-
Content Count
322 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
49
About pompiliu92
-
Rank
Forumist
Contact Methods
-
Gender
Male
Profile Information
-
Din
Rosiori/Bucuresti
-
Auto
Daewoo/Skoda
-
Model
Nubira 2/Octavia 2
-
An
2002/2006
-
Nr. Inmatr.
B-28-LMP/B-928-LPP
Recent Profile Visitors
2271 profile views
-
Cu vreo doua zile inainte sa fac ITP-ul, becul de pe faza scurta din dreapta a decis sa ma anunte ca ar vrea sa iasa la pensie cu un martor de bec ars in bord, chit ca el inca mai mergea, dar nu la capacitate maxima. Tinand cont de aceste considerente, m-am dus frumos sa le schimb pe ambele cu un set nou. Alta viata. La ITP au fost toate bune si frumoase, doar ca tipul de acolo mi-a spus ca ar fi vazut ceva urme de ulei pe scut si ca nu ar strica sa vad despre ce este vorba. Ciudat e ca eu nu vazusem vreo urma pe jos si nici prin compatimentul motor, asa ca m-am repezit pana la service sa o urc pe elevator sa vedem despre ce este vorba. Partea din spate a motorului era bleasca de ulei si cand au scos capacul de la motor, erau si ceva urme pe EGR. Au scos si furtunul de la intercooler sa se uite daca e ulei pe el, pentru a scoate din ecuatie sau nu turbina si era curat. In clipa de fata sunt doua variante. Ori a cedat garnitura de la capacul culbutorilor, ori si-a dat duhul EGR-ul. De asemenea, cand s-a verificat nivelul uleiului, era la minim. Totusi, tind sa cred ca defectiunea asta este destul de recenta, ca altfel ar fi apucat sa "isi marcheze teritoriul" si vedeam. In orice caz, nu m-am mai riscat sa merg cu masina, asa ca am lasat-o la service sa vada exact despre ce este vorba si am luat Nubira la Bucuresti. Chiar daca e un pic neplacut, nu pot sa zic ca e total neasteptat. Dupa 18 ani, este prima ei defectiune un pic mai serioasa.
-
Tinand cont ca inca am discurile de frana din fabrica pe spate, ma gandeam ca anul asta ar fi cazul sa le schimb, ca le cam ajunge cati ani au, plus numarul de km. Norocul meu a fost ca am gasit pe codul de piesa doua discuri noi originale la Radacini, ca in sectiunea lor pentru franare nu apareau. De asemenea, am pus mana si pe un senzor de soare. Am mai luat inca doua anvelope de iarna, ca sa fie setul complet.
-
Ce cod de piesa are cotul ala?
-
In mod normal, ar trebui sa fie in configuratorul producatorului specificatiile tehnice pentru modelul masinii. Ceva similar:
-
Sa nu fie vreo busca de la bascula trosnita.
-
Greu rau sa caste ochii in oglinda inainte sa deschida portiera.
-
Uite aici senzor nou si original la 90 lei: https://www.pieseauto.ro/senzor-ax-came/daewoo/matiz/senzor-ax-came-daewoo-matiz-1998-klya-96253544-770164444.html?ssk=20bb19ea169cb8dc0c2e9874672e9023
-
Motorina de la Rompetrol de 55. 😄
-
E mai greu accesibila, dar pe de alta parte, e ferita de intemperii si mizerie.
-
Da, asa este. La Skoda e ceva mai ferita timoneria, dar la Nubira planuiam sa gresez intreg angrenajul.
-
Mai cumpara una la fel, sa nu va certati pe ea. :))
-
Sa o stapanesti sanatos. Interiorul ala rosu arata parfum.
-
Ironic e că cele două bascule Lemforder au fost din surse diferite. Una era pusă de service după accident și alta luată de mine.
-
Vaselina siliconica de la Liqui Moly. Dupa cateva mici documentari, am aflat ca aia e cea mai potrivita pentru ansamblu de metal + plastic, cum e la schimbator, dar are mai multe domenii de aplicabilitate.
-
Daca tot eram cu tubul de vaselina siliconica afara dupa ce am gresat mecanismul schimbatorului de viteze al Nubirei, am zis sa fac acelasi lucru si la Skoda. Era uscat bocna. Cred ca din fabrica au pus un graunte de vaselina si aia a fost. Acum e mult mai bine.