Jump to content
Sign in to follow this  
ing3r

Garnitura De Chiulasa Arsa

Recommended Posts

De acord.

Care este explicatia ca nu se schmba in nici n fel mersul motorului cand scot/atasez mufa injectorului respectiv?

Trebuie sa caut o cauza electrica/de alta natura pentru care acel injector nu functioneaza?

Share this post


Link to post

Inverseaza injectorul si bujia de la acel cilindru cu alt cilindru si eventual inlocuieste si fisa.

Share this post


Link to post

Bujia de la cilindru respectiv (care nu functioneaza) este uda (umeda) sau uscata?

Share this post


Link to post

Bujia era uscata Am rezolvat prin desfacerea rampei de injectoare si curatarea injectorului respectiv alimentat si suflat cu pompa de roti.

Culmea e ca acum merge. Oricum ma pregatesv de altele

Share this post


Link to post

am fost cu masina in service de am schimbat telescoapele pe spate,tija de la cutia de viteze, si uleiul

din motor dar am observat cu stupoare ca la 2 zile scoate un abur, si nu mai avea apa...

deci mai mult ca sigur garnitura de chiuloasa...

maine osa merg cu ea in service sa vada ce are...dar e faza naspa ca saptamana asta imi expira si ITP si eram programat la ITP...dar nu cred ca o sa ma mai duc pana nu o pun la punct...adica sa ii fac motorul care am inteles ca e undeva intre 12-25 milioane...cam mare plaja i-am zis mecanicului...dar a zis ca trebuie sa vada ce are de schimbat...ca doar am vb cu el despre facututl motorului...si iata ca la 2 zile am patit ce am patit...acu...ca dracu...ca sa schimb numai garnitura de chiuloasa a zis ca e cam 4 milioane...si zic ca mai bine sa strang bani sa ii fac motorul ca lumea...pacat ca s-a stricat chiar acum inainte de sarbatori...si pierd cu ocazia asta si uleiul pe care dadusem 1milion jumate...si am mers doua zile cu el...

da totusi mml de meseriasi...nu s-au uitat si ei la ulei cand l-au scos sa zica...ba boule vezi ca ai apa in ulei...

IS-15-WAD

CIELO SOHC

Edited by prozatos

Share this post


Link to post

am dus-o aseara la service...sa ii schimbe doar garnitura ca nu am bani acum sa ii fac mototrul...a zis domnu' sef ca ma suna in dimineata asta sa imi zica care e pulsul problemei...o sa va tin la curent cu costul acestei reparatii

Share this post


Link to post

Sa-ti rectifice chiuloasa sa-i faci un plan. Am un prieten ce-a patit asa si merita sa verifici si chiuloasa sa nu fie ciupita. Alfel e ca si cand nu ai facut nimic;(

Share this post


Link to post

555 ron...atat a costat...schimb ulei, filtru ulei, apa, antigel, garnitura chiuloasa, garnitura evacuare, garnitura admisie, rectificat chiuloasa, garnitura apa delcou, garnitura capac culbutori si multe alte garnituri...

Share this post


Link to post

Daca ti-au schimbat tot ce ai insirat in banutii mentionati inseamna ca au facut o treaba completa la un pret foarte rezonabil. Sa speram ca au facut-o si bine :thumbl:

Share this post


Link to post

doar atata dezamagire am...ca au zis ca imi pun un ulei un pic mai ieftin decat castrol magnatec 10-40 ca sa nu ma ajunga mult reparatia si mi-a pus agip 10-40 care mi l-a vandut cu 13 lei mai ieftin (pe castrol mi-a cerut 128 pe agip 115) tinand cont ca la magazin agip la 4 litri e 97,5 iar ca pret mai ieftin inseamna ca pe castrol dadeam 30 de lei litru si agip e 26,5 litru...in fine...sper si eu sa mearga bine s anu mai am pb cu ea macar pana ma redresez cu banii ca si asa sunt plin de datorii

Share this post


Link to post

Ai scapat ieftin rau !!! Sper doar sa fie treaba buna facuta de respectivul mecanic!

