Jump to content
 

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/18/09 in all areas

  1. 11 points
    Hai sa nu mai maresc suspansul, fiindca visinica nu ma ajuta decat partial sa o renasc pe-asta, am mai luat una . Vorba unui clasic in viata, "nu m-am putut abtine ". Masina a fost luata din 3 motive: 1) Interiorul de piele cu incalzire de fabrica intr-o stare excelenta. 2) Motor C20LE in acte (ghiciti ce urmeaza ) 3) Culoarea. Asta e culoarea pe care mi-am dorit-o pe Espero intotdeauna. Acum cateva detalii: Masina are 124.000 km in bord, a fost adusa din germania (asa ceva nu s-a importat in RO). Are cutie automata ceea ce va fi un challenge pentru ce vreau sa fac dar, I like challenges . Daca nu merge cutia pe SFI (la electrica trebuie vazut) se va face manuala. Are ABS si airbag si jantele originale de aliaj pe 14 (sau cel putin asa par). Are cateva lovituri/harjaituri, vre-o 2 enervante, restul floare la ureche dar pe total masina e dreapta, are linie, se vede ca nu a fost lovita serios niciodata. Nu are rugina in partile esentiale (gen praguri, partea de jos a usilor, oale spate). Cam atat momentan, poze detaliate vor fi cand o sa ma apuc de ea (probabil incep in vara) pe masura ce o sa avansez. Oricum va fi un proiect de durata, estimez eu cel putin 2 ani ca si la bmw-ul rosu. Ah, pretul a fost 3500 RON si se va imatricula luni.
  2. 8 points
    Hai că tot ziceam de ceva vreme să fac și eu un topic, mai ales că fix în această zi Nubira împlinește 17 anișori. Era o marți minunată din luna decembrie a anului 2002, iar subsemnatul intrase deja în vacanță. Fericire mare! Cu o seară înainte dăduse chiar și primii fulgi de nea ceea ce sporea farmecul sărbătorilor de iarnă. În ziua respectivă am rămas Home Alone. Mama era la serviciu și tata plecase împreună cu bunicămea până la Pitești. Îl tot văzusem eu pe taicămeu în ultimele săptămâni cum tot se fâțâia cu fel și fel de hârțogăraie și pliante, mai ales că vânduse Dacia 1410 (înaintea ei a fost chiar și o Dacia 1300 neagră). Undeva pe la ora 13:00/14:00 aud câteva claxoane. Deschid ușa la casă să văd ce se întâmplă și când colo văd cum intră cu spatele pe alee o frumusețe de mașină argintie. Era noul membru pe 4 roți al familiei, o Daewoo Nubira 2 CDX cumpărată de la reprezentanța din Pitești cu 14.000$. După ce a "debarcat" tata din mașină am început și eu să îi fac inspecția care se cuvenea. Nu ai cum să uiți mirosul ăla de mașină nouă, foliile care încă mai erau pe scaune, casetofonul unde puteai să pui atât casete, cât și CD-uri (chestie high-tech la vremea aia pentru mine). Ce să mai, parfum! Nu pot să zic că ne-am plimbat chiar toată țara cu ea, dar am fost în destule locații frumoașe și nu ne-a lăsat vreodată la greu. În primii ani, reviziile le-am făcut la Pitești și după la Craiova, la hala de serviceare a celor de la Daewoo. Era acolo un mecanic un pic mai în vârstă, dar foarte cumsecade care îmi permitea să stau pe lângă mașină și chiar îmi mai explica unele aspecte. În 2009 a avut un mic accident din cauza altui șofer și s-a înlocuit aripa față stânga plus elementele aferente la reprezentanță și înainte de asta știu că a mai fost o problemă la volan că se blocase de câteva ori în mers. Din ce îmi amintesc vag, intrase ceva mizerie sau cam așa ceva la axul volanului. Acum 9 ani, tot în luna decembrie, aveam să îmi iau carnetul de conducere și evident că Nubira a fost prima mașină pe care urma să aprofundez ce am învățat (sau nu am învățat) la școala de șoferi alături de tata, un adevărat simbol al ciufuțeniei când venea vorba de condus. Îmi amintesc și acum prima lui vorbă după ce am plecat la drum cu el în acea lună: "Adevărata școală se face iarna". Și că tot vorbeam de ciufuțenie, chiar și la capitolul întreținere a avut grijă de ea cât de bine a putut, fie că vorbim de piese originale, spălări dese și alte soluții speciale. Să nu care cumva să te fi pus păcatul să trântești portbagajul, portiera sau să nu fi tras preșul la loc cum era când ieșeai din mașină că jar mâncai. Pe de altă parte, nu pot spune că era genul de persoană care era pregătită să se murdărească pe mâini și să se apuce să schimbe piese el, dar dacă auzea ceva ce nu îi plăcea lui, chiar și un trăncănit, se ducea imediat la service. Din păcate, în 2015 s-a stins din viață, așa că a revenit în sarcina mea să preiau în totalitate mașina. Inițial, mă gândeam să o vând, ținând cont că mai aveam și o Skoda Octavia 2, dar nu m-a lăsat sufletul. Unii ar spune că e doar o bucată de fier. Au și ei dreptatea lor, dar fiind de atâta timp în familie, pot spune că este un membru al ei și că are chiar și propria personalitate într-un fel. Într-adevăr, este vorba și de valoare sentimentală, dar este și o mașină care îmi pune zâmbetul pe buze când o conduc. În 2017 aveam să descopăr și mica-marea