Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Fi mai specific, troncanit sau zdranganit? Se aude cumva pe dreapta-spate?

Share this post


Link to post

Astazi, cand am intentionat sa fac plinul, am avut parte de o surpriza:

- cand pompam benzina se auzea un zgomot puternic (credeam ca are pompa o problema)

- desi in rezervor ar fi trebuit sa intre 25 litri benzina, dupa 15 litri benzina a dat pe afara.

- am intrebat un lucrator care ar putea fi problema si a spus ca am aerisirea de la rezervor infundata partial si zgomotul ala se auzea de la impactul benzinei cu un capacel de la intrarea in rezervor (cam puternic zgomotul; un zgomot ca de motor)

- in final am facut plinul, dar cu debit mic al pompei si pompa scoasa un pic inafara.

Stie cineva cum as putea sa desfund aerisirea aia afurisita?

Masina are 23000 km, intotdeauna la alimentare am facut plinul pana la primul clic. Multumesc

Share this post


Link to post

Cam neobisnuit.

Masina are sistemul de captare a vaporilor de benzina : o conducta de la partea superioara a rezervorului, care merge in fata, la canistra de filtrare cu carbon activ, etc... Este prevazuta verificare anuala.

Mai interesant este, ca regula, ca mustiucul furtunului pentru benzinele fara plumb este mai subtire si intra lejer pe gaura, iar aerul iese pe langa. Pentru benzina cu plumb, zice ca mustiucul e gros, ca sa nu se confununde.

Share this post


Link to post
de vreo 2 luni am o problema cu al meu matiz din 2003...aud un troncanit pe spate chiar si p drum neaccidentat...am fost la 3 service-uri...mi-au verificat tot la ea toti au spus k e ok...cumva pot sa fie amortizoarele?acolo nimeni nu s-a uitat...

Acolo ar fi trebuit sa se uite prima oara. E o problema generala la Matijii din perioada aia. Ce amortizoare ai, alea originale, le-ai schimbat, ce marca, etc?

Share this post


Link to post
Cam neobisnuit.

Masina are sistemul de captare a vaporilor de benzina

Ramane sa vad, la urmatorul plin, ce se intampla.

Share this post


Link to post

cu amortizoarele cred ca am si eu o problema. troncane in spate ceva si nu sunt sculele ca le-am pus bine. le-am schimbat cand am luat masina, adica acum 8000km. alte probleme pe scurt: ambreiajul scartaie cand e ff frig afara si masina e rece, intra greu in vitezele inferioare si ff greu in MA, franele fluiera si sunt ineficiente, jentile sunt din plastelina - se indoaie ff usor, capacul de la rezervor nu se mai deschide din interior - trebuie fortat cu surubelnita, amortizoarele de la haion au cedat, multa rugina mai peste tot... asta e pe scurt!

Share this post


Link to post

O fi fost masina de firma sau taxi. Oricum, are 7 ani si cred ca trebuie sa-i schimbi lichidul de frana, ferodourile.

P.S. Am facut plinul si totul a fost in regula.

Share this post


Link to post

de pedala de acceleratie rupta la matiz ati auzit?..si nu se gaseste ca piesa de schimb :P

Share this post


Link to post

Salut am si eu un Matiz E AC din 2008 cu 14500km si am o problema, cand dau drumu la ventilatie in treapta 3 si 4 se aude un zgomot ciudat sub torpedo... stie cineva ce ar putea sa fie sau daca intra in garantie partea de AC si ventilatie ?

Share this post


Link to post

Acelasi lucru l-am patit si eu in urma cu o luna de zile, un suierat sub bord cand dadeam drumul la ventilatie, pana cand sa ma apuc eu sa ma bag sa vad despre ce este vorba suieratul a disparut brusc, este posibil de la mizerie sa se auda asa sau motorasul sa fie de vina, am fost la service ulterior si mi sa scos multa mizerie de acolo si acum nici nu se mai aude.

Share this post


Link to post

De unde a scos mizeria si ce/cum s-a desfacut?

Share this post


Link to post

Nu am asistat la operatie deoarece vorbeam cu un amic care era la revizie, am privit de la distanta, doar am vazut o periuta speciala care o avea plina de mizerie, a scos un motoras care era plin de praf la curatat si la pus inapoi, dupa ce am plecat de la service am sesizat ca nu se mai aude decat foarte discret. Totusi ar trebui sa astepte, poate zgomotul dispare de la sine.

Share this post


Link to post

in legatura cu zgomotu "ciudat" care se auze de la ventilatie... am fost la service si mi au schimbat un rulmet de pe la compresorul de la AC care cica era stricat din fabrica... oricum ms yaz pt sfat

Edited by smkerila666

Share this post


Link to post
... cand dau drumu la ventilatie in treapta 3 si 4 se aude un zgomot ciudat sub torpedo...

 

... am fost la service si mi au schimbat un rulmet de pe la compresorul de la AC care cica era stricat din fabrica...

 

O noua dovada a inutilitatii diagnosticarii zgomotelor pe forumuri.

Share this post


Link to post

Acum doua luni am avut si eu o problema cu masina, este din 2003 si am luat-o la 63.000 km. Dupa 8000 km, am schimbat bujiile si fisele, am facut schimbul de ulei la cutie plus filtru ulei. Toate bune si frumoase pana cand intr-o noapte am vrut sa plec in Ploiesti insa nu am ajuns decat pana la o benzinarie din Otopeni, mi s-au aprins pe bord CHECK, uleiul si bateria, masina a dat in nas putin apoi mi s-a oprit. Bateria nu avea cum sa fie pentru ca imi mergeau toate luminile, inclusiv player-ul.

