All Activity
This stream auto-updates
- Yesterday
-
In ziua de azi, cu atita technologie de precizie sa nu fi in stare sa executi o lucrare corecta ce sa cada patent unde ii e locul ori pentru ce a fost proiectata ...pe mine unu ma depaseste. Si astfel se ridica Gica Rasculatu si greieste : daca voi nu sinteti in stare a proiecta si executa doua cleme (sa zicem) ce sa cada patent pe caleasca mea, mi le fac singur ! S-apoi voi ... cu produsele voastre cu tot !
-
"Cei frumos si lui Dumnezeu ii place !" Raven84, astia chiar isi merita reclama pozitiva de astfel isi manifesta buna vointa in raport cu clientul. Atitudine de pus in rama ! Ce-i de lauda fie lautat (!) iar ce-i de criticat ... lasat la mila mea ca un talent di valeiiii ... de critic la modul serios dau senzatia ca se apropie sfirsitu' lumii nu alta ! 😉
-
De acord cu @Viktor dar trebuie mentionat ceva aici. Desi nu imi convine, masina mea este una de familie, condusa aproape zilnic si cu o uzura inevitabila. Desi incerc sa o tin in cea mai buna forma tehnica, nu pot mereu sa tin pasul. prin urmare, sunt obligat sa fac unele alegeri, sa prioritizez unele lucruri inaintea altora. Acum am cauciucuri noi, bucsaraia e decenta, pivotii nu joaca etc. Deci anul asta imi mai raman galeria de admisie, vreo doi senzori si aerul conditionat de facut. Momentan e bine. La anul ma uit la articulatii, bucsaraie si tampoane, schimb ce e de schimbat. Ieri am schimbat si noilea cauciucuri, luate de la Best Tires. Nu ca le fac reclama dar sunt profi, au dat cu vaselina de cupru pe partea de discuri care intra in contact cu jantele si s-au asigurat ca rotile sunt montate cu prezoane stranse la cheie dinamometrica. Le-am lasat vechile cauciucuri sa le foloseasca cum vor, oricum nu mai sunt bune de nimic. Intre timp, pot sa zic ca in sfarsit am inceput sa folosesc suportul de cauciucuri luat din LIDL, pare sa fie f ok si sa tina gumele ok, fara sa se atinga intre ele.
-
Da, nu a ruginit nimic prea grav, doar m-aș fi bucurat dacă acopereau tot șasiul cu protecția dată pe mijlocul lui, capetele nu sunt acoperite și au prins niște rugină superficială și mă enervează. Nu mă bag în chestii care să necesite troliu, în plus ar trebui o a doua baterie pentru asta (cea de fabrică e de 40 Ah) și nu prea mai am unde s-o instalez 🙂 Am dat jos și xenoanele de ceva vreme, cochetez cu ideea unui roofrack pentru proiectoare și antene (alt hobby), dar nu găsesc niciunul care să-mi placă cum vine montat. La Jimny nou e plat plafonul, JB43 are niște curburi la picioare și nimeni nu pare să își bată capul să le execute corect.
-
Fain ! La 16 ani arata cel putin la fel de bine ca la 3 ani, comparind pozele recente cu cele din 2010 data achizitiei. L.E. Ah, ceva - ceva lipsea din portret si nu-mi dadeam seama ce... Cirlig remorcare ce din punctul meu de vedere face toti banii, este, da' unde-i troliu ? Tractoras fara troliu ... ⁉️
- Last week
-
A, si-am uitat, am mai schimbat macaraua geamului dreapta care cedase. Vina n-a fost a masinii, cred ca cei care-au umblat anterior folie n-au pus bine la loc chederul metalic de pe exterior si s-a infiltrat apa, macaraua era practic ruginita toata. Am luat una noua (culmea, sina de geam avea acelasi cod ca de Tico, ce mica e lumea 🙂 ) si am pus cheder complet nou cu tot cu bagheta, pasla si ce mai are el p-acolo.
-
Moah, 10 ani, chiar. Foarte bine se simte, injura prafu' din minunata urbe, ca d-aia ii fac reviziile conform graficului de "drumuri grele". Am ajuns la aproape 164000 km, anvelope noi Grabber AT2, amortizoare noi Raptor HD, polish la faruri si folie ca incepusera sa se ingalbeneasca, pus carlig de remorca, uzualele uleiuri/filtre, acu' urmeaza sa-i schimb curelele si amortizorul de directie. Mi-am gasit frumosul capac de roata in parcare, spart la prindere si pus pe roata de rezerva; nu stiu daca s-a rupt singur sau au tras de el incercand sa plece cu rezerva si i-a deranjat lantul antifurt suplimentar pe care-l pusesem 😠 cert e ca nu gasesc altu' si varianta cu husa nu ma da pe spate. Iaca si poze de la ultima sesiune, pentru (probabil) ultimul CASCO facut.
