usi. Eu am facut tratamentul asta la Spark in urma cu vreo 5 ani si ar trebui sa il repet anul asta sau la anul, sa vad cum am timp. Daca ai timp si chef poti pune ceara si in contra-aripile spate, si acolo se mai scurge condens. Ar fi bine sa ii faci si o evaluare pe dedesubt dpdv al ruginei si sa invervii daca este necesar. In rest ca sfat de mentenanta este sa umbli cu ea, sa nu o lasi sa zaca pentru ca atunci rugina isi face de cap. 🙂 La cat mai multi km fara probleme!
  7. Salutare! M-am intors duminica din vacanta de 1 mai + Paste. Am facut cu familia aproximativ 1100 km intr-un tur prin tara: Predeal, Baile Tusnad, Praid, Viscri + retur si plimbari prin imprejurimi. Masina s-a comportat excelent, in sfarsit merge ca atunci cand am cumparat-o 🙂 . Am mers in general calm, dar au fost si zile/ zone in care am tras de ea, inclusiv pe serpentinele de la Brasov unde am mers sportiv. Am scos-o si pe cateva drumuri forestiere unde a trebuit sa merg cu grija. Consumul mediu general a fost 8.5l/100km, deci un consum bun pentru stilul de mers si pentru zonele muntoase. Ca impresii fata de inainte de reparatie: - trage mai bine de la turatii mai joase. - simt vibratii mai putine cand este subturata, chiar si la deal. Inainte masina incepea sa vibreze daca incercam sa urc o panta usoara in a 4-a cu 2000rpm spre exemplu. - a disparut complet lag-ul pe care il aveam cand ajungeam pe la 3600 rpm pana la 4200 rpm. Inainte simteam ca si cum as lua piciorul de acceleratie in intervalul asta de turatie, se comporta destul de ciudat. Dupa ce am schimbat motorina cu cea superioara am simtit o imbunatatire, insa doar dupa reparatie a disparut complet. - consumul a scazut cu aprox 0.5 l/100km in conditii similare de exploatare. In concluzie daca masina merge ciudat, e o idee buna sa verificati injectoarele 🙂 . Ma bucur ca am reparat-o si ca in sfarsit ma pot bucura din nou de masina. Ma gandesc serios sa ii fac update la unitatea multimedia, am gasit ceva interesant pe aliexpress, insa trebuie sa ma asigur ca merge afisajul climei pe nou display. Drumuri bune si fara evenimente tuturor!
  8. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Mai sterg praful de pe topicul asta. Masina are in jur de 80000km, trebuie sa ma uit candva sa fac o poza cu km 🙂 . In primavara asta am ramas fara freon (nu mai pornea AC-ul), asa ca am fost si am facut o reumplere. Au scos 104g si au bagat 450g+10g ulei. Nu mai tin minte cand a fost ultima reumplere, dar a fost in 2021/2022 din ce tin minte, din pacate nu am scris pe forum... Sa vedem cat va tine, l-am rugat sa puna si substanta de contrast, poate reusesc sa o vad cu lanterna UV.
  9. Alegerea intre carpeala si inlocuit pragul depinde cat vrei sa mai tii masina si cat de extinsa este problema ruginii. Eu am aplicat metoda carpelii la prima masina, o Dacia 1300 si a tinut cativa ani, pana am dat-o la Remat...
  10. Da, caseta de directie au pus-o si la mine, dar ca reconditionare. Intentionez sa mai cer o parere, nu am pic de incredere in ce a zis mecanicul care a facut verificarea de rampa/ constatarea. Pretul manoperei la distributia pe lant este sensibil mai scumpa ca cea pe curea. Din ce m-am mai uitat la alte service-uri manopera variaza intre 2000 si 3000 lei. Eu am platit 3000 lei pe manopera, deci ar fi in grafic 🙂 . Din service-ul de la Morarilor am doar cativa mecanici la care o sa ma duc si doar la chestii pe care nu le pot rezolva singur. Sper sa nu mai fie nevoie sa ma duc la ei...
