Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Ideea e..pune-le cand ai ocazia, daca piesele de pe masina prezinta uzura, nu o sa bata nimic in primavara daca sunt de calitate.

Share this post


Link to post

btw - @Dj - cu jante pe cinshpe obisnuieste-te sa schimbi mai des chestii pe la articulatii - In plus cand o sa treci la alea de iarna, nu se vor mai auzi asa tare bataile din elementele de suspensie.

Share this post


Link to post

Astazi am intrat si eu in randul lumii normale, mi-am montat cauciucurile de iarna.

post-2698-027564100 1290362500_thumb.jpgpost-2698-055217000 1290362515_thumb.jpg

Si daca tot m-am apucat mi-am luat si un set de bujii noi, cele de pe masina nici nu mai stiu cati km aveau.

Pana aici toate bune, am purces la schimbarea rapida (eram si in criza de timp) cand am avut parte de prima surpriza:

post-2698-066830300 1290362791_thumb.jpg

Aparent le-a ajuns, sunt primele fise care au avut rezistenta atat de buna incat le-am tinut pe masina pana s-a casat izolajul. Din pacate nu aveam alt set complet la indemana si am inlocuit-o doar pe cea cu pricina cu una provizorie care zacea prin portbagaj (ce bine sa ai de rezerva) ;)

Din pacate surpriza mare a venit la a doua bujie.

Foarte incapatanata sa nu se desfaca de altfel, zic, s-a pus calamina in capatul ei, trebuie sa o mai alerg si eu putin din cand in cand :) .

Tot facand curse infiletare desfiletare a iesit intr-un final insa arata cam asa

post-2698-020615600 1290363095_thumb.jpg

Am inebunit cand am vazut-o :wallbanger: Dupa ce m-am saturat sa ma injur singur (eu le-am pus ultima oara) am reusit sa o montez pe cea noua strangand cu simt de raspundere.

Pare ca a prins filetul ceva, am facut deja vre-o 200 km cu ea perioada in care motorul a vazut cam toate regimurile de turatie si tractiune, de la subturat pana la limitare in sarcina, bujia ramanand la locul ei. Sa vedem ce o mai urma in viitor.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca nu ai obicei de apune ulei pe filetul bujiei inainte de montaj...Alea se scot cu motorul incins, desfacand cat de putin permite, bagi degripant, mai incalzesti motorul, mai desfaci etc, pana cand iese calma, fara bucati din chiuloasa. Am stat o data la moskvitch 4 ore langa o bujie din asta capoasa, montata cine stie de cand si de cine si tot am scos-o fara sa arate ca aia a ta...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Nu se pune ulei acolo, la fel cum nu se ung sub nici o forma prezoanele de la roti, pe langa ca oricum se arde in timp de acolo, altereaza cuplul de strangere, practic strangand cu aceasi forta ca si fara ulei pe filet, se strange mult mai tare, riscand sa strici filetul, sau cand le scoti, uleiul s-a fi ars demult, si ele sunt asa stranse ca le scoti cu tot cu chiulasa.

 

Cum era motorul cand le-ai schimbat? trebuie sa fie rece..

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ce vorbesti! Desfacerea bujiilor se face cu motorul cald, pentru ca diferenta de dilatare dintre chiulasa de aluminiu si otelul de la bujii va face desfacerea mai usoara. Montajul se face intradevar cu motorul rece, din acelasi motiv. Ulei se pune pe filetul bujiilor, la fel cum se pune si vaselina pe piulitele prezoanelor de la roti, si in mod deosebit la rotile din aliaj. La acestea din urma se pune vaselina si pe gulerul de centrare.

Si iti garantez eu ca uleiul acela de pe filet nu se arde, daca nu ma crezi vino la sparkul meu care are bujiile puse de aproape 4000 km cu ulei pe ele si desfacem o bujie. La nubira gaseam ulei pe ele si la 20.000 km cand le schimbam.

 

Detaliem pe sectiunea tehnica daca vrei :)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Fiecare cu ideiile sale, nu am avut niciodata probleme fara ulei pe filet si umbland la rece. In legatura cu jantele, pe con nu comentez, dar sa nu ajunga pe filet, se specifica asta de toti producatorii, filetul trebuie sa fie uscat la strangerea prezoanelor/piulitelor.

 

PS: intotdeauna strang rotile si bujiile(printre altele) la cuplu specificat, nu dupa ureche.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Sunt la a 4 masina proprietate personala, la toate am pus vaselina pe con si pe filet la prezoane, la toate benzinarele am pus ulei pe filetul bujiilor. O singura bujie am avut blocata la Moskvitch, cea de care povesteam mai sus, intrucat cel ce le montase inainte le stransese in draci, erau bujii cu filet lung si o parte a filetului ramanea in piston, supusa depozitarii de calamina pe filet. Intotdeauna strangerea bujiilor am facut-o la mana, respectiv strans pana la capat, apoi inca 1/4 tura si n-am avut niciodata probleme.

Share this post


Link to post

E mai bine cu motorul cald intr-adevar, aluminiul se dilata mai mult decat materialul bujiei, e fizica elementara.

Ulei nu am pus niciodata insa cea mai mare greseala a fost alta:

Bujiile au fost refolosite si zacusera un timp prin garaj, suficient cat sa apara rugina pe filet, au fost curatate cu peria de sarma inainte insa aparent nu suficient.

