Jump to content

Andrei.ss

Membru
  • Content Count

    332
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

4 Followers

About Andrei.ss

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 12/24/1984

Contact Methods

  • Gender
    Male
  • Yahoo
    sfarlea_andrei@yahoo.com

Profile Information

  • Din
    München
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Cielo Executive DOHC 16V
  • An
    2003
  • Nr. Inmatr.
    BC 04 DES

Recent Profile Visitors

4163 profile views
  1. "Revenind la Dachau, lagarul nu m-a impresionat, Auschwitz este muuuult peste." Pai da, Auschwitz are mult mai multe cladiri di vizitat, plus ca e si cam de 5 ori mai mare (daca consideram ambele lagare - Auscwitz 1 + 2). Ce mi s-a parut interesant si am aflat de la vizita acolo e ca dupa razboi in lagarul Dachau au stat pana prin anii '60 o parte din milioanele de germani expulzati din teritoriile cedate Poloniei (vestul Poloniei de azi) si din Prusia Orientala (actuala enclava Kaliningrad). Coincidenta ca si eu am vizitat in ultimele 12 luni Praga, Kutna Hora, Dresda si Dachau 🙂 La Dresda muzeul are de fapt o gramada de piese, doar ca nu sunt expuse. Cum am iesit din muzeu, in dreapta este o cladire lunga cu un singur etaj si fiind curios din fire m-am uitat pe geam sa vad ce e inauntru. Am observat ca e plina cu diverse chestii - probabil sute de tunuri/mitraliere si mai multe vehicule - pacat ca nu se pot vedea de aproape.
  2. Technically I still own the Cielo from the topic, however, I have not used it since I emigrated from Romania in 2015. Last time I actually saw it was in 2018 and the picture is also available there. It's in my garage and a friend sometimes starts it, takes it our of the garage and then parks it back in, but nothing more. Some might argue that simply keeping a car in a garage means a slow death for the car, but given that selling it would probably bring me only a few hundred euros, I simply don't see any reason to do it...
  3. Welcome to the club and thanks for sharing info about your car. It is incredible what you achieved with the leather seats; when you bought them they looked as if they had been lying for 10 years under the open sky. Keep us updated please.
  4. Pana reusesti sa inlocuiesti/desfunzi radiatorul, ai mai apucat sa faci operatiunea asta?
  5. Probabil stii deja, dar prescurtarea Kr. vine de la "Kreis", care s-ar traduce prin "district". Deci s-a nascut in Klein Podel, districtul Stolp/Slupsk. In alta ordine de idei, astia aveau arhiva; as fi foarte mirat sa existe informatii similare (nu ma refer la arhiva online, ca nici nu se pune problema, dar niste dosare prafuite pe undeva) si despre soldatii romani sau rusi contemporani cu "eroul" nostru, dar poate gresesc. Tot legat de arhiva, citind o carte despre tineretea "tipului cu mustacioara", am "ramas prost" sa vad ca exista inca chitanta cu cati bani a costat inmormantarea mamei sale in 1907. Deci Austria, Germania, tot pe acolo cu ordinea si birocratia.
  6. Foarte tare tag-ul, intotdeauna e fascinant sa reconstruiesti istoria, mai ales daca e vorba de o persoana. Daca a supravietuit si WW2, atunci, a avut cel mai probabil parte si de expulzare, intrucat locuia in Pomerania. Dar ce nu inteleg e cum a ajuns pe teritoriul nostru tag-ul unuia MiA din 1915, in conditiile in care Romania a intrat in razboi in 1916. O fi revenit la unitatea lui dupa ce a fost declarat MiA, ca apoi sa devina PoW in Romania in 1916...cine stie...
  7. Faza cu capacele de Espero/Cielo Executive (ca sunt aceleasi de care am avut si eu) e ca dupa un timp vopseaua incepe sa se exfolieze singura (e drept, la mine unele zone suferisera si zgarieturi de la parcarea la bordura). Ce am descoperit e ca suprafata afectata se poate foarte usor retusa cu bronz argintiu, mai conoscut sub denumirea de aurolac; diferenta e insesizabila (sau poate am inhalat vapori de la vopsit si de asta mi-a placut cum a iesit 🙂 ). Asta bineinteles, daca nu vrei sa te complici sa le vopsesti complet.
  8. Bun e internetul la casa omului, afli o gramada de chestii...De exemplu, tubul ala e de la un tun francez de 75 mm; cica multe au fost capturate de nemti in 1940, ca apoi sa le livreze si Romaniei, ca oricum erau cam vechi. Confrom ce scrie aici, codul APX ar trebui sa indice atelierul la care s-a produs (in cazul asta Atelier de Construction de Puteaux) iar 17 e anul fabricatiei (1917). Felicitari, se pare ca ai dat peste o piesa care a "calatorit" destul de mult la viata ei si are o istorie foarte interesanta.
  9. Salut! Mai ai Cielo?

