Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/07/23 in all areas

  1. 9 points
    Ca tot ziceam prin decembrie anul trecut ca sunt perspective sa imi montez clima pe Nubira, a sosit in sfarsit momentul mult asteptat. La sfarsitul lunii aprilie am fost cu @mirceajo pana la Craiova unde era donatoarea, o Nubira 2 break de Germania cu ~100.000km, fabricata la mama ei, in Coreea de Sud. Dupa ce ne-am intors la Rosiori, a inceput Operatiunea Clima. Vechiul modul de AC arata destul de curat dupa 21 de ani de folosinta. Au fost necesare si ceva transferuri de fire de la instalatia donatoarei, fiind de Euro 3, iar a mea de Euro 2. La fata locului a mai fost si @Dj_Dark care l-a ajutat pe Mircea la acest capitol. Eu am notat firele si le-a am pozat, conform indicatiilor, sa fie mai usor in procesul transferului. S-a izolat, dichisit, aranjat si titirit tot. Mentiune. In momentul demontarii bordului, s-a constatat ca erau slabite suruburile din dreapta pentru acel cadru metalic. Din ce am inteles, ar fi "boala" lor. Before: After: Si poza cu maestrul: Inca nu am instalat tubulatura care vine pe sub scaunul soferului si al pasagerului, fiindca mocheta de clima era murdara si am zis sa o dau la curatat inainte sa o schimb. Mai trebuie reincarcata instalatia cu freon si inlocuit senzorul de temperatura exterioara, ca da eroare pe panoul clima. Noroc ca am gasit unul nou la Unipart Craiova. Si ca tot vorbeam de noroc. Fix inainte sa plecam din Craiova, zarisem pe un raft ceva casetofoane, inclusiv unul care avea si magazie integrata, asa ca am zis sa ma duc sa imi arunc o retina. Cand ajung mai aproape in zona respectiva, langa raft trona frumos un volan cu piele si comenzi de Nubira. Reactia mea a fost "Mirceeea". L-am prins la 50 lei. Zilele trecute l-am predat la retapitat. Nu in ultimul rand, daca tot a fost demontat bordul si deconectat caloriferul, am schimbat si antigelul, ca au trecut cativa ani peste el.
  2. 3 points
    Off topic. Geo, lasa-i, botii pare ca deja poarta conversatii intre ei mai nou, poate in cativa ani vor fi doar ei pe forumuri 😀.
  3. 3 points
    Nu stăm pe loc: Au mai venit două conducte pentru AC, cea cu valva de expansiune și cea care vine de la vaporizator spre butelie (am văzut că e și o conductă mai mică în formă de L). Cred că acum puzzle-ul e complet. Mai rămâne să am timp/chef să demarez operațiunea de montaj plus freonare. Secundo, cum Cielo a cam devenit mașină de zi cu zi și plănuiesc inclusiv niște trip-uri în această vară, am decis că e cazul să trec de la ghete la sandale: Hankook Kynergy Eco 2. Nu mai merg în viața mea cu cauciucuri de iarnă vara. Altfel am simțit mașina după ce am luat-o cu noile anvelope față de cum am simțit-o dimineață până să i le montez. Nu, nu e placebo. Frânarea, cel puțin, e mult mai bună. În rest, roșioara vă salută !
  4. 2 points
    Si ceva foto pentru posteritate.
  5. 2 points
    242.000 km Distributie Kit complet Dayco - role, curea, pompa de apa, intinzator ( absolut toate stantate Dayco) - curea accesorii - Dayco + rola intinzator Optimal - stantat ceva made in Japan Curea pompa de ulei - original VW - pe afara e vopsit gardul si inauntru - Dayco Simering arbore cotit partea fata - Elring - ( daca e bal bal sa fie ) . Cel de pe spate de la cutie il rezolv cand va veni vremea ambreajului. In viitorul apropiat - discuri de frana fata spate + pacute + schimb lichid La anul pe la 300k - 350k km - ambreaj, volanta + simering arbore + ulei cutie + ulei mekatronik
  6. 2 points
    Ce sa zic, au evoluat fenomenal intr-adevar, o sa ajungem sa ne certam cu ChatGPT.
