Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/24/24 in all areas

  1. Revin cu update-ul legat de navigatia cu Android. Am reusit sa o instalez complet, scriu mai jos cateva lucruri mai importante legate de ea si de instalarea ei. - Am cumparat-o de pe Aliexpress si am dat aproximativ 1500 lei. Inainte de a o cumpara am intrebat mai multi vanzatori daca voi putea vedea pe ecran setarile de la clima (ca la navigatia originala). Astia de la care am luat-o mi-au spus sa trimit poza cu bordul si mi-au raspuns ca sigur va merge. Au avut dreptate, totul merge OK, inclusiv setarile de dual clima. - Partea de fit-in este bunicica. Pentru partea de ceas si butoanele de jos (avarie, traction control etc) a trebuit sa mesteresc cateva minute ca sa barbieresc plasticul ca sa vina frumos la fata. De asemenea, capacul din spate nu se potriveste 100% cu micul compartiment de depozitare de deasupra bordului, freaca putin cand il deschid. Overall as zice ca dupa un pic de DIY iese la 8/10 pe partea de aspect/ integrare. As zice ca pare de acolo si ca aspect, si potrivire de culoare. - Am luat echiparea de "top' pe procesor (8 core la 2.0GHz), si o configuratie "medie" RAM (4GB) si Flash (64GB). Vine cu Android 13 si se misca fluid in configuratia asta - Navigatia asta vine cu amplificator audio, radio etc. Eu am preferat sa pastrez unitatea audio a masinii si din navigatie am scos doar semnal line-out stereo. Totodata am scos toate firele care erau in plus, adica mai bine de jumatate din ele. - La unitatea originala intrarea line-in este pe fata, dar am tras fire de line catre spatele unitatii cu mufe RCA ca sa se vada frumos. - A fost ceva de munca pentru a face re-pin la mufa mama a navigatiei Android pentru a se potrivi cu navigatia originala. Inclusiv pinul de date care intra in modulul CANBUS al navigatiei Android era pe pus pozitie gresita... - Cumva am reusit sa pastrez si camera de masarier originala, desi initial nu a mers. Ca functionalitate am observat urmatoarele: - Daca intru in meniul de AC toate comenzile sunt afisate corect, inclusiv optiunile pe care masina le are/ nu le are. Insa in pop-up menu care apare cand esti in alt meniu si schimbi ceva din comenzile AC contine multe optiuni pe care masina nu le are, de exp: climatizare spate, incalzire scaune cu PWM etc. Aceste optiuni sunt "greyed out", dar se vad inacest po-up menu. - Sunetul care vine din navigatia Android pe line-out este are bass, se aude clar si puternic. Cam toti care au ascultat-o au ramas surprinsi cat de bine se aude, inclusiv eu 🙂 - Are Android Auto prin wi-fi chiar daca in specificatii spuneau ca este doar pe cablu. Cand se conecteaza, screen mirroringul merge excelent, cursiv, nu se deconecteaza etc. Deci big bonus 🙂. Partea proasta este ca din cand in cand nu vrea sa se conecteze, dar se rezolva cu un restart al navigatiei 😄 . In rest nu am avut niciodata nevoie sa dau restart. - Nu pot/ nu stiu sa schimb poza cu masina din ecranul principal, deci sunt blocat cu acel Maserati... - De apreciat ca au aparut deja niste update-uri pt unele module software din navigatie, inseamna ca chinezul munceste sa rezolve buguri. - Pentru ca am pierdut computerul de bord care era pe vechea navigatie, am cumparat o interfata OBD2 mai rasarita de pe emag si am conectat-o la navigatie pe BT cu ajutorul aplicatiei Car Scanner. Rezultatele au fost nesteptat de bune, acum am un computer de bord mult mai bun decat inainte 😄 :
    7 points
  2. Cum tănculeţu' meu are deja o vârstă și se cereau 4 portiere, m-am apucat să studiez piața ... și pentru că-s pragmatic, am ajuns tot la Suzuki. 1.4 mild-hybrid, echipare Passion, AllGrip. Luată la sfârșitul lui septembrie 2024, promoția cu roțile de iarnă. Așa se ia mașina de la dealer, lol: Așa arată un motor curat cum probabil nu va mai fi niciodată: Am pus huse de la huse.ro, foarte mulțumit de ele: Astea-s roțile de iarnă, mai frumoase decât alea de vară sincer să fiu (sunt un gri uni și cam anoste): Să punem AllGrip la treabă, pe la Muntele Roșu: ... atât la munte cât și la mare: ... și pe o vreme mizerabilă, la vecini:
    6 points
  3. Avem in sfarsit si numere. Arata bine in lumina asta .
    6 points
  4. Prin august am prins pe Ebay de la un italian o caseta de directie noua si originala cu 78 de euro (cu tot cu transport). Tot de la el am luat o a doua tura de piese: filtre habitaclu, filtru aer, filtre ulei, filtru benzina, plăcute frana spate, încuietoare șofer. De la Kolos din Bulgaria am luat: axa cu came, bucșe bara antiruliu spate, garnituri catalizator + galerie evacuare si arcuri spate de break. Intr-o zi cand ma pregateam sa plec de acasa si pornesc masina aud ca un scartait/frecus sub capota. Cand dau sa ma uit constat ca venea de la ventilatorul auxiliar. Pe treapta 2 mergea ok, dar pe prima treapta parca mergea mai cu craci. Cand am incercat sa il misc cu mana il simteam ca e infranat. In concluzie, am comandat de la Radacini un ventilator principal de la HCC (Halla Climate Control, producator OE pentru alte brand-uri sud coreene) si unul auxiliar original. Ca idee, eu am comandat pe codurile de piesa de Leganza, deoarece acelasi radiator se regaseste pe ambele masini. Totul s-a potrivit la fix pe partea pe suruburi. Singurul inconvenient e ca ventilatorul principal nu mai avea pe mijloc gaurile unde puteai sa prinzi clipsurile la fire, dar s-a rezolvat per moment cu cativa soricei. Pe 16 septembrie la 149234 km in bord am pus mana si am schimbat filtrul de aer ca aveo vreo cativa anisori si estimativ aproape 10.000km. Tot in septembrie, am schimbat cu @mirceajoarcurile spate cat si bucsele la bara stabilizatoare spate.
