Jump to content

Horica00

Membru
  • Content Count

    332
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

About Horica00

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 06/09/2000

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Onesti,Ploiesti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Cielo
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    BC 03 AUS

Recent Profile Visitors

2264 profile views
  1. Lemförder să țină doar 6000 ? Ce naiba, am auzit de rebuturi gen ASAM care au ținut mai mult. Sunt șanse să fi nimerit ceva contrafăcut, altfel nu prea îmi explic. În funcție de magazinul de unde ai luat-o, chiar n-ar fi exclus. Legat de Dacii, Oltcit, ARO, proprietarii acestor mărci și-au făcut asociații. Dacă ne strângem mai mulți susținători ai unui astfel de demers, sunt mai mult decât bucuros să mă bag 🙂. O explicație pentru care mașinile Daewoo nu primesc (încă) prea multă atenție e faptul că erau foarte comune până nu cu mulți ani în urmă. Plus că niciuna nu e eligibilă pentru a deveni vehicul istoric. Om trăi și om vedea peste câțiva ani.
  2. Primul post pe 2024, ocazie cu care vă doresc tuturor un călduros la mulți ani și fără stricăciuni la mașinuțe ! Revenind on-topic, pentru a preveni corodarea tobei este indicat inclusiv să se meargă (cât de des cu putință) la drumuri întinse, în regim de turație. Astfel, se duce cât mai mult din condensul acumulat pe traseu. Oricum, momentan beneficiază de parcare acoperită și vede cel puțin un drum Ploiesti-Buc plus retur/lună. Nu-mi fac probleme că nu mă va ține o perioadă bună de timp. Asta nu înseamnă că nu voi ține cont de sfat și că nu mă voi băga sub agregat să văd dacă are sau nu acea găurică. Dacă nu o are, cu siguranță o voi da. Aștept totuși să se mai încălzească puțin (plănuiesc inclusiv să ceruiesc zona podelei portbagajului, respectiv lonjeroanelor). Nu știu dacă mai există o astfel de postare prin măruntaiele topicului (și chiar dacă există, o mică aducere aminte nu strică), însă am dat peste o poză veche de aproape două decenii. Ca un mic arc peste timp. Nu știu exact anul, cred că 2005, maxim 2006. A doua este de aseară, de la întrevederea săptămânală a comunității GM-Daewoo, la care voi mai lua parte negreșit.
  3. Posibil să o aibă, nu am studiat. Dacă n-o are, oi face-o. Cert e că mi s-a părut foarte bine lucrată, spre deosebire de cea pe care tocmai am dat-o jos de pe mașină. M-am uitat și n-am văzut ștanța vreunui producător, doar niște cifre. Cel mai probabil era un no-name.
  4. Matiji sunt încă destui, cel puțin raportat la faptul că producția s-a oprit acum mai bine de 15 ani. În Ploiești știu vreo 5 bucăți care bagă la greu Glovo, Tazz și ce ține de livrări. Și în Buc am văzut câteva făcând curierat. Cielo, în schimb, din ce în ce mai puține. Am văzut recent unul roșu la intersecția dintre Calea Rahovei și Bd. Tudor Vladimirescu. Instinctul a fost să mă duc să cer drepturi de autor. Serios, prietenii îmi spun că, dacă văd un Cielo roșu în București, e clar că sunt eu și cam tind să le dau dreptate :)).
  5. Am ajuns la 160.800 km. În ultimele luni, o folosesc foarte mult prin București + naveta București-Ploiești. Spre norocul ei, are ,,acoperiș deasupra capului", acolo unde m-am mutat dispunând de parcare supraetajată. Săptămâna trecută am efectuat revizia anuală unde am schimbat uleiul, filtrele (inclusiv cel de combustibil) și amărăciunea de tobă finală. De data n-am mai mers pe Texaco, ci pe infamul GM 10w40. Filtrele, cu excepția celui de aer, sunt toate pe Mann. Inițial, cei de la Rădăcini mi-au zis că-mi vor aduce și filtrul de aer tot Mann, doar că odată ajuns la magazin, mi s-a spus că nu mai era disponibil, așa că am luat Dreissner. Probabil o chinezărie spoită cu aer