Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 03/26/22 in all areas
-
9 pointsCa tot ziceam prin decembrie anul trecut ca sunt perspective sa imi montez clima pe Nubira, a sosit in sfarsit momentul mult asteptat. La sfarsitul lunii aprilie am fost cu @mirceajo pana la Craiova unde era donatoarea, o Nubira 2 break de Germania cu ~100.000km, fabricata la mama ei, in Coreea de Sud. Dupa ce ne-am intors la Rosiori, a inceput Operatiunea Clima. Vechiul modul de AC arata destul de curat dupa 21 de ani de folosinta. Au fost necesare si ceva transferuri de fire de la instalatia donatoarei, fiind de Euro 3, iar a mea de Euro 2. La fata locului a mai fost si @Dj_Dark care l-a ajutat pe Mircea la acest capitol. Eu am notat firele si le-a am pozat, conform indicatiilor, sa fie mai usor in procesul transferului. S-a izolat, dichisit, aranjat si titirit tot. Mentiune. In momentul demontarii bordului, s-a constatat ca erau slabite suruburile din dreapta pentru acel cadru metalic. Din ce am inteles, ar fi "boala" lor. Before: After: Si poza cu maestrul: Inca nu am instalat tubulatura care vine pe sub scaunul soferului si al pasagerului, fiindca mocheta de clima era murdara si am zis sa o dau la curatat inainte sa o schimb. Mai trebuie reincarcata instalatia cu freon si inlocuit senzorul de temperatura exterioara, ca da eroare pe panoul clima. Noroc ca am gasit unul nou la Unipart Craiova. Si ca tot vorbeam de noroc. Fix inainte sa plecam din Craiova, zarisem pe un raft ceva casetofoane, inclusiv unul care avea si magazie integrata, asa ca am zis sa ma duc sa imi arunc o retina. Cand ajung mai aproape in zona respectiva, langa raft trona frumos un volan cu piele si comenzi de Nubira. Reactia mea a fost "Mirceeea". L-am prins la 50 lei. Zilele trecute l-am predat la retapitat. Nu in ultimul rand, daca tot a fost demontat bordul si deconectat caloriferul, am schimbat si antigelul, ca au trecut cativa ani peste el.
-
8 pointsLa "marele risc" am luat un bloc motor de pe eBay, de undeva de prin Polonia. Blockul este (sper) de la un GM 2.0 LTG, adica exact ce i-ar trebui Nalucii, doar ca fost "recoltat" de pe un Cadillac. Mama mama ce corceala o sa rezulte ... daca se potriveste 😆. Riscul asumat a derivat din costul relativ mic al jucariei, 195 EUR cu tot cu partea inferioarea, plus 120 EUR transportul. Comparativ, in US am gasit la 500USD cel mai bun reper similar, dar fara partea inferioara si fara sa mai discutam de taxe vamale si cost transport. A sosit zilele trecute, am avut emotii legate de uzura camasilor. Din fericire este ZERO, dar sper sa nu apara surprize de tip ovalizare sau conicitate. In faza empirica am putut doar sa constat ca nu exista niciun pic de uzura la PMS, nici macar depuneri nu am gasit. De aratat arata cam asa, sper sa arata la fel de bine si sub capota Nalucii. Vedem in curand ce iese de aici
-
8 pointsGata, suntem legali, am facut asigurare (800 RON) pe un an, ITP (a iesit bine la noxe desi mie mi se pare ca miroase cam tare evacuarea) si am fost cu ea joia trecuta in Bucuresti. Totodata am facut geometrie si echilibrat roti, cu ocazia asta am aflat si eu ca roata dreapta fata are camber 2 grade si nici fuga nu e extraordinara (mai aproape de cabina decat de bara. Cel mai probabil bascula stramba (masina a fost lovita pe partea asta, nu stiu cat de grav, dar are aripa si juma' de usa revopsite) O sa schimb bratul prima data dupa care daca nu se rezolva, jamba. Pana atunci, poze si drumuri, a iesit din rodaj teoretic, am 1000+ km.
-
6 pointsMoah, 10 ani, chiar. Foarte bine se simte, injura prafu' din minunata urbe, ca d-aia ii fac reviziile conform graficului de "drumuri grele". Am ajuns la aproape 164000 km, anvelope noi Grabber AT2, amortizoare noi Raptor HD, polish la faruri si folie ca incepusera sa se ingalbeneasca, pus carlig de remorca, uzualele uleiuri/filtre, acu' urmeaza sa-i schimb curelele si amortizorul de directie. Mi-am gasit frumosul capac de roata in parcare, spart la prindere si pus pe roata de rezerva; nu stiu daca s-a rupt singur sau au tras de el incercand sa plece cu rezerva si i-a deranjat lantul antifurt suplimentar pe care-l pusesem 😠 cert e ca nu gasesc altu' si varianta cu husa nu ma da pe spate. Iaca si poze de la ultima sesiune, pentru (probabil) ultimul CASCO facut.
-
6 pointsAș zice că se cuvine un refresh... Mașina a trecut cu bine de ITP și anul ăsta. A venit motorașul pentru geamul față stânga, nou și original, 2 buc bucșe bară stabilizatoare, tot originale, o monogramă GLE, vreo 5 buc cleme conducte, 2 buc Lucas dreptunghiular, de asemenea originale. Plus ce a venit de la Rădăcini, ansamblul ștergătoare , 2 buc arcuri față, 2 buc bucșe brațe, un comutator pentru capac alimentare + portbagaj și cam atât... N-am apucat să desfac ce a venit de la Rădăcini. Și, bomboana de pe colivă, ceva ce-mi doream de mult prea multă vreme, compresor AC, nou nouț, original, cu sigilii și tot ce trebuie. Când am văzut că este exact ce am eu pe mașină, l-am luat fără să stau pe gânduri, chit că m-a rupt la bani. Dacă nici ăsta nu dublează valoarea mașinii... Pe termen scurt, urmează să montez mecanismul ștergătoarelor. După cum am mai zis pe aici, al meu are joc măricel. Ar fi fost de făcut și geamurile, dar ghiciți ce: s-a stricat comanda centrală (o chinezărie ordinară). Bine, nu toată, doar butonul de la geamul stânga spate. Oricum, nu mă aștept să mai țină mult. Originală nu se mai găsește, iar chinezării recomandate ca fiind ,,coreene" (am observat că se practică des în cazul pieselor Daewoo de proveniență dubioasă) nu mai pun. Îmi trebuie și două comutatoare pentru geamul din dreapta, respectiv pentru unul din spate. Aceeași belea, nu se găsesc decât ,,coreene". O să mai caut și le fac cu proxima ocazie. Fix când mă gândeam dacă e ok să păstrez comanda actuală și să iau două butoane coreene, având în vedere că nu fac abuz de geamuri 😀. Și până la reparat AC mai e cale lungă: nici urmă de uscător (butelie) și de conducta de înaltă presiune. Ar fi o butelie la Rădăcini, dar e de R12 și nu merge la mine, nu din informațiile pe care le-am cules. Vreau să fac totul ca la carte, mai ales la cât am dat la compresor, deci mai aștept.
-
6 pointsIeri a fost o zi mai rece, asa ca fara chef de tavaleala m-am apucat sa schimb uleiul de la cutia de transfer. Masina are acum 139400km. Din fericire nu am gasit aproape deloc span in ulei, doar foarte putin prins de magnetul de la busonul de golire. Am verificat uleiul cu o lanterna puternica si nu am vazut span de aluminiu, ceea ce este de bine 🙂 . Vechiul ulei avea numai 43000 km, deci urmeaza recomandarea celor din SUA de a-l schimba la 20000-30000 mile (32000-48000 km), dar era destul de negru, probabil din cauza coatingului de pe angrenaje. La schimb am folosit ulei de la Liqui Moly 75W90 full synthetic (cod producator 1024), special pentru angrenaje hypoide, adica fix ce recomanda in manualul utilizatorului. pretul a fost de aprox 120 lei/ 1 litru. Schimbul l-am facut cu ajutorul unei "siringi" de 500ml (vezi cutia), dar care s-a dovedit cam petarda (trage aer prin spate in loc as traga ulei). Dar si-a facut treaba, am tras de vreo 4 ori ca sa fiu sigur ca am facut plinul. In final pun cateva poze. In ultima poza se poate vedea ca am imbracat evacuarea in banda izolatoare termica. Asta pentru ca se pare ca una din cauzele pentru care cutia de transfer cedeaza usor la Captiva model >2011 este ca GM a facut economie si a scos scutul termic care era pe generatia 1 de Captiva. "Bandajul" l-am facut acum aprox 2 ani cu ceva emotii pt ca arborele cardanic e vecin cu el 🙂 . Din fericire vad ca sta foarte bine si nu sunt semne ca s-ar desface, coliere isi fac treaba.
