Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

Spectacol a cautat, spectacol a obtinut. Din pacate, caderile din wheelie sunt costisitoare ;)

Share this post


Link to post
Pai tocmai vremea asta umeda e cauza, plus cretinatatea alora care cred ca pe udatura franeaza la fel de bine ca pe uscat

Ieri, în multe zone nici dacă mergeai cu 60kmph şi cu ştergătoarele pe viteză mare (evident şi păstrând distanţa de cel din faţă) nu aveai vizibilitate mai deloc. La fel cum pe porţiuni scurte, după cum erau norii adunaţi, decât burniţa.

Ori indiferent de condiţii, şi mai ales de faptul că nici nu se punea problema să ai vizibilitate decentă asupra contrasensului o grămadă de grăbiţi depăşeau coloana ca şi când ar fi fost senin, uscat şi deloc aglomerat.

http://www.gds.ro/Eveniment/2009-09-07/Ciocnire+violenta - primul dintre cele 2 la care am făcut referire ieri.

Share this post


Link to post

Mare bulan au avut soferii din zona acidentului...ca motocicleta s-a indreptat spre stalp si nu in coloana de masini de pe contrasens! :uff: Atunci sa fi vazut urmari nasoale!

Share this post


Link to post

Azi era sa ma sifoneze cel din spate si cu acazia asta fac un anunt, fiindca nu e prima data:

Merg de obicei tare, peste medie si cateodata franez brusc, intotdeauna cu motiv intemeiat (in general pietoni angajati in traversare pe trecere pe care altii ii feresc de obicei) si am si cauciucuri bune pe ploaie. Care ma vedeti in trafic pastrati distanta si nu va tineti dupa mine. Nu vreau sa mai patesc inca o data ce-am patit in primavara si nici sa demonstrez ce frane bune are salupa cand trebuie.

Share this post


Link to post

Tin sa te anunt ca uneori si eu merg asa si ca franele Civicului sunt foarte bune. Te rog, nu imi strica actibilidul cu "Biker Inside", e singurul pe care il am.

 

 

Ai stop central?

Share this post


Link to post

Oricum ai pune problema cu pietonii, noi suntem in carcasa si ei sunt goi...

Pietonii nu dau examen pentru mers pe jos, noi dam ca sa conducem...si pt 2 roti, si penru 4, si pentru mai multe...

Vrem, nu vrem suntem responsabili si pentru ei...asta e, am vrut permis si masina...

Cineva spunea o data ca o data cu puterea vine si responsabilitatea...si sigur o masina are mai multa putere decat o pereche de picioare...Cred ca ar trebui sa fim mai atenti si mai responsabili de cat ei.

 

Si pana la urma pe fier si plastic nu-l doare busitura...

 

Multa bafta si multi km fara incidente!

Share this post


Link to post

Ba, sa mor, dar eu ma opresc mai repede pe 2 picioare decat pe 4 roti chiar si de la 20 la ora.

 

Pe la Baba Novac era in seara asta o masina cu rotile in sus. Any news?

Share this post


Link to post

Citeva rinduri din MONITORUL.

 

 

 

Nu eşti pieton bun până nu ai carnet auto

Editorial - Tiberiu AVRAM

(citeste alte articole de acelasi autor »)

 

Cred că numărul de şoferi inconştienţi care există în ţara asta nu-l depăşeşte pe cel al pietonilor inconştienţi. Avem şoferi care dacă nu depăşesc suta în localitate nu se simt bărbaţi adevăraţi, şoferi pe care îi doare în cot de prioritate, care depăşesc pe linie continuă, care se aruncă nebuneşte în depăşirea coloanelor auto. Printre cei care mă enervează cel mai mult sunt cei care te bliţează şi te claxonează atunci când circuli în oraş cu viteza legală. Vin în spatele tău, ameninţător, şi pe lângă semnalele acustice şi luminoase, îi vezi cum dau disperaţi din mâini şi te înjură pentru că ai nesimţirea să circuli cu viteza legală şi să nu-i faci loc lui, şmecherul cartierului. Multe ar putea fi spuse despre acest gen de şoferi, pentru care şoseaua reprezintă singurul loc unde se pot afirma şi ei în viaţă, singurul loc unde pot ieşi în evidenţă, chiar dacă doar prin prostie sau inconştienţă.

