Jump to content
 

perfidus

Membru
  • Content Count

    1408
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

6 Followers

About perfidus

  • Rank
    Contele de Monte-Craiovita
  • Birthday 09/02/1968

Contact Methods

  • MSN
    c_radulian
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    cristi_radulian

Profile Information

  • Din
    Craiova
  • Auto
    Chevrolet /Suzuki
  • Model
    Lacetti HB 1.4/Vitara 4WD 1.4T
  • An
    2006/2019
  • Nr. Inmatr.
    Definitiv

Recent Profile Visitors

3704 profile views
  1. Cu sanse minime de raspuns la un topic asa de vechi, pun intrebarea daca s-a gasit solutia la problema descrisa sau s-a vandut intre timp masina :D. Eu am 1.4 insa descrierea fenomenului se aseamana izbitor cu manifestarile de pe motorul meu. Intre 1.4 si 1.6 nu sunt diferente la corpul clapetei, si eu banuiesc ca de acolo apare fenomenul. Adica pe circuitul de dozare aer pe plaja intre relanti si zona de turații reduse pare ca MTIA o ia razna si nu se hotaraste in ce pozitie sa stea (se simt smucituri, impulsuri in pedala de acceleratie). Interesant este ca relantiul sta foarte bine, doar la accelerări ușoare si in frâna de motor apar bâlbâielile. Ce am incercat eu pana acum, fara sa-i dau de cap: - corp clapeta curatat - IDLE Learn de mai multe ori - schimbare valva PCV - schimbat benzina - excludere EGR Nu este extrem de deranjant, mai ales ca e a doua masina acum, insa am invatat multe despre acest motor si ma intriga chestiunea ca nu pot sa-i dau de cap.
  2. Salut, intre discuri de frana OEM si unele aftermarket de calitate (ATE, ABS, VALEO) voi ce ati alege? Am gasit OEM la Radacini dar cu pret mai mare decat la VALEO.
  3. Salut, La bucata, evident. Si eu cautam discuri dar pentru Lacetti (~128.000Km)
  4. Salut, Erorile știu ca au codul P... P0401 (00) The ECM detects that an airflow deviation during EGR operation indicates insufficient EGR flow. Trebuie verificat deci EGR-ul.
  5. Pune un tester cu ELM327 pe ea si vezi cat are vacuumul in admisie (citirea pe senzorul MAP) in ralanti. Adica eu banuiesc ca ai o pierdere de vacuum asa cum zice si colegul rich1974. Ia la puricat toate furtunele de cauciuc ce sunt legate la galeria de admisie.
  6. Eu inca am masina, am motorul de 1,4 16V si nu mi s-a aprins becul Check cu exceptia perioadei cand a avut o problema senzorul de la axul cu came si la cald pornea cateodata la a doua cheie. A fost semnalata si pe Lacetti problema cu supapele, dar eu personal nu am intalnit-o in 15 ani. Motoarele F14D au fost beton. Cu schimburi de ulei regulate, schimb de bujii la 30K, cate un aditiv si dat turatie fara sa te uiti cat de des bagi la pompa, nu mi-a facut figuri decat o singura data cand a crapat corpul din plastic al termostatului. Inca mai bag bani in masina (amortizoare, etrieri, discuri de frana etc) desi ar fi trebuit s-o duc la rabla de cativa ani. Trece ITP-ul fara probleme.
  7. Salut, vad ca ai modelul sedan 2010. Pe cupla ce merge la capacul portbagaj este legata încuietoarea, senzorul de deschis asa cum bine ai remarcat, și mai trebuie sa fie butonul de deschis și iluminarea la număr. Conectorul este identificat prin C402, vezi mai jos.
  8. Revin cu bucurie sa anunt rezolvarea problemei cu ceasul din bord. Am gasit timp si am reusit sa-l trag afara, nu fara efort. Am incercat sa scot ornamentul cu scule de demontat carcase (niste pene de palstic) si nimic, pana la urma am bagat degetele si l-am tras de "cozoroc" in sus, pana s-a cascat cca 1cm in spate cat sa pot baga degetele. Apoi cu grija si forta pana s-au desprins clemele una cate una. Sunt 4 bucati la fel ca cele de la masca radio-CD, doar ca au iesit mult mai greu. Doua sunt pe margine stanga-dreapta pe la jumatatea distantei din fata in spate, doua sunt pe latura dinspre cabina, mai apropiate de axul median si mai jos. Alea au iesit cel mai greu si s-a lasat si cu o fisurare a decuparii plasticului din bord unde intra o clema. Nu se vede oricum la remontare decuparile fiind sub ornament. Am demontat apoi ceasul din bord (2 suruburi cap cruce) si apoi am scos placa din carcasa de plastic (are cleme). Am luat pentru inceput toate lipiturile la refacut cu simt de raspundere si, surpriza, acum functioneaza impecabil ceasul, isi modifica si intensitatea la aprinderea luminilor de bord/de stationare. Nu a fost nevoie sa schimb nici o dioda. Din pacate doua cleme de metal au scapat in jos prin bord la demontare si nu le-am mai gasit, asa ca la remontare am folosit un pic de banda dublu adeziva 3M pe interior si e fixat acum ca nou. Tot ce e electric e functional 100% acum pe Lacetti, dupa ce am rezolvat si cu dezaburirea/recircularea anul trecut. Tot de la lipituri crapate pe placa. PS. regret dar de data asta n-am avut inspiratia sa fac poze, dar nici nu era mare chestie.
  9. perfidus

