Jump to content
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

@pompiliu92

Multumesc mult, dar piesa mea are codul 96325867 si arata diferit fata de cea din link.

Pana una-alta, am comandat NBN-ul de la Radacini, la 40 lei. O sa intreb si la Promotif.

 

@Viktor

Detest sa umblu la suruburi, din copilarie chiar. Am multe experiente neplacute. O experienta traumatizanta, am avut tocmai la capacul asta. Expertul de a vrut sa-mi regleze culbutorii a rupt unul din ele, iar la altul a terminat filetul. La cel din urma m-am chinuit personal o ora, incet-incet, sa-l desfac fara sa il rup, cu mult WD40, dar a iesit cu tot cu filet din chiulasa. A mai ramas ceva pe-acolo de am putut strange surubul la loc.

Asa ca stiu ce zic, cunosc masina. Garnitura capac = 25 lei, de reparat in caz de..., poate fi si peste o mie de lei, treaba buna, nu ce am facut eu, dand gaura cu bormasina sa pun o piulita si-un surub; asta ca mi-a permis locatia, altfel nu stiu ce faceam. Suruburile sunt de 6. O sa pun maine imbusul pe un surub sa vad ce fac. Eu cred ca-i dusa si garnitura, ca pana acum nu plangea.

Am doua chei dinamometrice, care ocupa o plaja larga de cuplu. Le folosesc cand consider ca e nevoie, spre exemplu am folosit la carcasa filtrului de ulei la Phaeton, care e 100% plastic; 35Nm scria pe el, eu i-am dat 32. Daca-mi puneam mintea cu el, la mana, fiind plastic, fiind probabil casant, de batran si de la temperaturi inalte, puneam masina pe butuci. Cand eram mici si mai inventam/umblam/reparam chestii, stiftuiam des filetele; @Rafi stie. 😂

Multumesc pentru sfaturi, sunt utile!

Misto povestea... 😂 Parca vazusem ceva ca dupa o chestie de-asta, victima sa fie asezata lata pe pamant.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Regula de aur la filete (in aluminiu) in anumite zone precum in cazul de fata la capac culbutori trebuie sa fie extrem de curate, chiar refacute filetele cu un tarod apoi curatate bine cu spray de frine apoi suflate cu o sursa de aer (fie ea si la spray de nu detinem un compresor). Necesare grasimi precum vaselina, uleiul, WD40 etc dar nu in orice situatie ca nu ajuta, dimpotriva, rade filetele cit ai clipi. Caz in care intimpin un filet deteriorat in chiuloasa mica (capac culbutori) prefer implantul cu prezon M8/M6 folosite de regula pe unele injectoare. Perforat cu bormasina, taiat filet nou cu tarod M8x1 sau 1.25 in functie de prezon si infiletat prezonul cu loctite 243. Lasat sa se usuce apoi montat capacul. Bun, din punct de vedere estetic poate sa nu dea prea bine sa am 5 suruburi si 1 prezon ori 4 suruburi s doua prezoane ... da' pe cine intereseaza, ma pot impaca cu ideia din acest punct de vedere, da' nici sa arunc o chiuloasa mica pentru un amarit de filet deteriorat ! Cind nu mai poate fi salvata da, altfel ...

Apropo, cind simtim filete obosite din start trecem de la suruburi la prezoane M6 la ambele capete. Irelevant de capacul culbutori ii tras la suruburi ori piulite. Eu am avut posibilitatea de a salva prezoane gen (M6) de pe batrinul Volvo. Stiu unde isi vor gasi locul in caz de situatia impune. Cu piulite infundate ... lucrare de arta!

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ar merita aruncat un ochi si pe la bujii. Eu, la Spark, evitand un destept, am franat brusc fara sa apuc sa calc ca lumea ambreiajul si am omorat motorul. A pornit apoi greu si am plecat din intersectie in doua pistoane. Am schimbat bujiile si s-a rezolvat, probabil a crapat cea de pe cilindrul care facea explozie in momentul blocarii motorului.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Din ce povestesti, eu nu mi-as face griji de senzor ci mai curand de chiulasa.

Daca ai deja 2 filete duse... nu cumva pe acolo scapa ulei? Solutia cea mai buna este un insert Helicoil, nu mai are moarte. Exista kit-uri dedicate pe anumite dimensiuni/pasuri, nu e nevoie sa iei trusa mare si scumpa, iti mai trebuie o bormasina, mana fixa si rabdare.