-
6 points"Azi" a fost putin mai tarziu, dar s-a rezolvat. Frumos... ce sa zic. Eu sunt enorm de multumit. Si ma bucur ca toata munca n-a fost in zadar. De bani nu mai spun nimic. Cert e ca-mi parea rau daca plecam fara sa cumpar jantele. 😁 Ca impresii, cu anvelopele noi, bineinteles, se simte mai lin, mai putin zgomotos si parca fara vibratii. Asta pot sa spun dupa 35 km de proba. Piulitele comandate s-au dovedit a fi ce trebuie. Capacelele au o tenta galbuie, am avut dreptate. N-are nimic. Lacul in surplus n-are cum sa dea gres. Acum ce sa zic... sa am grija sa nu le julesc, sau mai rau, sa le sparg... 😔 Jante "noi", masina murdara.
-
6 pointsS-a facut asigurare, ITP si de 2 saptamani e in Bucuresti. Dupa vre-o 700 km si 60 litri de benzina concluziile sunt urmatoarele: Toba este foarte zgomotoasa, sau am imbatranit eu, drept urmare o voi inlocui cu ceva mai linistit, cel mai probabil revin la stock 🙂 Parca pica un rulment pe spate, parca se cam aude (sau o fi cauciuc stramb) dar pana nu schimb toba aia nu imi dau seama. S-a incarcat cu freon dupa schimbarea radiatorului si bobina compresor, instalatia functioneaza, vedem pe calduri mai mari eficienta. Geamul stanga iar face figuri, trebuie ajutat cu mana pe ultimii 3 cm, altfel se "haieste"spre fata si da inapoi. Cel mai probabil chederul e de vina, in rest am schimbat tot. Dreapta se pare ca functioneaza corect. Parca bate usor ceva pe stanga fata la denivelari. Cam atat, acum cele bune 🙂: Farurile sunt belea, cele mai bune faruri dintre toate masinile mele, lupe + geam de sticla (nu plastice ca la alea noi) + becuri philips blue vision 120 sau 150% (nu mai stiu exact) fac super treaba, o placere sa merg noaptea. Rotile sunt perfect drepte si echilibrate, nu vibreaza nimic, masina are o tinuta de drum superba, o placere la condus (daca nu ar fi toba aia). Cam atat, poze:
-
5 pointsSi a fost plug and play, fara nicio problema ! Cu sustinerea si suportul logistic al lui @mirceajo azi am ajuns la un service cu elevator, caldura, conditii de lucru mai mult decat OK. Toate sculele mele au ramas la Sibiu, asa ca trusa "de prim ajutor" a lui Mircea a fost la mare inaltime. Operatia a decurs atat de rapid si atat de fara probleme ca nu am apucat sa facem prea multe poze. Totul a mers snur de la cap la coada, deja Piulita si-a reintrat in toate mintile si maine e gata de un nou drum spre Sibiu :)). Enervant de tot agregatul, chiar nu s-a simtit aproape deloc operatiunea la justa valoare. Toate suruburuile s-au desfacut singure, parca se speriau efectiv de cheie. Conectorii, la fel ... Am si facut misto cu Mircea de apucaturile vechi de impatimiti Daewoo. Pentru a fi mai usor de accesat prinderile turbinei, am dat jos catalizatorul, ocazie cu care am curatat putin cele doua sonde Lambda si am suflat si fagurele. Doar asa, de intretinere. Doua consecinte s-au vazut imediat dupa ziua de azi. 1. Cuplul la turatii scazute a revenit in totalitate. Nu ajunsesem la probleme serioase, dar tot se simte diferenta. 2. Consumul urban a scazut notabil, ramane sa vad maine pe extra-urban cum stau lucrurile. Aici nu se vedea mare lucru nici inainte, pentru ca regimul de turatii si plecarile de pe loc erau oricum mult mai limitate. Turbina veche Turbina noua Urechea f deformata a tijei ce actioneaza Wastegate-ul. In realitate arata mai rau ca in poze. Fata de ax, jocul era cam de 3-4mm. In pus am gasit uzura de cca 1mm si la ax ! Wastegate-ul cu axul mentionat mai sus. Se vede acolo (mai greu) santul de 1mm, poate chiar mai mult. Tot in poza asta se poate vedea axul care intra in capacul turbinei si actioneaza pastila Wastegate-ului. Se vede cum arunca un pic de fum, deci se poate deduce cat de mare era jocul de acolo. Am facut si filmulete, dar nu se justifica sa incarcam aiurea forumul. Gazele scapate pe la axul aflat in discutie au innegrit putin si scutul de protectie al turbinei. Inspectia finala :D. Dupa ce am inchis totul si am pornit motorul, evident ca a iesit ceva fum de la arderea antigelului si uleiului. Normal ca am dat cat s-a putut de mult cu spray , dar tot au mai ramas urme. Dupa ce am plecat de la atelier, am facut un mic rodaj pe CB. Cand am ajuns acasa, Piluita torcea fara sa pufneasca fum si fara sa mai zornaie sub capota. Una peste alta, operatiunea a fost un succes total, super multumit de prietenul chinez. Piesa OE, totul in grafic ... se pune intrebarea daca se justifica reparatia turbinei vechi ... Cativa prieteni deja au zis ca nu 😄 Multam Mircea, pentru tot !
-
5 pointsIar asa pe final de vara prin august am avut o revelatie.. trebuie sa vopsesc etrierii ca nu mai merge. Am ales un rosu mat pentru etrieri si negru mat pentru discuri, ambele pt temperaturi inalte de la Dedeman motorsport. Da stiu, trebuie sa repar aripa spate si sa vopsesc jantele.. urmeaza. Tot in august am avut parte de o alta mica filmare din partea lui Bratu, las link-urile de pe Instagram si Tiktok (depinde ce folositi, eu am facut cont pe tiktok doar sa-l vad): https://www.instagram.com/reel/CkSwNikj8DI/?utm_source=ig_web_copy_link https://www.tiktok.com/@bratudor/video/7157676955876216069?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 si alte poze.. de luna asta :)) Gata sunt la zi 🙂
-
5 pointsNormal ca in procedura de rezolvare am observat ce motor jegos am iar week-end-ul urmator a intrat la curatenie si sa ales si cu schimbarea tevii principale de apa din spatele motorului (o aveam noua si OEM, era pacat, ca tot am schimbat antigelul): O sesiune foto din diverse locatii printre care si o intalnire cu un coleg de la pitesti (nubira argintie) si a se observa ca am pus becuri noi "ïn bara" : P.S. Si pustiu care a vrut neaparat sa bage benzina.. :)))
-
5 pointsMai stergem praful, am achizitionat niste filtre de benzina gen dacia 1310 cu gandul sa le folosesc la apa sa filtrez rugina din ea. Motivul, desi am schimbat-o de 2 ori tot e putin murdara de cand am refacut motorul. Din pacate nu prea am reusit fiindca toate filtrele (4 la numar) s-au inbacasit relativ repede, in cateva minute nu mai trecea nimic prin ele. Metoda folosita a fost pe furtunul de retur dela clapeta de acceleratie in vasul de expansiune si ca sa fiu sigur ca am debit am obturat si furtunul care duce in caloriferul de caldura cu un cleste. Am folosit 2 la asta si 2 la aia verde, acelasi rezultat. Dupa prima tura le-am suflat in sens invers cu aer sa se mai desfunde si repetat, acelasi rezultat, s-au infundat la loc in 2 minute, deci daca mai are cineva ideea asta sa stiti ca nu functioneaza 🙂 La final, am avut un moment de pensionar, stateam in ea pornita in garaj si ascultam radio pe tank-ul original, era si niste muzica din anii 90, la fix 🙂
-
5 pointsAm incercat pe ventilatie cu treapta IV, aer proaspat si, intr-adevar, (cred) nu a mai decuplat. Cum am dat pe treapta I, parca incepuse sa decupleze. Am bagat in termometru in aeratoare si, cel mai putin, am avut 7.5 grade celsius, cu 20 de grade afara. Ce credeti ca am facut tacit? ...Mi-am pus ce mi-am dorit, de cand am masina: ceas de bord original. Am studiat forumul (traiasca el), am dat - cu greu - peste mufa cu fire, am tras o gaura in bord cu letconul si am finisat cu un cutter. Bine ca m-am ales doar cu o zgarietura pe bord, care nu prea se vede. Nu conteaza. 20 de lei m-a costat ceasul, singurul la ora actuala pe 'net. Am mai vazut la englezi, dar la 20+ de lire, plus termen de livrare enorm, nu mi-a trebuit. Si o poza cu Micul Gigant.
-
5 pointsA/C FUNCTIONAL!🥳 In sfarsit, minunea s-a intamplat. Am scapat si ieftin, 170 de lei. S-a facut test de presiune pozitiva, apoi testul de vacuum, efectuat cu aparatul. Sper sa tina... Inainte sa punem aparatul, am testat si valva de la conducta veche si, bineinteles, pierdea. Asa ca s-a inlocuit. Adaugat 550 ml de freon si 2 gr de substanta de contrast (ca nu mai avea). Ulei avea compresorul (sper). Ce nu-mi place e ca decupleaza compresorul des. Merge la inceput cateva minute, dupa care decupleaza la minut, sa zic asa; nu am cronometrat. Singura chestie ce-mi vine in minte, e senzorul de pe vaporizator. Ma gandesc la faptul ca proba AC-ului, facuta la 19 grade, face ca vaporizatorul sa inghete (sa se raceasca mult) si din cauza asta. Nu stiu... Mecanicul, care are Spark, a spus ca si la el e aceeasi situatie. Si ca la Loganuri e la fel. S-a uitat la presiuni, a spus ca sunt bune. Nu mai conteaza si nu ma mai intereseaza. Sa mearga! Sa fim sanatosi si vedem la vara; mai e mult pana atunci. Dar rece baga bine. Nu am avut sa-i punem un termometru, dar e ce trebuie. Inca ceva: asemanator zicalei multora, cum ca te ia vantul cu Matizul cand trece un tir pe langa tine, la fel e si aia ca nu mai trage deloc motorul, cu AC, e fix-pix. Da, e adevatat, il inmoaie nitel, dar nu-l stoarce de tot. Oricum si fara AC, tot blegeala era. Si cand trece tirul, se simte si-n masini mai mari/grele.
