Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

 

Am facut cu Matiz-ul meu intr-un an (11.02.2003-01.03.2004) 19500km; in acest interval, am avut urmatoarele probleme:

-garnitura interioara geam stinga fata plimbareatza; simptom: se ridica in timpul mersului si la ridicarea geamului; rezolvare: inlocuit in garantie.

-pedala + cablu ambreiaj; simptom: scirtiit la apasarea pedalei; rezolvare: inlocuite in garantie; tips: nu ignorati zgomotul pedalierului.

-amortizoare hayon; simptom: nu mai amortizau miscarea hayonului pe finalul cursei, hayonul statea sa se rupa din balamale; rezolvare: inlocuit in garantie.

-cutie de viteze; simptom: ciriit la urcare/ retrogradare in/din treapta de viteza superioara, angajare cu agatare, introducere dificila in tr.I, introducere dificila/aparenta/imposibila in MA; rezolvare: inlocuit in garantie sincroane tr.I-II si II-III si o shaiba-distantier de pe arborele primar (asta era cea mai grava, a antrenat paradirea sincroanelor, piesa defecta din montajul primar); tips: la cea mai mica modificare in rau a manevrabilitatii cutiei de viteze, prezentare la service! si nu va lasati pina nu se rezolva, oricit timp ar lua! cutia trebuie sa mearga din ce in ce mai lin, pe masura ce intervine uzura din utilizare!

-etrieri slabiti; simptom: troncanit pe puntea fata la denivelari scurte si dese; rezolvare: strins penele de fixare, se slobozesc de la vibratii, efectuat in garantie.

-bucsi bara stabilizatoare fata; simptom: scirtiit punte fata la trecerea peste denivelari scurte si dese; rezolvare: strins si gresat, efectuat in garantie

-amortizoare; simptom: troncanit punti fata/spate; rezolvare: inlocuit in garantie amortizor dreapta fata si cele 2 din spate; tips: nu va lasati aburiti ca "asa face toate", daca s-au eliminat toate sursele de zgomot (bucse, etc.) si troncanitul persista, trebuiesc inlocuite amortizoarele!

-vas expansiune; simptom: am observat o supurare a lichidului de racire pe la imbinarea celor doua parti din care e facut vasul; rezolvare: inlocuit in garantie; tips: Daewoo a renuntat la furnizorul din Oradea din cauza calitatii proaste a pieselor, daca patiti minunea trebuie sa asteptati sosirea unui lot de vase de expansiune din Coreea, nici la Craiova nu sint suficiente.

 

PROBLEME GENERALE (in viziune mea asupra vietii):

1.AMORTIZOARELE pentru Matiz fabricat in RO sint facute de Bilstein-Compa si sint, bineinteles, proaste; nici inlocuirea cu Monroe (la care se suporta diferenta de pret daca faci schimbarea in garantie) nu e o solutie, nici astea nu-s mai breze, plus ca Monroe face figuri la garantie; cel mai bine, aproape de iesirea din garantie, puneti ban pe ban si ultimul schimb il faceti cu amortizoare mai destepte: Sachs, Gabriel, etc., suportati numai diferenta de pret fata de Bilstein-Compa (in general astea nu tin mai mult de 20kkm) eu ma apuc sa caut pe net cine draq face amortizoare de Matiz, sa fiu pregatit pentru finalul garantiei.

2. JENTILE DE TABLA ARGINTII sint cea mai odioasa inventie de cind a coborit omul din copac, se indoaie de zici ca-s de mamaliga, probabil ca alea de tabla neagra sint mai bune, eu am gasit pina la urma jenti de aliaj pentru Matiz.

3. MONTARE CASETOFON, nu rideti, la aceasta masina e o problema serioasa din cauza armaturii metalice in care se monteaza RC-ul, in reteaua Daewoo armatura dedicata modelelor Nubira & Matiz costa 350-400.000 ROL, iar montarea antenei presupune gauri date in masina, gauri prin care "pling" inclusiv cele montate in fabrica, asa ca ...; aduc pe aceasta cale prinosul meu de recunostinta domnului Marty, care a avut amabilitatea sa achizitioneze pentru mine de la supermarket-ul auto Augsburg o armatura universala pentru montarea casetofonului (cost 100.000ROL).