    5 points
  5. Update la 183832 km: am facut ieri revizia de 1 an (11 luni) si 11590 km. Am profitat de vremea buna si m-am bagat sub ea sa ii schimb uleiul. Am folosit ulei Mobil Super 3000 XE, aprobat Dexos 2 cumparat "la oferta" in primavara (~210 lei pt 5 bidoane de 1 litru) si filtru de ulei HERTH BUSS JAKOPARTS J1310909 - 39 lei, am mai folosit in trecut si este de calitate foarte buna. Am mai cumparat si Filtru aer HERTH BUSS JAKOPARTS J1320920 - 58 lei, Filtru combustibil UFI 26.071.00 - 141 lei, Filtru,aer habitaclu WIX FILTERS WP2031 - 76 lei. Pe astea le schimb la primavara, filtrul de aer si cel de motorina se schimba oricum la 60000km conform manualului, eu nu am depasit niciodata 25000 km cu cel de aer si 40000 km cu cel de motorina. Am golit si oil catch can-ul, avea ~20ml de ulei pe fund, deci f putin 🙂
    5 points
  6. Salutare din nou! In urma cu aproximativ 3 saptamani am reconditionat impreuna cu un coleg farurile masinii lui (Mitsubishi Colt) cu un kit de reconditionare cu polimer. Am aflat ulterior ca multi ii spun "lampa lui Aladin" 😄 . Intrucat rezultatele au fost spectaculoase, farurile lui fiind unele din cele mai matuite pe care le-am vazut vreodata, am zis ca merita sa incerc si la a mea. Kitul l-am cumparat de pe emag si a fost aprox 110 lei. Farurile mele nu aratau foarte rau, dar aveau niste zone mai galbene, asa cum se pozte vedea si in poza de mai jos: Dupa procesul de reconditionare farul din stanga, foarte similar la "galbejeala" ca cel din dreapta a devenit asa: Pun si un film pe youtube cu procesul de polimerizare care este cel mai spectaculos. Daca va intereseaza detalii pot deschide un topic pe zona dedicata cu tutoriale. https://youtube.com/shorts/HPX27ZVFBOg?feature=share De retinut ca substanta cu care se face polimerizarea este foarte toxica si sub nicio forma nu trebuie inspirati vaporii. Eu am folosit de fiecare data o masca FFP3 de unica folosinta. La sfarsit cateva poze cu masina dupa spalarea de ieri. Baba se tine bine, inca nu m-am hotarat daca sa ii lipesc la loc C-ul de la Captiva sau sa dau toate literele jos, eu tind spre a doua varianta, mi se pare ca e mai curat fara scrisuri, puteti sa imi scrieti si parerea voastra. Next step - carlig de remorcare, am amanat cat am putut, dar am nevoie de el ca sa car bicicletele 🙂 .
    5 points
  7. 130 si ceva de mii km. La 21 de anisori Nubi cere atentie. De data asta amortizoare fata si un schimbator de caldura pentru interior. Bineînțeles ca s-a lasat cu demontat bordul. Pe langa astea manerul de la usa fata stanga. Bine ca a facut Mircea fotografii.
    5 points
  8. Salutare! Retrospectiva loading.. Incepem cu vara lui 2023..Iulie cald si bine.. ultima zi la mare.. unde zice fimiu, hai sa mai stam o noapte (miercuri fiind). Ii zic lasa ca deja am stat 3 nopti etc. Inainte de a pleca spre casa zic sa ne prostim cu un Mc si merem la cel de la Delfinariu. Toate bune, iar cu matzu plin ne punem la drum, fac dreapta stanga si stand la un semafor in Constanta zic sa fac romaneasca sa apas pe frana mai tare de cateva ori sa mai dezmortesc etrieri si Surpriza! La a doua pedala se duce la fund.. putina panica si fara frane, trag in parcare.. furtun spate dreapta plesnise! Mare noroc ca eram in oras si nu ma prins pe A2 si sa pun fo frana de urgenta.. ala eram. Acum in parcare cu pata pe jos.. zic sa mai ramanem o noapte.. pana rezolvam. Deci dorinta lui fimiu.. aia a fost. Caut o noapte de cazare si dupa ma bag sub masina.. tai furtunul bag un surub in el leg cu soricei furtunul si fuga la cazare si sa ne bucuram de seara in satul de vacanta. A doua zi am stat pe cautari si telefoane. Un singur magazin a reusit sa-mi aduca ambele furtune spate la ora 16. Masina fiind parcata vis a vis de magazin am asteptam cuminte cu masina demontata 🙂 Si normal ca nu mergem doar cu un furtun nou si unul vechi. Am schimbat si stanga, aerisit si via capitala.. direct la intalnire ca era Joi 🙂
    5 points
  9. Ca prime impresii venind de pe un diesel automat, plus Alfa Romeo diesel manuala motorul este foarte silentios, si nu de putine ori dupa ce am plecat de la reprezentanta schimbam vitezele cand auzeam motorul dar ce sa vezi ca se aude de la 3000 de rotatii in sus. Intre 2000 si 3000 are un mormait frumusel pe care il prinzi daca esti cu urechea pe el. Cuplu chiar este ce trebuie pentru ca in treapta a4a la 20 km/h nu a dat in nas, a urcat in ture mai incet dar si-a facut treaba onorabil. Am prins si cateva dezavtivari de cilindri la mers constant pe centura si nu se simte absolut nimic cand se activeaza. Cam atat pentru primii 28 de km ai masinii, majoritatea bara la bara prin oras.
