Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Am zis ca mor, azi, de nervi. Avand vreo patru ore libere, am zis sa continui cu A/C-ul, cu electrica mai exact.

Nu-mi mai trebuie, m-am taiat la maini, am pierdut o gramada de timp sa scot mufe si papuci din mufe, de mi-am facut cruce si cu stanga. In fine, sa nu ma mai plang...

Am reusit sa rezolv doar partea din interior si pare ca functioneaza ceva. Butonul se ilumineaza, se activeaza doar la actionarea suflantei si, dupa trei secunde, porneste/se opreste electroventilatorul (la putere mica) - cu motorul pornit. N-a facut nimic "POC!", ECM-ul pare ca e ca inainte.

Screenshot_20220810-205556_Gallery.thumb.png.54e3ff1d1cab021faacf804ee2586bd0.png

M-am apucat sa iau un fir de plus de la bricheta, dar e pe accesorii. Nu stiu de unde sa iau un plus pe contact, pentru releu. Sau daca plus pe accesorii trebuie, habar nu am.

Nu stiu cand o sa mai am timp sa continui, imi vine sa-mi smulg parul din cap... E clar ca migala asta cu bagatul pe sub bord, nu-i de mine!

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Gata, azi s-a finalizat instalatia completa.

Plus pe contact am luat din cutia de sigurante si relee, asa cum era in cea donatoare. O sa scot firul de am plecat cu el, de la bricheta.

Proba pare OK, ECM traieste si n-a facut "POC!". Am scos cu grija firele de la instalatia donatoare si a iesit o treaba buna.

Porneste electroventilatorul dar nu si compresorul, ceea ce e OK.

Vedem cum o fi cand ma duc la service, pentru ulei si freon.

Nu ma astept sa fie totul roz, dar speranta moare ultima.

Chinuiala mare cu scosul si bagatul de papuci in mufele masinii; horror!

Share this post


Link to post

Sunt niste "scule" speciale pt scos papucii din mufe, 30-40 lei un set pt orice tip de mufa. Iti usureaza viata mult... stiu ca e tarziu acum, dar poate mai ai nevoie pe viitor.

Share this post


Link to post

Astea?

Screenshot_20220811-230431_eMAG.thumb.png.d60aba464d0771d6ca989415e21ef959.png

Le am, puii mei, ori n-am stiut sa-i folosesc, ori sunt de K.K.O.

Share this post


Link to post

Da, astea. Eu le-am folosit de vreo 2 ori si au fost ok... doar sa le nimeresti pe cele care trebuie

Share this post


Link to post
Acum 9 ore, Geo_ZGA a spus:

doar sa le nimeresti pe cele care trebuie

Tot cu surubelnita am fortat pana la urma...

 

In fine, am fost la un service de A/C. Am luat-o-n ambele manute. Conducta de inalte (cea subtire) e corodata si pierde presiune (am pus foto). M-am dus, frumos, la Radacini si am cumparat una noua = 170 lei.

Screenshot_20220812-202949_Gallery.thumb.png.876e38e1afef150ca0e73150465184ea.png

Mi-au bagat doar aer sub presiune, la 20 bar, sa testeze. Baieti destepti. In rest, treaba pare a fi facuta bine, asa mi-a spus. N-am mai inlocuit conducta, pentru ca am fost cu masina si tot ce-i sub capota frige. Vad eu cand o inlocuiesc.

Intre timp m-am ocupat de altele: am inlocuit grila, am vopsit bratele stergatoarelor, am inlocuit o lampa coapta de la placuta de inmatriculare si - nici nu stiu daca are rost sa spun - un cauciuc de la pedala de frana. Plus, am scos firul pe care il trasesem de la bricheta, si am bagat copexul cu fire, care duce la compresor, pe sub (nu stiu cum ii spune la tabla aia)... la radiator, l-am desfacut de sus si l-am tras un pic de-o parte.

Screenshot_20220812-202944_Gallery.png

Screenshot_20220812-202946_Gallery.png

Screenshot_20220812-202947_Gallery.png

Edited by vrazvanc
  • Like 4

Share this post


Link to post

Am inlocuit conducta, i-am montat la loc stergatoarele.

