Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Mie un lucru mi se pare dubios, tot se spune ca ar fi creditori necunoscuti.. (ai daewoo romania)

Poate nu inteleg eu.. cum pot fi necunoscuti?

Adica ai datorii.. dar nu stii cui si nu stii cat?

Eu am senzatia ca sunt niste matrapazlacuri, datoriile sunt intre firmele lor,

le invart intre Daewoo Corea, Daewoo GB, etc, isi paseaza tot felul de creante reale sau doar pe hartie,

si pe prostii astia de romani i-au scos datori.

Oricum, mosul ala din Corea, mare hot a fost.

 

Si ce e frumos.. ca nici "romanii" (taricenii si cu altii) nu au interesul sa o clarifice,

si arunca in presa sume ridicole, 50-70 milioane de dolari pentru 49% din actiuni.

 

Este foarte bine ca se produce loganul la craiova, si d.p.d.v al colectarii la buget,

si din cauza ca multi romani au in sfarsit acces la o masina,

dar cred ca e cazul ca toate astea sa intre pe calea unei economii de piata corecte.

 

Ideal ar fi sa nu vina Nissan sau Renault la Craiova, ci o alta companie, chiar una mai mica,

lucru afirmat de zeci de ori si aici,

si pe forumul Dacia, si .. chiar si in unele ziare :)

Share this post


Link to post

Daewoo Craiova va fi naţionalizată în cel mult o lună

 

03 Apr 2006, 16:19

Societatea craioveană Daewoo ar putea redeveni de stat în maximum o lună.

 

 

Potrivit ministrului Economiei, Ioan Codruţ Şereş negocierile pentru anularea contractului de privatizare sunt pe ultima sută de metri. În acest sens, în maximum trei săptămâni o delegaţie coreeană va sosi la Bucureşti pentru a finaliza documentele de preluare a societăţii.

 

Potrivit ministrului Şereş principalul punct de dispută între părţi a fost acela legat de rambursarea datoriilor pe care le are uzina din Craiova după momentul preluării acţiunilor de către statul român. În prezent, valoarea totală a datoriilor pe care le are Daewoo Craiova depăşeşte 550 de milioane de euro.

 

Această sumă este însă acoperită în totalitate cu garanţii de către partea coreeană. Odată anulat contractul de privatizare statul va redeveni acţionarul principal al şantierului de la Craiova şi în termen de câteva luni uzina va fi scos din nou spre vânzare.

 

Realitatea Tv

Share this post


Link to post

:-W nu vad de ce abia "in cateva luni" va fi oferita pt. vanzare, daca chipurile nationalizarea se face in 3 saptamani...In fine, poate chiar se misca ceva.

Share this post


Link to post

Afirmatia " in cel mult o luna...." a mai fost facuta de multe ori, referitor la fabrica de la Craiova. Asa ca este posibil ca nici de data asta sa nu se intample nimic.

Share this post


Link to post
:-W nu vad de ce abia "in cateva luni" va fi oferita pt. vanzare, daca chipurile nationalizarea se face in 3 saptamani...In fine, poate chiar se misca ceva.

Pai intai trebuie sa se faca o analiza a ceea ce se poate fura fara sa se simta, in etapa a IIa se va fura, si de abia in a IIIa etapa se va trece la organizarea licitatiilor... Ca doar suntem in Romania :dizzy:

Share this post


Link to post

Codrut Seres a declarat azi ca Daewoo Craiova va angaja personal nou, existand cerere mai mare decat anul trecut pentru cutii de viteze si motoare.

 

De asemenea, negocierile pentru preluarea actiunilor de la coreeni se vor desfasura rapid, si se pare ca si o firma auto din China este interesata de fabrica.

Share this post


Link to post

Oricum ar fi, vestea buna este ca, aparent, Renault iese din discutie.

 

PS: Erau tare dezamagiti ca robotii nu au vrut sa antifoneze cu ambalaje de Joe.

Share this post


Link to post

Eh, lasa ca un Clio III facut la noi nu era deloc rau...

Acum, daca se zvoneste despre un producator chinez, ne multumim si cu asta :)

Share this post


Link to post

Or sa fabrice TATA, loganul chinezesc.

Share this post


Link to post

TATA nu e producator malaesian???

Pe mine nu ma deranjaza ca au niste 4X4...

