-
Content Count
300 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
39
-
Pai de aia o pun doar iarna, ca vara nu am de ce sa o tin. Trebuie sa respire caii atunci.
-
Eu folosesc masca aia de ceva ani. Se încălzește mai repede motorul cu ea și implicit am și eu căldură. :))
-
Inca un an si inca o revizie. Am ajuns la 134.590km. Pe langa filtre si ulei, s-a inlocuit clema de la evacuare de care pomeneam intr-o postare anterioara si ventilele de la instalatia de aer conditionat, ca are obiceiul sa piarda freon incet, dar sigur. In mod normal, verificam in fiecare an nivelul freonului, dar anul trecut am omis, asa ca la revizia actuala a reiesit pe aparat ca mai aveam doar 120g, fata de 550g cat ar trebui sa fie in mod normal. Vestea buna e ca la testul de vacuum nu s-au constatat pierderi, ceea ce inseamna ca singurii vinovati ar fi ventilele. I-am pus si "fularul de iarna". :))
-
Bakteria" a fost instalata si Nubirica si-a recapatat ragetul. Bine, era un pic ragusit, ca a tras aer rece in plamani. I-am facut si un test de incarcare la service. All is good. A primit si o binemeritata baie, ca era nitel prafuita de la atat dormitare. A luat "in picioare" si incaltarile de iarna, sa nu ii fie frig. Si o poza la ceas de seara. Nubira-2-Video-Bord-Interior-25.11.2023.mp4
-
Ba este filtru original. Are noul ambalaj cu PSA, ca pe el tot GM scrie.
-
-
Mai am si eu uneori tabietul prost, dar rar, sa stric ceva care merge deja bine. Mai exact, in cautarea dupa o baterie noua pentru Nubira, bagasem de seama ca preturile la cele Bosch erau ceva mai mici fata de Varta, asa ca am zis sa bag o fisa la varianta de 63ah, fiind o diferenta de 15 lei fata de cea 60ah. Cand ajunge bateria la magazinul de piese, primesc un telefon ca a fost testata de ei si e descarcata, asa ca vor comanda alta. Aceeasi problema si cu a doua venita. Explicatia ar fi ca sunt de fabricatie mai veche si nu le cumpara lumea atat de mult (deh, borna inversa). Mbuun. Hai ca poate varianta de 60ah (care seamana leit cu cea de la Varta, in afara de eticheta) nu o sa aiba goanga asta. Gresit din nou! Moarta in cada si aia! Intr-un final, am luat tot o Varta de 60ah, asa cum aveam si inainte. E fabricata anul asta de Clarios Germany, incarcata la 100% si are curent de pornire la rece mai mare decat specificatiile ei de baza. Weekend-ul asta urmeaza sa o montez pe masina si dupa sa verific incarcarea la service. Pe langa baterie, i-am luat si ulei, filtru de ulei, buson baie si garnitura buson, in ideea in care as vrea sa ii fac schimbul la inceputul anului viitor, inainte de ITP. Chestie simpatica. Acelasi cod de piesa pentru filtrul de ulei se regaseste si la Peugeot, dar mult mai ieftin. Chit ca atat Opel si GM fac parte din grupul Stellantis, vad ca tot se face o diferentiere de pret per brand.
-
Am eliberat cu un Stage 1 restul hergheliei care dormita. Acum tancul cehesc e mai sprinten pe reprize de accelerari si parca nu mai moare in cada dupa 3500 de turatii. Consumul a ramas in mare parte la fel. I-am turnat pe gat si o sticla de aditiv de la Volkswagen, ca tot zicea @Rafi ca ar fi destul de bun.
-
Snorkel din furtun de aspirator. :))
-
In urma cu ceva ani, zarisem pe Ebay in SUA un casetofon nou nout si la momentul respectiv am zis "Hai ca poate il iau mai incolo". Cand am dat sa il caut, fusese deja vandut catre cineva din Germania. Probabil varianta mea germana, ca altfel nu avea cum. Mi-a parut rau pe moment, dar mi-a trecut. Anul asta, pe la sfarsitul lunii august bunghesc iar pe Ebay in SUA un casetofon nou si de data asta nu am mai ezitat si l-am luat. In nici 3 saptamani a ajuns la mine. Am prins o micuta capsula a timpului din anul 2000.
-
Sa iti traiasca!