-
5 pointsVineri a venit in sfarsit randul flexibilului, iar sambata am schimbat uleiul si filtrul, la aproape 1500km de la rk-ul motorului. Aprox 155.900km in bord. Ieri a facut si un drum de 450km, cu 4 oameni la bord, viteza in jur de 105km/h (si 55-57 in localitati), cu cateva accelerari in depasiri si putin offroad usor... s-a comportat bine, la plecare am folosit si ledbar-ul, excelent in padure.
-
5 pointsWow ... aproape s-a dus anul si nu am postat nimic ... Fata de alti colegi care au reusit sa se mai delecteze cu d'ale mecanicii, m-am cam lasat pe tanjeala. Dar ma bucur cand le citesc topicurile 🙂 Am redenumit topicul asta, asa reflecta mai bine postarile. BEE a trecut prin mai multe faze, il mai alintam cu Biulizta sau Piulitza. Genial agregatul, o sa ocupe cea mai mare parte a postului asta intrucat Naluca a cam stat pe bara anul asta. De ce ... Odata cu incheierea starii de alerta am inceput sa facem naveta saptamanal Bucuresti - Sibiu. Asta a insemnat cam 1000km pe saptamana pana la finalul lui Iulie. Coroborand cu explozia preturilor la benzina (si nu numai, evident), BEE a venit ca alegere normala pentru naveta. Mai ales in conditiile ca eram doar 2 pasageri + 2 laptopuri ... Daca am in vedere ca BEE a fost cumparat online si livrat in Ro pe platforma si ca nici macar nu am stiut cat de bine accesorizat este l-am declarat BEST BUY ever. Pana in momentul asta "a strans" aproape 30.000km si nu a dezamagit la absolut niciun capitol. Pretentiile lui Buflache (sa aiba oglinzi electrice si un motor care sa nu moara la ralanti cand pornesti ACul 🤣) au fost depasite cu mult. Se aseaza excelent la drum, dinamica este comparabila cu a Leganzei, nu am identificat niciuo buba ascunsa ... practic m-am ocupat doar de mententanta periodica ... cu mici exceptii. Prima a venit in primavara, din partea franelor. Placutele erau undeva cam la 60-70% din viata asa ca am zis ca ar fi util un reset, sa stim cum stam. Cu ocazia asta + initiativa dedicata Nalucii, BEE s-a ales cu un set complet de EBC Greenstuff si discuri fata noi. Solutia veche era full TRW, franele au fost ff bune, cu usoara scadere de performanta la incarcare mare (si da, o da ... a carat BEE la ciment de s-a plictisit ...) si uzura intensiva repetata. Ma rog, fading, bla bla, stiti despre ce e vorba. Cum sezonul dedicat constructiilor, betoanelor sau gradinaritului nu era inca inceput, i-am dedicat lui BEE putin timp pentru "estetizarea" sistemului de franare. Am cumparat pistol de sablat, vopsea termo-rezistenta, rabdare, bere ... A iesit ceva de genul: Petele de rugina de pe discurile spate sunt doar "de impresie" au aparut dupa degresare, spalare etc. Ca element "amuzant", uscarea s-a facut la cuptor :)) Desi Buflache a fost impotriva si nici eu nu ma dau in vant dupa colante, stelute etc. am decis totusi sa il branduiesc pe BEE, in speranta ca soferii din spate tin cont de emblema si nu practica stilul "supozitor". Luni dimineata am constatat ca e degeaba, un coleg de trafic cu un Logan a iesit efectiv de pe carosabil, la o franare destul lejera, doar ca sa nu ne inspecteze portbagajul. Poate ca omul a citit, dar nu stia despre ce e vorba. Nu a fost singurul. Cu ocazia lipirii sticker-ului, mi-am satisfacut o curiozitate. Inca de la inceput nu am inteles motorizarea lui BEE. Motor de 1 litru cu 115CP si (parca) 170 Nm pe o masina de doamna (sa fie clar ... are parasolar cu lampa la sofer !) nu prea cadreaza. Am bagat de seama ca inscriptia "Turbo" e scrisa cu negru, ceea ce nu am vazut la alte Corsa. Oarecum am dezlegat misterul, dupa ce m-am pus iar pe cautat pe Mobile.de. Se pare ca motorul asta e preluat de la divizia OPC. Oricum ar fi, merge bine. Zi-mi si mie, care ai da jucaria asta pe o masina electrica ... Fara efort, autonomie reala de 1200km ... no comment. Din categoria probleme, as incepe cu unele independente de masina. Am prins faimoasa grindina din Sectorul 6 ... Luata in plin, in curtea Politehnicii, unde chiar a fost nasol de nasol. Am gasit rapid niste copaci care pareau mai rezistenti, am scapat fara urmari vizibile. Dupa ce am zis ca va fi dauna totala, in zilele urmatoare cu greu am reusit sa gasesc 2 infundaturi aproape invizibile. M-a mirat tabla, nu imi da absolut nicio senzatie de "solid". Urmatoarea problema a venit din partea consumului. Brusc a crescut la 5/100, aparent fara absolut niciun motiv . Totusi, la una din reprizele de urcare pe Dealul Negru am simtit o foarte mica ezitare la o accelerare. Imediat am constatat ca bujiile erau "depasite" de evenimente. Cel mai probabil au fost bujiile din fabrica, mult laudatele "Iridium" care ar trebui sa tina 100.000km. Cum BEE trecuse de 80.000 am zis sa ii fac un cadou, asa ca i-am luat un set nou. Curios, nu sunt foarte multe variante ... si toate sunt foarte scumpe. Pe bucata, cred ca a fost 125 lei, mult mai scumpe decat cele ale Nalucii, tot "Iridium". Am zis "treaca-mearga", BEE are nevoie doar de 3 😂 Pe partea de probleme "reale", am avut ceva de furca cu electrica. In primul rand, sonda Lambda a fost rontaita de soareci sau alte rozatoare. Masa mare ... am cel putin 4 matze in curte ... Doua fire ramasesera fara izolatie, a fost o intamplare ca am descoperit. Asta era chiar Duminca trecuta. Partea buna a fost ca Marti am fost la ITP, luat fara nicio problema, inclusiv pe partea de noxe, semn ca izolatia pe care am improvizat-o a mers bine. Ca fapt amuzant, prezenta lui BEE la ITP mi-a amintit de episodul in care a sarit Leganza de pe standul de frane, la actionarea franei de mana. Acelasi lucru l-a facut si BEE, am uitat sa mentionez ca dupa montarea EBCurilor i-am facut si reglajul franei de mana. Daca masacrarea firelor sondei inca nu ar putea fi considerata o problema a masinii, avem totusi si asa ceva. Ca la mai toate hatch-urile/break-urile, exista un Calcai al lui Ahile la cablul hayonului. Dupa ce am facut niste cumparaturi grele, am avut surpriza ca portbagajul, actionat exclusiv electric, sa nu mai vrea sa se deschida. Am mai observat ca nici stergatorul nu merge, becul central de frana nu dadea semne de viata, nici becul de mers cu spatele si cel de ceata. S-a lasat cu ruperea unui decor de plastic, am reusit sa accesez broasca si sa deschid portbagajul. Dupa care, pas cu pas, am ajuns aici: Un fir de masa complet sectionat (firul albastru l-am pus doar ca sa iau masa de pe caroserie, sa pot verifica ipoteza), un fir de "plus" cu izolatia sever avariata si inca un fir, mai putin semnificativ, de asemenea ciupit. Lipit, izolat ... rezolvat pe moment. Am constatat ca plasticul izolator este casant la toate firele, suspectez ca se incalzeste ca naiba cand masina sta la soare. In fine, pentru a nu sta cu emotii, am comandat cablaj nou. Din fericire este reper independent, piesa de schimb, problema e ca nu l-am gasit in Ro si va dura putin pana vine. Nu e bai, important este ca stiu de el. Despre Naluca nu ar fi multe de spus. Cam 2 luni de zile nu am miscat-o absolut deloc. Ba chiar am pus peste ea izolatie din aia care se pune sub parchet si plasa verde pentru a nu avea probleme cu grindina. Ideea a fost buna, au fost doua episoade care nu au afectat-o absolut deloc. Daaaarrrr ... Se pare ca imobilizarea pe termen lung si "imbracarea" au dus la o atractie diabolica ... tot pentru rozatoare. In momentul asta am o problema pe care inca nu am rezolvat-o, nu am avut timp de ea. Cred ca un drac cu dinti a rontait un cabul pentru ca bobina cilindrului 4 nu merge cum trebuie. Imi arunca P0354 si nu trage cum trebuie. Sunt sigur ca si ECU are ceva de-a face cu asta, cred ca o baga intr-un regim de avarie. Sunt sigur ca este o problema de cablaj (sau de ECU 😮 ?) pentru ca orice tentativa (lejera) de remediere nu a dus nicaieri. Schimbat bujii intre ele, schimbat bobine intre ele ... Degeaba, doar pe 4 am problema. Din pacate, parca se repeta "tineretea"... Ai cu ce, nu ai cu cine. Ai cu ce, ai cu cine, nu ai unde ... ETC. Acum am ceva timp, dar ploua intruna. Eh, se va potoli, am rabdare. Momentan am facut rost de diagrame, am scos ECU-ul, am inspectat conectorii si i-am dat cu spray de contact ... deci au fost eliminate cauzele "simple". Daca am inceput cu franele lui BEE, finalizez cu ... upgrade-ul pentru Naluca. De fapt, cronologic, cu asta am inceput ... Candva, poate imi fac timp sa le si montez ... Camera de mers cu spatele are 2 ani de cand sta in cutie 🤣
-
5 points1460km prin tara, numai munte si serpentine, animalul a mers bine, a consumat bine, usor incomoda pe drumurile din centrul tarii, aparent "ungurii" nu investesc in drumuri, ei si-au luat toti jeep, "poate numai venit rumenu pe la noi" dar sa tinut bine, inainte de plecare i-am cumparat manerele de la usile din fata, nu stiu de ce s-a facut asa urate, dar in fine le-am schimbat ma deranjau rau, am gasit la Skoda originale la pret super ok. am avut si 2 incidente minore, mi-a sarit o piatra pe lateral stanga pe una din usi, mi-a facut o zgarietura...inca una... asta e, iar la intoarcere pe autostrada, aparent unul din trimurile care vine montat pe lateralul parbrizului sa decis sa plece, banuiesc ca de la atatea vibratii, plastic vechi..plus viteza excesiva in fine, deja am dat comanda de unul nou.