familie GM Club împreună cu ale ei întâlniri săptămânale și membri de seamă, cum ar fi @mirceajo, care a devenit un pseudo mentor sau ghid in ale Daewoo-ului, de la care am învățat destule și încă învăț. Nu degeaba îi zic în glumă "My brother from another mother", fiind născuți în aceeași zi și lună, același ceas, ochelariști, etc. În 2018 aveam să aduc primele schimbări semnificative ce țineau de aspectul Nubirei care au constat în faruri noi cu lupă găsite pe Ebay în Italia împreună cu ornamentele din imitație de mahon de pe fosta mașină a lui Emil. Pe partea mecanică am schimbat distribuția cu tot cu pompa de apă, lichidul de frână, antigelul, lichidul de servodirecție, bujiile și nu în ultimul rând, compresorul de aer condiționat, care din anumite motive m-am trezit cu el crăpat pe mijloc și fleașcă de ulei. Noroc că am găsit unul nou și original pe Ebay în Germania. În paralel începusem deja procesul să "hoardez" alte piese cum ar fi platouri frână de mână, kit ambreiaj deoarece făcea zgomot rulmentul de presiune, mânerele cromate de la ușile față împreună cu ornamentele lor negre. În 2019 am revopsit pragurile deoarece începuseră să apară pete de rugină la "intersecția" dintre prag și aripă, plus revopsit bara spate și reparat ceva sgârieturi la aripa dreapta spate. De asemenea, am înlocuit și fișele la bujii că tot le găsisem la preț bun pe Amazon, chit că au venit din Cleveland (SUA), fiindcă începuseră să fure curent conform celor constatate de @mirceajo Anul viitor fiind și majoratul mașinii plănuiesc să fac o revizie generală atât a suspensiei, cât și a sistemului de frânare, așa am continuat să vânez încet piese la prețuri bune sau promoții, chit că unele nu erau necesare neapărat, dar aveau un preț de nerefuzat. Lista cu ce a mai venit: - Arcuri spate - Butuci spate - Butuci față - Set rulmenți butuci spate - Amortizoare față - Bare stabilizatoare/brațe punte spate - Scut galerie evacuare - Ștergător șofer - Balamale ușiță rezervor - Discuri frână față - Motoraș ștergătoare - Tweetere oglinzi - Etrier Leganza față stânga - Etrier Leganza spate stânga
  3. 7 points
    Hai ca am rezolvat si usa.. Din ciclu te loveste un prost si tu suferi cel mai tare! Am luat problema in mana si am fost la Craiova sa iau o usa la culoare, iar aseara am montat usa. Before: After: Si poze de azi dimineata cu masina spalata: In concluzie "zici ca-i de acolo" singura mentiune este ca bandoul este matuit in partea de sus, fata de usa spate.. asta ar fi singura diferenta notabila.
  4. 7 points
    Astazi, 24.12.2019, a implinit 200.000 km :))
  5. 6 points
    Franele s-au aerisit, bara si carenajele s-au montat insa nu a fost pusa pe roti si nici miscata, ieri pe seara mi-a venit si senzorul ABS fata dreapta (nipparts) dar nu am mai apucat sa il montez. Oricum, surubul e rupt si o sa incerc sa il gauresc, daca nu, oricum intra greu si probabil va sta si fara, la bmw am unul asa de vre-o 2 ani su nu am avut probleme cu el. Si cateva poze promise, inclusiv cu sistemul canistrei de vapori. S-au demontat si aripile fata pentru a schimba lucas-urile laterale cu cele albe de pe bej si totodata am verificat si cum arata masina pe sub ele, las pozele sa vorbeasca. Momentan sunt la interior, am reusit sa montez ceasurile, volanul si tot ce e in jurul lui. Ca si observatii, nu mai merge ledul de iluminare la temporizator stergatoare, am reusit eu sa refac lipiturile insa aparent e led-ul ars si nu mai am aceeasi nuanta, momentan ramane asa. Farurile nu mergeau decat pe flash, s-a dovedit ca blocul de lumini si-a dat obstescul sfarasit, s-a inlocuit cu o chinezarie noua, sa speram ca datorita releelor va tine mai mult decat se aude in general despre ele. O problema ceva mai grava este becul din butonul AC aprins tot timpul, indiferent de starea butonului, pozitia cheii. Singura explicatie este ca am atins niste fire cu scula de gaurit cand am strapuns mansonul dintre compartimentul motor si cabina pentru a baga un cablu al alarmei si cel pentru audio, va trebui redesfacut si investigat, din pacate nu pare simplu, oi vedea. Cam atat, or mai fi si altele dar nu imi mai aduc aminte, poze
  6. 6 points
    Fiindca au trecut scolile online m-am mutat iar la tara, drept urmare s-a muncit. Nu mai detaliez excesiv, s-a pus distributia, evacuarea, pompa de servo, s-a umplut, curatat si aerisit circuitul de ambreiaj, s-a pus o parte din electrica...etc. La final s-a facut un test de compresie la rece asa, rezultate: 16 , 13,14,11. 16 ala probabil ca a fost ulei mult in cilindru si fiind primul, nu a apucat sa il arunce afara. Cureaua de distributie s-a aliniat si intins, cea de accesorii pare ca se aliniaza si ea. Reamintesc ca pinionul si fulia de jos sunt de daewoo/chevrolet evanda, din cauza arborelui nou nu le-am mai putut folosi pe cele originale.
