Jump to content

ches

Membru
  • Content Count

    2044
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    113

About ches

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Captiva/ Spark
  • An
    2014/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

8153 profile views
  1. pt offroad e bun, chiar poti sa ridici si mai sus 🙂 Daca ai facut reglarea la perete (ruleta + banda adeziva), atunci poti sa stai linistit, este OK
  2. Salut, din experienta mea sansele sa vinzi rapid masina pe forum sunt destul de mici, oricand de buna ar fi. Trebuie sa astepti cumparatorul potrivit care sa o ia pt piese sau pt "munca". Daca nu ai pus deja anunt orienteaza-te spre olx, lajumate etc, ai sanse mai mari sa o vinzi acolo si poti sa te orientezi si pentru pret. Bafta la vanzare!
  3. Deci le-ai nimerit pe alea originale cu kitul "Sachs" 😄
  4. Cica e pe vine ordonanta de urgenta si se prelungeste pana pe 8 decembrie termenul de expirare 🙂
  5. Cam asa sta treaba si daca iei originale GM, cel putin asa a a fost la mine la Captiva - volanta si kit ambreiaj Valeo, rulment FTE. Mai bine luam Luk, teoretic au calitate mai buna si in plus ieseam la 2/3 de pret, poate chiar mai bine 🙂
  6. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Da, s-a inegrit o singura data, la prima folosire, dar dupa aceea cred ca am schimbat tipul de ulei, tot Liqui Moly 5W30, dar se chema altfel. Dar cum ziceam si cu alte ocazii, cred ca e mai important este sa schimbibuleiul la timp, decat sa pui cine stie ce nebunie de ulei care scade frecarea cu 0.0005% si costa dublu 🙂 .
  7. ches

