-
Content Count
1296 -
Joined
-
Days Won
60
-
Nu cred ca imbatranesti neaparat... Am lucrat si eu, ca tot omul, la una-alta, pe la cazanele mele. Dar la Phaeton am crezut ca fac infarct la o simpla inlocuire de broasca, care nu se mai incuia. Ma durea in piept si nu mai aveam mult pana sa plang. La Mazda e lux, fix aceeasi problema = 30 min. La gunoiul asta de GermanyKKT = 7 ore. Da-i dreq de nemti! Aveau ai mei o vorba (aia batrani): "fir-ar nemtii ai dracu'!" si nu intelegeam... Acum inteleg; DA-I DREQ DE NEMTI! Bafta cu nemtia!
-
Sincer, a fost o prostie de-a mea si-o recunosc. Doar ca pareau obosite, galbene si demodate becurile clasice. La fel as face si eu. Scuterul, cand l-am luat, avea LED-uri la pozitii si i-am pus imediat becuri normale. Becuri normale ma refer la Philips, cele cu sticla albastra, ce au o tenta mai alb-rece. Pe alea clare, chioare si galbene nu le folosesc; nu-mi plac deloc. Am vrut sa atrag putin atentia, ca daca mai sunt oameni ca mine, sa ia aminte si sa nu aiba probleme pe strada si la ITP.
-
~ 94.200 km. Scapat ieri de ITP cu bine. Un mic dezechilibru la franele pe spate. M-au intrebat unde l-am tinut, daca l-am tinut in garaj. Apropo de asta, un baietel (maxim patru ani) trecea pe strada si i-a spus bunicii lui: "Uite un Matiz albastru!". 😄 Dar m-au pus sa dau jos LED-urile de pe pozitii. Tocmai cand luasem Philips. 😏 O sa le schimb si de la placuta de inmatriculare, inclusiv la marche-arriere. Nu am chef de ramas fara talon. Sa mai spun, ca la Mazda, mi-am pus si semnalizare fumurie, LED, dinamica, pe aripi? Le dau si pe alea jos. "Facem si desfacem".
-
Sa fie sanatos/sanatoasa! Dar e un bebe nou? Ca parca aveai copil de mult... 😀 Eu am dat jos indicatorul, s-a facut maricel cat-de-cat.
-
@Salex Corect intru totul. Din cauza ca nu ma racoresc cum trebuie, am decis sa tot masor. Am fost ieri Bragadiru-Pipera si am inghetat pe treapta II ventilatie cu aer doar pe la dezaburire. Pana la urma am dat pe treapta I. Cred c-o sa renunt la atatea investigatii. Doar ca, avand la dispozitie mai multe masini, am sesizat ca-i mai slab sistemul la Matiz. Apoi am inceput sa-mi pun intrebari: o fi ceva gresit/defect, o fi condensorul (aftermarket) de proasta calitate, o fi suficient ulei in compresor? etc. Oricum, daca ar fi sa dau timpul inapoi, cu toata truda si toate piedicile de care am dat, as face acelasi lucru, chiar daca a fost costisitor. Ma bucur ca am mai invatat ceva si m-am ales si cu A/C la masina. Si DA, e diferenta. Fara aer era nenorocire in masina, cu toate ca ma vait eu ca nu e congelator in habitaclu. Probabil o fi si din cauza ca sunt un porc de 100 de kilograme... ☺️
-
Nu lasa ECU, cu ajutorul senzorului de temperatura montat pe vaporizator, sa ajunga la -7 grade; ar ingheta. Minim 2 grade +, din cate am retinut. O sa mai verific si la alte masini, de curiozitate. Oricum, studiind topicul dedicat A/C Matiz, colegii care si-au montat instalatia sau aveau din fabrica, nu erau "socati" de frigul prods de aceasta, ba chiar unii spuneau ca e subdimensionata. Sunt sigur ca totul e in ordine si nu am gresit nimic la montaj.
-
Nu-mi amintesc sa fi vazut astfel de date in manual, dar mai studiez. La 20 grade afara, am avut 7.5 grade la grila. Cam pe la 34 grade, 12 la grila. Interesanta partea cu izolarea, dar nu cred ca e cazul aici, vaporizatorul fiind nou, automat si buretele. Am facut o treaba buna din cate imi amintesc, atunci cand l-am montat in carcasa. Ieri, cand a fost inorat (dar cald), am inghetat in masina, cu ventilatia pe treapta II. Deci as spune eu ca au si geamurile o oarecare influenta.