-
5 points227.000 km Schimat saibe injectoare, oringuri, saibe capac culbutori. Pentru un diesel arata foarte bine. Nici un fel de depunere.
-
4 pointsSo the history of my car! (Hope et least 1 person reads it 🙂 ) I bought my first car in May of 2017, it is a Maruti 800, which I think is non-existing in Romania. I still have/love it though. (The one in the front) But it's not really for traveling home to my parents, so I needed another one which is comfortable and can handle higher speed. Since comfort was my number 1 priority (I'm not old, I just appreciate comfort over agility) I started to look at Citroen C5s (still not giving up on a nice C5). One day when I was walking home I saw a woman trying to park a Nubira II while reversing and she hit the curb, so the car started rocking vigorously, much more than an ordinary sedan would, it was like a Caddilac. Than I knew that was my type of car. So I started to read reviews on it and most of them were about how cheap, reliable and comfortable this car was. I started looking for ones for sale, and chose one which looked nice and wasn't too expansive. I managed to choose one from a mechanic (unintentionally). There is a saying in Hungary "the house of the maid is always dirty, the shoe of the shoemaker always has holes, etc..." So there was a lot needed to be replaced, coming from a mechanic. I spent a lot of money on fixing major issues, and also minor ones. Also the previous owner (the mechanic) smoked in the car, so I went through the interior with an upholstery cleaner and this was the result: The car seemed grateful until April of last year, when the head gasket was blown. I took it to a friend of my dad who (kind of repaired) the engine. Unfortunately he only changed the oil once. So there was still some water left in the oil, and the oil pump could not tolerate any water, so it gave up and the engine locked when I was driving on the highway. That was the only time she broke down. I decided to fully redo the engine, since the rest of the car was OK. The rust was previously was taken care of, and every option worked well. By the way, "unrusting": So the car was repaired and after that it passed the inspection without problems. In November of last year I stumbled upon a factory leather interior on Hungary's biggest "online scrapyard". I HAD TO buy it, so I did. Well, there was huge room for improvement to say the least 😄 I took care of it myself with professional leather care stuff (Fenice), but the leather is still a bit stiff, but it always has been in Daewoos, right? My Nubira might be the only one with factory leather in Hungary, it is unbelievably rare in Europe. Very elite group with me and @pompiliu92. Right now it functions well, there is slight friction sound in the timing, might be a pulley, so I'm goin to the mechanic tomorrow. Today she tricked me though. After a few days of sleeping she didn't start, and I was gonna carpool some ppl back to Budapest. I thought the battery was low, but I moved the battery lug a bit and it came alive. So the lugs might me somewhat corroded. But the ppl I carpooled complemented her, that it was a comfortable and calm ride. 🙂 I took these pictues today. Thank you for reading. 🙂
-
4 pointsa murit si primul balast original, cam greu cum schimbatul, procedura in mod normal se face cu bara jos, dar am reusit fara, am dat doar carenajul, si cu putin chin am reusit, spatiul ala care se vede intre traversa si balast in realitate incap cam 2 degete jumatate, in fine sa rezolvat cu unu balast nou si 1h de munca. si pt ca a fost cuminte i-am polishat si polimerizat farurile, diferenta este imensa, chiar aveau nevoie, doar ca nu gaseam timp si pt asta. in rest benzina si drumuri, aduna km.
-
4 pointsProfitand de putin timp si mergand pe prognoza meteo optimista, astazi BEE si-a incaltat slapii. Am schimbat gumele "de fabrica", Conti, DOT 4414, cu unele Michelin Primacy 3. Am prins in Octombrie trecut o promotie inexplicabila, au fost mai ieftine ca Hankook si chiar SAVA. DOT de Decembrie 2021 ... Nu atat gumele ma interesau, desi urmeaza sa revenim la naveta "de weekend" Bucuresti-Sibiu, cat placutele si discurile. Astea au facut aproape 1 an de la instalare si nu mi-am aruncat, pana acum, niciun ochi asupra lor. Discurile TRW de pe fata, puse de noi cu mana mea in 2022, s-au cuplat perfect cu EBCurile. Discurile spate doar au fost usor rectificate (cu pila si flexul, desigur :D), dar si alea arata perfect. Zero bavuri, zero santuri pe suprafata de frictiune. Se vede materialul bun (si relativ moale) al placutelor. Totusi, nici placutele nu au uzura observabila, ceea ce m-a intrigat putin. As aprecia ca "s-au dus" cu cel mult 10% in aproape 30.000km parcursi. La Leganza, la km astia se cereau schimbate !!! Regimul de mers nu este diferit, dar masa masinii isi spune cuvantul. Din punctul meu de vedere, un mare DA pentru EBC si tot asa pentru discurile TRW. Din fabrica, BEE a avut tot discuri TRW. Ca o curiozitate, observata astazi mai bine, etrierele si port-etrierele fata sunt ATE-GM, iar cele spate sunt "doar" TRW". Nu ca ar conta, isi fac treaba cu brio, dar sunt usor uimit de faptul ca un producator alege sa "corceasca" sistemul de franare. Dupa gustul meu, jantele astea de 16" se armonizeaza chiar bine cu pasajele rotilor si, de asemenea, inaltimea suspensiei as zice ca e reusita.
-
4 pointsDupa multa bibileala, taiat, gaurit, potrivit... am reusit sa indes ledbar-ul in grila
-
4 pointsFiindca am avut o banuiala, saptamana trecuta am luat placute fata/spate si un set de filtre (motorina,aer,habitaclu). Banuiala s-a dovedit a fi corecta, placutele fata erau de schimbat. Se observa 2 aspecte 🙂 In primul rand, cele din prima poza (stanga) erau uzate mai putin, am vazut si la itp ca era un mic dezechilibru. Stanga frana mai slab dar nu suficient incat sa trebuiasca corectata din volan. In al doilea rand in a doua poza (dreapta) placutele sunt tocite oblic, cel mai probabil nu au culisat corect. Ca masuri, am dat jos portetrierul in ambele parti si curatat bine cu perie de sarma si am scos niste lichid sa se mai curete instalatia. Parea cam murdar lichidul, vedem daca se imbunatateste, daca nu, data viitoare set reparatie la etrier. Burduful nu era rupt dar cine stie ce jeg o fi inauntru. La final am schimbat si filtrul de motorina (a doua oara de cand am masina) . Cele de aer raman pe data viitoare. Inca un aspect observat, discurile alea brembo se pare ca sunt tari, dupa un set de placute uzura e minima, aproape ca nu se simte buza deloc. Am inspectat si de fisuri pe la gauri, nu am vazut inca. Ah da, placutele sunt ATE ceramic, la fel ca data trecuta. Nu le-am auzit scartzaind sau ceva, drept urmare am mers pe acelasi lucru.