  7. 6 points
    90% din sasiu refacut de la 0, am inteles ca au ramas capetele care erau in stare buna. Mai urmeaza cateva reparatii, pe la puntea spate, inlocuire furtun alimentare benzina, fabricat un scut metalic pt furtunul asta (ca l-am lovit si frecat cu roata), plus maruntisuri (bucse, bucsulite, suruburi)
  8. 6 points
    Si circul a fost chiar mai lejer decat ma asteptam ... Ieri am primit acasa un plic cu o groaza de documente de la asigurare, din care doar cateva merita atentie. Pe scurt, in baza unei "analize" serioase, masina a fost evaluata la cca. 41.000 lei (in starea dinaintea accidentului !) Pana mea, daca te apuci sa cauti pe unde iti trece prin cap, sub 15.000 EUR nu o gasesti, dar probabil ca stiu ei mai bine. A doua chestie a fost "valoarea" epavei. Pentru asta a oferit o suma de 21.000+ lei. In concluzie, am primit din partea asigurarilor echivalentul a cca. 3980 EUR in conditiile in care pastrez masina. Evident, o sa merg pe varianta asta. Nu e cazul sa mai intru in detalii, problema e sucita pe toate partile. Clar nu ajung banii pentru reparatie totala, insa e cea mai buna varianta pentru mine. De acum, sa vedem cum merge reparatia. In urma cu cateva zile va ziceam ca s-a intamplat ceva care are ceva legatura cu Naluca, dar inca nu pot povesti. Ei bine, Naluca a devenit ... bunica . Soata si-a schimbat locul de munca si urmeaza sa ramana fara masina de serviciu, adica Polo-ul lesinat. Bun ... cerinte clare: sa aiba oglinzi electrice si incalzite, sa fie cam de aceeasi marime cu Polo, sa aiba un motor care sa nu moara cand pornesti AC la semafor, sa nu fie neagra, sa aiba vizibilitate buna si sa aiba cutie manuala. Ai zice ca nu e greu de gasit asa ceva insa a durat cateva luni pana cand am rezolvat problema. Ma rog, aproape "rezolvat", va zic mai incolo de ce. Dupa indelungi cautari si negocieri, a fost sa fie Corsa E. Gasita intr-o noapte la un dealer din periferia Berlinului, negociat putin, platit online si ... gata. Gata pentru ca masina se afla acum la un prieten de acolo, COVIDul sufletului ne impiedica sa mergem sa o aducem pe roti. Clar nu am chef nici sa ma expun aiurea si nici sa stau prin izolare/carantina. Probabil ca voi apela la un trailer pentru transport, inca nu m-am ocupat de aspectul asta. Jucaria are putin sub 62.000km, a fost intretinuta exclusiv la reprezentanta Opel si arata foarte bine atat la interior cat si la exterior. Fara accidente, nefumator, fara nicio zgarietura la vopsea. Ca si dotari, sta chiar mai bine decat Naluca ... Volan incalzit, scaune incalzite, navigatie, blind spot assist, parcare automata, senzori parcare fata-spate, navigatie, camera parcare spate si inca multe altele. La partea motrica bifeaza un motor pe benzina cu 3 cilindri, turbo, 85kw/115CP cuplat la o cutie cu 6 viteze. Presupun ca nu sunt foarte lungi, insa a fost o chestie la care am tinut mult. Exista si o varianta de 1,4l turbo, 150CP insa ... parca era cam mult pentru amazoana ... stiu eu de ce . Din spusele prietenului care a luat masina de la dealer, motorul e potent, ceea ce nu e o mare surpriza pentru un raport greutate/putere de cca. 9.50. E cam in zona in care se afla MOS-ul, deci e clar super suficient ! Suspensiile cica ar fi foarte misto, comode dar ne-ezitante. Nu au fost reperati "greierasi", masina e inchegata bine. In rest, asteptam cu interes sa o vedem "live". Probabil ca nu va avea parte de un topic personal insa, pe fondul posibilei disparitii a Nalucii din decor (acum stiu sigur ca nu se va intampla asta !) am zis sa nu las topicul asta fara macar un Opel
  9. 6 points
    Azi am luat masina de la mecanic (acelasi la care am facut ambreiajul), inlocuita puntea spate cu cea cu discuri, schimb ulei si schimb pompa de abs. In sfarsit indica viteza si nu mai are erori in bord! Pompa de abs se pare ca era buba, asa cum banuiam. Am schimbat si oglinda pe dreapta, nu merge nici asta... banuiesc ca e o problema la cablaj, din moment ce 2 oglinzi diferite nu vor sa miste. Daca nu are omul cu dezmembrarile altul, o sa incerc sa-i dau de cap singur (desi eu si electrica... baba si mitraliera). Am uitat: azi am luat si 2 fete de usi pt fata (ca mi-a iesit tapitarea praf la una) si 2 spire de airbag pt volan cu comenzi (de ce 2? ca asa mi le-a adus, la pret de una). De frane nu are rost sa vorbesc, diferenta intre tamburi si discuri e de la cer la pamant... iar puntea e in stare f buna, rugina de suprafata, dar atat, totul misca perfect pe ea si nu are uzura.
  10. 6 points
    Stai sa se rezolve cu rezolutia, pana atunci asa au iesit, uite o mostra
  11. 6 points
    Ce de praf s-a adunat pe-aici. Intre timp am polisat plafonul la ala rosu (doar el mai ramasese de facut) si am mai dat odata pe capota. Am inlocuit o alta bucata din furtunul ala (de etanol) care se mananca incet dar sigur si incepuse iar sa curga. Din pacate nu mai am furtun bun, va trebui sa iau. Am schimbat iar uleiul fiindca aprent 5w30 nu prea ii place, cam bat 2 tacheti la cald in relanti, drept urmare am pus 5w40 acum. Am desfacut din nou farurile si am repozitionat niste saibe de reglaj pe care in prostia mea nu am notat cum le-am demontat prima data si le-am pus cum am crezut, drept urmare faza lunga era rau. Acum pare bine dar testul la drum va spune exact. Cam atat, ah, am mai strans frana de mana pe stanga fiindca tinea inegal si am descoperit ca tamburul e ovalizat, cat de curant cred ca urmeaza un set complet de discuri si placute all round fiindca desi am peste 1000 km cu ele nu s-au asezat cum imi place mie. Si am vopsit si bratele stergatoarelor fiindca aveau vopseaua sarita pe alocuri. Am comandat o interfata cu care aparent ma pot conecta la ecm-ul asta , pana vine nu prea mai am ce sa ii fac. Usor o sa ma apuc de espero-ul verde, deja mi-am bagat un pic ghearele in el.