Share this post


Link to post

Putin off-topic.. :D

Ai scapat super ieftin, am avut o toyota celica si nu am gasit pe nimeni sa-mis chimbe garnitura de chiuloasa... fara 700 ron. Si doar garnitura fara altele...

Oricum parca ai zis ca ti-e prieten mecanicul deci...e ok presupun pretul asta. Eu zic ca e cel mai ieftin. Acuma numa sa fi muncit ok!

Share this post


Link to post

Probleme asemanatoare cu un Espero automat din `97: pierd lichid de racire de pe o zi pe alta, motorul merge oscilant si se incalzeste foarte greu, imi iese fum+abur de undeva din zona motorului, sub aparatoarea de aluminiu de sub bujii, iar pe teava de esapament iese un fum albastru ca dintr-un furnal. Daca sunteti din Ploiesti si vedeti masina de pompieri alergand un Espero, eu sunt la volan... :uff:

Imediat dupa Revelion vreau sa fac motorul dar nu cunosc in Ploiesti nici un mecanic priceput la Espero, Daewoo, etc... Astept cateva sugestii de la ploiesteni. Multumesc!

 

Sarbatori Fericite si un An Nou plin de realizari si dorinte implinite!

Edited by Tigu

Share this post


Link to post

am un cielo din 97''

nici nu stiu cu ce sa incep,,,va rog sa ma ajutati cu sfaturi,,,sau cu pareri,,,,

am mers cam vreo 20 km cu 2 litri de lichid de racire(apa si antigel)dupa aceia am completat,,,,cu inca 4...motorul mergea foarte prost,,,merge foarte prost trepideaza ot bordul,,,,

cand plec de la semafor nu are putere deloc,,,scoate mult fum,,,dar nici albastru,,,nici negru,,,dar scoate foarte mult,,nu are miros niki de benzina nici de gaz,,,are miros dulce de antigel

am mai mers 10km,,,si a scazut iar cu vreo 2 litri,,,acum s a aprins si sta aprins in bord becul de la

ECM,,,nu bolboroseste in borcan,,,pe joja uleiul este curat,,,,in borcan nu aduce firicele de ulei,,,,

pe sub ea nu curge deloc antigel,,,,nu se vede nici o scurgere,,,merge foarte prost cand plec de la semafor,,,simt ca nu trage bine,,,scoate fum mai rau ca trabantu,,,nor de fum

si cand sta la relanti scoate mult,,,,va rog sa ma ajutati,,,acum a traso pe dreapta,,,multumesc

Share this post


Link to post

garnitura de chiuloasa arsa.pune antigel pe ceva incins sa vezi ce abur{fum}iese.schimba garnitura si e ok

Share this post


Link to post

garnitura de chiuloasa arsa.pune antigel pe ceva incins sa vezi ce abur{fum}iese.schimba garnitura si e ok

 

 

dar d c nu este apa in ulei,,,sau in vasul de expansiune ulei...pe unde intra,,,,antigelul de iese aburi pe evacuare,,,si d

e ce ECM sta aprins la bord

 

blocul sau chiuloasa nu ar putea fi fisurate,,,,asera can a inghetat,,azi diminetza cand am pornit si am mers 20km cu doar 2litri in motor,,,nu mi a bagat deloc caldura,,,si am gasit furtunele care duc la plamanul de gas ingetate,,si plamanul de gaz era foarte rece,,,cred ca era inghetat,,,avea ca bruma asa pe el,,,

Share this post


Link to post

Nu este obligatoriu ca la arderea garniturii de chiulase sa-ti intre apa in ulei sau invers. Mai mult ca sigur ai fisura care duce spre camera de ardere, de aici si aburul. Cand vei da chiulasa jos ai sa-ti dai seama fara sa te uiti pe garnitura la ce piston e problema. Acolo va fi curat lacrima. Vrand-nevrand dupa reparatie ar trebui sa schimbi uleiul. De antigel nu-ti mai zic ca si asa nu mai ai.