Share this post


Link to post

Avem 4 luni si 4000 km si am avut o singura problemuta rezolvata dupa un mic scandal : Matiz-ul meu de nou nu imi indica bine la benzina(acul era blocat pe full).Buuuuuuuun,intr-o sambata ma duc la service Radacini pe Ferdinand si dau peste o maimuta sef de service.Ii povestesc problema mea , imi zica sa astept sa se elibereze electricianul.Dupa 1.5 h de asteptare il interb cat mai trebuie sa stau,el imi zice ceva de genul ca sa vin luni dimineata ca asa vrea el si ca el nu e abilitat sa repare ceva in garantie.Nu m-am mai certat cu el,am pus mina pe telefon si am sunat la Daewoo asistenta non-stop.Le-am povestit ce patesc la un service acreditat de ei(adica dupa ce astept 1.5h sunt plimbat pentru alta zi).Ei mi-au spus sa stau linistit si l-au sunat pe maimuta.In 30 de sec s-au apucat de masina fara alte fitze(pana la urma a fost un rahat,o cheste nu era montata cum trebe). In tot acest timp(de cand am telefonat eu pana am plecat din service) cei de la Craiova m-au mai sunat de 2 ori sa ma intrebe daca maimutele s-au apucat de reparat.I-am admirat pentru promtitudine.

Share this post


Link to post

pt. ovidiu: telefonul de la daewoo e cel pe care il are toata lumea lipit pa' luneta? :oops: E bine de stiut...

Probleme: aparent, nici una. La revizia de 10000 (facuta pe la 12500!) le-am reclamat un scartait usor la denivelari, (de cauciuc, mai degraba), pe fata - dreapta. Mi-au schimbat pivotu'. In garantie. Nu troncanea nimic, oricum - asa ma gandeam eu ca "se aude" un pivot nasol...

Ce ma seaca in momentu' de fata: o vibratie in bord in partea dreapta, pe care, la indicatiile lui Flex (multumesc inca o data!), sper sa o rezolv. Si o a doua vibratie care e o clantaneala in toata regula datorata sistemului de culisare al banchetei spate... cu o cheie si un patent o voi extermina in cel mai scurt timp, ca m-a umplut de spume!!! :shock:

Share this post


Link to post
pt. ovidiu: telefonul de la daewoo e cel pe care il are toata lumea lipit pa' luneta? :oops:  E bine de stiut...

Probleme: aparent, nici una. La revizia de 10000 (facuta pe la 12500!) le-am reclamat un scartait usor la denivelari, (de cauciuc, mai degraba), pe fata - dreapta. Mi-au schimbat pivotu'. In garantie. Nu troncanea nimic, oricum - asa ma gandeam eu ca "se aude" un pivot nasol...

Ce ma seaca in momentu' de fata: o vibratie in bord in partea dreapta, pe care, la indicatiile lui Flex (multumesc inca o data!), sper sa o rezolv. Si o a doua vibratie care e o clantaneala in toata regula datorata sistemului de culisare al banchetei spate... cu o cheie si un patent o voi extermina in cel mai scurt timp, ca m-a umplut de spume!!!   :shock:

 

Vezi sa nu fi prins centurile din spate aiurea sub bancheta! Eu am injurat vreo doua zile pana m-am simtit sa ma uit acolo. Erau prinse de spatarul banchetei si nu se ma prindea perfect in clemele alea.

 

Cat despre zdranganitul din bord dreapta, la mine este cauzat de casetele pe care mi-e lene sa le scot din torpedou. :lol:

Share this post


Link to post

Da este exact acel telefon.

Share this post


Link to post
telefonul de la daewoo e cel pe care il are toata lumea lipit pa' luneta? :oops:  E bine de stiut... :

:

 

Aaaa, daca e cum cred eu, adica masina ta e la fel de batrina ca si a mea, inseamna ca telefonul ala nu mai e valabil. Acum este asa:

Telefonul clientului: 0251.544.187

24 de ore asistenta tehnica rutiera: 0251.596.767

 

Scrie aici: http://www.daewoo.ro/eveniment/ev5.php

Share this post


Link to post

Da, a fost modificat, e pe site-ul D.A.R.; ... trebuiau sa ne cheme in service pentru inlocuirea abtibildului! hihihihihihihi!

Share this post


Link to post

la mine e ala(auto nov 2003)

Share this post


Link to post
la mine e ala(auto nov 2003)

Pai mersi! A mea e din dec 2002, si am luat-o pe fir in jos, ca stiu ca Sprite are 1000 km mai mult ca mine.

Share this post


Link to post

...o sa verific abtibildu' cand plec spre casa! Da' parca era numaru' ala cu asistenta tehnica... nu. Verific, verific...

Pt Mishu: nu sunt centurile mai mult ca sigur. Au fost, intr-adevar, primele suspectate... Mai mult, eram convins ca sunt rulourile pe care ele se infasoara (in portbagaj, dupa capacele laterale...). asa ca am scos complet centurile de pe spate! Le am acasa, intr-un sertar... ca mi-a fost lene sa le mai montez... ma si descurajez usor cand vad vremea asta... adica, atunci cand am eu timp, e nasol afara... Vine ea primavara!