nemțesc. Dacă mă gândesc mai bine, poate trebuia doar să-l fi suflat pe cel vechi GM cu aer comprimat. Atinsese totuși termenul la care manualul recomandă înlocuirea, în cazul meu, anii și nu kilometrii. Finala am ales-o pe Bosal. Am rămas surprins de cât de coaptă era cea veche. Culmea, restul traseului de evacuare este ok, inclusiv intermediara. Bine, a mai fost schimbată acum vreo 10 sau 12 ani. Cu ocazia asta, tot în vederea conservării designului dat de producător, am făcut rost și de ornamentul original. Acum și una ,,rece": de când cu frigul, zăvorul de la hayon a început să facă figuri și nu mai permite închiderea acestuia decât barbarizat. Astfel, este necesar să-l umplu de WD după aproape orice folosire.
  6. Da, e foarte frumoasă zona. Totuși, a cam fost prăduită de mafioți locali și nu-și atinge pe deplin potențialul. Copilărind acolo, am remarcat decăderea din ultimii 20 și de ani. Nițel off topic. Drumul în cauză într-adevăr, e mai degrabă de parcurs per pedes. În cazul de față, a fost o decizie spontană. Înainte să mă urnesc spre București, m-am oprit în Târgu Ocna să alimentez și mi-am zis ce ar fi să dau o tură până la monument, respectiv mănăstire. Eram cam în grabă întrucât trebuia să fiu înapoi în capitală până seara. Că tot vorbeam mai sus de capacele originale, zilele trecute aruncam un ochi pe site-ul celor de la Rădăcini să văd dacă mai ginesc rarități. Ce să vezi, dau peste un capac de roată pe 13 pe care l-am ridicat astăzi de la magazinul din zona Gării de Nord. Eu aș fi vrut 4 bucăți, dar era doar una disponibilă. Mai am un set în magazie la țară, dar nu strica încă unul. Nu-i nimic, scot eu încă 3 de undeva :)). Problema cu capacele astea e că lacul de pe ele este de o calitate atât de bună încât mai bine le vopsesc eu cu spray și plastic primer. Cele de pe mașină încep să se cojească în condițiile în care am evitat să le spăl sub presiune și nici de borduri nu le-am frecat. Ce-i drept, au peste 4 ani de servici.
  7. Eh, nu m-am ținut de cuvânt și am mai făcut o escapadă la volanul lui Cielo. L-am dus (și m-a dus) la el acasă pe plaiuri băcăuane: cam 800 de kilometri în weekend, București-Onești via DN2 și retur + o plimbare pe la țară, respectiv la Slănic Moldova. Niciun fel de problemă. Atât doar că va trebui să schimb toba. Mi s-a atras atenția la ITP iar mașina a devenit o notă mai gălăgioasă. Evident, se lasă frigul și va trebui să pun inclusiv gumele de iarnă. Caut momentan un set de jante de tablă ca să evit dejantarea de fiecare dată le schimb. Nu mă lasă sufletul să renunț la capacele originale pe 13 :)). Câteva poze: una dintre ele de la Monumentul Eroilor de pe Muntele Măgura. Se urcă pe un drum ce se regăsește imediat pe dreapta după ce se intră pe drumul care leagă Târgu Ocna de Slănic Moldova. Deși asfaltat, este destul de problematic din pricina câtorva ace de păr plus că pe parcursul a 2-3 km, cât are drumul, nu pot trece două mașini una pe lângă cealaltă, fiind necesare manevre de mers înapoi, atât de îngust este. Eu am întâlnit două mașini și am avut ceva emoții. Sus se mai regăsește și Mănăstirea Măgura Ocnei. Bonus: La țară, răscolind prin niște documente, am găsit ceva interesant, ceva ce credeam că s-a pierdut:
  8. Salut, E sub filtrul de aer, pe conducta aia de intră în condensor. Are un căpăcel negru sau verde. S-ar putea să meargă și curățată dar, dacă o găsești nouă, aș zice să o schimbi. Pare-mi-se că o văzusem pe site la Rădăcini.
