Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/26/22 in all areas

  1. 9 points
    Ca tot ziceam prin decembrie anul trecut ca sunt perspective sa imi montez clima pe Nubira, a sosit in sfarsit momentul mult asteptat. La sfarsitul lunii aprilie am fost cu @mirceajo pana la Craiova unde era donatoarea, o Nubira 2 break de Germania cu ~100.000km, fabricata la mama ei, in Coreea de Sud. Dupa ce ne-am intors la Rosiori, a inceput Operatiunea Clima. Vechiul modul de AC arata destul de curat dupa 21 de ani de folosinta. Au fost necesare si ceva transferuri de fire de la instalatia donatoarei, fiind de Euro 3, iar a mea de Euro 2. La fata locului a mai fost si @Dj_Dark care l-a ajutat pe Mircea la acest capitol. Eu am notat firele si le-a am pozat, conform indicatiilor, sa fie mai usor in procesul transferului. S-a izolat, dichisit, aranjat si titirit tot. Mentiune. In momentul demontarii bordului, s-a constatat ca erau slabite suruburile din dreapta pentru acel cadru metalic. Din ce am inteles, ar fi "boala" lor. Before: After: Si poza cu maestrul: Inca nu am instalat tubulatura care vine pe sub scaunul soferului si al pasagerului, fiindca mocheta de clima era murdara si am zis sa o dau la curatat inainte sa o schimb. Mai trebuie reincarcata instalatia cu freon si inlocuit senzorul de temperatura exterioara, ca da eroare pe panoul clima. Noroc ca am gasit unul nou la Unipart Craiova. Si ca tot vorbeam de noroc. Fix inainte sa plecam din Craiova, zarisem pe un raft ceva casetofoane, inclusiv unul care avea si magazie integrata, asa ca am zis sa ma duc sa imi arunc o retina. Cand ajung mai aproape in zona respectiva, langa raft trona frumos un volan cu piele si comenzi de Nubira. Reactia mea a fost "Mirceeea". L-am prins la 50 lei. Zilele trecute l-am predat la retapitat. Nu in ultimul rand, daca tot a fost demontat bordul si deconectat caloriferul, am schimbat si antigelul, ca au trecut cativa ani peste el.
  2. 8 points
    De ieri, avem asigurare si ITP 🙂 Dupa am schimbat capul planetarei care troscaia in viraje (detalii mai sus) si am mai strans frana de mana un pic. Azi evident am iesit in teste si unde se testeaza cel mai bine daca nu transfagarasan 🙂 Masina s-a comportat exemplar, nu s-a stricat nimic important (sau nu cred, vad eu maine pe zi 🙂 ) singura problema la audio, boxa stanga fata a inceput sa nu prea mai mearga, dadeam volumul tare putin si isi revenea o perioada, dupa care la fel, statia de sub scaun trebuie verificata, cel mai probabil switch-urile vietii de low pass...etc..sau vre-un potentiometru nu mai face contact bine.
  3. 8 points
    La "marele risc" am luat un bloc motor de pe eBay, de undeva de prin Polonia. Blockul este (sper) de la un GM 2.0 LTG, adica exact ce i-ar trebui Nalucii, doar ca fost "recoltat" de pe un Cadillac. Mama mama ce corceala o sa rezulte ... daca se potriveste 😆. Riscul asumat a derivat din costul relativ mic al jucariei, 195 EUR cu tot cu partea inferioarea, plus 120 EUR transportul. Comparativ, in US am gasit la 500USD cel mai bun reper similar, dar fara partea inferioara si fara sa mai discutam de taxe vamale si cost transport. A sosit zilele trecute, am avut emotii legate de uzura camasilor. Din fericire este ZERO, dar sper sa nu apara surprize de tip ovalizare sau conicitate. In faza empirica am putut doar sa constat ca nu exista niciun pic de uzura la PMS, nici macar depuneri nu am gasit. De aratat arata cam asa, sper sa arata la fel de bine si sub capota Nalucii. Vedem in curand ce iese de aici
  4. 8 points
    Gata, suntem legali, am facut asigurare (800 RON) pe un an, ITP (a iesit bine la noxe desi mie mi se pare ca miroase cam tare evacuarea) si am fost cu ea joia trecuta in Bucuresti. Totodata am facut geometrie si echilibrat roti, cu ocazia asta am aflat si eu ca roata dreapta fata are camber 2 grade si nici fuga nu e extraordinara (mai aproape de cabina decat de bara. Cel mai probabil bascula stramba (masina a fost lovita pe partea asta, nu stiu cat de grav, dar are aripa si juma' de usa revopsite) O sa schimb bratul prima data dupa care daca nu se rezolva, jamba. Pana atunci, poze si drumuri, a iesit din rodaj teoretic, am 1000+ km.
  5. 6 points
    Decizie de moment, acum 2 saptamani m-am apucat de dat telefoane pe la reprezentante. Un singur dealer a fost mai receptiv, seara m-a sunat sa-mi spuna ca au masina pt mine in Ungaria. Drept urmare, de astazi sunt mandrul posesor de "kei car", Suzuki Jimny 2023. 1.5 benzina, euro 6, cutie in 5 trepte, AC manual... un fel de Cielo mai evoluat :)) Long short story, masinile astea se vand in UE ca utilitara 2 locuri. Bancheta este deja achizitionata, va urma demontarea grilajului si montajul banchetei. Plus diverse accesorii, maruntisuri, iar in viitor anvelope AT, suspensie +5 si altele.
  6. 6 points
    Multumita lui Mircea Jo si Rafi, care s-au miscat cu mare talent si dedicatie (cred ca le placea mirosul de plastic nou din masina), in 2 ore transformarea a avut loc. Au facut si proba 2 grasi, dupa cum se vede in poze :)) Ce nu se vede e ca au fost vreo 5 in total (portbagaj, bancheta, scaun fata)... am zis ca devine suspensie sport. Clestele de nituit piulite a fost f util, am mai dat o fuga si prin magazine de bricolaj pt suruburi, saibe etc. Nu a fost f complicat, dar de unul singur nu cred ca reuseam atat de usor. Mai lipseste o piulita cu pas diferit si clipsurile de la sezut (ar trebui sa vina azi).
  7. 6 points
    In urma cu ceva ani, zarisem pe Ebay in SUA un casetofon nou nout si la momentul respectiv am zis "Hai ca poate il iau mai incolo". Cand am dat sa il caut, fusese deja vandut catre cineva din Germania. Probabil varianta mea germana, ca altfel nu avea cum. Mi-a parut rau pe moment, dar mi-a trecut. Anul asta, pe la sfarsitul lunii august bunghesc iar pe Ebay in SUA un casetofon nou si de data asta nu am mai ezitat si l-am luat. In nici 3 saptamani a ajuns la mine. Am prins o micuta capsula a timpului din anul 2000.
