Jump to content

mihai_

Membru
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

About mihai_

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Arad
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nubira
  • An
    2001

Recent Profile Visitors

846 profile views
  1. Am reusit, cu un ac. Orificiul are diametru mai mic decat cel al ștuțului, si cu sarma dădeam în "buza" din interior.
  2. Cum anume se desfunda, mai exact? La mine pare sa fie infundat in capacul culbutorilor - nu reusesc sa suflu prin furtun in directia respectiva, ci doar inspre galeria de admisie. Am introdus o sarma cam rigida, dar nu intra decat ~17 mm, drept, dupa care parca loveste ceva solid. Ar trebui ceva flexibil, in caz ca e vorba de un cot de 90°? Sau o sarma mai subtire? Apropo, am deconectat si furtunul din partea opusa, care se conecteaza la conducta de ventilare carter, ca sa fie un circuit deschis, dar tot pare infundat. Am incercat si sa trag aer, cum cred ca ar trebui de fapt sa se comporte un sistem PCV cu valva (da, stiu, se zice ca Nubira1 nu are...), dar tot infundat e. Interesant ca exista mici urme de ulei pe interiorul furtunului, pe partea cu capacul culbutorilor, deci ceva tot trece pe acolo. @ovi_jer, @Mircea, pareri? PS: Scuze de postarea dupa ani-lumina, dar poate mai e cineva pe receptie.
  3. Merci! 🙂 Am incercat sa urmez ambele proceduri, dinspre interior spre exterior + melc, atat cat mi-am putut imagina o spirala care sa treaca prin toate suruburile. Sper sa fi reusit mai bine ca data trecuta - deocamdata e OK. 👍
  4. Multumesc @Viktor si @Geo_ZGA pentru ajutor!
  5. Apropo, doar pentru corectitudine, poza cu ordinea de strangere de mai sus pare sa fie de la Chevrolet Lacetti. La Nubira1 sunt mai putine suruburi:
  6. Da, sunt cateva unghiuri de 90º, pe care cel din link-ul de mai sus le-a si marcat intr-o poza. Vali de la CoastaDeEst spune aici: "La imbinaturi, ca acolo e secretul" / "Din fabrica vine asa... nu pune nimeni asa ca vrea el sa puna". HumbleMechanic procedeaza la fel, aici. Multumesc pentru confirmare! E dintr-o bucata.
  7. Am descoperit boroboața, si sper sa fie si singura: s-a taiat garnitura (marcaj cu rosu) in zona curbata deasupra axei cu came dinspre fata motorului. Desi debitul scurgerii nu pare mare, cine stie, s-o fi prelins cu timpul si inspre spatele motorului. Am strans probabil prea tare, desi am folosit cheie dinamometrica. De fapt cheia pe care o am e calibrata doar de la 20 Nm in sus, dar am masurat-o si la 10 Nm cu un cantar de mana, si valoarea era buna. Poate secventa de strangere s-o fi gresit? In manualul de service nu e specificata. Am gasit acum pe net urmatoarea, aici - o fi corecta? Nu e tocmai in forma de "melc". Multumesc! PS: Rog fara comentarii legate de cantitatea de silicon folosita... 🙂 stiu ca am pus prea mult, si de fapt nu e nevoie decat in "colturi".
  8. Merci de confirmare! Tot am invatat ceva, si macar stiu ca partea aia e in regula. O sa continui cu inspectia garniturii de capac de chiulasa.
  9. Perfect de acord! Am reusit in sfarsit sa adun sculele necesare si sa masor. Pornirea a fost la rece (dupa o saptamana de stat). Cu o roata in aer, planetara se invartea putin in gol, desi evident nu era in viteza; dar suficient cat sa nu scada turatia sub 1000 - de obicei scade pe undeva la 850 RPM. Am auzit chiar si initializarea unitatii ABS, care se face la 5 km/h. 🙂 Deci, prin extrapolare la 850 RPM, presiunea uleiului ar fi poate 1,2-1,3 bar. Manualul de service specifica doar un minim de 30 KPa. (0,3 bar) la relanti si 80°C. Trag totusi nadejde ca 1,2-1,3 bar e normal la relanti. Turat la 2000-3500 RPM, presiunea pare sa atinga un maxim de 3,7 bar. Pareri?
