Jump to content

vrazvanc

Membru
  • Content Count

    1327
  • Joined

  • Days Won

    61

About vrazvanc

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    DAEWOO
  • Model
    Matiz/E
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    B 24 TNE

Recent Profile Visitors

8767 profile views
  1. Tareee! 😌 Vad ca nu mai e postat anuntul.
  2. Eu l-am gasit pe domnul. Poate va e de folos acum sau altadata.
  3. Pentru cruciulita aia in tapiserie, vezi daca te ajuta cumva ASTEA.
  4. @Corneda Din pacate nu mai gasesc originali si de la dezmembrari nu vreau sa incerc. Pe cel de la arbore nu il gasesc deloc GM, iar cel de la ax e destul de scump (300 lei) si vine si greu, pe comanda. La Promotif mi-a spus domnul ca ar fi posibil sa il mai gaseasca la 200 lei, insa nu am mai intrebat. Si concluzia e ca "arunc" o masina din cauza unor doi senzori nenorociti. @Viktor Posibil bujiile cu "C" in plus sa le fi scos degeaba si senzorul de ax sa fi facut figuri. In fine, oricum le schimbam ca nu imi conveneau. Imi amintesc si de colegul care spunea ca ii pornea greu dupa un timp cu ele. Nu stiu ce sa mai zic. E scris mai "devreme" in topic. Pentru ca, de cand am cumparat masina, pornea greu deseori la cald si dadea in nas in treapta III. La care se adauga si ca senzorul de ax are cod de eroare in Pending - cel din fabrica. Deci din motivele astea am umblat acolo si cu gandul ca daca e pe duca, sa nu raman cu masina prin boscheti. Conectorii par OK, dar ar fi indicat sa si masor pentru a fi sigur, gen ca nu-i vreun fir rupt. Cu senzorul original nu am probleme. Acum cred ca de vina pentru probleme sunt ambii senzori, inclusiv cel de vilbrochen. Din ce am citit, la cald fac figuri daca sunt defecti. Am comandat unul de la ERA. Ma gandesc daca mai umblu la ceva, sau daca umblu, ii iau si pe cei originali cu mine in caz ca... 😂
  5. Am masurat bujiile si nu mi-a aratat nimic. Am incercat si Ohm si kilo. Ori n-am stiut eu sa masor. In fine, nici nu ma mai intereseaza, oricum urma sa cumpar de care trebuie, fiindca fisa nu statea fix pe portelanul bujiei. Nu vreau "sa vorbesc la bautura", dar ma face sa ma grabesc sa scap mai rapid decat mi-am propus de gigant. Inlocuitorul va fi o Dacia Spring, clar. Vad cam des in ultimul timp Check Engine aprins. Abia am reusit sa mai pornesc motorul de unde eram, sa pot ajunge acasa. Am pus testerul, aceeasi problema: senzor ax cu came. L-am aruncat direct la gunoi pe NBN asta si l-am pus iar pe cel din fabrica. O sa le scriu celor de la Radacini sa nu mai vanda asa gunoaie. Si... masina a reinviat. Sa vedem cat mai tine pana imi face iar figuri. Oricum, mi se pare dubios sa se "duca" senzorii asa... Mi-e sa nu aiba si masina alte probleme de-i strica. Zic asta pentru ca acum am observat, a avut eroare si pe senzorul de vilbrochen.
  6. Parca era 10 500 € cand am deschis prima data anuntul. Deci e la oferta acum. 😀
  7. Asa e, m-am grabit si nu le-am masurat. Asta ar ramane singura diferenta si motivul pentru care nu functioneaza corect motorul. Dar le-am pastrat si le masor de curiozitate. Postez aici. Motoarele 2T sunt, intr-adevar, mult mai pretentioase.
  8. Se vedea ca nu pornea/functiona motorul cum trebuie. Am cautat pe forum sa vad daca si-a mai pus vreun coleg bujii din astea "micute". Spunea initial cineva ca a folosit si ca merge bine masina, dupa care a revenit la scurt timp cu mentiunea ca motorul pornea greu si la a N-a oara. Deci bujiile astea nu-s bune. Nu inteleg de ce, sunt identice ca specificatii si cu toate astea s-a vazut din start ca nu sunt ce trebuie.
