Jump to content

ches

Membru
  • Content Count

    2050
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    116

About ches

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Captiva/ Spark
  • An
    2014/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

8695 profile views
  1. Welcome to the DPF club! 🙂 Dieselurile cu DPF nu sunt facute din pacate pt oras, desi motorul este economic. Singura solutie este sa iesi saptamanal la o tura in afara orasului. Astfel omori DPFul si turbina... O instruire adecvata a fiicei in sensul asta va duce la prelungirea vietii DPF 🙂
  2. In plus par mult mai scurte, presupun ca cel nou s-a extins la maxim cand i-ai taiat brida de plastic.
  3. Salut! Muta topicul in zona de probleme tehnice pt Spark, acolo ai sanse mai mari sa primesti un raspuns. Posibil sa ai o masa sau o alimentare care nu mai face contact cum trebuie. Primul lucru ooti incerca sa scoti ceasurile din bord, apoi sa verifici si sa cureti mufele cu spray de contacte si o periuta de dinti. Daca nu merge asta verifica ce tensiune ajunge intre masa si alimentarea (alimentarile de 12V) cu si fara ceasurile de bord conectate in circuit. De acolo te prinzi tu...
  4. De regula cele cu incarcare inteligenta au un senzor de curent pe langa borba de negativa de la baterie.Ca sa il identifici, te uiti dupa un fir subtire care pleaca de langa borna minus.
  5. Update: In weekend am reconditionat si etrierul stanga fata, ultimul ramas cu garniturile vechi, asa ca am scapat de grija etrierilor. Nu am mai scris in aprilie-mai, dar dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul. Tot atunci am inceput sa reconditionez toti etrierii, insa din lipsa de timp am reusit sa reconditionez doar etrierul stanga spate si dreapta fata. Masina a mers bine toata vara, dar imi statea un pitic pe creier ca a ramas cel de pe stanga fata... 🙂 Pentru reparatia etrierului am folosit setul de reparatie etrier de la AUTOFREN SEINSA D42261C cumprat in primavara. Dar am folosit doar garniturile, pistonasele originale aratau bine si ceva mai bine prelucrate ca cele de la autofrein 🙂. De mentionat ca am scos pistonasele cu un compresor de aer cu acumulator, cel de la Xiaomi, au iesit surprinzator de repede, dar nici nu erau blocate 😉 . Cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana de pe fata, tot cu TRW GDB1715 ca si in trecut, tot cumparate in primavara. Cost total: 240 lei Poze nu am pentru ca eram murdar pe maini si ma grabeam sa termin cat mai repede.
  6. Mai sterg praful de pe topic, ieri masina a ajuns la 155161 km si 13747 km de la ultima revizie de pe 18 ianuarie (~9.5 luni). Asa ca am profitat de ziua frumoasa si m-am apucat de treaba. Am gasit si niste chestii interesante, detalii mai jos. Pentru revizia asta am cumparat tot, mai putin filtrele de motorina pentru ca nu le-am gasit pe cele lungi de care am nevoie 😞 . Urmeaza sa mai caut si cu putin noroc le schimb si pe ele toamna asta. Am mers pe urmatoarele piese: - Filtru de aer Herth+Buss J1320920 - 40 lei - Filtru de habitaclu Sofima S 4224 CA, il schimb la primavara, cel vechi era curat, l-am suflat cu aer si aia a fost 🙂 - 91 lei - Filtru de ulei HERTH BUSS JAKOPARTS J1310909 - 68 lei - Ulei motor MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 5L, nu am gasit Mobil 1 Dexos 2, ci doar ceva dubios pt Ford, asa ca am mers pe Mobil Super 3000 - 230 lei -------------------- Total: 429 lei Primul pas a fost sa ma tavalesc pe sub masina si sa dau jos scutul, operatiunea cea mai neplacuta de la fiecare revizie. Apoi am desfacut busonul de la ulei si am scurs uleiul, din fericire fara sa ma murdaresc prea tare. Asa cum se poate vedea nici nu mai am nevoie de cric pt a schmba uleiul 🙂 . 