  12. 6 points
    Gata proiectoarele si bara fata. Bandourile se vor trata ulterior, sunt destul de obosite, sa vad daca gasesc de cumparat noi sau le vopsesc pe-astea. Am reusit sa gasesc si tunelele de aer pentru frane, se vad in poze. totodata s-au montat toate plasticele/chederele si alte nimicuri prin partea din fata si compartimentul motor. O sa fac niste poze cu era curata mai incolo, acum nu e vreme de iesit din garaj Totodata am terminat si ventilatorul electric. Ca si detalii tehnice, ventilatorul echipeaza motorizarea M43 de fabrica si s-a potrivit la fix fizic. La electrica s-a deconectat termocupla cu 2 trepte din circuitul original si s-a construit un al doilea circuit identic. Ideea mea a fost ca cel de pe fata sa ramana asa cum e, in cazul de fata (scotand termocupla din circuit) va fi actionat doar de aerul conditionat, cel nou (montat pe spate) comandat direct de termocupla in functie de temperatura. Nu am vrut sa le leg in paralel fiindca sunt consumatori destul de mari si in plus era overkill. Oricum vara cand e clima pornita (cel din fata mergand) estimez ca va pleca foarte rar asta montat nou, vara trecuta am mers doar cu cel din fata si nu a fiert. Cateva poze, releele am ales sa le montez in afara cutiei din lipsa de spatiu. Boon, numarul 3 pe lista, am vrut sa schimb garniturile la etrierii fata (ca tot dadusem jos rotile sa montez bara/carenaje...etc). Din pacate soarecii mi-au atacat una din pungile cu kit-ul de reparatie si au gaurit o garnitura antipraf noua, drept urmare s-a reconditionat doar dreapta, stanga data viitoare. Totodata se obseva ca pistonasul are un pic de rugina in partea de sus. Din pacate nu am avut de schimb, vedem pe viitor cum se comporta. Si la final, binenteles ca au ramas piese M-am prins tarziu unde veneau carenajele de mai jos, prea tarziu, veneau in lateralele radiatoarelor, ca sa le pun trebuie demontat iar tot botul, asa ramane momentan. Scutul ala termic se va monta in schimb cat mai curand.
  13. 6 points
    Ieri 12 Nov zi mare! Avem ITP :)) Si ca o lauda.. nu au gasiti niciun defect masinii, a trecut cu brio la toate probele supuse :)) + socul lor - cum arata "nava spatiala" :))
  14. 6 points
    Si uite asa Eva se apropie cu pasi repezi de 200.000 km si 17 ani :)) (primul meu daewoo la care nu am desfacut motor, cutie.. sunt uimit ca nu are nici o scurgere..) Singura problema "majora" a fost cand am ramas fara AC, iar la test, nu aveam nici o pierdere, cupla compresorul dar nu facea rece.. dupa cateva discutii si sfaturi am decis sa schimb supapa regulatoare si spre norocul meu am rezolvat problema (fara a demonta compresorul) Dupa activitatea ireprosabila am decis sa-i ofer un set de presuri OEM (eu aveam OEM dar de Epica). Daca tot le-am parcat pe aceaiasi strada, meritau o poza
  15. 6 points
  16. 6 points
    Am plecat sambata la tara cu multe idei cu ce am de facut la masina si am reusit doar sa montez senzorii de parcare si lampile US :)) De mentionat ca la demontarea barii pe spate din 6 suruburi de prindere doar unul a iesit intreg, restul s-au rupt.. iar la sorturi toate rupte.. Asa ca am imprumutat sinele de metal pentru prinderea pe masina si suruburi sorturi de la cea gri Am facut retus pe unde se vedeau urme de rugina. Senzorii de parcare sunt cei de pe cea gri si i-am facut la culoarea masinii (smirgel fin si vopsea la culoare). Lampile US am facut ce trebuia de prima data, bara jos si taiat pe semn (aparent bara are semn pe interior) asa ca acum sunt asezate mai bine. Bonus am pus cheder la usi pentru a reduce zgomotul.
  17. 6 points
  18. 6 points
  19. 5 points
    Am rezolvat cu butonul AC, era fix ce am zis, cand am dat gaura am matrasit 3 fire, s-a defacut (cu greu) si s-au refacut lipiturile. S-a montat si senzorul abs dreapta, nu am reusit sa gauresc surubul ala drept urmare acum sta fortat si cu putin gasket, daca nu tine revenim. Si, e pe roti Urmeaza interiorul, acolo mai e de munca.
