Jump to content

robertinoo

Membru
  • Content Count

    342
  • Joined

  • Last visited

About robertinoo

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/27/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    iasi
  • Din
    Iasi
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz E
  • An
    2008
  1. Azi, la o ridicare a capotei, am observat ca aproape nu mai am lichid de frana in borcan. Stiind ca am mers, acum vreo doi ani, cu sabotii blocati pe stanga spate dupa ce sarise siguranta, m-am uitat la roata si am observat pe tambur la exterior si pe janta la interior, putin chiar si la exteriorul jantei, ulei cu nisip. Acum ca pierde lichid, e clar. Set garnituri pistonase am, dar cu siguranta ar trebui sa schimb si tamburul, cel putin de pe acea parte. Cum nu vreau sa mai bag bani in masina pana in ianuarie cand expira ITP-ul si e posibil ca atunci sa ajunga la casare, v-as ruga daca aveti un tambur sau doi, care oricum sunt mai buni ca ai mei care au 130000 km (plus mers cu sabotul blocat pana mai sa ia foc), care nu va mai trebuie, as da o bere pe el. Multumesc!
  2. Acum o saptamana am uitat, pentru prima data, faza lunga aprinsa vreo jumatate de ora. Masor bateria si avea 12.26V. Dau cheie si doar "pac" se auzea dar de pornit nici vorba. Am pornit-o, la fel, pentru prima data, impinsa si am facut cativa km. A doua zi dimineata avea 12.80V si a ponit fara nici o problema. E vorba de o Varta de 40A care are cativa ani.
  3. La 125000 km am schimbat IAC-ul. Nici nu m-am gandit sa-l curat, stiind ca nu l-am curatat niciodata. Am dat 50-55 lei pe cel mai ieftin si merge excelent. Cel vechi era atat de murdar cu depuneri solide si funigine incat nu cred ca se mai curata decat poate cu peria de sarma. La fel era si corpul clapetei. Si eu mai opream motorul la plecarea de pe loc dar e posibil sa fi fost si din cauza IAC-ului. Al tau poate e mai curat ca al meu care cand l-am schimbat nu mai tinea relantiul absolut deloc si tot asa, pornea mai greu.
  4. Pana una alta am montat capatul rupt al contactului, cu poxilina, intr-o cheie de la o pendula veche. Probabil te referi la posibilitatea de a se bloca volanul daca cheia cu cip nu sta fixa pe pozitie; voi fi atent si voi merge cu viteza redusa, pana voi schimba contactul.
  5. La 126.000 km a venit timpul sa se rupa si la mine bucatica metalica de la contact. Bine ca s-a intamplat exact in fata blocului unde locuiesc. Multumesc tuturor celor care au dat detalii despre cum se repara provizoriu. Am pornit-o cu surubelnita direct din contactul aprindere. Acum ma gandesc sa o pornesc cu bucata metalica originala, rupta, bagata in contactul aprindere, rotind-o cu un patent ca sa nu deteriorez locasul din plastic. Eu intentionez sa casez matizul in ianuarie 2016, asa ca nu cred ca mai merita sa investesc in contact nou pentru ca exista riscul sa-l nimeresc de calitate proasta sau sa ma chinui sa-l montez. Ma gandesc si la varianta sa atasez o rotita de la aparatele radio pe lampi la bucata de metal rupta ca sa nu folosesc patentul sau sa pun un intrerupator sau buton. A incercat cineva varianta cu butonul? Cum ar trebui legate firele intre ele? Multumesc!
  6. Eu l-am schimbat o singura data, cand aveam 60000 km. Stiu ca nu am avut suficient ulei bun si am mai cumparat 1l din cel mai ordinar ulei de cutie, romanesc, la aproximativ 10 lei/litru. Mecanicul zicea ca in cutie, uleiurile diferite nu se bat intre ele; constat ca a avut dreptate.
  7. Nu mai tine frana de mana. Cred ca nu prea am de unde sa mai reglez ca ajung la capatul filetului. Nu as schimba tamburii iar ferodourile le-am schimbat recent. Se poate face o improvizatie sa mai am frana de mana in continuare?
