Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

La Craiova se fabrica in continuare automobile marca Daewoo

 

Mugur Cosmin

 

Se implinesc aproape doi ani de cand Ministerul Economiei si Comertului (MEC), prin intermediul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) se chinuie sa redevina majoritar la Daewoo Automobile Craiova, in vederea revanzarii uzinei catre un alt investitor interesat.

Potrivit unui comunicat primit la redactie din partea OPSPI, "negocierile pe marginea contractului au continuat, o runda la inceputul lui ianuarie 2006 si alta runda la inceputul lui februarie a.c., fara a se ajunge la semnarea acestuia".

Asta, in ciuda faptului ca ministrul Economiei, Codrut Seres, trambita prin presa la inceputul acestui an ca va incheia negocierile de preluare a actiunilor si ca va reprivatiza producatorul de automobile din Craiova.

De altfel, Seres nu s-a aratat prea cunoscator nici in ceea ce priveste drepturile de licenta asupra marcii produse la uzina din Banie. El declara pe la sfarsitul anului trecut ba ca fabrica mai are licenta de productie doar pana in octombrie 2005, ba pana in ianuarie 2006. In pofida afirmatiilor ministrului Economiei, uzina de la Craiova a produs si produce in continuare automobile si motoare marca Daewoo, iar fabrica are chiar planuri de dezvoltare pentru anul in curs, dupa cum ne-a declarat ieri Valeriu Girlea, directorul de comunicare de la Daewoo Craiova. Mai mult, potrivit lui Girlea, negocierile interminabile dintre OPSPI si partea coreeana nu afecteaza deocamdata productia, dar asta nu inseamna ca situatia se va mentine si dupa o eventuala preluare a fabricii de catre un investitor.

Dupa cum se stie, actionarul majoritar al societatii comerciale cu capital mixt Daewoo Automobile Romania SA Craiova (DWAR) este Daewoo Motor Co. Ltd (DWMC) (51%), societate coreeana aflata in lichidare ca urmare a falimentului. Al doilea actionar la DWAR, cu 49%, este SC Automobile Craiova SA o societate comerciala cu capital majoritar de stat (72,4%) si in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului.

Ca urmare a negocierilor purtate in 2004 si 2005, pana in prezent s-a convenit asupra rascumpararii de catre DWAR a actiunilor detinute de DWMC in conditiile renuntarii de catre aceasta din urma la datoriile istorice ale societatii de la Craiova catre societati din Grupul Daewoo.

Potrivit unor surse de pe langa negociatori, oferta pentru preluarea pachetului majoritar pe care a facut-o partea romana coreenilor a crescut de la 35 la 45 de milioane de euro.

 

 

Miercuri 08.02.2006 www.realitatearomaneasca.ro

Share this post


Link to post

... GM gandeste cu c**u oricum... nu fabrica nici un model Chevrolet (foste Daewoo) in Europa... taxe... mici in Europa dar se simt la pretul final... nu mai zic de ce inseamna in Romania (30%)... niste cretini... pai daca scot ei Aveo la 6600 cip (asa se vehiculeaza) fabricat in Korea, la Craiova il scoteau la 6000 cip... taxe 0... atat pt Romania cat si pentru Europa... in 6 luni - un an... inchideau Colibasi... zic si io ca necunoscatoru care stie un pic de matematica... americani cretini...

 

 

Acum ti-am editat eu postul, data viitoare warn direct! E greu domnule cu gramatica asta...

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Asta ar fi si sansa GM de a se redresa economic, la fel ca si Renault cu Logan-ul. Ar putea beneficia de o gramada de lucruri: fabrica de la Craiova (forta de munca ieftina si instruita, +linie moderna), materii prime si piese de pe piata locala, scutiri de la taxe din partea guvernului, piata de desfacere in Romania si in tarile vecine, retea de service-uri, etc.

Share this post


Link to post

... asa scriu io... cum se aude... asa am scris si pana acum... dupa cum am si numele... nu se scrie asa... asa se aude... pentru " c**r " imi cer scuze... mi-a scapat... mai misteic... si sa nu crezi ca e limbaj de mirc/mesenger... nu folosesc asemenea metode de comunicare... prefer telefonul... dar asta e alta discutie... iar cu gramatica... ( stau binisor... una din probele de admitere a fost gramatica - acum mult timp dar a mai ramas ceva )... imi cer scuze daca am deranjat pe cineva cu stilul meu de scris...