  8. 6 points
    Buuuun ! A mai trecut ceva timp, s-au mai adunat noutati. Degetul rupt (tendonul mai exact) in Martie e aproximativ la fel ... Probabil nu isi va reveni vreodata, daca nu se recurge la cutit ... Deci, nu isi va reveni vreodata. Mai mult ma incurca, dar e al meu, asa ca nu-l mai vorbesc de rau. Agregatele, pe de alta parte, au evoluat mai bine. Despre BEE nu ar fi multe de zis, se simte OK, haleste (mii) de km pe drumurile patriei fara sa dea semne de nemultumire. Cu exceptia turbinei, pana acum, nu a avut parte de niciun schimb de piese, motiv pentru care acord fara rezerve multe bile albe dealer-ului de la care l-am achizitionat. Cablajul de la hayon, filtre, ulei etc, cam astea au fost motivele cheltuielilor cu intretinerea. Inca isi merita titlul de Best Buy ! In viitorul apropiat va avea parte de mententanta uzuala (ulei,filtre), dar am plusat cu curea de accesorii si intinzator. Distributia e pe lant, nu da niciun semn de ezitare, asa ca nu fortez nota. Ca si mici "imperfectiuni", (cred ca) as mentionat rulment roata stanga fata (are momente in care mi se pare ca se cere schimbat, dar nu este o manifestare constanta). Conducand alternativ BEE si Naluca, am impresia (cred ca e doar la faza de impresie) ca amortizoarele lui BEE s-au cam "inmuiat" ... Nu plang, nu bat, insa "stau altfel" de viraje in comparatie cu nava, mai ales daca ar fi sa compar cu setarea dura (Sport) a acesteia. Cea mai buna initiativa, cred, ar fi sa nu fac nimic momentan :D. Si cam asta o sa fac ... Cu Naluca s-au intamplat "chestii". Ca sa nu generez suspans, Naluca e bine ! Am pornit la drum cu o constatare endoscopica in urma careia a rezultat ca un piston e fisurat ... Chiar si daca ar fi fost "doar" asta, motorul oricum trebuia desfacut si reparat. Daaaaar ... 1. Crapatura constatata prin evaluarea video a fost mult mai serioasa in realitate. Pun poze cu pistonul TOPIT ... ca sa se vada ce inseamna eroare de proiectare ! Segmentii nici nu au mai putut fi scosi. In conditiile astea, mai mira-te ca Naluca a halit 4 litri de ulei in 150km ... Evident, cu asemenea "chestie, nu e de mirare ca blocul motor a fost zgariat si nu prea se mai preta la reparatie. Reamintesc faptul ca blocul de din aluminiu ... 2. Daca ar fi fost "doar" un piston, as fi zis ca na, ma incadrez in categoria celor "usor ghinionisti" care au pe masina un LTG 2.0 ... Dar, cum sa ma lase Naluca in randul celor "usor ghinionisti". Nu, nici vorba ... a trebuit sa fim in randul celor care nu au nicio ezitare cand au ganduri bune la adresa GM ... si iarasi nu scap ocazia de a confirma ca motorul Nalucii a fost produs in State ... Bun, hai sa vedem si poze: Daca ati pierdut timp sa vizionati filmuletul de pe Youtube pe care l-am pus mai demult, poate va amintiti cum "sareau" efectiv bucati din piston la demontarea motorului. Personal nu am vazut niciodata live asa ceva, mi-am zis, la momentul respectiv, ca e ceva deosebit, o problema punctuala. Totusi, ce amm gasit pe forumuri legat de faptul ca pistoanele de LTG sunt aberant de casante, s-a confirmat si la Naluca. Analizand crapatura, parerea mea este ca problema a aparut cu mai mult timp in urma si ca, uneori, pistonul ala avea sanse sa functioneze corect. Mergand mai departe, deja am inceput sa fac legatura cu prajirea bobinelor de inductie despre care am scris in mai multe randuri. Si, din pas in pas, nu exclud posibilitatea ca tot acest comportament sa fi fost prezent inca de cand am cumparat masina. Posibil ca fostul proprietar sa isi fi data seama ca ceva nu e chiar in regula, sa fi aflat ca motorul asta are o problema de proiectare si sa fi vandut masina "la timp". Clarificare: prajirea bobinelor (conform multor surse tehnice) "cam" are drept cauza principala o lipsa de compresie ... Daca fragmentul ala din pozele de mai sus se aseza bine, compresia era OK. Daca nu ... nu. In fine, reparatia a fost dusa la buns sfarsit, Naluca a adunat cam 4500km dupa reparatie. Cam 90-95% din drumuri au fost extraurbane. La inceput a fost aplicat un mic rodaj, de revenire. Turatii decente, reprize lente, fara "inima sportiva" ... Chiar si asa, consumul a fost exagerat de mare, pe Bucuresti-Brasov-Sibiu am scos 9,6%, iar pe Sibiu-Valcea-Bucuresti a rezultat cam 9,2%. Intr-o prima faza tevile de esapament au fost pline de funingine si masina bleaga la turatii mici. Am considerat ca uleiul ala inghitit la ultimul drum dinaintea reparatiei a imbacsit catalizatoarele si sondele lambda precum si restul esapamentului. O diagnoza facuta cu Torque a scos la iveala un comportament dubios al sondei lamda 2, asa ca am zis sa ii mai dau timp Totusi, m-am temut ca s-a cam busit turbina, prea avea semnalmente similare cu turbina lui BEE. Cu rabdare, dupa 3 drumuri lungi, lucrurile au intrat in normal, ba chiar au inceput sa depaseasca asteptarile. Raspunde bine, espamentul e curat, consumul a scazut dramatic. Ieri am parcurs Sibiu-Brasov-Bucuresti in conditii destul de grele in prima parte a drumului (ploi torentiale). Pe la Comarnic, consumul mediu arata dubios de bine: Inainte de reparatie nu am avut astfel de consumuri in conditii de mers "agil" , cu 4x4 50-50 permanent activat. Surprinzator si consumul instant la mers constant pe CB: La finalul deplasarii, incluzand A3 si putin Bucuresti, consumul mediu a ramas la un nivel mai mult decat decent: Ca si concluzii "de inceput": - reparatia efectuata pare reusita 100%; - inca imi pare rau de faptul ca service-ul s-a temut sa punem pistoane forjate. Marturisesc ca imi este jena ca povestea s-ar putea repeta, desi, in acest moment, totul pare foarte OK - ceva nu e in regula cu sistemul "Stop-Go", nu a intrat niciodata in functiune. Problema nu a aparut dupa reparatie, cam asa facea si anul trecut, inainte de "bucurie". Am monitorizat incarcarea pe baterie si pare cam ciudata, sunt momente in care cade sub 13 V. Bateria a fost noua in Ianuarie 2021, poate ca a fost afectata de cele cateva luni in care Naluca a bolit. Avand in vedere ca regimul de utilizare este, preponderent, extra-urban, momentan nu ma deranjeaza prea tare, mai monitorizam.
  9. 6 points
    Moah, 10 ani, chiar. Foarte bine se simte, injura prafu' din minunata urbe, ca d-aia ii fac reviziile conform graficului de "drumuri grele". Am ajuns la aproape 164000 km, anvelope noi Grabber AT2, amortizoare noi Raptor HD, polish la faruri si folie ca incepusera sa se ingalbeneasca, pus carlig de remorca, uzualele uleiuri/filtre, acu' urmeaza sa-i schimb curelele si amortizorul de directie. Mi-am gasit frumosul capac de roata in parcare, spart la prindere si pus pe roata de rezerva; nu stiu daca s-a rupt singur sau au tras de el incercand sa plece cu rezerva si i-a deranjat lantul antifurt suplimentar pe care-l pusesem 😠 cert e ca nu gasesc altu' si varianta cu husa nu ma da pe spate. Iaca si poze de la ultima sesiune, pentru (probabil) ultimul CASCO facut.
  10. 6 points
    Aș zice că se cuvine un refresh... Mașina a trecut cu bine de ITP și anul ăsta. A venit motorașul pentru geamul față stânga, nou și original, 2 buc bucșe bară stabilizatoare, tot originale, o monogramă GLE, vreo 5 buc cleme conducte, 2 buc Lucas dreptunghiular, de asemenea originale. Plus ce a venit de la Rădăcini, ansamblul ștergătoare , 2 buc arcuri față, 2 buc bucșe brațe, un comutator pentru capac alimentare + portbagaj și cam atât... N-am apucat să desfac ce a venit de la Rădăcini. Și, bomboana de pe colivă, ceva ce-mi doream de mult prea multă vreme, compresor AC, nou nouț, original, cu sigilii și tot ce trebuie. Când am văzut că este exact ce am eu pe mașină, l-am luat fără să stau pe gânduri, chit că m-a rupt la bani. Dacă nici ăsta nu dublează valoarea mașinii... Pe termen scurt, urmează să montez mecanismul ștergătoarelor. După cum am mai zis pe aici, al meu are joc măricel. Ar fi fost de făcut și geamurile, dar ghiciți ce: s-a stricat comanda centrală (o chinezărie ordinară). Bine, nu toată, doar butonul de la geamul stânga spate. Oricum, nu mă aștept să mai țină mult. Originală nu se mai găsește, iar chinezării recomandate ca fiind ,,coreene" (am observat că se practică des în cazul pieselor Daewoo de proveniență dubioasă) nu mai pun. Îmi trebuie și două comutatoare pentru geamul din dreapta, respectiv pentru unul din spate. Aceeași belea, nu se găsesc decât ,,coreene". O să mai caut și le fac cu proxima ocazie. Fix când mă gândeam dacă e ok să păstrez comanda actuală și să iau două butoane coreene, având în vedere că nu fac abuz de geamuri 😀. Și până la reparat AC mai e cale lungă: nici urmă de uscător (butelie) și de conducta de înaltă presiune. Ar fi o butelie la Rădăcini, dar e de R12 și nu merge la mine, nu din informațiile pe care le-am cules. Vreau să fac totul ca la carte, mai ales la cât am dat la compresor, deci mai aștept.
  11. 6 points
    Ieri a fost o zi mai rece, asa ca fara chef de tavaleala m-am apucat sa schimb uleiul de la cutia de transfer. Masina are acum 139400km. Din fericire nu am gasit aproape deloc span in ulei, doar foarte putin prins de magnetul de la busonul de golire. Am verificat uleiul cu o lanterna puternica si nu am vazut span de aluminiu, ceea ce este de bine 🙂 . Vechiul ulei avea numai 43000 km, deci urmeaza recomandarea celor din SUA de a-l schimba la 20000-30000 mile (32000-48000 km), dar era destul de negru, probabil din cauza coatingului de pe angrenaje. La schimb am folosit ulei de la Liqui Moly 75W90 full synthetic (cod producator 1024), special pentru angrenaje hypoide, adica fix ce recomanda in manualul utilizatorului. pretul a fost de aprox 120 lei/ 1 litru. Schimbul l-am facut cu ajutorul unei "siringi" de 500ml (vezi cutia), dar care s-a dovedit cam petarda (trage aer prin spate in loc as traga ulei). Dar si-a facut treaba, am tras de vreo 4 ori ca sa fiu sigur ca am facut plinul. In final pun cateva poze. In ultima poza se poate vedea ca am imbracat evacuarea in banda izolatoare termica. Asta pentru ca se pare ca una din cauzele pentru care cutia de transfer cedeaza usor la Captiva model >2011 este ca GM a facut economie si a scos scutul termic care era pe generatia 1 de Captiva. "Bandajul" l-am facut acum aprox 2 ani cu ceva emotii pt ca arborele cardanic e vecin cu el 🙂 . Din fericire vad ca sta foarte bine si nu sunt semne ca s-ar desface, coliere isi fac treaba.