2. Apoi am desfacut filtrul de ulei si am curatat capacul cu o carpa curata. De ceva vreme evit sa dau cu carb cleaner/ brake cleaner acolo unde nu este nevoie, gen carcasa filtrului de ulei pt a evita contaminarea noului ulei (mai bine nitel ulei vechi ramas pe capac decat carb cleaner). Pentru a scoate uleiul din carcasa filtrului de ulei (cea montata pe masina) am sacrificat o carpa noua pentru ca am uitat seringa acasa 😞. Noul filtru de la Hertz+Bus pare de calitate buna, este filtru clasic de hartie fata de cel vechi care era dintr-un mesh textil. Dar important este sa filtreze cum trebuie. Si cam atat ulei am gasit in oil catch can de asta vara pana acum (>5000km), destul de putin: 3. Dupa ce am turnat uleiul nou, am trecut la filtrul de aer. Si aici ati avut mare dreptate cu "prefiltrul" acela, mai mult face rau decat bine. La filtrul vechi am observat ca prefiltrul era foarte murdar, iar filtrul tragea mai mult pe margini, practic fiind obturat pe majoritatea suprafetei. Prefiltru poza fata- spate, se observa ca este la fel de murdar pe ambele parti: Filtrul de aer - poze din zona de pe margine, se observa ca este murdar si intre pliuri: Filtru de aer, poza intre pliuri in mijlocul filtrului, se observa ca este mult mai curat, aproape ca filtrul nou, deci in zona respectiva nu mai ajunge aer din cauza prefiltrului: In concluzie la flitrul nou montat am scos prefiltrul pentru ca masina sa respire mai bine. Uimitor consumul mi-a scazut cu aproape 1l/100km, de la 9.3 la 8.3 l/100km. Voi supravegheaza consumul indeaproape ca sa vad daca a fost un glitch sau este pe bune 🙂 .
  7. pt offroad e bun, chiar poti sa ridici si mai sus 🙂 Daca ai facut reglarea la perete (ruleta + banda adeziva), atunci poti sa stai linistit, este OK
  8. Salut, din experienta mea sansele sa vinzi rapid masina pe forum sunt destul de mici, oricand de buna ar fi. Trebuie sa astepti cumparatorul potrivit care sa o ia pt piese sau pt "munca". Daca nu ai pus deja anunt orienteaza-te spre olx, lajumate etc, ai sanse mai mari sa o vinzi acolo si poti sa te orientezi si pentru pret. Bafta la vanzare!
  9. Deci le-ai nimerit pe alea originale cu kitul "Sachs" 😄
  10. Cica e pe vine ordonanta de urgenta si se prelungeste pana pe 8 decembrie termenul de expirare 🙂
  11. Cam asa sta treaba si daca iei originale GM, cel putin asa a a fost la mine la Captiva - volanta si kit ambreiaj Valeo, rulment FTE. Mai bine luam Luk, teoretic au calitate mai buna si in plus ieseam la 2/3 de pret, poate chiar mai bine 🙂
  12. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Da, s-a inegrit o singura data, la prima folosire, dar dupa aceea cred ca am schimbat tipul de ulei, tot Liqui Moly 5W30, dar se chema altfel. Dar cum ziceam si cu alte ocazii, cred ca e mai important este sa schimbibuleiul la timp, decat sa pui cine stie ce nebunie de ulei care scade frecarea cu 0.0005% si costa dublu 🙂 .
  13. ches