Sigur este de la bancheta. Acum, duminica, am incercat sa estompez un pic zgomotu: am pus sub bancheta un burete de baie => rezultat - se auzea mai tare putin. Deci, de acolo e. Am suspectat, pe rand: cablul de la clapeta de benzina, firul de la alarma (care traverseaza tot spatele si flencanea linistit printre table), centurile, hayonul, o zranganea sau pietricica scapata in hayon (ca n-are capac), planseul dintre bancheta si hayon - ala mochetat, palca aia din portbagaj care astupa roata de rezerva, roata de rezerva chiar... si hai, ca termin aproape toata masina!

Share this post


Link to post

Iata ce probleme am avut cu Matiz-ul meu, cumparat in iulie 2000 (50000 km):

 

- troncanit articulatii fatza: se labarteaza boltzurile care tin etrierele, se rezolva cu 2 lovituri de ciocan, sa mai strambe un pic bolturile ca sa nu mai joace - asta ca sa nu mai troncane, nu ca ar fi vreun pericol; eu am aflat asta dupa ce mi-a fost skimbata caseta de directie (in garantie) care n-avea saraca nici o vina - dar nu pot sa zic ca m-am suparat.

 

- troncanit articulatii spate: asa e din fabrica, nu ca ar fi vreun joc pe undeva; se rezolva cu vata in ureki, muzica tare etc.

 

- 1 amortizor curs, dupa gropanele de asta iarna, pe care nu prea le-am iertat

 

- 2 fise de bujii decedate - cand mi-a murit prima am pus initial de Dacie, fisa dintre delcou si bobina de inductie, si tot nu mergea ca inainte, credeam ca e ceva cu injectoarele sau vreo bujie; cu prima ocazie i-am pus fisa Bosch, si pe urma a mers brici

 

- din cauza talonului ingust al cauciucurilor si a stilului iresponsabil de conducere, am indreptat jentile de zeci de ori; m-am gandit sa-i pun jenti de aliaj, dar am auzit ca in cazul asta se taie cauciucurile; sau sa-i pun cauciucuri cu talon mai inalt, dar atunci are de suferit stabilitatea, care oricum nu e stralucita; ar mai fi si varianta sa ma cumintesc, dar asta e cel mai greu de realizat

 

- in ultima vreme am un zgomot de rulare, probabil un rulment; sau ar putea fi un cauciuc pe care l-am inlocuit cu Montana.

 

Cam asta ar fi, m-ar interesa daca a alergat cineva de pe aici vreun Matiz pana pe la 100.000 Km, sa ne spuna si nou la ce sa ne asteptam.

Share this post


Link to post
Telefonul clientului: 0251.544.187    

24 de ore asistenta tehnica rutiera: 0251.596.767

 

Salut!

Sunt nou pe forum, dar imi place foarte mult deja.

Masina mea nu e in garantie si va rog sa-mi spuneti daca aceste numere de telefon is doar pentru cei in garantie.

Va multumesc.

 

Am cumparat masina de la un prietn si am facut 5.000 km. Nu am avut inca probleme cu ea si nici fostu proprietar. Urmeaza sa-i fac o revizie ca vreau sa plec de Paste in Italia cu ea ;)

Share this post


Link to post

Sunt pentru toata lumea, nu numai pt cei in garantie! Drum bun si Paste fericit!

Share this post


Link to post

Va salut pe toti !

Imi pare bine de acest forum.Sunt posesor de Matiz E din iulie 2003 si am 6000 Km cu el.In general de atunci ma-m confruntat cu aceleasi probleme care au mai aparut pe acest forumsi anume :

-scartaitul acela din bord (n-am reusit sa scot masca asa ca i-am strecurat un burete intre geamul de la bord si masca si nu se mai aude)

-am in schimb un alt piuit care apare dupa ce merg vre-o 20 km si se aude tare la viteze mici, mentionez ca odata i-am oprit motorul si am impins-o si tot asa face, mecanicul zice ca-sa-r putea sa fie de la cablul de acceleratie dar nu mi-a umblat inca acolo

- amortizoare spate (mecanicul ma sfatuit sa pun coreene pe ulei contra unei sume de 1 milion pentru toate patru)

-probleme pornire la prima cheie, la service mi-a zis sa pun de doua ori contactul (ce explicatie!) dar am observat ca trebuie tinut un pic mai mult la pornire si asa o ia din prima