  12. 6 points
    "Azi" a fost putin mai tarziu, dar s-a rezolvat. Frumos... ce sa zic. Eu sunt enorm de multumit. Si ma bucur ca toata munca n-a fost in zadar. De bani nu mai spun nimic. Cert e ca-mi parea rau daca plecam fara sa cumpar jantele. 😁 Ca impresii, cu anvelopele noi, bineinteles, se simte mai lin, mai putin zgomotos si parca fara vibratii. Asta pot sa spun dupa 35 km de proba. Piulitele comandate s-au dovedit a fi ce trebuie. Capacelele au o tenta galbuie, am avut dreptate. N-are nimic. Lacul in surplus n-are cum sa dea gres. Acum ce sa zic... sa am grija sa nu le julesc, sau mai rau, sa le sparg... 😔 Jante "noi", masina murdara.
  13. 6 points
    S-a facut asigurare, ITP si de 2 saptamani e in Bucuresti. Dupa vre-o 700 km si 60 litri de benzina concluziile sunt urmatoarele: Toba este foarte zgomotoasa, sau am imbatranit eu, drept urmare o voi inlocui cu ceva mai linistit, cel mai probabil revin la stock 🙂 Parca pica un rulment pe spate, parca se cam aude (sau o fi cauciuc stramb) dar pana nu schimb toba aia nu imi dau seama. S-a incarcat cu freon dupa schimbarea radiatorului si bobina compresor, instalatia functioneaza, vedem pe calduri mai mari eficienta. Geamul stanga iar face figuri, trebuie ajutat cu mana pe ultimii 3 cm, altfel se "haieste"spre fata si da inapoi. Cel mai probabil chederul e de vina, in rest am schimbat tot. Dreapta se pare ca functioneaza corect. Parca bate usor ceva pe stanga fata la denivelari. Cam atat, acum cele bune 🙂: Farurile sunt belea, cele mai bune faruri dintre toate masinile mele, lupe + geam de sticla (nu plastice ca la alea noi) + becuri philips blue vision 120 sau 150% (nu mai stiu exact) fac super treaba, o placere sa merg noaptea. Rotile sunt perfect drepte si echilibrate, nu vibreaza nimic, masina are o tinuta de drum superba, o placere la condus (daca nu ar fi toba aia). Cam atat, poze:
  14. 5 points
    Sambata am montat paravanturile, foarte utile, nu imi mai vine tot curentul direct in cap. Si daca tot eram acolo, am peticit si gaura din scaun, sper sa tina. Anvelopele noi sunt f bune pe asfalt, nu am avut nici o problema la drum. Consum Buc-Predeal 9.1 in bord, retur 8.3 (am mers mai calm, in limita legala +9km/h).
  15. 5 points
    Mi-e clar, cu fiarele te descurci bine, lemnul nu iti place 😆. N-ai fi aliniat si tu placile alea inainte sa prinzi coltarele...
  16. 5 points
    Da, acu' poa' sa-si faca radiografie dentara la orice ora doreste
  17. 5 points
    Mici maruntisuri... aparatori de noroi (doar pt spate, pe fata trebuia sa dau niste gauri) si protectii pt firele de la dezaburire.
  18. 5 points
    Am inceput anul cu o mica revizie care a constat intr-un schimb de ulei, filtru de ulei si bascula din dreapta, care se pare ca si aia avea o bucsa aproape dusa. De abia avea 2 ani si nici 7000km. Sa te mai increzi in Lemforder. Cum aveam dat afara mansonul schimbatorului, m-am gandit ca nu ar strica sa gresez mecanismul cu ceva vasilina siliconica. Am folosit o seringa sa imi fie mai usor, ca nu prea aveam mult loc cu mana. Ulterior am aflat ca se poate scoate o siguranta astfel incat sa iasa acea bila din locas, ca puteam sa curat si eu frumos. Prima poza e cum arata inainte. I-am facut si ITP-ul. Am luat de la tapiter mansonul schimbatorului de viteze si al franei de mana. Alta viata fata de cele vechi. Momentan, l-am montat doar pe cel de la schimbator. Inainte de anul nou, am comandat o serie de piese din Slovacia ca tot le gasisem la pret bun. De asemenea, am inhatat pe Ebay, din Italia, un far stanga cu lupa la un pret de nerefuzat, 27 euro. 😄 Din Slovacia am luat asa: Brate laterale spate Doua cabluri de frana de mana. Doua aparatori de noroi fata O pompa ABS. Ironic, pe ambalaj scrie Made in Korea si pe produs in sine scrie Made in Germany. Un suport de pentru rama numarului de inmatriculare Am primit drept bonus si un manual de service nou pentru motor. Si farul cu lupa. Si ca tot vorbeam de preturi bune, anvelopele de iarna ale Nubirei sunt destul de vechi ca ani, chiar daca au carne pe ele si urmaream de ceva timp macar sa le schimb pe cele din fata daca prind vreo oferta. Saptamana trecuta am avut bafta sa dau peste o lichidare la Marsorom si am pus mana pe doua anvelope Dunlop Winter Response 2 la 90 lei bucata, cu DOT 2020. Nu in ultimul rand, am inceput demersurile pentru a obtine acreditarea FIVA Youngtimer Registration Document, tinand cont ca doamna mea are peste 20 de ani vechime si s-ar incadra. Nu va ganditi ca o sa am parte de ceva avantaje cum e in cazul masinilor retro, dar exista posibilitatea sa imi fie acceptata prezenta/participarea la anumite evenimente organizate de FIVA, Retromobil, Campionatul Raliurilor de Regularitate pentru Vehicule Istorice, etc. Am mers pe ideea ca mai invat sa fac ceva nou si pe de alta parte, incep sa pun fundatia pentru prezervarea brand-ului Daewoo si pentru toti proprietarii care vor sa isi aduca in lumina reflectoarelor bijuteriile. Noi parca suntem intr-un usor con de umbra, fiind mentionate in media mult prea des Daciile, Aro, Oltcit, etc, chiar daca si Daewoo a facut parte din industria auto romana. Ce mi s-a parut amuzant e ca in formularul celor de la FIVA nici macar nu exista marca, dar cu un singur email s-a rezolvat problema de pe o zi pe alta. 😄
  19. 5 points
    Doi ani mai tarziu :)) am reusit sa rezolv pierderea de ulei !!! Am schimbat baia cu una SH care era in stare mult mai buna decat ce aveam pe masina . Operatiune realizata in proporție de 95% de mine ( ma dureau toate cand am terminat) . Pentru ca am momente de glorie, am fost croit sa schimb baia, aveam procedura deja in cap, dam evacuarea jos, desfacem baia( dupa ce scoatem uleiu) simplu, pana am ajuns sub masina si m-a lovit in plin, minunea inginereasca si anume nenorocita aia de traversa :)) . Are 2 suburi in fiecare capăt si cate unul pt tampoane, am o istorie vasta cu traversa de la masina asta :)) 185900 km avem ulei nou, filtru original GM (era 27 de lei :)) ). Momentan mai pierde doar ulei de servo , ma rog, umezește un furtun la imbinarea dintre metal si cauciuc. Si ca o ultima completare @Dj_Dark mi-a tot zis ca farurile mele bat aiurea, dar nu eram foarte deranjat, cum eu nu am reglaj electric , au trebuit reglate manual, operatiune realizata de @mirceajo , mare dreptate avea Dj-u cu farurile :)) , stanga batea in sus si dreapta sub masina, dupa reglaj vad si eu drumu:)).
  20. 5 points
    Update: In weekend am reconditionat si etrierul stanga fata, ultimul ramas cu garniturile vechi, asa ca am scapat de grija etrierilor. Nu am mai scris in aprilie-mai, dar dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul. Tot atunci am inceput sa reconditionez toti etrierii, insa din lipsa de timp am reusit sa reconditionez doar etrierul stanga spate si dreapta fata. Masina a mers bine toata vara, dar imi statea un pitic pe creier ca a ramas cel de pe stanga fata... 🙂 Pentru reparatia etrierului am folosit setul de reparatie etrier de la AUTOFREN SEINSA D42261C cumprat in primavara. Dar am folosit doar garniturile, pistonasele originale aratau bine si ceva mai bine prelucrate ca cele de la autofrein 🙂. De mentionat ca am scos pistonasele cu un compresor de aer cu acumulator, cel de la Xiaomi, au iesit surprinzator de repede, dar nici nu erau blocate 😉 . Cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana de pe fata, tot cu TRW GDB1715 ca si in trecut, tot cumparate in primavara. Cost total: 240 lei Poze nu am pentru ca eram murdar pe maini si ma grabeam sa termin cat mai repede.