    5 points
  10. Am iesit in weekend si m-a prins noaptea (si ceata, dar acolo am mers doar cu proiectoare) pe munte. Osram-urile sunt mai luminoase si delimiteaza frumos raza, nu o arunca aiurea peste tot. Nu am primit nici un flash. Per total, multumit.
    5 points
  11. Bun, de unde sa incep :)) A venit alternatorul SH, care ce sa vezi, era defect deja :)) , alternatorul nou a mai ajuns inca odata la reparat, a fost montat pe masina si a cedat in mai putin de 5 minute, practic a iesit fum din el :)) Masina a stat pe stand-by vreo luna jumătate, pana am zis ca e momentul sa o duc la electrician sa verifice tot , se pare ca problema era de la alternator in tot acest timp , cel nou era o mizerie si cel sh era defect :)) 650 lei distractia la electrician cu refacut alternator, verificat troaca cap coada sa nu mai existe si altceva . Oficial de ieri si-a reintrat complet in drepturi ca masina daily , din August pana acum am condus ce am prins :)) Kia alor mei , un Caravelle pe care trebuia sa il tin apromixativ 2 saptamanii , dar a ramas la mine pana week-end-ul trecut . Imi era dor de Leganza, sa nu fiu nevoit sa calc frana in curbe, sa consume 15% bine, de partea asta nu imi era asa dor :)) Am gasit din pura întâmplare la AutoTotal set amortizoare spate originale, la 420 lei ambele, eu avand probleme pe spate cu unul dintre amortizoare, zic gata, am rezolvat-o si pe asta, teapa, mai exista pe stoc doar cel de pe stanga :)) am vorbit cu dealerul "semi-autorizat" de piese originale , pe numele lui @pompiliu92 sa tina un ochii deschis pentru un amortizor dreapta ca sa fie pereche măcar. Am luat prin August un set de bujii NGK fix pe ce recomanda coreeanul cu manute mici, mai caut un set de fișe mai de doamne ajuta , are o balbaiala ocazional la relantii , merge in 3 jumatate de minut, isi revine pentru 2-3 minute si dupa face iar :)) , bine, are cativa ani problema . Mi-a adus aminte telefonul ca astazi se implinesc 3 ani de la o intalnire istorica :))
    5 points
  12. Ieri am montat noul player, o chinezarie ieftina dedicata pe model. 4+32gb, quad core, se misca acceptabil si se aude mai bine decat playerul original. Are android, deci se poate instala cam orice... am pus waze, google maps avea, are chrome, netul il ia de pe wifi (telefon). Antena GPS, microfon si conectare cu tel pt apeluri, plus multe cabluri pt intrari si iesiri audio-video (nefolosite de mine). Pt ca usb-ul original nu se mai poate folosi (playerul nou are 2 cabluri usb), am comandat si un usb de panou, urmeaza sa vina.
    5 points
  13. Am mentionat un pic mai sus ca am luat si un vas de expansiune, motivul fiind ca cel de pe masina avea o problema la unul dintre "stuturile" de plastic pe unde imi pierdea antigel in sarcina. Deh, avea si el o varsta. Cat sa mai tina plasticul ala. Cu ocazia asta am schimbat si prinderea bateriei cu cea noua si am facut o curatenie in compartimentul motor. Tot in iulie am ajuns la venerabilul kilometraj de 144144 km si a trebuit sa imortalizez momentul. Cei de la Radacini au casat contabil ceva piese si au aparut pe site la un pret si mai redus fata de cum erau inainte, asa am profitat de ocazie si am luat: Pompa servofrână, consola față completă (varianta cu imitație de mahon), conducta AC, senzor bloc motor, furtun rezervor servodirecție, mâner exterior ușa spate stânga, senzor poziție arbore cotit, două bielete de directie, simering planetara, simering palier, glisor ușa fata dreapta, butuc fata dreapta, la care se mai adauga cateva suruburi luate din alta parte pentru aparatorile de noroi si pasaje roti. Cum intr-o zi am stat sa scot grila stergatoarelor afara pentru a "reinnegri" plasticul (acolo am inclus si suportul de numar + aparatorile de noroi) cu ajutorul unui pistol cu aer cald si Meguiar's Ultimate Black, am decis sa gresez si mecanismul bratelor si celelalte angrenaje. Si cateva poze de la 4Nostalgia Meet unde m-am vazut cu @mirceajo si @Dj_Dark.
    5 points
  14. Poftim Geo. Pentru linistea ta si siguranta pungasilor in cautare de cupru. Nu stiu daca asta e cu lipici sau magnet, interesul e sa fie montat in apropierea cablurilor.
    5 points
  15. Mno bun. Am ramas dator cu un update. Skodita e reparata si merge bine mersi. Se pare ca la capacul de culbutori exista un filtru epurator care a cedat si mi-a bagat ulei prin admisie, EGR si nitel pe la turbina. Tinand cont de aceste considerente, a fost schimbat capacul de culbutori (asta fiindca filtrul epurator e incastrat in el), alt EGR ca si ala era trosnit, reconditionat turbina ca avea joc axial (stiam de anul trecut ca face si overboost, mai ales ca cele de la KKK nu sunt foarte trainice), curatat admisia, garnituri noi si nu in ultimul rand un schimb de ulei + filtru. Dupa ce am luat-o de la service, i-am facut si o binemeritata baie, sa stea frumos langa sora ei. 😄
    5 points
  16. 136.000 In sfarsit i-am dat de cap la Check Engine. Daca nu imi imprumuta @pompiliu92 scanerul alergam dupa cai verzi pe pereti. Eroarea era pe senzorul MAP. Nu stiu cum dar cred ca desteptii care au schimbat bujiile au agatat furtunul de vacum care intra in senzor si disparut a fost. Am avut noroc ca am gasit 2m de furtun si am avut cu ce sa rezolv situatia.
