Jump to content

Horica00

Membru
  • Posts

    368
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

About Horica00

  • Birthday 06/09/2000

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Cielo
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    BC 03 AUS

Recent Profile Visitors

2691 profile views

Horica00's Achievements

  1. Da, s-a schimbat/verificat tot. Nici nu se punea problema altfel. Până la urmă, nu mai vreau nimeni să umble acolo prea curând, mai ales eu. Legat de garnitură, și mie mi s-a părut că arată bine. Într-adevăr, intra apă în cilindrul 4. Nenea mecanicul a apreciat ochiometric că acolo era o mică denivelare și că bănuiește că, atunci când s-a schimbat garnitura ultima dată, nu s-a făcut/verificat planeitatea. Totuși, garnitura prezenta o mică pișcătură chiar în zona arătată de mecanic. Galeria da, a fost demontată. Cei care s-au ocupat de chiulasă (un atelier cu care colaborează cei din service) le-au zis să demonteze tot, inclusiv termostatul. Bănuiesc (și sper) să fi inspectat tot. Poze cu chiulasa nu cred că mai am.
  2. Nu cred că erau strâmbe. Sau nu știu, cert e că mi s-a spus că trebuie schimbate împreună cu simeringurile. Am găsit în târg la Vitan supape de evacuare (în ambalaj GM). Azi a venit chiulasa de la rectificat, așa că intrăm în linie dreaptă. Sper ca mâine să cam fie gata. Altă chestie, azi se fac 26 de ani de la achiziție 🥰
  3. Mai trebuie simeringuri supape și supape. Supape de admisie și simeringuri am găsit (noroc cu Rădăcini). Supape de evacuare mai caut. După ce le schimb, se trimite chiulasa la verificat/rectificat.
  4. Din ce știu, toate mărcile astea sunt bune. La distribuție am mers pe Conti pentru că asta am avut înainte și nu mi-a făcut probleme. Se schimbă și cureaua pentru că la service au zis că ei nu refolosesc curelele. Azi am dus mașina. Am dus-o pe roți. Am plecat cu noaptea în cap din Buc astfel încât să nu prind bară la bară (cred că astfel prăjeam motorul). Cert e că nu mai era ceva care să sufere amânare: când am ajuns la locație, situația arăta în felul următor: vasul de expansiune îmbibat în antigel (sper doar să fi curs pe la capac și să nu fi crăpat din cauza presiunii), fum pe tobă de zici că era Sidex Galați, vas de expansiune gol (antigel mai era totuși, căldura încă mergea. Poate ar fi fost mai înțelept să o duc pe platformă. Na, mi-aș dori să nu fie și alte belele. Au zis că, dacă e totul ok și chiulasa nu are nevoie de intervenții (pe lângă planare), e gata cel târziu luni.
  5. Conti. Dar nu e 40, e 70 și, am greșit eu. Oricum, cine bagă bani în asemenea lucrare, n-ar trebui să se zgârcească. Azi am fost la Rădăcini să ridic șuruburile de chiulasă și garnitura de la evacuare. Întâmplarea a făcut ca cineva să fi comandat niște piese tot pentru un Cielo, piese pe care nu le-a mai ridicat, iar vănzătoarea a zis că nu le poate ține dacă nu sunt ridicate în timp util. Printre ele se regăsea și o garnitură de admisie. Doamna m-a întrebat dacă nu cumva o vreau eu. Acum am tot ce-mi trebuie.
  6. Din cate mai stiu si eu, cureaua, odata detensionata, nu se recomanda a fi reutilizata. O fi sau n-o fi baliverna, nu stiu. Oricum, vorbim de 40 lei. Cand am zis ca m-am ofticat m-am referit la situatia in sine: una era sa se fi stricat atunci si faceam totul in timp ce chiulasa era demontata, intrand practic in manopera pentru lucrarea de fata, alta e ce am patit acum, ar fi fost mai eficient financiar. Eh, din nou, ata ete !
  7. Se schimba cam tot ce e pe acolo (au si zis ca nu vor si nu recomanda sa reutilizeze reperele vechi), inclusiv cureaua. Au zis ca pot s-o remonteze, dar mai bine sa nu. La cat costa, nu ma zgarcesc. In rest, pompa de apa si rola nu vor fi schimbate. Aia ar fi fost chiar absurd. Sper sa nu mai fiu nevoit sa umblu acolo cel putin 5-10 ani. Pana acum, am comandat la Radacini suruburile pentru chiulasa si garnitura galeriei de evacuare (Elring). Voi lua in considerare si garnitura de admisie.
