Jump to content

orange

Membru
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

About orange

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz SE AC
  • An
    2005
  1. problema pare rezolvata am schimbat nenorocita de valva pcv, chestia aceea de plastic cat degetul, cu cap mov 15 lei, 15 secunde durata schimbarii si motorul s-a transformat miraculos trage excelent, suna frumos, merge rotund, parca mai bine ca niciodata sa o tina tot asa, de o saptamana nu am mai avut probleme
  2. cu benzina de 50 lei reusesc sa merg maxim 100km, masurati pe bord incerc sa nu fac calcul ca mi-e groaza incercat si benzina de 95 si de 100, din diverse locuri; nici o diferenta, tot asa consuma in bucuresti afara, la mers intins, am scos si 5%
  3. preluat masina de la service "reglat motorul pe scanner", asa scrie pe factura, mi-au zis ca totul e in regula, nu e nimic de reparat adevarat merge mai frumos, rotund din pacate problema a aparut din nou dupa vreo 10 km de mers help!
  4. am fost la service cod eroare 0353 , ceva cu "Ignition fault..." ei zic ca e bobina de inductie, eu nu prea cred avand in vedere ca face foarte rar (a mai facut odata, deci cam de 5 ori in 2 luni)si nu dureaza mai mult de 10 km deocamdata ma multumesc cu curata mufe si asteptat
  5. a aparut pentru a doua oara aceeasi problema adica pornit ok, dupa 2-3 km de mers normal a dat brusc "in nas", s-a aprins "check", lipsa putere, trepidatii in special la turatii mici plus un agomot de motor ca un huruit (ca de motocicleta) a doua zi, a pornit din prima, dar aceleasi simptome; in plus, motorul avea tendinta sa se opreasca cand acceleram la plecarea de pe loc mers ~15km vai de capul meu, nu tragea deloc, becul check aprins in continuare a treia zi a pornit din nou ok, huruitul parca era ceva mai mic parea ca merge mai bine, a prins putere, dupa 1-2 km mergea rotund; intre timp s-a stins si becul check a patra zi totul in regula, merge brici, becul check stins nu stiu ce sa verific!! la service am fost, mi-au zis ca benzina e vinovata...
  6. Ieri o luase razna motorul Am plecat dimineata ca de obicei, nimic suspect, dar dupa 300 m a inceput brusc sa trepideze destul de tare, nu mai avea putere deloc si s-a aprins becul check. A trebuit sa merg asa 2-3 km, nu mai tragea deloc si zgomotul de motor era suparator, cu trepidatii in special la relanti. Seara a pornit la prima cheie, dar tot aceleasi simptome, trepidatii, sunet de motor anormal, lipsa de putere. Numai ca dupa ~2km si-a revenit la fel de brusc, a inceput sa mearga "rotund", a prins putere si cateva minute mai tarziu s-a stins si becul. Azi totul parea in regula. Ce poate fi? eu suspectez benzina, desi tocmai bagasem evo in seara de dinainte (cea mai scumpa de la Mol)
  7. am mai expus cateva probleme cu matizul meu SE din 2005, dar de curand am avut una noua legata de baterie (cea originala, din 20005) fara nici un simptom prealabil, totul a fost brusc, adica: dupa un drum de ~80km fara nici o problema, a doua zi (dupa aproximativ 20 ore de stationat) bateria era terminata, cred ca nici 9v nu mai avea, demarorul face doar un tac, stergatoarele gafaiau, ventilatorul era tare obosit mentionez ca nu fost uitat nici un bec aprins, nici alarma nu era pusa, practic nu a fost nici un consumator am pus bateria la redresor, intre timp am curata bornele (destul de oxidate, ambele pline de praf verde), dupa 30 min am revenit la masina si a pornit fara probleme a doua zi... bateria moarta din nou, tot fare consumatori "uitati" din nou redresor, 30 min, porneste fara probleme apoi un drum de vreo 200km au trecut de atunci cam 2 saptamani si totul e in regula; porneste fara probleme, nu da semne de oboseala deloc mentionez nu s-a aprins nici un bec de avertizare baterie banuiesc ca bornele oxidate si drumul de 80km au dus la descarcarea bateriei iar primele 30 min de redresor nu au fost suficiente pentru incarcare totala, sper sa nu descoper mai tarziu ceva grav
  8. problema rezolvata era slabita piulita din capatul axului rotii din stanga fata (cea mare din centrul rotii)... asta dupa 2 ani de tac-clanc, 4 service-uri, schimbat telescop stanga, capete de bara, bucse, placute frane, pe scurt bani dati gramada degeaba am nimerit sambata dimineata la service Automec in Pantelimon, am facut tac-clanc de 2-3 ori, a venit un baiat cu cheie mare, doua opintiri, doua ciocane si gata! 24 de lei si am scapat de zgomot