  11. Salutare, Venise timpul sa bag bani in Captiva, asa ca am bagat 😄 . Nu mai tin minte daca am scris, dar peste 3500rpm simteam o pierdere de putere ca si cum as fi luat piciorul de pe acceleratie. Totodata, cand era rece afara, pornea sensibil mai greu. Am schimbat bujiile incandescente acum 2 ani si degeaba, tot asa facea. Acum o luna am schimbat basculele (bucsi fata uzate, bucsi spate rupte) si am facut o constatare generala. A reiesit ca pierde ulei si ca turbina trebuie reconditionata (aici mecanicul a gresit-o). Pentru bascule am platit aprox 1100 lei piese + manopera. Asa ca acum 2 sapt, pe 10 aprilie, am bagat-o in service pentru etansare garnituri pt ca pierdea peste tot - capac distributie (e pe lant), capac culbutori, baie ulei superioara, racitor ulei. Pentru ca oricum ma rupea la manopera, am cerut si schimbare de distributie. Si cum o cheltuiala duce la alta, am luat si injectoarele la verificat si reconditionat. Si bineinteles si turbina trecuta in deviz ca "de dus la reconditionat". Rezultate: - Turbina am luat-o si am dus-o la Auto Quick (eu am ales serviceul). Acolo a fost verificata pe banc si omul m-a sunat si mi-a spus ca merge perfect, nu are nici cel mai mic motiv sa o desfaca, desi a zis ca i-ar fi placut sa imi ia mai multi bani :). Omul mi-a dat turbina inapoi si raportul de test. Am platit 250 lei pt testare. - Injectoarele le-am dus la TDS (Total Diesel Service), tot eu ia-m ales dupa review-uri si pt ca erau oarecum in zona. Aici am dat 200 lei testarea (50 lei/injector) si 600 lei pentru reconditionarea injectorului gasit cu probleme (deci unul chiar avea probleme). Tipii mi s-au parut f profi, am primit rtaportul de testare pe injectorul cu probleme, nou cod C3I de pus in ECU, toate au fost impachetate ca sa fie protejate si curate. - Distributia, etansarea, garniturile si manopera pt demontat/montat tot (inclusiv turbina si injectoarele) au fost facute la Bosch Service de pe Sos. Morarilor. In general mi s-au parut f OK, distributia a fost montata de tipul care mi-a schimbat distributia si la Epica acum multi ani, foarte atent si calculat omul, face mecanica ca la carte. Dar scriu mai jos si ce mi s-a parut aiurea la ei. Am schimbat si cureaua de la accesorii (avea 6 ani), uleiul si filtru de ulei cu ocazia asta. Costul total piese + manopera: 11500 lei, o carca de bani. Deci totalul ar fi 13650 lei. Acum trec la partile mai naspa legate de service: primul mecanic, cel care a facut constatarea a bagat multe chestii din burta: - turbina a fost trecuta ca fiind de reconditionat desi nu avea nimic. Mecanicul care mi-a facut distributia chiar mi-a zis ca turbina nu are nimic si ca o duc degeaba, dar am ales sa merg la sigur, asa ca m-am luat dupa primul. - Tot mecanicul care a facut prima constatare a trecut la de schimbat supapa PCV, desi aia era schimbata de mine anul trecut si 100% nu are nici pe dracu. Le-am zis din start ca nu o schimb, ma ducea si aia la 1000 lei piese + manopera. - Al doilea mecanic, cel care a facut distributia a blocat injectoarele, masina nu pornea. El mi-a zis ca a facut aerisirea sistemului de injectie corect si mi-a spus exact ce a facut, eu nu eram de fata. A trecut sa duc din nou injectoarele la TDS ca sa mi le deblocheze. Din fericire nu mi-au luat bani. A doua oara injectia a fost aerisita cu mine de fata si masina a pornit. - Dupa ce au terminat cu masina, am luat-o si am facut o plimbare pana la Fundulea