Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/25/24 in all areas

  1. 7 points
    Revin cu update-ul legat de navigatia cu Android. Am reusit sa o instalez complet, scriu mai jos cateva lucruri mai importante legate de ea si de instalarea ei. - Am cumparat-o de pe Aliexpress si am dat aproximativ 1500 lei. Inainte de a o cumpara am intrebat mai multi vanzatori daca voi putea vedea pe ecran setarile de la clima (ca la navigatia originala). Astia de la care am luat-o mi-au spus sa trimit poza cu bordul si mi-au raspuns ca sigur va merge. Au avut dreptate, totul merge OK, inclusiv setarile de dual clima. - Partea de fit-in este bunicica. Pentru partea de ceas si butoanele de jos (avarie, traction control etc) a trebuit sa mesteresc cateva minute ca sa barbieresc plasticul ca sa vina frumos la fata. De asemenea, capacul din spate nu se potriveste 100% cu micul compartiment de depozitare de deasupra bordului, freaca putin cand il deschid. Overall as zice ca dupa un pic de DIY iese la 8/10 pe partea de aspect/ integrare. As zice ca pare de acolo si ca aspect, si potrivire de culoare. - Am luat echiparea de "top' pe procesor (8 core la 2.0GHz), si o configuratie "medie" RAM (4GB) si Flash (64GB). Vine cu Android 13 si se misca fluid in configuratia asta - Navigatia asta vine cu amplificator audio, radio etc. Eu am preferat sa pastrez unitatea audio a masinii si din navigatie am scos doar semnal line-out stereo. Totodata am scos toate firele care erau in plus, adica mai bine de jumatate din ele. - La unitatea originala intrarea line-in este pe fata, dar am tras fire de line catre spatele unitatii cu mufe RCA ca sa se vada frumos. - A fost ceva de munca pentru a face re-pin la mufa mama a navigatiei Android pentru a se potrivi cu navigatia originala. Inclusiv pinul de date care intra in modulul CANBUS al navigatiei Android era pe pus pozitie gresita... - Cumva am reusit sa pastrez si camera de masarier originala, desi initial nu a mers. Ca functionalitate am observat urmatoarele: - Daca intru in meniul de AC toate comenzile sunt afisate corect, inclusiv optiunile pe care masina le are/ nu le are. Insa in pop-up menu care apare cand esti in alt meniu si schimbi ceva din comenzile AC contine multe optiuni pe care masina nu le are, de exp: climatizare spate, incalzire scaune cu PWM etc. Aceste optiuni sunt "greyed out", dar se vad inacest po-up menu. - Sunetul care vine din navigatia Android pe line-out este are bass, se aude clar si puternic. Cam toti care au ascultat-o au ramas surprinsi cat de bine se aude, inclusiv eu 🙂 - Are Android Auto prin wi-fi chiar daca in specificatii spuneau ca este doar pe cablu. Cand se conecteaza, screen mirroringul merge excelent, cursiv, nu se deconecteaza etc. Deci big bonus 🙂. Partea proasta este ca din cand in cand nu vrea sa se conecteze, dar se rezolva cu un restart al navigatiei 😄 . In rest nu am avut niciodata nevoie sa dau restart. - Nu pot/ nu stiu sa schimb poza cu masina din ecranul principal, deci sunt blocat cu acel Maserati... - De apreciat ca au aparut deja niste update-uri pt unele module software din navigatie, inseamna ca chinezul munceste sa rezolve buguri. - Pentru ca am pierdut computerul de bord care era pe vechea navigatie, am cumparat o interfata OBD2 mai rasarita de pe emag si am conectat-o la navigatie pe BT cu ajutorul aplicatiei Car Scanner. Rezultatele au fost nesteptat de bune, acum am un computer de bord mult mai bun decat inainte 😄 :
  2. 4 points
    253.000 km Schimbat discuri si placute fata spate plus bucsele trapez fata. Discuri cu continut marit de carbon de la TRW, placute tot TRW ceramice ( low dust ). Bucsele trapez vechi au fost Lemforder si au tinut cam 30.000 km. Acum am mers pe Meyle HD. Bucsele sunt aproape pline si in teorie ca si anduranta ar fi peste cele originale.
