-
Content Count
4464 -
Joined
-
Days Won
174
About Viktor
-
Rank
Forumist
Contact Methods
-
Gender
Male
Profile Information
-
Din
Budapesta
-
Auto
Daewoo
-
Model
Nexia GLE 1.5, 8V
-
An
1995
Recent Profile Visitors
15388 profile views
-
Captiva - Impresii, Probleme
Viktor replied to sarbocul's topic in Probleme tehnice Spark, Captiva, Orlando
Intr-adevar , Salex. Lichidul de frina ataca cauciucul si de nou de-i usor imbatrinit ori de proasta calitate ! Dragi cititori, a nu se intelege ca efectuarea schimbului lichidului de frina regulat e un fapt periculos c-o sa haleasca gumoasele (garnituri, O-ringuri, etc) si toate cele, nici vorba, ci si caucioacele trebue sa fie "la zi"altfel or sa puna bete-n roare, mai exact ferodouri pe discuri/tamburi fara de consimtamintul celui dintre volan si scaun. Ce NU (!) recomand, e a se face stocuri pe refturi (prin garaj, prin debara sau mai stiu eu pe unde) de componente a sistemului de frinare ce or sa zaca acolo cu anii (ca deh, au fost la promotie si a meritat investitia) c-o sa dea cu minus pentru simplu fapt ca gumoasele din dotare or sa imbatrineasca si odata intrate in contact cu lichidul de frina in scurt timp vor aparea si probleme. Acuma, atasez si un exemplu viu din trecutul nu tocmai indepartat. Foarte pe scurt : 8 buc. cilindri receptori de frina noi nouti tinuti pe raft de X ani sistem cu O-ringuri pe pistonas (doua la numar/piston) dupa lubrificare cu lichid de frina si montare, dupa vreo juma' de zi cred, inca de la aerisirea sistemului au inceput sa blocheze ! Si am spus-o din start amicului (posesorul tragaciului) ce era de fata : cilindrii astea trebuiesc reconditionati "din fasa" chear daca is noi, chit nou de reparatii cu O-ringuri proaspeti altfel ... e la ghici. Ca nu si nu ca nare cum ... OK, zic. Daca tii sa vezi cu ochii tai cum da cu oiastea-n gard ... fie ! Dupe ce a inceput a se umfla O-ringurile unul dupa altul de la lichid de frina si ingreuna culusarea in cilindri ... iute a dat fuga dupa chit de reparatii nou pentru toti cilindri ! -
Captiva - Impresii, Probleme
Viktor replied to sarbocul's topic in Probleme tehnice Spark, Captiva, Orlando
Cu siguranta furtunul flexibil de frina fu deteriorat la interior motiv caruia nu permitea pistonului din etrier a se retrage in repaos unde ii e locul, sub presiune ii fortat sa inainteze insa la revenire ... ii aproape solo, minimum de vacum creat de sistem ii aproape de zero. De aceia nu agreez ideaia strangularii furtunelor flexibile de frina cu clesti ! Odata ce a pleznit interiorul furtunului ... la revedere, n-o se se mai lucre ca la carte si adesea problema e sesizata tirziu cind se agraveaza dar chiar si pina atunci se poate lasa cu discuri vinete si placute arse ce nu e de dorit. Acuma, nu zic ca tu ai fi strins furtunul cu cleste si de aici si buba, dar asta e o cauza prioritara cel putin din punctul meu de vedere. In service se practica strangularea furtunelor flexibile cu clesti insa eu unu nu accept asa ceva ! -
Bine-ai revenit fiu ratacit !😉
-
Bicicleta ii superioara tragaciului cu motor ! Miscare, condtie fizica, regenerare plamini, sistem muscular la zi si nu placinta ... Sa nu mai zic ca mersul pe jos ii cu mult mai sanatos ! Vad trotinete din alea bengoase la tot coltul de parca a plouat cu ele. De mai apare si covoru' lu' Aladin ... adios bataie de cap a invata copiii a merge. Mda. Io o sa vreau cirje cu rotile si tenisi patine !
-
Da' pe jderi cum ii indepartam ? Cum le modificam traseul, cu ce ii sperim sa nu mai dea prin zona ?