  21. 5 points
    In caz ca nu s-a prins lumea inca, pe zi ce trece sunt mai mort dupa masina asta :)) Am avut wkndu asta un drum de un total de vreo 750 km +/- , la dus 11.3% alergata pe a1 si dealu negru, la intoarcere Rm Valcea - București, 7.5% consum de la plin la plin, Omw si la Valcea si la București, 181km cu 13.68 litri de benzina, nici Nubira nu scotea consumul asta, cei drept pe A1 am mers 110-120 cu un varf de 160 , dealu negru alergata cat mi-a permis si aglomeratia si conditia tehnica a masini. Dupa aproape 2 ani de cand e înmatriculata pe Valcea, a ajuns si ea in judetul Valcea :)) Urmeaza sa primeasca niste "chestii" masina zilele astea, revin cu update dupa ce e totul pe masina pus. Si niste poze sa fie , in ultima poza Aveo-ul rosu e al bunicului, sta in garaj (masina) si are doar 16071km ( nu n-am mancat nici o cifra) din 2012 pana acum, iar Nubira e a unui prieten de la Craiova ( cel care mi-a trimis anuntul cu Americanca) care a dat o fuga pana la mine, ca sa ii pun scan-ul pe masina.
  22. 5 points
    Am dat de putin timp, asa ca agregatele familiei au beneficiat de atentie. Am inceput cu Naluca, la care aveam o restanta grava ... Placutele EBC au stat mai mult de un an degeaba, drept e ca si Naluca a somat destul de mult pe fondul motorului buclucas. Avand in vedere culoarea placutelor si faptul ca a fost prima revizie la frane in regie proprie, s-a impus sa curat si sa vopsesc etrierele si port-etrierele. Anul trecut i-am facut aceeasi procedura si lui BEE, motiv pentru care comandasem pentru amandoua masinile spray de frane albastru. Dat fiind spatiul disponibil in curte, am inceput cu partea stanga a masinii. Toate piesele care urmau sa fie vopsite au fost sablate. In plus, am scos toate bavurile de pe discuri, motiv pentru care au aparut si cateva zgarieturi superficiale. Placutele au fost montate in urma cu aprox. 30.000km si nu au trecut prin nicio revizie. Pe fata am avut TRW, pe spate GM OE. In mod neasteptat pentru mine, placutele de pe spate au stresat mai mult discurile (Brembo atat pe fata cat si pe spate) Curatate la sange tablitele de culisare, verificat si gresat glisierele, bibilit placutele pana cand au ajuns sa se miste cum trebuie. Am observat si o chestie care avea sa reapara mai tarziu. La partea din spate, ambele placute din interior au prezentat o uzura ceva mai mare decat cele de pe exterior. Explicatia a venit dinspre arhitectura etrierului la care pistonul se infileteaza pe masura ce apare uzura la placute. Pe de-o parte e bine, tot timpul placutele sunt foarte apropiate de disc ... Dar nu castigi nimic fara sa pierzi altceva in schimb :). Dupa ce am vopsit tot ce era pe partea stanga, am cam intrat in criza de vopsea :)). Asa ca am recurs la o smecherie, respectiv am dat piesele cu un strat de Zinc, pe post de primer :))) Rezultatul a fost peste asteptari, vopseaua a prins mult mai fain si consumul a scazut drastic. Pentru cei interesati, spray-ul cu Zinc folosit este cel din imaginea de mai jos, calitate super buna ! Daca tot am lucrat la masina, am alocat timp ca sa scap de niste rugina. Cred ca, din cauza garniturii de cauciuc, se acumuleaza apa in zona respectiva. Bagat perie de sarma pe bormasina si scormonit pana cand a iesit si ultimul firicel de rugina. Aplicat un strat de inhibator de rugina, curatat temeinic cu diluant si aplicat imediat un strat de antifon de la Teroson. Vopsit cu spray la culoare, dat lac, tot tacamul. Nu am mai facut poze la toate etapele. Am plusat si cu o janta, dar aici nu prea a mers treaba cum as fi vrut. Am avut spray facut pe cod de jante de Opel, insa degeaba, se poate observa o mica diferenta intre original si reparatie. Janta a fost asa de cand am luat-o, e setul de 18" luat SH la pe la inceputul lui 2020. Nu ma pricep la vopsit de finete, poate nu am dat eu in unghiul corect ... Posibil sa fi aparut si o decolorare in timp a jantei sau, la fel de posibil, omul care a facut spray-ul sa fi mers pe un alt cod de Opel ... ca doar nu or fi facut astia o singura vopsea pentru toate jantele ... Si pentru ca tot eram "pe val", i-am facut o revizie la frane si lui BEE. La astea umblasem anul trecut, cand i-am montat EBC Greenstuff. De atunci au trecut cam 34.000 km, timp in care nu am mai intervenit deloc, iar franele au fost super super faine ! Ce am observat la Naluca (uzura diferita la placutele spate) am regasit si la BEE. Si asta are etrierul tot cu piston infiletabil, deci presupunerea mea pare destul de buna. Altceva am descoperit si care chiar trebuia remediat urgent. Placuta dinspre etrier acumulase o tona de praf in santul de "aerisire", motiv pentru care nu mai facea contact perfect cu discul. Inca nu aparusera dezechilibre, zgomote sau lipsa de performanta, dar nici departe nu cred ca era. Situatia a fost aproape identica si pe cealalta parte a masinii. Ca si la Naluca, placutele de pe fata s-au prezentat in stare mai buna, cu uzura echilibrata si mai putine reziduuri in sant. Si la BEE am rectificat discurile, insa aici treaba a mers mai usor. Naluca m-a fentat rau cu AWD-ul ei, BEE a colaborat altfel. Nu detaliez pozele de mai jos, cei cu porniri auto-destructive se vor prinde. Atentie, NU recomand nimanui procedura in regie proprie ! Am lasat la urma o poza facuta cand lucram la ultima roata (dreapta spate) a Nalucii. De apreciat umorul negru al masinii asteia, am luat-o ca pe o forma de multumire pentru frane 😈. Evident, problema este mai veche, nu se simte la drum sub nicio forma ... Poate e o forma de protest, sa imi dea de inteles ca nu mai vrea sa care 10 saci de ciment (mici, de 20kg !), ci doar 8 🤣
  23. 5 points
    Putin sarit de 270.000km. Joia trecuta am schimbat filtrul de aer, ca urcase iar mult consumul (10.2 pana la Poli), si-a revenit dupa. Azi mi-am facut de lucru si am schimbat filtrul de habitaclu/polen, am dat o spalare debitmetrului si am verificat ca isi face treaba jucaria nou primita. Urmeaza o plimbare mai lunga si e nevoie de o alimentare pt laptop. Maine (sper) schimb de ulei, filtru ulei si motorina. Plus verificari, am comandat si placute (TRW) "in caz ca".
  24. 5 points
    Si, cum ziceam mai sus, timpul se duce repede, asa ca aduc in atentie inca un episod de briocolaj petrecut intre cele doua patanii de mai sus. De data asta a fost vorba de schimbarea carcasei telecomenzii si cheii tip briceag. Din ce am vazut, e cam acelasi lucru la Opel si Chevrolet, dar nu mai stau acum sa fac un tutorial dedicat, poate fi folosit postul asta. Am plecat de aici: Plecand de la ce se putea citi sub "lama", respectiv "Witte automotive" , am gasit pe un site ceva f asemanator. Mi-am zis ca absenta unui "t" nu e mare drama, am avut incredere in faptul ca prietenul chinez a copiat cu simt de raspundere. In linii mari lucrurile asa au stat, insa nu au lipsit bataile de cap ! Trusa de lucru trebuie sa contina un set cu capete "-" si "+" de marimi mici, patent sau ceva similar, etc. Cheia originala a fost lipita, deci extragerea placii electronice a necesitat masuri barbare. La o prima vedere, asteptarile mele pareau a se confirma, originalul (dreapta, in ambele imagini de mai jos) seamana extrem de bine cu clona. Totusi, la "bibileala", am constatat ca nu tot ce zboara se mananca ! In primul rand, diametrul butonului este diferit, nu cu mult, dar suficient pentru a nu fi interschimbabil. A doua chestie care nu s-a dovedit a fi identica cu originalul a fost configuratia tamburului (butonului) cu "catei". Nu stiu cum naiba sa le zic altfel, am mers pe denumirea la la yala ... Aici am constatat diferente la grosimea "cateilor" si la pozitia de amplasare pe cilindru. Motivul pentru care mi-as fi dorit sa se potriveasca aceste repere a fost ca ar fi fost simplu sa inlocuiesc lama sau lama + cilindru ... sau orice combinatie. Dar NU am avut parte de o clona "de ajutor" ! Totusi, "m-am scos" pentru ca atat clona cat si originalul ofera posibilitatea de schimbare doar a lamei ... se vede clar in pozele de mai jos: De retinut si arculetul din poza de mai sus ! Dupa ce se face inlocuirea de lama si pozitionarea modulului electronic, cea mai importanta etapa tine de tensionarea arcului mentionat. In functie de asta, "sare" mai mult sau mai putin ferm lama. Arcul se pozitioneaza in buton, are o catare usor de identificat, dupa care se invarteste 360* sau 720* (dupa preferinta) inainte de "capsarea" carcasei. Rezultatul aproape final: Clona pe care am gasit-o are un surub sub sigla, surub care tine locul adezivului pus la telecomanda originala. Finalul lucrarii se vede mai jos, emblema am lipit-o cu un adeziv "corect" :D. Comparatie cu telecomanda originala: - partea frontala e super OK, nimic de reprosat - partea din spate arata chiar mai bine decat originalul, luftul orizontal este clar mai mic - logo-ul clonei este vizibil mai nasol, sunt 2 bavuri care strica (putin) toata treaba. Una peste alta, pentru 50 lei, sunt total multumit ! 😁
  25. 5 points
    Mocheta a fost curatata si instalata, senzorul de temperatura exterioara a fost inlocuit si am reincarcat instalatia cu freon. Ca tot eram adunati la Rosiori, s-a facut si un gratar cinstit. La reincarcarea cu freon am inlocuit si un ventil. Celalalt care parea sa piarda a fost mai incapatanat si nu a vrut sa iasa, dar a fost strans mai bine pe pozitie. Conform aparatului, pierderea este acum destul de mica. S-a instalat si volanul proaspat retapitat cu piele naturala italiana, doar ca nu functioneaza cum trebuie comenzile, fiind de Chevrolet. Nu e problema. Am gasit unele noi pentru Daewoo in Polonia. Trebuie sa imi soseasca. Am mai dat si un pic iama in stocurile celor de la Radacini, fiindca brusc le-a mai aparut ceva stoc, inclusiv ultima bara stabilizatoare care imi mai lipsea din set. Totodata, am luat si un cablaj spate pentru portbagaj fiind foarte ieftin. :)) Am facut si un test la amortizoare si cam asa se prezinta dupa 21 de ani: Si o poza de la intalnirea Daewoo Club din 6 iulie.