    Naluca

    Imi pare foarte rau sa aud asta, @Salex. Mai ales ca era achizitie noua. Bine ca nu ati avut viteza si ca voi sunteti sanatosi!
  10. Salut @asoka, e un topic foarte vechi dar voiam sa intreb: mai ai masina? Ai facut cumva atunci testul de injectoare? Pot sa-ti dau cateva ponturi cu care sa verifici daca amestecul este intr-adevar prea bogat.
  11. Bine ai venit. Sunt destul de rari posesorii de Aveo 2013 pe forum. Cauta prin raspunsurile de la topicuri similare mai vechi, de exemplu aici sau aici.
  12. Mare nenorocire ca s-a ajuns la asa probleme de fiabilitate... Unde sunt facute astea, Aveo model 2008? Stiu Matiz cu aproape 500.000km cu piese coreene care iese si azi cu mandrie pe strazi.
  13. Nu este deloc indicat sa desfaci corpul clapetei, este nevoie de recalibrare si stiu ca se poate face doar cu un scaner original Scan100. Este foarte posibil ca nici cei de la GTT sa nu fi reusit calibrarea corecta, dupa simptome. Sau clapeta nu avea nimic si ei au umblat unde nu trebuie. O eroare de clapeta declanseaza de obicei un DTC P0122. Ar mai fi un test de facut, schimbat corpul clapetei MTIA cu unul de la o alta masina si vazut ce se intampla. Eventual poti investi intr-o interfata OBD2 si sa verifici etanseitatea galeriei prin monitorizarea senzorului MAP - in galerie la ralanti trebuie sa ai cca 35kPa vacuum. PS. O resursa importanta: Manuale service Chevrolet GMDAT
  14. Salut, vad ca ai mai avut un topic deschis anul trecut cu ceva probleme cu ralantiul. Ar fi fost indicat sa continui mesajele acolo. Din ce imi dau seama, calibrarea clapetei de acceleratie a rezolvat o problema si a generat altele, sau masina are mai multe bube. La aprinderea martorului engine check, P0300 era singura eroare citita pe tester? La motoarele 1.2 probleme cu supapele nu prea au fost, ideea e sa incerci totusi o curatare de injectoare (ori cu demontare ori cu un Gunk cleaner /ceva echivalent pus in rezervor si dat o talpa cu 3-4000 rpm timp de o jumatate de ora in afara orasului (mai greu zilele astea). Ma gandesc la ce ai zis ca pe gaz merge mai ok (dar cu consum mare) si ar putea sa mai fie o problema de pierderi pe la furtunele de vacuum care ti-a dat ceva simptome si cu ralantiul. Ai zis ca ai curatat senzorul MAP, cum ai facut asta ca nu prea e ok sa umbli la el. Spune te rog cate ceva despre motor, cati km are si de cand i-ai pus gaz.
  15. Si eu probabil mai fac un schimb de curele si ... gata. Face 15 ani draguta de ea anul asta dar mie tare greu sa ma despart de ea, mai ales ca nu are inca nici 150.000Km. Nici nu-mi da motive serioase, in afara de doua evenimente neprevazute la motor (senzorul CMP si corpul termostatului), a cerut doar consumabile. Rugina nu a afectat decat racordul flxibil de evacuare care a cedat, abia acum da ceva semne la caroserie in pasajul rotilor spate (in capatul pragurilor).
 

×
×
  • Create New...