Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Toti producatorii de jante livreaza "porcarii de alea de plastic" specific pentru fiecare model de masina si nu am auzit sa aiba cineva probleme, era si culmea de altfel sa iei un produs de nou si sa ai vibratii.

Share this post


Link to post

Ai vazut cum ajung in ceva timp alea de plastic?Eu am vazut, se mananca plasticul ala incet incet. Eu prefer din metal si stau linistit. Plus ca dureaza o viata intreaga :)

Share this post


Link to post

Orice produs are o garantie un numar de ani, daca jantele au ajuns sa fie strambe nu ma mira. Daca au fost folosite pe alta masina decat cea pentru care au fost fabricate, daca "ceva timp" inseamna 8 ani, pare posibil ceea ce spui.

Share this post


Link to post

Nu cumva ai jante 4x98 si nu se centreaza bine pe 4x100. Pb asta o am si eu. Am fost la un specialist si m-a lamurit si pe mine ca nu stiam care e pb. :spumelagura:

 

Share this post


Link to post

Lasa nenea ca o sa rezolvi cu inelele date,o sa vezi.30000000.gif

Share this post


Link to post

Problema s-a rezolvat cu alte cauciucuri pe fata BFG Goodrich profiler 2. Ce-i drept mai apare o mica vibratie pe la 90 la ora si dispare la 100, mai sus n-am avut unde sa-i dau, asta e din echilibrare sau lipsa inelelor intr-adevar, voi vedea cum se comporta cu inele.

 

Per total sunt multumit. BFG-urile nu au insa aderenta michelin-ului din pacate dar cel putin sunt noi.

Share this post


Link to post

Si a trecut si saptamana de concediu, in urma careia masina arata cam asa momentan:

post-2698-127105889689_thumb.jpg

S-au facut inele pentru jante, astfel am scapat de vibratiile din volan definitiv, s-au inlocuit din nou michelin-urile de pe spate cu 2 Fulda carat progresso SH in conditie mult mai buna ca cele vechi. Cand am dat unul jos de pe masina m-am minunat cum am putut sa merg cu 180 cu el, avea o crapatura de toata frumusetea.

S-a montat puntea cu discuri de vectra. Cam asa arata jantele, inelele, gumele discurile...etc..

post-2698-12710591934_thumb.jpgpost-2698-12710592015_thumb.jpgpost-2698-127105920924_thumb.jpg

 

La punte a fost cantec mare. Fizic s-a potrivit insa problemele au aparut imediat la partea de franare.

La frana de serviciu racordurile pentru frana de daewoo sunt prea scurte, din lipsa de optiuni am facut niste nipluri la strung si am unit cate 2 furtune la fiecare roata. Poze elocvente, in care se vede si cum aratau conductele de frana. Nu sunt ele prea calitative dar sper sa se inteleaga ceva:

post-2698-127106119476_thumb.jpgpost-2698-1271061212_thumb.jpgpost-2698-127106123637_thumb.jpg

 

Am reusit initial la una din roti sa insurubez conducta stramb la prima incercare, am avut insa noroc, nu am stricat filetul prea tare astfel ca intr-un final s-a asezat cum trebuie fara scurgeri.

 

La frana de mana am facut putine modificari, am sudat 2 suporti pe punte (2 bucati de teava) intr-o pozitie convenabila pentru a fixa camasa cablului. Astfel am reusit sa adaptez cablul existent pe masina fara modificari pe partea dreapta.

Pe stanga din cauza faptului ca e mai scurt nu am avut ce manevra si a trebui taiat o portiune, iar capatul ramas s-a facut un "ochi" "matisat" cu sarma. Cam asa arata:

post-2698-127106177076_thumb.jpgpost-2698-127106177976_thumb.jpg

 

Si o poza cu ambele punti pentru diferentiere:

post-2698-127106185168_thumb.jpg

 

Ca si alte modificari, s-au montat bujii bosch super 4 (4 electrozi). Prima impresie, motorul e mai "maleabil" parca trage putin mai bine pe ture joase insa a aparut un efect "loganesc" :) . Se mai tureaza putin dupa ridicarea piciorului de pe acceleratie, mai ales daca e calcata blana la ture putine la schimbarea vitezei sare acul cateva sute de ture, va trebui sa ma obisnuiesc cu asta.

S-a inlocuit furtunul de admisie pe care reusisem sa il rup, si unul subtire de ventilare carter care tragea aer fals la greu pe langa.