  8. Cea care avea 6V era noua, firma romaneasca; celelalte ale aceleeasi firme aveau intre 12 si 13V. Cred ca e util sa ai aparatul de masura la tine ca sa nu-ti bati capul cu inca un drum la magazin, de nimeresti una descarcata.
  9. Acum vreun an am gasit o baterie Varta la jumate de pret, am pus-o pe masina, ca tot era iarna, iar Rocketul original l-am dus in casa. In primavara cand am repus-o pe masina nu a mai pornit dar nici nu m-am sinchisit sa o incarc. Varta se comporta excelent. Am mers sa-i cumpar baterie tatalui meu, bineinteles, cu aparaul de masura la mine. Una dintre bateriile din magazin avea aproximativ 6V - va dati seama ca ar fi tinut putin (nu era o firma de renume gen Bosch sau Varta).
  10. Pe unul din numere lui de telefon, vanzatorul mai are o masina la vanzare, un Chevrolet Spark: http://www.masini.ro/chevrolet/masini-second-hand/spark/405847/ Cel mai probabil este bisnitar si atunci nu cred ca merita drumul pana la Ploiesti. Sa nu fi facut din doua matizuri, unul. Eu am avut posibilitatea sa iau un matiz cu 100 euro de la cineva, tot alb, din 2002 pe care-l primise ca diferenta la un schimb, si sa pun totul de pe a mea din 2008, pe aia, ca a mea tot avusese accidentul cu copacelul, pe dreapta spate. Dar ma mai costa si manopera vreo 100 si m-am lasat pagubas; tot o reparasem deja pe a mea, cat de cat.
  11. Cu siguranta, matizul acela se va vinde repede, daca e ok - vad ca in alta parte scrie ca are carte service ceea ce e bine. Acum vad ca pozele au fost facute pe 2 februarie si pe 14 a fost pus in vanzare pe alt site deci trebuie verificat. Si vopseaua metalizata protejeaza mult mai bine impotriva ruginii. Are cauciucurile schimbate (desi Continentalurile originale rezista peste 40000), de aici as trage urmatoarele concluzii: 1. A taiat cel putin unul din ele cum am patit eu si atunci a hotarat sa schimbe tot setul. 2. Are bani si din cauza invechirii lor, pentru mai multa siguranta sau pentru mai multe sanse la vanzare, a hotarat sa le schimbe. 3. A dat kilometrajul inapoi.
  12. Daca amicul se pricepe la masini, isi va da seama de eventuale zgomote ale motorului, desi la 50000 km nu ar trebui. Pompa nu trebuie schimbata odata cu distributia - eu am 125000 km si nu am schimbat-o. In matiz nu intra apa. Nu exista probleme specifice de motorului daca e intretinut corespunzator. Caseta de directie nu are probleme la matiz. Sistemul de franare nu are probleme; pana la 125000 km am schimbat doar pistonasele pe spate care sunt ieftine si se blocasera; unii au mai schimbat glisierele dar la mine nu a fost cazul. Merge 5W30 pana consuma apoi se poate trece la mai mare - ex: 10W40, cel putin eu asta folosesc acum, sau segmentat motor si schimbat cu aceasta ocazie si semeringuri supape. Costurile de intretinere la mine au fost foarte mici - pana la 125000 km cheltuind in 7 ani in jur de 3000 lei - aici intrand uleiuri, amortizoare, filtre, placute, saboti, distributie, recent bratele si bucsele fata si IAC-ul si manopera, cand nu am reusit eu sa repar. Unii au mai schimbat cablul de ambreiaj - dar la mine nu a fost cazul.
  13. Corect, dar majoritatea incep sa aiba "bube" dupa un anumit nr. de km. De asta sunt adeptul unui nr. cat mai mic de km la achizitie. Poate e bine sa cumperi o masina care nu e in primii ani ai modelului respectiv - astfel poti auzi de la altii daca sunt sau nu fiabile. Ex. am cumparat un Corsa D in 2013 (fabricatie 2009), model lansat in 2006. Multe masini pot fi mai putin fiabile datorita noilor tehnologii care sunt mai putin testate.
  14. Mergi la un alt mecanic poate sunt probleme doar la timonerie. Cutie buna poti gasi. Eu am 125000 km si schimba perfect. Oricum din 3 in 2 schimba daca scad sub o anumita viteza ; nu intra din 3 in 2 daca am 35 km/ora; cred ca are ceva protectie.
 

×
×
  • Create New...