Jump to content

mr_

Membru
  • Content Count

    2638
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    62

About mr_

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/28/1976

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Lume
  • Din
    Lume
  • Auto
    Mazda
  • Model
    CX-30 SkyX AT AWD
  • An
    2020

Recent Profile Visitors

6846 profile views
  1. mr_

    AUTOMODELISM

    Redezgrop topicul asta după 100 ani... A găsit cineva model de Daewoo Nubira? Cielo am văzut (1/43 parca) însă Nubira canci.
  2. Și la a mea s-au dus mânerele de la ușile din fata de când nu mai sta în garaj. Arata de parca s-ar fi topit de la căldură. De unde le-ai luat? Cât fu halatul?
  3. Da, iar asta e o condiție necesară, însă nu și suficienta...
  4. Pai concluzia e aceeasi, ITP-ul e inutil, sau insuficient. Aici nu se ia cu spaga, insa masuratoarea care se face la masinile diesel e o gluma, il pici doar daca vizual se prinde inspectorul ca lipseste ceva. Daca nu, ura si la gara. La voi probabil se ia cu spaga... problema poate fi diferita insa tot la ITP trebuie umblat.
  5. Nu stiu daca v-am mai povestit, insa am citit recent un studiu făcut în Belgia de UCL - universitatea catolica din leuven (cea mai veche și mai bine cotata universitate de pe bătrânul continent). Au mers la rețeaua de itp și au verificat emisiile de particule fine la aprox 800 mașini cu aparatura sofisticata (nu gluma aia sinistra de măsurat opacitatea care este în continuare standard la itp). Vestea buna e ca 85% dintre diesel sunt conforme, și unele emit chiar mult sub limita. Vestea proasta e ca cele 15% ramase emit de peste 5 ori mai mult decât e permis pentru întreaga flota. Unele au filtrul de particule complet anulat iar emisiile ajung de 1000 ori peste limita. Iar măsurarea opacitatii la itp nu le detectează. 5-6 ani după dieselgate itp-ul la diesel rămâne o gluma.
  6. mr_

    Anvelope... in Spania

    Pe tine te-am văzut la știri pe schiuri în Madrid? 🙂
  7. Nebunie 🤪 nici nu știam ca exista asa ceva!
  8. mr_

    Octavia Nera

    Nu ca-s rau, insa genul asta de defecte le-am vazut si pe Tesla3 noua...
  9. mr_

    Octavia Nera

    Eu mi-am îndoit singur în garaj portiera fata. Nu poate fi schimbata doar fata, dacă nu se poate repara se schimba portiera cu totul. Din fericire a putut fi reparata.
  10. mr_

    Covid 19

    Decât urat și prost mai bine frumos și destept 😄
  11. mr_

    Covid 19

    Cei mai bogați 500 și-au mărit averea cu aproximativ 7%, în timp ce restul lumii s-a dus la vale. Cu alte cuvinte, mai bine sa fii bogat decât sărac pe timp de coviji 😄
  12. Încă nu l-am achiziționat... Poate la pensie :))
  13. mr_

