Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Pana acolo unde vreau eu sa-l pun nu cred. O sa fac o poza cand il pozitionez.

Share this post


Link to post

In week-end mi-am montat termostat de 92 grade, acum astept o zi mai friguroasa sa il testez. Pana acum, la cum a fost afara functioneaza impecabil.

Si mi-am scos senzorul sub oglinda insa tot nu sunt multumit.

Share this post


Link to post

SI de cat e termostatul in mod normal? Eu am pus o un carton intre cele 2 radiatoare, intra si sta la fix, si nu se vede de niciunde, la -15 grade la viteza mare, acul sta unde sta vara, adica lipit pe a doua linie, si caldura cum trebuie in masina. Pana sa fac asta consuma mai mult, nu dadea caldura, si acul mai jos, cu toate ca termostatul original functioneaza cum trebuie.

Share this post


Link to post

Exact acelasi efect l-am obtinut si eu cu asta de 92. Cel normal e de 87. Carton totusi prea imi aminteste de vremuri de demult :) .

 

PS. Termostatul e Wahler, nemtesc luat de la mike de aici de pe forum.

Share this post


Link to post

In sfarsit ai gasit si tu un termostat care sa deschida mai sus.

Oricum, asta e solutia. Sa pui la o masina actuala carton, este... naspa :D

 

Plus ca la dohc se umbla foarte usor la termostat (aici vorbeste invidia din mine)

Share this post


Link to post

@DJ: ce bere ziceai ca bem miine seara :D ?

Share this post


Link to post

Cica aduce Senna ceai si nu prea merge berea :P

 

Tocmai vroiam sa mentionez ca tu ai asa ceva pe leganza de un an si ca mi-ai zis ca nu o sa am probleme vara ;)

Share this post


Link to post

Carton totusi prea imi aminteste de vremuri de demult :) .

 

 

De fapt e ceva plastic mai de fitse, cartonu' si mie imi amintea de acele vremuri :mrgreen:

Share this post


Link to post

Hai recunoaste ca te-ai dus acum repede sa schimbi cartonul cu un plastic :D

 

Ontopic - pe traficul din bucuresti exista posibilitatea, pe temperaturi sub 0 grade sa ajunga sa porneasca chiar si ventilatoarele - daca te intepenesti undeva in trafic. Moment in care plasticul/cartonul face mai mult rau...

Share this post


Link to post

La -15 grade la ralanti cu incalzirea la maxim si nici nu va deschide termostatul , nici nu se pune problema de electroventilator.

Edited by argon

Share this post


Link to post

ziua in bucresti, la orele cand este trafic, crede-ma ca nu sunt -15 :D

 

La voi in oras pot intelege, si in general in orasele mai mici - ca se merge mult mai lejer si se raceste motorul.

Share this post


Link to post

 

Plus ca la dohc se umbla foarte usor la termostat (aici vorbeste invidia din mine)

 

Usor???Nu cumva trebuie data distributia jos pentru asta? :-?

Share this post


Link to post

Tocmai asta e poanta ca nu trebuie ;) Ai 2 suruburi, 2 coliere si un furtun ;)

Share this post


Link to post

Mai sa fie... :wallbanger:

Si la Cielo DOHC e la fel?Imi poti arata o poza?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

post-2698-080160200 1294843215_thumb.jpg

Desfaci ce e incercuit cu rosu din 2, suruburi dupa ce in prealabil dai jos furtunul ala gros, si dai de el.

Mare grija la ala, trebuie tras din amandoua capetele odata sa nu rupi cotul din radiator.

Share this post


Link to post

Si la Espero 1.8 pe langa cel de 1.5 e tot asa de usor, 2 suruburi si atat, si e tot 8v, motor din generatia celui de Cielo de 1.5, nu stiu de ce s-au complicat atat la el.

 

PS, de fapt sunt 3 suruburi, nu 2 :mrgreen:

post-3429-075279900 1294843903_thumb.jpg

Edited by argon

Share this post


Link to post

Merci DJ.

O sa ma uit in week-end.

@argon:Sincer, n-am inteles nimic. Si nu sunt prea obosit. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Poate nu m-am exprimat corect, ideea era ca doar la Cielo de 1.5 8v e accesul cum e la termostat, la Espero de 1.8, motor aproximativ la fel e accesibil, pe langa Espero de 1.5 care e tot asa de accesibil.