Share this post


Link to post

Nissan, interesat de Daewoo Craiova

Data: 10 Feb 2006, 15:38

 

O delegatie numeroasa de specialsiti ai constructorului de autoturisme Nissan s-a aflat ieri la Craiova, unde a vizitat fabrica Daewoo, sustin surse din cadrul companiei craiovene.

 

 

Este a doua vizita de calibru pe care Nissan o efectueaza la Daewoo Craoiva in ultimele doua saptamani.

Aceleasi surse sustin ca prima data, din delegatia Nissan a facut parte chiar directorul de investitii pentru Europa, iar ieri acesta si-a trimis specialistii pe fiecare ramura de productie de autoturisme.

In ultimele doua luni, la Daewoo s-au mai aflat reprezentanti ai Renault Romania si Ford. Cei trei mari producatori s-au aratat interesati de achizitionarea pachetului de actiuni al Daewoo Craiova, cunoscut fiind faptul ca luna aceasta expira intelegerea contractuala pe care Daewoo a avut-o cu General Moros din Coreea (GM-Daewoo Coreea, compania creata dupa ce General Motors a cumparat producatorul de autoturisme Daewoo), privind furnizarea de piese de schimb catre fabrica din Craiova.

Compania Nissan are o alianta la nivel mondial cu Renault, proprietarul celeilalte fabrici de autoturisme din Romania - Dacia Pitesti.

 

www.nextcar.ro

Share this post


Link to post

http://www.autonews.ro/index.php?page=ACT#Scene_1Si totusi, vrea Ford uzina de la Craiova?

 

Dupa ce, la un moment dat, se parea ca numele Ford a iesit din actualitate, in privinta preluarii fabricii de automobile de la Craiova, recenta intalnire a premierului Calin Popescu-Tariceanu cu cei doi vicepresedinti ai companiei americane ar putea da o noua turnura anuntatei reprivatizari. Dincolo de argumentele expuse de primul-ministru - aderarea tarii la Uniunea Europeana, resursele unei piete in dezvoltare accelerata - vizita vicepresedintilor Stephen E. Biegun si cu Wolfgang G. Schneider (foto) la Palatul Victoria, saptamana trecuta, este, totusi, una neasteptata. Si asta pentru ca, teoretic, este greu de crezut ca Ford, nevoit actualmente sa aplice un dur plan de reducere a costurilor si aflat in de solutii pentru problema capacitatilor de productie excedentare, ar gasi in preluarea uzinei Daewoo de la Craiova o oportunitate din cale-afara de atragatoare. Apoi, incercand sa urmam logica lucrurilor, nu trebuie uitat ca relatiile comerciale ale uzinei craiovene au fost cu Daewoo si, ulterior, cu General Motors Daewoo. In prezent, Daewoo Automobile Romania livreaza subansamble catre GM Daewoo si beneficiaza de prelungirea licentei de fabricatie pentru automobile, pana in toamna acestui an, in urma unei intelegeri cu General Motors Daewoo Auto and Tehnology. Mai mult, numele General Motors a fost vehiculat printre cele interesate de preluarea uzinei de la Craiova. Principali favoriti raman insa cei de la Renault si Nissan, ai caror reprezentanti au vizitat fabrica in repetate randuri, alianta franco-nipona trimitand Guvernului roman, cu cateva luni in urma, o scrisoare de intentie in acest sens. Dar pana la momentul reprivatizarii, Statul roman trebuie sa preia pachetul majoritar de actiuni la Daewoo Craiova, tranzactie in curs de perfectare si amanata de mai multe ori, la cererea partii coreene.