    Covid 19

    Viktore, pai n-ai inteles. Intreaga economie mondiala se bazeaza pe bunuri si servicii "neesentiale". Daca scazi doua luni consumul la tipul asta de bunuri se duc dracu' 30 ani de crestere economica.
  14. Vad ca nu avem topic dedicat masinilor electrice, asa ca pun aici niste impresii de la drivetestul cu MX-30. Am facut un test cam 25km, dintre care 10 pe autostrada si 15 pe drumuri normale (si prepunderent in oras, inclusiv cu trafic ciufulit). Mie mi-a placut masina in general. Nu-i perfecta, insa mi se pare ca are mai multe puncte forte decat slabe. Daca o compar cu Zoe, care costa la fel, pare din cu totul alt film. Nu stiu la consum cum e in comparatie cu Zoe (si nici nu sunt sigur ca imi pasa) insa la confort e mult peste. Daca o compar cu CX-30, sa zicem ca ar avea cateva puncte forte: + E ceva mai inalta in interior. + Motorul fiind foarte silentios, o poti calca ca inecatul, situatie in care trage decent, insa fara sa smunceasca kick-downul sau sa te deranjeze auditiv. + Au scapat de piano black, in interior unde e plastic e unul mat, si au bagat si ceva pluta (e editie "aniversara", Mazda implineste un secol si candva faceau afaceri cu pluta 😄). + Ambele combinatii de culori de la bord + scaune mi se par mai faine decat la CX30 care sunt ultra conservatoare. Si cateva puncte slabe - Usile din spate nu-s la fel de practice. - Geamurile spate sunt mai naspa decat la CX30, comparabil de naspa cu 3 hatchback - tavanul vine doar negru (chiar nu stiu ce fumeaza marketingii de la mazda de le place tavanul asta, si la Mazda3 hatch e tot singura optiune). - nu ma omor dupa textilul gri de pe portiere - materialele mi se par o idee sub CX30. Insa sunt eco si reciclate! In plus au renuntat complet la butoanele fizice (cam ca la VAG). Mie asta mi se pare un minus, altora poate li se pare plus, nu stiu. De tras mi se pare ca trage bine, e agila, da impresia unei masini mult mai usoare decat este in realitate. Mi-au placut si cele 3 moduri de condus (doua ar fi ajuns dupa mine, primul si ultimul :D). Insonorizarea e buna, as zice ca zgomotul de drum e comparabil cu CX30, iar la aerodinamica parca mi s-a parut o idee mai bun la CX30 insa e posibil sa fie iluzie. Are un zgomot artificial pentru motor insa e OK, nu e deloc intruziv, practic e doar asa o indicatie auditiva despre cat tragi de ea. In materie de consum, cam suge pe autostrada (si la propriu si la figurat 😄 ) Am luat-o cu o medie de 16.2kwh/100km, care s-a mentinut, e probabil consumul mediu de cand e masina (1300km). Eu pana am ajuns pe autostrada (cam 2km) am avut 16, pe autostrada (10km) am sarit la 22, apoi inca vre 13km de mers usor prin suburbii si oras am ajuns in final la 14.2kwh/100km. La mersul urban poti practic sa franezi aproape exclusiv cu regenerare, daca anticipezi putin (nu se opreste de tot, franeaza doar pana la viteza de crawling) Cu alte cuvinte daca mergi in oras cu ea, poti probabil sa faci vreo 300km. Daca mergi pe autostrada cu 130 si nu vrei emotii si senzatii tari, dupa 100km incepi sa te uiti dupa prize si s-o lasi mai moale... insa nu cred ca se adreseaza celor care vor autostrada. Bateria e mica, stiu ca autonomia pare insuficienta, insa cred ca isi atinge scopul. E relativ usoara, asta o face economica (Tesla3 desi are o aerodinamica mult mai buna consuma cam la fel), avand o baterie mica ramane accesibila la pret, si oricum deocamdata nicio masina electrica cu baterii nu e facuta pentru drum lung in ciuda marketingului agresiv. Tipul de la Mazda a spus si o chestie interesanta. Zicea ca tot din motive de ecologie, bateria e facuta sa fie reparabila. Daca crapa sa isi pierde din capacitate spune ca "celulele" duse pot fi identificate si inlocuite individual, cu alte cuvinte nu esti nevoit sa arunci (ca de reciclat putini stiu sa o faca deocadata) o baterie care inca e 80% buna. Insa nu mi-e clar daca se refera la celule individuale, sau la ansabluri de celule, ca daca ar fi vorba de celule individuale ar fi munca de chinez batran sa le identifici pe alea duse... Oricum Mazda imi raman simpatici, nu par sa ia ecologia doar ca pe o chestie de forma, de obtinut pomeni fiscale si marketing mincinos ci chiar mi se par realisti in abordare. Ca "a doua masina", aia de folosit in oras si imprejurimi, dus kinderul la scoala, mers la cooperativa (unde eventual se poate baga in priza 8 ore cat dam patriei productie), umplut sifoanele etc e absolut OK. Sa aiba acolo un loc garaj langa un S-Klasse pentru drum lung 😉 Pentru un om care nu are deja un S-Klasse, ci stiu eu, o Skoda, s-ar putea ca Dacia Spring ca a doua masina sa fie o optiune cel putin la fle de interesanta...