M-am gandit ca nu mai am ulei de motor, am dus-o la benzinarie, am stat pana mi s-a racit motorul si intr-adevar nu mai aveam ulei. Intr-un final am pornit masina si am ajuns cu ea acasa. A 2-a zi am dus-o la un service, i-am facut acolo schimbul de ulei si am pus si alt filtru de aer. Plec de la service, ajung cu ea acasa - in 5 minute - o opresc, dau sa o pornesc - nu mai pornea. Am crezut ca-i de la electromotor, dar cand dadeam la cheie se invartea, deci nu era asta problema, probabil erau injectoarele.

Am fost la Radacini pe Ferdinand, mi-au pus-o pe tester, nicio problema la motor, decat la A/C, treapta 1 si 2. Au urcat-o pe rampa, s-au uitat la ea, nu au gasit nimic, mi-au zis ca e de la curea alternatorului. Mi-au schimbat-o, le-am dat banii si-am plecat, convinsa ca nu mai sunt probleme. Ajung acasa, o opresc si o pornesc sa vad daca merge sau nu. Porneste, merge 5 minute dupa care se opreste iar. X(

A 2-a zi, m-am dus la City Center in Dorobanti, unde e si cartea service a masinii. S-a uitat un mecanic la ea, a scos capacul fiecarui injector si ar fi gasit buba. Injectorul 2 face probleme. Nenea mecanicu' mi-a dat 2 alternative: ori imi curata el injectoarele ceea ce, citez, "m-ar costa cam mult", ori iau o solutie pt injectoare, fac in jur de 100-150 km cu masina in afara pentru a se curata ele si, daca tot nu se rezolva, atunci vin la service si mi le curata el. Zis si facut. Am zis - ma duc in Alexandria, de unde sunt, 160 km dus-intors. Pun solutia la OMV Udriste, ajung in Rahova si mi se opreste iar. Am stat in frig pana mi s-a racit motorul, sa porneasca iar, dar degeaba. Alti bani cheltuiti aiurea. #-o

(Sa nu mai spun ca dupa ce am iesit cu masina din curtea lor, am dat cu cotul in oglinda si mi-a cazut... M-am intors, mi-au lipit pastila si au zis sa ma intorc dupa 2 zile, dar nu mai voiam sa dau ochii cu ei asa ca am pus eu oglinda si am constatat ca imi lipisera pastila invers!)

Pana la urma am plecat cu masina la Alexandria, tractata, si am stat 1 saptamana cu ea acolo sa ii dea de cap cineva. Au umblat 6 mecanici la ea care mai de care mai priceput, unul din ei avea tot Matiz si a luat fiecare siguranta de la el si a pus la al meu, inclusiv contactul. Mi-a zis ca pe parte mecanica, totul merge perfect. Mi-a chemat 2 electricieni. Unul dintre ei s-a chinuit 2 ore sa vada ce are, fara niciun rezultat.

Al 2-lea a fost cu noroc. S-a uitat la sigurante fara sa le scoata, totul ok, apoi, a bagat mana sub volan, in stanga. A gasit buba. Calculatorul. Cand misca de el, pornea A/C-ul, se oprea motorul. Cand l-a scos, am vazut surpriza: nu mai avea garnitura si era spart, prins in coliere. Bani, timp si nervi pierduti aiurea, din cauza faptului ca cel de la care am cumparat masina, inainte sa mi-o vanda, a schimbat calculatorul bun cu unul spart. Am cumparat altul, dupa care i-am facut o verificare cap-coada atat mecanic cat si electric. Acum imi merge perfect, ba chiar i-am adus si o imbunatatire - geamuri electrice. Pe viitor vreau sa-i pun si servo, dar inca nu am aflat cat ma costa. :( Cam asta a fost problema mea... Complicata si nu prea.

Share this post


Link to post

Si asa, punand in calcul timpul pierdut si banii cheltuiti pe reparatii inutile, o masina SH ajunge sa coste in final mult mai mult, aproape cat una noua. Astea sunt riscurile; bine ca ai rezolvat. Daca la numarul asta de km, ramai fara ulei, poate masina are mai mult de 100000 km, reali. Incerca sa-i pui ulei 10W30.

Share this post


Link to post

Am nivelul lichidului de frana cam mare.Ce se poate strica?

post-13903-1240385283_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu merg de 25000 km asa si nu s-a stricat nimic. La revizia de 1000 km, mecanicul mi-a completat cu lichid. A zis ca e mai bine sa fie mai mult.

Share this post


Link to post
Eu merg de 25000 km asa si nu s-a stricat nimic. La revizia de 1000 km, mecanicul mi-a completat cu lichid. A zis ca e mai bine sa fie mai mult.

Mie mi-a zis la fel , cand am intrebat.Am saboti noi de frana, dar nu cred ca doar au completat lichidul vechi,cred ca l-au inlocuit.Nivelul normal e fix sub gatul capacului,nu?

Share this post


Link to post

La o verificare proprie am vazut ca lichidul era peste maxim si l-am scos din proprie initiativa cu o pipeta. Apoi la revizie, mecanicul de la service mi-a adaugat lichid, ca asa trebuie. l-am lasat asa de atunci, iar probleme nu am avut

Share this post


Link to post

21000 km, aseara m-a lasat "faza scurta" (faza lunga se aprinde si motorasele pentru regljul farurilor merg)- ambele faruri, m-am uitat in cartea de service si am mai multe cauze probabile, in orice caz ma indoiesc ca s-au ars sigurantele, probabil un contact prost undeva sau comutatorul s-a stricat

 

vi s-a mai intamplat vreunuia?

Share this post


Link to post

Mi s-a intamplat mie, a fost un releu dus. Posibil sa se fi ars si ambele becuri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...