Acum masina este in drum spre service pentru a repara urmarile accidentului descris acum ceva timp. Sa vedem ce va iesi.

 

Era sa uit, am relipit bandourile spate, de data asta sper definitiv, si am vopsit etrierii, discurile si mijlocul jantei negru, se vede in poze. Imi place cum arata asa, nu voi mai pune capacele in schimb voi cumpara niste "moate" din alea cum am vazut la cielo executive (niste capace de plastic sau cauciuc negru care astupa capatul planetarei si capacul rulmentului spate). Cred ca vor veni foarte bine in combinatie cu vopseaua data.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Serios acuma si fara suparare, dar tie nu ti-e frica sa mergi cu masina asta cu atatea improvizatii asa tare?

Share this post


Link to post

Ce ai folosit pentru a lipi bandourile?

Share this post


Link to post

Serios acuma si fara suparare, dar tie nu ti-e frica sa mergi cu masina asta cu atatea improvizatii asa tare?

 

Serios acuma in afara de asta cu furtunele unde e discutabil cat de improvizatie e, alta unde vezi?

 

@marius.nita Cu banda dubul adeziva de la Bison asemanatoare cu originala si la capete am adaugat un adeziv de lipit radiatoare tot de la ei, din ala cu 2 paste pe care le combini. Dupa 24 de ore s-a facut piatra.

Share this post


Link to post

Acelas lucru l-am intrebat si eu despre improvizatii,mai ales la frana.

 

Dupa un drum efectuat cu masina,Espero DJ-ului,pot spune cu mana pe inima ca frana e brici.Tine super,deja ma gandesc sa caut si eu sa montez si eu.10000001.gif

 

 

Share this post


Link to post

@Djdark multa munca, felicitari.

 

Nu cred ca vei trece ITP-ul decat cu spaga babana cu acele modificari. Gandeste-te si la siguranta ta si a celorlalti participanti din trafic si pune furtune ok si noi si schimba si cablul de frana de mana. Eu unul, nu as merge cu asa ceva pe drum.

Edited by Banderas_232003

Share this post


Link to post

Pai furtunasele sunt noi :) Erau alea care le-am vazut si noi? Nu ai reusit sa gasesti altele la lungimea dorita?

 

Daca pui la ITP jantele de tabla cred ca nici nu se vad etrierii :)

 

felicitari pt toata munca depusa!

Share this post


Link to post

Interesant. Daca niplurile sunt bine facute n-ar trebui sa fie probleme. Si din material calumea.

Acum vine intrebarea - niste furtune adecvate n-ar fi mai bine sa incerci? Pentru ca exista sansa aia de tz% sa cedeze...

 

Cu frana de mana, nu mi se pare tragica adaptarea, doar la ITP, daca te duci complet pe bune o sa ai niste probleme cand o sa se uite ala sub ea si nu o sa inteleaga ce e acolo...

Share this post


Link to post

Frana de mana este aproape la fel cu originalul. S-au sudat suporti pe punte la fel ca la daewoo si s-au folosit si "patinele" de la fosta frana de mana, este o improvizatie facuta cu cap. Practic s-au adaptat cablurile de daewoo pe fostul sistem de opel.

 

La frana de serviciu este foarte discutabil. Niplurile sunt conice si au etansat perfect, imi este mai frica de conductele partial ruginite decat de ele. Nu sunt inconstient.

 

Singurele chestii care nu-mi plac de fapt sunt altele 2:

1) Am refolosit si furtunele vechi de pe masina. Ele par in regula, nu au crapaturi dar nu ma simt eu bine cu ele.

2) Combinatia de 2 furtune este sensibil mai lunga decat normalul, astfel e posibil sa frece de ceva, voi verifica dupa ceva timp conditia lor.

 

Oricum voi cauta intre timp furtune ceva mai lungi (probabil de vectra) desi imi este frica sa mai desfac acele conducte, s-au desfacut foarte greu si la cat erau de ruginite imi este frica sa nu se rupa data viitoare. Oricum s-au curatat cu peria de sarma cat s-a putut si s-a dat cu un strat de vopsea provizoriu.

 

PS. Astia la ITP ar trebui sa se uite mai bine la cum tine frana si cum e balansul ei fata/spate, nu cum fac acum, gata, e modificare, respins. Resping repede daca stanga/drepta tine inegal, insa niciodata daca fata franeaza foarte tare in raport cu spatele. Nici nu au cu ce testa, ar trebui sa aiba 4 "tavalugi" pentru asta. Sa vedeti atunci ce de masini picate direct din fabrica :) .