Sper sa fie OK cu A/C si sa nu se mai "strice" nimic o perioada.

Sa vad cand ajung la service pentru verificare si, sper, freon.

Pe teava veche n-am vazut nicio gaurica, nu stiu pe unde pierdea.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Deci, pana la urma ai AC functional sau nu? Ca nu am inteles 🙂

In rest, bravo.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Doar am inlocuit conducta veche (de la dezmembrari), pentru ca era corodata la clema de prindere pe caroserie.

Urmeaza sa mai fac o incercare la service, poate e totul OK acum. Luni e liber, nu stiu cand mai ajung.

O sa scriu cu majuscule cand si daca va fi functional A/C. 😁

Multumesc!

  • Haha 1

Share this post


Link to post

O sa vad daca mai continui cu A/C-ul.

M-am tepuit, aproape complet, cu fiarele de la fezmembrari - bune, se pare, de dus la reciclat.

Compresorul pierde presiune pe la capacul din spate iar condensorul (radiatorul mare, din fata) e sita. Nu stiu vaporizatorul de sub bord daca e bun si ala...

Piesele astea (after market!), ma duc undeva la peste 1000 de lei si, deja nu stiu daca mai merita sa bag bani.

Nu ma asteptam sa fie totul roz, dar parca totul a fost paguba. Mai mult ma oftic de munca mea, nu neaparat de 1000 de lei aruncati la gunoi.

🤬

Share this post


Link to post

DJul a reparat unul mail demult la Espero, poate gasesti un kit de reparatie si pt asta al tau... Nu te stresa ca nu merge, ai invatat multe cu ocazia asta. Un compresor SH de Matiz (poate merge si ala de Spark 0.8) nu ar trebuie sa coste mult, totul e sa fie dat jos de pe o masina intreaga ca sa nu fie uleiul tot scurs si deja ruginit inauntru. Munca ta = experienta si asta nu ti-o poate lua nimeni. Cand vei avea probleme cu o alta masina deja vei sti posibile cauze si de ce nu, vei putea sa iti inlocuiesti singur compresorul, radiatorul sau vaporizatorul , scutind o gramada de bani dati pe manopera 👍

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Un condensator nou e in jur de 300 ron, compresorul se poate repara, ala din bord speram sa fie bun.

Dupa ce te calmezi, vei continua 🙂  Am fost si eu acolo de nenumarate ori.

Share this post


Link to post

@ches Nu se mai gasesc garnituri pentru compresorul meu.

Am gasit unul nou, after market, pe la 850 lei. Poate o fi construit mai bine si n-o mai avea "buba" originalelor.

La fel si condensorul, vreo 200 de lei, AM.

Nu stiu daca sa am, sau nu, incredere, dar avand in vedere ca un compresor si un condensor, noi, sunt peste 3000 de lei, ar merita sa incerc.

Un compresor SH e scump, cam 250 - 300 lei si nu mai am incredere. Sunt vechi si coapte.

La 17.08.2022 la 13:44, ches a spus:

Munca ta = experienta

Asta e adevarat, dar am lasat alte lucruri, poate mai importante, sa fac un nimic...

 

@DjDark Am tot sunat la ateliere de reparatii compresoare si au spus ca sunt pacatoase si nu mai fac asa ceva.

Vaporizatorul de sub bord e ieftin, pana in 70 lei la Radacini.

La 17.08.2022 la 14:21, Dj_Dark a spus:

Dupa ce te calmezi, vei continua 🙂  Am fost si eu acolo de nenumarate ori.

Posibil, momentan sunt 50 - 50. Sunt prea scumpe piesele, le-as fi luat, de la inceput, noi.

Mai am si celalalt cazan, Mazda 3, in care am bagat peste 10.000 lei. M-am saturat.

Abia astept sa-mi iau masini noi.

 

Va multumesc pentru incurajari!

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post
45 minutes ago, vrazvanc said:

Am gasit unul nou, after market, pe la 850 lei.

Ce model ... la ce pravalie ?