  3. 4 points
    Revin cu un update legat de 2 lucruri ramase pe lista de proiecte de la Captiva: 1. Navigatia cu Android: a venit, am montat-o , a fost ceva debugging de facut insa i-am dat de cap. Cand reusesc sa montez totul la loc pun si poze, momentan mai am de tras un USB si de modificat un pic unitatea audio ca sa nu am cabluri trase prin fata. 2. Jantele de iarna: astea aratau cam rau de cand le luasem, asa ca le-am facut un refresh - am sablat zonele corodate, am smirgheluit jabntele cu smighel de 600 si 1000 apoi am dat cu wash primer pe zonele unde ajunsesem la aluminiu, apoi grund filler, apoi vopsea. Am avut noroc ca nu a trebuit sa smirgheluiesc fillerul, a iesit smooth. Vopseaua asta de la Parkside cica e rezistenta la zgarieturi, lovituri, combustibili etc, asa ca nu am mai luat lac. O sa vad dupa o iarna daca am facut alegerea corecta sau nu 🙂. Momentan sunt foarte multumit de cum au iesit, vopseaua are multe particule metalice si se vad frumos in lumina. Drumuri bune!
  4. 4 points
    Tacerea mea de pana acum a fost legata de faptul ca nu am mai facut mare lucru la masina. Undeva in toamna trecuta am rupt 1200 de lei si am revopsit pragurile, urcand inaltimea stratului de Teroson pana aproape de portiere (piticul meu de pe creier). Anul asta lucrurile mergeau bine, pana am observat ca imi cam miroase a antigel in compartimentul motor. Mai disparea si antigelul asa un pic dar am zis aia e...mai rezista. Si acum doua saptamani dupa ce i-am dat un pic forja, nu a mai rezistat, a inceput sa curga de-a dreptul cu tupeu. Asa ca m-am infiintat la service-ul meu obisnuit, unde mi-au dar o veste extraordinara, curge carcasa pompei de apa dar pentru ca tot trebuie sa umble acolo, ei recomanda si schimbarea pompei si a curelusei de antrenare. Deja vreo 1500 + manopera. Si daca tot mi-au dat jos galeria de admisie de care ma tot plangeam eu, meh, hai sa o schimbam si pe aia sa economisesc la manopera viitoare. Totalul 2800 la care o sa se mai adauge 300 pentru o polishare de faruri si vreo 120 pentru schimbat cureaua de accesorii. Mi-am cam consumat bugetul de investitii pe anul asta si taman azi dupa ce am luat masina am descoperit ca m-a lasat senzorul de marsarier de pe cutie. Maine ma infig in problema sa vad ce iese. Dar motorul, oh, motorul toarce asa bine cu noua galerie, zici ca e masina nou. Si trage cu pasiune. I love it!
  5. 3 points
    Să mai scoatem topicul de la naftalină zic... Prin aprilie m-a lăsat panoul de climatizare, mai bine spus, unul dintre becurile responsabile cu iluminarea a decis să-și dea demisia, i-au ajuns 25 de ani. Nu-mi plăcea cum (nu) se vedea noaptea jumătatea cu reglajul temperaturii, așa că am decis să iau măsuri. Cum piesa veche mai avea și alte hibe precum butonul de AC de pe care se ducea vopseaua neagră sau faptul că putea avea contacte imperfecte (am păcălit vreo 13 ani becul ăla cu câte o palmă sănătoasă), mi-a venit ideea să caut alta nouă. Zis și făcut: am avut norocul să o găsesc nouă, pe original, la un preț bunicel. Astăzi am montat-o. Îmi place mult verdele ăla viu în contrast cu cel spălăcit al casetofonului. De asemenea, reglajele merg mult mai precis.