 

www.autonews.ro

Share this post


Link to post

Acest articol a aparut in data de 18 februarie 2006

Coreenii nu vor sa garanteze o datorie de 500 milioane dolari la Daewoo Craiova

 

Negocierile privind rascumpararea de catre statul roman a actiunilor de la fabrica de automobile Daewoo Craiova au intrat in impas, a declarat ministrului economiei, Codrut Seres. Potrivit acestuia, exista neintelegeri in ceea ce priveste garantiile pe care partea coreeana trebuie sa le acorde in timpul tranzactiei. Pentru a lamuri aceste lucruri, Seres a anuntat ca va pleca astazi in Coreea, unde va purta discutii cu lichidatorul coreean.

 

"Doresc sa subliniez ca, in cazul in care se va face o tranzactie, practic societatea isi va rascumpara actiunile, nu statul roman va fi cel care va plati acesti bani", a spus Seres. Ovidiu Cioroianu, liderul sindicatului de la Daewoo, ne-a declarat ca negocierile au intrat in impas din cauza unor datorii de peste 500 milioane de dolari acumulate de producatorul auto din Craiova in relatia contractuala cu firma sud-coreeana.

 

"Lichidatorul coreean trebuie sa-si asume responsabilitatea ca ar putea exista si alti creditori in afara celor cunoscuti. Insa coreenii au un stil mai dificil de a negocia. Tratativele au cam esuat si pentru ca discutiile s-au purtat la nivelul sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie. Acum se va duce chiar Seres sa discute, ceea ce este altceva", ne-a spus Cioroianu.

 

Practic, in absenta unor garantii, tranzactia nu poate fi incheiata. "Dupa preluarea actiunilor, ar exista riscul ca nu stiu ce furnizor sa vina sa revendice anumite sume pentru servicii", ne-au spus surse din piata. Potrivit acestora, partea coreeana vrea sa impuna anumite clauze contractuale prin care sa fie absolvita de raspundere juridica si financiara in ceea ce priveste datoriile.

 

"Sunt datorii acumulate din cauza managementului defectuos de la Daewoo Craiova", au precizat sursele citate. Acestea au mai spus ca in privinta sumei oferite de statul roman pentru pachetul de actiuni nu exista probleme. Romania a negociat rascumpararea actiunilor pentru circa 60 milioane de dolari. In cazul in care cele doua parti nu vor cadea de acord, Daewoo Craiova va intra in faliment.

www.gardianul.ro

Share this post


Link to post

Ford şi Renault, interesate de Daewoo Craiova

de Elena PARVU (Adevarul)

Coreenii vor cel puţin 525 milioane de dolari pentru a ceda statului român cele 51 la sută din acţiunile deţinute la Automobile Daewoo România din Craiova. Dar şi statul român ar putea cere de la partea coreeană peste 850 milioane de dolari, reprezentând facilităţile acordate timp de 10 ani. Pentru rezolvarea acestei situaţii, s-ar putea ajunge la Tribunalul Comercial din Paris, dar salariaţii uzinei îşi pun speranţa într-o rezolvare politică din partea statului coreean. De-abia după reîntoarcerea la stat, uzina ar putea fi reprivatizată.

Credite şi facilităţi de peste 1,2 miliarde de dolari, scoase de la naftalină

Situaţia uzinei Daewoo Craiova este extrem de încurcată. Licenţa de fabricare a automobilelor sub brandul Daewoo a expirat, iar firma lichidatoare din Coreea nu vrea să semneze contractul de vânzare a 51 la sută din acţiunile deţinute de coreeni către statul român. Motivele sunt mai multe. "Unul dintre ele este o datorie de 525 milioane de dolari pe care o revendică lichidatorul coreean. Banii ar fi fost luaţi de administratorii români şi coreeni ai uzinei, prin filiala Daewoo Londra, şi reprezintă credite pentru investiţii şi producţie. Mai mult de atât, lichidatorul coreean nu acceptă un articol anume din contract, care se referă la eventualele revendicări financiare din partea unor creditori după ce Automobile Craiova ar fi cumpărată de un alt investitor. Acesta este articolul cel mai sensibil asupra căruia au îngheţat negocierile, dar mai sunt şi altele care ar putea fi totuşi rezolvate: este vorba de diferenţele care ar putea să apară între activele existente fizic în uzină şi cele înscrise în actele contabile", ne-a declarat Ovidiu Cioroianu, liderul sindicatelor Daewoo Automobile din Craiova. Partea română are şi ea un as în mânecă, pe care l-ar putea folosi într-un eventual proces: "Este vorba de peste 850 milioane de dolari care reprezintă facilităţile fiscale acordate de statul român firmei coreene timp de 10 ani. Acesta se referă, în primul rând, la importul de piese şi componente auto", susţine liderul sindical.