  9. Am facut verificarea mai demult, dar nu am dat de cap. Zgomotul oricum nu vine din zona accea. Cand zic stanga, ma refer la stanga masinii, in dreptul soferului, cam sub baterie. Scutul nu are legatura, zgomotul este foarte precis si legat cursa sus a acceleratiei. Tac cad plec de pe loc si apas acceleratie, clanc cand bag in viteza, adica calc ambreiaj si ridic piciorul de pe acceleratie, apoi tac din nou cand apas, etc... Daca nu duc pedala de acceleratie pana sus de tot, deci nu las motorul sa ajunga la relanti, tac-clanc nu mai apare deloc. Am facut si un test, in mers continuu pe drum drept, calcand si eliberand acceleratia (fara sa ating ambreiaj sau frana), o tine numai in tac-clanc, tac-clanc in ritmul apasarilor mele; daca nu aduc pedala pana sus de tot, zgomotul nu mai apare. Nu depinde de viteza de deplasare sau de treapata de viteza, la fel face si in a 1-a si a 4-a si inapoi. Nu depinde gropi sau denivelari, e clar un zogomot de releu, senzor, supapa, probabil ceva legat de alimentare cu benzina avand in vedere consumul exagerat in oras.
  10. La mine baga rece, pute ca naiba la inceput, dar, mai nou, cand opresc motorul si AC-ul e in functiune se aud niste galgaituri si fasaituri timp de 8-10 secunde. Poate fi ceva grav?
  11. M-am gandit la asta, din pacate nu gasesc un elevator decat pe la service unde ma taxeaza cu sute de mii si nici macar diagnostic nu imi dau, dar mai incerc. Decat "poate..", " sa incercam si..", tot pe banii mei; Am schimbat un amortizor..4.5 mil , degeaba (cel vechi era foarte bun), am schimbat bucse, capete (o punga de nimicuri), nu am remarcat ceva semnificativ schimbat, am schimbat curele, intinzatoare, ulei.. m-am ales doar cu un greiere la relanti, undeva in dreapta, cam sub bord spre compartiment motor. Dar tacanitul nu dispare; la cald se aude mai puternic, acum vara este exasperant cu geamul deschis. Tac-clanc, numai in sarcina, numai cand pedala acceleratie e eliberata si atinge punctul de sus, preponderent cand eliberez relativ brusc, adica cand trece motorul de la o turatie mai mare la relanti; totusi, chiar daca eliberez fooooarte incet, la final de cursa apare tacanitul, dar slab si nu intotdeauna. Daca merg fara a atinge punctul de sus al acceleratie, adica cu motorul turat continuu, tacanitul nu mai apare deloc; am incercat sa franez brusc, sa bruschez ambreiajul dar nu are importanta, nu tacane nimic; poate are legatura cu frane de motor. Pare a se auzi undeva in stanga, la motor, asa cum zice CristianG seamana cu un zgomot de releu electric, dar totusi e cam prea puternic. Evacuarea nu vad ce relevanta are, categoric nu e zgomot mecanic ci ceva care provien de la un releu, supapa, senzor si are legatura cu trecerea la relanti a motorului cand este in sarcina. Fara sarcina nu face absout nici un tacanit. Alte simptome nu observ, decat poate un consum exagerat in oras: 50 lei adica vreo 12L pentru ~120km, cu AC din cand in cand; in afara 5-6%, cu AC pornit tot drumul; diferenta ar fi ca la drum lung de sude de km, mergand constant, tacanitul il aud cat pe 1km de Bucuresti. PS. am schimbat in urma cu 2 ani un asa numit "senzor de viteza", undeva sub motor, intr-o zona de unde pare a veni tacanitul. Poate avea legatura?
  12. Revin cu problema mea. Intre timp am schimbat ulei, filtre, curele distributie, bujii si ceva verificari suplimentare la amortizoare, tampoane motor si cutie. Nici o diferenta. Nu am remarcat nimic in plus sau in minus, practic merge la fel si tacane la fel. Zgomotul pare sa vina de unde de sub motor, dar nu pot fi sigur, facand doar in mers e greu de depistat. Tac la apasat acceleratie, clanc la eliberare; daca lucrez cu acceleratia fara a ajunge la cap de cursa, nu se aude zgomotul. O remarca suplimentara, se aude mai tare si practic de fiecare data, cand motorul este cald. Dimineata, cu motor rece, se aude slab, uneori nu apare deloc, dar in cateva minute cand motorul se incalzeste intra in "normal".
  13. aseara am scos mufa, am mers 3-4 km, zgomotul se auzea in continuare, fara nici o modificare apoi s-a aprins becul "check", dar in dimineata asta vad ca s-a stins am mai facut experimente de a lucra cu acceleratia fara a ajunge la cap de cursa pedala (in sus) si zgomotul nu se aude face "tac" numai la apasare pedala din pozitia relanti, "clanc" (mai rar acelasi "tac") la eliberare
  14. imi amintesc furtunul dintre borcanul de plastic si valva aceea a fost rupt in urma cu ~2 ani (l-am gasit rupt la un moment dat, nu stiu cat a functionat cu el rupt) am pus unul nou, dar nu am remarcat absolut nici o schimbare 1 an mai tarziu cred ca a aparut zgomotul
  15. habar nu am, dar cutia o am inca ma uit pe ea si revin dupa schimbare tin ceva mai bine decat inainte, dar nu mai bine decat in general ai mers vreodata cu 4 persoane si bagaje in masina? eu am mers asa sute de km si in situatia asta simt destul de nesigure franele
 

×
×
  • Create New...