-daca umplu vasul de spalat parbrizul curge pana la un anumit nivel

-cauciucurile sunt Continental facute la cehi si nu am probleme insa am in prieten care a patit-o cu montana (dupa 2 luni de stat in garaj cand a scos-o mergea in hopuri, la service au descoperit ca acestea se apltizasera din cauza indelungei stationari)

-in privinta instalatiei audio casetofonul (un panasonic) mi l-am montat singur (la service cereau 500.00 lei pt. montaj) nu am putut sa scot in totalitate masca insa am reusit sa scot cele doua holtzsuruburi si sa-l var acolo intepenindu-l in partea de jos cu o bucata de lemn , conectorul electri exista sunt doua mufe acolo lasate una mica si un mare casetofonul se alimenteaza de lacea mare pe portocaliu este plusul si pe negru masa daca il vrei pe contact atunci galben si negru, am tras firele pentru difuzoare in spate am gasit difuzoare matizs-au potrivit perfect 180.000 bucata n-ampreferinte prea mari se aud bine

-inca ceva , uleiul pe care mi-lau pus este Daewoo (obligatoriu in perioade de garantie am vazut si adresa de la Craiova ) 10W-30 iar in cutie nu mi l-a schimbat zice ca este unul american care nu prea se gaseste la noi 75 cu 80 parca scrie si in manualul de intretinere si mi-a zis sa nu pun altceva mi se pare ca unii pun si 85 zicea mecanicul sa mai astept sa pun original.

Scuze de scris si sper ca nu v-am plictisit!

Ma intereseaza si pe mine:

-temporizator unde pot sa-l montez si ceva preturi (ma intereseaza si pe mine daca se poate nr. mecanicului de la radacini )

Share this post


Link to post

Nae, pentru numarul domnului MM da-i MP lu' NFS. Dupa cum ai dedus, la Radacini se poate monta temporizator.

Citeste aici daca cumva n-ai facut-o http://forum.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=243

Te intreb si eu ceva: ai spus ca se pot monta amortizoare coreene cu 1.000.000 lei toate 4. Unde asta?

Ai avut bafta cu caucioacele.Vasul de lichid eu zic sa incerci sa-l schimbi in garantie, probabil este crapat undeva. Bafta.

Share this post


Link to post

asaaaa,maine ma apuc de treaba,intrucat matizul meu are 80 k km si a trecut printr-un accident destul de nasol(a fost reparat de nota 9.50) ma apuc de restul treburilor pana la nota 10.

 

acestea includ:schimbatul capacelor la roti(cele vechi au fost pocnite)

schimbatul becurilor din faruri(ce alte becuti imi recomandati)

reglatul franei de mana(habar n-am cum dar ma orientez eu la fata locului)

reglatul cursei schimbatorului de viteze(dupa problema cu cablurile parca are un alt feeling acum,iar caraitul la mers inapoi nu se mai aude)

scoaterea celor 2 halogene de 2 bani care au crapat in timp

elimiarea scartaielilor si zdranganiturilor suiplimentare in habitaclu

strangerea jocurilor rulmentilor de pe spate(sunt cam maricele de-acum)

verificatul jocurilor puntii fata(cine zicea ceva de etrierii care bat?cum se fixeaza??)

verificatul tobelor(mi se pare ca fasaie putin pe-undeva,banuiesc la catalizator...

eliminare frecat usi de stalp central(cateva ciocane pe stalp cu o cala de lemn intre o sa rezolve totul)

reglat de broaste la usi si portbagaj

strangerea eventualelor surubri ramase...

 

cu mare siguranta ar mai fi cateva de facut...dar deocamdata maine ma apuc de ea,sper sa termin de la 9 pana la 12-13..

Share this post


Link to post

Pentru becuri cica o lumina orbitoare dau Philips Vision Plus H4, baietii isi pun in seara asta la intilnire ...

 

La etrieri te prinzi tu, ca nu poate fi mult diferit de ce cunosti ...

 

Sorry ca nu ma pot uita acum in manual sa vad cum se regleaza frina de mina ...

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Pui sa ne spui cum s-a desfasurat si rezultatele.

Share this post


Link to post

asaaaa,oricum va ziceam...pai ce sa va zic,la puntea fata n-am depistat sa joace etrierii,aveau un joc normal din placute,dar nu mai mult...desi ar fi trebuit sa strang pe-acolo bucsele..

 

am strans rulmentii spate de nu mai am joc...asaaa.am incercat sa reglez frana de mana spate dar nu merge bine,adica pot sa plec cu ea trasa,pleaca mai greu dar pleaca,am reglat dintre scaune de-acolo si am intins cat se poate de mult camasa dar nu mai pot s-o intorc cu frana de mana...banuiesc ca ar cam trebui sa schimb sabotii de-acum..in fine,nu ma deranjeaza prea tare..