Share this post


Link to post

Cartonul e absolut inutil, ba chiar daunator la motoarele cu electroventilator. Era bun la motoarele cu ventilator mecanic ce functiona tot timpul (Dacia 1310) deoarece trimitea aer rece pe motor chiar si cand nu era nevoie. Acum, cel putin in oras, cu motorul rece, nu mai circula cine stie ce curenti de aer pe la motor ca sa-i afecteze incalzirea. Orice motor e capabil sa se incalzeasca singur la regimurile de turatie din mersul extraurban pentru a nu avea nevoie de carton.

Nu mai zic ca, cartonul e inutil atunci cand e frig afara, motorul nu a ajuns la temperatura de regim, dar ai pornit climatizarea la maxim, eu la Matiz chiar vedeam cum scade temperatura lichidului de racire, deoarece eu il raceam fortat prin caloriferul de climatizare, unde nu am termostat.

Daca un motor se incalzeste greu, trebuie in primul rand verificata temperatura la care deschide termostatul. Daca termostatul deschide bine, climatizarea nu e pornita, atunci ala e motorul, se incalzeste mai greu. De exemplu, Megane-ul baga mult mai repede caldura inauntru fata de cum baga Clio-ul sau cum baga Matizul.

 

Carton la radiator la Matiz am pus, mai mult de chichi, acum vreo 5 ani, dar nu am sesizat nici o imbunatatire, asa ca l-am dat jos. Daca fabricantul nu a prevazut asa ceva la masina, nu are rost sa ma bag eu peste calculele lui.

Share this post


Link to post

In oras e inutil, dar la 100 la ora , -15 grade se simt ca -30, -40, daca tu crezi ca nu intra aer rece pe motor te inseli, asa ca nu-mi spune mie ca e inutil ca diferenta e evidenta, acul sta unde sta normal, si intra caldura cum trebuie in masina, de consumul cu peste un litru mai mic sa mai zic?. Inutil devine pe la -5 sau mai cald, dar sub e util, crezi ca deprosti pun caton(aka husa la gaurile de racire) dubarii si tiristii? si tot electroventilator au.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Eu ma gandesc ca e mai destept proiectantul unui autovehicul decat soferul acestuia, mai ales daca e dubar.

Dubarii de regula habar n-au de functionarea unui motor, mai ales diesel, care se incalzeste greu mai ales in regim urban, si pun carton la radiator in speranta ca motorul se va incalzi mai repede. Ce nu realizeaza ei e ca respectivul carton e doar placebo.

Iar gradele alea sunt -15 si la 50 la ora si la 150 la ora, motorul nu-i fiinta umana sa intre in hipotermie. Cat timp acul la temperatura sta in temperatura de regim la mersul cu orice viteza, cartonul la radiator e inutil. Si sincer ma indoiesc ca un motor in sarcina, la 100 la ora sa zicem, se raceste suficient numai din curentii de aer care intra la el, fara sa mai deschida termostatul.

Share this post


Link to post

Va rog sa repectati topicul omului si sa purtati discutiile legate de termostat, cartoane, etc, pe topicurile corespunzatoare.

Share this post


Link to post

In week-end am tras o vizita colegului Dumitru Cristian unde s-a lasat cu schimbari de fiare :)

Am reusit sa-mi schimb bratele, capetele de bara si bieletele antiruliu, poze din timpul "macelului" va pune colegul :)

Si un mic sfat, daca vreodata vreti sa inlocuiti bratele fata la o masina de minim 10 ani, luati si suruburile, cele vechi s-au desfacut ca in pozele care vor veni.

 

M-a impresionat garajul colegului, desi e cam departe de Bucuresti, e foarte dotat, are cam tot ce-i trebuie, atmosfera la fel.

 

Si pentru colegul. Multumesc de ajutor, desi mai mult tu ai tras la cheie si eu m-am vaitat :)

Data viitoare aduc de haleu sa nu mai facem foamea pe-acolo :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Important e ca au iesit suruburile pana la urma...

post-16112-047292100 1295857118_thumb.jpgpost-16112-042973900 1295857129_thumb.jpg

De detaliat... ar fi bine pe un topic dedicat, sa nu iasa cu certuri :mrgreen:

Daca mai si mancam, cine se mai baga pe sub rable dupa? :) ) o-r sa fie burtile prea mari. Data viitoare mergem fara "paznici" :mrgreen: ca mie tare-mi place sa lucrez seara-noaptea..

 

post-16112-031115400 1295857253_thumb.jpgpost-16112-079993700 1295857276_thumb.jpgpost-16112-097101400 1295857336_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Si mie dar "Mancat" :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...