  20. 5 points
    apropo de "o pompa" cred ca trebuie sa ii ofer o curatare sau inlocuire intre timp, a mai primit ingrijire tipica varstei 2 holes 1 straw , acum 1 an am bagat eu ceva ceara dar nu cum trebuie, anul asta i-am bagat pana in injectoare cred , plus in usii. rezultatul pute in masina a chimicale :)))) sper sa se duca cat mai repede
  21. 5 points
    Un mic update al evolutiei ... evolutiilor Naluca inca e in standby, nu s-au apucat de treaba, dar nici nu mai e mult. Am cam finalizat achizitiile de care mi-am propus sa ma ocup, mai astept kit-ul de radiatoare si ventilatoare din afara. O sa apelez la service pentru multe componente rare sau delicate. Aici intra tot ce inseamna adezivi (pentru a nu avea discutii ulterioare...) si chestii gen centuri (ale Nalucii sunt bej, imposibil de gasit la noi sau pe SH ...). Oricum, am reusit sa ma incadrez bine in buget, poate or sa ramana mici chestii care sa ma arunce cu 500-1000 lei in zona de cheltuit din buzunar. Ca fapt divers, kit-tul de bord incluzand airbaguri si centuri ( pe care nu le voi folosi pentru ca sunt negre ) a fost cam 1000E. La service devizul a fost de cca. 5000E. Corsa, devenit Bee de curand, a trecut fara probleme prin RAR. Am avut o emotie, totusi. Descoperisem ca are Xenon, dar fara spalator si fara auto-leveling. Din ce stiam, asa ceva nu ar trebui sa existe, mi-am imaginat ca fostul propietar a facut o dracie. Ei bine, nu. Daca nu stiati, exista o exceptie. Este vorba DOAR de farurile cu bec D5S, xenon la 25w. Se pare ca astea au sub 2000 lumeni, ceea ce le permite sa fie asociate becurilor "clasice". Exceptia nu e pentru Opel, se gaseste si pe la alti producatori, vezi Rapid-ul de la Skoda. Oricum, inspectorii de la RAR au ridicat din umeri, nu stiau faza, dar au zis ca e OK atata timp cat e dotare "de fabrica". Deci, la final, nu au existat discutii. De mers, sfarleaza merge incredibil, depaseste orice asteptare legata de un motor de 1litru. Consumul la mers decent este enervant de mic, aproape ca nici in frana de motor nu ajung acolo cu Naluca. O poza de pe centura Sibiului. Consum mediu, drum de deal destul de abrupt si plin de viraje. I-am facut un schimb de ulei si filtre, am mers pe un ulei dedicat GM de la Ravenol, respectiv DXG Dexos 1 Gen 2. Cu ocazia asta as vrea sa va atrag atentia tuturor privind normele Dexos 2 (actualmente recomandata pentru diesel !) si Dexos 1 Gen2 (actualmente dedicata benzinarelor). Ca fapt divers, i-am luat si Nalucii ulei pentru un schimb, desi nu sunt nemultumit de LM pe care am mers pana acum. Au fost demarate actiunile pentru inmatricularea lui Bee, merg ceva mai greu din cauza pandemiei. Cozi, lipsa de organizare, ghisee mai distantate etc. Prima data disponibila la Politie pentru inmatriculare (programare online) este 4 Decembrie 18:20 ... LE: legat de inmatriculare. Desi aveam o programare online, am decis sa mergem direct la fata locului, la risc. Am ajuns in jurul orei 18:40 si ... dupa mai putin de 30 de minute problema era rezolvata . Numerele si actele se dau dupa 2 zile, insa presupun ca la fel ar fi si in cazul programarilor online.
  22. 5 points
    A mai rezistat o sesiune de circuit, cauciucurile au ajuns cam asa, si franele cam asa Franele sunt ce trebuie, cand ajung la temperatura mare flutura se aud flu/flu/flu. La mers normal singurul dezavantaj este la drum lung cu franari rare, la prima frana au tendinta cam jumatate de secunda sa nu franeze corespunzator dar isi revin imediat. In oras unde se franeaza des si nici nu se racesc sunt ok. Pe circuit, no comment, nu tine masina la ce pot ele. Si o mica filmare din masina unui coleg.
  23. 5 points
    Intrucat colegii de forum mi-au facut pofta de munca la masina, ieri i-am facut o curatare de EGR cu Wynn's EGR Cleaner, sau metoda lenesului cum i se mai spune . Cu ocazia asta am vazut ca furtunul dintre intercooler si galeria de admisie nu mai statea in pozitia in care il pusesem, sarise nitel pe partea dinspre intercooler, dar inca statea fixat aparent bine pe teava. Dupa ce l-am strans la loc si am dat o tura a sarit din nou, deci semn de boost leakage. Am pus diagnoza pe ea si am vazut ca e o diferenta mare intre boost-ul cerut si cel livrat (150kPa in loc de 250kPa). De fapt tot ce era peste 150 kPa ramanea limitat la 150kPa, probabil la presiunea asta incepea sa piarda pe la furtun. Motorul era cald, deci am lasat-o asa. Partea buna e ca am vazut ca EGR-ul se misca, pare ca agata nitel, fiind mici diferente intre pozitia ceruta si cea reala. Dar este bine, ma asteptam sa fie mai rau. Pacat ca nu am pus diagnoza si inainte de curatare, macar vedeam cat s-a schimbat treaba in urma curatarii. Azi dimineata i-am schimbat furtunul de cauciuc "din UK" cu cel din silicon din Turcia pe care il caram in portbagaj de aproape 1 an. Asta sta mai fix, am scos-o la plimbare si i-am dat talpa si nu s-a miscat din loc. Partea si mai buna e ca masina trage mai bine si s-a vazut si pe diagnoza unde diferentele intre boost-ul cerut si cel livrat erau foarte mici, devenind zero dupa ce turbina facea spool. Atasez si cateva poze cu furtunul nou si cel vechi, cel vechi era f curat inauntru, fara urme de ulei. La cel nou se vad si colierele mai serioase luate de pe furtunul original.
  24. 5 points
    Tanaaa La aia gri nu s-a mai aprins check, asa ramane momentan
  25. 5 points
    Hai sa mai revin cu ceva update-uri si actualizari. Saptamana trecuta daca tot am avut treaba pe la Pitesti si vremea era frumoasa am mai scos Nubira la plimbare sa faca o baie de soare si sa mai trezesc nitel herghelia de ponei de sub capota. Cativa inca sunt lenesi si nu vor sa se trezeasca. Cum cei de la Radacini s-au pus pe lichidari serioase a stocurilor am zis ca ar fi pacat sa nu profit de ocazie sa mai iau cateva "ceva", adica vreo trei transe de piese, pana acum. Sigur mai gasesc eu ceva. Cred ca imaginea asta ma reprezinta cel mai bine cand imi fileaza o bujie: Daca tot sunt la capitolul piese, am inceput sa fac pregatirile si pentru schimbarea ambreiajului, ca tot zornaie rulmentul ala de presiune de ceva timp. Cu aceasta operatiune ma va ajuta maestrul @mirceajo. Nu in ultimul rand, daca tot am fost la intalnirea saptamanala, am reusit sa imortalizez un moment simpatic care mi-a adus aminte de un meme de pe net.
  26. 5 points
    Avem tot, pompa, distantiere, evacuare, senzori...tot Evacuarea s-a simtit, raspunde mai bine, nu atat finala cat bucata asta care era obturata fix inainte de sonda lambda, acum e ce trebuie. Ca si galagie are o tonalitate grava pana prin 3000 de ture dupa care nu prea mai urla rau, am pastrat cataliatorul si intermediara si de-asta, sunetul se sparge bine. Vedem la drum lung cum e. Intre timp am mai descoperit o zgarietura pe care ori n-am vazut-o, ori am facut-o intre timp (a doua varianta mai probabila) insa nu imi aduc aminte cand.