Dar nici cu pietonii nu mie ruşine. Ştiu unii pietoni, au învăţat ei de undeva, că dacă pui piciorul pe trecerea de pietoni, şoferii sunt obligaţi să oprească. Corect. Şi mai ştiu ei că, la o „zebră”, pietonul e stăpân. El, pietonul, face legea. Corect, din nou. Sunt convins că orice pieton ştie că, înainte de a se angaja în traversare, trebuie să se asigure. Problema apare când sunt aplicate aceste drepturi ale pietonilor. Cum se asigură? Se uită în stânga şi pune rapid piciorul pe trecerea de pietoni, chiar dacă maşina este la câţiva metri de zebră? Sunt convins că orice conducător auto a avut parte de astfel de întâmplări care au făcut să-i stea inima în loc. Cred că se pot număra pe degete şoferii care, când mai aveau un metru sau doi până la zebră, nu s-au trezit cu un cetăţean inconştient pe trecerea de pietoni. Şi atunci, chiar dacă circuli cu 30 de kilometri la oră, tot rişti să îţi intersectezi traiectoria maşinii cu cea a pietonului. Cine e vinovat? În astfel de cazuri, normal, pietonul. Dar poliţistul care vine la locul accidentului are varianta şoferului şi cea a pietonului. Balanţa o înclină declaraţiile martorilor, care, dacă nu sunt şoferi care ştiu să aprecieze ce şi cum, dau cu siguranţă dreptate pietonului.

Circulaţia crâncenă de pe străzile Sucevei este îngreunată, în multe cazuri, şi de pietoni. Să nu-mi spună vreun şofer că nu a fost niciodată victima unei adevărate ştafete a pietonilor. Se angajează câţiva pietoni în traversare, iar tu, şofer, le dai, normal, prioritate. De cealaltă parte a drumului, câţiva pietoni stau şi se uită nehotărâţi. Nu se angajează în traversare odată cu ceilalţi. Privesc şi aşteaptă. Ai impresia că o fac intenţionat. În momentul în care pietonii angajaţi în traversare au trecut axul drumului, atunci cei de pe trotuar pun şi ei piciorul pe zebră. Chiar atunci, tu, şoferul, tocmai te pregăteai să porneşti. Firesc, opreşti, să le dai prioritate şi celorlalţi care, parcă e un făcut, se mişcă întotdeauna ca la reluare. Îţi vine să te dai cu capul de plafon sau de bord dacă pe trotuarul de pe care au trecut primii pietoni se află acum alţii, care aşteaptă ca cei de pe zebră sa ajungă la axul drumului şi aşa mai departe.

Nu vreau să spun că pietonii ar fi mai răi decât şoferii. Sau mai vinovaţi pentru producerea unor accidente. Dar necunoaşterea legislaţiei rutiere de către mulţi pietoni, necunoaşterea condiţiilor în care poate opri în timp optim un autovehicul, face viaţa pe şosele mult mai grea şi mai riscantă. Atât pentru şoferi cât şi pentru pietoni.

Eu spun că am început să fiu un pieton disciplinat de abia după ce mi-am luat carnetul auto. Această teorie a mea este împărtăşită de mai toţi cunoscuţii care au carnet auto. Din păcate, nu toţi pietonii au carnet auto.

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu viktor...esti pieton mai bun cu permisul in buzunar, altfel anticipezi participantii la trafic.

Share this post


Link to post

Un articol excelent.

 

Si un mic :o fftopic: cu scuzele de rigoare: in Roma, fix in fata palatului Emanuele Vittorio se afla o sectie de Politie. In fata sectiei de Politie, in fiecare zi am vazut cel putin 1-2 politisti. Buuuun ! Tot in fata sectiei de Politie se afla o trecere de pietoni. Pai, pina nu ne-am adunat vreo 20 de oameni nu a fost chip sa traversam. Si asta pe fuga nene !!!! Si asta sub privirea politistilor ...

Share this post


Link to post
"... Avem şoferi care dacă nu depăşesc suta în localitate nu se simt bărbaţi adevăraţi ...