Cum zice si Viktor, la montaj filetele trebuie sa fie perfect curate, iar strangerea facuta cu bun simt, daca nu cu dinamometrica (intotdeauna le-am strans la mana, niciodata nu am avut probleme). Cauta si un set de suruburi noi, daca te apuci de lucrare serios.

Share this post


Link to post
8 hours ago, vrazvanc said:

@pompiliu92

Am doua chei dinamometrice, care ocupa o plaja larga de cuplu. Le folosesc cand consider ca e nevoie, spre exemplu am folosit la carcasa filtrului de ulei la Phaeton, care e 100% plastic; 35Nm scria pe el, eu i-am dat 32. Daca-mi puneam mintea cu el, la mana, fiind plastic, fiind probabil casant, de batran si de la temperaturi inalte, puneam masina pe butuci. Cand eram mici si mai inventam/umblam/reparam chestii, stiftuiam des filetele; @Rafi stie. 😂

 

 

😁 mâna defecta man trebuie dusa la tarat, si eu am aproape aceeasi problema, incerc sa ma temperez dar nu imi iese mereu, ultima belea a fost tot la capac, la Nubira noroc ca inca nu curge, dar parca vad ca intr un an asa trebuie sa ii fac felul iar.

sa le incingi putin inainte de desfacere, lasi motorul 15min sa mearga si dupa desfaci sa se detesioneze putin sa nu ai surprize 🙁

  • Haha 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, Geo_ZGA said:

 insert Helicoil,

Nu stiam de existenta acestora. Bine de stiut, multam!

Ca o paranteza, dintotdeauna am agreat prezoanele in capul motorului la capac culbutori. Alea nu fac probleme. Si chiar de vreo unu s-ar deteriora, dat prezonul afara, inlocuit cu unul nou si la revedere ! In cazul de fata eu unu cu ocazia asta pe toate le-as schimba, implant cu prezoane, piulite de care aminteam mai sus si game over ! Astfel nu mai zgincioresc filetele existente.

Share this post


Link to post

@Viktor Nu ma deranjeaza aspectul cu suruburile, numai sa fie treaba buna si sa nu piarda ulei. Am si acum scutul termic de la galeria de evacuare legat cu sarma, deci... Am zis ca ma infig si in ala intr-o zi, insa cum nu mai ajung cu ea pe la tara, nu prea am timp aici.

Merci de sfaturi!

Acum 10 ore, Viktor a spus:

dintotdeauna am agreat prezoanele in capul motorului la capac culbutori.

Nu stiu cum e la alte modele, dar la mine cred ca pot in unul-doua locuri sa le pun piulite, in rest chiulasa vine sculptata oblic.

 

@Corneda Le am si pe alea sa le schimb, dar nu am pus mana inca. Merge perfect motorul. Am si pornit masina prin impins, mai demult, violent chiar; abia a V-a oara a luat-o. Si boul de mine aveam cabluri de pornire in portbagajul Mazdei. 😄 N-are nimic, tot merge motorul bine de atunci.

 

@Geo_ZGA Surubul de unde a iesit cu filet e pe spate, iar acolo e perfect uscat. Umezeste la bujia din mijloc, pe fata motorului (spre botul masinii). E foarte coclit si corodat materialul chiulasei, nu garantez ca daca mai umblu o sa si pot monta fara probleme. Stiu de solutii, dar nu am mana buna sa dau gaura perfecta. De fapt, gaura de am dat-o sa pun piulita pe sub, a fost/e dezastru, stramba plus ca s-a si fisurat doi mm cand a iesit burghiul. Mi-e rusine sa pun poza cu opera de arta. As pune o chiulasa noua in schimb, dar detest sa umblu mai departe in motor. Dubios e ca a inceput de-o data sa planga, pana acum a fost uscat.

Acum 12 ore, Geo_ZGA a spus:

 

Din ce povestesti, eu nu mi-as face griji de senzor

 

Senzorul a fost, povestesc mai jos.

 

@Rafi Buna asta cu motorul cald, asa am sa fac inainte sa pun cheia pe ele, pentru ca trebuie neaparat pana la urma sa schimb garnitura capacului.

 

Bun, am incercat sa mai strang surubul capacului pe unde pierde ulei, nu am reusit decat putin, a facut odata "poc" si atat. Nu am dat mai departe, de frica si ca voiam sa plec la plimbare.

