Jump to content

perfidus

Membru
  • Content Count

    1418
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

7 Followers

About perfidus

  • Rank
    Contele de Monte-Craiovita
  • Birthday 09/02/1968

Contact Methods

  • MSN
    c_radulian
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    cristi_radulian

Profile Information

  • Din
    Craiova
  • Auto
    Chevrolet /Suzuki
  • Model
    Lacetti HB 1.4/Vitara 4WD 1.4T
  • An
    2006/2019
  • Nr. Inmatr.
    Definitiv

Recent Profile Visitors

4727 profile views
  1. Multumim ca ne-ai zis si rezolvarea problemei, se intampla asta tot mai rar pe forum. Bafta!
  2. Prima idee, daca mai e de actualitate, este un scanner. Ca sa iasa noxele trebuie ca ECU sa intre in modul de functionare corect (bucla inchisa). Sunt cateva conditii ca sa se intample asta: sondele lambda sa functioneze corect, parametrii short term trim si long term trim sa fie in limite normale (maxim 5-7%) adica motorul sa mearga cu amestec aer - benzina nici prea bogat nici prea sarac. In afara de cele doua sonde lambda (pe care le poti observa pe scanner daca functioneaza bine sau nu) mai trebuie verificate bine furtunele de vacuum, din cauza pierderilor poate rezulta un amestec prea bogat si nu mai ies noxele. La pierderi mici ECU compenseaza prin amestec mai bogat si cateodata nu se cunoaste in mers (doar la consum).
  3. Caută și la dezmembrări văd că sunt motorașe clapeta complete cu pârghie. https://www.pieseauto.ro/motoras-clapeta-aeroterma/chevrolet/aveo/motoras-clapeta-aeroterma-pp-gf30-m20-chevrolet-1869656248.html?ssk=a339be5bea5d19f64cc9687c9ae66f3a
  4. Postez cateva poze de adio 🤗, Lacetti a împlinit in noiembrie anul trecut 17 ani iar anul acesta in ianuarie m-am despartit de el cu mare părere de rău. M-a dus cu bine pana la peste 135.000km doar cu probleme minore. Am mai ținut cat am putut de ea, deși de trei ani am trecut la o Vitara LY noua, din ultima generație non-hibrid. Când si când Lacetti a mai facut cateva sute de km de fiecare data cand mai ajungea fie-mea prin tara, asa ca a fost mai mereu întreținută si ultimul ITP l-am făcut acum după Anul Nou. Dar nu mai depășeam cu ea 4-5 mii pe an, nicu uleiul nu-l schimbasem de prin vara lui 2021 ... Problemele minore pe care nu le-am mai rezolvat: - un mers mai smucit la rece in intervalul de turatii 1800-2000rpm (la accelerari usoare) - am scris intr-un alt topic. - vopseaua sarita de pe manerele de la usi - scurgeri usoare de ulei la tija de comanda a cutiei (am vrut sa completez acum vreo doi-trei ani cu ulei de cutie dar nu a intrat decât cel mult o ceașcă) - AC-ul cam zgomotos si probabil cu puțin freon, se auzea in mers un foșnet de sub bord ca la frigider si asta vara nu prea mai făcea fata. - început de rugina la unul din praguri (in partea de jos, intr-un loc unde a avut o julitura mai veche). Intretinerea curenta a insemnat schimbarea de doua ori a kitului de distributie, a tuturor etrierilor care au inceput sa se blocheze pe rand - primul pe spate a cedat de acum 7-8 ani. Acum doi ani am schimbat si discurile de frana fata pe la 120.000. Apoi am mai schimbat amortizoare cu flanse fata-spate, ceva pivoti si bielete antiruliu, o macara la sofer ,si cam atat pe mecanica, au mai fost cateva mici probleme electrice la comenzile de climatizare si la ceasul din bord. Nu am umblat la ambreiaj, frana de mana, pompa carburant, bucse brate fata - spate (si pe spate are suspensie independenta), parbrizul e original... In rest interiorul nu ii trada deloc varsta si cumparatorul chiar a ramas placut impresionat. Sa-l mai poarte sănătos încă doua-trei zeci de mii de Km. Buna mașina! Daca mai aveți in dotare, țineți de ele!
