Jump to content
Sign in to follow this  
ing3r

Garnitura De Chiulasa Arsa

Recommended Posts

@naylui Este prima regula cand desfaci ceva la motor. Nu stii ce prostii faci si iei foc, mai ales la o lucrare de o asemenea anvergura. Chiar si fara cheie in contact ECM-ul tot este alimentat, atingi un fir de la senzori de plusul bateriei si papa ECM.

 

Uleiul ar trebui schimbat. Nu stii cate gunoaie au cazut in el avand in vedere ca motorul e"deschis" si sigur au cazut, nu risca aiurea. La fel si apa.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Hehe vad ca tot acolo unde te-am trimis eu te duci, ma bucur ca ai fost multumit de el si mie se pare de incredere. O sa ma duc si eu sa imi schimbe toate bucsele de pe sub masina :) .

Share this post


Link to post
@naylui Este prima regula cand desfaci ceva la motor. Nu stii ce prostii faci si iei foc, mai ales la o lucrare de o asemenea anvergura. Chiar si fara cheie in contact ECM-ul tot este alimentat, atingi un fir de la senzori de plusul bateriei si papa ECM.

 

Sunt sigur ca ai desfacut mai multe motoare decat mine, asa ca ...(ma abtin sa mai comentez)

Share this post


Link to post

Am facut aceeasi operatiune la a mea. Este singurul motor pe care l-am desfacut cu manuta mea. In ceea ce priveste bateria scrie in manual, primul pas la orice operatiune deconectati bateria, si sunt de acord, este un risc inutil asumat.

Share this post


Link to post

Maine dimineata ma duc sa iau masina, o sa mai postez dupa un mic "rodaj" impresii despre functionarea motorului.

@ TBird: Mersi de recomandare, chiar ma bucur ca am ajuns la omul asta. :D

Share this post


Link to post

Ma adaug si eu in rindul celor care recomanda schimbul uleiului dupa o astfel de operatie pe cord. Chiar daca nu a intrat apa, impuritati, spanuri tot au patruns !

Share this post


Link to post

Atunci o sa vorbesc cu mecanicul sa ii schimbe si uleiul...Pacat ca are doar 2000 km ! :(

Share this post


Link to post

Nu judeca asa (are doar 2000 km), nu asta conteaza. In astfel de cazuri se schimba tot, ulei, filtru, lichid de racire si altele. Intreaba-l pe mecanic ce ar face el daca ar fi motorul lui.

 

Ai aflat de ce ti-a pleznit garnitura ?

Share this post


Link to post

Gata . M-am intors cu masina acasa, merge super-bine! Nu stiu de ce s-a ars garnitura, probabil de la mersul fara lichid de racire (deoarece curgea pe la termostat) sau poate era facuta praf de mai demult ... manopera la toate treburile : 200 RON, i-am lasat si la om 400 mii, ca sigur o sa mai am nevoie de el :D

Share this post


Link to post

Sa verifici periodic nivelul la apa primii 1000 km

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Buna ziua/seara.

Se da un Cielo 95 coreean 138000 km toate bune si frumoase motor inca neumblat.

De ceva vreme aprox 8000 km pierdeam ceva antigel pe la garnitura de chiulasa in zona jojei de ulei langa pistonul 1 (zic eu daca nu e unu atunci e 4) Am mai mers dupa care pe la inceputul saptamanii am observat ca se intensifica putin scurgerea pe bloc si am mai completat. Masina a mers si tragea brici pana acum o jumatate de ora cand am sesizat ca merge in 3 pistoane da nici char in trei. Scuzati limbaju' de lemn incercsa evoc cat mai bine o situatie. Scot bujia de pe pistoanele 1 si 2 , cea de pe unu putin mai neagra in comparatie cu cealalta galbena ca lamaia.

La testul cu scosul fiselor pe rand in mers cala batrana Dacia se simte ca bujia cu pricina lucreana putin mai rau.

La toate acestea se adauga fum alb pe toba si spuma in vasul de expansiune la accelerari puternice. Deci cred eu ca e garnitura.

Nedumeririle sunt:

De ce nu a crescut uleiul in baie in sensul sa am apa in el?

Poate ajunge apa numai in camera de ardere peste bujie ceea ce o face sa mearga mai rau si motorul sa schioapete?

Check ul nu s a aprins , ma asteptam sincer, de pornit porneste foarte usor.

ma bizui oare 70 km pana la reprezentanta cu ea in stadiul in care este sau o duc legata de nas?

Orice parere este bine venita.

 

AM trecut si printr o balta mare azi si initial am suapectat ca s a udat ceva dar nu vad ce.

 

Astept ceva pareri de ale dvs.

 

Un week end placut pt voi si unul pietonal pentru mine! (Nu i bai trag la bere!)

Share this post


Link to post

Pai la Clung nu e nimeni in stare sa schimbe o garnitura de chiuloasa?