 

Pana la urma senzorul a fost vinovat, asa cum am spus. Check-ul s-a stins singur dupa trei opriri/porniri. Am plimbat-o vreo 40 km fara sa faca vreo fita. Nici asta nu-i perfect, dar macar merge provizoriu.

 

Imi pare rau ca din lista lunga nu am facut nimic, adica: schimb ulei cutie si lichid frana, reglat saboti, prins cum trebuie scutul termic al galeriei de evacuare, aranjat capac tacheti (suruburi, garnitura etc), distributia, din nou reglat cablul ambreiaj si gresat pe acolo ca sa nu mai scartie (pedala), inlocuit placute frana. Nu-i nicio urgenta, dar trebuie sa le fac pentru ca imi stau pe cap si daca se mai strang, apoi masina ajunge un harb; si nu vreau. Spun ca nu-s urgente pentru ca, de exemplu, lichidul de frana l-am testat si e bun. Testat cu un aparat bun, nu din ala din China de 8 lei.


Am dat la o parte si capacul superior de la distributie si cureaua e in stare foarte buna, doar ca intr-o parte statea efectiv putin curbata, atat de slaba era. Am pornit motorul sa vad cum merge si m-am cam speriat, pur si simplu flamba de slaba (putin). Dupa ce am oprit motorul, cureaua era intinsa bine pe ambele parti. Nu inteleg... Sincer, ma mir cum de nu a sarit vreun dinte. Nu prea stiu cum trebuie sa fie o curea de distributie, dar ca orice curea, cred ca trebuie sa fie macar intinsa, nu sa "atarne".

O sa caut timp sa-i fac programare pentru inlocuire.

Probabil de asta Pepinno mi-a spus ca el mai ajuta putin arcul de la rola intinzatoare inainte sa o stranga. Lucru pe care celalalt mecanic care mi-a montat-o pe asta de acum, a zis ca nu se face asa ceva. Ce-i drept, a depasit cei cinci ani recomandati de producator.

Sper sa scap cu bine din toate astea, sincer imi place enorm masina - fara sa exagerez - pentru oras si nu as vrea nimic altceva momentan.

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ca ideie modelul ca capac culbutori cu prezoane. N-am intimpinat (si-am avut pe mina mai bine de 10 ani doua exemplare gen) dar nici n-am auzit sa fi fost probleme cu filetele. La asta faceam referire ca ar fi un lucru bine facut, astea cu prezoane si piulite !

 

000000265730.jpg

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

A aparut un sunet nou. 😩

In viteza, in mers, la relanti, cum calc acceleratia pocane ceva. Mi-am bagat nasul sub capota si nu mi-a atras nimic atentia. Ar parea ca se aude de sub bord sau podea. As suspecta un suport al cutiei/motorului. Prima data am zis ca e de la pedala de ambreiaj, apoi de la cablurile timoneriei, dar motorul are joc mare si il misc usor cu mana.

Pfff, mi-a imbatranit gigantelul si nu am timp sa ma ocup de el...

Share this post


Link to post

Suportii motor se verifica in felul urmator: deschizi capota, cu frina de mina trasa pornesti motorul, cu piciorul drept calci ambreajul si bagi in treapta 1 dupa care iesi din masina precu barza intr-un picior cu ambreajul calcat astfel conferi posibilitatea de a vedea si ce se intimpla in compartimentul motor, apoi "bruschezi" usor in debraere de citeva ori, doar cit sa prinda putin ambreajul, Caz in care ai un suport motor ii defect, motorul are tentinta de a se inclina catre inainte in debraere. Reteta se aplica si in treapta marsarier caz in care motorul are tentinta de a se inclina catre peretele de foc. Ideal ar fi ca doua persoane sa aplice reteta, una se joaca cu ambreajul iar cealalta inspectind ochiometric care din cei 3 suporti cedeaza grosolan. Regula de aur e sa SCOTI DIN VITEZA ORI SA OPRESTI MOTORUL INAINTE DE A LASA AMBREAJUL IN REPAOS !!!

Share this post


Link to post
15 hours ago, vrazvanc said:

A aparut un sunet nou. 😩

In viteza, in mers, la relanti, cum calc acceleratia pocane ceva. Mi-am bagat nasul sub capota si nu mi-a atras nimic atentia. Ar parea ca se aude de sub bord sau podea. As suspecta un suport al cutiei/motorului. Prima data am zis ca e de la pedala de ambreiaj, apoi de la cablurile timoneriei, dar motorul are joc mare si il misc usor cu mana.