-
4 pointsSi a plecat araboaica la buy-back cu un RCZ din 2015 acelasi motor THP insa de 200 CP si cutie manuala. Cumva a facut fiica-mea de ne-a convins sa i-o luam, era visul ei de soferita si a ajutat-o si faptul ca din septembrie, de cand are carnet, nu a avut nici un incident in cei vreo 5000 de km parcursi. Masina e foarte distractiva pe curbe, sta ca un cart pe asfalt cu anvelopele de iarna 235/45R18. De vara a venit 235/30R20 cu flanse distantiere de 10 mm, in 2-3 luni vad eu cum va fi, avand si suspensie reglabila KW, posibil sa trebuiasca sa o ridic. I-am facut RAR-ul saptamana trecuta, iar cu o zi inainte revizia (ulei 0W30 Total Quartz, filtre, bujii, bobine aprindere, antigel, lichid frana). Masina are acum 150025 km, un singur proprietar in Germania, am toate facturile de revizie de noua + TUV-urile, ruleaza exemplar. Luni o inmatriculez.
-
4 pointsEi bine, astăzi s-au întâmplat lucruri mărețe: cu ajutorul lui @mirceajo s-a montat în sfârșit noul calorifer. Mă felicit pentru decizia de a-l schimba. Lăsând deoparte că nu mai dădea căldură cum trebuie, nu m-am mirat să văd că și curgea. Bănuiam de mult timp că e fisurat. Nu aburea parbrizul, dar eram nevoit să completez antigelul după câteva mii de kilometri. Nu se vedeau pierderi prin altă parte, așadar era principalul suspect. Deși debitul de aer nu mai e chiar ca la cel vechi, fierbințeala e foarte aproape de adevăr. Pe treptele superioare ale aerotermei ar merge un grătar 😅. Alături ne-a fost și @Dj_Dark.
-
4 points@Viktor: ideea ta e buna si poate ca, in trecut, mi-as fi facut damblaua. Din pacate, nici sanatatea si nici alti parametri functionali (ai lui subsemnatu') nu prea ma mai indeamna la experimente de genul asta. In momentul asta, sunt o groaza de alte chestii pe care le am in vedere, unele le scriu in cele ce urmeaza. Asadar, update(s) 😄 1. Naluca a intrat serios in hora. Am discutat ieri cu seful service-ului unde am dus-o si mi-a facut o mica actualizare a situatiei. Luni si marti motorul a fost scos si demontat. Marti, blocul motor a plecat la un atelier de strungarie. Ieri dimineata au tras concluzia ca, daca as mai fi mers putin pe rotile proprii, blocul era bun de dus la fier vechi. Din ce am inteles, cilindrul IV este la limita pentru RK2 (+0,50) sau pentru bucsare. Evident ca asta ar trebui facut la toti cei 4 cilindri, nu mai detaliem de ce. A ramas sa ii duc blocul cumparat din Polonia insa asta se va intampla de-abia Luni, pana atunci nu sunt in oras. Ca veste (usor) imbucuratoare: au pornit motorul inainte sa il demonteze, a pornit usor. La o prima vedere (neconfirmata de strungar) se pare ca nu au fost alte daune la motor. Eu inca sunt 90% convins ca am ucis turbina, ramane sa se confirme. Arborele cotit inca nu a fost verificat, o sa fie facuta lucrarea cap-coada dupa ce ne asiguram ca avem un bloc la cote zero si luam pistoanele. Am insistat sa fie facuta si echilibrarea dinamica a vilbrochenului cu tot ce trebuie pe el, avand in vedere ca o sa merg pe pistoane aftermarket ... sa nu aud de GM. La o prima vedere, am gasit Mahle si Kolbenschmidt ca si producatori, acum ramane de vazut daca ii gasim si in vreun magazin (Ro sau altundeva ...). Tot ca dambla personala, am cerut pregatirea serioasa a chiulasei, cu simeringuri supape noi, supape curatate si "asezate" cu scaun etc. 2. Acum cate ceva despre BEE, daca de Naluca se ocupa altii mai dibaci ... Avand in vedere experienta buna cu service-ul Opel, am zis sa ii fac o constatare serioasa si lui BEE, ca tot nu a vazut service de cand a venit in tara (Septembrie 2020). Schimburile + franele le-am gestionat in regie proprie. Am avut cateva mici chestii pe care le-am vrut investigate: mici zgomote la suspensie la mers pe suprafete denivelate, gen piatra cubica. Am suspectat bucse si/sau amortizoare un zornait metalic, mai ales la rece, ralanti sau frana de motor. un consum usor crescut in ultimele luni impresia (subiectiva, "de sofer") ca am ramas fara toti caii undeva pe DN1, fara becuri aprinse in bord si cu reparare de la sine .. rulment roata stanga fata, pe asta am fost sigur ca l-am reperat corect auditiv. Evident, odata intrat in reprezentanta am aflat mai multe :)), dar nu neaparat de speriat ... Sa vedem ce s-a confirmat 1. Zgomotele la mers nu se datoreaza bucselor, deci raman amortizoarele ca suspecte. Inca se comporta f bine la mers, asa ca o sa mai ramana pe agregat 2. Zornaitul metalic, consumul usor crescut si episodul cu lipsa de putere s-au confirmat. Cand am ajuns la service, sa il iau pe BEE, am intrebat direct "Turbina sau pompa de inalte ?". A fost "cam" turbina. Mai precis, a fost partea de control al geometriei variabile. Tija actuatorului vacumatic se conecteaza la un ax care antreneaza o pastila de bypass. In poza, am incercuit cu galben tija care are un mic joc. Tot in poza, cu rosu, este incercuit axul care comanda pastila de bypass. Astea doua zornaie si, mai rau, genereaza o intarziere in reactia turbinei. Practic, daca la inceput se simtea turbina ca intra puternic pe la 1800-2000RPM, acum intra pe la 2800-3000. De bagat baga bine, doar ca s-a schimbat regimul de lucru. Asta explica si consumul usor crescut, dar si o potentiala lipsa de putere. In sine, nu ar fi fost greu de remediat, doar ca nu prea ai sanse sa gasesti piesa asta. Alternative ar fi: atelier de restaurare turbine, turbina noua sau turbina refurbished. Evident, exista si varianta SH, dar asta nu o aduc in discutie, nu as merge pe SH la piese "de uzura" ! O turbina nou, in Ro, se poate lua cam la 6300 lei, magazin online si, probabil, peste 8000 lei la reprezentanta. Refurbished se gasesc, pe la 500 EUR doar ca mai cer si piesa veche la schimb sau o garantie de 80-100 EUR. Cu reparatul, nu stiu ce sa zic, nu imi prea surade ... si ar fi ajuns pe la 2000-2500 lei. Asta la o firma serioasa, dar care NU repara doar chestii partiale ci investigheaza toata turbina si schimba tot ce considera ei ca nu e OK. Altfel nu ofera garantie ... Daca as fi cunoscut un atelier serios, poate ca nu as fi avut retineri. Fiind la prima experienta de acest gen, m-am abtinut. In schimb am gasit turbina nou,identica, pe eBay, Made in China (ca si a lui BEE, de altfel). Dupa o negociere serioasa , am scos-o la 300 USD (+cca 90USD transport + Taxe vamale - inca necunoscute). Una peste alta, estimativ, as zice ca iese in maxim 500 USD, ceea ce ar fi super OK fata de ceva similar luat de prin zona. Cumva repartia este de tip overkill, dar, avand in vedere costurile, am zis ca e mai OK asa. Vedem. 