Share this post


Link to post

Hm... zici ca daca e spuma in vas si merge in 'cam in 3' sa fie chiuloasa? Nu de alta dar am mai vazut pe la mine niste bule mici de tot de ieseau la suprafata, dar parca nu faceau chiar spuma. Si la mine tot asa cam face 'merge cam in 3', mai scapa si cate un rateu mic in toba la decelerare dupa ce o accelerez tare, dar eu sunt sigur ca sunt fisele...de urmarit acest topic... La Dvs. creste temperatura anormal?

Share this post


Link to post

Temperatura e ok nu creste aiurea.

Fisele au cam o luna

Share this post


Link to post

Ati putea sa vorbiti cu ing3r, el a avut recent probleme cu chiuloasa si sigur va poate da cateva detalii.

Share this post


Link to post

Va multumesc

 

'omu cand n are ce face cugeta. Asa si eu totusi mersul sacadat si tremuratul oarecum la relanti poate fi cauza afectarii unui cilindru de antigel? Adica prinde apa dar nu suficient de multa incat sa nu mai mearga? in sensul ca e in faza pe duca?

Ma nedumereste faptul ca s a intamplat brusc la trecerea printr o balta ca o bujie sa lucreze mai prost ca celelalte trei.

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca daca iti pierde lichid de racire, iti curge pe exteriorul blocului.

Share this post


Link to post

Poate sa piarda lichid atit prin interior (prin cilindri => ars => fum alb) cit si prin exterior. Daca asta e situatia, eu as zice ca sint probleme la chiulasa (nu grave, daca motorul nu a mai fost desfacut), mai exact nu este plana. Daca patrunde lichid intr-un piston, bujia pistonului respectiv trebuie sa fie mult mai deschisa la culoare decit celelalte bujii (temperatura mai mica). Daca patrunde mult lichid poate dauna aprinderii, de unde si mersul "in 3" sau "in colturi"

Share this post


Link to post
Eu nu cred ca daca iti pierde lichid de racire, iti curge pe exteriorul blocului.

 

in majoritatea cazurilor decompresia trage lichidul de racire in cilindru

Share this post


Link to post

Ar mai fi o posibilitate si anume sa nu fie chiulasa strinsa cum trebuie. Varianta e destul de probabila, mai ales daca motorul nu a "fost fiert" niciodata. Ciudat totusi sa o apuce asa dintr-o data, la rulajul si la virsta masinii.

Share this post


Link to post

Comand garnitura si ma apuc de lucru maine in regie proprie in spatele blocului.

Ce semeringuri mai trebuie/recomandati a se schimba odata cu garnitura?

Am mai desfacut un motor de dacia de vre o 4 ori si am sch o garnitura de chiulasa pe un mitsubishi lancer din 91 asta i toata experienta pe care o am sper sa nu dau in balbaiala cand l oi desface si pe asta

Share this post


Link to post

Nu e asa complicat.Schimba-i si semeringul de la axul cu came, si distributia daca nu a fost schimbata ca oricum trebuie sa dai cureaua jos.Daca nu au mai fost schimbate poti schimba si semeringurile la supape.Eu le-am schimbat la 120kkm ca imi consuma ulei pe la ele.Acum nu mai consuma.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Car mar de ce ti e frica de aia nu scapi. Am mai foit o pe o parte pe alta ba ca i senzorul cu 4 fire de la spatele motorului (cel de care s a discutat pe forum) am mai permutat bujiile intre ele am desfacut delco ul avea ceva calamina dar nesemnificativ. Oricebujie pun pe pistonul 1 o afuma putin.

Am gasit un colt de garnitura de chiulasa se vede pe exterior si apasand cu surubelnita pe ea musteste antgel pe sub. maine purced la desfacut. Deci ce sa comand?

1. Garnitura chiulasa

2. Carnitura capacculbutori

3. Semering ax cu came

4.??

5..??

 

Astept completari

 

Repet nu am mai desfacutchiulasa de cielo sper sa nu fie un impediment

Share this post


Link to post

Recomandari :

1. Uita-te in manualul de service si vezi ce chei/scule iti trebuie. In afara de Imbus cred ca o sa ai nevoie si de o trusa Torx. Sculele adecvate sint mai utile decit o a treia mina pentru un meserias.

2. Pentru stringerea garniturii de chiulasa, data fiind prima operatiune de acest gen, ar fi bine sa ai o cheie dinamometrica

3. NU PUNE chiulasa la loc pina nu-i verifici planeitatea

 

Problema ta s-ar putea sa fie una clasica la Cielo (vorbeste cu ovi_jer, el ar trebui sa iti spuna mai multe despre asta), insa nu e cazul sa ignori si posibilitatea unei probleme specifice masinii tale.

Share this post


Link to post

Nu stiu daca mai e cazul sa zic ca suruburile la chiulasa se desfac din interior spre exterior si se strang din exterior spre interior. In diagonala :) . In rest cureti bine si sincer daca ai mai schimbat garnituri parerea mea e ca ti-ai format mana si te descurci fara cheie dinamometrica. Vezi sa nu mananci in ziua cand o schimbi ca iti pui mintea cu saracele suruburi. Mai faci rost si de vreo cheie d-aia cu prelungitor si e vai de ele :mrgreen: . Succes!!!

LE: Vinu dupa :mrgreen:

Edited by fixxxer

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...