Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

On 6/13/2023 at 3:06 AM, vrazvanc said:

@pompiliu92 Ar fi bine/simplu. Dar orice ar fi, se rezolva. Doar ca sunt frustrat cu mana asta, ca nu pot sa ma "dezlantui". 😒

@Salex Da, nu a mai avut baiatul substanta si a pus doar ~2 gr. M-a sfatuit sa vin la el, sa-mi reincarce instalatia, sa adauge cantitatea necesara de substanta de contrast, dupa care sa revin dupa cateva saptamani sa verifice. Chiar si acum o sa-l rog sa se uite, poate-poate am noroc sa vada ceva.

 

Bonus: a mai aparut o noua dihanie in parc... Un Phaeton, care si la ala e nevoie de munca (nu mai zic de bani). Dar era o masina pe care mi-o doream de foarte multi ani.

Cine s-o mai urca pe bicicleta ca sa nu polueze... M-am razbunat cu un 3 litri Diesel pentru mana asta. 😄

 

Revenind la Matiz si Varta. S-a dus capacitatea bateriei, de la 330 Ah la 280, din cauza celor doua descarcari serioase.

 

 

Ciudat cu descarcarea aia. Varta de pe Nubira a intrat pe 7 ani si iarna chiar daca a stat masina, nu am avut probleme cu pornirea, chit ca am lasat bornele puse.

Share this post


Link to post

O s-o pun pe redresorul cu functia de reparare (desulfatare), sa vad daca mai recuperez din capacitate.

Share this post


Link to post

Am avut noroc, s-a vazut ceva cu lampa UV, pe unde scapa. Si e exact pe unde banuiam, pe la conducta groasa, unde intra in vaporizator. Greseala mea a fost ca, atunci cand am pus vaporizatorul nou, nu am mai inlocuit iar O-ring-urile (fiind tot noi, puse de mine).

In fine, e racoare, merge. Si nici nu mai decupleaza compresorul, merge continuu.

N-am vazut condens sa curga sub masina, sper sa nu curga in masina...

Edited by vrazvanc
  • Like 2

Share this post


Link to post
31 minutes ago, vrazvanc said:

Am avut noroc, s-a vazut ceva cu lampa UV, pe unde scapa. Si e exact unde banuiam, pe la conducta groasa, unde intra in vaporizator. Greseala mea a fost ca atunci cand am pus vaporizatorul nou, nu am mai inlocuit iar O-ring-urile (fiind tot noi, puse de mine).

In fine, e racoare, merge. Si nici nu mai decupleaza compresorul, merge continuu.

N-am vazut condens sa curga sub masina, sper sa nu curga in masina...

Să te răcorească sănătos ! 

Share this post


Link to post

Multumesc, asemenea! Vedem cat tine minunea.

 

Sa-mi mai revin cu mana asta, ca sa-i pun si oglinzile cu reglaj din interior.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Nu văd niciun motiv pentru care să nu mai țină de data asta 🙂.

 

Share this post


Link to post

Nu ne-am uitat mai departe. Si eu sper sa fie OK, iar daca nu, macar sa ma tina toata vara si aia e. Tot e ceva. 😀 

Prima noastra vara, impreuna ca familie (toti trei), in Matizul cu aer racoros, cand afara e cald. N-a mai transpirat fiu-meu, pentru prima data in masina asta. 😄 De scroafa de mine nu mai zic...

Share this post


Link to post

Gata, i-am facut si testul de stres, toata ziua cu stat si o perioada in ambuteiaj.

Racoare in masina, face fata sistemul, SUPER! 😀🙏

Condensul curge bine, unde trebuie, pe sub masina.

Ce nu-mi place, in mers doar, tot decupleaza compresorul; simt ca merge "infranata si are o frana de motor mai buna" cand merge compresorul, cand nu, e racheta. 😄

Am zis, de data asta, ca-i de la Engine Load, ca taie alimentarea compresorului cand are nevoie de putere. Chiar nu stiu. Ca 4000 RPM nu i-am dst motorului.

Important e ca isi face treaba. Sper sa ramana asa macar.

 

Trebuie neaparat sa schimb uleiul la motor, are 14 luni. Restul (ulei CV, bujii, vopsit/frane spate, filtru benzina etc) altadata.

Pentru distributie am vorbit cu un mecanic, unde duc Mazda, care a avut Matiz-uri. Pare OK treaba.