-
Am fost foarte sceptic la inceput cu jantele de vara, insa sunt OK. Suspensia e sport dar progresiva pe prima parte a cursei amortizorului, se merge cu grija pe drumuri denivelate, nu-i mare diferenta fata de cele de iarna, 235 45 R18. Cu distantierele de 15 mm pe spate si 10 mm pe fata e tare "interesanta" pe curbe, sa zic asa. Sta pe drum mai bine decat carturile de la VMax :D.
-
Cam gros prafu' pe topingu' asta ... Cum se simte Jimny Boy ?
-
Wow ! Wild 😍. Ii uram drumuri cat mai netede !!!
-
Am incaltat Leutza cu adidasii, noroc ca am gasit pe OLX un cric care sa incapa sub masina (10 cm la praguri) si am suspendat-o pe capre, sa-i pot curata si vopsi etrierii. Am folosit pentru etrieri spray de curatat jante de la Mafra si un spray cu vopsea mata rezistenta la temperaturi inalte cumparat din Dedeman. Anvelopele de vara sunt 235 30 R20 si jantele Schmidt Revolution, au 22.5 kg bucata echipate cu anvelope. Pentru ca vibrau la viteze mari le-am si echilibrat, surprinzator erau perfect drepte, doar cateva julituri superficiale.
-
a murit si primul balast original, cam greu cum schimbatul, procedura in mod normal se face cu bara jos, dar am reusit fara, am dat doar carenajul, si cu putin chin am reusit, spatiul ala care se vede intre traversa si balast in realitate incap cam 2 degete jumatate, in fine sa rezolvat cu unu balast nou si 1h de munca. si pt ca a fost cuminte i-am polishat si polimerizat farurile, diferenta este imensa, chiar aveau nevoie, doar ca nu gaseam timp si pt asta. in rest benzina si drumuri, aduna km.
-
O geometrie corecta si eficienta se face cu bucsaraia si toate cele la zi altfel ii doar trasa de par. Bucsaraie, pivoti, capete bara, stabilizatoare, caucioace in toate mintile, fara joc rulmenti ... Eu unu n-am facut vreodata geometria rotilor (nici mie nici altuia) cu consumabile ce "inca mai merg". Ii ceva mai costisitor insa imi iau de-o grija pe termen lung plus ca le stiu pe toate la locul lor.
-
Tudor20 joined the community
-
Salutare, cer și eu ajutorul vostru dacă se poate, sunt un nou posesor al unui matiz Chevrolet din 2006 și am observat ca stopurile toate cele 3 de pe spate îmi stau aprinse chiar dacă nu acționez frână, asta doar când e pornit motorul, și în bord am martorul de frână de mana chiar dacă las frână, asta ar putea fi de la lichidul de frână? De ținut tine foarte bine atât frână de mana cât și frână de picior. Stopurile de la ce ar putea fi? Cam cât ar costa estimativ? As putea fi sancționat dacă circul cu ele asa? Mulțumesc frumos
-
Un banal ventil :). In fapt, nu e chiar ca ala de la roata, cauciucul este mai special putin. Luasem candva cateva bucati, sa fie ... Imi aduc aminte ca aveau garnitura dintr-un cauciuc verde.
-
Bun, ieri dupa un drum de munca, fara sa ii fac cine stie ce la masina , a dat putin in fiert :)) , temperatura in bord ok, a dat pe la capacul de la vas, l-am schimbat momentan cu cel de pe masina de piese. Masina de piese pe care am plimbat-o azi prin curte trasa de Leganza :)).
-
Nu este exagerat de vizibila dar e o diferenta intre fata si spate. Daca voi putea rezolv si asta. :)) Acum mi-am amintit ca trebuie sa rezolv si aerul conditionat, se descarca odata la 2-3 luni, am vazut ca are una din supapele de incarcare pe unde bolboroseste un pic si cred ca o sa descarc complet instalatia si pe urma verific supapa si eventual vad ce trebuie inlocuit.
-
In afara de deteriorarea gumelor si necesitatea inlocuirii mai frecvente a acestora, eu as mai semnala si riscurile reale de derapaj ! Daca problema geometriei este asa de vizibila (sa nu zic serioasa), sunt convins ca masina nu sta pe drum asa cum a prevazut constructorul. Chiar daca stilul de condus este unul mai domol, nu poti sti niciodata cum scade concentrarea chiar intr-o situatie la limita si fix atunci masina nu e pregatita sa "preia" imperfectiunea soferului. In plus, eu unul, cand plec la drum, indiferent de nevoie, inca am placerea unui condus relaxat si activ. Prefer sa stiu ca masina nu necesita "tratament" special din partea mea, mai ales ca drumurile frecvente pe care le parcurg nu sunt chiar cele mai "pasnice". Prin urmare, chiar daca necesita o investitie ceva mai mare, eu ti-as recomanda sa rezolvi partea de geometrie, este fix ceea ce "tine lipita" masina de sosea. Costurile financiare sigur ca conteaza, dar sunt o investitie in siguranta ocupantilor masinii.