3. Rulmentul stanga fata s-a confirmat si el, are o mica-mica vibratie in mers. Inca nu bubuie, dar am apreciat ca inca ma ajuta simturile de diagnoza :)) Si acum, ce nu ma preocupa, dar care putea deveni "hit"! Mi s-a atras atentia ca am o mica scurgere de ulei (o stiam, dar nu i-am dat atentie) pe la pompa de vacuum ! Primul castig a fost ca am aflat si eu ce naiba e dracia aia, habar nu aveam. Apoi am aflat ca ar fi bine sa o schimb, sa nu dea naiba in pompa de servo-frana. Ca nu suport rugina si scurgerile de ulei, e o chestie. Ca mi se sugerezea sa schimb un ansamblu pentru ca exista o scurgere de ulei (probabil pe la o garnitura) e alta chestie. Asa ca am bagat la cap si am confirmat ca ma introc in curand sa schimb dracia. Bun ! Acasa am cautat si am gasit reperul. Din nou, la un magazin online, 1360 lei. La care se adauga 2 garnituri, in total inca vreo 35-40 lei. Cum una din garnituri, un simering mai special, se potriveste fix pe fix la Naluca, am comandat tot ce imi trebuia, la fabuloasa suma de 49 lei ! Ieri, la tara fiind, ferit de ninsoare, m-am pus pe treaba: Date afara 4 suruburi, curatat zona cu smirghel de 200, sa ramana metal absolut curat. Mi se pare complet aiurea ca garnitura (din imaginea din dreapta) este o simpla tabla metalica (atat in dotarea OEM cat si pe aftermarket Elring), dar asta e ... Curatat frumos, montat garniturile ... treaba de maxim 20 minute. Daca as fi schimbat pompa de vacuum in service, oricum ar fi fost necesare cele doua garnituri din imagine si sigur nu ar fi fost mai putin de 100 lei. Asa ca, una peste alta, o distractie de 1360 + 100 + 250 (manopera 1 ora) = minim 1700 lei s-a rezolvat cu 20 minute munca si o investitie de vreo 35 lei :))). Pompa in sine nu avea nici pe naiba, nici macar nu am reusit sa o desfac cu un imbus de amator, asa ca nu am mai fortat cu cheia heavy-duty. Frana este super bine asistata, dupa interventie totul este in regula. Oricum, desi nu am mai umblat niciodata la astfel de jucarii, m-as fi asteptat sa gasesc cel mult un O-ring pe unde sa supureze ulei. Dar nu e cazul, cel putin nu inca. Daca tot am deschis capota lui BEE si mi-am facut loc demontand un colier de la furtunul de turbo, m-am ambitionat sa ajung si la clapeta de acceleratie. Asta sigur nu a fost deschisa de cand BEE a parasit poarta fabricii. Soc si groaza ! Mi s-a parut incredibil de curata la cei 105.000km ai ei, insa mi-am calcat pe inima si am facut-o bec. Momentan nu as zice ca am simtit vreo schimbare la mersul motorului, acum astept cu interes schimbarea turbinei. In urma cu vreo 5 minute mi-a venit confirmare din partea chinezului ca turbina cumparata e fix ceea ce ii trebuie lui BEE, desi, dupa parerea mea, scoate o presiune cu 10% mai mare (dupa cod si specificatii). Asta ar fi super tare ... tuning fara voie 🤣
-
4 pointsCa sa imi incep cum trebuie anul, pe 4 Ianuarie am schimbat împreună cu @mirceajo dopul cu pricina :)) , momentan nu mai pierde antigel pe niciunde, a ramas de schimbat baia ca sa rezolv si pierderea de ulei. Cum am hotarat sa raman doar cu Leganza, Nubira sa o abandonez total dupa ultimul incident, am zis ca necesita si ea niste anvelope, ce avea masina de cand era la mine erau niste Lassa din 2012, care erau mai mult slick-uri decât anvelope de iarna/vara. Costul a 4 anvelope noi pe dimensiunea minune a Leganzei adica 205/60/15 ajungeau undeva la 1000 de lei, sh nu am gasit deloc pe dimensiune, asa ca am ales mai bine sa ii iau alte jante cu tot cu anvelope :)). Pastrand traditia de la Nubira, eu nu schimb anvelopele, schimb jantele cu totul :)), asa ca Marti dimineața mi-am luat directia Constanta sa imi iau jantele cu tot cu anvelope. Le-am gasit pe olx, niste Ronal-uri 7j et40 de pe un Megane 3, gume de iarna dot 2018, pot sa mai trag de ele inca minim o iarna, costul jantelor 850 de lei, cu tot cu drum totalul a fost undeva la 1200 de lei, dar nu a vrut sa le trimita prin curier, doar cu ridicare personala. Cum am zis si tura trecuta cand am mai facut un drum mai lung, imi place maxim masina asta la drum lung :)), Bucuresti -Constanta si retur pana la Lehliu, nu simteam ca am deja prea multe ore la volan :)), fata de Nubira, care ma distrugea doar pana la Lehliu :)). Mers semi decent pe A2, viteza medie 125-130 cu pilotul, consum de 9.1% , alimentat dimineața inainte sa plec, si la intoarcere din același loc am alimentat, eram prea curios sa vad cat a scos :)) . Vreo 2 varfuri de 180 , asa random am avut, in rest mers in limitele decentei .
-
4 pointsVineri am reusit sa ajung la un strungar, iar sambata am pus suruburile noi (originale) cu bucse. Am facut si o tiganie, piulita de pe dreapta a fost taiata... drept urmare am folosit ce am gasit, o piulita de roata
-
4 pointsPe 3 decembrie a implinit 140000km, dar am uitat sa postez. Din pacate nu am prins poza fix pe 140000km pentru ca eram in coloana pe Valea Prahovei si in mod uimitor a inceput sa se miste repede coloana, asa ca nu am mai fost atent la kilometraj :))) Sarbatori fericite tuturor!
-
4 pointsIeri am dat o fuga pe transfagarasan sa vada aia micii zapada si sa mai fac niste km la asta. Nu am fost dezamagit Masina s-a comportat bine, e definitia puturoseniei daca nu o turezi dar e ok batraneste asa cateodata. A facut aproape 1000 km de la desfacerea motorului, drept urmare am inceput sa ii dau un pic. Sunt impresionat de frana aia, desi e stock complet franeaza foarte bine, e drept ca totul e nou, ceea ce dovedeste ca masina nu are frane proaste dupa cum umbla vorba, cu intretinere corespunzatoare sunt chiar ok.
-
4 pointsDupa un drum la mare la inceput de Iunie, au ajuns tampoanele de motor OEM de la mama Koreea (3 buc, cel hidraulic gasit in BG tot OEM), thanks @pompiliu92. 2 saptamani mai tarziu cand sa plec in oras, dupa pornirea motorului, dau sa plec si scotea un zgomot dezordonat.. las masina in parcare si ca un roman veritabil (cum spune si Tiriac.. avioaneLE) am luat cealalta masina. Cum nu am stare, in aceiasi seara in jur de 21:30 desfaceam distributia si gasesc rola intinzatoare (OEM Opel si fo 20k) cu o bucata din suport, rupta.. rezolvat cu o rola de pe la colegi.
-
4 pointsa venit si ziua "reviziei" sa lasat cu mai mult decat un simplu schimb de ulei, am schimbat racordul flexibil, dupa 16 ani a cedat brusc si fara avertisment, la o pornire am auzit o ca rapane, initial am crezut ca este mediana, fiind pe locul 1 la rugina, aparent a fost invers, ba chiar am fost sfatuit de mecanicul unde am sudat racordul sa nu schimb mediana ca are doar rugina la straturile de afara, sa o las pana se aude, asa o sa si fac, mai ales ca in comert gasesc doar tobe de unica folosinta, dintr un metal de tot rasu. vestita garnitura de la capac, a implinit 2 ani, la demontare am scos-o ca pe o bucata de lemn, nu stiu din ce le fac astia dar oricum nu din ce trebuie, in fine am pus alta de data asta de la FAI... incerc 🤷♂️ am combinat-o cu un silicon de etansare mai special, care nu se usuca ramane ca o gelatina, din ce am citit parerile sunt impartite,cum ca ar trebuie folosit doar la imbinari cu tolerante mai mici...dar in fine, nu tine dau jos si pun alta garnitura😆 pana acum nu da semne de scurgere. am avut si un "mic" incident la demontarea suruburilor de la capac unul din suruburi sa rupt, bine ca nu in chiuloasa, banuiesc ca acum 2 ani am exagerat putin cu stransu ☺️ mereu zic sa adaug o dinamometrica la colectia de scule....am avut noroc de data asta, partea proasta ca nu gasesc originale noi, dar am rezolvat o, am gasit un magazin axat doar pe suruburi mi-au gasit ceva cu duritate chiar mai mare, pas identic, doar ca este cap imbus si nu are palaria aia din turnare..dar sa rezolvat elegant si cat se poate de OE ca sa citez pe cineva 🤣 K&N la uscat 🤣 partea buna cand ai filtru de aer lavabil.