  9. A inviat masina dupa ce i-am pus bujii de care trebuie. Nu stiu cat de bine se vede in poza, dar sunt ude cu benzina cele scoase.
  10. @Viktor Cand eram pustan, de abia-mi luasem permisul, aveam o "dacie" nenorocita din '77, cu... ceva pe jante, nici nu le puteam numi anvelope. Copil fiind si la cap, tin minte ca mergeam cu 50-60 la ora pe drum acoperit bine cu zapada, prin Bucuresti; depaseam toti soferii cu masini bune, deh, eram increzator in abilitatile mele de sofer. Ideea e ca nu am patit nimic si, spre surprinderea mea gandindu-ma acum, cum naiba de nu am derapat cu caruta aia; anvelopele erau de vara! Acum revenind, nu-mi fac probleme sa am probleme cu ce mi-am pus pe masina. 😌 Bun, cat despre ziua de azi... 🤬 Mi s-a confirmat a multa oara ca "raul lui BINE e SI MAI BINE. Cu toate ca in cartea masini se recomanda un interval in care sa schimbi piese, eu nu mai pun mana cand nu e cazul. Concret: am inlocuit bujiile. Bineinteles ca cele vechi arata FOARTE BINE, semn ca motorul lucreaza excelent si nu e uzat, cu toate ca, saracii culbutori, au joc aiurea. Am pus niste NGK-uri cu o litera in puls, BcPR5EY-11, fata de BPR5EY-11 cum am pus intotdeauna. Singurele diferente fiind "portelanul" mai subtire (aiurea fiindca fisele nu etanseaza pe corpul bujiei) si tubulara mai mica (16 in loc de 21). Cand am pornit motorul, surpriza = a pornit greu la prima cheie. Zic: "ba, iar e nenorocitul ala de senzor de ax, ca n-are cum bujiile." 🤔 Am pus senzorul din fabrica la loc - la fel - pornire greoaie. Nervi, injuraturi, blesteme. Acum trebuie sa-mi comand alte bujii, de care trebuie de data asta. Si fiindca iar am auzit pocanitura aia, am tras de tot ce se putea, am mai strans suruburi (erau stranse OK) si am uns bine timoneria la schimbator si sub capota + toate arcurile si cablurile de la pedale. N-am avut ce test drive sa mai fac, pentru ca nu mai aveam mult sa plang de nervi, am inchis si am intrat in casa. Oricum e ceva ciudat in functionare, pentru ca miroase nasol ce iese pe esapament, semn ca-i ceva aiurea cu bujiile astea. Oricum, filtrul de aer si combustibil, ulei la cutie si bujii, o sa le schimb din an in paste. Asta ca sa se inteleaga de ce ma tot vaitam aici inainte sa ma apuc sa schimb ceva.
  11. Mi-am permis sa fac aceasta comparatie, intrucat Debica devenisera galagioase dupa cateva luni. Plus ca "flescaiau", parca mergeam pe sosea uda mereu cu ele. Am ~3500 km si ~un an si zece luni cu astea. Dar le ingrijesc, le spal bine, le dau cu dressing si nu le urc pe borduri, nu plec cu scart/nu intorc cu frana de mana 😁 etc. Daca va fi totul OK, imi dau cu parerea peste mai mult timp si rulaj. Mai greu cu ultima parte, pentru ca e numai masina de oras in principiu.
  12. @Viktor 😁 L-am curatat cu spray de frane si cu... un ghem de servetele umede. Nici macar o pensula n-am avut la indemana. Foarte bune servetelele, insa ma enerveaza ca lasa din fibre; m-am asigurat ca n-a fost cazul. Daca as mai umbla, l-as spala cu benzina din belsug si pensula. @adrian_r5 Foarte multumit, mult mai bune fata de Debica. Dar si mai scumpe, insa a meritat. Sunt la fel de silentioase ca atunci cand le-am pus. Le-am si "testat" pe zapada/gheata si m-au surprins in mod pozitiv; masina a urcat ca si cand ar fi fost asfalt. Bine, au patinat o tura rotile, dar s-au descurcat.