  27. 5 points
  28. 5 points
    O sa il curat sa vad cat de permisiv mai e, ala se gaseste greu si defapt e o sita pentru gunoaie mari, filtrul adevarat presupun ca stii unde e si ala se va schimba. In alta ordine de idei, cam asta s-a mai facut intre timp
  29. 5 points
    Si uite ca s-au implinit 5 ani si 160.000 km de cand am bmw-ul gri, m-a anuntat telefonul acum Masina inca merge si inca e de baza desi are 360.000 km, insa s-au si bagat bani in ea ce-i drept, o mai tinem
  30. 5 points
    Bun, operatiunera usi fata s-a terminat, am combinat consola, butoanele geamurilor si alte chestii de la aia bej care intre timp a fost adusa si ea Verdele ala e mai verde dar nu il scoate telefonul bine. Dup am trecut la spate, s-a dat puntea jos, am reusit sa desfac toate conductele far sa le rup, s-au comandat furtunele de frana si intre timp sunt in proces de curatare a pasajelor spate de rugina, urmand a fi tratate corespunator. Puntea se va inlocui cu una de vectra cu discuri care din intamplare are fix aceleasi fuzete, astfel mufele de abs se portivesc perfect. Daca nu vor functiona le voi pune pe cele originale la loc insa nu prea vad de ce nu ar merge, este fix acelasi rulment.
  31. 5 points
    Bine inteles ca nu am rambdare de fel, asa ca pe 27 feb am incaltat balena cu niste bascheti noi Sava UHP 2 215/45 R17. A! Era sa uit, pe 14 februarie am facut ITP-ul inclusiv test de amortioazare. Singurul defect gasit = capetele de bara pe care le-am inlocuit in aceiasi zi cu anvelopele. Surorile:
  32. 5 points
    Gata rodajul, inapoi in garaj, urmeaza sa ne re-apucam de treaba fiindca e clara situatia, mai e de munca la fine-tuning, il cam face espero-ul verde, ii lipsesc cel putin 20 de cai Totodata am adus si espero-ul verde din Bucuresti.
  33. 5 points
    am reusit sa fac si short shifterul unele obiceiuri nu se schimba, imi place prea mult cum se simte Nubira cand schimb are feeling la asta era mult prea lunga cursa si mult prea incerta mai ales atunci cand incercam sa schimb mai repede, acum alta poveste, cat despre operatiune trebuie relocalizat cam cu 2 cm mai jos pinul care alege treptele si cam atat, bonus daca tot am demontat toata timoneria, am gresat/curatat tot ca la carte plus bucsile de la capetele cablurilor le-am facut cu poliuretan ca sa fie mult mai rigide si mai precise. partea frumosa reglajul, blochezi cutia in pozitia neutru are un levier mic, blochezi schimbatorul pe neutru cu un cui are o pozitie si desfaci cele 2 arcuri din poze si se autoregleaza nu stai sa bajbaii pozitia ideala, un lucru frumos
  34. 5 points
    E OK bateria, nu stiu ce mi s-a parut mie. I-am pus huse dedicate pe scaune, eu am ales culorile, sunt multumit; culorile se aseamana cu cele ale masinii. Calitative si pretul bun daca ar fi sa le compar cu cele din magazine. Si o husa pe volan din "piele" perforata, cusuta - mi-a luat o ora sa cos, dar arata bine. Am luat din timp consumabilele pentru revizie: ulei, filtre. Am mers pe Mahle de data asta, la toate filtrele, foarte multumit de cum arata, in comparatie cu Mann; sper sa fie si mai bun cel de ulei si sa tina presiune. Uleiul l-am luat Mobil1 3000 5W 40, pentru ca mi se pare ca am completat cam mult, toti cei 300 ml care ramaneau. De obicei puneam maxim 100 ml. Oricum, nu-i rau ca am crescut vascozitatea, motorul are ~ 85.000 km si poate va fi si ceva mai silentios cu Mobil. Toate bune in rest, inafara de zgarieturi, lovituri de usi etc. Asta ca nu am mai tinut-o in garaj de 3 luni. Nu se mai merita bibileala, avand in vedere ca peste cativa ani nu mai pot sa intru cu ea in Bucuresti.
