Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Foloseste cu incredere functia "Search" ca nu sta nimeni sa-ti citeasca! Gasesti toate raspunsurile la intrebarile cu probleme...

Nu vreau sa par "tupeist" dar cred ca functia search nu o sa ma lamureasca de ce am un consum asa de mare la matiz si nici nu cred ca o sa ma lamureasca daca sa schimb toata planetara sau doar capul de planetara etc ...

Si crede-ma ca de 2 ore stau pe google calare cautand un magazin cu cititor de vopsea dar nu am gasit. ce am auzit de la un prieten cum ca standox ar avea asa ceva... dar pe siteul lor nu am gasit nimic de genul asta.

Share this post


Link to post

Legat de distributie, pe mine m-a costat 220 ron toata operatiunea ( piese + manopera)...trebuie sa schimbi cureaua + rola intinzatoare.

Share this post


Link to post
Legat de distributie, pe mine m-a costat 220 ron toata operatiunea ( piese + manopera)...trebuie sa schimbi cureaua + rola intinzatoare..

 

 

Multumesc.

Edited by tobyah

Share this post


Link to post

1. schimbi doar capul de planetara

2. se schimba rola intinzatoare + curea

3. exista un magazin undeva pe calea vacaresti in zona fostului abator

4. consumul ridicat poate avea multe cauze, mai citeste pe forum si vezi care ar fi acelea

Share this post


Link to post

Nu primesti garantie la distributie daca nu schimbi si pompa, eu la tico m-am zgarcit pt. un kkt de pompa si dupa 10 mii km dupa schimbarea curelei + rola a inceput nebuna sa curga. Daca pompa de apa nu ar fi fost angrenata de cureaua de distributie atunci era alta mancare de peste, iti dai seama daca se blocheaza pompa de apa ?

Share this post


Link to post
Nu vreau sa par "tupeist" dar cred ca functia search nu o sa ma lamureasca de ce am un consum asa de mare la matiz si nici nu cred ca o sa ma lamureasca daca sa schimb toata planetara sau doar capul de planetara etc ...

Si crede-ma ca de 2 ore stau pe google calare cautand un magazin cu cititor de vopsea dar nu am gasit. ce am auzit de la un prieten cum ca standox ar avea asa ceva... dar pe siteul lor nu am gasit nimic de genul asta.

Vopsea

Consum

Planetara

Greu cu functia Search: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613 ?

Ia exerseaza. Functia Search n-o sa te lamureasca, dar cred ca esti capabil sa citesti cateva topicuri care sa o faca, nu?

Share this post


Link to post

E primul post.

Sunt posesorul unui Matiz A/C euro 3. Masina face peste o luna 3 ani de zile, in august 2006 si are aproape 30.000km, 80% pe autostrada. Primii 2 ani, nu am avut niciun fel de problema, doar cand trebuia sa introduc in marsalier, dar am rezolvat-o dupa ce am citit mai atent manualul masinii.

Reviziile le fac din 6 in 6 luni.

Ce probleme au aparut:

-cablul de ambreiaj a trebuit sa-l schimb la revizia 5 (2,5 ani) tinea foarte jos si era foarte "tare" pedala, 23.000km;

-un pinion pe dreapta spate, defectul (un huruit enervant + acul de la viteza oscileaza) aparea de la revizia 5, insa mecanicii astia sunt niste cretini. L-am schimbat pe la 25.000, ca nu se mai putea.

-tabla: ea si cutia de viteza cred ca sunt lucrurile varza la masina asta; dupa vreo 2 ani si ceva mai exact in iarna asta masina a inceput sa rugineasca pe la aripile din spate pe ambele parti si pe la praguri, am rezolvat la garantie. Ce-ar mai fi de zis, eu tin masina in garaj si iarna ma deplasez foarte putin; o feresc de "solutia" de topit zapada. Mai nou am antifonat-o, am bagat ulei in praguri si usi, a iesit foarte bine.

-amortizoarele cred ca s-au dus; inainte puteam sa fac niste viraje mai "fine".

-pinionul fata drepta cred ca va ceda si el, acul de la vitezometru a inceput sa oscileze (multumesc dlui "Piedone" pentru asta).