    4 points
  17. Odo 174.900km Da, masina a fost utilizata destul de mult in ultima perioada. Schimb de ulei dupa 15k km de la ultimul, tot Mannol. 91 uleiul si 20 filtrul Bosch. Bonus 2 anvelope GoodYear( dot vechi) luate de la Marsorom(idee furata de pe forum, merci ! ) In rest totul in parametrii. Ca o mica remarca, mi se pare ca s-au scumpit exagerat piesele auto, ca exemplu am verificat bucata de toba primara, daca anul trecut era 460lei acum fix aceeasi piesa este 820. Exagerat procentual.
    4 points
  18. In ultimul an am zapacit Tucsonul prin oras, am facut deja 20k in plus (57K total). Simt nevoia de ceva mic de tavaleala si ieftin la intretinere, la cea mare doar placutele de frana au fost 1900 lei in reprezentata. Asa ca mi-am dat de lucru si am luat-o pe asta mica, pentru dus copil la scoala, cumparaturi, stat in coada etc, ca sa o degrevez pe cea mare de chinuiala urbana inutila. 1.2 82cp, 2012, 129K km, Euro 5. Motorul toarce frumos, dar masinuta mai are nevoie de putina atentie per total, azi a intrat la revizie, rulmenti, discuri, placute, urmeaza si un ambreiaj curand. Am si uitat cum e cu masina mica, puturoasa si zgomotoasa, dar pentru oras e ce trebuie. Amuzant e ca toata lumea iti taie calea la nesimtire si se suie efectiv peste tine cand te vede cu una din asta, cand eram cu Captiva sau Rexton dimpotriva, se fereau; urata natie de oameni, zau. Deja i-am schimbat difuzoarele fata, ca de, era prioritatea 1 😁, si mai urmeaza una alta. Tucsonul in rest face plimbari. I-am schimbat placute, e cam zgomoasa la franare (un mormait la oprire), reprezentanta ma trimite la plimbare ca e de la anvelopele all season. Ma rog, in rest nu sunt probleme, si asa sper sa fie. Initial intentionam sa innoiesc Tucsonul, dar daca il vand pe acesta mai pun minim 10000 Euro sa imi iau unul nou, asa ca am zis pas in aceste conditii. Aparent romanii sunt bogati si echiparea Comfort nu se vinde, deci nu se mai comercializeaza la noi. Ce sa zic, bine ca o au spaniolii care sunt mai 'saraci' ca noi la sub 24000 Euro, la noi Style-ul ca prima echipare e minim 27900 + Euro.
    4 points
  19. Dupa o incercare nereusita a tatalui meu la service-ul din Lehliu de a schimba racordul flexibil ( l-au schimbat-o cioparti, sudat, taiat, resudat ), am schimbat teava cu totul de la galerie pana la catalizator. Astazi am comandat si fisele de bujii NGK. Hai ca mai am putin si e ca noua !
    4 points
  20. Vreo 292.000 km, in ultimile zile mi-a sarit in ochi consumul crescut... drept urmare am comandat un filtru de aer Mann. Nu mai tin minte cand l-am schimbat ultima data (anul trecut sigur), dar masina ma atentioneaza la consum cand e cazul. Urmeaza sa vina si o lampa de iluminat portbagaj, cea veche s-a rupt si atingea la masa (2 sigurante arse, pana sa ma prind).
    4 points
  21. Saptamana trecuta m-am intors dintr-o vacanta de o saptamana in Bulgaria pt ca sunt sarac pentru litoralul romanesc 😄 . Pe drumul de intoarcere am ajuns la 180.000km, dar am ratat cu cateva sute de metri valoarea fixa 😛. Masina merge foarte bine, mai putin cand plec de pe loc cu volanul virat la maxim. Cand fac asta se aude ca un huruit dinspre spate. Am schimbat uleiul la diferentialul spate acum aprox o luna, dar si cel vechi care avea ~90.000km era destul de curat, deci nu este de acolo. Posibil sa fie un rulment spate, o planetara (putin posibil) sau ambreiajul de la 4x4 (mai greu de gasit si schimbat). Momentan nu se aude rau, astept sa se mai agraveze si dupa aceea ma duc la service pentru o verificare. Next step va fi sa schimb sabotii de la frana de mana cand mai scad temperaturile. Am luat saboti de frana NIPPARTS N3500910 si kit de accesorii pt frana de parcare METZGER 105-0881. E bine ca am facut tutorialul pt schimbarea sabotilor in urma cu cativa ani, acum o sa imi fie usor sa pun frana de mana in modul de service si sa o recalibrez dupa schimbare 😄 .
    4 points
  22. sa facem un mic update la topic, masinuta inca functioneaza foarte bine, cu probleme specifice varstei, dar cu pasiune si ceva banuti va ramane pe linia de plutire, am facut un mic downgrade sa zic asa, vechile amortizoare spate( sport), din start au fost "facute" prea tari, iar in timp nu au mai lucrat ok, anul asta le-am schimbat trecand pe ceva stock pe gaz, plus un set de bielete antiruliu si bucsii la bara stabilizatoare, bine inteles ca masina si-a schimbat comportamentul, feelingul ala de kart s-a diminuat cam cu 30 40%, dar inca sta bine pentru cum imi place mie. din pacate a cedat compresorul AC, asa din senin, cam prin iarna ceva nu i-a placut si sa dus, noroc cu @pompiliu92 mi-a gasit unu in Italia nou original, la pret de super ok, o sa urmeze si montajul ! si dupa aproape 13 ani au cedat si bucsile de la bratele fata facute custom de mine, practic au cedat bratele mai mult, am descoperit la schimbul de anvelope ca pot sa bag o surubelnita prin mijlocul bratului, eu am crezut ca este ceva pamant uscat pe ele, am luat o surubelinta sa indepartez ceea ce credeam eu ca este, dar defapt era rugina, bineinteles ca nu puteam sa pun brate stock inapoi asa ca am cautat info, si am gasit un secret dragut, am gasit un model de bucsa complet plina, si mai groasa, de la Audi, se potriveste aproape perfect, si zic aproape pentru ca mai trebuie micsorat cu 0.3mm diametrul, dar cu un polizor fix si ceva indemanare in 1h sunt gata,in restu sunt 99% perfecte, asa ca am scapat de strung sa mai fac alte bucsii.