Asta e, posibil din cauza asta sa-mi schimb chiulasa si de-abia e facuta :wallbanger:

Oricum nu mai umblu la ele asa curand, sa vedem cat tin, acum masina are 220.000 km. Pana la urmatorul schimb am timp de gandire ce-i fac acolo.

 

PS. In ceea ce priveste uleiul, la bujii noi parerea mea ca nu e necesar si mai mult dauneaza, detaliem in sectiunea de bujii daca e necesar.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@Mircea, bujiile noi(saiba nedeformata) se strang la mana si apoi inca 225 de grade , scrie pe ambalaj.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Cu ce cheie? Mana aia poate diferi al naibii de mult.

Share this post


Link to post

Cu cheia cu clichet cu prelungitor si tubulara lunga speciala de bujii de 16 in capat(in cazul Espero). Zic speciala pentru ca astea de bujii pe langa ca sunt adanci, au retinere, sa nu cada bujia. La mana adica cat poti direct de prelungitor inainte sa pui clichetul pe el.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Exact. Eu le strang cu mana pana incep sa opuna rezistenta, apoi 1/4 de tura, cum am zis. Altii spun ca se strang cu mana pana cand se lipesc de chiulasa si apoi inca o tura etc. Eu am spus cum fac si am facut, fara sa am vreodata cea mai mica problema cu ele.

Share this post


Link to post

1/4 poate bujia ce a fost demontata odata, cea noua se strange 2,5/4, adica faci 180 de grade, si inca 45, conform producatorului lor. La cele cu con fara saiba se strange mult mai putin, 1/8, dar nu e cazul aici.

Share this post


Link to post

Pe cutia bujiilor este desenat cat se strange, la prima montare o valoare si alta la ulterioarele. Asta datorita deformarii saibei de etansare.

Share this post


Link to post

exact, am gasit o poza de demult pentru prima strangere de la NGK. Se pare ca valoarea e intre 180 si 225 de grade, eu am ramas cu 225, cum le-am facut eu. Se vede tipul de cheie de care vorbeam tot in desen.

post-3429-049588800 1290365715_thumb.jpg

Edited by argon

Share this post


Link to post

Deci, 1/4 sau 90' este enorm in raport cu 1/16. Culmea, toti pe care i-am auzit cu bujii greu de desfacut le aveau montate in service !!!

Edited by tolin

Share this post


Link to post

1/16 e pentru bujii fara saiba, cu etansare pe con, motoare ce au chiulasa in consecinta, nu-i cazul la Daewoo, e ambalajul(schema) universal la ambele tipuri de bujii.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ups,urata patanie Dj-ule.

 

Daca nu a dat in gol las-o asa si vezi la viitoare inlocuire a bujiilor,daca va da in gol,chiuloasa e buna,abea ce ai facut-o din cate stiu,poti folosii o reductie.Gaura mai mare,tarod,o reductie facuta la strung infiletata in care se va monta bujia.

 

Am vazut asa la o Dacie si merge.Sper sa nu fie nevoie de asta.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

O comisesi DJ-ule ... Nasol momentul.

 

@velican_costi: La chiulasa DJ-ului lucrurile cred ca sint mai complicate, e DOHC. Iti trebuie un meserias bun, altfel dai in alte belele

Share this post


Link to post

Am auzit si eu de reductie, e o solutie de compromis. Momentan va ramane asa, cea mai urata chestie care se poate intampla e sa sara bujia, caz in care pot ajunge in 3 cilindri acasa.

Si pentru reductia aia va trebui data jos chiulasa, caz in care mai repede iau alta chiulasa sh si ma apuc sa o fac boboc pana cade asta. Vroiam sa fac asta mai demult cand am stricat unul din cele 3 suruburi ale intinzatorului mobil de la distributie.

Oricum, mai nou sunt mai multe de luat in calcul nu mai merge ca odata, toti banii sa ii bag in masina :) Tineretea trece din pacate si vin alte obligatii care cer si ele bani ;) .

Nu mai putem sa avem grija de "babetele" noastre ca pana acum, trebuie sa mai acceptam si solutii de compromis :D

 

@salex. Stii ce bine merge? Ca atunci dupa accident cand alergam cu 150 cu ea hatchback facuta si ma miram ca nu trage in nici o parte :) .

Se pare ca jumatatea de filet ramasa e suficienta ;) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am auzit si eu de reductie, e o solutie de compromis...

Da un semn de viata daca ajungi la reductie. Stiu un nene care are un atelier foarte aproape de unde stai tu. Cred ca o parere in plus nu o sa iti strice.

Share this post


Link to post

Era de asteptat Darkule,stiu cum strangi tu suruburile.

 

Ba chiar te-am luat de urechi odata.... :P

 

 

Share this post


Link to post

Tot facand curse infiletare desfiletare a iesit intr-un final insa arata cam asa

post-2698-020615600 1290363095_thumb.jpg

 

Pai cum au putut ajunge asa? Uite cam cum aratau ale mele NGK la acelasi motor (nu zic ceva de Denso care la 45k arata ca noi): http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/517-bujii/page__view__findpost__p__240077

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...