-
4 pointsUpdate ! Am fost cu Naluca la unul ceva mai priceput, suspiciunea ca LTG are origine americana s-a adancit si mai mult. Dar asta conteaza mai putin. Conteaza ca, din pacate, ECU pare prajit. Cumva m-am pregatit pentru asta din momentul in care am concluzionat ca nu exista probleme pe fire. Omul la care am fost a avut o idee buna, dupa ce i-am povestit tot ce am investigat eu. Fata de alti meseriasi, nu s-a obosit sa ma considere habarnist, a compilat tot ce experimentasem eu si a mers direct la a testa comanda pe fiecare bobina. Nu avea schemele electrice, dar a mers metodic, prin comparatie. Dupa ce a verificat #4 (bobina nefunctionala) si #3 (OK), a rezultat ca la #4 am supra-comanda ! Mai precis, in loc de 12,5V Naluca are 14,5V ... Daca era mai putin, nu ma speriam, putea fi de la fire. Asa, pare clar, ECU da tensiune mai mare ... Nu am mai avut timp sa desfac cablajul mare, sa vad daca nu cumva vreunul din firele de comanda atinge vreun fir de + sau de -. Posibil sa fi investigat chestia asta acu' 2 saptamani, dar chiar nu imi aduc aminte. O sa incerc varianta asta weekendul urmator, pana atunci sunt la cca 300km de capota Nalucii 😂. Piulitza, pe de alta parte, a fost mult mai cooperant. Cablajul pentru hayon a venit mult mai repede decat era asteptat, l-am primit Luni. Cumva, avand in vedere ca e Made in Romania, nici nu stiu de ce mi-au dat termen de livrare 3 saptamani ... Poate ca trebuie sa plece din Ro, sa ajunga in De si sa intoarca aici ... Sau poate l-au facut "la comanda". Fata de cablul original, totul a corespuns ca dimensiune, insa a existat o diferenta la aspect. Originalul scos din hayon era captusit cu burete, imposibil sa scoata vreun zgomot la vibratii ! Astalalt, cel nou, ambalat in punga GM, cu holograma si tot ce trebuie, nu avea buretele mentionat mai sus. Daca aveam la indemana niste burete gen Purfix, il rezolvam pe loc. Asa m-am bazat doar pe captusala din panza. Demontarea+montarea au durat maxim 30 minute, totul s-a potrivit la fix, de la dimensiuni pana la cleme si "braduti". Deci, macar unul dintre cele doua agregate si-a revenit la normal :))
-
4 points@Mark-Damas 97' 98' Salut, Am muncit, dar nu sunt, in totalitate, multumit. Rugina nu a iesit din nou, s-a tinut bine lucrarea mea la arcada din spate-dreapta, facuta de mantuiala. Problema a fost ca pietrele au ciobit vopseaua pe canturile aripilor, pana la tabla si a inceput sa sape rugina pe sub ea. Despre rezultat ce sa zic: ...de KK-o. Dar nu prea bate la ochi. Mai am sa dau un smirghel cantul noii vopsele, urmat de un polish. Am ales sa vopsesc din scurt, adica mascat, sa nu ma intind peste vopseaua originala. E gresit sau nu, asa am vrut. Nu ma mai intereseaza; sper sa tina si sa n-o mai manance rugina, cel putin o perioada. Nuanta noii vopsele e foarte asemanatoare, dar se vede ca e mai inalta. Nu mai spun ca mi se asezau tantari si fluturi peste noul strat de vopsea si lac. Ce sa mai, a fost show maxim. N-ati fi vrut sa ma auziti in ce hal am injurat... Despre tamburi mi-a atras atentia si un vecin. Dar arata mai urat in poze fata de realitate. Nu exclud sa-i vopsesc; dar nu ma complic cu sablatul. Etrierii arata bine, am vopsea pentru temperaturi ridicate, dar nu am de gand. Ma degraba o curatare sumara si inlocuit placutele (le am - Textar). Le schimb la primavara. A/C-ul: Am inlocuit vaporizatorul, condensorul, uscatorul si compresorul. Acelasi model, cel din urma, Delphi, era si pe masina. Au ramas, ca deseuri - sper functionanale, o bucata de conducta si doua furtunuri. In rest, toata instalatia e noua. Nu am apucat sa ajung la mecanic, sa vad daca o sa am AC, sau nu, ca e tare ocupat "meseriasul". De o saptamana ma tin de el. Imi vine sa imi infiintez un service, ca sa scap de toate panaramele care cred ca stiu sa repare masini. Mi-am comandat o valva PCV noua, pentru ca am fost la munte si a mers nasol masina, cu dat in nas si intreruperi la decelerare. 39 lei, atat a ajuns una! Plus comanda de piulite de roata clasica si o cheie de 19 - am realizat ca, daca fac pana, raman in drum, pentru ca nu am cheie sa scot roata cu pana si nici piulite pentru roata de rezerva. Si alte prostii, gen furtunuri, valva purjare etc-uri. Unele la supra-pret, altele mocka. Am mai curatat clapeta de acceleratie, IAC-ul si PCV-ul actual. Parca merge mai OK-iut. Sa nu strambati din nas, va rog, cu vopsitul. Daca voiam treaba profesionala, ma duceam la meseriasi si, eventual, vopseam toata masina. Nu sunt multumit, dar parca mai bine mi-e cand ma gandesc ... ca nu mai avanseaza rugina. Am muncit destul, dar nu am vrut sa fiu atent la detalii. Ma pricep, dar nu am vrut. Are 16 ani masina si inca arata OK. Dar de masina de epoca, nu poate fi vorba.
-
4 pointsMi-a venit comanda din Craiova Sonda lambda a fost 80 de lei parca si s-a schimbat deja, chederele sunt pentru cealalta si oglinda de rezerva, era la super pret 😄. Motorul merge bine, trancane un pic dar aia e, poate se mai rodeaza 😄 Sper ca sonda lambda asta sa mai diminueze mirosul de gaze nearse. Cam atat, incepe rodajul, sa vedem cand, pana atunci nu mai fac nimic la ea. Si una mai artistica asa 🙂
-
4 pointsam schimbat pompa de benzina, incepuse sa faca figuri doar vara, pornea la a 2 cheie uneori si la a 3 a, in prima faza imediat dupa ce am schimat o sa auzi o imbunatatire pe parte acustica, atunci cand se amorsa cea veche era usor cam zgomotoasa, asta se amoreaza repede si fara zgomot, deci tind sa cred ca incepuse sa cedeze ceva in cea veche, in fine voi vedea pe parcurs, pana acum nu a mai facut figuri. in rest aduna km, urmeaza in sep sa ii vina randul la schimbul de ulei.
-
4 pointsUpdate, problemele de mai sus erau corelate si toate cauzate de...delcou. Pun 2 poze care expica tot 🙂 Corpul ala schimbat de mine pe la inceputuri "ca tot era nou prin garaj" este o porcarie aftermarket la care se observa ca urechea de prindere (de unde se regleaza avansul) este decalata fata de original cam cu un cm, mult prea mult ca sa zic ca o "largesc" un pic si capat niste reglaj, Drept urmare am folosit pe cel murdar de mastic negru (care era pe bej) pe care am mutat capacul+fisele si luleaua care erau deja pe asta prost si masina si-a revenit miraculos. Maine sau luni (luni cel mai sigur) o sa o scot la un test, poate isi revine si sonda aia, daca nu, alta. Motorul e foarte "strans", cand il opresc din cheie "ingheata" imediat in pozitia aia, ii trebuie un pic de rodaj, plus ca sunt curios cum trage fiidnca pe loc pare mai "fasnet", parca raspunde mult mai rapid la acceleratie. Ah da, aerul conditionat inca functioneaza 🙂 Nici bejul nu a ramas nefunctional si nici nu mi-am batut joc del el punand porcaria asta, a fost pus primul delcou din stanga din poza cu 4, perfect functional 😄
-
4 pointsTot cu surubelnita am fortat pana la urma... In fine, am fost la un service de A/C. Am luat-o-n ambele manute. Conducta de inalte (cea subtire) e corodata si pierde presiune (am pus foto). M-am dus, frumos, la Radacini si am cumparat una noua = 170 lei. Mi-au bagat doar aer sub presiune, la 20 bar, sa testeze. Baieti destepti. In rest, treaba pare a fi facuta bine, asa mi-a spus. N-am mai inlocuit conducta, pentru ca am fost cu masina si tot ce-i sub capota frige. Vad eu cand o inlocuiesc. Intre timp m-am ocupat de altele: am inlocuit grila, am vopsit bratele stergatoarelor, am inlocuit o lampa coapta de la placuta de inmatriculare si - nici nu stiu daca are rost sa spun - un cauciuc de la pedala de frana. Plus, am scos firul pe care il trasesem de la bricheta, si am bagat copexul cu fire, care duce la compresor, pe sub (nu stiu cum ii spune la tabla aia)... la radiator, l-am desfacut de sus si l-am tras un pic de-o parte.
-
4 pointsUpdate, bagat toate pistoanele si pus pompa de ulei, fara baie. M-a chinuit pompa aia ca pe draci, in primul rand garnitura se lipise de bloc de am dat-o jos cu perie de sarma in bormasina si cutter asa usor, dupa care dopul din poza urmatoare e lipit cu loctite de fabrica(si la bej m-am chinuit) si bineinteles ca pompa noua nu vine cu el ca de ce ar veni, dupa care manocontactul de ulei la fel, cine l-a pus l-a strans cu simt de raspundere.
-
4 pointsSi, ne-am apucat in forta, nu prea mult fiindca am si facut o belea 😞 Pe scurt, se vede ca unul din ghidaje a ramas in chiulasa in loc sa ramana in bloc, drept urmare l-am scos, nu e prima data cand fac asta, tocmai de-aia aveam gandul in alta parte, m-am grabit si am zgariat chioulasa dupa cum se vede. Maine o duc la unii in Baneasa (cica sunt cei mai buni) sa cer o parere, poate merge asa, dar cel mai probabil trebuie "incarcata" si luata o fata, vom vedea. Intre timp am lucrat la partea de jos. Am gasit segmenti aparent aliniati la un piston in rest, totul arata bine. Motorul era mai curat decat ma asteptam eu, cuzinetii de biela aveau uzura normala, fanta segmentului era un pic afara din tolerante (0,6) iar segmentul nou are (0,3). Aparent segmentii de fabrica au fost foarte prosti daca in 50 mii km deja au iesit din cote. Cam asta e stadiul curent, am 2 pistoane din 4 bagate, azi vreau sa le bag pe toate, sa demontez si inspectez pompa de ulei si cel mai probabil o sa pun una noua ca tot o am si eventual baia de ulei la loc. Revenim 🙂
-
4 pointsSambata am dovedit arcurile, cu greu... sunt tari si lungi, greu le-am tras cu presele
-
4 points"Bun", deci avem pana acum, legat de A/C, butonul, vaporizatorul si, sub capota, suportul inferior al compresorului. Bun, intre ghilimele, ca merge greu cu timpul. Poate reusesc in doua saptamani, daca nu se rup suruburile suportului superior, altfel am pus-o. Altfel vine iarna si nu mai am nevoie de A/C. 😣 Butonul a fost, bineinteles, usor de pus la locul lui, mai greu mi-a fost sa aleg firele lui din instalatia electrica donatoare. Vaporizatorul a fost usor de montat, dar tot mi-a luat cateva ore, ca eu le bibilesc, sterg, reglez, mangai etc. L-am suflat bine cu aer comprimat, apoi l-am bagat la dus si l-am spalat cat am putut de bine. A urmat o decontaminare cu spuma speciala pentru instalatii de climatizare. Se facuse, efectiv noapte si n-am mai apucat sa caut prin mate firele senzorului de pe el. Urmeaza asta, sa gasesc un furtun pentru condens (de la dezmembrari nu mi l-a dat) si sa gasesc alta solutie pentru filtru de habitaclu. Am deja o idee, vedem daca poate fi aplicata. A fost de lucru si la suportul inferior al compresorului, in sensul ca filetele de pe blocul motor, pentru suruburi, erau coapte. Cum nu era nicio sansa sa intre suruburile, mi-am pus la treaba trusa cu tarozi. Inafara de un filet, care pe jumatate e distrus de rugina si nu prinde surubul, in rest e super. Stiu, e mizerie si rugina, poate curat/vopsesc, poate nu. Am spray, chef si timp, pentru asa ceva, sa vedem daca e. Sincer, ma intereseaza sa fie frig odata, vara, in micul gigant si nu ca nu arata ca noi componentele, desi mi-ar placea sa le si stilizez. Distractia continua...