  13. I-am pus doar capacele de PIMP pe piulitele rotilor; nu se mai vede nicio coroziune. 😁 @Viktor Am vazut si eu tabla aia, m-am gandit ca-i ceva cu ea, dar e prinsa in nituri. Oricum nu aveam timp, din pacate, sa bibilesc. Cu mare drag as desface altcandva sa reglez culbutorii, pentru ca au joc urias, dar am groaza de materialul de doi bani din care e confectionat chiulasa. Daca se duce un filet si nu mai pot sa strang capacul, am pus-o. Trebuie demontata admisia sa am loc pentru mesterit filete cu helicoil. Am comandat un set sa am pentru viitor. Momentan nu-mi permit sa-mi fac de lucru. Cu toate ca-i cam devreme sa ma pronunt, pare ca nu mai da ulei pe la capac si as putea spune ca munca mi-a fost rasplatita. 😌 Vestea proasta, alta, e ca a inceput sa pocneasca vopseaua la arcada rotii stanga-spate. 😠 Am apasat pe o bula si a tasnit apa din ea.
  14. 30 km dus, 30 intors + timp = o zi pierduta... Normal, nu se pune problema, o fac eu, dar nu mi-e oricand la indemana. Azi l-am luat pe taur de coarne. Am inlocuit garnitura capacului chiulasei. 😀 Am incalzit vreo cinci minute motorul, ca sa nu ma frig la maini, am dat cu degripant pe suruburi si am scapat ieftin. Surubul care a iesit cu filet data trecuta, n-a facut probleme. Nu am fost absurd cu reglajul culbutotilor, cei pe care i-am putut testa au joc mare. Nu mi-am permis luxul de a-i regla azi, si-asa am terminat cu lanterna. De curat, e curat motorul, doar capacul avea cateva negreli. L-am curatat rapid, cat de cat. Am mai reglat (ridicat) pedala de ambreiaj si am strans suruburile suportului care tine cablul pe peretele de foc. Ambreiajul se simte mai OK, lucreaza mai fin siii... nu stiu care-i explicatia dar nu am mai auzit pocanitura la accelerare brusca. Era ciudat ca zgomotul aparuse la scurt timp dupa ce a scartait pedala. Maine ii dau si-un spray cu vaselina pe acolo. Era oarecum dubios sa vina zgomotul de la articulatii, brusc, mai ales ca la ITP nu mi-a spus nimic, si chiar am intrebat. Am aruncat o privire la toate rotile si suportii motorului, iar inafara de cauciucuri ceva imbatranite, nu mi-a atras nimic atentia. Burdufuri OK, furtunuri frana OK, amortizoarele nu curg; parca cel din dreapta avea cumva un luciu, dar e prea mult sa spun ca ar curge. La distributie ii fac o verificare generala, pe elevator. Maine incerc sa pun ornamentele pe piulitele rotilor si poate si flexul pe suruburile de la manetutele de reglaj ale oglinzilor, sa mai renunt la o piulita si sa ramana cele cu capac. A/C-ul "rupe"! ✌️😌 M-a ajutat intr-o zi ploiasa, la dezaburire. Ziceam sa-i schimb bujiile si senzorul axului cu came. Nu e mare scofala, chiar fleac, dar mi-e groaza de filetele chiulasei la bujii, chiar si cu senzorul ala am oroare, sa nu raman cu masina in drum. O sa pun si diagnoza sa vad ce zice asta oroginal, ca porneste motorul greu la cald. Acum sper doar ca am scapat de ulei care curge...
  15. Nici eu nu am vrut chinezarii, care probabil luminau mai puternic, dar care sigur se duceau repede. Osram-urile astea sunt super OK, bine construite - cu radiator, insa nu mi s-a parut prea puternica lumina. Probabil si pentru ca LED-urile (si putine) sunt pozitionate catre oglinda lampii, nu catre sticla. Pentru masinuta ta chiar e util un proiector.
 

×
×
  • Create New...