Share this post


Link to post

Eu zic să nu-ți faci probleme: ai aproape toată instalația nouă, ai schimbat oringuri... ... În general, probleme apar la mașinile unde nu se folosește AC-ul în mod curent, unde radiatoarele ajung să se spargă, unde se demontează conducte și nu se pun oringuri noi, etc, etc.

WOO-urile aveau probleme la compresoare, la garniturile din ele mai precis, fapt datorat nefolosirii sistemului. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
La 17.06.2023 la 22:00, vrazvanc a spus:

Am zis, de data asta, ca-i de la Engine Load

Nop, am testat azi:

- pe aer proaspat, aer directionat fata + picioare, aeroterma 4 = merge non-stop, chiar daca turez motorul;

- pe recirculare, aer fata, aeroterma 1 = decupleaza la ~ 1-2 minute (sa zic - n-am cronometrat).

Test over si deduc faptul ca, fie senzorul de pe vaporizator de prost, fie chiar ingheata spre zero grade... Si as tinde spre ultima varianta, ca pentru o vreme, la inceput, merge mult, fara sa decupleze - probabil pana se raceste bine.

Chestia e ca nu-mi convine sa-l las pe aer proaspat, pentru ca in oras miroase urat, e praf, sunt noxe, iar daca-l las la maxim, inghetam in masina de frig... 😄

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post

Iti faci prea multe probleme, baga rece, lasa-l asa 🙂

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Nu ma deranjeaza deloc, doar ca mi-e sa nu pateasca chestii rele compresorul.

Cand o sa am chef, o sa iau termometrul cu laser sa vad cate grade are conducta care intra in vaporizator. De curiozitate sa vad daca e bun, sau nu, senzorul de pe el.

Share this post


Link to post

93 800 km.

Am reusit sa schimb uleiul motorului, dupa 14 luni.

Si filtrul de aer, care dupa doi ani, arata aproape ca nou, curat.

 

Am dat cu degetul unde am schimbat O-ring-ul si am luat putin ulei. Cred ca tot pierde pe acolo... Vedem.

Share this post


Link to post

O-ring nou și tot să piardă ? Atunci vorbim de nepotrivire, deși alea verzi știu că-s universale, ori de greșeală de montaj.... 

Share this post


Link to post

Da. De doua ori geaseala de montaj... mi se pare ciudat. E o dimensiune atipica de oring, ar merge unul mai gros, dar e prea gros cel din trusa, trebuie ceva intermediar.

Data viitoare, umblu eu. Sa ma lase mana asta.

Share this post


Link to post

Le-am dat intalnire. 😁

Screenshot_20230625_194142_Gallery.thumb.png.10dd15952c597ed53958b921b6fbe76f.png

  • Like 2

Share this post


Link to post

Am revenit acasa din plecari peste tot.

Masina, dupa doua luni jumate de stat in soare, arata bine, cu exceptia tonei de praf de pe ea (se lucreaza in tot cartierul - nu mai e asfalt - si niste multe zgarieturi pe capota de la pisici, plus faruri putin matuite.

Am spalat-o, am parfumat-o etc. Am dat si-un polish la faruri ca urmeaza curand ITP-ul (nu neaparat de asta).

A/C-ul nu mai decupleaza, dar nici nu mai prea baga rece cum o facea, desi furtunul e tare. M-am uitat cu o lanterna UV si nu pare ca pierde pe nicaieti. Req sa-l ia, ca ma enerveaza; vad in timp...

Abia astept sa montez oglinzile cu reglaj.

Cu distributia a ramas pe pauza. O sa vad cand am chef. Sper sa nu se rupa.

Share this post


Link to post

Buna si gradinita asta.

Azi, nemaifiind baby sitter, am reusit sa-i montez oglinzile gigantului.

Normal ca, fiind pentru fetele de usi pline, au ramas sa se vada suruburile cu piulite. Nici nu ma mai stresez si nu ma intereseaza aspectul. Daca gasesc vreun burduf mai mare, rezolv, altfel poate ramane si asa. Am vrut sa pun piulite cu cap (care sa marscheze surubul), dar tot kknarie era. Oricum, nu am gasit. Daca gasesc, pe viitor, ceva sa maschez, OK, daca nu, aia e...