    Spark-Ul Albastrui

    @vrazvanc Chiar ca e cel mai bun loc, nu te deranjeaza nimeni, muncesti cat si cum ai chef. Uleiul GM nu este grozav din cate am inteles, pe de alta parte stiu masini cu >200.000 km care au mers doar cu GM si n-au nici pe naiba. Uleiul asta l-am cumparat acum 2 ani pt Captiva care a mers inainte sa fie la mine doar cu GM pt ca vroiam sa fac un schimb intermediar in toamna, apoi sa mai fac unul in primavara. Pana la urma piticii si-au spus cuvantul si am facut atunci schimbul cu Mobil, cu gandul ca voi tine uleiul asta pt Spark cand ii va veni timpul 🙂. Cum Sparkul face ~6000km/an, uleiul GM sigur e ce trebuie. In Spark am pus Mobil, Liqui Moly, a mers cu GM cat a fost la fostul proprietar si nu am simtit vreo diferenta. Mai mult, Liqui Moly tinut 1 an si o luna era cel mai negru dintre toate 🙂 . Si a fost si cel mai scump... @Viktor Am avut planul de a face canal de service cand am construit "garajul" de la tara, insa dupa ce am calculat necesarul de materiale, m-am lasat pagubas. Ma scotea la vreo 2000 euro, cam mult pentru gustul meu. In plus la Captiva pot face schimbul de ulei si fara sa o ridic, iar la Spark iau 2 dale de beton, le trag pe calea de acces catre "garaj" si o sui cu rotile fata pe ele. Ieftin si bun cum se zice 😛 . Pentru operatiuni gen schimb placute, discuri etc folosesc garajul de la tara sau locul de parcare de la Bucuresti 😄 . Update: Am facut in mini vacanta de Sfanta Maria aprox 800km cu Sparkul pe drumuri felurite pe Valea Buzaului. Zic drumuri felurite pentru ca am mers pe asfalt, macadam si chiar si pe off road 😄 . Pe offroad fara dorinta mea, din pacate drumul spre Bozioru e f naspa pe alocuri, deci daca vreti sa mergeti la asezarile rupestre de acolo, e bine sa asteptati sa termine drumul. Sparkul s-a comportat exemplar si desi am mers pe drumuri naspa, si pe drumuri bune cu bicicletele deasupra, consumul mediu a fost de 7.3l/100km.
  14. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Salutare, la aproximativ 78000 km si 5504 km de la revizia de anul trecut am trecut la fapte mari - am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor, bujiile, fisele (care desi aveau 12 ani, erau in stare foarte buna) si am curatat IAC-ul si clapeta de acceleratie. M-am minunat din nou de cat de bine a fost gandit motorul masinutei, spre exemplu clapeta de acceleratie si IAC-ul aveau doar o depunere foarte fina de funingine insa erau neasteptat de curate pentru o masina folosita in trecut preponderent urban, pe drumuri scurte, iar acum 50%-50% urban - in afara orasului. Nici vorba de murdaria gasita in trecut la Nubira, Lacetti si la Matiz. Matizul avea motorul cam dus, deci era de inteles, insa Nubira am avut-o de la 30000km, iar Lacetti de noua si din motive necunoscute si IAC-ul si clapeta de acceleratie se murdareau relativ repede si cu o mazga care continea ulei. Nici vorba de asa ceva la Spark, nu era pic de depunere de ulei de la PCV. Cel mai probabil e un design mai bun la sistemul PCV sau nu prea se formeaza gaze... In rest tehnologia este veche: acceleratia este pe cablu, ambreiajul la fel, are IAC, bobinele nu sunt in capul fiselor (slava Domnului 🙂), nu are injectie directa etc. Dar tehnologia veche are avantajul ca este rastestata, deci fiabila. Piesele folosite: - ulei GM Dexos 2 5W30 - filtru ulei UFI 2358500 - filtru aer Nipparts (nu l-am schimbat, vezi mai jos) - filtru de habitaclu cu carbon activ MANN CUK20010. Pun mai jos cateva poze: 1. Starea initiala, dupa ce am dat jos partea de sus a galeriei de admisie, se vede uleiul care curgea pe sub garnitura de la culbutori: 2. Capacul de la culbutori dat jos: 3. Dupa ce am curatat cu brake cleaner capacul de la culbutori si chiulasa in zona unde vine garnitura. 4. Ziua 2: Revizia propriu zisa: Filtrul de aer era asa de curat (asta e partea "murdara") incat l-am pastrat:
  15. Pacat de patania cu Insignia, dar acum cu cheia noua si cu ecranul nou poate ai spart ghinionul 😄 Felicitari pt operatiunea cheia, am facut-o si eu de 2 ori la Epica si o data la Captiva si chinezariile au tnut cativa ani buni. Daca vrei sa te tina mai mult poti sa iei o husa de silicon pt cheie, o va apara de lovituri. Ceva de genul: https://www.ebay.com/itm/174405166307?hash=item289b5ba4e3:g:AjwAAOSwhNNfQYwb&amdata=enc%3AAQAIAAAA8Kj8jyKo3rVWl78ss3v0biRwxSImFYCdTBsdfP8o6nLsAtyppdcGkppuo9r%2BRSmtz11XTWx8MFz2bAMdsliMyuARf3Am7t1AXmY4h1YH4cO9Fo%2BvPtc05Mp1rMCkEMikuV9F7CKN3Ig%2BTrHfh0eqy1IyCqata2CFNDbgK5KD%2BsLv2%2F6KVII%2B4NAUb1u3TuPRfBSlpAJgHcVg8abAsKufInfI94ONsreK3puEi0kxtxUvZosMsMbVUUCy4kDSyTzyvk%2FjNQu4pRiADay3Tm02GWWIDKggm%2FEQjb8WaTRqK0tRoaY0SRuiHjOTP6O5N67tdg%3D%3D|tkp%3ABFBMxuOU57Zi
 

×
×
  • Create New...