Jump to content
 

Salex

Super Moderatori
  • Content Count

    5471
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    169

About Salex

  • Rank
    6000+++++plusplus!
  • Birthday 09/21/1976

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Ex-Daewoo, Opel
  • Model
    Leganza, Insignia
  • An
    1997, 2014
  • Nr. Inmatr.
    B-76-MOS

Recent Profile Visitors

9751 profile views
  1. Wow ! Wild 😍. Ii uram drumuri cat mai netede !!!
  2. Salex

    Octavia Nera

    Un banal ventil :). In fapt, nu e chiar ca ala de la roata, cauciucul este mai special putin. Luasem candva cateva bucati, sa fie ... Imi aduc aminte ca aveau garnitura dintr-un cauciuc verde.
  3. Salex

    Octavia Nera

    In afara de deteriorarea gumelor si necesitatea inlocuirii mai frecvente a acestora, eu as mai semnala si riscurile reale de derapaj ! Daca problema geometriei este asa de vizibila (sa nu zic serioasa), sunt convins ca masina nu sta pe drum asa cum a prevazut constructorul. Chiar daca stilul de condus este unul mai domol, nu poti sti niciodata cum scade concentrarea chiar intr-o situatie la limita si fix atunci masina nu e pregatita sa "preia" imperfectiunea soferului. In plus, eu unul, cand plec la drum, indiferent de nevoie, inca am placerea unui condus relaxat si activ. Prefer sa stiu ca masina nu necesita "tratament" special din partea mea, mai ales ca drumurile frecvente pe care le parcurg nu sunt chiar cele mai "pasnice". Prin urmare, chiar daca necesita o investitie ceva mai mare, eu ti-as recomanda sa rezolvi partea de geometrie, este fix ceea ce "tine lipita" masina de sosea. Costurile financiare sigur ca conteaza, dar sunt o investitie in siguranta ocupantilor masinii.
  4. Profitand de putin timp si mergand pe prognoza meteo optimista, astazi BEE si-a incaltat slapii. Am schimbat gumele "de fabrica", Conti, DOT 4414, cu unele Michelin Primacy 3. Am prins in Octombrie trecut o promotie inexplicabila, au fost mai ieftine ca Hankook si chiar SAVA. DOT de Decembrie 2021 ... Nu atat gumele ma interesau, desi urmeaza sa revenim la naveta "de weekend" Bucuresti-Sibiu, cat placutele si discurile. Astea au facut aproape 1 an de la instalare si nu mi-am aruncat, pana acum, niciun ochi asupra lor. Discurile TRW de pe fata, puse de noi cu mana mea in 2022, s-au cuplat perfect cu EBCurile. Discurile spate doar au fost usor rectificate (cu pila si flexul, desigur :D), dar si alea arata perfect. Zero bavuri, zero santuri pe suprafata de frictiune. Se vede materialul bun (si relativ moale) al placutelor. Totusi, nici placutele nu au uzura observabila, ceea ce m-a intrigat putin. As aprecia ca "s-au dus" cu cel mult 10% in aproape 30.000km parcursi. La Leganza, la km astia se cereau schimbate !!! Regimul de mers nu este diferit, dar masa masinii isi spune cuvantul. Din punctul meu de vedere, un mare DA pentru EBC si tot asa pentru discurile TRW. Din fabrica, BEE a avut tot discuri TRW. Ca o curiozitate, observata astazi mai bine, etrierele si port-etrierele fata sunt ATE-GM, iar cele spate sunt "doar" TRW". Nu ca ar conta, isi fac treaba cu brio, dar sunt usor uimit de faptul ca un producator alege sa "corceasca" sistemul de franare. Dupa gustul meu, jantele astea de 16" se armonizeaza chiar bine cu pasajele rotilor si, de asemenea, inaltimea suspensiei as zice ca e reusita.
  5. Nu iti ajunge polish. Farurile de Leganza sunt super bune, in ciuda unor mituri . Problema mai mare si mai greu de remediat vine de la oglinzi. Vezi topicul MOS-ului pentru detalii. Cand am cromat eu oglinzile, parca am ramas cu un set de rezerva. Il caut si ti-l dau daca il gasesc, mai scrie-mi daca vezi ca nu dau semn de viata.
  6. Viktore, daca adaugam o alta regula de baza, anume ca nimic nu se repara de la sine, ar trebui sa stau stresat pana cand/daca mai face figuri. Din fericire, nu am timp si nici resurse sa ma stresez 😆. Speculativ, ma gandeam deja spre o problema de vacuum sau senzor care nu citeste bine vacuumul. Ar mai fi pozitia clapetei sau a pedalei, dar pe astea le-am exclus momentan pt ca, la ralanti, totul e boboc. Oricum, e genul de situatie care, prin agravare, aprinde Checkul, deci stau linistit pana atunci 🤣
