Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 03/14/25 in all areas
-
4 points
-
Nu ai raspuns la absolut nici o intrebare... decat cu alte intrebari. Nici macar la afirmatiile pe care le-ai facut. Aberezi crunt pe aici, doar de dragul de a parea destept... dar nu prea iti iese. Esti doar un troll plictisit, din ce vad, comentezi peste tot doar ca sa te contrazici aiurea.3 points
-
3 points
-
Off-topic: Sunt zeci de articole pe tema asta, exista standarde legate de campul magnetic maxim si campul electric maxim acceptabil pt corpul uman si chiar si pe vehicule vechi nu au fost depistate probleme. Valoare de 2uT (micro Tesla) pentru intensitatea campului magnetic masurata in articolul de mai jos este considerata foarte safe pt corpul uman chiar si la expunere continua (val maxima pt microorganisme este de 200 ori mai mare). Campul electric este mai putin periculos pentru ca este nevoie de intensitati foarte mari pentru a afecta organismele vii. Articol cu masini testate: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/977/1/012022/pdf Ca idee o masina este more or less o cusca Faraday, deci blocheaza o buna parte din radiatia electromagnetica. Toate motoarele electrice, invertorul de putere si in general componentele care emit radiatie electrogmagnetica sunt puse in carcase metalice inchise pentru a olimita radiatia. Acest lucru este necesar in prmul rand pentru a proteja celelalte circuite folosite in masina. Orice modul calificat pentru industria automotive trebuie sa respecte nistye standarde, deci nu se pune problema (in afara de chinezariile ordinare gen tuktuk) ca limitele sa fie depasite. Din pacate noi (ca natie, ca oameni) ne facem griji de campul emis de diverse chestii nou aparute, dar multi isi fac case langa liniile LEA de 110KV sau direct sub liniile de 20kV. Sunt studii facute si dovedite ca la distante mai mici de 600m de liniile de >300KV duce la o incidenta mult mai mare a cancerului. Din pacate in Romania nu exista standarde care sa tina cont de asta, se tine cont doar de distanta fata de linii astfel incat in cazul in care se rupe sa nu mori ca prostul curentat. Ca idee in Branesti, pe peninsula cu strada violetelor trec niste LEA de 110kV si e plin de case acolo. La fel, in Bucuresti, in zona strada Marului si toata zona cu strazile care incep cu "Lunca" trec linii de 350kV (parca) si e plin de blocuri si case noi. Deci daca va pasa de sanatate in primul rand uitati-va in jurul vostru dupa LEA si nu dupa stalpi 5G si masini hibride. Scuze de offtopic, dar cred ca e o idee buna sa lamurim chestiile astea.3 points
-
3 points
-
Cu energii de samurai. Samuraii fiind tot daci, dupa cum bine se stie, aveau ochii mai mici din cauza ca mancau mult orez cu branza, manz si viezure. Au demonstrat niste domni acum vreo 2000 si ceva de ani... Aristotel, Pitagora, niste fraieri. Ah, da... chiar si Biblia zice ca e rotund. Dar aia e mai mult o carte sf de povesti. De astia mai din secolul nostru nu mai zic, ca e totul o constipatie mondiala, sa ne fure energiile sacre. Acum usor cu pianul pe scari, ca daca ajunge pana la marginea Pamantului cade in neant.2 points
-
Asta pare afirmatie Georgista 😀 Cu 5G cum stam? Poti verifica in China unde orasele sunt ticsite de electric orice, scutere,biciclete masini...crezi ca nu li se mai scoala si au dureri de cap ?2 points
-
2 points
-