Asa-i cand accesul la pedala este mai facil decat la ..zda. Cand te intorci de la o fofo, esti mult mai relaxat (slobozit, se zice) si nu te mai razbuni pe pedala. Deci, eu militez pentru freefofo (buget) si pedala cu taxe.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ai dreptate tolin, din ce-am vazut io stresatii cu pedala la podea fie sunt singuri in masina, fie doar cu alti bizoni ca ei...

Mai rar am vazut "smecheri de romania" cu fofo langa ei alergand ca desmeticii, debicei se plimba, ba chiar incurca traficu :) )

Share this post


Link to post
Tin sa te anunt ca uneori si eu merg asa si ca franele Civicului sunt foarte bune. Te rog, nu imi strica actibilidul cu "Biker Inside", e singurul pe care il am.

 

 

Ai stop central?

 

Nu. Insa cele pe care le am sunt in parametrii. Lampa centrala este optionala din cate stiu eu.

 

Si in ultimul timp am mai observat o chestie. Nu se mai opreste decat foarte rar la trecerile de pietoni, daca pietonul s-a angajat in traversare. In multe cazuri se fereste pietonul si in unele se si claxoneaza si se trece ca vantul in genul "nu vezi bah ca trece EU? "

 

Chiar duminica am primit un claxon de la un taximetrist fiindca am franat mai tare la un pieton aflat pe trecere. Puteam sa trec dar, de ce? Pietonul se afla deja pe banda 1 si eu veneam pe 2. Si faza s-a repetat mai tarziu cu un alt taximetrist care mai si gesticula ca de ce am oprit la trecere cand puteam sa ocolesc? :o

Ce naiba se intampla in trafic mai nou?

 

PS. Astia sunt genul de soferi pe care ii vezi ca plang pe la stirile de la ora 5 ca l-au omorat pe ala pe trecere si ce face el acu...

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Mai rar am vazut "smecheri de romania" cu fofo langa ei alergand ca desmeticii

Curios, eu ii vad tot timpul. Anexa blonda zisa si pipita nu prea lipseste de la bordul BMW-urilor sau Audi-urilor cu roti fumegatoare. Iar la ora 5 aud frecvent : "a intrat intr-un pom, s-a rasturnat ... Alaturi de el a decedat si tinara de 20 de ani cu care urma sa se casatoreasca ...". Cred ca zilnic aud astfel de stiri.

Share this post


Link to post
Nu. Insa cele pe care le am sunt in parametrii. Lampa centrala este optionala din cate stiu eu.

 

Nu stiu daca stopul central e optional sau nu dar e un mare minus! De vreo 2 sapt. observ si eu acelasi fenomen. Reactionez mai greu cand masina din fata franeaza si nu se aprinde un stop central. De ce? Ala e cel mai bine situat in campul meu vizual.

Am mers si eu cu becul de la stopul central ars, timp de vreo saptamana si pot sa-ti zic cum cei din spatele meu reactioneaza mai greu, eu urmaresc oglinda retrovizoare.

 

De asemenea am intalnit multe masini la care stopurile sunt plasate mult inspre extremitati(207 imi vine acum in minte...) si daca nu ar fi si stopul central, n-as vedea decat o bucata de fier spre care ma indrept mai repede decat trebuie :)

 

Si ca sa fiu on topic: Exemplu de inconstienta

Share this post


Link to post
din ce-am vazut io stresatii cu pedala la podea fie sunt singuri in masina, fie doar cu alti bizoni ca ei...
Cand te intorci de la o fofo, esti mult mai relaxat (slobozit, se zice) si nu te mai razbuni pe pedala.
Anexa blonda zisa si pipita nu prea lipseste de la bordul BMW-urilor sau Audi-urilor cu roti fumegatoare.

Păi deh, ei funcţionează pe principiul: "Plimb-o tu c-o "distrează" alţii".

Share this post


Link to post
Nu. Insa cele pe care le am sunt in parametrii. Lampa centrala este optionala din cate stiu eu.

 

Fara sa mai tinem teorii intregi, monteaza-l, e ieftin. O sa vezi o imbunatatire dramatica!