  26. 5 points
    Si a fost plug and play, fara nicio problema ! Cu sustinerea si suportul logistic al lui @mirceajo azi am ajuns la un service cu elevator, caldura, conditii de lucru mai mult decat OK. Toate sculele mele au ramas la Sibiu, asa ca trusa "de prim ajutor" a lui Mircea a fost la mare inaltime. Operatia a decurs atat de rapid si atat de fara probleme ca nu am apucat sa facem prea multe poze. Totul a mers snur de la cap la coada, deja Piulita si-a reintrat in toate mintile si maine e gata de un nou drum spre Sibiu :)). Enervant de tot agregatul, chiar nu s-a simtit aproape deloc operatiunea la justa valoare. Toate suruburuile s-au desfacut singure, parca se speriau efectiv de cheie. Conectorii, la fel ... Am si facut misto cu Mircea de apucaturile vechi de impatimiti Daewoo. Pentru a fi mai usor de accesat prinderile turbinei, am dat jos catalizatorul, ocazie cu care am curatat putin cele doua sonde Lambda si am suflat si fagurele. Doar asa, de intretinere. Doua consecinte s-au vazut imediat dupa ziua de azi. 1. Cuplul la turatii scazute a revenit in totalitate. Nu ajunsesem la probleme serioase, dar tot se simte diferenta. 2. Consumul urban a scazut notabil, ramane sa vad maine pe extra-urban cum stau lucrurile. Aici nu se vedea mare lucru nici inainte, pentru ca regimul de turatii si plecarile de pe loc erau oricum mult mai limitate. Turbina veche Turbina noua Urechea f deformata a tijei ce actioneaza Wastegate-ul. In realitate arata mai rau ca in poze. Fata de ax, jocul era cam de 3-4mm. In pus am gasit uzura de cca 1mm si la ax ! Wastegate-ul cu axul mentionat mai sus. Se vede acolo (mai greu) santul de 1mm, poate chiar mai mult. Tot in poza asta se poate vedea axul care intra in capacul turbinei si actioneaza pastila Wastegate-ului. Se vede cum arunca un pic de fum, deci se poate deduce cat de mare era jocul de acolo. Am facut si filmulete, dar nu se justifica sa incarcam aiurea forumul. Gazele scapate pe la axul aflat in discutie au innegrit putin si scutul de protectie al turbinei. Inspectia finala :D. Dupa ce am inchis totul si am pornit motorul, evident ca a iesit ceva fum de la arderea antigelului si uleiului. Normal ca am dat cat s-a putut de mult cu spray , dar tot au mai ramas urme. Dupa ce am plecat de la atelier, am facut un mic rodaj pe CB. Cand am ajuns acasa, Piluita torcea fara sa pufneasca fum si fara sa mai zornaie sub capota. Una peste alta, operatiunea a fost un succes total, super multumit de prietenul chinez. Piesa OE, totul in grafic ... se pune intrebarea daca se justifica reparatia turbinei vechi ... Cativa prieteni deja au zis ca nu 😄 Multam Mircea, pentru tot !
  27. 5 points
    Iar asa pe final de vara prin august am avut o revelatie.. trebuie sa vopsesc etrierii ca nu mai merge. Am ales un rosu mat pentru etrieri si negru mat pentru discuri, ambele pt temperaturi inalte de la Dedeman motorsport. Da stiu, trebuie sa repar aripa spate si sa vopsesc jantele.. urmeaza. Tot in august am avut parte de o alta mica filmare din partea lui Bratu, las link-urile de pe Instagram si Tiktok (depinde ce folositi, eu am facut cont pe tiktok doar sa-l vad): https://www.instagram.com/reel/CkSwNikj8DI/?utm_source=ig_web_copy_link https://www.tiktok.com/@bratudor/video/7157676955876216069?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 si alte poze.. de luna asta :)) Gata sunt la zi 🙂
  28. 5 points
    Normal ca in procedura de rezolvare am observat ce motor jegos am iar week-end-ul urmator a intrat la curatenie si sa ales si cu schimbarea tevii principale de apa din spatele motorului (o aveam noua si OEM, era pacat, ca tot am schimbat antigelul): O sesiune foto din diverse locatii printre care si o intalnire cu un coleg de la pitesti (nubira argintie) si a se observa ca am pus becuri noi "ïn bara" : P.S. Si pustiu care a vrut neaparat sa bage benzina.. :)))
  29. 5 points
    Mai stergem praful, am achizitionat niste filtre de benzina gen dacia 1310 cu gandul sa le folosesc la apa sa filtrez rugina din ea. Motivul, desi am schimbat-o de 2 ori tot e putin murdara de cand am refacut motorul. Din pacate nu prea am reusit fiindca toate filtrele (4 la numar) s-au inbacasit relativ repede, in cateva minute nu mai trecea nimic prin ele. Metoda folosita a fost pe furtunul de retur dela clapeta de acceleratie in vasul de expansiune si ca sa fiu sigur ca am debit am obturat si furtunul care duce in caloriferul de caldura cu un cleste. Am folosit 2 la asta si 2 la aia verde, acelasi rezultat. Dupa prima tura le-am suflat in sens invers cu aer sa se mai desfunde si repetat, acelasi rezultat, s-au infundat la loc in 2 minute, deci daca mai are cineva ideea asta sa stiti ca nu functioneaza 🙂 La final, am avut un moment de pensionar, stateam in ea pornita in garaj si ascultam radio pe tank-ul original, era si niste muzica din anii 90, la fix 🙂
  30. 5 points
    Am incercat pe ventilatie cu treapta IV, aer proaspat si, intr-adevar, (cred) nu a mai decuplat. Cum am dat pe treapta I, parca incepuse sa decupleze. Am bagat in termometru in aeratoare si, cel mai putin, am avut 7.5 grade celsius, cu 20 de grade afara. Ce credeti ca am facut tacit? ...Mi-am pus ce mi-am dorit, de cand am masina: ceas de bord original. Am studiat forumul (traiasca el), am dat - cu greu - peste mufa cu fire, am tras o gaura in bord cu letconul si am finisat cu un cutter. Bine ca m-am ales doar cu o zgarietura pe bord, care nu prea se vede. Nu conteaza. 20 de lei m-a costat ceasul, singurul la ora actuala pe 'net. Am mai vazut la englezi, dar la 20+ de lire, plus termen de livrare enorm, nu mi-a trebuit. Si o poza cu Micul Gigant.
  31. 5 points
    A/C FUNCTIONAL!🥳 In sfarsit, minunea s-a intamplat. Am scapat si ieftin, 170 de lei. S-a facut test de presiune pozitiva, apoi testul de vacuum, efectuat cu aparatul. Sper sa tina... Inainte sa punem aparatul, am testat si valva de la conducta veche si, bineinteles, pierdea. Asa ca s-a inlocuit. Adaugat 550 ml de freon si 2 gr de substanta de contrast (ca nu mai avea). Ulei avea compresorul (sper). Ce nu-mi place e ca decupleaza compresorul des. Merge la inceput cateva minute, dupa care decupleaza la minut, sa zic asa; nu am cronometrat. Singura chestie ce-mi vine in minte, e senzorul de pe vaporizator. Ma gandesc la faptul ca proba AC-ului, facuta la 19 grade, face ca vaporizatorul sa inghete (sa se raceasca mult) si din cauza asta. Nu stiu... Mecanicul, care are Spark, a spus ca si la el e aceeasi situatie. Si ca la Loganuri e la fel. S-a uitat la presiuni, a spus ca sunt bune. Nu mai conteaza si nu ma mai intereseaza. Sa mearga! Sa fim sanatosi si vedem la vara; mai e mult pana atunci. Dar rece baga bine. Nu am avut sa-i punem un termometru, dar e ce trebuie. Inca ceva: asemanator zicalei multora, cum ca te ia vantul cu Matizul cand trece un tir pe langa tine, la fel e si aia ca nu mai trage deloc motorul, cu AC, e fix-pix. Da, e adevatat, il inmoaie nitel, dar nu-l stoarce de tot. Oricum si fara AC, tot blegeala era. Si cand trece tirul, se simte si-n masini mai mari/grele.