Macar nu mai sunt ultimul fraier sa deschid geamul ca sa reglez oglinzile. 😄

 

 

Screenshot_20230911_152544_Gallery.png

Screenshot_20230911_215450_Gallery.png

Edited by vrazvanc
  • Like 3

Share this post


Link to post

Am pus iar freon azi.

Mai avea 150 gr. Am bagat termometrul si nu scadea sub 19 grade la grila.

Acum e diferenta, in bine, dar nu m-a dat pe spate.

La grila am acum 15 grade la relanti, pe loc, si vreo 12 grade in mers; nu am avut unde sa testez mai mult (aglomerat).

Compresorul se aude putin - un vuiet - la o anumita turatie, inainte sa pun freon se auzea mai tare.

Nu mai decupleaza, deci nici nu mai raceste cum o facea, zic (cred) eu. Nu stiu ce s-a-ntamplat, sper sa nu se fi nasolit compresorul.

Mi-au mai pus si 50 gr de ulei, plus substanta de contrast. Ciudat e ca nu se vede nicio pierdere, de niciun fel, gen ulei/umezeala, nici macar cu lanterna UV. M-am uitat de cinci ori, s-a uitat si baiatul de la service si nimic.

Naspa... 🤨

Share this post


Link to post

Cit rece ai dori sa bage, zero grade? Aia12° ii mai mult decit suficient! La un trei'j si de grade afara ii o diferenta uriasa careia corpul nu-i face fata, nu e capabil a se adapta asa rapid si te trezesti cu pneumonie, zornaieli de oase si toate cele.

Share this post


Link to post

Mi-a ramas in minte ca, acum ceva timp, citisem pe forumuri faptul ca, unii colegi, au 5 grade la grila de ventilatie. Nu am testat si la Mazda de exemplu. La aia se simte recele-rece. Poate o fi si din cauza ca Matiz-ul nu are geamuri colorate/atermice etc.

Oricum, nu am ce zice, sunt multumit. Singurul inconvenient e ca pierde gaz...

 

Share this post


Link to post

Am vazut si eu astfel de teste cu 5°la grila insa, din punctul meu de vedere nu e cazul de asa rece ca e cu recul in timp, aerul ala rece trimis in genunchi, in fata (de unde si o probabila sinuzita) o sa-si spuna cuvintul peste ani ! Acuma, fiecare dupa cum doreste ... Chiar am sa masor si eu la grila din curiozitate cit baga la mine, cert e ca dupa un timp devine insuportabil de rece, asta au spus-o si altii ceia ce vrea sa insemne ca nu e prea OK.

Rezolvata pierderea aia de freon si cam atit, zic eu. In rest, de ce rezulta la grila tine de moft.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Eu as incerca sa vad ce zice manualul de Matiz pentru ca nu vad influenta geamurilor (de care or fi ele) asupra temperaturii aerului de la grila. Stiu ca existau niste tabele cu temperatura de la grila in functie de temperatura mediului ambiant ... Clar ca, daca afara ai 20*C si la grila ai 12*C ceva nu e chiar cum trebuie ! Daca, pe de alta parte, iti intra 35-40* de afara, 12*C la grila e super bine.

Din experienta mea, daca sistemul de A/C functioneaza corect (fara pierderi, etc ...) o posibila cauza a problemei in discutie vine de la montarea partial incorecta a schimbatorului de caldura. Se intampla la fel atat pentru rece cat si pentru cald. Din motive de dimensiune incorecta a radiatoarelor si/sau a lipsei de izolatie (banda de burete) intre radiator si carcasa, este al naibii de posibil ca aerul de afara sa ocoleasca pur si simplu radiatorul. Ca atare, randamentul procesului de racire/incalzire scade ...

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu-mi amintesc sa fi vazut astfel de date in manual, dar mai studiez.

La 20 grade afara, am avut 7.5 grade la grila. Cam pe la 34 grade, 12 la grila.

Interesanta partea cu izolarea, dar nu cred ca e cazul aici, vaporizatorul fiind nou, automat si buretele. Am facut o treaba buna din cate imi amintesc, atunci cand l-am montat in carcasa.

Ieri, cand a fost inorat (dar cald), am inghetat in masina, cu ventilatia pe treapta II. Deci as spune eu ca au si geamurile o oarecare influenta.

Share this post


Link to post

image.png.c2aea8ca46d2ecc52be946bbb9ea7b3c.png

 

asta e la mine in manual. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...