Share this post


Link to post

Nu, e indian. Proton e malaesyan, daca nu ma inseala memoria...

Share this post


Link to post

Bine ca nu vine Renault si acolo, ca m-am saturat de francofonie.

Hyundai baga 1miliard de dolari in cehia si noi facem afaceri cu unii care cumpara uzine in stare de functiune cu niste zeci de milioane... Sper sa iasa afacerea cu chinezii, ceva imi spune ca astia sunt mai seriosi decat "creatorii de automobile" europeni...

Share this post


Link to post

Nu stiu cat de bine este daca o sa vina chinezii la Craiova ... in general, ei ca natie, sunt orientati spre productie de volum si nu atat de mult pe calitate. Ei au calitate numai daca sunt super bine verificati de catre patronii straini. Oricum sa speram ca va fi bine.

Share this post


Link to post

Eu sper sa vina totusi cineva serios, chinezjii nu ma-ncanta decat in va...

Share this post


Link to post

@pmhoria

DAca vin francezii, oricare ar fi ei, astia sunt orientati doar pe profit, nu conteaza ce rable scot si ce subansamble folosesc.

Am mai mare incredere in chinezi decat in astia. 90% din calculatoarele pe care batem noi campii aici sunt produse in china si mie unuia nu mi se par nefiabile, avand in vedere gradul de complexitate.

 

@Tommy

Nu cred ca exista vre-o natie mai serioasa decat chinezii.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@ mr_

 

poate ai dreptate, nu stiu ... o sa aflam.

eu am fost acolo (in shanghai) si sa stii ca desi aveau niste masini super faine, nu prea era calitate in ele... desi erau VW, Ford, "Pejo" produse acolo. de marcile lor nici nu mai vorbesc... asa ca o sa vedem.

 

numai bine.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Ii dau dreptate lui mr_...

 

Teoretic as zice, nu ar trebui sa fie nici o problema de calitate a produselor daca s-ar cumpara fabrica de catre un producator chinez. Totul e ca produsele facute de ei sa beneficieze de ultimele tehnologii, sa nu aibe handicapuri tehnologice ca sa zic asa, sa ofere optionale ca toti ceilalti producatori... Stie cineva vreun site al producatorilor chinezi de masini ?

Share this post


Link to post

Nu,dar stau bine la spionaj si se pun ei la punct =))

Share this post


Link to post
Nu cred ca exista vre-o natie mai serioasa decat chinezii.

Dar de "belgienii adevarati" ce poti spune ? :) )

 

Ma mira putin aprecierea ta, eu credeam ca PIB-ul pe cap de locuitor e indicatorul cel mai bun asupra seriozitatii. Subiectiv acum, nu cred ca hotia si minciuna poate face casa buna cu un popor serios.

Share this post


Link to post

Ar fii beton daca ar veni chinezi sa ne invete sa facem masini poate asa ne-am da si noi seama ca nu suntem buricul pamantului desi avem o parere foarte buna despre noi ...sa vezi cum fac ei treaba si ce inventivi sunt ...Doamne ajuta !!!!

Share this post


Link to post

Oare mitul inventivitatii chineze nu a apus demult, de la matase, busola si praful de pusca, ca si cel al egiptenilor sau al arabilor ? Faptul ca chinejii produc mult, iefitn si de multe ori prost pe tehnologie si gandire occidentala adusa de acestia acolo sau "spionata" de copiatoarele ambulante raspandite la comanda prin toata lumea de catre un regim megaloman trebuie sa ne bucure ? Eu zic sa-i intrebam mai intai pe cei invadati de chineji cum sta treaba cu ei si apoi sa ne dorim si noi asta. Tot respectul pentru marele popor chinez traditional prieten al romanilor, dar invataturile, tehnologia si civilizatia va veni inca pentru o lunga perioada doar dinspre vest. Cat despre capacitatea noastra de a ne bate joc de valorile proprii cat si de valorile altora suntem la un capitol la care detinem topul mondial. Eu zic ca mai intai ar trebui sa ne lamurim de ce au refuzat suedejii oferta noastra de compensare a datoriei istorice de preluare a fabricii Electroputere, de ex., ca tot e in zona, ca teoretic ar fi fost toata lumea in avantaj ? Sau de ce prefera tarile acestea cu PIB mare pe cap de locuitor sa nu privatizeze active generoase la preturi simbolice (doar din vanzarea suprafetelor de terenuri inutile ar achita pretul cerut + toata retehnologizarea) sa construiasca alaturi fab-uri noi de acelasi profil ? Eu cred ca ei au ajuns demult la intelepciunea ca "un lucru inceput prost se termina si mai rau". Asa ca nu m-ar mira faptul ca fratujii sa doreasca sa puna mana pe uzina de la Craiova si sa produca in continuare acolo motoare si cutii de viteza pentru GM. Poate asa scapa mai repede de un concurent de pe un continent pe care nici nu sunt bagati in seama.