  32. 5 points
    Vineri a venit in sfarsit randul flexibilului, iar sambata am schimbat uleiul si filtrul, la aproape 1500km de la rk-ul motorului. Aprox 155.900km in bord. Ieri a facut si un drum de 450km, cu 4 oameni la bord, viteza in jur de 105km/h (si 55-57 in localitati), cu cateva accelerari in depasiri si putin offroad usor... s-a comportat bine, la plecare am folosit si ledbar-ul, excelent in padure.
  33. 5 points
    Wow ... aproape s-a dus anul si nu am postat nimic ... Fata de alti colegi care au reusit sa se mai delecteze cu d'ale mecanicii, m-am cam lasat pe tanjeala. Dar ma bucur cand le citesc topicurile 🙂 Am redenumit topicul asta, asa reflecta mai bine postarile. BEE a trecut prin mai multe faze, il mai alintam cu Biulizta sau Piulitza. Genial agregatul, o sa ocupe cea mai mare parte a postului asta intrucat Naluca a cam stat pe bara anul asta. De ce ... Odata cu incheierea starii de alerta am inceput sa facem naveta saptamanal Bucuresti - Sibiu. Asta a insemnat cam 1000km pe saptamana pana la finalul lui Iulie. Coroborand cu explozia preturilor la benzina (si nu numai, evident), BEE a venit ca alegere normala pentru naveta. Mai ales in conditiile ca eram doar 2 pasageri + 2 laptopuri ... Daca am in vedere ca BEE a fost cumparat online si livrat in Ro pe platforma si ca nici macar nu am stiut cat de bine accesorizat este l-am declarat BEST BUY ever. Pana in momentul asta "a strans" aproape 30.000km si nu a dezamagit la absolut niciun capitol. Pretentiile lui Buflache (sa aiba oglinzi electrice si un motor care sa nu moara la ralanti cand pornesti ACul 🤣) au fost depasite cu mult. Se aseaza excelent la drum, dinamica este comparabila cu a Leganzei, nu am identificat niciuo buba ascunsa ... practic m-am ocupat doar de mententanta periodica ... cu mici exceptii. Prima a venit in primavara, din partea franelor. Placutele erau undeva cam la 60-70% din viata asa ca am zis ca ar fi util un reset, sa stim cum stam. Cu ocazia asta + initiativa dedicata Nalucii, BEE s-a ales cu un set complet de EBC Greenstuff si discuri fata noi. Solutia veche era full TRW, franele au fost ff bune, cu usoara scadere de performanta la incarcare mare (si da, o da ... a carat BEE la ciment de s-a plictisit ...) si uzura intensiva repetata. Ma rog, fading, bla bla, stiti despre ce e vorba. Cum sezonul dedicat constructiilor, betoanelor sau gradinaritului nu era inca inceput, i-am dedicat lui BEE putin timp pentru "estetizarea" sistemului de franare. Am cumparat pistol de sablat, vopsea termo-rezistenta, rabdare, bere ... A iesit ceva de genul: Petele de rugina de pe discurile spate sunt doar "de impresie" au aparut dupa degresare, spalare etc. Ca element "amuzant", uscarea s-a facut la cuptor :)) Desi Buflache a fost impotriva si nici eu nu ma dau in vant dupa colante, stelute etc. am decis totusi sa il branduiesc pe BEE, in speranta ca soferii din spate tin cont de emblema si nu practica stilul "supozitor". Luni dimineata am constatat ca e degeaba, un coleg de trafic cu un Logan a iesit efectiv de pe carosabil, la o franare destul lejera, doar ca sa nu ne inspecteze portbagajul. Poate ca omul a citit, dar nu stia despre ce e vorba. Nu a fost singurul. Cu ocazia lipirii sticker-ului, mi-am satisfacut o curiozitate. Inca de la inceput nu am inteles motorizarea lui BEE. Motor de 1 litru cu 115CP si (parca) 170 Nm pe o masina de doamna (sa fie clar ... are parasolar cu lampa la sofer !) nu prea cadreaza. Am bagat de seama ca inscriptia "Turbo" e scrisa cu negru, ceea ce nu am vazut la alte Corsa. Oarecum am dezlegat misterul, dupa ce m-am pus iar pe cautat pe Mobile.de. Se pare ca motorul asta e preluat de la divizia OPC. Oricum ar fi, merge bine. Zi-mi si mie, care ai da jucaria asta pe o masina electrica ... Fara efort, autonomie reala de 1200km ... no comment. Din categoria probleme, as incepe cu unele independente de masina. Am prins faimoasa grindina din Sectorul 6 ... Luata in plin, in curtea Politehnicii, unde chiar a fost nasol de nasol. Am gasit rapid niste copaci care pareau mai rezistenti, am scapat fara urmari vizibile. Dupa ce am zis ca va fi dauna totala, in zilele urmatoare cu greu am reusit sa gasesc 2 infundaturi aproape invizibile. M-a mirat tabla, nu imi da absolut nicio senzatie de "solid". Urmatoarea problema a venit din partea consumului. Brusc a crescut la 5/100, aparent fara absolut niciun motiv . Totusi, la una din reprizele de urcare pe Dealul Negru am simtit o foarte mica ezitare la o accelerare. Imediat am constatat ca bujiile erau "depasite" de evenimente. Cel mai probabil au fost bujiile din fabrica, mult laudatele "Iridium" care ar trebui sa tina 100.000km. Cum BEE trecuse de 80.000 am zis sa ii fac un cadou, asa ca i-am luat un set nou. Curios, nu sunt foarte multe variante ... si toate sunt foarte scumpe. Pe bucata, cred ca a fost 125 lei, mult mai scumpe decat cele ale Nalucii, tot "Iridium". Am zis "treaca-mearga", BEE are nevoie doar de 3 😂 Pe partea de probleme "reale", am avut ceva de furca cu electrica. In primul rand, sonda Lambda a fost rontaita de soareci sau alte rozatoare. Masa mare ... am cel putin 4 matze in curte ... Doua fire ramasesera fara izolatie, a fost o intamplare ca am descoperit. Asta era chiar Duminca trecuta. Partea buna a fost ca Marti am fost la ITP, luat fara nicio problema, inclusiv pe partea de noxe, semn ca izolatia pe care am improvizat-o a mers bine. Ca fapt amuzant, prezenta lui BEE la ITP mi-a amintit de episodul in care a sarit Leganza de pe standul de frane, la actionarea franei de mana. Acelasi lucru l-a facut si BEE, am uitat sa mentionez ca dupa montarea EBCurilor i-am facut si reglajul franei de mana. Daca masacrarea firelor sondei inca nu ar putea fi considerata o problema a masinii, avem totusi si asa ceva. Ca la mai toate hatch-urile/break-urile, exista un Calcai al lui Ahile la cablul hayonului. Dupa ce am facut niste cumparaturi grele, am avut surpriza ca portbagajul, actionat exclusiv electric, sa nu mai vrea sa se deschida. Am mai observat ca nici stergatorul nu merge, becul central de frana nu dadea semne de viata, nici becul de mers cu spatele si cel de ceata. S-a lasat cu ruperea unui decor de plastic, am reusit sa accesez broasca si sa deschid portbagajul. Dupa care, pas cu pas, am ajuns aici: Un fir de masa complet sectionat (firul albastru l-am pus doar ca sa iau masa de pe caroserie, sa pot verifica ipoteza), un fir de "plus" cu izolatia sever avariata si inca un fir, mai putin semnificativ, de asemenea ciupit. Lipit, izolat ... rezolvat pe moment. Am constatat ca plasticul izolator este casant la toate firele, suspectez ca se incalzeste ca naiba cand masina sta la soare. In fine, pentru a nu sta cu emotii, am comandat cablaj nou. Din fericire este reper independent, piesa de schimb, problema e ca nu l-am gasit in Ro si va dura putin pana vine. Nu e bai, important este ca stiu de el. Despre Naluca nu ar fi multe de spus. Cam 2 luni de zile nu am miscat-o absolut deloc. Ba chiar am pus peste ea izolatie din aia care se pune sub parchet si plasa verde pentru a nu avea probleme cu grindina. Ideea a fost buna, au fost doua episoade care nu au afectat-o absolut deloc. Daaaarrrr ... Se pare ca imobilizarea pe termen lung si "imbracarea" au dus la o atractie diabolica ... tot pentru rozatoare. In momentul asta am o problema pe care inca nu am rezolvat-o, nu am avut timp de ea. Cred ca un drac cu dinti a rontait un cabul pentru ca bobina cilindrului 4 nu merge cum trebuie. Imi arunca P0354 si nu trage cum trebuie. Sunt sigur ca si ECU are ceva de-a face cu asta, cred ca o baga intr-un regim de avarie. Sunt sigur ca este o problema de cablaj (sau de ECU 😮 ?) pentru ca orice tentativa (lejera) de remediere nu a dus nicaieri. Schimbat bujii intre ele, schimbat bobine intre ele ... Degeaba, doar pe 4 am problema. Din pacate, parca se repeta "tineretea"... Ai cu ce, nu ai cu cine. Ai cu ce, ai cu cine, nu ai unde ... ETC. Acum am ceva timp, dar ploua intruna. Eh, se va potoli, am rabdare. Momentan am facut rost de diagrame, am scos ECU-ul, am inspectat conectorii si i-am dat cu spray de contact ... deci au fost eliminate cauzele "simple". Daca am inceput cu franele lui BEE, finalizez cu ... upgrade-ul pentru Naluca. De fapt, cronologic, cu asta am inceput ... Candva, poate imi fac timp sa le si montez ... Camera de mers cu spatele are 2 ani de cand sta in cutie 🤣
  34. 5 points
    1460km prin tara, numai munte si serpentine, animalul a mers bine, a consumat bine, usor incomoda pe drumurile din centrul tarii, aparent "ungurii" nu investesc in drumuri, ei si-au luat toti jeep, "poate numai venit rumenu pe la noi" dar sa tinut bine, inainte de plecare i-am cumparat manerele de la usile din fata, nu stiu de ce s-a facut asa urate, dar in fine le-am schimbat ma deranjau rau, am gasit la Skoda originale la pret super ok. am avut si 2 incidente minore, mi-a sarit o piatra pe lateral stanga pe una din usi, mi-a facut o zgarietura...inca una... asta e, iar la intoarcere pe autostrada, aparent unul din trimurile care vine montat pe lateralul parbrizului sa decis sa plece, banuiesc ca de la atatea vibratii, plastic vechi..plus viteza excesiva in fine, deja am dat comanda de unul nou.