Piesele ajung doar până în august

Salariaţii susţin că se lucrează normal. Ei spun că au comenzi de la GMDAT-Coreea pentru întregul an 2006: 70.000 de motoare şi 100.000 de cutii de viteză. Totodată, uzina ar avea suficiente componente şi subansamble pentru fabricarea de automobile până în august acest an. "Dintr-un plan de aproape 30.000 de maşini, avem suficiente piese şi componente pentru a nu opri producţia până în luna august", susţine Ovidiu Cioroianu. Salariaţii sunt însă neliniştiţi şi nu vor să accepte în ruptul capului faptul că autorităţile nu au rezolvat situaţia: "Discuţiile cu coreenii sunt foarte dure. Iar guvernanţii noştri sunt prea subţiri pentru a le face faţă", susţine liderul sindicatelor din Craiova.

Dacă lucrurile nu se vor limpezi nici la întâlnirea de acum dintre autorităţile române şi lichidatorul coreean, diferendul s-ar putea muta la Tribunalul Comercial de la Paris. Procesul însă ar putea dura şi un an de zile, perioadă în care investitori precum Ford şi Renault şi-ar putea muta interesul spre alte zone. Nedorind nici să intre în şomaj tehnic cu plata a 75 la sută din salariul minim pe economie şi nici oprirea activităţii, cei 3.550 de salariaţi ai uzinei îşi pun mare speranţă în intervenţia autorităţilor coreene în rezolvarea acţionariatului de la Daewoo Automobile din Craiova.

Share this post


Link to post

Situatia e tipica pt Romania. Si ne caraterizeaza perfect. E si bine si rau in acelasi timp.

E bine ca inca se mai produc masini acolo si oamenii au de lucru tot anul asta dar e rau ca nu se stie ceva sigur!

In fine, parca vad ca toata treaba a fost planuita din timp si bine calculata si noi, oamenii de rand care nu stim mai nimic, numai ne dam cu presupusul.

Sper numai ca la finalul anului sa se stie ceva! Orice!

Share this post


Link to post

Eu sper sa se stie mai devreme ! Si anume nu ca intra in faliment :(

Share this post


Link to post

Cred ca lucrurile sunt incurcate rau. M-au sunat de la Craiova pentru un interviu telefonic: daca sunt multumit de masina, de ce am ales modelul asta, ce propuneri as avea (ABS si 2xairbag am zis eu) etc. I-am raspuns pozitiv si tipul a fost foarte multumit. L-am intrebat off concurs de soarta uzinei. Citez: "Ne-am propus o marire a productiei cu 20% pentru 2006. Vom merge pe aceleasi modele, adica Cielo, Matiz si Nubira". Sa dea Dumnezeu asa sa fie. Mie imi place Woo. :) >-

Share this post


Link to post

Mai oameni buni... Fabrica este FALIMENTARA! Are datorii de 200 de milioane de dolari!!!

Deci acolo nu se va mai produce nimic din modelele vechi deoarece GM nu este interesata. Get over it!

Share this post


Link to post

Eu am citit altceva. Are datorii de 500 milioane de dolari. Dar mai bine cititi aici.

Share this post


Link to post

Vad ca la tembelizor fac reclama la nubira..

Share this post


Link to post

În prezent Daewoo Automobile România face angajări de personal calificat, necesitate rezultată din creşterea volumului producţiei la Fabrica de Motoare şi Cutii de Viteze, unde se lucrează în două şi trei schimburi, inclusiv sâmbăta. În cursul lunii ianuarie compania va produce şi va trimite spre comercializare aproximativ 1.500 de autoturisme Matiz, peste 560 de autoturisme Cielo şi circa 100 de autoturisme Nubira.

citat de pe : http://www.daewoo.ro/comunicat/c58.php

Share this post


Link to post

Ar trebui sa promoveze mai agresiv Nubirica, e o alternativa foarte buna in zona compactelor. S-au prins si ei, ca o baga in clipuri publicitare, dar ar trebui pistonat pe la TV asupra calitatilor masinii ...