Salutare! Retrospectiva loading.. Incepem cu vara lui 2023..Iulie cald si bine.. ultima zi la mare.. unde zice fimiu, hai sa mai stam o noapte (miercuri fiind). Ii zic lasa ca deja am stat 3 nopti etc. Inainte de a pleca spre casa zic sa ne prostim cu un Mc si merem la cel de la Delfinariu. Toate bune, iar cu matzu plin ne punem la drum, fac dreapta stanga si stand la un semafor in Constanta zic sa fac romaneasca sa apas pe frana mai tare de cateva ori sa mai dezmortesc etrieri si Surpriza! La a doua pedala se duce la fund.. putina panica si fara frane, trag in parcare.. furtun spate dreapta plesnise! Mare noroc ca eram in oras si nu ma prins pe A2 si sa pun fo frana de urgenta.. ala eram. Acum in parcare cu pata pe jos.. zic sa mai ramanem o noapte.. pana rezolvam. Deci dorinta lui fimiu.. aia a fost. Caut o noapte de cazare si dupa ma bag sub masina.. tai furtunul bag un surub in el leg cu soricei furtunul si fuga la cazare si sa ne bucuram de seara in satul de vacanta. A doua zi am stat pe cautari si telefoane. Un singur magazin a reusit sa-mi aduca ambele furtune spate la ora 16. Masina fiind parcata vis a vis de magazin am asteptam cuminte cu masina demontata 🙂 Si normal ca nu mergem doar cu un furtun nou si unul vechi. Am schimbat si stanga, aerisit si via capitala.. direct la intalnire ca era Joi 🙂2 points
-
Asa cum se vede, am upgradat si IPB-ul ... in principiu pare cam la fel, doar ca s-au introdus rankurile alea ... si alte chestii pe care le vom descoperi impreuna pe parcurs 🙂1 point
-
Dragi/stimati colegi, @VAXXi, in calitate de "proprietar" de topic a facut un apel finut la a nu deturna discutiile de la subiectul topicului. Acum, tot @VAXXi se afla intr-un vizibil conflict de interese (va rog vedeti Regulamentul DWCC) si, ca atare, ma vad nevoit sa intervin eu ca moderator. Va rog sa respectati topicul omului si sa nu mai deturnati discutiile de la subiectul principal. Va rog sa revenim la un climat colegial si sa renuntam la atacuri personale inutile. Multumesc anticipat !1 point
-
Acuma, daca pamintul nu-i patrat de ce Vitara ii dreptunghiulara ? Hop si io !1 point
-
E de ajuns sa iei avionul dintr-o tara mai nordica si sa zbori spre est si o sa vezi clar ca este rotund. Eu am vazut-o cu ochii mei cand am zburat in Asia (de 2 ori pana acum). Am si poze, daca ma intarat suficient o sa le caut, am fost in Asia in 2006, deci am ceva de sapat 🙂 . No offence, dar chiar nu trebuie sa ne tampim de la atata bine. Toata miscarea asta de a pune totul sub semnul intrebarii, mai ales lucruri demonstrate stiintific a aparut ca un raspuns la o problema care nu exista. Pur si simplu unii s-au trezit intr-o zi sa faca mistouri si sa vada cati prosti ii urmeaza. Se pare ca multi... Eu lucrez intr-o firma care face design si testare de circuite integrate pt automobile si mare mi-a fost mirarea sa vad ca un project manager (dar absolvent de facultate de inginerie) a pus botul la faza cu Pamantul plat. WTF, chiar atat de jos am ajuns? Daca asta este noul standard inseamna ca noi ca specie nu avem nici-o sansa. In cateva sute de ani vom involua si primul cataclism ne va sterge de pe fata Pamantului. Singura noastra sansa ca specie este sa evoluam prin intelegerea fenomenelor fizice si sa cucerim spatiul, sa ne extindem. Daca stam sa pupam moaste si mana profetilor gen Georgescu, Trump, Musk, atunci suntem condamnati. Sincer imi pare rau ca suntem atat de prosti... Edit: Acum am vazut ca deja a raspuns Geo_ZGA. Eu am zburat seara->noaptea, dar soarele lumina fix curbura Pamantului si se vedea superb. De preferat zboruri intercontinentale pentru ca avioanele au culoar de zbor mai sus. Edit 2: Uite si o poza, asta era calitatea de acum 20 ani. Pozele de noapte sunt prea varza ca sa se inteleaga ceva. Si pe zi pe viu se vede mult mai bine pt ca poti intoarce capul...1 point
-
oricand discut serios. in intersectia respectiva semnul de curba periculoasa nu are ce cauta acolo. uite aici o intersectie senmalizata corect, fara semn de curba periculoasa. https://www.google.com/maps/@44.5924437,24.9285465,3a,71y,112.13h,97.33t/data=!3m7!1e1!3m5!1sizrz-hduP7rL5KCEBYRxow!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-7.331311279167423%26panoid%3Dizrz-hduP7rL5KCEBYRxow%26yaw%3D112.1286607566341!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDMxNy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D bine, intersectiile astea unde ai prioritatea in L sunt o prostie, mai ales ca, in cazurile aratate de mine sunt drumuri cam cu aceleasi valori de trafic. prioritatea ar trebui sa fie la drept inainte, ca oricum ala care vireaza incetineste. dar na, daca asa prevede normativul facut de niste imbecili, mergem cu el pana la moarte.1 point