     

  10. Andrei.ss

    Cu Tico in Grecia

    Mi-a atras si mie atentia ieri stirea respectiva. Foarte bine, bravo lor! Tin minte diversi retarzi care ma intrebau si pe mine cum de m-am dus cu Cielo in Muntenegru (de fapt sensul intrebarii era cum de nu mi-a fost frica sa nu se strice pe drum). Imi venea sa le zic ca am mult mai multa incredere in Cielo meu, decat in diverse daune semi-totale luate de la "batranele ariene care au mers cu masina doar duminica la biserica" (Scurta paranteza, povestea cu batrana credeam ca e de acum doar subiect de banc, dar pe cand eram in RO prin 2014-2015, o colega de serviciu ne povesteste entuziasmata cum a cumparat o masina adusa de un samsar din Germania si care i-a bagat fix povestea asta - colega s-a suparat pe mine ca in momentul cand am auzit povestea am inceput sa rad ca un posedat). Alt eveniment recent, o persoana de aceeasi etnie cu noi de aici din Germania se mira cum de alta persoana pleaca pana in Romania cu Loganul. Asta e snobism si ignoranta.
  11. Eu astept si topicul dedicat despre restaurarea Volkswagen-ului vintage 🙂 Cred ca are o istorie interesanta...
  12. Incredibil ca am gasit singura poza de arhiva dinainte sa-i montez de acum 10 ani. Sper sa te ajute, din pacate nu am si cu el desfacut sa vezi oringul.
  13. Daca te intereseaza, ai in poza codul (din ce stiu frana spate e la fel la Cielo si Espero). Diferenta dintre poduse e cum urmeaza: - la cel original cand franezi impingi mizeria aia de garnitura ca sa impinga apoi pistonasul - la ATE nu mai ai o garnitura ca piesa separata, etansarea se face cu oringuri parte integranta a pistonasului, deci forta de franare (si asa destul de mica) nu mai e absorbita si de garnitura
  14. Poate Espero a fost facut cu piese de mai buna calitate, dar la Cielo meu din 2003, dupa vreo 40.000 km de la iesirea masinii din fabrica cilindrii deja erau ruginiti si aproape complet blocati (cand am demontat tamurii aproape ca era curat inauntru, deci e clar ca nu frana aproape deloc). Dupa ce i-am schimbat cu cilindri ATE (care se vede ca sunt cu totul altfel lucrati) si am pus supape limitatoare de 45 (de Vectra A) in loc de 30 deja s-a imbunatatit frana spate simtitor. Nu e comparabila cu punte cu discuri, dar e cam maxim ce se poate obtine din configuratia stock.
  15. Pozitia bratelor se poate datora intr-o anumita masura si jocului pe care il capata mecanismul, cum a fost in cazul meu. Din fabrica masina a venit cu unul facut la UAMT Oradea care a inceput sa aiba joc la putin timp dupa ce am achizitionat-o si care dupa vreo 70.000 km s-a si rupt. L-am inlocuit cu unul original si se vede diferenta de calitate, de aceea iti recomand sa faci si tu acelasi lucru. Codul de piesa este 96931459 si o poti gasi de exemplu aici. Cu un mecanism aftermarket risti iar ca dupa putin timp stergatoarele sa o ia pe campii.
 

×
×
  • Create New...