Share this post


Link to post

si ce trebuie sa mai schimb,,,camerele de ardere,,,

Share this post


Link to post

Eu zic sa nu te apuci tu de treaba... Mai bine mergi la un mecanic. Iti trebuie garnitura de chiulasa, simeringuri supape, ulei, antigel. Mai departe iti v-a spune cel care o desface.

Share this post


Link to post

multumesc foarte mult,,,,,

am descfacut acum bujiile,,,2,3,4 curate uscate,,,dar la 1 era afumata,,,si uda,,,si neagra cu depuneri,,

am luat nivelul din baie acum,,,si este peste maxim cu mult,,,,si are o culoare galbena,,,,,,,

Share this post


Link to post

O platforma si la service. A intrat antigel si in ulei. Nu mai circula asa cu ea sa nu o strici mai rau.

Share this post


Link to post

am lasat o pe dreapta si azi m am apucat de ea,,,am desfacut,,ce se poate desface,,,,mufele la injectoare,,,filtru de aer,,capacul de sus,,,aparatoare de la galerie,,,galaeria din saxofon unde are acele 2 suruuri de 15,,,de la alternator,,,am scos furtunele,,,am dat apa jos din motor,,,,restu o las pentru maine,,mai am de desfacut,,,,distributia(axul cu came,,,delcoul,,si suruburile de la chiuloasa,,,,,,as mai vrea sfaturi in continuare,,,suruburile stiu in ce ordine se stang si in ce ordine se desfac,,,,as dori sfaturi in continuare,,ce garnitura sa iau,,,daca trebuie sa schimb,,,garniurile de evacuare,,de admisie,,,,,ce sa mai schimb ca tot o desfac acum,,,va rog frumos sa ma ajutati...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu vreau sa te superi pe mine, insa eu te intreb prieteneste: ai mai facut aceasta operatiune la vreun motor pana acum? Ai ceva experienta in mecanica? Nu de alta, insa nu vreau sa-mi spui, mai tarziu, ca ti-ai stricat motorul.

Nu te apuca singur de treaba, pt. ca indiferent de ambitia care o ai, sunt anumite lucruri care nu se pot explica mota-mo pe forum77000000.gif

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Si daca totusi vrei sa-l desfaci singur, ia manualul de service si invata-l bine. Acolo sunt majoritatea explicate, si ai cam tot ce-ti trebuie.

Si vorbeste cu un mecanic sau cineva care a mai facut operatiunea sa fie disponibil la remontare in cazul cand ceva merge prost (si sigur asa va fi daca asta e primul motor desfacut de tine). Eu de exemplu la prima desfacere am pus distributia decalata cu un dinte.

 

Plus ca iti trebuie neaparat un al doilea om sa te ajute la diverse operatiuni.

 

PS. "Mancatul asta nu e asa simplu cum crede lumea" :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

am desfacut de dacie si de olcit,,dar de cielo nu,,,dar in principiu este la fel,,,am dat jos si admisia si evacuarea,,,de pe chiuloasa,,,,am verificat chiuloasa si nu are nik,,,,toate sunt pregatite,,,mai am inca doi prieteni,,unul ajutor,,,iar celalalt,,a mai lucrat la service,,,

 

AM GASIT UN DOCUMENT PE NET,,,,,CE PARERE AVETI

am purces dupa cum am scris mai sus la schimbatul garniturii de chiulasa care era mancata rau de tot, probabil ca nu fusese schimbata niciodata

 

primul semn al unei agrnituri d chiulasa care e pe duca este culoarea antigelului, la mine de fiecare data cand schimbam antigelul apa avea o culoare rosiatica de la rugina mancata din garnitura de chiulasa(la mijloc are metal), al doilea semn ar fi spuma galbuie de la combinarea antigelului cu uleiul cand e deja tarziu sa mai faci ceva preventiv

 

operatie costa la un service cat de cat mai ieftinache vreo cativa bani, prin urmare va incurajez sa va apucati voi, mai economisiti niste bani si in plus stiti ca ati facut trb buna, cu totii stim cum se lucr la service-urile din ro chiar si cele de top

 

iata si pasii pe care tebuioe sa ii urmati:

 

 

OBS. 1. nu va apucati de treaba daca nu stiti ce e ala un culbutor etc, mjinime cunostinte in ale motoarelor sutn necesare si putin curaj , nu mi s-a parut deloc o trb grea desi e complexa

 

2. ce va voi spun aiai nu vor fi chestii de baza pe care le gasiti in manual,ci doar unele generale si unele de care musai trb sa tineti cont pt a duce trb la bun sfarsit. ATENTIE : am scris acest topic tocmai ptr ca sunt niste treburi pe care le gasiti numai jnpractica si nu in manual, manualul (ala de vreo 15mb) este in multe privinte incomplet, poate pare ca se explica in amanunt dar nue chiar asa, sunt destule chestii pe care nu le-am gasit si nu ma refer doar l subiectul acestui topic

 

 

a-primul pas este sa deconectati bateria,goliti motorul de uleiul amestecat cu apa, goliti sistemul de racire, scos filtru aer, rezonator etc

 

b-scos racorduri deorice fel din galeria de admisie si din rampa injectoarelor, aveti grija la scosul conductelor d bnzina, atunci cand le desfaceti trb sa tineti contra cu o alta cheie, altfel veti deteriora rampa si va ustura la buzunar pe urma

 

c-cablajul electric trb si el scos, nu trb neaparat sa tineti mint ce mufa unde vine ptr ca ele au o forma pseciala ptr fiecar4 conexiune deci inprincipal va veti da seama c si cum, trb putina atentie doar la injectoare, sunt puse in asa fel incat sa nu le incurci, dar nu sa stie niciodata , aveti grija la scoaterea mufelor injectoarelor, au un fel de colier metalic ce trb putin indepartat , suficient cat sa puteti scoate mufa, cu putina indemanare veti reusi.tot acum e momentul s demontati si distributia, precum si distribuitorul din celelalt capat al carterului.acesta are o catare care poate fi observata usor la demontare, nu prea avbeti cum sa il puneti invera, acum puteti schimba si bobina distribuitorului 120.000 dar asta e alta poveste

 

d-demontare si montarea galeriei de evacuare se fac dupa demontarea chiulasei respectiv inaintea montarii, pasii vor fi deci : demontare chiulasa, demontare galerie admisie(numai daca doriti sa schimbati garnitura de evacuare) montare galerie admisie montare chiulasa. cu galeria montata va fi mult mai usor sa montati si garnitura de chiulasa, va fi un echilibru intre cele doua galerii(admisie si evacuare) si chiulasa se va aseza bine, puteti face intreaga operatiune fara demontarea galriei de pa chiulasa, ramane la aprecieraea voastra. galeria e prinsa de saxofon prin 2 suruburi de 15 si are o garnitura ce costa vreo 160.000 si care va trb schimbata, altfl veti avea scapari de gaze si veti desface din nou. nu demontati galeria d admisie decat daca e necesar

 

e-demontare chiulasei si a carterului arborelui cu came, sunt prinse cu suruburi de 13, aveti grija demontarea si montarea nu se fac oricum, la montare :

 

 

8 4 1 5 9

 

7 3 2 6 10

 

 

fiecare cifra reprezinta pozitia unui surub si ordinea de montare, la demontare va fi exact invers , incepeti dinspre exterior si :

 

 

 

 

3 7 10 6 2

 

4 8 9 5 1

 

 

daca vreti sa retineti mai usor tineti minte ca e vb de un cerc care isi micsoreaza sau mareste raza

 

se ridica mai intai carterul arborelui cu came si pe urma chiulasa, daca aveti un ciocan de lemn puteti lovi usor ptr a le desprinde, va fi putin greu dar merge. dupa scoaterea carterului arborelui cu came se vor scoate culbutorii si suportii lor, acestia se demonteaza prin scoatere cu mana .atentie numerotatii si puneti-i inapoi in exact aceeasi pozitie, daca observati uzura exagerata acum ar fi momentul sa schimbatii unii dintre ei sau toti, e 200.000-220.000 bucata, iar suportii vreo 30.000 (cate opt de fiecare), tot acum puteti verifica si axa cu came de uzura