  8. Mai degrabă aș pune pe seama antigelului prost care posibil să fi corodat garnitura, iar soluțiile de curățare folosite iarna asta posibil să-i fi pus capac definitiv. Cel mai probabil, era oricum pe punctul de a cedat. Oricum, până nu vedem pacientul, putem doar să ne dăm cu presupusul. În tot cazul, joi la prânz intră în reparații. Au găsit la service cam tot ce trebuie, inclusiv garnitură de chiulasă Victor Reinz. Mai trebuie să caut eu garnitura de la evacuare și șuruburile de la chiulasă. În rest, se verifică planeitatea și se face rectificare. Ce mă oftică e că nu s-a stricat înainte să schimb distribuția. Acum, trebuie să schimb iar ce am schimbat deja (curea și garnitură). Nu că ar fi efortul prea mare, dar mă frustrează maxim să desfac de două ori același lucru.
  9. A invocat-o, ce sa mai :)). Am si eu niste idei cu privire la motivul pentru care e pe cale sa-si dea duhul: calitatea proasta a reperului (nu mai tin minte exact daca a fost originala sau produsa de vreun tert) si vechimea (unde a contribuit probabil si antigelul) sau amandoua. Stiu ca la Cielo e clasic sa cedeze in zona cilindrului 1, acolo cedand si prima data. Voi reveni cu detalii si poze imediat ce va fi data jos de pe masina. Din fericire, am de unde alege piesa noua: am vazut la Radacini garnitura originala GM, iar Victor Reinz inca se gaseste. De asemenea, voi solicita verificarea planeitatii si folosirea unor prezoane noi. Sper sa rezolv pana, cel tarziu, saptamana viitoare.
  10. Eh, n-a trecut prea mult până la următoarea belea :)). De data asta e și ditai beleaua: ieri am avut treabă prin oraș și am zis să mai scot mașina că nu aveam chef de stat prin metrou și STB. După vreo staționare de circa 2-3 ore, observ la pornire că parcă merge în 3 pistoane, dar își revine destul de repede. Nu m-aș fi alarmat poate dacă nu auzeam în calorifer niște bolboroseli. Ajung acasă, parchez, observ că iese mai mult abur decât era normal, dau cu degetul pe tobă și pun puțin pe limbă, nu-mi dau seama exact dacă e apă chioară sau e puțin dulceagă. În fine, aștept câteva ore și verific nivelul de antigel: scăzuse cu câțiva centimetri. Mă apucă paranoia, pornesc puțin mașina și aceleași simptome: mers neregulat la pornire, abur pe eșapament, bolboroseli. Sunt 99,9% sigur că s-a împușcat iar garnitura de chiulasă. Înjurături, draci laci, în momentul ăla am zis că-mi bag ceva în ea de mașină. Momentan, aștept să ajung la service să văd ce și cum. Sper să fie doar garnitura, deși a mai fost schimbată acu' vreo 12-13 ani. Deși e mult timp de atunci, nu cred că avea mai mult de 40-50k. Nu-mi aduc aminte nici să se fi supraîncălzit. Aia e acum, alți bani, altă distracție...
  11. Iar s-a prăfuit topicul :)). Bun, s-au mai întâmplat câteva lucruri. Odată cu revenirea frigului am luat hotărârea de a schimba totuși blestematul ăla de calorifer. Operațiunea s-a desfășurat ieri cu ajutorul lui Mircea care a fost din nou la înălțime. Nu mai există niciun fel de problemă legată de funcționarea căldurii. Caloriferul vechi rămâne pe bară pentru o eventuală autopsiere sau încercare de curățare, habar n-am. Deși încă sunt convins că înfundarea lui a fost o urmare firească a reacției dintre G11 și G12. Mâlul ăla care era pe instalație sigur acolo s-a strâns. Antigelul a rămas relativ curat, deși n-ar fi rău să urmez sfatul Viktor și să-l dau afară. Mircea mi-a sugerat să ne ocupăm de el așa cum trebuie (demontat/curățat furtune, etc). O să revin când mai dă căldura. Momentan, mă bucur că am rezolvat. În rest, am mai montat un ceas nou de bord (cel care arată ora) și o scrumieră nouă, ambele găsite la Rădăcini. Ceasul l-a montat subsemnatul, iar scrumiera s-a montat ieri împreună cu caloriferul. Rațiunile care au stat la baza înlocuirii reperelor în cauză au fost prețul de covrigi la care le-am găsit, faptul că ceasul funcționa haotic (se deregla destul de des și era mereu înainte cu câteva minute bune), nu mai lumina cum trebuie (ziua nici nu vedeam ora) și faptul că scrumiera avea becul ars, să cumpăr tot ansamblul părându-mi-se mai la îndemână decât să caut alt bec. Până la următoarea belea, care sper să întârzie, apă, paie și bătaie ! Poze din timpul înlocuirii schimbării caloriferului nu am. Spațiul nu permitea cine știe ce și nu prea voiam să încurc :)). Din fericire, am reusit să găsesc tot un Nissens ca și cel proaspăt înlocuit, fiind mulțumit de randamentul pe care îl avea.