    4 points
  23. Asa, a venit prima tura de "prostii de pe Aliexpress". Prima si cea mai misto este parasolarul,unde mi-a cam tremurat mana sa dau treij' de euro "blind", dar nu regret; tesatura e mult mai groasa fata de cele din benzinarii, rama nu e "cerc" ci facuta pe parbriz, are decupaj frumos sus pentru imensitatea de oglinda cu toti senzorii, husa de stocare. Am mai luat un set de covorase de cauciuc pentru spatiile de depozitare, foarte misto si astea, se potrivesc la fix si sunt lipicioase ca sa stea bine. Mi-au ramas 3 bucati carora nu le-am gasit locul. Niste protectii anti-gheare de don'soare la manerele portierelor, unde mi-am adus aminte cum e sa pui folii la telefoane 🙂 nu s-au asezat stralucit, dar nici nu se vede prea tare. Am mai luat si niste protectii de suruburi, da' inca nu le-am montat.
    4 points
  24. 295 km Ieri am avut programare la Administratia financiara pentru declarare mijoace de transport. Merg la birou la o domnita tanara, cu toate actele corecte, se uita ea la acte verifica toate cele si incepe sa inregistreze masina in sistem. La final dupa ce imi da "fisa de la ANAF" intreb si eu cat va fi impozitul pentru motorul asta de 2.5 hibrid. Intra iar in sistem pe CNP- ul meu si raspunsul vine sec - 700 ron. Eu stiind ca pentru hibride este o reducere de 90% incep si fac calcule cu voce tare : Daca 700 ron reprezinta reducerea de 90% din suma normala de plata inseamna ca pentru un 2.5 normal ar trebui sa platesc 7.000 de ron ? Domnita mai verificati va rog ca nu vreau sa platesc impozit pentru motor de submarin atomic ! Si verifica, verifica, si mai verifica inca o data siiiiii... imi cere actele iar sa refaca incadrarea la hibride pe motiv ca ce sa vezi nu a functionat bifa in sistem pentru hibrid. Intr-un final impozitul va fi 70 ron. Asa ca aveti grija cu motoarele mari hibride sa nu aveti surprize de genul.
    4 points
  25. Dragul de el, inca presteaza. E batran si aduna chit care sa astupe rugina, dar munceste la propriu, fara sa comenteze.
    4 points
  26. Hai si aici sa termin de actualizat pe 2024. Am mai luat un senzor ABS, un senzor ax came și un senzor presiune ulei ca le gasisem la preturi foarte bune in tara. Si ca tot vorbeam de preturi bune, am gasit in SUA o pompa de apa originala la $12 si un set de fise bujii originale cu marcaj Packard pe ele la 120 lei pe Aliexpress. Au fost masurate si aveau valori foarte bune. Pentru pofta sufletului, am reusit sa prind la precomanda o caseta nou nouta, prima dupa foarte multi ani, ca tot a lansat Eminem un album nou. Se aude chiar bine, fata de vechile casete. Am pastrat pentru final cea mai importanta noutate (cel putin pentru mine). Povesteam la inceputul anului ca am inceput demersurile pentru a obtine acreditarea FIVA Youngtimer Registration Document si in final am vesti. Va anunt cu deosebita bucurie ca a fost emisa prima acreditare FIVA Youngtimer din Romania si e la Nubira. Un An Nou Fericit si multa sanatate!
    4 points
  27. pfff pfff suflă praful de pe topic Vara asta am facut o treaba pe care vroiam s-o fac mai de mult si pe care-ar trebui sa o fi facut mai de mult: refacere protectiei anticoroziune, asa ca mi-am facut un frumos cos de cumparaturi cu de toate de la https://fertan.ro/, mi-am luat compresor si-am rezolvat-o (3 kilograme de ceara in sasiu, pe sasiu, pe tabla expusa, pe elementele corodate dupa curatare, etc). Dupa atatea schimburi de ulei, incepuse sa planga pe la busonul baii de ulei (in ciuda unui buson nou). Cum nu-mi plac carpelile, am luat baie si buson nou, rezolvat. Obisnuitele de mentenanta (uleiuri, curele, baterie etc) nici nu le mai mentionez; facute in continuare conform graficului de drumuri grele, c-asa imi place mie. Multumita DIN CAUZA lui @Geo_ZGA am mai facut si cateva upgrade-uri "de moft": - paravanturile cu care-am luat masina imbatranisera si se matuisera, asa ca am luat noi de la https://paravanturiauto.ro/ - huse noi de la https://www.huse.ro/ - si in sfarsit mult faimoasele leduri omologate Osram pe pozitii si far; comparatie pozitii, comparatie faruri, pozitii complet, faruri complet (telefonul nu surprinde foarte corect cum arata din pacate) 170800 km, 12413 litri de benzina. A, am schimbat si baghetele de la ambele geamuri; nu mai presau bine pe geam, a intrat umezeala, au ruginit macaralele (una era aproape dezintegrata), schimbat totul cu piesele originale Suzuki.