si inapoi. Tragea bine, insa era zgomotoasa, mai ales la relanti. M-am intors cu ea dupa proba si le-am spus, ei au zis ca injectoarele sunt problematice si ca nu au ce sa faca. Nici-unul din mecanicii de acolo nu s-a gandit ca injectorul reconditionat trebuie codat, asta desi avea un sticker portocaliu cu un cod pe el... noroc ca a fost trecut in documentatie si l-am putut coda singur. Mi se pare de cacao. Bineinteles ca dupa codare masina a inceput sa mearga super smooth si sa traga chiar mai bine ca prima oara. Ca si concluzie masina merge excelent acum, trage mai bine, consuma si o idee mai putin (conform computerului de bord cu 0.4l/100km) si pot sa am incredere deplina in ea la drum lung. Cateva poze: - Patinele de la distributie, as zice ca impecabile pentru cei >160.000km. Conform mecanicului si lantul era f OK. Deci distributia la Captiva 2.2 chiar este f OK, nu ca la mizeriile de VW 😄 . Nu prezinta decat foarte putina uzura, mai mergeau lejer inca 16000km 🙂 . - Seria injectorului cu probleme si codul vechi C3I, cel programat in memorie. Se poate vedea in poza urmatoare codul nou, generat de cei de la TDS dupa reconditionare. - Si ultima poza este cu corectiile calculatorului de injectie inainte si dupa codarea injectorului.
  12. Ai perfecta dreptate, dar cumparasem deja furtunul in caz ca este nevoie, asa ca l-am schimbat direct. In caz ca mai apare problema la vreo roata si nu am deja piesa (am cumparat deja mai multe furtune pt ca erau "la oferta" 😛 ) voi face testul.
  13. Din pacate masina este rara, asa ca pretul pieselor este prohibitiv, cel putin a celor noi, originale. 3000E pt un far este o suma cel putin amuzanta, nu mai vorbesc de bara fata care concureaza cu pretul uneia SH de Lamborghini :))) Multa bafta in gasirea unei inlocuitoare! Offtopic: Imi aduc aminte cand mi s-au cerut 2000E pt o cutie de transfer SH pt Captiva in Romania si am gasit una noua cu 1700E cu tot cu transport in Anglia 🙂 .
  14. Se pare ca am inceput sa merg mai mult cu masina de cand cu pandemia 🙂. Daca pe 3 iulie sarbatoream 150mii km, dupa numai 7 luni si jumatate, pe 23 februarie 2024, Captiva a implinit 160 mii km: "Evenimentul" s-a intamplat pe soselele Bulgariei, dupa o tura la ski la Pamporovo. Drumurile Bulgariei au solicitat masina la maxim pentru ca pe langa depasiri facute "blana", am nimerit si pe niste drumuri proaste, ori pline de gropi, ori facute din piatra cubica 😮 . Cauciucurile de la iarna de 16", precum si suspensia reglata pt drumuri proaste au facut ca intreaga aventura sa fie mai placuta 🙂 . Ca minusuri - cand o calc exista undeva pe la 3800rpm un "sughit" in care simt ca nu mai trage la fel de bine, apoi pe la 4300 rpm incepe sa traga din nou. Chestii de facut anul acesta: trebuie sa o duc la o verificare generala - tren de rulare (nu bate, nu troncane, dar au trecut ceva ani de la ultima verificare), verificare/schimb curea accesorii + intinzator, etansare/ schimb garnitura culbutori, precum si capacul distributiei + verificare lant si patine (transpira ulei pe acolo), verificare/ curatare injectoare, verificare/ reconditionare turbina.
  15. Welcome to the DPF club! 🙂 Dieselurile cu DPF nu sunt facute din pacate pt oras, desi motorul este economic. Singura solutie este sa iesi saptamanal la o tura in afara orasului. Astfel omori DPFul si turbina... O instruire adecvata a fiicei in sensul asta va duce la prelungirea vietii DPF 🙂
 

×
×
  • Create New...