Share this post


Link to post
23 hours ago, vrazvanc said:

Vaporizatorul de sub bord e ieftin, pana in 70 lei la Radacini.

Este, dar e greu de schimbat, plus ca posibil sa nu se desfaca conductele din el, eu la bej am taiat una cand am demontat instalatia de AC.

Share this post


Link to post
Acum 23 ore, adrian_r5 a spus:

Ce model ... la ce pravalie ?

RIDEX, de la Autodoc.

 

@DjDark Nu stiu cum e la Espero, dar la Matiz se deface carcasa se se inlocuieste evaporatorul (cel putin asa mi s-a parut 😁). Conductele, de pe el, le-am tot desfacut eu.

Screenshot_20220819-150016_Chrome.thumb.png.5949a704229e26eef6c1b5bcb02bc6da.png

Si parca l-as comanda, e 68 de lei, la Radacini, la oferta. Doar ca mi-e scarba sa desfac iar, tot...

  • Like 1

Share this post


Link to post

La cat costa vaporizatorul, poti sa il tii in boxa/debara si 10 ani, eu l-as lua fara sa clipesc. Am un rulment de roata spate pt Captiva de vreo 4 ani la boxa luat tot asa la mega oferta de la Radacini. Cand i-o veni vremea, nu stiu, dar e bine ca il am 🙂  

Compresorul este la pret bun, in magazinele de la noi cel mai ieftin am gasit pe la 1020 lei. Mai nasol e cu retururile, eu inca am o pompa de apa de Captiva 2, modelul fara fulie cu electromagnet 🙂 

Dar are sens sa schimbi/repari doar ce stii ca este stricat si apoi sa vezi ce mai ai de schimbat. Cu excepti pieselor care au pret prea bun ca sa le refuzi, cum e vaporizatorul.

Edited by ches

Share this post


Link to post

L-as lua, posibil sa fie si ala, al meu, terci. Dar mi-e scarba sa mai umblu acolo. De obicei, in viata mea, nu-mi place sa repet lucruri; mai ales experiente dezamagitoare. 🤢

Mai sunt niste conducte si furtunuri, care pleaca din condensor, piese pe care nu stiu daca le gasesc.

Compresorul sunt sigur ca-i meidinchaina, brandul lui Autodoc. Desi, ce mi-e Korea, ce mi-e China...

O sa vad ce fac si scriu aici. 🙂

 

Share this post


Link to post
20 hours ago, vrazvanc said:

L-as lua, posibil sa fie si ala, al meu, terci. Dar mi-e scarba sa mai umblu acolo. De obicei, in viata mea, nu-mi place sa repet lucruri; mai ales experiente dezamagitoare. 🤢

Mai sunt niste conducte si furtunuri, care pleaca din condensor, piese pe care nu stiu daca le gasesc.

Compresorul sunt sigur ca-i meidinchaina, brandul lui Autodoc. Desi, ce mi-e Korea, ce mi-e China...

O sa vad ce fac si scriu aici. 🙂

 

Iti comand din Coreea piesa originala? :))

Share this post


Link to post
Acum 16 ore, pompiliu92 a spus:

Iti comand din Coreea piesa originala? :))

La care piesa te referi, @pompiliu92? Le au si la Radacini, dar valoreaza de N ori cat face masina...

Share this post


Link to post
La 10.08.2022 la 21:05, vrazvanc a spus:

[...] porneste/se opreste electroventilatorul (la putere mica) [...]

Rectific, la putere mare; m-am uitat mai cu atentie. Mi-e lene sa pun multimetrul pe mufa care vine in uscator, sa vad daca vin 12 volti. Sper sa fie OK.

 

Astept compresorul (Dephi), uscatorul (Delphi) si condensorul (ABAKUS), de la Autodoc. = 1300 lei toata afacerea. Plus vaporizatorul de la Radacini, ~70 lei. Treaba nasoala e ca sunt absolut nevoit sa utilizez cateva piese din gunoaiele alora de la dezmembrari, sau mai bine zis, cimitir.