- cea mai mare problema care o am acum cu "micul gigant" este directia. Descriere: cam dupa 2 ani volanul numai statea la "12 fix" asa ca am fost i-am facut geometria (tragea dreapta). Dupa ce i-am facut geometria, masina "tragea" usurel spre stanga si dupa 2 zile am fost dinnou la "geometrie" mi-a mai facut-o odata, degeaba, >> usor spre dreapta. Am lasat-o asa. Asta era in septembrie anul trecut. Intre timp lucrurile s-au agravat, masina trage dreapta mult cand volanul e la "12fix". Acum cand am schimbat pinionul dreapta spate, acum 2 luni, i-am mai facut o geometrie (in alt service autorizat) de 2 ori si niciun rezultat; respectivul mecanic spunandu-mi ca nu stie ce are masina, "dedesubtul" fiind intact. Ce mai pot sa zic volanul nu mai raspunde asa de repede ca atunci cand masina era noua. Are un fel de "lag" si am impresia ca stanga coteste mai usor ca dreapta, e vorba despre viraj. Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat, sau daca cunoasteti vreun service competent ii voi recunoscator. Ultimile geometri m-au dus pe la 600 roni, mi-e scarba sa mai merg in service si la fel si cu masina.

-frana (masina nu are abs) desi a iesit bine in testele facute in service, imi face probleme: daca am viteza mare 90-100 si franez , nu stiu cum sa explic, rotile din fata am impresia ca se duc stanga-dreapta, parca ar tremura; sunt nevoit sa franez in trepte, mai multe pedale; la frana foarte brusca masina nu are o traictorie linie dreapta cum ar fi normal, ci trage stanga mult. Un singur indiciu am legat de frana, discul din dreapta la revizia 5, era partial ruginit, fata de stanga care era "oglinda". Daca stie cineva ceva sa-mi zica.

-alte alea: usile nu se inchid nici acum bine dupa 3 ani (initial mi s-a spus ca trebuie sa se "lase" chederele), ambreiajul iar a inceput sa fie "tare" si pedala scartaie, pedala de frana scartaie si ea, la ultima revizie 5 mecanicul mi-a pus ulei 10-40 de la Mobil in loc de 5-40 Total si motorul consuma mai mult si se incalzeste mai tare.

Per asamblu "boccia" mea s-a cam rablagit, desi eu am menajat-o destul, totusi sunt multumit de ea si speram sa prind macar 5-6 ani fara probleme.

Edited by enginero

Share this post


Link to post

Pinioanele pe care le-ai schimbat sunt de fapt rulmenti. Pinion=roata dintata.

La franare trage stanga si discul dreapta mai ruginit = franare inegala pe fata. De vazut : ori frana pe dreapta neaerisita, ori usor intzepenita. Sau stanga blocata infranata si ar trebui sa ai discul/janta incinse.

Cablul de ambreiaj se mai si regleaza.

Baietzii de la geometrie cam au datoria sa nu se bage si sa iti spuna, atunci cand exista jocuri la ce exista pe fata. Alea trebuie intai eliminate.

Share this post


Link to post

Ai schimbat lichidul de frana si aerisita cu simt de raspundere? Ce spui du pe franare si discuri eu i-as face o revizie serioasa a franelor si o verificare a cauciucurilor. Banuiesc ca ai continentale de timisoara, destul de slabute. Daca spui ca nu ai nici un joc la roata si masina nu e atinsa, inainte de a da bani la geometrie din nou verifica bine jantele si cauciucurile, daca sunt deformate sau roase prea mult schimba-le, banuiesc ca nu le-ai schimbat ca nu ai circulat iarna prea mult, si fa-i si o echilibrare

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Enginero ma sperii! Am matiz euro 3, printre primele cu euor 3, din aprilie 2005 si are cam 27 mii km pe bord. Nu am avut probleme cu ea, exceptie facand un rulment de la roata dreapta spate, si asta pentru ca erau complet uscati, fara vaselina. Restul problemelor avute cu ea, au fost din vina mea... Ciudat este ca din ce am vorbit cu destul de multa lume, inclusiv reiese si de aici de pe forum, aceste masini sunt destul surpinzator de fiabile, mai ales la drumurile din tara noastra. Sper sa fii tu mai ghinionist si sa fi nimerit una mai prost inchegata si sa nu fie toate la fel.

 

Cu respect.

