Jump to content

Horica00

Membru
  • Content Count

    325
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

About Horica00

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 06/09/2000

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Onesti,Ploiesti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Cielo
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    BC 03 AUS

Recent Profile Visitors

2040 profile views
  1. Salut, E sub filtrul de aer, pe conducta aia de intră în condensor. Are un căpăcel negru sau verde. S-ar putea să meargă și curățată dar, dacă o găsești nouă, aș zice să o schimbi. Pare-mi-se că o văzusem pe site la Rădăcini.
  2. Salut ! Ținând cont de cum descrii și de faptul că sunt pățit cu AC-ul, sunt 99,9% sigur că e de vină garnitura de pe corpul compresorului. Cedează de la vârstă și, în special, de la nefolosire. Na, e recomandat ca acele garnituri să fie lubrifiate pentru a nu se usca. Cum ți s-a zis, în teorie s-ar putea repara, în practică, nu se bagă nici măcar cei specializați pe reparatul compresoarelor. Eu am încercat și mi s-a spus că nu se găsesc garniturile ca reper separat. Dacă zici că ai compresor de rezervă, mare atenție să nu fie dezmembrat de mult timp (a se înțelege că a stat fără ulei în el, existând inclusiv riscul să nu fi fost depozitat corespunzător). Eu l-aș fi luat doar de pe o mașină la care puteam verifica la fața locului că AC-ul e funcțional. Recomand cu tărie să se schimbe inclusiv butelia (uscătorul), condensatorul și ventilul de înaltă presiune. Fără astea cam riști să-ți bați joc de compresorul înlocuitor. De asemenea, mare grijă să fie de pe o mașină din generație apropiată pentru că compresoarele de pe Cielo făcute înainte de 2000 nu se potrivesc pe cele euro 2/3.
  3. Tocmai ce m-am întors din mini-concediu. Am urmat recomandările și am plecat cu Cielo. Cca. 750 de kilometri în weekend-ul ce tocmai a trecut Ploiești-Vama Veche, dus/întors pe A2, respectiv A3, 5 persoane la dus, 4 la întors, portbagaj aproape plin, AC pornit constant, în medie cam 100-120 km/h. Pot zice că s-a descurcat onorabil, n-am avut emoții că nu ajung cu ea și nici rușine pe autostradă nu mi-a fost. La întoarcere am poposit puțin și în zona falezei cazinoului din CT, unde ne-am îndopat și plimbat. Cu acest prilej, am atins 157.000. Totuși, nu cred că vacanțele cu Cielo vor deveni chiar obișnuință. E disponibilă cealaltă mașină a familiei, Peugeot 301, 1.6 HDI. Datorită motorului diesel, am un consum ridicol de mic. De confort, performanțe, chiar siguranță, nu mai zic.
  4. 156.300 arată bordul Azi am schimbat sonda pentru luminile de mers înapoi, care murise de tot încă de acum două sau trei săptămâni. Am pus ce mi-a oferit service-ul și de altfel, ce am folosit în ultimii ani: FACET. Nu depășește pragul de un an, dar n-am găsit originală și nici n-am stat să caut. Mi-a zis un magazin că o să caute prin Polonia și că ,,va reveni cu un răspuns", lucru care, bineînțeles, nu s-a mai întâmplat. Am în studiu montarea unui releu (din ce mai citisem prin niște topic-uri vechi), însă nu știu dacă voi duce la capăt ideea. În final, costă mai puțin ca 10 litri de ⛽. În schimb, foarte mulțumit de performanță AC-ului. Pe puțin 30 °C la umbră, treapta a doua a aerotermei, debitul direcționat spre mine și simt că-mi cad degetele dacă le țin în dreptul grilelor. O plăcere și o necesitate în zilele astea 🌞 . La finalul săptămânii este plănuită un mic concediu la mare. Sunt 99,9% că bătrânul Cielo va fi actorul principal.
  5. Pierdeai freon sau reîncărcarea a fost necesară ca urmare a montării climei ? În rest, super, volanul mai ales ! Abia aștept să vin la întâlnire să mă dai o tură cu ea :))
  6. O-ring nou și tot să piardă ? Atunci vorbim de nepotrivire, deși alea verzi știu că-s universale, ori de greșeală de montaj....
  7. Atunci o să mă apuc de căutat originală, deși îmi aduc aminte că nici alea nu țineau cine știe ce. Știu că taică-miu a schimbat vreo 2 în decurs de 4 ani. Acum de ce să vorbesc, nu știu dacă erau originale sau ba. Oricum, nu depășeau pragul de 2 ani. Dar da, îmi amintesc că sondele astea se ardeau în prostie. La fel se întâmpla și la celălalt Cielo pe care l-am avut în familie.
  8. Într-adevăr, decuplează la accelerări mai ,,blană", însă tot e o greutate în plus. Totuși nu mă plâng, a meritat ,,investiția" (aș numi-o mai degrabă ,,mod de a cheltui banii"). Azi iar am dat o raită prin capitală: pe la Victoriei se uitau unii ciudat când mă vedeau stând cu geamurile închise într-un Cielo. Ca să fie și una rece: mă lasă iar sonda de la becurile pentru mers înapoi. Ar fi a doua în decurs de niciun an. Aș căuta originală, dar nu știu cât o ține și ăia....
  9. Eu zic să nu-ți faci probleme: ai aproape toată instalația nouă, ai schimbat oringuri... ... În general, probleme apar la mașinile unde nu se folosește AC-ul în mod curent, unde radiatoarele ajung să se spargă, unde se demontează conducte și nu se pun oringuri noi, etc, etc. WOO-urile aveau probleme la compresoare, la garniturile din ele mai precis, fapt datorat nefolosirii sistemului.
  10. N-am sesizat. O să mă uit. Oricum, mai un Citroen C3 și la ăla decupează. Nu nonstop, la un interval anume. În carte scrie că e normal. O face ca să nu se formeze dop de gheață. Acum depinde și cât de des o face.
  11. A trecut testul de foc (pragul de o zi, atât ținea freonul). Am profitat de funcționalitatea AC-ului și am dat o fugă până la Bucale. În sfârșit nu mai transpir în mașina asta și nici nu mai mă simt așa de obosit după ce o conduc. Ce nu-mi place e că mă chinui să depășesc, iar consumul a crescut. Anyway, nu le pot avea pe toate :)).
  12. Nu văd niciun motiv pentru care să nu mai țină de data asta 🙂.
  13. După aproape 4 ani de când Cielo se află în posesia mea, mă alătur și eu celor cu A/C funcțional. S-au înlocuit: compresor, condensor, butelie, conducte. Cam tot cu excepția evaporatorului. Piesele au fost noi/originale, doar condensorul fiind Nissens. Mai fusese schimbat, dar am zis să stau liniștit și să fac totul ca la carte.
  14. Să te răcorească sănătos !
  15. În condițiile astea, ar trebui verificate reperele ce nu sunt noi. Mi-aș îndrepta atenția și către valva aia de zisesei parcă că a fost schimbată. Dacă nu e originală sau nu e de Matiz, sunt șanse să scape lent pe acolo. Eu schimbasem un ventil la uscător. Ventilul fiind luat de pe o conductă de Hyundai, am fost atenționat că sunt șanse să iasă freon pe acolo. Nu în cantități mari, dar suficient încât să necesite reîncărcare la un an sau doi. Oricum, sper să se rezolve.
 

×
×
  • Create New...