Deci ma duce, lejer, la +2500 lei acest "proiect". 🤑

 

Intre timp, ma ocup de cealalta distractie, rugina. E o gaura cat capula motan la roata - spate - stanga. Din pacate nu am timp sa fac lucrari ca la carte, lucru care, oricum, insemna zeama de flex, ci ascund mizeria sub pres. Sa trec ITP-ul fara probleme; oricum, e rugina in tabla, nu in componente importante de structura ale caroseriei.

 

Screenshot_20220911-191432_Gallery.thumb.png.aed4ca399f1d3029e8f49271e750a357.png

Screenshot_20220911-191433_Gallery.thumb.png.ff56b5bb1be67af3f50358df8b285e82.png

Screenshot_20220911-191435_Gallery.thumb.png.3e5caf226bfc1cbb05ed337b67aceacb.png

Screenshot_20220910-185151_Gallery.thumb.png.f1880bdad97be0115dce248adaf06d7a.png

 

Am mai luat si setul de placute de frana de la TEXTAR. Sunt multumit de brand, am pus si la Mazda, seturi complete TEXTAR (discuri/placute, fata/spate).

 

L.E.:

Am netezit vopseaua pe unde am slefuit cu flexul. Cu chit n-am putut sa dau, pentru ca trebuie sa cumpar altul; ale mele s-au uscat.

 

Si au ajuns piesele.

La prima vedere compresorul pare la fel ca forma, singura diferenta e ca nu are are filet in urechile care pe prind de suport, asta inseamna ca trebuie sa-l fixez cu piulite. KK.

Uscatorul mi se pare ca are surubul mai subtire, deci nu sunt sigur ca merge piulita cu cap de 10.

Condensorul arata foarte bine, dar a venit cu o teava indoita urat (de la transport). Cu grija, am indreptat-o cum trebuie si cred ca am avut noroc, nu s-a rupt. Inca iese aer din el, cand desfac capacelele (are aer in el din fabrica). Si mai mi se pare ca teava de jos e prea lunga si s-ar putea sa am probleme cu furtunul original de pe masina.

Numai belele cu piesele after si n-am nimic cu ele, dar fa-le frate identice cu alea originale! Cum vine asta, sa stau sa modific apoi? Ori e piesa dedicata, ori e struto-camila?

 

Desi ma uitam la voi (cei care mai suntem activi pe aici), ca va dati sufletul pentru fiarele astea, sincer, nu puteam sa inteleg cum si de ce nu va mai opriti. Ei bine, am intrat si eu in hora asta: multa munca, timp si bani pierduti. Obsesie, nebunie, pasiune... cine stie?!

Edited by vrazvanc
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
15 hours ago, vrazvanc said:

Astept compresorul (Dephi)

Si au ajuns piesele.

La prima vedere compresorul pare la fel ca forma, singura diferenta e ca nu are are filet in urechile care pe prind de suport, asta inseamna ca trebuie sa-l fixez cu piulite. KK.

Deci ai renuntat la Ridex  ... ce model de Delphi ai ales ?

 

 

Share this post


Link to post

Erau doua modele, cu preturi diferite. Cel ieftin mi s-a spus ca e pentru modele mai vechi, iar cel scump costa cat Delphi.

Asa ca am luat Delphi TSP0155855.

 

Mi-au expediat comanda cu vaporizatorul si Radacini.

Share this post


Link to post
On 9/13/2022 at 2:39 PM, vrazvanc said:

Erau doua modele

Conform catalogului sint doua modele cu sistem de prindere si de racordare a conductelor diferite.

Da' si pt. fiecare model vad ca sint mai multe P/N ... nu-mi dau seama ce diferente sint intre ele.

Tu pe ce criterii ai ales P/N respectiv ? 

 

 

compresor 1.png

compresor 2.png

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

In aplicatia Autodoc, am datele masinii trecute si imi afiseaza piesele compatibile. Ca sa fiu sigur, am intrebat si un operator.

 

A venit evaporatorul de la Radacini.

Si, sa profit de ocazie, am cumparat si-un ECM, laaa...   13 lei. 😁 Sper sa nu fie nevoie, vreodata, sa-l schimb; e crima si pedeapsa ce-i de cabluri sub bord.

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...