-
Pedaliere, da, au fost si sint. La cit de repede am invatat (de copil) a merge pe bicicleta pe atit de repede mi-a trecut urmare a unei istetimi din ciclul "asa NU!" dupa ce am reusit a intra cu capul intr-o poarta metalica de m-o aruncat pedaloasa din saua alegindu-ma cu un plan de coaja de zile mari ! De atunci gata, vreo ~15 ani cred n-am mai calarit pedaloase nici de pofta pina recent. Acuma, imi amintesc si rinjesc la cita minte aveam mai "di flacau asa ..." Peripetia : ma deplasam din punctul A in punctul B distanta relativ scurta si sa nu merg cu masina ... merg cu pedaloasa da' iau si un aspirator in mina ca merge a ma da ciumeg cunducind pedaloasa cu o singura mina. Zis si facut, intr-o mina aspiratorul cu cealapta tineam de coarne si dai din pedale. Ce n-am luat la cunostinta fu ca ma deplasam ceva cam tare iar cum traseul necesita o schimbare brusca de directie ... cam scurt timpul de reactie pentru a pune mina si pe frina pentru a incetini sa ma incadrez in siguranta pe portile larg deschise asa ca ... curba luata ceva cam lunga si zmang cu capu-n poarta ! Fir-ar mama ei de viata ! Acuma, in pantaloni scurti si tricou cu mineca scurta ... tragea asfaltul pe piele ca smilgheru', ca luat cu hraspa. Na belea ! De n-as sti (si stiu destul de bine) a ma da cu pedaloase as zice ca-s prost, da' nu, la momentul respectiv cel mai probabil n-am avut mintea la mine ! Mai de pusti asa am avut o cursiera SH din aia cu coarne de berbec, roti foarte inguste, schimbator (nu retin cite pinioane) o raritate, cel putin in zona. Prima pedaloasa un VICTORIA anii 50 cred (de-i retin bine numele) din aia clasica. A mai fost si MT, o pedaloasa MARS cu trei trepte de viteza si schimbator in butuc ce asteapta o restaurate si se aseamana cu VICTORIA si cam de aceiasi virsta. O alta repusa recent in trafic, e vorba de renumitele CEPEL din '88 serie limitata combinatie de RETRO cu SCHWINN MONTAN ce se comporta impecabil la virsta ei ! Adevarul e ca-mi plac vechiturile astea, o placere a le alerga ! Technilogia de atunci, rezistenta peselor (originale) si acel old style ...tine si de foame !
-
Scurgere ulei Nubira1
Viktor replied to mihai_'s topic in Probleme tehnice Cielo, Nubira, Espero, Leganza
M-a strigat careva ? 🤨 Caz in care nu ne este cunoscuta ordinea stringerii suruburilor fie capac culbutori fie baie de ulei, regula este de la interior (din centru) catre exterior. E bine a se urma instructiunile producatorului insa in lipsa acestora urmatorul pas e "melcul", interesul e de a forta dilatatia catre exterior. -
Gropita din asfalt. Eu unu sincer sper ca e caterinca ca altfel ... e jale !
-
Bag seama ca Captiva e inzestrata cu furtun flexibil ce cade pe etrier conexiune pentru surub banjo. La sistemul asta eu ma folosesc de un surub cu piulita si doua saibe din aluminiu (merg si saibe din cupru da' nu stric orzul pe giste) iar de indata ce am indepartat surubul banjo ridic furtunul de capat in sus si ii montez acel surub cu saibe sa-i sistez scurgerea de lichid apoi il agat de arc (cu o sirma ceva) sa-l mentina in acea pozitie ca aerul odata petruns in furtun sa se localizeze in capul furtunului. Aer oricum o sa patrunda in furtun, indiferent ca se foloseste clesti ori ba, odata cu depanarea surubului banjo (defapt indiferent de conexiune) aerul s-a localizat deja. Adevarul e ca nu m-am confruntat (inca) cu situatie in care sa nu se poata face pedala la rece, cu motorul oprit da' Captiva stie a pune bete-n roate bag seama. Din cite am inteles un mod de a aerisi sistemul se face astfel iar un alt mod tinut la secret este prin fortarea ABS-ului adica, aerisit pe cit posibil la rece dupa care se da un scurt demaraj si se "sare" in citeva rinduri pe frina ca ABS-ul sa-si intre in drepturi si sa impinga bulele de aer catre aerisitoare drept urmare se re-deschid o ideie aerisitoarele pentru a lasa aerul afara.
-
"Toate imi sint ingaduite, dar nu toate imi sint de folos!" Nu as strangula furtunele flexibile de frina nici ars cu ceara ! Daca, si doar daca cu probabilitatea de sub 0 (zero) ca cineva sa-mi "mingaie" sistemului de frinare si as constata tentativa, si ma repet, tentativa (nici n-ar apuca a pune clestele pe furtun) de a-mi sugruma furtunele cu clesti, as lua foc in secunda doi ! De ce nu, e discutabil, cert e ca tragaciului meu nu-i aplici acest tratament ! Ca se prea practica prin service metota clestilor ... fie acolo la ei iar "cine vede si nu stie crede c-asa tre sa fie". Apropo, tine juniorul aproape ca sintem in mare nevoie de profesionisti in domeniu !
-
Pur si simplu geniali ! Cel putin din punctul meu de vedere. Noi, abia in stare a stringe citeva prezoane cu sudoare si ne dam asa batosi ca ce stim noi a face ... cind defapt habar n-avem ce inseamna a fi meserias adevarat. Ba "fratilor", pai noi sintem paduchi cocosati pe linga bajetii astia ! Si nu doar noi, ci multi altii "mari producatori" piese auto !
-
Iese la spalat ! Atit mizeria cit si sarea. Si mie mi-ar place sa am tragaciu mereu curat doar ca nu tine, astfel ma impac cu ceia ce ne ofera drumarii si mama natura. Adevarate amprente is cele lasate de bizoni in trafic ca restul ...se accepta. Ba mai mult, cu cit conditiile meteo is mai uricioase cu atit e mai palpitant, cel putin pentru mine.
-
Nu sinteti singurii raniti la sentimente ca le picura. Cind l-am intrebat pe amicu google ce stie despre umbrela auto am crezut ca ma face nebun, da' nu ... ia frate (zice) chiar credeai ca nu mi-s in pas cu moda ...?
-
Probabil e vorba de acelasi tip ce vinde ceasuri de bord de unica folosinta.