Share this post


Link to post

Am ajuns si eu sa povestesc boacana si sa cer un sfat.Am luat alaltaieri o groapa cu masina, de am crezut ca pic in ea, am dat sanatos cu roata din dreapta fata.Dupa asta, cand o tin in relanti, fluiera si joaca ceva la motor in continuu cat e in relanti masina.Cand o turez, dispare zgomotul, dar la accelerare se aude un huruit urat.Nu e nici o diferenta in modul cum trage motorul, nu joaca deloc directia, dar ma streseaza zgomotul ala de mor.In continuu fluiera si joaca ceva la motor, iar cand il opresc, parca as arunca niste oale pe jos, acel zgomot tipic se aude.Dupa parerea voastra, la ce bucurii sa ma astept?Matizu e din 2006, am 42000 km la bord cu el, la fiecare 10000 am schimbat toate consumabilele.Mersi

Edited by aiptek

Share this post


Link to post

Cred ca ti sa "lipit" scutul de cutia de viteze + posibil sa fie si ceva mizerie intre el si cutie. Ia un levier si din fata il bagi intre cutie si scut si apesi. Daca iti e incomod, pune masina pe un trotuar cu botu la bordura sa ai mai mult spatiu de manevra.

Edited by NFS
nu mai cita ultimul mesaj, pls.

Share this post


Link to post
Pinioanele pe care le-ai schimbat sunt de fapt rulmenti. Pinion=roata dintata.

La franare trage stanga si discul dreapta mai ruginit = franare inegala pe fata. De vazut : ori frana pe dreapta neaerisita, ori usor intzepenita. Sau stanga blocata infranata si ar trebui sa ai discul/janta incinse.

Cablul de ambreiaj se mai si regleaza.

Baietzii de la geometrie cam au datoria sa nu se bage si sa iti spuna, atunci cand exista jocuri la ce exista pe fata. Alea trebuie intai eliminate.

 

Da "tomis" e rulmentul, nu stiu de ce am folosit termenul de pinion.

Legat de geometrie: eu le-am zis ca am probleme cu directia si au decis sa faca geometria. Totusi rezultatul e 0. Adica initial mi-a zis tipul care mi-a facut geometria ca e perfect: volanul sta la "12fix" si nu "trage" stanga sau dreapta. Dupa ce am luat-o din service si am mers cu ea , i-am facut echilibrarea rotilor si tot spre dreapta merge. Volanul trebuie sa-l tin putin inclinat spre stanga sa corectez traiectoria vehiculului, dar nu sta fix acolo, adica masina nu merge drept orice ar fi, o conduc de cand are 0 km si stiu cum trebuie sa se comporte. Initial m-am gandit ca volanul s-a strambat (am avut 1310 inainte si acolo era ceva normal).

Legat de frana: cauciucurile sunt ok, la aerisire m-am gandit, desi nu cred ca voi rezolva ceva, jantele sunt chiar ok, chiar si cei din service au zis ca arata foarte bine :) .

Am un test de frana, cel de la ITP, facut azi, poate asta va lamuri ceva, si scrie cam asa:

Punte fata: stanga (2.390kn) dreapta(2.080kn) diferenta 13%

Punte spate: stanga(0.570kn) dreapta (0.470kn) diferenta 18%

Frana stationara:stanga(1.320kn) dreapta (1.060kn) diferenta 20%

Cica sunt in parametri, si ca ar fi normale diferentele, desi eu consider o diferenta ca ar fi neglijabila la 2-3% nu la 18.

Sugestii...

Share this post


Link to post

Daca zici ca jantele sunt ok, presiunea in roti e la fel pe fiecare punte, atunci numai caseta de directie poate fi problema.

Eu am cu matizul meu 30000 km si nici o problema deosebita. Acum cateva zile am luat o groapa, cu ambele roti de pe dreapta, le-am indreptat apoi cu un lemn si un ciocan si directia e ca noua.

Acum vreo doua saptamani dau sa plec din parcare cu spatele. Nu vroia sa se miste. Ma cobor jos sa vad daca nu am ceva pe la roti. Nimic. Accelerez mai tare, pocnesc tamburii spate si pleaca. Desfac tamburii sa verific sabotii. Totul e in regula. Se lipisera sabotii de tamburi si la plecare se dezlipisera. Cu ocazia asta am uns bine rulmentii spate si am curatat sabotii si tamburii.

La penultimul schimb de ulei filtrul a tinut 7000 km, pana s-a aprins scurt, beculetul, dupa pornire; intru-cat eram aprope de 10000 km, am schimbat filtrul si uleiul. Filtrul nou, original Daewoo - din ala bun la 13 lei a tinut doar 3000 km. Acum am cumparat altul, tot de ala, l-am schimbat, fara sa mai schimb si uleiul. Nu se mai aprinde nici un bec, semn ca era filtrul de vina. Am cumparat si un filtru Man, 22 lei, dar e de rezwerva. Sper sa ma tina ala mai ieftin pana la urmatoarea revizie.