 

 

f-ei si acum puteti incepe munca adevarata , adica...curatarea chiulasei a blocului motor si a caretrului d resturi de calamina , garnitura etc. e de munca as aca inarmati-va cu rabdare, dar de lucrul bun facut e bun facut . curatarea se face cu cel mai fin smirghel fin de 1000 si cu apa!!!!pe alocuri si cu surubelnita , lamin era pre amulte depuneri de calamina ca sa reusesc doar cu smirgehel, poate as fi reusit dar in vreo luna , trebuie insa mare mare atentie , nici o suprafata nu trb zgariata nici macar putin. daca apar zgarieturi mici asta e , va merge si asa dar mai bine fara, acoperiti cu o carpa locasurile pistoanelor si ungeti-le cu ulei. in spatele galeriei de admisie sunt niste conducte ale sistemului de racire, curatati-le veti fi sruprinsi de ce veti gasi.nu veti reusi o curatare perfecta dar cat mai aproape de oglinda cu atat mai bine. nu uitati sa verificati planeitetea chiulasei, o puneti pe un geam si vedeti daca intra lera intre ea si geam, daca da...e nasol , trb sa o duceti la rectificat, din cate am inteles ar costa vreo 700-800.000, verificati sa nu aiba crapaturi, etc. unelemici sunt acceptabile

 

g-dupace totul e curat si frumos incepeti montarea, se pune garnitura de chiulasa 320.000, pe chiulasa si se monteaza pe motor cu galeriile de admisie si evacuare montate, aveti grija e destul de grea chiulasa cu galeriile montate si doar nu vreti sa zgariati garnitura. garnitura nu se unge cu nici o solutie de etansare, asta era valabil pt garnit mai vechi acum toate au o solutie albastra sau rosie direct pe ele ,montati culbutorii si suportii, montati carterul arborelui cu came. ATENTIE: ungeti carterul arborelui cu came cu solutie de etansare siliconica 2+2 70.000 lei, nu are garnitura si reglati distributia inainte de montarea carterului, sigur ca reglarea este aproximativa,cea exacta se face dupa strangerea suruburilor chiulasei. cum s face reglarea distrib? uitati-va in manual am sa va zic si eu poate veti intelege mai usor. roata arborelui cu came are un semn in dreptul unor zimti care va corespunde orei 12, axul arborelui cotit are si el un semn identic ce va cprespunde orei 6. reglarea exacta se face dupa strangerea suruburilor chiulasei si se face prin alinierea celor doua marcaje pe care vi le-am spus mai inainte cu crestaturile de pe carcasa de plastic, carcasa neagra a distributiei are niste cresataturi pe care lke veti alinia cu semnele mai sus amintite in dreptul acelorasi ore 12 si 6.

 

h-strangeti suruburile chiulasei si alea carterului ( sunt aceleasi ) inordinea mai sus amintita. citi puncul g ptr reglarea distributiei. strangerea surub chiulasei se face cu o cheie dinamometrica 800.000 targ vitan, se strang suruburile in ordinea amintita la 25 Nm, pe urma inca 60 de grade in ac ordine , pe urma inca 60 de grade si la sfarsit inca 30 de grade

 

i-montati ditribuitorul, ulei , apa si restul pieselor

 

 

 

ar fi bine sa si apalat motorul inainte, luati un motor flush de la 2+2 200.000 si porniti motorul rece ptr vreo 3 min pe urma schimabti si filtru si ulei.

 

 

 

MAI ESTE CINEVA PE FORUM SA MA LAMUREASCA IN CONTINUARE,,,SI DESPRE TEXTUL CARE L AM GASIT PE ALT SITE ESTE CORECT,,,,SI MAI AM INCA CEVA,,,CUM FAC SA DAU TOATA APA DIN BLOC,,,AM DESFACUT SI LA RADIATOR SI LA POMPA,,PESTE TOT,,,NU SE SCURGE TOATA,,,MAI RAMANE PE FUND,,,,,,

 

...

 

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...