  12. Wow, văd că a fost ceva activitate pe topic de când n-am mai intrat. Revin cu un update legat de situația care m-a enervat atât de tare în ultima lună. În ciuda spălării instalației, observasem în vasul de expansiune niște depuneri de genul celor care apar în urma folosirii unor substanțe de tipul ,,stop leak", asemănătoare cu noroiul aș zice. Bun, mă întorc la service pentru reverificare. Se apucă băieții de scos antigelul (pe care l-am refolosit atunci când s-a făcut spălarea, proastă idee), au urmat vreo 10 spălări ale instalației cu apă distilată și aer comprimat, pus doar apă distilată, lăsată să meargă la relanti, repetat toate astea până apă distilată nu mai era maronie. Punem antigel nou, G12, antigel care a rămas cât de cât curat. De asemenea, fenomenul cu pierderea căldurii nu s-a mai manifestat. Nu mai funcționează chiar ca înainte, dar funcționează. Părerea mea și a mecanicului deopotrivă: amestecarea G11 cu G12. Antigelul vechi era efectiv spumă atunci când motorul era cald pe când cel nou nu. Momentan se ține sub observație și nu se mai înlocuiește caloriferul, deși am primit unul nou. Făcusem experimentul sugerat de Salex și nu situația căldurii nu se schimba deloc. Dacă tot eram la service, am înlocuit bujiile și fișele. Depășisem kilometrajul recomandat de producător și începea să se bâlbâie la accelerări bruște. Bujii NGK și fișe Tesla. Vedem ce o fi de capul lor. Răspunsul la accelerație mi se pare mult mai bun ca înainte.
  13. Momentan, toate persoanele avizate care au văzut mașina înclină către calorifer. După părerea mea de neștiutor, e varianta cea mai plauzibilă. Serios, din instalația aia ditamai jegul și sunt convins că nu a ieșit tot. Cine știe cum s-o plimba ăla prin instalatie și cum o rămăne blocată calorifer. De menționat și că nu este original, având probabil pasajele mai mici, deci mai ușor de înfundat. Ca un ultim rezort, voi cere și un test de compresie să se vadă dacă e ceva cu garnitura de chiulasă. Îmi dau iarăși cu părerea, nu prea văd cum naiba să se fi stricat așa din senin după un banal schimb de consumabile, nu în condițiile în care înainte nu erau probleme. Momentan, la câte păreri aud, nu prea mai știu ce să cred.
  14. Nu se pune problema de renunțat la Cielo. E exact tipul ăla de relație toxică pe care nu vrei s-o termini pentru că ții prea mult la partener. Revin cu un update la situația cu căldura: azi s-a încercat curățarea instalației de răcire, a caloriferului implicit. Caloriferul a fost curățat cu apă chioară sub presiune, în restul circuitului s-a pus o soluție specială. Rezultate sunt și nu prea. Partea bună, s-a scos cât de mult jeg cu putință din instalație, partea proastă, căldură tot cu porția. Căldură cât de cât sănătoasă am doar dacă turez mașina câteva secunde la circa 4000-5000 de ture. Momentan, nenea mecanicosul mi-a recomandat să evit schimbarea caloriferului până nu mă asigur că instalația e curată, așa că după sărbători voi ajunge la o altă verificare. Recomandarea e similară cu cele deja primite pe forum: să pună oțet sau apă distilată în loc de antigel (n-am înțeles exact, parcă oțetul a zis că-l pune în calorifer), mers niște kilometri buni, scurs tot, introdus iar, repetat ciclul ăsta de minim 2-3 ori și abia apoi pus antigel. Voi proceda întocmai. A zis că nu exclude nici ca-n instalație să mai fie totuși bule de aer.
 

×
×
  • Create New...