    4 points
  28. Daca tot am inceput epopeea ledurilor, am inlocuit si becurile pt daylight, tot cu Osram. La primul m-am chinuit ceva, nu intra deloc becul in soclu, f strans oringul. Pana la urma am scos proiectoarele, 3 suruburi fiecare, mult mai rapid si mai simplu. La numarul spate am avut doar niste chinezarii, o sa comand 2 t10 Osram, macar au durata de viata mai mare. Mai ramane cel pt marsalier, acolo e putin mai greu de ajuns si nu mi-a venit sa ma bag pe sub masina pe frig.
    4 points
  29. Doamna a primit pana la urma un mic cadou. Le pun mai dregraba pt namol, pe zapada oricum nu merg cu ea.
    4 points
  30. Salutare, A ajuns si Captiva la 170000km 🥳!
    4 points
  31. Topicul se poate inchide, masina a plecat, urmeaza o alta poveste frumoasa. Daca ar fii sa trag o linie cu bune si cu rele, pot spune ca a fost o masina buna, m-a plimbat mii de km prin diferite locuri fara nici o problema, dar a si primit atentia cuvenita, atentie pe care daca nu o primea trebuie sa recunosc ca nu ar fii fost ok, cu toate ca masina avea km ok si a fost cu reviziile la zii din primii km, trendul in care a fost construita nu o ajuta, tabla, electrica, subansamblele au fost sub ce ma asteptam de la o masina care noua a costat ceva, dar cu pasiune pentru fiare si ceva banii, poate fii tinuta pe linia de plutire, ba mai mult poate fii imbunatatita, lucru care l-am si facut. spre fericirea mea, o sa o vad destul de des, masina fiind vanduta unui prieten care o stie si i-a placut foarte mult, asa ca o sa mai apara prin poze langa cea noua. Intre timp Nubira pe care o ador si ma face sa zambesc si sa ma simt super de cate ori o conduc, bineinteles ca nu m-a lasat la greu si mi-a fost alaturi in cautarea unei alte masini, la fel cum a fost si la aceasta, este un fel de Iliescu 🤣 se uita la altii cum pleaca 😂
    4 points
  32. A fost concediul, nu prea am mai facut mare lucru la Panzer... acum 2 saptamani mi-au zgariat vacile usile, nu rau da' bine. Asta e, raptor la anul. Sambata s-a efectuat operatiunea suspensie, de catre mine si un amic, cu asistenta tehnica a lui Mircea. +5cm si ceva mai rigida ca originala. Pe langa arcuri si amortizoare, am mai montat furtune de frana mai lungi, suporti relocare amortizoare spate, bara transversala mai joasa si bucse excentrice pt corectie puntea fata. Au ramas scurte 2 furtune de vacuum fata (comandat, urmeaza sa le schimb) si un cablaj fata, pe care l-am tiganit cu un surub mai lung si niste piulite. Mai trebuie o geometrie acum, volanul e spre stanga. Daca tot era pe elevator, am facut si primul schimb de ulei la 8000km.
    4 points
  33. 253.000 km Schimbat discuri si placute fata spate plus bucsele trapez fata. Discuri cu continut marit de carbon de la TRW, placute tot TRW ceramice ( low dust ). Bucsele trapez vechi au fost Lemforder si au tinut cam 30.000 km. Acum am mers pe Meyle HD. Bucsele sunt aproape pline si in teorie ca si anduranta ar fi peste cele originale.
    4 points
  34. Revin cu un update legat de 2 lucruri ramase pe lista de proiecte de la Captiva: 1. Navigatia cu Android: a venit, am montat-o , a fost ceva debugging de facut insa i-am dat de cap. Cand reusesc sa montez totul la loc pun si poze, momentan mai am de tras un USB si de modificat un pic unitatea audio ca sa nu am cabluri trase prin fata. 2. Jantele de iarna: astea aratau cam rau de cand le luasem, asa ca le-am facut un refresh - am sablat zonele corodate, am smirgheluit jabntele cu smighel de 600 si 1000 apoi am dat cu wash primer pe zonele unde ajunsesem la aluminiu, apoi grund filler, apoi vopsea. Am avut noroc ca nu a trebuit sa smirgheluiesc fillerul, a iesit smooth. Vopseaua asta de la Parkside cica e rezistenta la zgarieturi, lovituri, combustibili etc, asa ca nu am mai luat lac. O sa vad dupa o iarna daca am facut alegerea corecta sau nu 🙂. Momentan sunt foarte multumit de cum au iesit, vopseaua are multe particule metalice si se vad frumos in lumina. Drumuri bune!
    4 points
  35. Tacerea mea de pana acum a fost legata de faptul ca nu am mai facut mare lucru la masina. Undeva in toamna trecuta am rupt 1200 de lei si am revopsit pragurile, urcand inaltimea stratului de Teroson pana aproape de portiere (piticul meu de pe creier). Anul asta lucrurile mergeau bine, pana am observat ca imi cam miroase a antigel in compartimentul motor. Mai disparea si antigelul asa un pic dar am zis aia e...mai rezista. Si acum doua saptamani dupa ce i-am dat un pic forja, nu a mai rezistat, a inceput sa curga de-a dreptul cu tupeu. Asa ca m-am infiintat la service-ul meu obisnuit, unde mi-au dar o veste extraordinara, curge carcasa pompei de apa dar pentru ca tot trebuie sa umble acolo, ei recomanda si schimbarea pompei si a curelusei de antrenare. Deja vreo 1500 + manopera. Si daca tot mi-au dat jos galeria de admisie de care ma tot plangeam eu, meh, hai sa o schimbam si pe aia sa economisesc la manopera viitoare. Totalul 2800 la care o sa se mai adauge 300 pentru o polishare de faruri si vreo 120 pentru schimbat cureaua de accesorii. Mi-am cam consumat bugetul de investitii pe anul asta si taman azi dupa ce am luat masina am descoperit ca m-a lasat senzorul de marsarier de pe cutie. Maine ma infig in problema sa vad ce iese. Dar motorul, oh, motorul toarce asa bine cu noua galerie, zici ca e masina nou. Si trage cu pasiune. I love it!