  6. 3 points
    A venit modulul de inchidere centralizata din China, il asteptam cu mare interes insa dupa ce l-am montat parca mai tare facea so...nu era ala neaparat problema. Un lucru bun este ca acum inchiderea din cheie functioneaza de la o distanta mult mai mare. Dar am rezolvat pana la urma problema, este o mufa cu 8 pini care intra in releu si m-am apucat sa-i scot pe rand, neavand o schema electrica, dupa ce am scos al2-lea, am testat, se inchid/deschid toate usile, nu mai armeaza aleator deci pentru mine e problema rezolvata. Ce rol avea cablul, habar n -am😁 Cred ca pana la urma problema porneste de la manunchiul de cabluri dintre usa soferului si caroserie, pe acolo am vazut la altii ca se toaca cablurile insa e ceva prea migalos pt mine. Am schimbat intre timp si ulei pompa servo , am folosit Mannol cu norma Dexron II-D exact cum este specificat in manual. Parca sa zic ca acum merge putin mai usor servo in rest nimic schimbat intrucat nu aveam zgomote sau alte probleme nici inainte. Schimbat si lichid frana Ate Dot4, acesta era efectiv namol! O singura data in viata masini s-a umblat la el atunci cand am avut problema cu un etrier spate. Pedala de frana este mult mai teapana dupa interventie. Cam atat pentru moment.
  7. 2 points
    Testul pisica ii foarte simplu si se aplica in felul urmator : bagi o pisica in cabina, inchizi portierele, iar pe unde scoate capul pisica dai cu kit ! Asta tine de reparatii caroserie da' nu-i valabil in cazul tau, avind in vedere ca ai trecut prin ditai mai baltoaca si n-o intrat apa in cabina.
  8. 2 points
    Cipriane ! - unu la mina ai scapat de testul pisica - si doi la mina, Dj_Dark traieste ?
  9. 2 points
    Cateva poze de ieri, aproximativ acelasi munte ca data trecuta, dar pe alta parte. Piesele zilei au fost patul romanesc de pistol Steyr, gasit de un prieten, si "leutul versace" de la Shako romanesc. Plus maruntisuri, nasturi, nasturei, ochelari masca de gaze, 2-3 monedute, lopeti etc. M-a speriat un urs cand m-a mormait dintr-un boschet, la 10m in spatele meu... pt prima data am scos spray-ul, dar a fost cuminte (probabil si mic, dupa urmele de pe copac)
  10. 1 point
    Dupa ce am incercat la reprezentanta sa cumpar un kit de retus vopsea si mi-au cerut cam 300 ron pentru el, am mai cautat si am gasit pana la urma nebunia de culoare Biancospino 251/A la doar 50 ron plus curier. Maine ma apuc de schimbat discuri si placute si verificat tot ce inseamna bucsaraie la Buburuza. Sper sa nu am surprize .
  11. 1 point
    Bun, nu se mai stricase de mult ceva :)) De data asta a fost exclusiv vina mea, cand a fost furtuna aia Joia trecuta m-a prins prin oras, am stat eu in benzinarie sa nu dea piatra in ea, asa bine am pozitionat-o ca a dat cat cuprinde piatra pe ea . La intoarcere am prins niste apa pe Pallady, am intrat la un moment dat pana la nivelul numărului. In mod surprinzător nu a intrat apa in masina , dar in schimb, am reusit sa prajesc alternatorul. Masina a fost recuperata cu @mirceajo cu bateria Evandei, si reparata ieri cu asistena de specialitate de la @Dj_Dark . Am luat alternatorul aftermarket pe AS , sper sa tina mai mult ca ala schimbat prin Decembrie . Alt damage pe care l-am auzit ar fii capul de planetara de pe dreapta, pare ca decolează:)) cel mai probabil a intrat apa in burduful ala spart .
  12. 1 point
    @ches @Geo_ZGA daca stau sa ma gandesc ca cele originale au cedat dupa 220k km, ma cam doare sufletul. Am mers pe varianta Meyle Heavy Duty. Ca si pret este dubla fata ce cele normale dar la jumatate fata de original. Dupa cum se vede in foto este aproape plina. Daca si cu astea am surprize la dupa 30k km bucse nu mai pun decat originale. Bine si aici e o problema ca nu gasim original - de prima echipare. Am patit asta cand am schimbat cureau de la pompa de ulei. Am luat original si in cutie cureaua era Dayco.
  13. 1 point
    134000 km. Schimbat furtune apa GPL, T - uri furtune apa, furtunul de apa de pe chiuloasa si conducta de sub admisie. Mare nebunie . Si daca tot am umblat pe acolo nebunul de Mircea a dat si radiatorul jos, l-am spalat, am schimbat antigelul. Multumesc de ajutor Mircea.