Pfff, mi-a imbatranit gigantelul si nu am timp sa ma ocup de el...

Sa nu fie vreo busca de la bascula trosnita.

Share this post


Link to post

Multumesc, @Viktor!

@pompiliu92: Foarte probabil sa fie si ceva de pe acolo, totul este original, din fabrica.

O sa-mi trebuiasca un service la care sa am un om bun, nu aroganti si figuranti. Am o scarba maxima sa ma duc undeva cu masinile si prefer sa raman cu defectele la ele, decat sa dau peste vreun magar cu care sa ma cert sau sa-mi stric ziua.

Ieea e ca am nevoie de un elevator de data asta...

Unde-mi duc Mazda e OK, dar sunt 30 km pana acolo.

Daca stau mai bine sa ma gandesc, acel pacanit il aud de multi ani, dar se auzea rar si credeam ca-i de la pedala de ambreiaj. Oricum, pana nu o inspectez, nu am de unde sa-mi dau seama.

Share this post


Link to post

Aia trei'j de km nu-i o distanta semnificativa iar de esti multumit de sevice-ul in cauza du si carabusul acolo. Tot ce-i bucsa schimbata, de-altfel pivoti/capete de bara, o aliniere a rotilor si la revedere ! O singura bucsa obosita le buseste si pe celelalte componente la pachet cu planetare, caseta directie, pat si rulmenti amortizoere, etc.

Share this post


Link to post

30 km dus, 30 intors + timp = o zi pierduta... Normal, nu se pune problema, o fac eu, dar nu mi-e oricand la indemana.

 

Azi l-am luat pe taur de coarne. Am inlocuit garnitura capacului chiulasei. 😀

Am incalzit vreo cinci minute motorul, ca sa nu ma frig la maini, am dat cu degripant pe suruburi si am scapat ieftin. Surubul care a iesit cu filet data trecuta, n-a facut probleme.

Nu am fost absurd cu reglajul culbutotilor, cei pe care i-am putut testa au joc mare. Nu mi-am permis luxul de a-i regla azi, si-asa am terminat cu lanterna.

De curat, e curat motorul, doar capacul avea cateva negreli. L-am curatat rapid, cat de cat.

IMG_0571.thumb.jpeg.9ddea08ebd7fdf73d6b2d1b148da5434.jpeg

IMG_0572.thumb.jpeg.5b31931ba5109479cb2a73831996a72e.jpeg

 

Am mai reglat (ridicat) pedala de ambreiaj si am strans suruburile suportului care tine cablul pe peretele de foc. Ambreiajul se simte mai OK, lucreaza mai fin siii... nu stiu care-i explicatia dar nu am mai auzit pocanitura la accelerare brusca. Era ciudat ca zgomotul aparuse la scurt timp dupa ce a scartait pedala. Maine ii dau si-un spray cu vaselina pe acolo. Era oarecum dubios sa vina zgomotul de la articulatii, brusc, mai ales ca la ITP nu mi-a spus nimic, si chiar am intrebat.

Am aruncat o privire la toate rotile si suportii motorului, iar inafara de cauciucuri ceva imbatranite, nu mi-a atras nimic atentia. Burdufuri OK, furtunuri frana OK, amortizoarele nu curg; parca cel din dreapta avea cumva un luciu, dar e prea mult sa spun ca ar curge. La distributie ii fac o verificare generala, pe elevator.

 

Maine incerc sa pun ornamentele pe piulitele rotilor si poate si flexul pe suruburile de la manetutele de reglaj ale oglinzilor, sa mai renunt la o piulita si sa ramana cele cu capac.

 

A/C-ul "rupe"! ✌️😌 M-a ajutat intr-o zi ploiasa, la dezaburire.

 

Ziceam sa-i schimb bujiile si senzorul axului cu came. Nu e mare scofala, chiar fleac, dar mi-e groaza de filetele chiulasei la bujii, chiar si cu senzorul ala am oroare, sa nu raman cu masina in drum. O sa pun si diagnoza sa vad ce zice asta oroginal, ca porneste motorul greu la cald.

 

Acum sper doar ca am scapat de ulei care curge...

Edited by vrazvanc
  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...