    4 points
  36. Ultima poza, inainte sa plece la Targu Mures 🙂 Masina s-a vandut, se poate inchide. Continuam noul proiect.
    4 points
  37. Oficial de Vineri, Leganza si-a reintrat in drepturi depline ( am stricat masina de la munca :)) ) , A primit saptamana trecuta un capac de motor de Evanda, acopera mai mult motorul, fata de cel original si arata o idee mai bine tot compartimentul motor. De cand am vazut pe Mosul lui @Salex inelele astea cromate am zis ca trebuie sa imi pun si eu neapărat , altfel nu functiona masina cum trebuie , mi-a luat cam 2 ani sa le comand :)) , dar vorba aia mai bine mai tarziu decat niciodată. Mai trebuie sa ii fac neapărat o geometrie, nu am reusit sa o fac pana acum, sper doar sa nu stric "antilopele" pana reușesc sa o fac. Ca urmatoare lucrari importante ca sa spun asa, ar trebui schimbat lichidul de frana, la ce negru si frumos e, tind sa cred ca are niste multicei ani , sa rezolv o pierdere la o conducta de servo, si o revizie la etrieri, nu imi place deloc cum se simte pedala
    4 points
  38. In seara asta, la intalnire, am schimbat difuzoarele fata si am pus sticle de oglinzi incalzite. Sunetul e mult mai bun, parca acum suna mai bine pe fata, iar oglinzile sunt perfect functionale, legate la dezaburire (ca si pe original). Japonezul a tras cablajul pana la mufa de pe usa, taiat firele, cositorit, izolat si tras in carcasa oglinzii.
    4 points
  39. O sa pun poza asta, si nu o sa zic nimic :))
    3 points
  40. De stiu eu bine, modelul asta de presuri trebuiesc aerisite odata pe saptamina, atirnate pe bara de batut covoare si sterse pe ambele parti cu piele de caprioara, fie laveta microfibra. Ce-mi plac glumele mele ! 😅
    3 points
  41. In weekend mi-am facut de lucru cu niste maruntisuri (si cateva beri pe langa). Priza dubla usb si am inceput sa pregatesc terenul pt spalatoarele de faruri. Vas universal de pe aliexpress, buton aliexpress dedicat (scoasa piedica ca sa devina cu revenire), pompa de faruri de Ford, suport "home made" dintr-o bucata de tabla de aluminiu (nu-i frumos, dar e functional). Dupa cateva teste (in cada), am ajuns la concluzia ca voi folosi duze universale cu 2 jeturi, sunt cele mai puternice. Cu ocazia asta am montat o tablita pe suportul bateriei, pentru prinderea releelor suplimentare.
    3 points
  42. Bătrânul Cielo a revenit de ieri pe străzi. Nu pentru că abia ieri a fost gata, ci pentru că, având în vedere nebunia cu Paștele și 1 mai, n-am ajuns să-l iau. A pornit la sfert după aproape 3 săptămâni. S-au schimbat următoarele: -curea de distribuție -garnitură chiulasă -simering ax cu came -garnituri evacuare/admisie -supape admisie/evacuare + simeringuri -garnitură termostat -garnitură capac culbutori -antigel G12 -ulei GM 10w40 -prezoane strângere chiulasă Ar mai fi trebuit apărătoarea de la distribuție pe care s-au cam chinuit să o pună la loc întrucât e ruptă. Din păcate, n-am găsit așa ceva pe nicăieri. În rest, trebuie să pun un tester să văd de ce mi se aprinde check-ul. Bine, se aprinde și dispare după un timp, după revine și tot așa. Ce am observat e că nu revine la mers 100% constant. N-am observat alte simptome, deci bănuiesc că o fi de la vreun senzor ceva (VSS sau cel de la cutia filtrului de aer).
    3 points
  43. Subscriu, la vopsirea in camp electrostatic, daca pregatirea a fost facuta corect, atunci vopseaua intra in porii metalului si "se lipeste" de acesta. Ce s-a intamplat la tine imi pare ca este o problema de corodare la suprafata aluminiului, probabil aparuta de pe vremea vopsesei vechi. Aceasta nu a fost corect adresata de service-ul care a vopsit jantele, in mod normal partea corodata trebuia indepartata cu smirghel/ perie de sarma pe polizor pana se ajungea la luciu metalic. Apoi se sableza, se aplica grundul electrostatic si se vopseste. Ca idee am avut acelasi "pattern de corodare" in jurul gaurii centrale si a gaurilor pt prezoane la jantele mele de iarna, de aceea banuiesc ca si tu ai avut ceva similar. Eu am curatat cu perie de sarma pe bormasina, apoi smirghel, apoi sablare, apoi apoi am aplicat grund tip "etch primer" la spray. apoi 3 straturi de vopsea pt jante la spray, fara lac. Bineinteles ca am degresat inainte de aplicarea etch primer. Nu am avut probleme sa crape la strnagerea prezoanelor, echilibrare nu le-am facut inca. Ma asteptam sa am probleme cu ele de la praful de la frane pt ca nu am aplicat lac, insa cel putin pana cum s-au curat f usor si fara urme. Daca ai corectat cu vopsea direct pe janta si va sari din nou vopseaua iti recomandc sa cureti local aluminiul expus cu un Dremel pana la luciu metalic, apoi etch primer, apoi vopsea. Asa vopseaua va adera bine pe aluminiu.