  14. 1 point
    Adica nu invatase inca retetele pentru gatit, sa-nteleg
  15. 1 point
    viata ei pe drumuri 😁 sa vazut si cu o ruda, doua din fam VAG, regulamentar cu capota ridicata 😁
  16. 1 point
    Arata chiar bine iar tinand cont de faptul ca iernile nu mai au nici o treaba cu ce era pana de curand ar trebui sa fie ok o perioada.
  17. 1 point
    Am facut si o igienizare frane fata, erau cam imbacsite. 55000 km.
  18. 1 point
    Lichid de frina contaminat si/sau garniturile anti-praf ale cilindrului receptor negresate, cam astea ar fi principalele cauzele blocarii unui cilindru. Uneori ambele pistonase se blocheaza, alteori doar unul. Garnitura anti-praf deteriorata, punctele de sprijin (contact) ale platoului cu sabotul de frina iarasi de luat in considerare ca posibila cauze.
  19. 1 point
    Pentru mine oricare din cele doua variante is bine venite. De-as fi in cauza si ar trebui sa fac comanda de peste mari si tari nici nu mi-as bate capu, racorzi sint, cele doua capete de conducta ca model de bercuiala, directie la baietii in domeniu ce in 10 min au rezolvat-o si cu asta basta, merge sus pe caleasca. Se ingramadeste pe conducta in cauza la fel de bine precum pe cea "de fabrica, originala". Tot una e, in rezervor sa fie ca altfel ...
  20. 1 point
    Eu nu asta am spus, a pune racorzi utilizati la sistemul de frinare ca sigur nu se potrivesc. La o adica tu ai deja racorzi, cei existenti pe conducta altuala ce ii extragi de pe conducta (tai conducta si scoti racorzii) ii cureti bine si ii pui meseriasului in mina sa tii monteze pe conducta noua identica in diametru celei existente, asta in cazul in care nu gasesti racorzi noi in vreun magazin sau poate au chiar ei cei ce vind conducta. La cielo si in general la masinile mici conductele de frina is de 5mm in diametru. La microbuze, autoutilitare, camioane etc conductele de frina is mai mari in diametru printre care una din ele (din conducte) sa se pupe la fix cu diametrul celei ce ei pe masina. Conductele mele de alimentare pe nexia tot cu filete sint, turul de 10mm iar returul de 8mm. Din acest punct de vedere nici nu mi-as bate capul de gasesc ori ba racorzi noi, sigur as cauta iar de nu gasesc ii pun cu incredere pe cei existenti pe conducta noua si la revedere ! Cu siguranta se gasesc conducte de 8 respectiv 10mm, de cautam unde trebue, exemplu mai sus amintit. Ce trebue sa stim ii lungimea totala a conductei, diametru, tipul de racorzi (astia ii ai deja iar odata inminati meseriasului stie despre ce-i vorba) si modelul bercueli (pentru asta ii sficient cite 5-10 cm din ambele capete ale conducte, sa vada meseriasul ce bercuiala sa faca la cele doua capete) Complicat ? Nici vorba ... Orice conducta se rezolva astfel.
  21. 1 point
    Cauta la tine in zona un site gen si ia legatura cu ei ca astia de regula au tot soiul de conducte, racorzi, mufe, etc ori cere o indrumare catre un atelier ce se ocupa cu asa ceva ca-s in tema, stiu mai bine ce si unde se poate rezolva de ei nu se ocupa cu asa ceva. Altfel, conducta de-a gata curbata, cindva tot la metru a fost asa ca ... la fel de valabile si astea croite intr-un atelier specializat. Sigur, se rezolva si in regie proprie de detii scule necesare si doar materalul trebuie procurat.
  22. 1 point
    Eu unu adineaori n-am spus-o din fotoliu de circotas ci caut lumina poate nu pricep eu de cum stau lucrurile cu adevarat, de ce e neglijat acest aspect, inlocuirea periodica a unui lichid cu proprietati gingase. Lichidul de frina nu intimplator ii lasat la bani marunti, ieftin, foarte ieftin, pina si ultimul amarit cu caleasca sa aibe acces la el unde mai punem ca incoluirea acestuia ii floare la ureche, nu se cere nici macar ucenicia d'apoi studii la ce stiu eu ce universitate de renume. Acuma, ca pe unii ne guverneaza moftul si apelam la pompoase gen SL Nus-cite-stele sau mai stiu eu ce alte bazagonii ... ii alta mestereala da' altfel, lichid de frina ii la tot coltul si poate fi schimbat anual chiar la costul produsului.