Share this post


Link to post

Probleme asemanatoare aparute la tico al meu.Remediu la frane nesigure cu schimbatul directiei al franare:Schimbarea ambelor discuri de frana+ placute noi.

Daca nu ai jocuri la caseta de directie(si depinde de joc/nu este neaparat nevoie sa traga stanga dreapta) cel mai sigur cauciucurile sunt de vina.Patit de mine..dupa ce am eliminat jocurile din caseta/jenti strambe si nu mai stiam ce sa-i mai fac efectiv (tragea stanga dupa 2 geometrii).Astazi remediata problema cu doua bridgestone relativ noi pe fata.Facut si un test pana la 150km/h pe autostrada..directia functioneaza ireprosabil acum.

Schimbarea cauciucurilor pe fata(marshal) le-am facut din proprie initiativa dupa am facut legatura intre plumbii imensi pusi la o echilibrare de o vulcanizare penibila si problema de directie.Desii am intrebat mi-au spus ca inca sunt bune cauciucurile.S-a dovedit ca nu era asa.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Am ajuns si eu sa scriu la rubrica cu "probleme" avute la Matiz, 25500km, masina de 2 ani 1/2.

Primul simptom a fost, ca tragea la dreapta un pic. Dupa o vreme, adica din primavara, incepea sa scartaie (fluiere) roata dreapta si acum o saptamana scartaia de auzea lumea de pe strada.

Am fost azi la service si constatarea a fost : amortizoarele din fata curse, flansa amortizor se stia ca era pe duca, joc la bieleta si bucsa din fata a barei stabilizatoare uzata (tasata). Atat a tinut amortizoarele din fabrica (2007) , originale Daewoo (era stantat pe corpul amortizorului) dar produs de "Delphi" in Polonia.

Costurile reparatiei:

Amortizor stg, 1buc, 196 Lei.

Amortizor dr, 1buc, 196 Lei.

Bucsa bara stab., 2buc, 14 Lei.

Bucsa susp, 2buc, 24 Lei.

Rulment Amort., 2buc, 82 Lei.

Tija caseta, 2buc, 106 Lei.

Manopera, 4 ore, 200 Lei. (4 ore reali, 80% stat langa masina si vazut treaba)

 

Deci, in total : 818 Lei cu tot cu TVA.

Share this post


Link to post

Citesc si ma minunez de ce se intampla pe forum legat de matizurile noastre. SIncer si nu vreau sa cobesc ..masina pe care o detin un SE Power din 2004...se prezinta excelent .chiar excelent. In afara de faptul ca o duc in service regulat la cateva luni, totusi nu mi s a intamplat niciodata sa am probleme de care spuneti voi mai ales in ultimile 2 pagini;

E adevarat ca si mie volanul imi tragea putin dreapta pana cand anul asta am echilibrat rotile toate si de atunci merge extraordinar...probleme mari am la glisiere, dar se stie asta emarele defect al Matizului . Nu va chinuiti sa le chimbati ...dupa 2 luni reapare acel troncanit de zici ca se rupe. Vaselina siliconica ...odata la 3 luni si se rezolva .

Problema cea mai grava este ca si la mine a inceput sa apar auncte de rugina la aripile din spate, la acele pasaje. mici dar sunt . Imi pare rau ca daca la inceput o antifonam bine era ok , dar am avut pretentii ..nu mai e Dacie . si uite ca departe nu e de ea. In rest motorul merge excelent , depasiri fac oricum si oricit, nu bate si nimic . Inca o simt ca o masina inchegata . Capota e cam ciupita de rugina din cauza pietrelor de pe sosele.

Are 70 de mii km, si mai nou de un an fac aproape zilnic naveta Fundulea buc- tei si Casa presei si inapoi. Nu m a lasat niciodata si chiar sunt mandru de el . Acum sincer cand vreau sa ma relaxez si sa ma cred ''secretar de partid'' , mai scot Leganza din garaj ...si ma mai joc cu cei care detin marci germane :) .In general MAtizul este o masina ok . Sunt deplin multumit de ea.

Share this post


Link to post

Buna Seara!