  7. 2 points
    Salutare, eram dator cu o explicatie la problemele cu faza lunga. Am gasit cu multimetrul (ochiometric nu se vedea nimic) ca ambele sigurante erau arse. Le-am schimbat si totul e OK de atunci. Posibil sa fi fost o supratensiune cand am dat flashuri vreunui sofer neatent. Acum vroiam sa descriu cateva probleme comune la franele de la Captiva, probleme pe care le-am avut in trecut si la Epica. Acum vreo 2 luni am avut neplacerea de a avea etrierul spate usor blocat, masina mergea, dar tragea mai greu si roata se incingea. Initial am curatat culisele, le-am inspectat vizual si le-am uns si totodata am constatat ca pistonul se impingea mai greu in etrier. Am mers la mecanic unde mi-a schimbat garniturile de la etrier, dar aparent reparatia nu a tinut pentru ca m-am trezit cu aceleasi probleme dupa un timp foarte scurt (<2 saptamani). Am schimbat apoi etrierul cu totul si am grezut ca am scapat de problema, dar dupa cateva zile problema a reaparut, chiar mai puternic ca inainte. In final problema a fost rezolvata dupa schimbarea culiselor si a furtunului de frana. Cel mai probabil problema venea de la furtunul de frana pentru ca daca deschideam aerisitorul pistonul se impingea foarte usor. Totusi merita sa precizez ca pe spate culisele sunt diferite - una este prefect cilindrica, cealalta are niste taieturi. Eu probabil le amestecasem, am gasit cautand pe internet ca cea cu taieturi trebuie pusa in partea de jos, practic sa fie prima pe directia invartirii discului. La etrierul de pe fata am avut o problema asemanatoare, unul din pistonase era putin blocat, insa s-a rezolvat mai usor, doar prin schimbarea garniturilor etrierului. Cateva tipsuri pentru cei cu Captiva: 1. Curatati si ungeti culisele etrierelor minim la 2 ani, ideal anual. Notati pozitia culiselor etrierelor la demontare. Totusi, daca ati uitat: la etrierele de pe fata culisele cu bucsa de cauciuc stau in partea de jos a etrierului (exista poza si in manualul de service), iar la etrierele de pe spate culisele taiate se pun in partea de jos (informatia nu este 100% sigura, puteti sa confirmati/infirmati daca stiti mai bine, eu asa le-am pus). 2. Cand schimbati placutele, inainte de a impinge pistonul, asigurati-va ca garnitura antipraf este curata, puteti folosi o periuta de dinti, o carpa si niste apa cu sapun. Corpul etrierului poate fi curatat cu o perie de sarma pentru a scade sansele ca praful de la placutele de frana sa ajunga pe garnitura antipraf. 3. Daca pistonul etrierului se impinge greu, este semn ca trebuie sa cumparati setul de garnituri pe etrier. Daca etrierul este deja blocat, atunci sunt sanse sa trebuiasca cumparat si pistonasul, oricum este destul de ieftin - 20-30 lei. 4. Daca pistonul etrierului se impinge greu, desfaceti un pic aerisitorul si vedeti daca se impinge usor. Daca dupa desfacere se impinge usor inseamna ca cel mai probabil furtunul este problema. 5. Daca placutele noi intra greu pe portetrier, luati-le nitel la pila in zona in care ating pe portetrier, cateodata vin cu bavuri de la turnare. Se recomanda si un strop de vaselina pe baza de cupru sau ceramica in zona unde placuta atinge portetrierul si unde atinge pistonasul etrierul. 6. Si ceva deosebit fata de alte masini, cel putin eu nu am mai vazut cerinta asta: La montarea etrierului pe portetrier, la strangerea suruburilor cu cheia este necesara o cheie de 17 cu care sa tineti pe loc culisele, asta este specificat in manual. Tot in manualul de service este specificat ca daca nu faceti acest lucru exista pericolul sa apara pulsatii la franare. Spor!
  8. 1 point
    Ieri am iesit cateva ore in Dobrogea, la "paduricea cu de toate" dar unde nu prea mai iese mare lucru. Am fugit dupa 5 ore din cauza tantarilor, nu am vazut niciodata aici asa multi.
  9. 1 point
    Scuze că citez pozele astea 2 dar și mai demult am văzut poza asta . Văd bine acolo în fundal un alt Lin dar cu 02 la număr . Moskvich alb mai nou cu elemente de plastic ??