  5. Si după încă aproape doi ani tot nu i-am dat de cap, dar zilele astea am vândut mașina. Chiar daca fenomenul de bâlbâială/smucituri la unghiuri mici de clapeta e destul de sesizabil cu motorul rece, după ce ajunge la temperatura aproape dispare si rămâne sesizabil un palier de menținere turație mai prelung la schimbul de viteza, când se eliberează pedala de accelerație si se apasă ambreiajul. Clientul oricum a fost mulțumit de cat de bine merge încă motorașul de 1.4 litri si 95 cai, pentru ca are cuplu bunicel la turații mici si urca frumos in turație. Probabil va pune si gaz pe ea ca sa mai scadă consumul in oraș de care l-am informat corect si cinstit. Gazul ii dublează oricum valoarea 😊. 17 ani , 140.000km si multe satisfactii cu Lacetti, cu mult prea putine probleme raportat la durata de utilizare.
  6. Sper ca ai rezolvat intre timp, aceeasi problema si eu am patit-o acum multi ani, s-a dovedit ca sunt unele probleme de cablaj.
  7. Am mai intalnit si eu comportamente ciudate la arderea unei sigurante pe care scria ceva dar alimenta si cu totul altceva. E un design un pic mai "economic" pe partea electrica. Multumim ca ne-ai spus si rezolvarea!
  8. N-am mai revenit cu info, am ales sa schimb discurile fata asta vara -la 126.000km- cu unele TRW, pe care service-ul mi le-a facturat la cca 330 lei pe 2 buc. Placute ATE = 164 lei. Un etrier fata imi facea probleme de ceva timp asa ca l-am schimbat odata cu discurile, dar de data asta marca aleasa a fost QWP (360 lei pret cu piesa uzata la schimb). Etrierul respectiv a fost ultimul din cele originale pe care l-am schimbat, a rezistat eroic timp de 15 ani (a inceput sa se franeze roata de prin primavara).
  9. Nu stiu daca mai este util raspunsul dar pot sa-ti confirm ca la climatizarea manuala nu sunt LED-uri ci becuri cu capison verde. Am umblat eu mai demult la blocul de comenzi.
  10. Cu sanse minime de raspuns la un topic asa de vechi, pun intrebarea daca s-a gasit solutia la problema descrisa sau s-a vandut intre timp masina :D. Eu am 1.4 insa descrierea fenomenului se aseamana izbitor cu manifestarile de pe motorul meu. Intre 1.4 si 1.6 nu sunt diferente la corpul clapetei, si eu banuiesc ca de acolo apare fenomenul. Adica pe circuitul de dozare aer pe plaja intre relanti si zona de turații reduse pare ca MTIA o ia razna si nu se hotaraste in ce pozitie sa stea (se simt smucituri, impulsuri in pedala de acceleratie). Interesant este ca relantiul sta foarte bine, doar la accelerări ușoare si in frâna de motor apar bâlbâielile. Ce am incercat eu pana acum, fara sa-i dau de cap: - corp clapeta curatat - IDLE Learn de mai multe ori - schimbare valva PCV - schimbat benzina - excludere EGR Nu este extrem de deranjant, mai ales ca e a doua masina acum, insa am invatat multe despre acest motor si ma intriga chestiunea ca nu pot sa-i dau de cap.
  11. Salut, intre discuri de frana OEM si unele aftermarket de calitate (ATE, ABS, VALEO) voi ce ati alege? Am gasit OEM la Radacini dar cu pret mai mare decat la VALEO.
  12. Salut, La bucata, evident. Si eu cautam discuri dar pentru Lacetti (~128.000Km)
  13. Salut, Erorile știu ca au codul P... P0401 (00) The ECM detects that an airflow deviation during EGR operation indicates insufficient EGR flow. Trebuie verificat deci EGR-ul.
  14. Pune un tester cu ELM327 pe ea si vezi cat are vacuumul in admisie (citirea pe senzorul MAP) in ralanti. Adica eu banuiesc ca ai o pierdere de vacuum asa cum zice si colegul rich1974. Ia la puricat toate furtunele de cauciuc ce sunt legate la galeria de admisie.
 

×
×
  • Create New...