Matiz'ul meu este din 2005...l'am cumparat anul trecut,avea 47 mii km,mi'am luat carnetul anul acesta,in ianuarie...habar n'am cati km am facut...nu stiu unde sa ma uit...

Am avut probleme cu bateria,desi era noua(cumparata anul trecut,in septembrie)...s'a rezolvat,era in garantie si mi'au schimbat'o...

Nu puteam sa intru in vit.II...s'a rezolvat...(mergeam cu a III-a)...m'a costat 300 lei...

In rest,nu sasaie,nu pacane...Doamne'ti Multam...la mine cred ca problema e ca nu stiu inca sa conduc ca omul normal..adica merg tare intetut,dar n'am nicio problema la pornire..

Am citit mult din urma si m'am dumirit in multe probleme care erau cu semnul intrebarii in mintea mea..va multumesc ...n'am nicio carte,dar mi'am notat intr'o agenda o gramada de lucruri interesante si necesare .

Share this post


Link to post
...probleme mari am la glisiere, dar se stie asta emarele defect al Matizului . Nu va chinuiti sa le chimbati ...dupa 2 luni reapare acel troncanit de zici ca se rupe. Vaselina siliconica ...odata la 3 luni si se rezolva ...

Problema asta-i generata de catre utilizatori si de catre mecanicii care nu citesc manualul de service, asa ca, schimba prea tarziu placutele de frana si apoi ung axele glisiere cu vaselina care nu trebuie, orice altceva decat vaselina din seu de oaie. Dupa ce strica locasurile din etriere, vin cu solutii de compromis.

Share this post


Link to post

Vaselina siliconica nu tine la temperatura. Exista vaselina speciala -in general la spray am vazut- ce tine la temperaturile la care ajunge etrierul. Eu la nubira le-am gresat o singura data acum un an jumatete si nu ma chinui la fiecare 3 luni sa le ung din nou.

@Tolin: Problema cu jocul la etrieri mie mi-a aparut la 10-15kkm cand placutele erau inca departe de a fi sub grosimea minima admisa (lafel si la nubira). Totusi, solutiile de compromis cu dintele de curea de distributie tin si inca f bine.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Lipsa unei fixari elastice la placute este o alta poveste, iar vina este a fabricii din Craiova.

Share this post


Link to post

Salut,

 

 

Am o problema cu stropitorul spate la un Matiz 2004. Cred ca e furtunul spart sau e iesit din mufa in zona unde intra de la stalpul spate in usa de la haion. Ce e de facut? Cum pot sa am acces in zona asta?

Share this post


Link to post

Am avut si eu problema asta iarna trecuta. Am fost la service si au constatat ca se crapase furtunul chiar acolo unde se face trecerea de la caroserie la haion. Furtunul care trece pe acolo e destul de gros si rigid si in timp s-a fisurat. De schimbat au zis ca e dificil, caci furtunul vine impreuna cu cablajul electric si trebuie schimbate tot ansamblul. Operatiune dificila si costisitoare. Asa ca au folosit un reper de Opel, un fel stut (nu stiu denumirea lui exacta) ca sa mufeze la loc capetele furtunului sectionat. Acum merge fara probleme.

Share this post


Link to post

am mai expus cateva probleme cu matizul meu SE din 2005, dar de curand am avut una noua legata de baterie (cea originala, din 20005)

fara nici un simptom prealabil, totul a fost brusc, adica:

 

dupa un drum de ~80km fara nici o problema, a doua zi (dupa aproximativ 20 ore de stationat) bateria era terminata, cred ca nici 9v nu mai avea, demarorul face doar un tac, stergatoarele gafaiau, ventilatorul era tare obosit

mentionez ca nu fost uitat nici un bec aprins, nici alarma nu era pusa, practic nu a fost nici un consumator

 

am pus bateria la redresor, intre timp am curata bornele (destul de oxidate, ambele pline de praf verde), dupa 30 min am revenit la masina si a pornit fara probleme

 

a doua zi... bateria moarta din nou, tot fare consumatori "uitati"

din nou redresor, 30 min, porneste fara probleme

apoi un drum de vreo 200km

 

au trecut de atunci cam 2 saptamani si totul e in regula; porneste fara probleme, nu da semne de oboseala deloc

mentionez nu s-a aprins nici un bec de avertizare baterie

 

banuiesc ca bornele oxidate si drumul de 80km au dus la descarcarea bateriei iar primele 30 min de redresor nu au fost suficiente pentru incarcare totala, sper sa nu descoper mai tarziu ceva grav

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...