  9. Salut ! Ținând cont de cum descrii și de faptul că sunt pățit cu AC-ul, sunt 99,9% sigur că e de vină garnitura de pe corpul compresorului. Cedează de la vârstă și, în special, de la nefolosire. Na, e recomandat ca acele garnituri să fie lubrifiate pentru a nu se usca. Cum ți s-a zis, în teorie s-ar putea repara, în practică, nu se bagă nici măcar cei specializați pe reparatul compresoarelor. Eu am încercat și mi s-a spus că nu se găsesc garniturile ca reper separat. Dacă zici că ai compresor de rezervă, mare atenție să nu fie dezmembrat de mult timp (a se înțelege că a stat fără ulei în el, existând inclusiv riscul să nu fi fost depozitat corespunzător). Eu l-aș fi luat doar de pe o mașină la care puteam verifica la fața locului că AC-ul e funcțional. Recomand cu tărie să se schimbe inclusiv butelia (uscătorul), condensatorul și ventilul de înaltă presiune. Fără astea cam riști să-ți bați joc de compresorul înlocuitor. De asemenea, mare grijă să fie de pe o mașină din generație apropiată pentru că compresoarele de pe Cielo făcute înainte de 2000 nu se potrivesc pe cele euro 2/3.
  10. Tocmai ce m-am întors din mini-concediu. Am urmat recomandările și am plecat cu Cielo. Cca. 750 de kilometri în weekend-ul ce tocmai a trecut Ploiești-Vama Veche, dus/întors pe A2, respectiv A3, 5 persoane la dus, 4 la întors, portbagaj aproape plin, AC pornit constant, în medie cam 100-120 km/h. Pot zice că s-a descurcat onorabil, n-am avut emoții că nu ajung cu ea și nici rușine pe autostradă nu mi-a fost. La întoarcere am poposit puțin și în zona falezei cazinoului din CT, unde ne-am îndopat și plimbat. Cu acest prilej, am atins 157.000. Totuși, nu cred că vacanțele cu Cielo vor deveni chiar obișnuință. E disponibilă cealaltă mașină a familiei, Peugeot 301, 1.6 HDI. Datorită motorului diesel, am un consum ridicol de mic. De confort, performanțe, chiar siguranță, nu mai zic.
  11. 156.300 arată bordul Azi am schimbat sonda pentru luminile de mers înapoi, care murise de tot încă de acum două sau trei săptămâni. Am pus ce mi-a oferit service-ul și de altfel, ce am folosit în ultimii ani: FACET. Nu depășește pragul de un an, dar n-am găsit originală și nici n-am stat să caut. Mi-a zis un magazin că o să caute prin Polonia și că ,,va reveni cu un răspuns", lucru care, bineînțeles, nu s-a mai întâmplat. Am în studiu montarea unui releu (din ce mai citisem prin niște topic-uri vechi), însă nu știu dacă voi duce la capăt ideea. În final, costă mai puțin ca 10 litri de ⛽. În schimb, foarte mulțumit de performanță AC-ului. Pe puțin 30 °C la umbră, treapta a doua a aerotermei, debitul direcționat spre mine și simt că-mi cad degetele dacă le țin în dreptul grilelor. O plăcere și o necesitate în zilele astea 🌞 . La finalul săptămânii este plănuită un mic concediu la mare. Sunt 99,9% că bătrânul Cielo va fi actorul principal.
  12. Pierdeai freon sau reîncărcarea a fost necesară ca urmare a montării climei ? În rest, super, volanul mai ales ! Abia aștept să vin la întâlnire să mă dai o tură cu ea :))
  13. O-ring nou și tot să piardă ? Atunci vorbim de nepotrivire, deși alea verzi știu că-s universale, ori de greșeală de montaj....
  14. Atunci o să mă apuc de căutat originală, deși îmi aduc aminte că nici alea nu țineau cine știe ce. Știu că taică-miu a schimbat vreo 2 în decurs de 4 ani. Acum de ce să vorbesc, nu știu dacă erau originale sau ba. Oricum, nu depășeau pragul de 2 ani. Dar da, îmi amintesc că sondele astea se ardeau în prostie. La fel se întâmpla și la celălalt Cielo pe care l-am avut în familie.
  15. Într-adevăr, decuplează la accelerări mai ,,blană", însă tot e o greutate în plus. Totuși nu mă plâng, a meritat ,,investiția" (aș numi-o mai degrabă ,,mod de a cheltui banii"). Azi iar am dat o raită prin capitală: pe la Victoriei se uitau unii ciudat când mă vedeau stând cu geamurile închise într-un Cielo. Ca să fie și una rece: mă lasă iar sonda de la becurile pentru mers înapoi. Ar fi a doua în decurs de niciun an. Aș căuta originală, dar nu știu cât o ține și ăia....
 

×
×
  • Create New...