  23. 1 point
    Ultima poza, inainte sa plece la Targu Mures 🙂 Masina s-a vandut, se poate inchide. Continuam noul proiect.
  24. 1 point
    Mi-s de aceiasi parere in ce priveste racordul flexibil, a se schimba in intregime cu tevi cu tot si asta datorita faptului ca teava in cauza (din ce vede ochiul meu in poza) ii usor obosita. Is 3 tipuri de racorduri ce se gasesc pe piata : - cele cu coliare la ambele capete extrem de usor montat insa trebuie luat in calcul starea tevilor in plus atentie sporita la cea din amonte in ce priveste curbura tevii, ca de e prea in scurt inaintea racordului flexibil si mai e si arsa la capat s-ar purea sa nu-i priasca un flexibil cu coliere unde se obtine o etansare OK da' nu foarte buna ! In cazul astora, eu unu recomand a se pregati terenul ce include indepartarea racordului existent, examinarea capetelor tevilor si indepartarea portiunilor deteriorate daca ele exista ... astea toate inainte de a se face comanda unui racord nou ca nu cade din ecuatie posibilitatea sa fie de un racord mai lung decit cel existent. In cazul de fata din ce vad in poza NU ar merge un racord flexibil cu coliere. - racorduri flexibile cu sudura unde la fel se ia in calcul starea tevilor. Aici e cumva la ghici cum suporta sudura teava in cauza slabita fiind, sudura in sine in veci nu se rupe insa fix linga sudura unde materialul se decaleste probabil sa cedeze inainte de vreme. In cazul astora eu unu inteleg costul, pentru ca avem in fata in intreg proces de lucru, taiere, slefuire, sudura, pozitie de lucru dificila, timp, consumabile si nu in ultimul rind profitul. De se executa in regie proprie (ori un bun prieten cu mina de meserias) se merita din plin, altfel NU ! - cea de-a 3-a varianta ii cea completa cu plug and play, doua coliere sanatoase, o pasta pentru etansare si la revedere, executata in regie proprie chiar. In primele doua variante teava de esapament in sine da directia, se merge pe ce se cere si nu pe ce vrem, asta daca inclinam pentru o remediere sanatoasa pe termen lung. LE. Apropo de producatori. Pe linga lungimea totala si diametrul corespunzator a piesei in cauza, trebuie avut in vedere diametrele capetelor baba - mosneag (mama -tata) ca de nu se pupa patent ... o sa dea de furca rau de tot. Buna si pasta benefica chiar, dar nu poate suplini diferente uriase de imbinare ale celor doua piese. Fac unii niste imbinari ... de balangane una in alta de zici ca-i limba de clopot danga - langa, ei asta da provocare pentru o etansare eficienta!
  25. 1 point
    Merci @ches pentru sfaturi! Cu siguranta o sa ma ocup si de partea cu, macar, ''intarzierea'' ruginii vara aceasta. Ca un update, am rezolvat partea de manere, pana la urma am ales chinezariile, imi era frica ca o sa arate mega kitch dar in realitate nu mi se pare chiar asa, mai ales ca in anii in care a fost produsa masina era la mare moda cromul. 90 lei de care sunt multumit cum au fost cheltuiti. Am comandat si modul de inchidere centralizata, banui ca el e buba pt armare/dezarmare haotica a usilor. Pret china 56 lei, la piese auto am primit oferta de 370lei. Ramane de vazut cand vine. Am rezolvat si cu becul check engine, s-a stins din senin si asa a ramas. Deci ori schimbul de bujii ori curatarea sondei de oxigen, nu pot ghici ce l-a stins 🙂 Am indentificat o problema, racordul flexibil. Banui ca de la el am un rampanit la relanti ce se aude din exterior. N-am schimbat niciodata, trebuie taiat si sudat ? Vreo recomandare ca brand ?
  26. 1 point
    Mi-e clar, cu fiarele te descurci bine, lemnul nu iti place 😆. N-ai fi aliniat si tu placile alea inainte sa prinzi coltarele...
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
 

×
×
  • Create New...