-
Putin primitiva gandirea... nu crezi? Uite un sfat: ia un zbor ieftin pana oriunde, cu loc la geam, si o sa vezi curbura pamantului. Daca ai noroc si nu au dat astia cu chemtrails pe cer. Sau nu au stins becul si e intuneric. Deci ziua, senin. Ca sa vezi mai mult decat cei 2mp din jurul tau...1 point
-
Fix ceasul era problema :)) Importanta e mecanica, electronica (aia functionala, nu brizbriz-uri). Japonezii tind sa faca lucruri simple, desi mai "overengineer" si ei pe la motor, din ce am observat in general... dar fiabile totusi.1 point
-
mai e o chestie care ma da inapoi: a masurat cineva nivelul campului magnetic si electromagnetic intr-o masina hibrida? intreb si eu.1 point
-
s-o stapanesti sanatos! si mie imi place masina. din pacate, motorul asta ma da inapoi. sistemul asta cu turbo si injecie directa si hibrid nu imi inspira incredere. si alta treaba, plafonul ala negru nu incalzeste masina mai mult?1 point
-
Motivul semnalitzarii in aceasta situatie fiind ... ?! Nu ne abatem de la traseul initial nu nimic, ne continuam deplasarea inspre stinga si nu la stinga pentru ca astfel duce traseul prioritar, strada principala asa zis.1 point
-
1 point
-
Da, sper sa o mai tina mult si bine; de altfel am impresia ca vor renunta la S-Cross in favoarea Vitarei care din ce-am inteles, se vinde mai bine. Consumul e bun, da' am inteles ca mai scade dupa 10k ... urmaresc cu nu prea multa atentie si fara ingrijorare; da, am mers mai mult pe-afara, de oras mi s-a luat 🙂 conform aplicatiei, minimul obtinut pana acum a fost 4.4 (73 km de la Sibiu pana spre Ramnicu Valcea) ... maximul, un 10.2 cu 15.4 km facuti in Bucuresti intr-o ora si un minut la ora de varf. Din pacate, nu afiseaza si media de viteza. Hibridul ... e bun la amandoua, si la taxe (inmatriculata pe firma, am platit 27 lei impozitul) si la condus. Mai exact, una dintre chestiile care mi-a placut este c-au bagat o tona de informatii pe ecranul ala mic dintre turometru si vitezometru: consumul afisat in n-shpe mii de feluri, grafic acceleratie/frana, grafic G-forces (lol), detaliile despre sistemul radar (ce "vede", semnele, etc - in Grecia mi-a aparut, nu stiu de unde, si un indicator galben de "curbe periculoase" desi nu era indicator rutier cu asa ceva), precum si cum lucreaza sistemul hibrid. Prima chestie misto e ca nu prea poti sa subturezi masina; chiar si daca scazi sub 2000 rpm, intra motorul electric si compenseaza termicul; de cand am luat-o, n-am simtit niciodata "tremuriciul" de motor subturat. A doua chestie misto e ca in functie de cum apesi pedala, intra (sau nu) si electricul, sa ajute (are 10 kW mi se pare) - si daca intra si turbina si electricul deodata, e chiar misto senzatia 🙂 iar a treia, frana de motor sau frana de pedala inseamna ca bagi curent in acumulatorul ala de 8Ah, pe care-o folosesti mai tarziu, destul de amuzant sa il urmaresti acolo cum gandeste si ce face. Apropo de asta, cand am schimbat rotile, m-a umflat rasul sa vad cat de mici sunt discurile de frana, cred ca sunt mai mici decat la Jimny. Per total, la stilul meu de condus, raman cu bateria cam la jumate mai mereu (adica nu o tine plina degeaba, ci chiar o foloseste). Mai delicat e ca acumulatorul ala LiIon e folosit si pentru start-stop, plus frecusul de zi cu zi ... nu stiu cata viata o sa aiba, mai ales ca e complet capsulat si destul de scump, nu se testeaza/repara oficial (doar se inlocuieste).1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00