  15. In vara asta am facut 7000km, un tur prin toata europa cu chinezaria rosie, iar acum se apropie de 10k. Se comporta foarte OK la drum lung. La drumuri de 8-10h, nu apar dureri de spate, de cap samd. Consumul e foarte onorabil pentru un benzinar cu AT, AWD, peste 1600kile si relativ inalta. (in jur de 7 pe autostrada la viteza legala). BC-ul insa fura in mod constant cu 8%, l-am testat pe mai bine de 10 rezervoare. Pe bord vezi 8, in realitate e 8.6. Pe bord vezi 5.5, in realitate e 5.9. Pe aproape 10kkm media e 7.4 la pompa. Cred ca o Mazda 3 sedan MT cu motorul asta poate scoate intr-adevar consum de diesel. La viteze rezonabile si legale e mai economica decat batrana Skoda. Cand am mers in Romania (unde i-am facut un tratament nanoceramic) de exemplu le-am testat in Bucuresti si imprejurimi mergand 60km impreuna, si diferenta iese de aprox 1L in favoarea mazdei, desi e mai grea si are si dezavantajele de care spuneam mai sus. In schimb la viteze ridicate - peste 140-150 diferentele cam dispar (si in plus Skoda si trage mult mai bine). Inca dinainte de 2000km mi-au aparut doi greieri in zona portierelor din fata, si inca unul de la prinderea centurii de stalp, care se trezesc la viata pe drumuri cu piatra cubica sau din astea. Tot pe piatra cubica zdrangane si trapa glisanta din capitonaj. Destul de frustrant. Insa din fericire nu s-au inmultit, sunt de la bun inceput aceeasi si poate la una din revizii ii semnalez si scap de ei. M-am tot jucat cu OBD-ul incercand sa vad daca povestea celor de la Mazda legata de clapeta de aer deschisa, si amestecul sarac e mit sau realitate. Si ce sa zic... e partial adevarat, desi Mazda cam exagereaza sugerand ca asta ar fi modul "normal" de functionare. In majoritatea timpului lambda sta la 1, iar in accelerare barbara scade si la 0.7. Insa are si momente la mers constant si la viteze sub 95Km in care intr-adevar, deschide clapeta si saraceste sensibil amestecul, mergand cu o lambda intre 1.4 si 1.9 (pun mai jos niste loguri, cel mai bine se vede in cel la 90km/h). La 100km/h nu a vrut sa saraceasca amestecul indiferent de sarcina. Motorul acum vine cu 10CP in plus, si 14Nm, cu hardware identic. Pe baza de siteuri in japoneza si ungureste traduse cu google translate, zvonistica forumistica spune ca si cele vandute anterior vor beneficia de o resoftare care sa aduca sporul asta de putere/cuplu si un management diferit al sistemului mhibrid si al cutiei de viteze. Ar fi cool 😄 Pana acum la service am facut doua vizita. La una am semnalat un clancanit care aparea la franare/accelerare, si care s-a dovedit a fi de la piulitele planetarelor stranse insuficient (defect stiut de cei de la service). La cealalta am montat carlig de remorcare ( + suport thule pentru 3 biciclete pe carlig). Lucrare curata, cu el demontat e invizibil, usor de pus/scos, multumit pana acum. Relatia cu astia de la service mi se pare mult mai buna decat la Skoda unde se cam lucreaza pe banda rulanta si esti clar un "dosar", si nu prea ai cu cine discuta decat da masina, te costa atat, ia masina. Mecanicul e inaccesibil si discuti doar cu un papagal de la receptie care se pricepe la mecanica cat ma pricep eu la balet. La Mazda am facut doua teste de drum cu mecanicul (inainte si dupa interventie), am discutat mecanica, si in plus m-au invitat la un drivetest cu modelul electric - MX 30. A fost interesant, o sa pun un review in pe topicul dedicat.
 

×
×
  • Create New...