Salex Posted October 2 7 hours ago, vrazvanc said: Ieri, cand a fost inorat (dar cald), am inghetat in masina, cu ventilatia pe treapta II. Deci as spune eu ca au si geamurile o oarecare influenta. NU la grila ! Am vazut recent un documentar dedicat A/C. Daca infromatiile pe care le-am primit nu sunt eronate, un sistem care functioneaza corect duce "radiatorul" spre -7*C, ceea ce la grila, inseamna un 6-8*C la temperatura aerului de intrare de cca 25*C. Tabelul postat de @rich1974 mi se pare ca este exact ce trebuie, daca este de la Matiz 1 Share this post Link to post
rich1974 Posted October 3 nu e de la matiz, este de la aveo. dar ar trebui sa fie pentru orice masina un astfel de tabel. Share this post Link to post
vrazvanc Posted October 3 Nu lasa ECU, cu ajutorul senzorului de temperatura montat pe vaporizator, sa ajunga la -7 grade; ar ingheta. Minim 2 grade +, din cate am retinut. O sa mai verific si la alte masini, de curiozitate. Oricum, studiind topicul dedicat A/C Matiz, colegii care si-au montat instalatia sau aveau din fabrica, nu erau "socati" de frigul prods de aceasta, ba chiar unii spuneau ca e subdimensionata. Sunt sigur ca totul e in ordine si nu am gresit nimic la montaj. Share this post Link to post
Viktor Posted October 4 Intrebarea e foarte simpla: ce are prioritate, moftul ori ce spune cartea? Cu alte cuvinte, de la carte spune ca trebuie sa bage 0°ma conformez cu riscul sa-mi crape falcile de frig in cabina ori imi asigur confortul dorit? Important e ceia ce "tu" doresti a fi si nu ce spune cartea ca la urma toata asta tine de moft. In ce priveste functionarea unui motor da, tu ca producator stabilesti parametri da' nu si cite grade sa fie in cabina. Share this post Link to post
Salex Posted October 5 Viktore, eu cred ca omul nu e fixat pe niste valori, ma gandesc ca resimte un mic deficit. In plus, daca ar fi prea rece, ar avea butonul de reglare la dispozitie. Cred ca niste colegi care au sau au avut Matiz cu AC din fabrica ar putea da niste idei. Share this post Link to post
Viktor Posted October 6 Pai ... e discutabil, depinde la ce tip de valori facem referire! Din punct de vedere uman trebuie (sau ar trebui) sa fii fixat pe un tip de valori gen : fi corect, ai bun simt, nu da cu jmangla etc. e un set de valori (de exista) pe cap de individ. De ne referim la valori technice ce tine de moft, inscrisuri intr-un tabel date de proiectantul unui AC, din punctul meu de vedere e doar un reper si nu ca atit trebuie sa fie.Un 5˘pentru unu e mult, pentru altul e putin, pentru un altul e fix ce trebuie ... E "patura aia de genii" ce vin si spun, ce pe mine unu ma lasa rece, ce vin si spun: sa nu halesti dupa ora 7, sa dormi la doua'j de grade, sa nu stai cu ichii in tavan ca visezi urit, cu sa te adresezi muierii ... Ai las-o dreq, adica ... stii "tu" mai bine ce e bine pentru mine , ha? Ma lesi ... Aceiasi poveste in cazul AC-ului, ai dat ceva date ca reper, de restu' ... las-o la mila mea! Acuma, e foarte simplu. Esti ori ba multumit pentru confortul tau de cum baga AC-ul ori tii neaparat a atinge 0˘pentru ca asa scrie la carte. Sincer, pe mine unu prea putin ma intereseaza ce scrie la carte pe aceasta tema ! Share this post Link to post
Salex Posted October 6 Pai, fix asta vad eu in initiativa colegului. Are impresia ca jucaria nu baga cum trebuie, asa ca vrea sa valideze ca sistemul functioneaza corect. Daca sistemul e in limitele tehnice normale/consteuctive, se resemneaza :D. Pe de alta parte, am intrebat un coleg posesor de Matiz cu AC din fabrica si maaaare consumator de AC daca a avut senzatia de insuficient rece . Omul mi-a zis ca nu a fost niciodata cazul, nici macar la drum lung si pe mult soare. De urcatul dealurilor cu AC pornit, in schimb, isi aduce aminte :))) 1 Share this post Link to post