 

Masina asta are acum frana pe care ar fi trebuit sa o aiba din fabrica. Koreenii au folosit discurile de 256 mm si etrierii de vectra A pe fata, dar au pus pe spate puntea de cielo fara nici un fel de modificare eu am completat cu puntea de vectra A pe spate.

Share this post


Link to post

Bre, de ce nu folosesti furtun de frana pentru motociclete ? se gaseste "la metru", si poti sa-l adaptezi linistit. Vorbesc de ceva de genul asta.

Share this post


Link to post

Nu vad o poza cum arata filetul unde se insurubeaza conducta (diametru si pas la filet). Daca merge direct, fara modificari, ar fi o idee desi nu e aceeasi presiune in frana la motor ca la masina si nu stiu daca tine.

 

Ma oftic acum. Am dat 45 Ron pe un furtun de frana DELPHI ca sa nu ajunga si sa le refolosesc si pe alea vechi :) .

 

LE. Am uitat sa specific. Puntea noua este mai rigida, probabil din cauza barii de torsiune care e in plus. Desi nu am modificat nimic la suspensie, masina are un comportament mult imbunatatit in viraje din aceasta cauza ce-i drept si rotile au meritul lor. In ceea ce priveste frana, e Dumnezeiasca.

Desi ma temeam ca va tine prea tare spatele, nu e deloc asa, balansul mi se pare ideal acum masina se apleaca mult mai putin. Ce-i drept limitatoarele au ramas la locul lor.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am remarcat si eu bara de torsiune in partea din spate.

 

Totusi - si Cielo are o bara de torsiune - e drept altfel "configurata" - dar exista.

Share this post


Link to post

Asa se face si este acceptat de ITP.

 

 

 

LE.Toate astea se gasesc in comert si nu trebuesc facute la strung.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Poate in Ungaria Victor, in Romania never ever! Cea mai buna treaba: fie inlocuieste conducta cu totul din punctul ce-l mai apropiat, fie cauta furtune potrivite.

Share this post


Link to post

Sunt curios altii care si-au montat cum au rezolvat cu furtunele si ce adaptari au facut la frana de mana.

 

@viktor. Ala din poza e tot ansamblul de pe masina in ordinea urmatoare:

Conducta pompa+limitator+ conducta spate (foarte lunga in realitate pe sub masina)+furtun (aici e problema mea, si subiectul dezbaterilor :) nu e suficient de lung) dupa care mai urmeaza si nu e in poza, conducta de pe punte dintre el si etrier /cilindru dupa caz.

 

@Mircea. Solutiile erau multiple, puteam muta punctul fix al furtunului ori de pe punte, ori de pe masina si ajungea unul singur, insa implica sudura si redesfacerea conductelor apoi schimbarea traseului conductei. Pe punte arata destul de bine si cred ca mergea indoita putin insa alea de pe masina mi-a fost frica sa le indoi numai ca sa le scot din furtun, daca aveam alte idei cred ca pocneau ca stick-surile :D .

 

Momentan ramane asa o perioada sa vad ce neajunsuri sunt. Intre timp voi cauta furtune mai lungi, e cel mai elegant. Imi trebuie maxim 5 cm in plus. Cred ca ajung si 3.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

cauta de Nubira poate ajung...dar sa fie pt modelu ala cu frana pe disc,am impresia ca este mai lung furtunu..zic :-?

Share this post


Link to post

Am gasit deja niste Bosch cu 4 cm mai lungi (cred ca de vectra) la mike1 de pe forum. Astept pret si termen de livrare acum.

 

Ahh... de-abea astept sa o iau din service sa-i dau o tura pe la munte pe undeva :) .

Mai ramane aripa de pe fata de inlocuit si sa vad ce naiba fac cu rugina de la pasajele spate..

Share this post


Link to post

Azi am trecut sa-mi vad bebelusul. Din pacate doar ma uit la ea, inca astept acceptul de la Omniasig, deja am 2 saptamani :wallbanger: .

I-am tras 2 poze, am evaluat lucrarea (de care ma declar foarte multumit) si am schimbat 2 vorbe si cu PEP care isi facea de lucru la un Matiz.

post-2698-127211685429_thumb.jpg post-2698-127211687144_thumb.jpg

 

La iesire am remarcat un alt Espero alb fara bara spate acolo, cand ma uit mai bine cin' sa fie oare? Domnul Pavcostel pe care nu l-am mai vazut demult pe forum :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...