Jump to content
Sign in to follow this  
ing3r

Garnitura De Chiulasa Arsa

Recommended Posts

Salut,

Vreau sa fac distributia la un Cielo Executive - 2004 GPL si cred ca am probleme garnitura de chiulasa.

enumar repede simptomele:

- aveam rateuri cand acceleram (de cateva ori au sarit fisele de pe bujii)- am schimbat filtrul de aer si au disparut. Apoi am schimbat bujiile si fisele, erau murdare de ulei. Am presupus ca din cauza rateurilor s-au murdarit de ulei.

- acum am observat ca vasul de expansiune a ramas gol si in el era o spuma maronie. Era o pata de aceiasi culoare pe capota, si capacul era sarit?! Am completat lichidul si o perioada a functionat corect, dar apoi s-a golit din nou.

- acum vad ca fisele de la bujii sunt din nou murdare de ulei...iar uleiul este f murdar... o sa le schimb, dar as vrea sa elimin si cauza...

- in baia de ulei nu vad spuma sau picaturi de apa...

 

Are cineva vre-o idee? Cred ca sunt 2 probleme independente - pierderea de lichid de racire si cea de ulei.

Sau este din cauza garniturii de chiulasa si trebuie sa o schimb? de ce pierde ulei pe la capacul de la deasupra baii de ulei?

 

Am atasat cateva poze, poate nu am fost suficient de clar...

 

Multumesc anticipat

post-5850-64265_thumb.jpg

post-5850-197534_thumb.jpg

post-5850-75230_thumb.jpg

post-5850-389077_thumb.jpg

post-5850-322502_thumb.jpg

Edited by laurentiu972

Share this post


Link to post

Pierderea de ulei pare sa fie de la garnitura capacului, n-are absolut nici o legatura cu garnitura de chiulasa. Recomand inlocuirea garniturii cu una de buna calitate (respectiv nu una de "origine" ... coreeana ci un Victor Reinz sau ceva similar) si stringerea corecta a capacului.

 

La cum arata capacul vasului de expansiune, se pare ca pe acolo iti pierde lichidul. Posibil sa fie de vina chiar supapa din capac. Pentru inceput, schimba capacul, te va costa mult mai putin decit schimbarea garniturii de chiulasa :) .

Share this post


Link to post

Multumesc de sfat, o sa incerc sa schimb eu garnitura la capac si sa cumpar un capac nou de vas de expansiune, mi se pare destul de simplu si pentru un novice ca mine :D Totusi...- Strangerea corecta a capacului inseamna ca am nevoie de o cheie dinamometrica?- Si nu inteleg de ce sunt fisele de la bujii pline de ulei... nu sunt stranse bine bujiile?!- Fisele le degresez si le pun la loc sau cumpar un set nou? Le-am schimbat acum 2-3 ani..Merci inca odata!

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior; foloseste Add Reply si NU Quote.

Share this post


Link to post

Hai sa nu continuam prea tare cu off-topicul !

 

Fisele sint murdare din cauza garniturii, dupa ce dai jos capacul te lamuresti, tine de traseul garniturii. Daca uleiul ar veni de jos (prin bujii) ma tem ca motorul ala ar avea mai multe bube decit garnitura de chiulasa (cum ar fi, imediat, segmentii)

 

Stringere corecta inseamna, in primul rind, respectarea ordinii de stringere. Ceva in genul stringerii garniturii de chiulasa. Consulta manualul pentru detalii. Eu personal prefer stringerea in ordine "melc". O trusa de chei "imbus" iti este suficenta, capacul nu trebuie strins prea tare ! Preferabila o stringere in mai multe etape (stringi si, daca vezi ca ai scurgeri in continuare, mai stringu putiin peste 2-3 saptamini)

Share this post


Link to post

E cheie de 10 acolo nu inbus.

Problema aia e arhicunoscuta la capac de fier (cum are espero de exemplu) cel de plastic cum se vede in poza ar trebui sa etanseze mai bine.

Foloseste mastic pe garnitura si se va rezolva. Verifica si garniturile de la piulite, daca s-au mai desfacut cel putin odata si refolosit de obicei curge pe la ele.

Share this post


Link to post

E cheie de 10 acolo nu inbus.

Corect, greseala mea. Eram cu mintea la capacul meu ...

Share this post


Link to post

Salut,

Mi-am luat inima in dinti :lol: si am desfacut capacul. (in afara de schimbat roti si bujii e prima interventie mai ""importanta" la un motor, asa ca nu radeti de cei mai mici ca voi :mrgreen: ...)

Au fost 15 suruburi de 10, pe care le-am scos destul de greu - pareau destul de bine stranse

Au ramas ceva urme (de mastic?!) verde-albastrui, care par sa se indeparteze usor... Ce nu imi place, e ca pot pica gunoaie inauntru.

1. Trebuie curatate piesele de sub capac? Uleiul de pe ele trebuie sa il sterg, sau ar fi bine sa nu ma ating de el?

2. Cand pun noua garnitura e nevoie sa mai "adaug" si ceva mastic pentru etansare mai buna? Ce produs imi recomandati?

3. sub motor e totul plin de ulei, as vrea sa curat. Cu ce ar fi cel mai bine? Benzina, motorina? sau ii fac o baie generala motorului cu detergent? Exista vre-o solutie speciala?

 

Ms

post-5850-0-21893200-1340822849_thumb.jpg

Edited by laurentiu972

Share this post


Link to post

1.Piesele de sub capac nu trebuie curatate de ulei.Cand functioneaza motorul ele sunt scaldate in ulei.

2.In mod normal garnitura la capacul culbutorilor se pune fara silicon, dar poti pune un strat foarte foarte subtire de silicon rezistent la temperatura pe amandoua parti ale garniturii. Atentie ca daca iti iese silicon in interior cand strangi capacul se poate desprinde si sa infunde diverse canale prin care de obicei circula ulei.

3. In functie de posibilitati, eu de obicei bag benzina in pistolul de vopsit si dau pe motorul rece pana iese curat (1-1.5 litri benzina) eventual mai dau cu pensula pe unde merge mai greu mizeria, dupa care dau tot cu pistolul ca 1/2 litri de alcool tehnic si il suflu cu aer sa se usuce si-l mai las cam o ora se se evapore benzina si alcoolul daca a mai ramas pe undeva si pe urma-l pornesc.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Atentie cu benzina, mai ales pulverizata (vapori din belsug), nu umblati cu flacara deschisa (sau tigare in coltul gurii), deconectati acumulatorul si... cel mai sigur mergeti la o spalatorie auto (care stie cu ce se mananca procedura - protejarea diverselor componente) ce va folosi produse special concepute pt. curatarea motorului. Jetul puternic de apa va curata prin toate ungherele cu mult mai bine decat o pensula. Parerea mea.

Share this post


Link to post

Eu nu as curata nimic cu chiulasa pe masina, e riscul prea mare ca mizeria sa infunde canalele de ulei.

As lasa-o asa cum e, doar as etansa garnitura bine cu mastic si la urmatorul schimb as folosi un flush si atat.

Pentru o curatare ca la carte ar trebui daca jos chiulasa si nu cred ca se merita, motorul nu arata foarte rau in interior. La exterior merge varianta lui Danutza cu pistolul cu benzina, pe caldurile astea se evapora imediat oricum, in jumatate de ora poti sa si il pornesti.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...