Share this post


Link to post

Zack, vezi ca acel comunicat e de la inceput de ianuarie ;)

Inafara de Realitatea, mai dau reclama si pe altceva la daewoo?

Mi s-au parut bune spoturile publicitare atat la nubira cat si la matiz.

(ce-i drept nu-l au pe tariceanu la volan..)

Share this post


Link to post

Europa fm cu cateva minute in urma: "renault interesat de fabrica daewoo de la Craiova", nu ca ar fi ceva nou dar .. cam des se pune in aceeasi propozitie renault si daewoo craiova

Edited by andy

Share this post


Link to post

Renault isi pierde interesul pentru uzinele Daewoo din Craiova

 

Wall-Street, 09 Martie 2006

 

 

 

Alianta Renault-Nissan nu va mai fi interesata sa participe la licitatie pentru preluarea uzinei Daewoo de la Craiova, daca clarificarea situatiei acesteia dureaza prea mult, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, directorul general al companiei Dacia, Francois Fourmont, citat de Rompres.

 

"Rezolvarea dosarului Daewoo Craiova intre Guvernul Romaniei si creditorii Daewoo este un subiect care ne preocupa. Daca situatia dureaza foarte mult nu vom mai fi interesati sa participam la licitatie", a afirmat Fourmont.

 

Oficialul Dacia a spus ca situatia la Daewoo Craiova este neschimbata de mai multe luni si a amintit ca Renault-Nissan a depus o scrisoare de intentie la Oficiul pentru Privatizare, in care isi manifesta dorinta de a avea acces la informatii pentru a se hotari daca va participa la o eventuala licitatie pe care o va organiza statul roman.

 

Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe anuntase in luna ianuarie ca Daewoo Automobile Craiova ar putea avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului. Acesta a spus ca doi competitori si-au anuntat intentia de a se implica in procesul de preluare a societatii craiovene, Ford si Renault - Nissan.

 

KPMG a evaluat in primele luni ale anului 2005 pachetul de 51 la suta din actiunile Daewoo, pe care Ministerul Economii si Comertului doreste sa le preia, la 32 milioane euro, iar valoarea de lichidare la circa 70 milioane euro.

 

MEC detine 49 la suta din actiunile societatii, prin Automobile Craiova. Ministrul Economiei, Codrut seres si-a exprimat speranta ca fabrica de la Craiova sa ramana in circuitul productiei de automobile, si, de asemenea, sa pastreze locurile de munca ale putinilor angajati ramasi la Craiova, insistand ca nu se poate discuta de o vanzare a societatii.

 

Potrivit acestuia, o ulterioara vanzare a companiei se va face numai daca noul investitor se angajeaza sa pastreze in productie 20-30 la suta din capacitate si daca intr-o perioada de 1-2 ani va lansa pe piata un produs nou.

 

Compania sud-coreeana Daewoo Motor a dat faliment in 2002, 'sufocata' de datorii. Gigantul american General Motors a cumparat o parte din centrele de productie ale Daewoo, dar nu si fabrica de la Craiova, care a ramas titularul marcii Daewoo.

 

In clasamentul pe marci pentru anul 2005, Daewoo ocupa pozitia a treia, cu opt la suta din piata la 20.528 de unitati vandute, pierzand pentru prima data pozitia a doua in defavoare marcii franceze Renault. in topul vanzarilor la autoturismele autohtone, modele Daewoo Matiz si Cielo au ocupat locurile doi si trei, cu 13.087 si 6.302 unitati comercializate in 2005.

Share this post


Link to post

Renault stringe surubul ... ce pana mea se mai aude despre negocierile cu coreenii despre preluarea actiunilor de catre stat?

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca se poate vorbi de viitorul fabricii deabia dupa ce se termina negocierile. Pana atunci nu putem face decat speculatii.

Share this post


Link to post

Dupa ce au facut fabrica cu oua si cu otet acum se vaita ca n-o pot cumpara?! > :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...