Jump to content
 

mihai_

Membru
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

About mihai_

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Arad
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nubira
  • An
    2001

Recent Profile Visitors

692 profile views
  1. Imi faceam sperante ca senzorul de presiune transmite printr-o rezistenta variabila informatia despre presiune spre ECU, si deci ar fi putut fi masurata cu un multimetru. Dar in cazul de fata e doar un contactor (90336039). Pare simplu, multumesc! Vad ca asa scrie si in manualul de service. Eram pe punctul de a-mi comanda un tester de presiune de ulei, Yato YT-73030, dar se pare ca nu are adaptor pentru M14x1,5 (cum este senzorul 90336039). Mai caut... PS: De data asta nu m-a anuntat site-ul de mesaj, de asta raspund asa de intarziat.
  2. As spera sa fie ciupita, pentru ca asta ar fi cea mai simpla reparatie. Poate a cazut partial garnitura din santul capacului, cand l-am montat - altfel, respectand ordinea si Nm. Se poate oare verifica presiunea de ulei prin ALDL? Ce semnificatie au parametrii "Presiune absoluta" si "BARO", in daewoo.exe modificat de @ovi_jer?
  3. Da, si oricum va trebui sa curat la un moment dat. Cred ca am si o pensula potrivita, din aia de vopsit calorifere din fonta. Am reusit sa fac o poza dinspre spatele motorului, si se pare ca scurgerea provine de undeva de sus, asa-i? Poate chiar mai sus de pompa de ulei. Daca eliminam simeringurile de la axele cu came, raman doar: Garnitură capac chiulasă - desi am schimbat-o relativ recent, poate n-am pus suficient silicon in anumite locuri. Garnitură chiulasă (inca sper că nu...) Pareri?
  4. Multumesc @Viktor pentru sugestii! Mi-a trecut prin minte, dar este destul de curat in zona, desi nu am demontat rotile dintate si capacul din spatele curelei de distributie - poza mai jos. Buna idee! Si as scapa simplu daca ar fi asta. E destul de departe totusi de "locul faptei", la A16DMS. Inteles, incerc sa curat cat pot (fara rampa/canal/elevator), poate se va observa atunci de unde vine.
  5. Salutare tuturor! Mă poate ajuta cineva cu un sfat, pentru identificarea cauzei celei mai probabile a scurgerii de ulei din imagini? Când am făcut pozele schimbam distribuția, și eram prea concentrat pe asta ca să observ și restul. ☺️ Acum a ajuns de miroase după ce se încălzește motorul, probabil chiar picură pe țeava de evacuare. Înspre față (dreapta în poză), negreala cred că vine de la lichidul de răcire, care scăpa pe lângă garnitura de la termostat - am rezolvat între timp. Spre spate însă nu îmi dau seama de unde vine, și nici nu sunt 100% convins că e ulei, deși lucește aparte... Lichid pare să fi intrat și în "carcasa" de protecție a distribuției. Bănuieli: Garnitură corp pompă de ulei Simering arbore cotit (deși scurgerea nu pare să fie din zona aia) Garnitură baie ulei Garnitură capac chiulasă (am schimbat-o între timp din alte motive, dar problema persistă) Garnitură chiulasă (sper că nu...) Multumesc anticipat!
  6. Salutare tuturor! Ma lupt de ceva vreme sa gasesc de nou (nu din dezmembrari) furtunul superior de la radiator pt. Nubira1 cu AC. Codurile sunt: 96181385 / 96256995. Dimensiunile ar fi: Țeava capac termostat: 35 mm Țeava intrare bazin radiator: 34 mm Lungimea furtunului: ~230 mm. Banuiesc ca diametrele furtunului ar trebui sa fie o idee mai mici, ca sa etanșeze? Echivalente dupa coduri ar fi: Gates 3279 - Nu e bun, detalii aici Topran 102 566 - Nu e bun - l-am luat si are diametrul interior de 30 mm Parts Mall PXNLC-027 - Cica ar fi bun (detalii aici), doar ca nu-l gasesc in Ro niciunde. Idei? Originalul arata asa:
  7. Aventura continua. 😀 M-am gandit sa acord o sansa prin refiletare cu un diametru mai mare, M15 x 1,5mm in loc de M14 x 1,5mm, si a iesit ca in poza. Cu toate astea, suruburile din kit-ul de reparatie (Yato YT-17572) tot au un mic joc, probabil si din faptul filetul distrus a fost adancit cu doar 0.5mm in fiecare parte, dar nu mai are si "inaltimea" necesara. Legat de cuplu, am vazut ca pt. baie de aluminiu se strange la ~30 Nm, e.g. in video aici. Eu am strans doar pana la 26-27 Nm, pentru ca mi s-a parut deja cam mult, avand in vedere ca filetul nu e perfect. Cu toate astea, am gasit a doua zi o "lacrima" atarnand de surub. N-o fi buna garnitura de aluminiu din kit? Sa incerc oare cu una de cupru, eventual călită ca sa fie mai moale?
  8. Multumesc pentru raspunsuri! Ce s-a intamplat s-a intamplat in service, ori stans prea tare, ori incalecat. Apropo, in manual scrie ca busonul se strange la 55 Nm. (pt. motor de 1.6L - am meu) sau 35 Nm. (pt. motor de 2.0L). Pareri? Daca baia de aluminiu este filetata direct, 55 Nm pare foarte mult. Din pacate nu stiu daca este prezent inelul filetat - cel mentionat mai sus.
  9. @Geo_ZGA, multumesc pentru raspuns! Am gasit urmatoarele repere: 96351497 - Inel filetat baie ulei (otel), 1 leu la Radacini 96351600 - Baie ulei (aluminiu,) 400 lei la Radacini. Nu gasesc in catalogul lor codul pentru garnitura, dar mai caut.
  10. Salutare tuturor! Stie cineva ce se poate face in situatia in care filetul baii de ulei este distrus? In afara de a schimba baia de ulei... ca si ultima solutie. Inelul filetat se gaseste ca si piesa de schimb, dar cum anume se inlocuieste? Prin presare, oare? Sau refiletare cu diametru mai mare decat cel existent (14mm, cred)?
  11. @Dj_Dark, multumesc pentru raspuns! Asa voi proceda atunci. Doar ca o sa ma risc cu siliconul pe care-l am deja, care e sigilat si inca in termen; dar pe viitor am retinut marca recomandata.
  12. Salutare! Ma poate lamuri cineva daca trebuie pus silicon pe partea inferioara a capacului chiulasei care are șanț? In manual scrie asa: Dar la mine - Nubira 1 - garnitura profil "T" se monteaza in santul din capacul chiulasei, zona in care vechea garnitura (din fabrica?) nu avea silicon, ci doar in partea superioara a chiulasei. Si deci ma intreb daca la tipul asta de capac - cu sant/canal - nu se pune de fapt silicon, ci doar la cele plate. Multumesc anticipat. PS: Apropo, e bun si siliconul negru (Caspian, "Silicon etansare garnituri", 350°C)? Inainte observ ca a fost pus silicon albastru.
  13. Salutare tuturor! Imi poate cineva clarifica secventa de aerisire a franelor cu ABS pentru Nubira 1? In manual vad: Cu toate acestea, nu zaresc in capitolul 4F (218 pagini!) secventa corectata.
  14. Asa-i, multumesc pentru sfaturi. Am verificat, si, cel putin la mine, standardul de bercuire din fabrica este DIN, cu suruburi corespunzatoare. Cat despre presa relativ ieftina de bercuire pt. standardul DIN, am gasit urmatoarele variante: SelTech ST1154 (Spania) Asta A-ROG202 (China) Vigor V4416 (Germania).
  15. Ceva de genul, dar si-a facut treaba si am desfacut. Operatia a reusit, iar "pacientul" inca nu a murit. 😀 Deci succes, si multumesc tuturor pentru sfaturi! Drept feedback, tin sa mentionez ca am intampinat mari greutati la rotirea pompei in etapa de tensionare, pentru ca am avut doar o cheie reglabila prea mare / butucanoasa / lunga, desi pentru 41mm nu stiu ce altceva s-ar fi gasit (e.g. un cleste papagal, dar ar fi zgariat bine pompa). Am incercat si pe jos si pe sus. Poate daca ar fi fost pe elevator, vedeam altfel situatia. Oricum, recomand achizitionarea cheii speciale (J-42492 / GATV501A; BGS 8972 la ~60 lei), cel putin eu asa as proceda in viitor.
 

×
×
  • Create New...