    Spark-Ul Albastrui

    @vrazvanc Chiar ca e cel mai bun loc, nu te deranjeaza nimeni, muncesti cat si cum ai chef. Uleiul GM nu este grozav din cate am inteles, pe de alta parte stiu masini cu >200.000 km care au mers doar cu GM si n-au nici pe naiba. Uleiul asta l-am cumparat acum 2 ani pt Captiva care a mers inainte sa fie la mine doar cu GM pt ca vroiam sa fac un schimb intermediar in toamna, apoi sa mai fac unul in primavara. Pana la urma piticii si-au spus cuvantul si am facut atunci schimbul cu Mobil, cu gandul ca voi tine uleiul asta pt Spark cand ii va veni timpul 🙂. Cum Sparkul face ~6000km/an, uleiul GM sigur e ce trebuie. In Spark am pus Mobil, Liqui Moly, a mers cu GM cat a fost la fostul proprietar si nu am simtit vreo diferenta. Mai mult, Liqui Moly tinut 1 an si o luna era cel mai negru dintre toate 🙂 . Si a fost si cel mai scump... @Viktor Am avut planul de a face canal de service cand am construit "garajul" de la tara, insa dupa ce am calculat necesarul de materiale, m-am lasat pagubas. Ma scotea la vreo 2000 euro, cam mult pentru gustul meu. In plus la Captiva pot face schimbul de ulei si fara sa o ridic, iar la Spark iau 2 dale de beton, le trag pe calea de acces catre "garaj" si o sui cu rotile fata pe ele. Ieftin si bun cum se zice 😛 . Pentru operatiuni gen schimb placute, discuri etc folosesc garajul de la tara sau locul de parcare de la Bucuresti 😄 . Update: Am facut in mini vacanta de Sfanta Maria aprox 800km cu Sparkul pe drumuri felurite pe Valea Buzaului. Zic drumuri felurite pentru ca am mers pe asfalt, macadam si chiar si pe off road 😄 . Pe offroad fara dorinta mea, din pacate drumul spre Bozioru e f naspa pe alocuri, deci daca vreti sa mergeti la asezarile rupestre de acolo, e bine sa asteptati sa termine drumul. Sparkul s-a comportat exemplar si desi am mers pe drumuri naspa, si pe drumuri bune cu bicicletele deasupra, consumul mediu a fost de 7.3l/100km.
  8. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Salutare, la aproximativ 78000 km si 5504 km de la revizia de anul trecut am trecut la fapte mari - am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor, bujiile, fisele (care desi aveau 12 ani, erau in stare foarte buna) si am curatat IAC-ul si clapeta de acceleratie. M-am minunat din nou de cat de bine a fost gandit motorul masinutei, spre exemplu clapeta de acceleratie si IAC-ul aveau doar o depunere foarte fina de funingine insa erau neasteptat de curate pentru o masina folosita in trecut preponderent urban, pe drumuri scurte, iar acum 50%-50% urban - in afara orasului. Nici vorba de murdaria gasita in trecut la Nubira, Lacetti si la Matiz. Matizul avea motorul cam dus, deci era de inteles, insa Nubira am avut-o de la 30000km, iar Lacetti de noua si din motive necunoscute si IAC-ul si clapeta de acceleratie se murdareau relativ repede si cu o mazga care continea ulei. Nici vorba de asa ceva la Spark, nu era pic de depunere de ulei de la PCV. Cel mai probabil e un design mai bun la sistemul PCV sau nu prea se formeaza gaze... In rest tehnologia este veche: acceleratia este pe cablu, ambreiajul la fel, are IAC, bobinele nu sunt in capul fiselor (slava Domnului 🙂), nu are injectie directa etc. Dar tehnologia veche are avantajul ca este rastestata, deci fiabila. Piesele folosite: - ulei GM Dexos 2 5W30 - filtru ulei UFI 2358500 - filtru aer Nipparts (nu l-am schimbat, vezi mai jos) - filtru de habitaclu cu carbon activ MANN CUK20010. Pun mai jos cateva poze: 1. Starea initiala, dupa ce am dat jos partea de sus a galeriei de admisie, se vede uleiul care curgea pe sub garnitura de la culbutori: 2. Capacul de la culbutori dat jos: 3. Dupa ce am curatat cu brake cleaner capacul de la culbutori si chiulasa in zona unde vine garnitura. 4. Ziua 2: Revizia propriu zisa: Filtrul de aer era asa de curat (asta e partea "murdara") incat l-am pastrat:
  9. Pacat de patania cu Insignia, dar acum cu cheia noua si cu ecranul nou poate ai spart ghinionul 😄 Felicitari pt operatiunea cheia, am facut-o si eu de 2 ori la Epica si o data la Captiva si chinezariile au tnut cativa ani buni. Daca vrei sa te tina mai mult poti sa iei o husa de silicon pt cheie, o va apara de lovituri. Ceva de genul: https://www.ebay.com/itm/174405166307?hash=item289b5ba4e3:g:AjwAAOSwhNNfQYwb&amdata=enc%3AAQAIAAAA8Kj8jyKo3rVWl78ss3v0biRwxSImFYCdTBsdfP8o6nLsAtyppdcGkppuo9r%2BRSmtz11XTWx8MFz2bAMdsliMyuARf3Am7t1AXmY4h1YH4cO9Fo%2BvPtc05Mp1rMCkEMikuV9F7CKN3Ig%2BTrHfh0eqy1IyCqata2CFNDbgK5KD%2BsLv2%2F6KVII%2B4NAUb1u3TuPRfBSlpAJgHcVg8abAsKufInfI94ONsreK3puEi0kxtxUvZosMsMbVUUCy4kDSyTzyvk%2FjNQu4pRiADay3Tm02GWWIDKggm%2FEQjb8WaTRqK0tRoaY0SRuiHjOTP6O5N67tdg%3D%3D|tkp%3ABFBMxuOU57Zi
  10. Si cum a ajuns lentila sa focalizeze pe ecran? 🙂
  11. Fix asa facea si Captiva cand bateria era pe duca, start-stop-ul nu se mai activa decat o data la saptamana. Daca ai de unde sa faci rost de un incarcator inteligent da-i o desulfatare, poate o salvezi pt ca este totusi noua. Daca nu, pregateste-te pt o baterie noua in toamna/iarna...