  35. 5 points
    Neata si la multi ani! Am reusit sa ajung pe 31.12 la Euroins pentru constatare si a ramas ca pentru calcule, aflu de pe 06.01 (nu era nimeni la calcule). Am cerut banii pentru a face in regie proprie. Norocul meu ca agentul constatator a observat ca maina este deosebita si si-a adus aminte ca mai este un daewoo tot la fel dar nu-i mai stia numele.. asa ca i-am zis numele masinii cu mentiunea ca tot a mea este (tot el facuse constatarea la Evanda in primavara :)) ). Asa ca am reusit sa obtin de la el inlocuire usa si bandou + vopsit usa + bandou + aripa, acum vedem ce bani primesc. Saptamana viitoare trebuie sa fac un drum la Craiova sa iau usa la culoare. Dar pana ajung dupa usa, pe 01.01.2020, cum face tot omul, am indreptat usa + spalat masina + polish zona afectata. Rezultat: tabla usii a revenit dar a ramas in valuri, mai are urme de vopsea, dar arata mai bine, aripa nu mai are nici o urma de vopsea , deci e salvata :). Poze: Iar daca tot am fost in concediu zilele astea am rezolvat incalzirea in scaune. Scaunele de evanda montate aveau incalzire doar ca cel de la sofer nu functiona. Asadar am produs un kit incalzire scaune Duster (sistem complet) si ca sa nu ma chinui sa repar scaunul si sa refac instalatie electrica pentru sistemul Evanda, am preferat sa inlocuiesc incalzirea. Proiectul are un rezultat bun, montajul ok, pentru instalatia electrica am inlocuit mufa de alimentare renault cu alta mufa mama/tata si mai am butoanele sa le inlocuiesc cu unele aftermarket, cele de dacia au o forma ciudata si trebuie suport.. pana atunci sunt trase langa cotiera. Alimentarea a fost facuta de la bricheta si vad ca este ok. Ieri am facut vreo 20 km cu incalzirea pornita tot timpul iar pe acest traseu incalzirea a avut 3 cicluri de incalzire (din ce am observat ele se incalzesc intr-un timp destul de scurt pe textil, iar la piele cu vreo 2/3 min delay, pielea groasa, dar este ok, iar termostatul isi face treaba), in timpul functionarii, am tot verificat instalatia electrica daca se incalzeste dar este ok, nici o problema pana acum. Poze:
  36. 5 points
    Din categoria DIY, in seara asta am facut un display pt dog tag-uri. Adica rama din lemn cu catifea
  37. 5 points
    Domnilor ... haideti sa ramanem, totusi, on-topic ! Pentru discutii cu continut politic clar nominalizat, va reamintesc faptul ca avem un topic dedicat. Ca parere personala ... Eu unul am divortat de politicieni de multa vreme. Vreau sa raman strict pe pozitia celui care ataca si combate idei, nu persoane (sau entitati). Asa cum bine zicea un coleg mai sus, jocul politic nu este pentru politicieni ci pentru oamenii de rand. Chiar vreti sa ajungeti sa ne jignim si sa ne atacam intre noi pentru niste lucruri pe care nici mama politicienilor nu mai este in stare sa le catalogheze ca ar fi de stanga, de dreapta sau de centru ? Pe bune ... voi chiar nu vedeti cum "distinsii" politicieni migreaza de la an la an de la PRM, la PSD, de la PDL, la PMP si apoi la PSD ... Pentru astia voi incepeti sa va atacati pe un forum auto ?!? De aici inainte, orice postare in afara faimoasei roviniete Oxigen va fi stearsa.
  38. 5 points
    Asa arata franele pe spate. Urmeaza fata... Urmeaza pregatire de iarna: anvelope noi (probabil, doar fata) ulei, filtre, ceara, putin retus la vopsea si ... maruntisuri.
  39. 5 points
    Nubira era nebagata in seama de fo 3 saptamani asa cam am decis in week-end sa-i intind putin articulatia si pistoanele, asa ca am spalat-o si am fost pana la un gratar (5 km A2) deci si un varf de 180 asa din scurt :))). Acum sta cuminte si astepata ITP-ul, dar inainte de asta trebuie sa rezolv frana de mana (saboti noi) si factura ( o factura de service autorizat RAR, cu stand de geometrie, care sa ateste ca am schimbat volanul de pe dreapta pe stanga), altfel nu am cum sa-i fac ITP (vorbeste lumea :)) ), daca aveti cunostine in domeniu, pls help me. Totodata nubira a primit si o cheie briceag de la "chineji" (pe care o am de la prietenul Naghis, traiasca boieru'). Cheia este imperecheata cu inchiderea originala a masinii, iar ca parte tehnica, am folosit placa cu butoane + imo din cheia de la cea argintie (aveam si al aia cheie cu butoarem, dar nu reusisem sa o fac functionala). Momentan are carcasa de Epica/Evanda (portbagaj si inchis/deschis), dar urmeaza alta carcasa, fara acea sigla, pentru Nubira (lacat deschis si lacat inchis), Nubira nu are deschidere portbagaj din telecomanda.
  40. 5 points
    si...intr-un final am reusit sa imi fac o MARE placere, si anume sa am 2 finale pe masina o nebunie de a mea, de cand am vazut prima Skoda Superb V6 prin oras mi-a placut foarte mult cum se vede, si am zis de ce nu :D , tobele sunt facut custom dupa dimensiunile si specificatiile mele, au camera de rezonanta in interior pentru un sunet cat se poate de stock dar totusi cu valente sportive, per total eu zic ca se aude foarte bine un sunet foarte infundat la ralanti aproape de cel stock si tot odata un nivel de zgomot aproape de cel stock, in ture pana in 2000 se aude un marait finut, iar in rest peste 2500 se aude fix ca inainte adica doar motorul si trenul de rulare.
  41. 5 points
    Daca tot am montat volanul mi s-a facut chef si de scaune.. asa ca am montat scaune de evanda pe nubira. Mici modificari la sine si arata cam asa: Rezultatul: am scapat de scaunele cojite si acum am scaune mai confortabile (si electric cel al soferului) si bonus incalzire scaune (cand o sa fac legaturile).
  42. 5 points
    Astazi am reusit sa inlocuiest racordul flexibil, am spalat motorul si facut gaura in capacul motor pentru joja + spalat exterior (inainte sa ploua :)) )
  43. 5 points
    Scump, eu am dat 1100 lei vezi topicul meu :)) Spor la treaba!