Share this post


Link to post

Si eu am observat ca am o reactie usor intarziata daca masina din fata franeaza si nu are stop central sau acesta nu functioneaza.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Azi era sa ma sifoneze cel din spate si cu acazia asta fac un anunt, fiindca nu e prima data:

Merg de obicei tare, peste medie si cateodata franez brusc, intotdeauna cu motiv intemeiat (in general pietoni angajati in traversare pe trecere pe care altii ii feresc de obicei) si am si cauciucuri bune pe ploaie. Care ma vedeti in trafic pastrati distanta si nu va tineti dupa mine. Nu vreau sa mai patesc inca o data ce-am patit in primavara si nici sa demonstrez ce frane bune are salupa cand trebuie.

Pai cu cine te "razboiesti" aici? :)

Din pacate ma vad nevoit sa postez si eu aici. In urma unei prostii, din pacate facuta cu un prieten, masina mea..

..

Pe scurt: Am franat violent la o trecere de pietoni iar prietenul meu nu a mai reusit sa opreasca.

Dark-ule.. nu vreau sa par deloc malitios, pentru ca nu sunt nici cat negru sub unghie, dar cred ca tu conduci putin cam imprevizibil.

Chiar duminica am primit un claxon de la un taximetrist fiindca am franat mai tare la un pieton aflat pe trecere.

Incearca pe cat posibil sa ridici orizontul vederii daca tot mergi tare, desi in preajma trecerilor de pietoni eu as zice sa o lasi mai moale.

Ma rog, nu e frumos sa dau sfaturi, poti trece peste.

Share this post


Link to post

Stopul central este mult mai util daca e pe led-uri, care se aprind mai repede decat becurile.

Share this post


Link to post

Conteaza sa functioneze, man, in primul rand. Deci masina sa aiba toata instalatia de lumini in regula, asta e cel mai important. Ca mai au unii luminile pe leduri, asta e alta poveste. Io unul nu umblu la stopuri/faruri ca e masina in garantie, nu am nici becoleduri si sincer n-am nici chef sa imi fac de treaba.

Cu ocazia asta mi-am adus aminte ca nu am trusa de becuri de rezerva, tre' sa-mi cumpar. La RAR nu mi s-a cerut.

Share this post


Link to post

Votez si eu pt stopul central chiar daca este optional...

Asigura o vizibilitate mult mai buna si o reactie mai rapida din partea celui din spate...

 

OFFTOPIC : azi primul Ford Transit produs la Craiova.

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

@tommy

 

Nu ma razboiesc cu nimeni. In cel mai rau caz, imi vars frustrarile si a fost doar un anunt. Merg tare tocmai ca sa fiu singur si sa nu port grija altora de langa mine in cazul unor manevre neprevazute. Im momentul cand cineva se tine dupa mine la o viteza peste limita legala inseamna ca e pregatit si isi cunoaste masina sau isi asuma niste riscuri de care e constient. Sfaturile sunt bune dar de ce sa-mi schimb eu stilul de condus din cauza unor incompetenti in trafic? Eu cum naiba reusesc sa le evit pe toate?

 

@satori

 

Sfatul e bun insa ar fi bine daca soferii ar fi mai atenti. Si tu ar trebui sa stii mai bine ca mine ce e in trafic. Masinile nu au avut dintotdeauna stop central, asta nu e o scuza. Cel mai bine ar fi sa caste ochii in fata nu la telefon sau mai stiu eu la ce. Daca pe mine nu ma vede, ce pretentie mai am sa vada pietonul la care franez eu in fata lui? Faza aia cu uitatul prin luneta celui din fata la ce e in fata lui se pare ca s-a uitat definitiv. Face parte tot din conducerea preventiva.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Prin care luneta sa vezi? Prin aia infoliata sau plina de stickere? Dar cu SUV-urile ce facem? Ca astea de obicei au luneta un pic mai sus...

 

PS: nu face nimeni un split? ca suntem offtopic :)

Share this post


Link to post
Si eu am observat ca am o reactie usor intarziata daca masina din fata franeaza si nu are stop central sau acesta nu functioneaza.

 

Un motiv in plus sa sting farurile ziua, pentru a adauga o mai mare variatie de lumina pe timpul franarii, indeosebi in traficul congestionat. De cand conduc zilnic in capitala, mi-am dezvoltat un alt mod de franare, adica, franez initial scurt dar nu violent dupa care eliberez masina continuand sa reduc usor pana in spatele masinii din fata.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...