  7. Dupa o perioada absolut dubioasa (in sensul rau al cuvantului) care a presupus: mana dreapta gipsata dintr-o eroare stupida, Buflache cu interventie chirurgicala nasoala, recidive pe la mine ... am zis sa mai scriu noutati si pe aici. BEE s-a comportat si se comporta bine dupa operatiunea "turbina". Consumul a scazut frumos de tot (am reusit un 4,4 Sibiu->Bucuresti acasa, viteza medie 76km/h, cu trafic intens pe Valea Oltului si Bucuresti), cuplu la turatii joase e omniprezent (urca fara ezitare in a 5a de la 40km/h), chiar si zgomotul motorului s-a imbunatatit. Si nu doar datorita lipsei zornaielii de care am povestit. Ceva dubios s-a intamplat, totusi. Acum vreo 3 deplasari spre Sibiu, la coborarea dinspre Milcoiu spre Valcea ... am ramas fara frana ... de motor ! Al naibii purcel daca vroia sa duca consumul instant in 0 si sa dea semne ca se lupta cu valea, consumul instant a ramas la 2-2+. Si discutam de turatii de genul 2500 RPM, mai sus nu am vrut sa il stresez, desi merita. Fara explicatie, la un moment dat si-a revenit. Totusi, ajuns la tara am vazut ca teava era afumata, semn clar ca nu m-am inselat. Intoarcerea spre Bucuresti am facut-o cu aceeasi benzina, totul a fost perfect, nu s-a repetat incidentul, intra in frana de motor inca de la 1200-1300 RPM. Teava am curatat-o, de control si, de atunci, oglinda a ramas. Masa mare, nu am avut si nu am timp sa investighez, au mai trecut cam 2000km de atunci si totul e bine. So ... case closed 😄 Am demarat si reparatia Nalucii. Blocul adus din Polonia e perfect, este in cote de prim montaj. Nu imi explic cum si de ce l-am gasit, mai ales in banutii pe care i-am dat. Sub 300 EUR adus acasa, in conditiile in care, daca il aduceam din State, ieseam la peste 1500-1600 USD :(. Pomana, dar parca si-a facut mila de mine. Se va face o honuire superficiala si o planare. Dupa toate verificarile facute, vilbrochenul este in stare perfecta, nu necesita nicio pregatire. Celelalte 3 pistoane sunt in stare perfecta, nu necesita inlocuire, conform celor de la atelierul de strungarie. In rest, se pare ca o supapa este de inlocuit plus tot ce inseamna piese de uzura (cuzineti, segmenti, simeringuri si ghiduri supape) Majoritatea pieselor sunt de negasit in Ro, termenul de livrare e de cca. 19 zile. Daca o reparatia o sa fie gata inainte de Paste, mare minune. Sa nu fie la Pastele Cailor, totusi :D.
  8. Varcolacule ... motorul ala e obosit rau ! Imi pare rau pentru Ligia, dar incep sa ma tem ca agregatul nu face multi purici in curtea voastra ... Sau, de ce nu, macar o revizie la chiulasa ar trebui facuta ...
  9. O singura obiectie 😄 Nu te supara, nu m-am putut abtine 😈
  10. Pare sa fie garnitura de chiulasa. Antigelul miroase a gaze de esapament ?
  11. Inghesuit, dar cu mult cap. Pana si in tragger are o evazare pentru a putea baga o tubulara lunga necesara la defacerea capacului turbinei. Chiar am ramas surprinsi de cat de usor se fac depanarile. De avut in vedere ca motorul este "opera" GM -global ... care, de fapt, am constatat ca a fost mai mult GM China ... Pe extraurban lucrurile au revenit la normal cu consumul. Adica am scazut de la 4,7% la 4,5% :))) Aici au fost cam 8km e urban (Sibiu, ora de varf ... adica un fel de Bucuresti in weekend :D) si 16km drum judetean, cu urcus sesizabil. E ce trebuie, insa ma gandesc daca nu se justifica si o curatare de injectoare =)) ). Il mai las pana la primavara, vedem dupa ce se incalta cu slapi de vara, sosonii de iarna nu sunt f relevanti. Lasand la o parte consumul, am revenit la feelingul de "OPC Line" :)).