-
4 points@Salex Sticlele nu mai sunt in regula, am comandat (din pacate de NFL din greseala, o sa o dau retur si astept sa vina de FL) si cand vin o sa le desfac sa vad exact cum stau si cu oglinzile. La BMW farurile sticlele nu sunt lipite, se defac foarte usor farurile (cel putin la e36/e46). @ches La xenon trebuie si spalator si autoleveling, prea mare deranjul la masina de zi cu zi iar aftermarket nu mai pun 🙂 Si, continuam, minunea a durat cam 100 km dupa care s-au aprins iar. De data asta am o alta eroare, 5E26, senzor power supply iar valorile ambilor se duc in balarii. Dupa niste documentare pe net se pare ca eroarea apare cand dispare tensiunea de alimentare pe toti cei 4 senzori din sistemul DSC. Astia sunt alimentati prin aceeasi linie de modulul ABS si se pare ca sunt 2 posibilitati: 1) Unul din ei a intrat in "scurt" si evident, a picat tensiunea si la ceilalti. 2) Modulul ABS defect, nu mai alimenteaza senzorii. Avand in vedere ca defectul este intermitent, e destul de greu de diagnosticat. Daca masina stationeaza 5 minute cu motorul oprit eroarea dispare si totul merge perfect cativa km, dupa care reapare si tot asa, banuiesc ceva (senzor ceva sau modulul ABS in sine) care cand se incalzeste nu mai functioneaza corect. Culmea e ca ABS-ul functioneaza cu eroarea prezenta insa nu mai am controlul tractiunii si cel mai probabil nici DSC. Avand in vedere accesul dificil la modulul de ABS (e sub pompa de frana si asa greu de scos) am luat altul si il voi inlocui direct (evident si programa) fara alte diagnoze sa vedem daca mai face. Motivul, sunt niste probleme cunoscute la BMW cu modulul ABS care nu mai functioneaza corect cand se incalzeste, o sa revin cu detalii. Asa, acum intr-o nota mai pozitiva, sambata am tras o tura pe trasbucegi (lacul Bolboci) cu cea rosie 🙂 Teava aia de la toba de esapament se va scurta cat de curand si poate reusesc sa pun tips-ul vechi. Ca zgomot este mult mai linistita dar nu chiar stoc, face putin scandal ca orice masina mai veche, insa e decenta, i can live with that.
-
4 pointsUpdate dupa un concediu de aproape 2 saptamani si >1700km . Traseul a fost Bucuresti - Sibiu - Sarmisegetuza Regia - Rau de Mori (pe langa Hateg) - plimbari la greu prin zona Hategului - Polovragi - Bucuresti, apoi Bucuresti - Predeal si inapoi si in sfarsit Bucuresti - Plevna (Calarasi) si inapoi. Am mers si pe autostrada, si pe drum national/ judetean si pe drum forestier si masina s-a comportat excelent, iar consumul mediu a iesit in jur de 8.5l/100km desi am mers normal, nu la consum. Va dau si un pont daca ajungeti in Predeal si vreti sa mergeti la Susai - lasati masina unde incepe drumul forestier, s-a rupt foarte rau dupa iarna asta. Eu am fost nevoit sa fiu sofer pt cei batrani care nu puteau urca la picior si mi-a cam parut rau ca am chinuit masina... Pe drumul Polovragi - Bucuresti (mai exact in Buc, pe bd. Timisoara) masina a implinit 130000km 🥳 In final o poza din parcare, dupa o bine meritata spalare, inainte de a pune cauciucurile de vara. Apropo de cauciucuri, toamna trecuta am prin o oferta foarte buna la anvelope de vara si i-am luat 2 Nexen NFERA RU1 235/50R19 99V Made in Korea la numai 732 lei ambele. Acum 2 ani am dat >450 lei/buc, fix aceleasi anvelope. Nexenurile astea sunt confortabile si au aderenta f buna si pe ploaie si pe uscat, insa se tocesc destul de repede. Totusi la pretul asta nu puteam sa le refuz 🙂 .
-
4 pointsFiindca farul dreapta incepuse sa se ingalbeneasca am dus la cineva la polish + lac un far dreapta care zacea prin garaj acum ceva timp. Intre timp l-am luat inapoi si sambata l-am montat. Poze dupa montaj nu am dar acum am si eu 2 V -uri frumoase la ambele faruri, celelalte 2 pe care le-am tot schimbat pe dreapta imprastiau lumina dintr-un motiv care imi scapa. In schimb am de dinainte 🙂 Din poze nu se vede diferenta mare, in realitate e uriasa 🙂 Si daca tot am scapat la cumparaturi, am gasit un astra F la dezmembrari si am luat la pretul modic de 350 RON tot ce se vede in poza urmatoare (fara bidoanele de ulei si pompa de frana, care este pentru bmw-ul gri si a fost alt pret) 🙂 Detaliez, pompa servo, alternator, electromotor, tampon hidraulic dreapta, toate astea se potrivesc pe sfi direct. Restul, clapeta de acceleratie doar senzorul de clapeta e la fel, iar rampa cu injectoare + incuietoarea aia de portbagaj au fost bonus, incuietoarea e fix de espero/cielo iar rampa de x18xe, ii gasesc eu o folosinta, regulatorul de presiune pare la fel ca la bmw-ul rosu si injectoarele cine stie, cred ca tot acolo 🙂
-
4 pointsLa cel gri acum, am schimbat trim-urile cu unele replica de piano black, alea vechi sunt vopsite cu ceva cauciucat care de la timp se facuse urat. Totodata am luat o pompa de frana din dezmembrari pentru cei 2 senzori de pe ea urmad sa o schimb (cu totul sau doar senzorii, vom vedea) sa scap de eroarea sporadica de presiune care precede dezactivarea dsc+abs+traction control.
-
4 pointsSaptamana asta am rezolvat o problema mai veche, pentru care nu ma induram sa dau bani, dar nu mai suportam firul de la AUX. Pe scurt playerul meu alpine are nevoie de adaptor extra pentru bluetooth (partea buna este ca este un parrot si se aude bine). Norocul meu a fost ca am gasit unul SH pe OLX la 250 lei (el fiind 530 lei nou). Cumparat, facut ordine in fire si montat. Acum sunt in randul lumii fara fir 🙂 P.S. Da stiu, sunt multe fire acolo dar am noroc ca au loc unde sa stea :)) Joia asta, pe 24.03.2022, am facut o revizie la frane si anume: curatat si gresat glisiere + ghidaje portetrieri. In rest bate de 222.000 km si all good.
-
3 pointsCu motor SH, dupa experienta de acum, ma cam tem. Poate sa fie generatie de dupa 2014 ... Dar chiar si asa. Ideea de desfacut si refacut cel actual se bazeaza pe faptul ca as avea control total la piese, macar stiu ce bag. Am gasit pistoane forjate, chiar si in Ro. Mai mult, am gasit pistoane forjate la +0,5mm ... Posibil un fel de RK1. Par sa fie sanse mai bune acum decat erau saptamana trecuta. Deci, daca sunt probleme de camasa, merge o rectificare+honuire ... Cumva, oricum pistoanele le schimb, nu mai am incredere in ele, bag forjate. Deci nu ar fi mare hai, ramane doar rectificarea blocului. Cam asta imi pare un plan fezabil, mai astept oferta de piese
-
3 pointsMultumesc! Azi a facut 16 ani de cand e in familie. Km actuali: 267 de mii.
-
3 pointsPoza cu player-ul. Am luat instalatia de AC. Par OK componentele, sunt doar pline cu praf. Nu sunt mancate de rugina, strambe, compresorul nu curge.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
-
Newsletter