    3 points
  44. Dupa incidentul cu alternatorul, masina a zacut la niste prieteni in curte , mi-am facut viata cu un Megane dizel :)) Daca tot sta masina pe dreapta, am reusit sa imi polishez si eu farurile, ajunsesera in culoarea caroseriei , dupa polish a fost aplicat lac pe ele, inca am dubii daca sa le pun si folie. Fiind in curtea unui garaj am profitat de ocazie sa imi dau bara spate jos, sa spal tot si sa imi pun senzori de parcare ( nu am stiut niciodata cat de mare e masina asta :)) ) . Probabil mai profit de masina de imprumut inca vreo luna , dupa iau Leganza iar la mers. Anul asta mai mult a stat, 4 luni am mers cu masina de la firma, iar de aproape 2 luni cu Meganu :)) Urmeaza sa rezolv si problema cu planetara, ar trebui sa am pe acasa ( cine stie exact unde, dar trebuie sa fie) o planetara de la Leganza de piese, din doua ar trebui sa iasa una buna, nu?
    3 points
  45. Nu are nevoie de portbagaj pe plafon, ce nu intra in portbagajul ei are loc pe bancheta. Carlig de remorcare are, detasabil si detasat, dar... nu remorchez nimic. Vreo 5700km in concediul asta, facuti fara mari evenimente. Buc-Oradea-Cracovia-Berlin-Munster-Berchtesgaden-Austria-Hunedoara-Buc. Rotile nu par f bine echilibrate, pe la 100-120 apare o vibratie. Geometria nu e nici ea facuta prea bine, volanul e usor spre dreapta, mi-am dat seama abia cand am plecat la drum cu ea. Top speed 209 km/h pe gps, consumuri foarte bune prin afara (cam cu 1l/100km mai putin decat pe la noi), cu exceptia unei zi cand am alimentat de la Aral.
    3 points
  46. Epica a zacut pana sambata, cand m-am dus sa indrept si echilibrez jantele (una singura era de indreptat) si sa inlocuiesc anvelopele fata (pe spate mai la toamna). Am mers tot pe Khumo ha32. Aveam acasa de ceva timp si un set de inele de centrare, mereu uitam sa le pun. Cele vechi erau sparte, unul singur a mai ramas intreg din 4. Intre timp am cumparat "un portbagaj" de piese, adica kit de ambreiaj Luk si volanta GM, kituri de reparatii pt etrierii fata, un alternator sh refacut (cica, vedem), burduf planetara GM (unul e crapat), plus alte cateva maruntisuri pt a o pregati de concediu. Astea le va face mecanicul, eu nu am nici timp si nici pregatirea necesara pt volanta (stiu ca nu e rocket science, dar nu imi permit sa stric ceva). Iar la alternator e cu motor lasat in jos, greu accesibil.
    3 points
  47. A venit modulul de inchidere centralizata din China, il asteptam cu mare interes insa dupa ce l-am montat parca mai tare facea so...nu era ala neaparat problema. Un lucru bun este ca acum inchiderea din cheie functioneaza de la o distanta mult mai mare. Dar am rezolvat pana la urma problema, este o mufa cu 8 pini care intra in releu si m-am apucat sa-i scot pe rand, neavand o schema electrica, dupa ce am scos al2-lea, am testat, se inchid/deschid toate usile, nu mai armeaza aleator deci pentru mine e problema rezolvata. Ce rol avea cablul, habar n -am😁 Cred ca pana la urma problema porneste de la manunchiul de cabluri dintre usa soferului si caroserie, pe acolo am vazut la altii ca se toaca cablurile insa e ceva prea migalos pt mine. Am schimbat intre timp si ulei pompa servo , am folosit Mannol cu norma Dexron II-D exact cum este specificat in manual. Parca sa zic ca acum merge putin mai usor servo in rest nimic schimbat intrucat nu aveam zgomote sau alte probleme nici inainte. Schimbat si lichid frana Ate Dot4, acesta era efectiv namol! O singura data in viata masini s-a umblat la el atunci cand am avut problema cu un etrier spate. Pedala de frana este mult mai teapana dupa interventie. Cam atat pentru moment.
    3 points
  48. Salutare! M-am intors duminica din vacanta de 1 mai + Paste. Am facut cu familia aproximativ 1100 km intr-un tur prin tara: Predeal, Baile Tusnad, Praid, Viscri + retur si plimbari prin imprejurimi. Masina s-a comportat excelent, in sfarsit merge ca atunci cand am cumparat-o 🙂 . Am mers in general calm, dar au fost si zile/ zone in care am tras de ea, inclusiv pe serpentinele de la Brasov unde am mers sportiv. Am scos-o si pe cateva drumuri forestiere unde a trebuit sa merg cu grija. Consumul mediu general a fost 8.5l/100km, deci un consum bun pentru stilul de mers si pentru zonele muntoase. Ca impresii fata de inainte de reparatie: - trage mai bine de la turatii mai joase. - simt vibratii mai putine cand este subturata, chiar si la deal. Inainte masina incepea sa vibreze daca incercam sa urc o panta usoara in a 4-a cu 2000rpm spre exemplu. - a disparut complet lag-ul pe care il aveam cand ajungeam pe la 3600 rpm pana la 4200 rpm. Inainte simteam ca si cum as lua piciorul de acceleratie in intervalul asta de turatie, se comporta destul de ciudat. Dupa ce am schimbat motorina cu cea superioara am simtit o imbunatatire, insa doar dupa reparatie a disparut complet. - consumul a scazut cu aprox 0.5 l/100km in conditii similare de exploatare. In concluzie daca masina merge ciudat, e o idee buna sa verificati injectoarele 🙂 . Ma bucur ca am reparat-o si ca in sfarsit ma pot bucura din nou de masina. Ma gandesc serios sa ii fac update la unitatea multimedia, am gasit ceva interesant pe aliexpress, insa trebuie sa ma asigur ca merge afisajul climei pe nou display. Drumuri bune si fara evenimente tuturor!
    3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
 

×
×
  • Create New...