 

am siliconat antena ca intra apa pe-acolo(cred)de-mi umplea plafoniera cu apa la spalatorie

 

am uns toate yalele,am echilibrat jentile,le-am revopsit,am luat capace noi,am reglat toate yalele,am schimbat becul cu unul phillips made in germany-55/60w de 115 mii lei,

 

am reparat halogenul cazut,am preferat asa deoarece un set nou de "bulbi" este peste 800 de mii..n-avea rost..

 

mare lucru nu se cunoaste...aaaaa,da,poate o sa aveti o surpriza...de cand mi s-a rupt cablul ala,am cumparat setul nou cu 2 cabluri si suportul...daaaa,cablul ala de misti batul lateral are un reglaj cu 2 piulite...desi n-am tensiunat prea tare cablul,acum imi intra in marche-arriere din prima...si din mers,sa incercati si voi baieti sa gadiliti cablurile alea de la schimbator,poate-o fi de-acolo

 

in rest maruntisuri,mai am partea a doua-puntea fata,zdranganit portiere,etc etc...deocamdata sunt praf,am pierdut vremea de la 12 la 6 la masina...mare lucru n-am facut sincer...dar oricum,se impunea o revizie cat de cat generala pt ca urmatorul lucru era sa zboare rotile de pe masina :) )

 

mai am un joc scarbos in crucea de la axul volan..acolo chiar nu ma bag ca mi-e prea lene...se simte prea putin in volan..in rest ma exaspereaza acum zdranganitul tijelor din portiere de la mecanismul broastei...tre sa le reduc la tacere...

 

apropo,asa ca avertisment,sa nu va puna tata meu,adica DRACU cel mare sa va luati cauciucuri SAVA...le-am ras in 20 k km...linistiti-va,alea hankook de la mama lui din fabrica au mers aprox 63 de mii,si aratau putin mai rau decat astea sava..si mai grav,astea sava au si imbatranit pe laterale...proasta afacere..

 

nu mai stiu ce-am mai facut pe la bibiu,e cam tarziu sa mai percutez ceva...oricum daca aveti ceva de intrebat,va stau la dispozitie

Share this post


Link to post

mai pui de drac...induci lumea in oroare.. :D

Sava sunt foarte bune, cred k au cel mai bun raport calitate-performante/pret..

Eu am sava exact de 5 ani pe mashina (aprox 50mii km). Aveam 4 cauciucuri dar pe fatza le'am inlocuit acum 2 ani cu Sava Intensa pentru ca aveam geometria proasta shi le cam tocise aiurea..

Nu mai vorbi prostii.. sunt caucioace foarte bune..

Share this post


Link to post

Se intampla ca eu cunosc destul de bine (oameni si locuri) fostele teritorii ale Iugoslaviei.

Pe acolo cauciucurile Sava sunt foarte apreciate, banuiesc ca nu chiar fara motiv.

Share this post


Link to post

mai,eu nu induc lumea in oroare,ci doar spun ce-am patit eu,ma repet,am luat cauciucuri sava acum 20 k km si sunt deja roase de parca ar avea 50 k si mai mult decat de-atat au mai si imbatranit...geometria proasta n-am deoarce am facut unghiurile total inainte de a le schimba...una la mana,si doi, sunt roase uniform,deci asta este..e problema mea,am zis asa...nu dati cu parul ca altfel nu va mai spun opinia mea..

Share this post


Link to post

Buna! am o problema cu un scartait in partea stanga fata ce apare la accelerare si decelerare? are idee cineva ce poate fi? heeeeellllppp! nu de alta dar o sa iau pastile ca ma calca pe nervi deja,

 

2. in cele mai multe cazuri porneste la a doua cheie. rareori chiar la a treia. ce ma sfatuiti? sa-mi regleze cei din service aprinderea? risc sa consume mai mult?

 

3. un crocanit scurt cand merg incet si dau in gropi, pe stanga spate. amortizor? bucsi?

 

PS masina e un SE power si are 4.400 km.

Share this post


Link to post

Danuzz welcome. Sa le luam:

1. ar fi bine sa vii la intalnire,poate ne dam seama live despre ce e vorba.E scartit sau zdranganut ca si eu am patit un zdranganit care se manifesta numai la accelerare si era goarna de la alarma,cazuta,care vibra cand acceleram.

2.nu e in regula.Si a mea o mai ia din a doua dar asta nu e regula,ci exceptie.Eu zic ca un drumulet la service nu strica.

3.cloncanitul pe spate=amortizoare.Asa face toate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...