Jump to content

enginero

Membru
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About enginero

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz E A/C
  • An
    2006
  1. Eu merg cu masina din 6 in 6 luni la revizie. Prima revizie am facut-o la Autonet (cea de 1000-1500km), si am impresia ca nu au schimbat uleiul, nu am stat langa mecanic, dar prea a durat putin, nici cafeaua nu apucasem sa o gust. Urmatoarele 4 le-am facut la Radacini si ulei mi-au pus de fiecare data Total 5-40w. Ultima revizie in martie 2009 la City Center, mi-au pus Mobil 10-40w. Diferenta se simte trecand de la 5-40 la 10-40: motorul consuma mai mult se incalzeste mai tare si mai are o problema , dar nu stiu daca e de la ulei: cand il pornesc dimineata, il las 1 min sa "toarca" si apoi scot masina din curte in marsalier intotdeauna (am de parcurs o distanta cam de 15 m) si apas ambreiajul de mai multe ori, motorul nu se detureaza instantaneu, cum ar trebui. Dupa ce se incalzeste motorul, totul revine la normal. **Am citit primele 25 de pagini din topicul acesta si se pare ca 5-30w e recomandat, acum ramane sa aleg firma.
  2. Da "tomis" e rulmentul, nu stiu de ce am folosit termenul de pinion. Legat de geometrie: eu le-am zis ca am probleme cu directia si au decis sa faca geometria. Totusi rezultatul e 0. Adica initial mi-a zis tipul care mi-a facut geometria ca e perfect: volanul sta la "12fix" si nu "trage" stanga sau dreapta. Dupa ce am luat-o din service si am mers cu ea , i-am facut echilibrarea rotilor si tot spre dreapta merge. Volanul trebuie sa-l tin putin inclinat spre stanga sa corectez traiectoria vehiculului, dar nu sta fix acolo, adica masina nu merge drept orice ar fi, o conduc de cand are 0 km si stiu cum trebuie sa se comporte. Initial m-am gandit ca volanul s-a strambat (am avut 1310 inainte si acolo era ceva normal). Legat de frana: cauciucurile sunt ok, la aerisire m-am gandit, desi nu cred ca voi rezolva ceva, jantele sunt chiar ok, chiar si cei din service au zis ca arata foarte bine . Am un test de frana, cel de la ITP, facut azi, poate asta va lamuri ceva, si scrie cam asa: Punte fata: stanga (2.390kn) dreapta(2.080kn) diferenta 13% Punte spate: stanga(0.570kn) dreapta (0.470kn) diferenta 18% Frana stationara:stanga(1.320kn) dreapta (1.060kn) diferenta 20% Cica sunt in parametri, si ca ar fi normale diferentele, desi eu consider o diferenta ca ar fi neglijabila la 2-3% nu la 18. Sugestii...
  3. E primul post. Sunt posesorul unui Matiz A/C euro 3. Masina face peste o luna 3 ani de zile, in august 2006 si are aproape 30.000km, 80% pe autostrada. Primii 2 ani, nu am avut niciun fel de problema, doar cand trebuia sa introduc in marsalier, dar am rezolvat-o dupa ce am citit mai atent manualul masinii. Reviziile le fac din 6 in 6 luni. Ce probleme au aparut: -cablul de ambreiaj a trebuit sa-l schimb la revizia 5 (2,5 ani) tinea foarte jos si era foarte "tare" pedala, 23.000km; -un pinion pe dreapta spate, defectul (un huruit enervant + acul de la viteza oscileaza) aparea de la revizia 5, insa mecanicii astia sunt niste cretini. L-am schimbat pe la 25.000, ca nu se mai putea. -tabla: ea si cutia de viteza cred ca sunt lucrurile varza la masina asta; dupa vreo 2 ani si ceva mai exact in iarna asta masina a inceput sa rugineasca pe la aripile din spate pe ambele parti si pe la praguri, am rezolvat la garantie. Ce-ar mai fi de zis, eu tin masina in garaj si iarna ma deplasez foarte putin; o feresc de "solutia" de topit zapada. Mai nou am antifonat-o, am bagat ulei in praguri si usi, a iesit foarte bine. -amortizoarele cred ca s-au dus; inainte puteam sa fac niste viraje mai "fine". -pinionul fata drepta cred ca va ceda si el, acul de la vitezometru a inceput sa oscileze (multumesc dlui "Piedone" pentru asta). - cea mai mare problema care o am acum cu "micul gigant" este directia. Descriere: cam dupa 2 ani volanul numai statea la "12 fix" asa ca am fost i-am facut geometria (tragea dreapta). Dupa ce i-am facut geometria, masina "tragea" usurel spre stanga si dupa 2 zile am fost dinnou la "geometrie" mi-a mai facut-o odata, degeaba, >> usor spre dreapta. Am lasat-o asa. Asta era in septembrie anul trecut. Intre timp lucrurile s-au agravat, masina trage dreapta mult cand volanul e la "12fix". Acum cand am schimbat pinionul dreapta spate, acum 2 luni, i-am mai facut o geometrie (in alt service autorizat) de 2 ori si niciun rezultat; respectivul mecanic spunandu-mi ca nu stie ce are masina, "dedesubtul" fiind intact. Ce mai pot sa zic volanul nu mai raspunde asa de repede ca atunci cand masina era noua. Are un fel de "lag" si am impresia ca stanga coteste mai usor ca dreapta, e vorba despre viraj. Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat, sau daca cunoasteti vreun service competent ii voi recunoscator. Ultimile geometri m-au dus pe la 600 roni, mi-e scarba sa mai merg in service si la fel si cu masina. -frana (masina nu are abs) desi a iesit bine in testele facute in service, imi face probleme: daca am viteza mare 90-100 si franez , nu stiu cum sa explic, rotile din fata am impresia ca se duc stanga-dreapta, parca ar tremura; sunt nevoit sa franez in trepte, mai multe pedale; la frana foarte brusca masina nu are o traictorie linie dreapta cum ar fi normal, ci trage stanga mult. Un singur indiciu am legat de frana, discul din dreapta la revizia 5, era partial ruginit, fata de stanga care era "oglinda". Daca stie cineva ceva sa-mi zica. -alte alea: usile nu se inchid nici acum bine dupa 3 ani (initial mi s-a spus ca trebuie sa se "lase" chederele), ambreiajul iar a inceput sa fie "tare" si pedala scartaie, pedala de frana scartaie si ea, la ultima revizie 5 mecanicul mi-a pus ulei 10-40 de la Mobil in loc de 5-40 Total si motorul consuma mai mult si se incalzeste mai tare. Per asamblu "boccia" mea s-a cam rablagit, desi eu am menajat-o destul, totusi sunt multumit de ea si speram sa prind macar 5-6 ani fara probleme.
 

×
×
  • Create New...