  10. 1 point
    Stergem praful, jamba dreapta s-a inlocuit cu cea de pe visinica, detalii acolo. O poza din timpul operatiunii si una care era prea artistica sa nu o pun aici 🙂 Nu, nu e editata sau enhanced cu ceva, asa era cerul 🙂 In rest, masina porneste si se mai plimba prin curte di ncand in cand(a invatat ala micu si cu manuala 😄 ). Cilindrul nr 1 se cam umple cu ulei de la simeringurile de supape si are momente cand uda bujia si merge in 3, dupa ce se incalzeste e ok, deja am schimbat o bujie acolo fiindca dupa ceva timp nu mai scanteieste deloc, am multe schimbate din trecut, am ce pune 🙂 Ah da si frana e semi blocata de la rugina dar merge, dupa 2 ture de curte isi revine 😄
  11. 1 point
    Sa mai stergem praful, s-au mai intamplat cateva chestii. Prima, antena devenise cam zgomotoasa, era aftermarket oricum si astea sunt mai zgomotoase, dar parca era prea zgomotoasa si pentru un aftermarket, drept urmare am desfacut-o si surpriza: O parte din melc s-a rupt, drept urmare am scos "stash"ul de antene si am incropit una functionala perfect (adica ies toti elementii, intra complet la loc si nu face zgomot, nu a fost usor 🙂 ). Din astea 3 ramase una e aproape goala si alelalte 2 ies doar 4 din 5 elementi, raman de rezerva pe viitor. A doua, am schimbat farul dreapta cu altul proaspat lacuit fiindca cel vechi se cam matuise putin. A treia si cea mai grea am inlocuit jamba dreapta cu cea de pe bej fiindca asta era stramba, probabil de la vre-un accident din trecut, am observat la geometrie ca roata are "camber" si la desfacere ca nu corespund niste distante dupa cum se vede in pozele de mai jos. Cu cea de pe bej avea aceeasi distanta fata de bielelta ca si cea din stanga, drept urmare am purces la mutarea amortizorului din jamba veche in cea noua, curatat, vopsit, etc. Da, stiu, nu mi-am dat interesul, a fost mai mult o spoiala dar imbatranesc si nu prea mai am chef 🙂 Partea proasta e ca dupa mutarea amortizorului jamba s-a apropiat de bieleta, nu mai e lipita dar abea mai intra un deget, ceea ce denota ca si amortizorul a fost afectat in impactul care a indoit jamba. Oricum, e mai bine ca inainte, o sa vad la geometrie ce si cum.
  12. 1 point
    Sa mai sterg praful, s-au schimbat amortizoarele fata cu tot cu palierii superiori si burdufurile alea de pe tija, nu stiu cum se numesc exact. Poze nu am prea multe, eram ocupat sa ma enervez ca e arcul prea lung, nu ies de pe masina fara prese, au trebuit 4 prese ca sa il montez, am uitat sa pun burduful ala si mi-am dat seama dupa ce l-am montat pe masina...etc. Asta pe langa faptul ca din primul set, cel stanga nu prea se potrivea cu masina, din pacate am aflat dupa ce montasem dreapta (nu am desfacut cutia sa verific in prealabil) drept urmare masina a stat desfacuta o saptamana pana mi-a venit piesa buna. Macar sunt ce trebuie, masina a redevenit ce stiam eu ca trebuie sa fie si acum evident ca le simt pe cele de pe spate ca sunt cam slabe, in curand se vor schimba si astea. Ah da si daca nu s-a vazut, am mers pe KYB de data asta, inainte au fost sachs. Si a aparut inca o problema, o vibratie in transmisie la anumite regimuri de mers ca re la o anumita turatie in "blana" pe treapta a doua genereaza si intr-o bataie de cauciuc pe cauciuc. Daca ar fi sa ghicesc, vre-un tampon de cutie rupt, flansa elastica sau rulmentul intermediar de pe cardan, niciuna din ele nefiind schimbata pana acum, sunt cele originale cu 403 mii km la bord. Sper sa nu fie vre-o cruce ca se lasa cu bani multi, urmeaza sa o desfac de 1 iunie sa vad exact care e problema, pana atunci incerc sa nu o mai alerg asa tare.
  13. 1 point
    Ieri am fost pe la munte, f abrupt, greu de dat... azi febra musculara :)) Pahar romanesc, lingura, ochelari masca de gaze romaneasca, agatatoare bretea tornister (rucsac) german, placuta identificare caine 1909-1910, nasturi, nasturei. Toate ww1
  14. 1 point
    Daca gasesti suporti de motor de la PH sa stii ca sunt buni, fiind producatorii celor originali.
  15. 1 point
    Intr-adevar , Salex. Lichidul de frina ataca cauciucul si de nou de-i usor imbatrinit ori de proasta calitate ! Dragi cititori, a nu se intelege ca efectuarea schimbului lichidului de frina regulat e un fapt periculos c-o sa haleasca gumoasele (garnituri, O-ringuri, etc) si toate cele, nici vorba, ci si caucioacele trebue sa fie "la zi"altfel or sa puna bete-n roare, mai exact ferodouri pe discuri/tamburi fara de consimtamintul celui dintre volan si scaun. Ce NU (!) recomand, e a se face stocuri pe refturi (prin garaj, prin debara sau mai stiu eu pe unde) de componente a sistemului de frinare ce or sa zaca acolo cu anii (ca deh, au fost la promotie si a meritat investitia) c-o sa dea cu minus pentru simplu fapt ca gumoasele din dotare or sa imbatrineasca si odata intrate in contact cu lichidul de frina in scurt timp vor aparea si probleme. Acuma, atasez si un exemplu viu din trecutul nu tocmai indepartat. Foarte pe scurt : 8 buc. cilindri receptori de frina noi nouti tinuti pe raft de X ani sistem cu O-ringuri pe pistonas (doua la numar/piston) dupa lubrificare cu lichid de frina si montare, dupa vreo juma' de zi cred, inca de la aerisirea sistemului au inceput sa blocheze ! Si am spus-o din start amicului (posesorul tragaciului) ce era de fata : cilindrii astea trebuiesc reconditionati "din fasa" chear daca is noi, chit nou de reparatii cu O-ringuri proaspeti altfel ... e la ghici. Ca nu si nu ca nare cum ... OK, zic. Daca tii sa vezi cu ochii tai cum da cu oiastea-n gard ... fie ! Dupe ce a inceput a se umfla O-ringurile unul dupa altul de la lichid de frina si ingreuna culusarea in cilindri ... iute a dat fuga dupa chit de reparatii nou pentru toti cilindri !