  12. Si a fost plug and play, fara nicio problema ! Cu sustinerea si suportul logistic al lui @mirceajo azi am ajuns la un service cu elevator, caldura, conditii de lucru mai mult decat OK. Toate sculele mele au ramas la Sibiu, asa ca trusa "de prim ajutor" a lui Mircea a fost la mare inaltime. Operatia a decurs atat de rapid si atat de fara probleme ca nu am apucat sa facem prea multe poze. Totul a mers snur de la cap la coada, deja Piulita si-a reintrat in toate mintile si maine e gata de un nou drum spre Sibiu :)). Enervant de tot agregatul, chiar nu s-a simtit aproape deloc operatiunea la justa valoare. Toate suruburuile s-au desfacut singure, parca se speriau efectiv de cheie. Conectorii, la fel ... Am si facut misto cu Mircea de apucaturile vechi de impatimiti Daewoo. Pentru a fi mai usor de accesat prinderile turbinei, am dat jos catalizatorul, ocazie cu care am curatat putin cele doua sonde Lambda si am suflat si fagurele. Doar asa, de intretinere. Doua consecinte s-au vazut imediat dupa ziua de azi. 1. Cuplul la turatii scazute a revenit in totalitate. Nu ajunsesem la probleme serioase, dar tot se simte diferenta. 2. Consumul urban a scazut notabil, ramane sa vad maine pe extra-urban cum stau lucrurile. Aici nu se vedea mare lucru nici inainte, pentru ca regimul de turatii si plecarile de pe loc erau oricum mult mai limitate. Turbina veche Turbina noua Urechea f deformata a tijei ce actioneaza Wastegate-ul. In realitate arata mai rau ca in poze. Fata de ax, jocul era cam de 3-4mm. In pus am gasit uzura de cca 1mm si la ax ! Wastegate-ul cu axul mentionat mai sus. Se vede acolo (mai greu) santul de 1mm, poate chiar mai mult. Tot in poza asta se poate vedea axul care intra in capacul turbinei si actioneaza pastila Wastegate-ului. Se vede cum arunca un pic de fum, deci se poate deduce cat de mare era jocul de acolo. Am facut si filmulete, dar nu se justifica sa incarcam aiurea forumul. Gazele scapate pe la axul aflat in discutie au innegrit putin si scutul de protectie al turbinei. Inspectia finala :D. Dupa ce am inchis totul si am pornit motorul, evident ca a iesit ceva fum de la arderea antigelului si uleiului. Normal ca am dat cat s-a putut de mult cu spray , dar tot au mai ramas urme. Dupa ce am plecat de la atelier, am facut un mic rodaj pe CB. Cand am ajuns acasa, Piluita torcea fara sa pufneasca fum si fara sa mai zornaie sub capota. Una peste alta, operatiunea a fost un succes total, super multumit de prietenul chinez. Piesa OE, totul in grafic ... se pune intrebarea daca se justifica reparatia turbinei vechi ... Cativa prieteni deja au zis ca nu 😄 Multam Mircea, pentru tot !
  13. Se pare ca m-am reactivat putin cu ocazia interventiei de saptamana trecuta la BEE 🤣 Cum ziceam si mai sus, reparatia turbinei a fost estimata la 2000-2500 lei, asa ca am mers pe mana prietenului chinez. Astazi a ajuns turbina acasa, fix la o saptamana de la plasarea comenzii. Cu tot cu taxe vamale, transport si prestari servicii de vamuire am ajuns la 2320 lei. Adica chiar mai jos decat ar fi putut sa duca reparatia ! Ca atare, ma declar super multumit. Cel putin pe exterior, turbina e identica cu aia veche, pare sa fie echipament OE (oricum, asa se lauda si vanzatorul pe eBay). Inclusv elementele de comanda sunt GM. So, pare sa fie un best deal. Concluzia finala vine dupa montaj 😉 Momentan, singura chestie care a sarit in ochi este lipsa oricarui fel de joc in axul si tija responsabile de zornaiala de pe turbina actuala. In functie de cum o sa fie vremea, imi fac timp pentru a-mi baga nasul pe sub capota, nu pare mare inginerie schimbarea jucariei.
  14. Zornaitul nu are cauza incerta, e clar localizat in cele doua zone pe care le-am incercuit. Piesa aia in care se afla axul cu joc am gasit-o sub denumirea Capac Turbina ... insa doar teoretic ... Noua nu am gasit-o pe nicaieri. Clapeta am curatat-o cat ... acces am avut de bine. Cu acceleratia blocata la podea si clapeta la WOT, i-am dat cu spray cat s-a putut. Oricum, e clar ca, momentan, pe la turbina nu scapa ulei si filtrele folosite au fost in regula si schimbate la timp. @Viktor : pai nu mai bine sa nu bag blocul ala cumparat la naftalina si sa il folosesc acum 😄 ? Chiar si asa, arborele nu scapa ne-echilibrat dupa ce ii iau piatoane noi.
 

×
×
  • Create New...