vrazvanc Posted October 6 @Salex Corect intru totul. Din cauza ca nu ma racoresc cum trebuie, am decis sa tot masor. Am fost ieri Bragadiru-Pipera si am inghetat pe treapta II ventilatie cu aer doar pe la dezaburire. Pana la urma am dat pe treapta I. Cred c-o sa renunt la atatea investigatii. Doar ca, avand la dispozitie mai multe masini, am sesizat ca-i mai slab sistemul la Matiz. Apoi am inceput sa-mi pun intrebari: o fi ceva gresit/defect, o fi condensorul (aftermarket) de proasta calitate, o fi suficient ulei in compresor? etc. Oricum, daca ar fi sa dau timpul inapoi, cu toata truda si toate piedicile de care am dat, as face acelasi lucru, chiar daca a fost costisitor. Ma bucur ca am mai invatat ceva si m-am ales si cu A/C la masina. Si DA, e diferenta. Fara aer era nenorocire in masina, cu toate ca ma vait eu ca nu e congelator in habitaclu. Probabil o fi si din cauza ca sunt un porc de 100 de kilograme... ☺️ 1 Share this post Link to post
Viktor Posted October 7 Mi-s de parere a o lasa asa ca prea mult nu poti scoate din ea! Motor mic, instalatie AC subdimensionata (cred) comparativ cu alte motorizari, vlaga ioc (!) iar de unde nu e ... nici soferu' nu poate cere. 1 Share this post Link to post
vrazvanc Posted October 13 (edited) ~ 94.200 km. Scapat ieri de ITP cu bine. Un mic dezechilibru la franele pe spate. M-au intrebat unde l-am tinut, daca l-am tinut in garaj. Apropo de asta, un baietel (maxim patru ani) trecea pe strada si i-a spus bunicii lui: "Uite un Matiz albastru!". 😄 Dar m-au pus sa dau jos LED-urile de pe pozitii. Tocmai cand luasem Philips. 😏 O sa le schimb si de la placuta de inmatriculare, inclusiv la marche-arriere. Nu am chef de ramas fara talon. Sa mai spun, ca la Mazda, mi-am pus si semnalizare fumurie, LED, dinamica, pe aripi? Le dau si pe alea jos. "Facem si desfacem". Edited October 13 by vrazvanc 1 Share this post Link to post
Viktor Posted October 14 4 hours ago, vrazvanc said: ... Dar m-au ps sa dau jos LED-urile de pe pozitii. O sa le schimb si de la placuta de inmatriculare, inclusiv la marche-arriere. Nu am chef de ramas fara talon. Ei vezi, fara leji n-o fi viata? Sigur ca e! Foarte valabile becurile normale. Eu unu am luat tragaciu cu leji in pozitii iar printre prioritati a fost inlocuirea acestora cu becuri normale si asta nu de teama de a ramine fara talon, ci pur si simplu nu au ce cauta acolo! In plus,chiar nu vreau ca cineva (dintre cei ce inspecteaza tragaciu) sa-si puna pielea (funcia) la bataie pentru moftul meu. Tragaciu trece ITP-ul pe bune conform certificatului de nastere ori deloc! Share this post Link to post
Akon Posted October 14 Pai acum masinile vin cu leduri peste tot, interior - exterior. La Skoda nu am nici macar un bec cu halogen. Cred ca se apuca de comentat aiurea, una e sa pui led pe far halogen care bate in pom si alta pozitii , numar inmatriculare etc Share this post Link to post
vrazvanc Posted October 14 Sincer, a fost o prostie de-a mea si-o recunosc. Doar ca pareau obosite, galbene si demodate becurile clasice. Acum 17 ore, Viktor a spus: Eu unu am luat tragaciu cu leji in pozitii iar printre prioritati a fost inlocuirea acestora cu becuri normale La fel as face si eu. Scuterul, cand l-am luat, avea LED-uri la pozitii si i-am pus imediat becuri normale. Becuri normale ma refer la Philips, cele cu sticla albastra, ce au o tenta mai alb-rece. Pe alea clare, chioare si galbene nu le folosesc; nu-mi plac deloc. Am vrut sa atrag putin atentia, ca daca mai sunt oameni ca mine, sa ia aminte si sa nu aiba probleme pe strada si la ITP. 1 Share this post Link to post
Viktor Posted October 15 (edited) Nici in zona nu-s acceptati lejii pe calesti de acestea nu vin din fabrica astfel echipate, chestie cu care mi-s absolut de-acord. Nici macar nu le sade bine "babutelor" cu leji mai ales de-i un putregai pe 4 roti din care rinjesc lejii. In afara de a ma da cooor de elefant ca am leji la ce imi folosesc? La nimic! Mai pun si certificatul de inmatriculare la bataie aiurea ca nah, gradomania costa! Dupa experienta cu leji in marsarier (o pereche de leji primiti cadou) ce au injumatatit vizibilitatea comparativ cu becuri normale de 21W m-am lecuit (!) de leji, intuneric, marsarier, si un soi de ceata asa in retrovizoare ca de vazut mare lucru nu vedeam ... in regim de urgenta repuse becurile normale iar maretii leji direct in cosul de gunoi! De protectia instalatie electrice si d'astea ... nici nu vreau sa aud! Edited October 15 by Viktor 1 Share this post Link to post