  16. 1 point
    Usor offtopic: am vazut furtun "inflorit" pe interior din cauza lichidului de frana. Cel mai bine as asemana comportamentul observat cu modul in care ataca otetul chestiile din cauciuc. In timp, etrierul a ajuns sa se blocheze fara explicatie ... Cilindrul glisa liber, circuitul nu avea aer, furtunul arata perfect la exterior ...
  17. 1 point
    Cu siguranta furtunul flexibil de frina fu deteriorat la interior motiv caruia nu permitea pistonului din etrier a se retrage in repaos unde ii e locul, sub presiune ii fortat sa inainteze insa la revenire ... ii aproape solo, minimum de vacum creat de sistem ii aproape de zero. De aceia nu agreez ideaia strangularii furtunelor flexibile de frina cu clesti ! Odata ce a pleznit interiorul furtunului ... la revedere, n-o se se mai lucre ca la carte si adesea problema e sesizata tirziu cind se agraveaza dar chiar si pina atunci se poate lasa cu discuri vinete si placute arse ce nu e de dorit. Acuma, nu zic ca tu ai fi strins furtunul cu cleste si de aici si buba, dar asta e o cauza prioritara cel putin din punctul meu de vedere. In service se practica strangularea furtunelor flexibile cu clesti insa eu unu nu accept asa ceva !
  18. 1 point
    Duminica am iesit pe langa casa, la padurea cu holera, adica Baneasa. Aproape 7 ore, peste 5km si muuulte gunoaie... au iesit "piesele" astea, pe care nu am reusit sa le identific.
  19. 1 point
    Blochezi pedala de frana pe apasat (un bat, o tija, ceva intre scaun si pedala) si vei avea pierderi minime de lichid la demontare. In principiu nu ar trebui sa intre deloc aer pe conducta. Asa am facut la toate masinile de pana acum si nu am avut probleme. Aerisirile toate cu motorul oprit.
  20. 1 point
    Sunt destule Woo-uri, cel puțin raportat la anii trecuți de când nu se mai fabrică. Problema e starea în care se află cele rămase. Altfel, cele în stare bună, cu accesorii originale, perfect de acord, sunt o raritate. În cazul meu, capacele de la roți sunt cele care stârnesc cel mai mult mirarea. Din motivul ăsta, când voi face trecerea la încălțările de vară, voi merge tot pe jante de tablă :)). Și mie mi-e milă să o scot pe ploaie, însă țin cont de faptul că nu e bibelou, cel puțin nu încă. Totuși, o spăl imediat ce se repară vremea.
  21. 1 point
    Ieri am iesit pe o zona ocupata de turci in trecut, dar nu prea au vrut sa apara obiectele de la ei. Multe bile de muscheta/flinta, un mic pandantiv (pare argint), jumatate maner de cutit otoman si diverse maruntisuri
  22. 1 point
    Da, marca Michelin. Posibil sa fi fost si pe alte vehicule, dar eu le-am gasit ca fiind de la semisenilatele germane. Ieri am iesit pe urmele unei mici retrageri germane din '44, dar am gasit romanesti (medalia Centenarul nasterii Carol 1, 1939) si rusesti
  23. 1 point
    Ieri la un atelier de reparatii german, din ww2
  24. 1 point
  25. 1 point
    Ieri am plecat pe ww1, fara mare succes... dar am nimerit o vila romana, sau o mica asezare
  26. 1 point
  27. 0 points
    A trecut ceva timp, de cand nu am mai scris nimic aici, masina merge daily, am o medie de 2300-2500km/luna facuti cu ea, incep sa invat sa merg cum trebuie cu ea, am consum mixt de 10% :)), pt masina asta e un consum foarte bun. S-au mai stricat diverse, am mai remediat probleme anterioare. Săptămâna trecuta am facut-o de oaie, pun doar o poza si o sa revin pe topic dupa ce rezolv problema :))
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
 

×
×
  • Create New...