  35. 5 points
    227.000 km Schimat saibe injectoare, oringuri, saibe capac culbutori. Pentru un diesel arata foarte bine. Nici un fel de depunere.
  36. 4 points
  37. 4 points
    Revenim, cumparat piston+biela, 250 RON cu tot cu transport la ikea pallady, gasisem si mai ieftin e drept dar mai departe, plus ca asta a fost singurul care mi-a dat poze cu el sa ii vad seria. Si pistonul vechi mai in detaliu. Se vede crapatura pana la bolt (defapt bucsa lui) si faptul ca bucsa s-a deplasat si a frecat in cilindru. Plus ca nu am putut sa nu observ cat de gros e primul segment de ungere, nu stiu daca asa e la toate diesel-urile, dar zici ca e U650 🙂 Din fericire e doar vizual, la mana nu se simte nimic. Si ca tot veni vorba, am masurat segmentul vechi in camasa, 0,4 deschidere fanta) Ca si piese, am comandat un set de segmenti mahle, suruburi si garnitura chiulasa Viktoras, ulei, antigel si nimicuri gen saibe foc injectoare, o carcasa termostat si nu mai stiu, nimicuri. Plus ulei si antigel. Total piese vre-o 1100 ron fara piston in care a intrat si o trusa de distributie fiindca am concluzionat ca nu pot sa fac masina fara. Poloneza evident, 120 ron cu tot cu transport si a trebuit sa tai pinul de blocare volanta fiindca era prea lung si lovea in ceva din bloc, nu au masurat aia bine 🙂 Ah da, cuzineti nu am gasit asa rapid, drept urmare am decis sa risc si sa ii refolosesc pe cei vechi, desi nu stiam la momentul respectiv cum arata, insa acum stiu r Si nu in ultimul rand, m-am batut cu ceva ce nu am mai desfacut pana acum, anume arbori balansieri in baie. Binenteles ca fiind subiect nou pentru mine mi-am facut temele pe net inainte sa ii desfac fiindca nu am gasit metoda sa ii blochez si macar atat m-am prins din prima, ca trebuiesc sincronizati ca si distributia 🙂 Poze cu ei si continuarea in postul urmator fiidnca acum mi-am atins limita. Momentan masina are pistonul bagat, balansierii montati, maine (defapt azi) vreau sa pun baia si jugul la loc sa pot sa las motorul iar pe suporti, momentan e atarnat cu un surub de chiulasa, poze tot data viitoare.
  38. 4 points
    Inca traieste... Am zis sa mai pun o poza cu ea, fiindca tot ii poarta topicul numele. Masina de multa vreme munceste si merge zilnic prin oras, a primit distributie (dupa 9 ani 🤪), motorul toarce inca. A avut parte de un incident si are bara, capota si luminile fata stanga schimbate. In rest, face kilometri.
  39. 4 points
    a murit si primul balast original, cam greu cum schimbatul, procedura in mod normal se face cu bara jos, dar am reusit fara, am dat doar carenajul, si cu putin chin am reusit, spatiul ala care se vede intre traversa si balast in realitate incap cam 2 degete jumatate, in fine sa rezolvat cu unu balast nou si 1h de munca. si pt ca a fost cuminte i-am polishat si polimerizat farurile, diferenta este imensa, chiar aveau nevoie, doar ca nu gaseam timp si pt asta. in rest benzina si drumuri, aduna km.
  40. 4 points
    Ei bine, astăzi s-au întâmplat lucruri mărețe: cu ajutorul lui @mirceajo s-a montat în sfârșit noul calorifer. Mă felicit pentru decizia de a-l schimba. Lăsând deoparte că nu mai dădea căldură cum trebuie, nu m-am mirat să văd că și curgea. Bănuiam de mult timp că e fisurat. Nu aburea parbrizul, dar eram nevoit să completez antigelul după câteva mii de kilometri. Nu se vedeau pierderi prin altă parte, așadar era principalul suspect. Deși debitul de aer nu mai e chiar ca la cel vechi, fierbințeala e foarte aproape de adevăr. Pe treptele superioare ale aerotermei ar merge un grătar 😅. Alături ne-a fost și @Dj_Dark.
  41. 4 points
    Vineri am reusit sa ajung la un strungar, iar sambata am pus suruburile noi (originale) cu bucse. Am facut si o tiganie, piulita de pe dreapta a fost taiata... drept urmare am folosit ce am gasit, o piulita de roata
  42. 4 points
    Pe 3 decembrie a implinit 140000km, dar am uitat sa postez. Din pacate nu am prins poza fix pe 140000km pentru ca eram in coloana pe Valea Prahovei si in mod uimitor a inceput sa se miste repede coloana, asa ca nu am mai fost atent la kilometraj :))) Sarbatori fericite tuturor!
  43. 4 points
    Dupa un drum la mare la inceput de Iunie, au ajuns tampoanele de motor OEM de la mama Koreea (3 buc, cel hidraulic gasit in BG tot OEM), thanks @pompiliu92. 2 saptamani mai tarziu cand sa plec in oras, dupa pornirea motorului, dau sa plec si scotea un zgomot dezordonat.. las masina in parcare si ca un roman veritabil (cum spune si Tiriac.. avioaneLE) am luat cealalta masina. Cum nu am stare, in aceiasi seara in jur de 21:30 desfaceam distributia si gasesc rola intinzatoare (OEM Opel si fo 20k) cu o bucata din suport, rupta.. rezolvat cu o rola de pe la colegi.
  44. 4 points
    a venit si ziua "reviziei" sa lasat cu mai mult decat un simplu schimb de ulei, am schimbat racordul flexibil, dupa 16 ani a cedat brusc si fara avertisment, la o pornire am auzit o ca rapane, initial am crezut ca este mediana, fiind pe locul 1 la rugina, aparent a fost invers, ba chiar am fost sfatuit de mecanicul unde am sudat racordul sa nu schimb mediana ca are doar rugina la straturile de afara, sa o las pana se aude, asa o sa si fac, mai ales ca in comert gasesc doar tobe de unica folosinta, dintr un metal de tot rasu. vestita garnitura de la capac, a implinit 2 ani, la demontare am scos-o ca pe o bucata de lemn, nu stiu din ce le fac astia dar oricum nu din ce trebuie, in fine am pus alta de data asta de la FAI... incerc 🤷‍♂️ am combinat-o cu un silicon de etansare mai special, care nu se usuca ramane ca o gelatina, din ce am citit parerile sunt impartite,cum ca ar trebuie folosit doar la imbinari cu tolerante mai mici...dar in fine, nu tine dau jos si pun alta garnitura😆 pana acum nu da semne de scurgere. am avut si un "mic" incident la demontarea suruburilor de la capac unul din suruburi sa rupt, bine ca nu in chiuloasa, banuiesc ca acum 2 ani am exagerat putin cu stransu ☺️ mereu zic sa adaug o dinamometrica la colectia de scule....am avut noroc de data asta, partea proasta ca nu gasesc originale noi, dar am rezolvat o, am gasit un magazin axat doar pe suruburi mi-au gasit ceva cu duritate chiar mai mare, pas identic, doar ca este cap imbus si nu are palaria aia din turnare..dar sa rezolvat elegant si cat se poate de OE ca sa citez pe cineva 🤣 K&N la uscat 🤣 partea buna cand ai filtru de aer lavabil.