-
Mi-a ramas in minte ca, acum ceva timp, citisem pe forumuri faptul ca, unii colegi, au 5 grade la grila de ventilatie. Nu am testat si la Mazda de exemplu. La aia se simte recele-rece. Poate o fi si din cauza ca Matiz-ul nu are geamuri colorate/atermice etc. Oricum, nu am ce zice, sunt multumit. Singurul inconvenient e ca pierde gaz...
-
Am pus iar freon azi. Mai avea 150 gr. Am bagat termometrul si nu scadea sub 19 grade la grila. Acum e diferenta, in bine, dar nu m-a dat pe spate. La grila am acum 15 grade la relanti, pe loc, si vreo 12 grade in mers; nu am avut unde sa testez mai mult (aglomerat). Compresorul se aude putin - un vuiet - la o anumita turatie, inainte sa pun freon se auzea mai tare. Nu mai decupleaza, deci nici nu mai raceste cum o facea, zic (cred) eu. Nu stiu ce s-a-ntamplat, sper sa nu se fi nasolit compresorul. Mi-au mai pus si 50 gr de ulei, plus substanta de contrast. Ciudat e ca nu se vede nicio pierdere, de niciun fel, gen ulei/umezeala, nici macar cu lanterna UV. M-am uitat de cinci ori, s-a uitat si baiatul de la service si nimic. Naspa... 🤨
-
Idem! 😄 Cool masina.
-
Buna si gradinita asta. Azi, nemaifiind baby sitter, am reusit sa-i montez oglinzile gigantului. Normal ca, fiind pentru fetele de usi pline, au ramas sa se vada suruburile cu piulite. Nici nu ma mai stresez si nu ma intereseaza aspectul. Daca gasesc vreun burduf mai mare, rezolv, altfel poate ramane si asa. Am vrut sa pun piulite cu cap (care sa marscheze surubul), dar tot kknarie era. Oricum, nu am gasit. Daca gasesc, pe viitor, ceva sa maschez, OK, daca nu, aia e... Macar nu mai sunt ultimul fraier sa deschid geamul ca sa reglez oglinzile. 😄
-
Am revenit acasa din plecari peste tot. Masina, dupa doua luni jumate de stat in soare, arata bine, cu exceptia tonei de praf de pe ea (se lucreaza in tot cartierul - nu mai e asfalt - si niste multe zgarieturi pe capota de la pisici, plus faruri putin matuite. Am spalat-o, am parfumat-o etc. Am dat si-un polish la faruri ca urmeaza curand ITP-ul (nu neaparat de asta). A/C-ul nu mai decupleaza, dar nici nu mai prea baga rece cum o facea, desi furtunul e tare. M-am uitat cu o lanterna UV si nu pare ca pierde pe nicaieti. Req sa-l ia, ca ma enerveaza; vad in timp... Abia astept sa montez oglinzile cu reglaj. Cu distributia a ramas pe pauza. O sa vad cand am chef. Sper sa nu se rupa.
-
Cel mai bun loc pentru mesterit la masina... la tara/curte. 😁 Ti se pare bun uleiul ala, GM? Eu folosesc Ravenol acum, dar intreb pentru ca mi se parea ca nu prea spala motorul. L-a avut si Matiz-ul meu cand l-am luat si, dupa ce am inceput sa folosesc Valvoline, gaseam particule de mizerie pe joja. @DjDark Nasol ca nu mai exista Norauto. Am luat si eu lucruri misto/rare/ieftine de la ei.
-
Facet am pus si eu, pe Mazda, la sonda de marche arriere. De juma' de an merge brici; dar vedem care din noi se plange primul. Parca i-am pus senzor MAP, tot Facet si mi s-a aprins Check. Chestia asta s-a intamplat dupa ce deja cumparasem sonda. Clar nu mai luam Facet. Totusi am montat-o, de tot o aveam... Concediu placut! Alege Cieo! 😁👍
-
"POWER"... 😄 Face ceva? Misto modulatorul. Ai o poza (comerciala) cu el?