-
Pai in cazul tau, surburile sunt intepenite? Ironic, multi ani de cand era Skoda in familie, nu imi amintesc sa i se facut vreo geometrie asa ca am mers eu cu ea acum vreo 2 ani sa ii fac si nu au fost probleme cu suruburile. Imi era mai mult frica de suruburile Nubirei. Nici acolo nu au fost probleme.
-
Asa am zis si eu ca geometria ajuta, insa nimeni nu se baga fiindca suruburile alea sunt intepenite in bucsele aferente, prin urmare ar trebui schimbate ceva piese pe acolo si nu am acum resursele pt asta. Drept e ca uzura exagerata e si vina mea, eu nu am rulat cauciucurile intre roti asa ca era de asteptat sa se intample asta dupa ceva ani. Cum spune americanul..."lesson learned". Anul asta ma ocup de schimbarea galeriei de admisie si posibil a sondei lambda plus o posibila revopsire a pragurilor ca a cam sarit vopseaua ici colo. Deci vreo 3500 RON bagati in Nera intr-un an, sau 5000 cu tot cu RCA :)) Zic ca ii ajunge. La anul vad si de geometria spate.
-
Profitand de putin timp si mergand pe prognoza meteo optimista, astazi BEE si-a incaltat slapii. Am schimbat gumele "de fabrica", Conti, DOT 4414, cu unele Michelin Primacy 3. Am prins in Octombrie trecut o promotie inexplicabila, au fost mai ieftine ca Hankook si chiar SAVA. DOT de Decembrie 2021 ... Nu atat gumele ma interesau, desi urmeaza sa revenim la naveta "de weekend" Bucuresti-Sibiu, cat placutele si discurile. Astea au facut aproape 1 an de la instalare si nu mi-am aruncat, pana acum, niciun ochi asupra lor. Discurile TRW de pe fata, puse de noi cu mana mea in 2022, s-au cuplat perfect cu EBCurile. Discurile spate doar au fost usor rectificate (cu pila si flexul, desigur :D), dar si alea arata perfect. Zero bavuri, zero santuri pe suprafata de frictiune. Se vede materialul bun (si relativ moale) al placutelor. Totusi, nici placutele nu au uzura observabila, ceea ce m-a intrigat putin. As aprecia ca "s-au dus" cu cel mult 10% in aproape 30.000km parcursi. La Leganza, la km astia se cereau schimbate !!! Regimul de mers nu este diferit, dar masa masinii isi spune cuvantul. Din punctul meu de vedere, un mare DA pentru EBC si tot asa pentru discurile TRW. Din fabrica, BEE a avut tot discuri TRW. Ca o curiozitate, observata astazi mai bine, etrierele si port-etrierele fata sunt ATE-GM, iar cele spate sunt "doar" TRW". Nu ca ar conta, isi fac treaba cu brio, dar sunt usor uimit de faptul ca un producator alege sa "corceasca" sistemul de franare. Dupa gustul meu, jantele astea de 16" se armonizeaza chiar bine cu pasajele rotilor si, de asemenea, inaltimea suspensiei as zice ca e reusita.
-
-
Vezi VW 0W-30. E facut de Shell.
-
Se poate rezolva problema "cracanelii" de spate cu o geometrie.
- Earlier
-
Preturile ... in crestere galopanta si diferente semnificative pe acelasi produs de la magazin la magazin. Ma uitam astazi la un sampon auto sa-i fac calestii o baie sanatoasa cu un burete si toate cele inainte de a aplica un polish ca ultima data la spalatorie a lasat cam multe urme si oricum nu indeparteaza impuritatile de pe caroserie la fel cum ar fi luat la mina fiecare cm3 in parte. Doua soiuri de sampon la niste scoruri ... mai date dreq zic, e gluma sau ce ? In cazul asta o spal cu sapun de casa facut de bunica-mea fir-ar mama ei de treaba ! Acuma, nu mi-s eu ala ce-si haleste de sub el, o zgirca de om da' ce e mult e mult da-o in durere de treaba, ridica nene pretu' da' mai cu bun simt asa ori iti cloceste samponul pe raft ! Nu-i o graba asa ca o sa-mi fac rost din alta parte.
-
O buba mare la multe masini cu punte spate independenta, e acea aliniere ciudata a rotilor, unde cele din spate stau mai "cracanate" Dupa trei ani de rulat in proprietatea mea, anvelopele Pirelli cu care Nera a venit din Germania sunt duse. Pe fata, unul a facut o galma si le-am inlocuit pe amandoua cu un set de Dunlop 205/55 R16 Sport BluResponse 91V iar pe spate s-au uzat pana in toamna trecuta la nivelul la care au inceput sa se vada sarmele. Prin urmare am sa iau zilele urmatoare un alt set din acelasi model. Singura nemulturile e ca in sase luni s-au scumpit de la 300 la 380 ron bucata. Cam multisor dar aia e. Tabla subtire cu cheltuiala se tine.