  45. 4 points
    Update ! Am fost cu Naluca la unul ceva mai priceput, suspiciunea ca LTG are origine americana s-a adancit si mai mult. Dar asta conteaza mai putin. Conteaza ca, din pacate, ECU pare prajit. Cumva m-am pregatit pentru asta din momentul in care am concluzionat ca nu exista probleme pe fire. Omul la care am fost a avut o idee buna, dupa ce i-am povestit tot ce am investigat eu. Fata de alti meseriasi, nu s-a obosit sa ma considere habarnist, a compilat tot ce experimentasem eu si a mers direct la a testa comanda pe fiecare bobina. Nu avea schemele electrice, dar a mers metodic, prin comparatie. Dupa ce a verificat #4 (bobina nefunctionala) si #3 (OK), a rezultat ca la #4 am supra-comanda ! Mai precis, in loc de 12,5V Naluca are 14,5V ... Daca era mai putin, nu ma speriam, putea fi de la fire. Asa, pare clar, ECU da tensiune mai mare ... Nu am mai avut timp sa desfac cablajul mare, sa vad daca nu cumva vreunul din firele de comanda atinge vreun fir de + sau de -. Posibil sa fi investigat chestia asta acu' 2 saptamani, dar chiar nu imi aduc aminte. O sa incerc varianta asta weekendul urmator, pana atunci sunt la cca 300km de capota Nalucii 😂. Piulitza, pe de alta parte, a fost mult mai cooperant. Cablajul pentru hayon a venit mult mai repede decat era asteptat, l-am primit Luni. Cumva, avand in vedere ca e Made in Romania, nici nu stiu de ce mi-au dat termen de livrare 3 saptamani ... Poate ca trebuie sa plece din Ro, sa ajunga in De si sa intoarca aici ... Sau poate l-au facut "la comanda". Fata de cablul original, totul a corespuns ca dimensiune, insa a existat o diferenta la aspect. Originalul scos din hayon era captusit cu burete, imposibil sa scoata vreun zgomot la vibratii ! Astalalt, cel nou, ambalat in punga GM, cu holograma si tot ce trebuie, nu avea buretele mentionat mai sus. Daca aveam la indemana niste burete gen Purfix, il rezolvam pe loc. Asa m-am bazat doar pe captusala din panza. Demontarea+montarea au durat maxim 30 minute, totul s-a potrivit la fix, de la dimensiuni pana la cleme si "braduti". Deci, macar unul dintre cele doua agregate si-a revenit la normal :))
  46. 4 points
    @Mark-Damas 97' 98' Salut, Am muncit, dar nu sunt, in totalitate, multumit. Rugina nu a iesit din nou, s-a tinut bine lucrarea mea la arcada din spate-dreapta, facuta de mantuiala. Problema a fost ca pietrele au ciobit vopseaua pe canturile aripilor, pana la tabla si a inceput sa sape rugina pe sub ea. Despre rezultat ce sa zic: ...de KK-o. Dar nu prea bate la ochi. Mai am sa dau un smirghel cantul noii vopsele, urmat de un polish. Am ales sa vopsesc din scurt, adica mascat, sa nu ma intind peste vopseaua originala. E gresit sau nu, asa am vrut. Nu ma mai intereseaza; sper sa tina si sa n-o mai manance rugina, cel putin o perioada. Nuanta noii vopsele e foarte asemanatoare, dar se vede ca e mai inalta. Nu mai spun ca mi se asezau tantari si fluturi peste noul strat de vopsea si lac. Ce sa mai, a fost show maxim. N-ati fi vrut sa ma auziti in ce hal am injurat... Despre tamburi mi-a atras atentia si un vecin. Dar arata mai urat in poze fata de realitate. Nu exclud sa-i vopsesc; dar nu ma complic cu sablatul. Etrierii arata bine, am vopsea pentru temperaturi ridicate, dar nu am de gand. Ma degraba o curatare sumara si inlocuit placutele (le am - Textar). Le schimb la primavara. A/C-ul: Am inlocuit vaporizatorul, condensorul, uscatorul si compresorul. Acelasi model, cel din urma, Delphi, era si pe masina. Au ramas, ca deseuri - sper functionanale, o bucata de conducta si doua furtunuri. In rest, toata instalatia e noua. Nu am apucat sa ajung la mecanic, sa vad daca o sa am AC, sau nu, ca e tare ocupat "meseriasul". De o saptamana ma tin de el. Imi vine sa imi infiintez un service, ca sa scap de toate panaramele care cred ca stiu sa repare masini. Mi-am comandat o valva PCV noua, pentru ca am fost la munte si a mers nasol masina, cu dat in nas si intreruperi la decelerare. 39 lei, atat a ajuns una! Plus comanda de piulite de roata clasica si o cheie de 19 - am realizat ca, daca fac pana, raman in drum, pentru ca nu am cheie sa scot roata cu pana si nici piulite pentru roata de rezerva. Si alte prostii, gen furtunuri, valva purjare etc-uri. Unele la supra-pret, altele mocka. Am mai curatat clapeta de acceleratie, IAC-ul si PCV-ul actual. Parca merge mai OK-iut. Sa nu strambati din nas, va rog, cu vopsitul. Daca voiam treaba profesionala, ma duceam la meseriasi si, eventual, vopseam toata masina. Nu sunt multumit, dar parca mai bine mi-e cand ma gandesc ... ca nu mai avanseaza rugina. Am muncit destul, dar nu am vrut sa fiu atent la detalii. Ma pricep, dar nu am vrut. Are 16 ani masina si inca arata OK. Dar de masina de epoca, nu poate fi vorba.
  47. 4 points
    Sambata am dovedit arcurile, cu greu... sunt tari si lungi, greu le-am tras cu presele
  48. 4 points
    "Bun", deci avem pana acum, legat de A/C, butonul, vaporizatorul si, sub capota, suportul inferior al compresorului. Bun, intre ghilimele, ca merge greu cu timpul. Poate reusesc in doua saptamani, daca nu se rup suruburile suportului superior, altfel am pus-o. Altfel vine iarna si nu mai am nevoie de A/C. 😣 Butonul a fost, bineinteles, usor de pus la locul lui, mai greu mi-a fost sa aleg firele lui din instalatia electrica donatoare. Vaporizatorul a fost usor de montat, dar tot mi-a luat cateva ore, ca eu le bibilesc, sterg, reglez, mangai etc. L-am suflat bine cu aer comprimat, apoi l-am bagat la dus si l-am spalat cat am putut de bine. A urmat o decontaminare cu spuma speciala pentru instalatii de climatizare. Se facuse, efectiv noapte si n-am mai apucat sa caut prin mate firele senzorului de pe el. Urmeaza asta, sa gasesc un furtun pentru condens (de la dezmembrari nu mi l-a dat) si sa gasesc alta solutie pentru filtru de habitaclu. Am deja o idee, vedem daca poate fi aplicata. A fost de lucru si la suportul inferior al compresorului, in sensul ca filetele de pe blocul motor, pentru suruburi, erau coapte. Cum nu era nicio sansa sa intre suruburile, mi-am pus la treaba trusa cu tarozi. Inafara de un filet, care pe jumatate e distrus de rugina si nu prinde surubul, in rest e super. Stiu, e mizerie si rugina, poate curat/vopsesc, poate nu. Am spray, chef si timp, pentru asa ceva, sa vedem daca e. Sincer, ma intereseaza sa fie frig odata, vara, in micul gigant si nu ca nu arata ca noi componentele, desi mi-ar placea sa le si stilizez. Distractia continua...
  49. 4 points
    Fiindca farul dreapta incepuse sa se ingalbeneasca am dus la cineva la polish + lac un far dreapta care zacea prin garaj acum ceva timp. Intre timp l-am luat inapoi si sambata l-am montat. Poze dupa montaj nu am dar acum am si eu 2 V -uri frumoase la ambele faruri, celelalte 2 pe care le-am tot schimbat pe dreapta imprastiau lumina dintr-un motiv care imi scapa. In schimb am de dinainte 🙂 Din poze nu se vede diferenta mare, in realitate e uriasa 🙂 Si daca tot am scapat la cumparaturi, am gasit un astra F la dezmembrari si am luat la pretul modic de 350 RON tot ce se vede in poza urmatoare (fara bidoanele de ulei si pompa de frana, care este pentru bmw-ul gri si a fost alt pret) 🙂 Detaliez, pompa servo, alternator, electromotor, tampon hidraulic dreapta, toate astea se potrivesc pe sfi direct. Restul, clapeta de acceleratie doar senzorul de clapeta e la fel, iar rampa cu injectoare + incuietoarea aia de portbagaj au fost bonus, incuietoarea e fix de espero/cielo iar rampa de x18xe, ii gasesc eu o folosinta, regulatorul de presiune pare la fel ca la bmw-ul rosu si injectoarele cine stie, cred ca tot acolo 🙂
  50. 4 points
    La cel gri acum, am schimbat trim-urile cu unele replica de piano black, alea vechi sunt vopsite cu ceva cauciucat care de la timp se facuse urat. Totodata am luat o pompa de frana din dezmembrari pentru cei 2 senzori de pe ea urmad sa o schimb (cu totul sau doar senzorii, vom vedea) sa scap de eroarea sporadica de presiune care precede dezactivarea dsc+abs+traction control.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
 

×
×
  • Create New...