  10. Imi faceam sperante ca senzorul de presiune transmite printr-o rezistenta variabila informatia despre presiune spre ECU, si deci ar fi putut fi masurata cu un multimetru. Dar in cazul de fata e doar un contactor (90336039). Pare simplu, multumesc! Vad ca asa scrie si in manualul de service. Eram pe punctul de a-mi comanda un tester de presiune de ulei, Yato YT-73030, dar se pare ca nu are adaptor pentru M14x1,5 (cum este senzorul 90336039). Mai caut... PS: De data asta nu m-a anuntat site-ul de mesaj, de asta raspund asa de intarziat.
  11. As spera sa fie ciupita, pentru ca asta ar fi cea mai simpla reparatie. Poate a cazut partial garnitura din santul capacului, cand l-am montat - altfel, respectand ordinea si Nm. Se poate oare verifica presiunea de ulei prin ALDL? Ce semnificatie au parametrii "Presiune absoluta" si "BARO", in daewoo.exe modificat de @ovi_jer?
  12. Da, si oricum va trebui sa curat la un moment dat. Cred ca am si o pensula potrivita, din aia de vopsit calorifere din fonta. Am reusit sa fac o poza dinspre spatele motorului, si se pare ca scurgerea provine de undeva de sus, asa-i? Poate chiar mai sus de pompa de ulei. Daca eliminam simeringurile de la axele cu came, raman doar: Garnitură capac chiulasă - desi am schimbat-o relativ recent, poate n-am pus suficient silicon in anumite locuri. Garnitură chiulasă (inca sper că nu...) Pareri?
  13. Multumesc @Viktor pentru sugestii! Mi-a trecut prin minte, dar este destul de curat in zona, desi nu am demontat rotile dintate si capacul din spatele curelei de distributie - poza mai jos. Buna idee! Si as scapa simplu daca ar fi asta. E destul de departe totusi de "locul faptei", la A16DMS. Inteles, incerc sa curat cat pot (fara rampa/canal/elevator), poate se va observa atunci de unde vine.
  14. Salutare tuturor! Mă poate ajuta cineva cu un sfat, pentru identificarea cauzei celei mai probabile a scurgerii de ulei din imagini? Când am făcut pozele schimbam distribuția, și eram prea concentrat pe asta ca să observ și restul. ☺️ Acum a ajuns de miroase după ce se încălzește motorul, probabil chiar picură pe țeava de evacuare. Înspre față (dreapta în poză), negreala cred că vine de la lichidul de răcire, care scăpa pe lângă garnitura de la termostat - am rezolvat între timp. Spre spate însă nu îmi dau seama de unde vine, și nici nu sunt 100% convins că e ulei, deși lucește aparte... Lichid pare să fi intrat și în "carcasa" de protecție a distribuției. Bănuieli: Garnitură corp pompă de ulei Simering arbore cotit (deși scurgerea nu pare să fie din zona aia) Garnitură baie ulei Garnitură capac chiulasă (am schimbat-o între timp din alte motive, dar problema persistă) Garnitură chiulasă (sper că nu...) Multumesc anticipat!
  15. Salutare tuturor! Ma lupt de ceva vreme sa gasesc de nou (nu din dezmembrari) furtunul superior de la radiator pt. Nubira1 cu AC. Codurile sunt: 96181385 / 96256995. Dimensiunile ar fi: Țeava capac termostat: 35 mm Țeava intrare bazin radiator: 34 mm Lungimea furtunului: ~230 mm. Banuiesc ca diametrele furtunului ar trebui sa fie o idee mai mici, ca sa etanșeze? Echivalente dupa coduri ar fi: Gates 3279 - Nu e bun, detalii aici Topran 102 566 - Nu e bun - l-am luat si are diametrul interior de 30 mm Parts Mall PXNLC-027 - Cica ar fi bun (detalii aici), doar ca nu-l gasesc in Ro niciunde. Idei? Originalul arata asa:
 

×
×
  • Create New...