  44. 5 points
    Felix, vezi ca nu ai incalzire in parbriz, incalzirea este doar in dreptul stergatoarelor . Partea cu consumul, nu stiu ce sa zic, daca au umblat la soft sau ceva, pot incerca sa testez ecm-ul de pe chevy sa vad Acum revenind la problema mea. Dupa cum spunea Dj.. am verificat joi, la intalnire, firul de la frana de mana si senzorul de nivel vas lichid, iar cu firele scoase tot aveam becul aprins. Am concluzionat ca un alt fir alimenteaza becul de frana. Dupa culoarea firului, am urmarit traseul si am gasit mufa comuna, cea care uneste mai multe fire de aceiasi culoare, doar ca nu aveam acces la ea fara se demontez putin, asa ca am renuntat si reprogramat. Astazi am fost la donatoare si am verificat la ea traseul firelor (frana de mana, senzor nivel si bec) si urmarind manual firele constat ca merg in mufa gasita joi, doar ca erau 3 fire, iar masina mea avea 4 fire.. asadar am scos firul care imi facea necaz si totul a revenit la normal. Frana de mana aprinde becul, la fel si senzorul de nivel lichid frana (testat cu alt vas gol). Dar totusi ce face acel fir?? asa ca am luat urma lui si am ajuns la un motaj care se afla pe instalatia masinii imbracat intr-o carcasa de plastic. Scot si montajul iar masina merge perfect fara el.. asa ca am montat totul la loc si am concluzionat ca acel montaj mai mult ca sigur are legatura cu ABS-ul vechi. Spun asta pentru ca ABS-ul Mando are un senzor sub el cu o alta mufa, senzorul are 6 pini si 5 fire trase in el. La ABS-ul Bosch chiar ma miram de ce sunt mai putine fire, dar dupa pozitia lui/culorile similare la fire/6 pini are legatura cu ABS-ul + firul care merge la mufa comuna.. La Lucian la Evanda senzorul de sub pompa este in masina, cam pe unde am gasit eu montajul. Poze cu montajul si cu bordul fara erori
  45. 4 points
    tipic GM ... au trecut 2 ani de la ultima garnitura , practic cea veche era lemn cand am dat-o jos, culmea si V.Rienz, de data asta am schimbat si o ringurile, poate limitez "scurgerile", cel mai rau ma enerveaza cand curge ulei "in bujii" si sta fisa uda mereu. a primit si un cadou cu ajutorul unor prieteni si anume o oglinda electrocromatica, este ceva mai mare decat cea originala, si reda realitatea ceva bine, iar noapte isi face treaba cu succes, posesoarea masinii fiind foarte fericita
  46. 4 points
    Subscriu la reactia BOR. Acuzatiile mi se par absurde in conditiile in care cei de la BOR stiu ce se intampla an de an la pelerinaje. Dar cum spunea si @raven84, sunt sursa de venit si asta arata adevarata fata a bisericii. Un mesaj echilibrat de la BOR ar fi calmat spiritele si ar fi trimis cele cateva zeci de manifestanti acasa inainte sa se transforme in sute. Ieri circula pe Whatsapp un indemn luat de pe facebook pentru ca oamenii sa mearga cu copiii la Iasi si sa bage copiii in grupuri in biserica pt ca nu au buletin si nu au ce sa le faca politistii . O asemenea cretinatate nu am vazut in viata mea, cel care a scris asta chiar merita sa fie dus cu forta sa faca munca voluntara in spitalele covid la ATI. Daca este sa fiu adeptul unei teorii a conspiratiei, atunci teoria mea este ca Rusia si China profita de situatia din Europa si SUA si incearca sa starneasca populatia impotriva masurilor. Scopul este destabilizarea economica pentru ca trebuie sa moara si capra vecinului, nu? Bineinteles potul unei crize economice este cumpararea unor companii pe bani putini, fix ceea ce s-a intamplat dupa criza din 2009 cand chinezii au cumparat o buna parte din companiile cu vechime in Europa si SUA pe cativa banuti. Apropo de China, voi ati vazut cat de putine cazuri au acum zilnic acolo? Ieri 228 cazuri. Chiar daca mint si situatia este de 100 ori mai grava, tot ajung la 22800 cazuri zilnic (cam cat are Franta) la o populatie de 20 de ori mai mare ca a Frantei . In Romania imi aduc aminte de mitingurile "anti botnita", de mesajele impotriva mastii si masurilor restrictive care circula pe social media si de pozitia PSD la inceputul crizei sanitare. Practic cand s-a vazut ca pandemia era tinuta sub control si ca astia de la putere vor iesi cel mai bine din toata criza, au inceput sa livreze prin intermediul mass media informatii false cu privire la virus. Cei care oricum nu credeau in virus au primit confirmarea ca au dreptate si de aici a inceput toata miscarea asta. PLM, oameni care nu au nici o treaba cu domeniul medical, dar care sunt cunoscuti (Serghei Mizil, sportivi de performanta, latraii obisnuiti de la Romania TV si A3) erau chemati sa comenteze masurile luate si sa-i discrediteze prin orice mijloace (6 case, hotii de copii, procese penale, dosare de evaziune etc) pe cei din guvern. Fix aceeasi strategie am vazut-o aplicata si in SUA si in alte tari din Europa - intai informatii false in mass media, apoi o mana de oameni care reusesc sa convinga si sa mobilizeze din ce in ce mai multi. Criza economica este imposibil de oprit acum, partea buna este ca a fost prevazuta din timp si s-au luat masuri pentru a amortiza efectele ei, cel putin in Europa. In SUA lucrurile par scapate de sub control si probabil alegerile care tocmai vin vor adanci sau vor remedia situatia. Cam atat despre conspiratii si manipularea maselor pt un singur post, probabil daca puteam iesi la o terasa la cateva beri aveam ce sa vorbim o noapte intreaga
  47. 4 points
    Teoretic avem toate piesele, zilele astea ne apucam de montat. Intre timp s-a curatat si blocul la prima mana, urmeaza fineturile cand ma apuc de remontat.
  48. 4 points
    Ieri a venit posta cu display-ul de bord si spira de volan, pe care le-am inlocuit rapid. 10 minute pt spira, cu presa de extras volanul e floare la ureche. Putin mai mult pt display, a trebuit sa le desfac pe amandoua, ca sa mut rama si montajul cu butonul suplimentar pe cel nou (nu am vrut sa mai refac iar tot montajul si sa gauresc ramana noua) Cativa ani buni nu ar trebui sa mai am treaba cu ele. p.s: proiectoarele o sa le montez asa cum sunt inapoi, nu am putut sa le desfac. Le-am incins de le-au luat toti dracii, nu se desfac deloc.
  49. 4 points
  50. 4 points
    Ne-am incaltat Cauciucurile sunt dunlop sportmaxx RT2 225/45/17, erau cele mai ieftine din gama premium, made in germany cica si dot 25/18.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
 

×
×
  • Create New...