  12. Updates: Captiva a implinit 150000km pe 23 iunie 🥳🥳🥳 S-a intamplat pe drumul de intoarcere din Grecia, ocazie cu care am testat si consumul pe un drum lung si greut - a iesit la ~9.3l/100km, practic fiind necesare 2 plinuri pt ~1200km, unul la dus si unul la intors. Consumul este mai maricel fata de cel cu care eram obisnuit, dar am mers destul de tare pe drumurile "minunate" din Bulgaria. Din fericire nu am stat mult in vami, maxim 20min la intoarcere in vama din Makaza. Altii nu au avut norocul nostru si au stat si >2 ore... Masina s-a comportat admirabil, chiar si dupa 9 ore de condus cu o pauza de 10 minute totul mergea perfect: AC, frane, putere. Ma bucur nespus ca am reusit sa rezolv problema franelor. Ultima poza este de pe feribot, ora aprox 8:30 , la intoarcere. Pe masina se pot vedea urmele de nisip de pe 4 plaje din Thassos 😄 . Primul lucru pe care l-am facut la intoarcere a fost sa bag 9 fise la spalatorie ca sa scot tot nisipul din interior si din exterior 😛 . Drumuri bune tuturor!
  13. Cum au spus si colegii, ai senzorul de temperatura exterioara sau mufa sau cablajul cu defect intermitent. Identifica problema masurand continuitatea pana la mufa si verifica senzorul (carcasa lui) ca sa nu aibe vreo crapatura. Senzorul este amplasat in spatele barei fata, vezi aici:
  14. Da, eu am avut furtunul strangulat prima data la service, cand am schimbat garniturile la etrier. Posibil ca atunci sa fi cedat sau probabil sa fi fost inainte, desi nu a mai umblat nimeni de ani de zile acolo. Poate vreo craca luata cand am mai facut off-road...
  15. Salutare, eram dator cu o explicatie la problemele cu faza lunga. Am gasit cu multimetrul (ochiometric nu se vedea nimic) ca ambele sigurante erau arse. Le-am schimbat si totul e OK de atunci. Posibil sa fi fost o supratensiune cand am dat flashuri vreunui sofer neatent. Acum vroiam sa descriu cateva probleme comune la franele de la Captiva, probleme pe care le-am avut in trecut si la Epica. Acum vreo 2 luni am avut neplacerea de a avea etrierul spate usor blocat, masina mergea, dar tragea mai greu si roata se incingea. Initial am curatat culisele, le-am inspectat vizual si le-am uns si totodata am constatat ca pistonul se impingea mai greu in etrier. Am mers la mecanic unde mi-a schimbat garniturile de la etrier, dar aparent reparatia nu a tinut pentru ca m-am trezit cu aceleasi probleme dupa un timp foarte scurt (<2 saptamani). Am schimbat apoi etrierul cu totul si am grezut ca am scapat de problema, dar dupa cateva zile problema a reaparut, chiar mai puternic ca inainte. In final problema a fost rezolvata dupa schimbarea culiselor si a furtunului de frana. Cel mai probabil problema venea de la furtunul de frana pentru ca daca deschideam aerisitorul pistonul se impingea foarte usor. Totusi merita sa precizez ca pe spate culisele sunt diferite - una este prefect cilindrica, cealalta are niste taieturi. Eu probabil le amestecasem, am gasit cautand pe internet ca cea cu taieturi trebuie pusa in partea de jos, practic sa fie prima pe directia invartirii discului. La etrierul de pe fata am avut o problema asemanatoare, unul din pistonase era putin blocat, insa s-a rezolvat mai usor, doar prin schimbarea garniturilor etrierului. Cateva tipsuri pentru cei cu Captiva: 1. Curatati si ungeti culisele etrierelor minim la 2 ani, ideal anual. Notati pozitia culiselor etrierelor la demontare. Totusi, daca ati uitat: la etrierele de pe fata culisele cu bucsa de cauciuc stau in partea de jos a etrierului (exista poza si in manualul de service), iar la etrierele de pe spate culisele taiate se pun in partea de jos (informatia nu este 100% sigura, puteti sa confirmati/infirmati daca stiti mai bine, eu asa le-am pus). 2. Cand schimbati placutele, inainte de a impinge pistonul, asigurati-va ca garnitura antipraf este curata, puteti folosi o periuta de dinti, o carpa si niste apa cu sapun. Corpul etrierului poate fi curatat cu o perie de sarma pentru a scade sansele ca praful de la placutele de frana sa ajunga pe garnitura antipraf. 3. Daca pistonul etrierului se impinge greu, este semn ca trebuie sa cumparati setul de garnituri pe etrier. Daca etrierul este deja blocat, atunci sunt sanse sa trebuiasca cumparat si pistonasul, oricum este destul de ieftin - 20-30 lei. 4. Daca pistonul etrierului se impinge greu, desfaceti un pic aerisitorul si vedeti daca se impinge usor. Daca dupa desfacere se impinge usor inseamna ca cel mai probabil furtunul este problema. 5. Daca placutele noi intra greu pe portetrier, luati-le nitel la pila in zona in care ating pe portetrier, cateodata vin cu bavuri de la turnare. Se recomanda si un strop de vaselina pe baza de cupru sau ceramica in zona unde placuta atinge portetrierul si unde atinge pistonasul etrierul. 6. Si ceva deosebit fata de alte masini, cel putin eu nu am mai vazut cerinta asta: La montarea etrierului pe portetrier, la strangerea suruburilor cu cheia este necesara o cheie de 17 cu care sa tineti pe loc culisele, asta este specificat in manual. Tot in manualul de service este specificat ca daca nu faceti acest lucru exista pericolul sa apara pulsatii la franare. Spor!
 

×
×
  • Create New...