Share this post


Link to post

Parca ma vad mergand cu masina la revizie in China Town,

acolo primindu-ma doua chinezoaice micute la intrare,

imbracate in superbele halate traditionale, invitandu-ma sa iau loc si sa

servesc ceaiul la picioarele celor doi dragoni ce stapanesc atotputernic garajul,

si vreo 4 de astia cu ochii migdalati si stetoscoape,

preluandu-mi masinuta cu politetea clasic orientala,

iar la urma predandu-mi valiza cu piesele inlocuite,

si bidoanele de ulei (made in china) goale.

 

Hmm, nu cred ca solutia e solutiilor disperate.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@Tolin

Lucrurile s-au schimbat destul de mult in ultimul timp. China investeste fata de UE un procent triplu din PIB in cercetare. Si-au pus in cap sa devina laboratorul lumii. Numarul de articole stiintifice, de brevete etc creste de la an la an si exista deja temerea in lumea stiintifica ca va trebui sa invatam chineza daca vrem sa avem acces la publicatiile cele mai serioase din lume :D

Se pare ca vor sa ajunga la zi tehnologic prin spionaj si inginerie inversa, si apoi sa investeasca masiv in cercetare si sa ne bata tehnologic pe toti. Cel putin cu Europa, nu le va fi prea greu... Baietii cumpara A380 de la francezi, cu conditia ca francezii sa faca o uzina pentru viitorul A350 din plastic in China, care sa lucreze cu muncitori si ingineri chinezi. Cumpara o centrala atomica de la Areva, cu conditia ca urmatoarele 4 sa fie produse in china, cu muncitori si ingineri chinezi... Cumpara, fura si dezvolta know-how intr-un ritm alarmant :) Profiturile facut din vanzarea de tricouri cu unica folosinta se duc in cercetare si tehnologie, nu agricultura, prime de porc, pomeni electorale sau "protectie sociala" de tip francez...

 

 

Apropo, VW vor sa inceapa sa-si faca subansamblele in China, s-au saturat de calitatea germana dupa ce s-au facut constant de bafta cu fiabilitatea in ultimii ani...

Reuters / March 31, 2006 - 6:59 am

 

FRANKFURT -- Volkswagen aims to speed the pace of purchasing from Chinese suppliers as it slashes costs to sharpen its competitiveness, Europe's biggest carmaker said on Friday.

 

"The goal is to sign by the end of 2006 contracts worth $1 billion of exports to the group," a spokeswoman said. Last June, group purchasing chief Francisco Javier Garcia Sanz told reporters VW's target was to have $1 billion in annual supplier contracts from China within three years versus around $250 million a year at that time.

 

VW said it also aims to have its Chinese operations buy 80 of their content locally by 2008 and to have its two joint ventures there bundle procurement.

 

Volkswagen is conducting a review of its in-house parts business in Germany, much of which it says is uncompetitive. Stepping up buying from low-cost China could exert pressure on staff to make cost concessions in negotiations now under way. VW has said up to 20,000 jobs are at risk at its plants in western Germany.

 

In October, Volkswagen hammered out an agreement with 38 suppliers to cut purchasing costs by hundreds of millions of euros by forming more stable strategic partnerships with a smaller group of partners.It is now working with them on improving quality.

 

 

Asta ca urmarea poate si a faptulu ca :

 

In Germany, VW ranked 20th out of 27 nameplates in last year's J.D. Power and Associates' Customer Satisfaction Index Study. The study measures overall ownership satisfaction of two-year-old vehicles in Germany. VW also ranked 34th out of 37 brands in both of last year's J.D. Power and Associates Vehicle Dependability and Initial Quality studies in the US

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...