-
Dupa 17 ani, a sosit momentul ca si jantele Skodei sa primeasca un tratament binemeritat, mai ales ca intemperiile, sarea si timpul si-au spus cuvantul, in special in partea dinspre interior. Ca idee, aratau cam asa: Pe cale de consecinta, zilele trecute am fost cu ele la sablat + vopsit electrostatic si asta e rezultatul: I-am pus si capace centrale noi, ca tot le tineam in portbagaj de ceva timp pentru ocazia asta. Urmeaza sa le schimb si pe cele de la prezoane, cand le iau de la Rosiori.
-
Truth be told, the seats are more comfortable than the ones on the Nubira, especially when it comes to the lombar and side support. In terms of reliability, the 1.9TDI is famous in that department. If you service it regularly, you won't have problems. Some PROS would be the very good fuel consumption, generous trunk space and torque on low RPM. Some CONS would be that since it's a single camshaft engine, after 3500 RPM it kind of flatlines and doesn't pull anymore, in comparison to the Nubira which enjoys running at high RPM.
-
De ceva timp, semmnalizarea oglinzii din dreapta a inceput sa aiba ceva pitici. Ba mergea, ba nu mergea, pesemne ca led-ul era pe duca. Cum ala e incastrat si doar becul care ilumineaza zona picioarelor il poti schimba, trebuie sa cumperi intreaga lampa de semnalizare. Noroc ca pe exteriorul lampii scrie si producatorul celor originale, OLSA, asa ca am comandat un set tot de la ei, mai ales ca cea stanga era nitel crapata "multumita" unui binevoitor care a trecut prea aproape cu masina si a pocnit carcasa oglinzii cu oglinda lui. Are inclusiv si stanta grupului VW pe ea. Procedura pentru demontare/montare a fost relativ usoara. Ai nevoie doar de un extractor subtire pentru ornamente de plastic (sau un card din plastic mai dur) pentru a scoate carcasa oglinzii din clipsuri si o surubelnita torx T10 magnetica mai subtire, ca spatiul e limitat si suruburile sunt micute. In lampa stanga se infiltrase ceva apa si mizerie. In plus, chiar si soclul din plastic al semnalizarii era desprins la interior. In cadrul lucrarii de intretinere amintite mai sus am constatat ca e cam coapta de rugina clema din mijloc a evacuarii. Cum nu imi place sa ma trezesc cu suprize, am preferat sa comand una noua pe care o voi monta la revizia din iarna.
-
Hey there! Some parts were ordered from here https://www.fox.rzeszow.pl/ with the help of somebody from Romania that deals with them and some were found on https://allegro.pl/. Some future plans/replacements would be first and foremost a new battery, a new right control arm and for next year, maybe new rear shock absorbers, south korean design front grille and US style front bumper. Other than that, some changes or purchases can be unplanned. It depends if I'm lucky and I find something cheap and interesting.
-
Anul asta, incepusem sa aud o usoara trancaneala in fata-stanga cand circulam pe un drum denivelat sau pe piatra cubica la viteze mici, ceea ce ma facea sa suspectez bieleta antiruliu sau pivotul. La asta se mai adauga faptul ca la revizia de anul trecut am constatat ca bucsele de la bascule erau cam imbatranite si pareau ca sunt pe duca. Tinand cont de aceste considerente, prin mai am decis sa fac o lucrare de intretinere mai timpurie, ca sa nu se adune costurile la iarna, cand fac revizia in mod normal, asa ca am schimbat cele ce urmeaza. Bascule fata cu tot cu suport trapez, unde am mers pe Lemforder, fiind producatorii celor originale, mai ales ca era 268 lei bucata, fata de 860 lei una originala (fara suport trapez). Un mic neajuns ar fi ca cele de la Lemforder sunt fabricate in China. La asta se adauga si pivoti Lemforder, dar astia erau fabricati in Germania, plus suruburi noi pentru bascule. Bielete antiruliu fata si spate originale. Pe cele din spate le aveam luate de acum ceva timp ca le prinsesem la un pret foarte bun. Zgarciti rau astia de la VAG. Nu au pus si ei un set de piulite noi. A trebuit sa le refolosesc pe cele vechi. Placute frana spate si schimbat lichid de frana, ca se implineau cei doi ani. Ar trebui sa mentionez faptul ca basculele, pivotii, suportii trapez si bieletele antiruliu erau cele din fabrica. Adica aveau 17 ani si aproape 130.000km. Da, eu tin in viata legenda masinilor conduse de bunicute pana la piata si inapoi.