Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

Sint in dilema.

 

Se da masina care are masa propie de 1600 kg, masa totala autorizata este de 2130 kg, viteza maxima 220 km/h. Anvelopele din talon si care sint pe masina acum: 205/55 R16 94 V.

 

Din pacate nu am gasit pina acuma anvelope de IARNA rezonabile ca pret decit 91 T sau 91 H.

 

In teorie sint ceva diferente intre 94 V si 91 T/H. Cit de safe este sa merg pe 91 T/H?

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Pe unde circuli in sezonul rece la viteza maxima ? Daca tot vor sa-ti confiste masina, sa le-o dai cu pneuri H.

Share this post


Link to post

Un load indicede 91 ar fi 615kg/roata maxim admis fata de 670kg pt 94. Aici diferenta probabil va fi in special la talonul cauciucului care probabil la 94 este mai dur. La indicele de viteza nu cred ca ar fi problema, dar per ansamblu vei avea un cauciuc cu caracteristici pe asflat mai slabe decat cel recomandat.

Share this post


Link to post

Aveti dreptate, am inteles treaba cu viteza, oricum nici cu anvelopele de vara nu am mers prea mult cu viteza de peste 200 :) .

 

Si eu ma temeam la treaba cu greutatea. Spre exemplu mai apar si alte forte la frinare sau in curbe si asta poate sa solicite anvelopa de 91 la forte mai mari.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Iarna nu-i ca vara. Eu zic sa pui linistit.

Share this post


Link to post

In talon, a mea are trecut 210km/h. In realitate poate urca ceva mai sus. Cu o singura exceptie cind am dotat-o cu "V", am mers pe "H", deci cam la limita. Evident, nu am prea mers cu viteze peste 200km/h, in ultimii ani nu am mai ajuns nici la 200. Anvelope de iarna am avut si "H" si "T". Recunosc ca nu am curajul sa merg iarna cu mai mult de 160km/h, deci "T" mi-au fost intotdeauna suficiente. In plus, pericolul de supraincalzire a anvelopei pe timp de iarna se reduce datorita temperaturilor scazute.

 

Date fiind informatiile despre masina, eu zic ca poti pune absolut linistit "H" sau chiar "T". Intre indicele de viteza si cel de greutate nu prea exista nici o legatura. Indiferent ce vei pune, eu te sfatuiesc sa respecti in schimb indicele de greutate !

Share this post


Link to post

Am gasit ASTA dar 94 H ceea ce este acceptabil. Din pacate 410 RON o anvelopa :( . Spre exemplu un 91 T marca Lassa (caricatura Michelin) este 290 RON!

 

In trecut am avut marca Lassa pe Cielo, excelente pe zapada, bune pe asfalt uscat si ploaie, dar pe asfalt semi-ud (cu mizga) mergea ca pe gheata, facea masina ca toti dracii!

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Sfatul meu este sa-ti iei anvelope de calitate chiar daca sunt H. Nubira danseaza cu debica de iarna si are 1.25 t, nu vreau sa-mi imaginez cum ar face o masina de 1.6t cu aceleasi cauciucuri. Mai mult, cauciucurile de iarna debica (probabil si multe alte ieftine) au si talonul f slab rezultand un caracter intarziat si imprevizibil al masinii in manevre mai bruste. De franare pe asfalt sau asfalt putin murdar nici nu are sens sa mai zic ca este de-a dreptul infricosator (comparat cu continentalurile eco de vara).

Share this post


Link to post

Inca o confirmare ca anv. Debica, indiferent de anotimp, sunt proaste. Ieftine si proaste. Daca ar fi dupa mine, eu personal, as scoate de pe piata asemenea pericole! Din ce am observat, produsele Debica (vizibil) nu prezinta imbunatatiri ale compozitiei cauciucului sau profilului. Si ma refer, in special la cele de iarna. Se observa la o diferenta clara crestaturile speciale ale profilului: sunt mai rare si mai scurte la Debica in comparatie cu alte anvelope care au mult mai dese aceste crestaturi. Chiar si Trayal (o marca sarbeasca ieftina) este mult peste Debica! Fara sa o mai lungesc, pt iarna trebuiesc anvelope sigure, mai ales pe masinile fara ABS.

Edited by cris06

Share this post


Link to post
Am gasit ASTA dar 94 H ceea ce este acceptabil. Din pacate 410 RON o anvelopa :( . Spre exemplu un 91 T marca Lassa (caricatura Michelin) este 290 RON!

 

Lassa e caricatura bridgestone facuta in Turcia.

Vad ca toata lumea se leaga de indicele de viteza. Asta conteaza mai putin, cum spuneam, iarna nu-i ca vara. Mai important e indicele de greutate insa eu zic sa stai linistit, intre 94 si 91 nu e mare diferenta iarna cand presupun ca nu o sa iei curbele ca la VTM.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Aidi bre ca nu s-a luat nimeni de indicele de viteza. Toata lumea l-a sfatuit sa-l respecte pe ala de greutate ;)

Share this post


Link to post

Gata, adjudecat un set de anvelope iarna NOKIAN WRG2.

 

Le-am montat si pe asfalt uscat imi intra ASR-ul putin mai repede ca la anvelopele de vara :) insesizabil totusi si numai la demaraje rapide. Sa vedem mai incolo pe ploaie, mizga si zapada cum se comporta.

post-124-1255276226_thumb.png

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Cam devreme le-ai montat, le uzezi rapid pana incepe iarna adevarata...

Share this post


Link to post

Pai in cartea masinii zice ca o anvelopa ajunge la eficienta maxima dupa 500 km. Deci trebuie putin rulaj.

 

Pe de alta parte in trecut am mers un an intreg cu anvelope de iarna si nu aratau obosite. Probabil in loc de 5 ani o sa tina 4.

Share this post


Link to post

Depinde cu ce anvelope ai facut scamatoria asta :) . Niste anvelope de iarna cu adevarat bune ar trebui sa arate rau dupa 10.000km parcursi in sezonul cald.

Share this post


Link to post

Dupa ce-am uzat 50% niste Michelin Alpin in 5000 KM facuti vara m-am obisnuit sa le montez pe cele de iarna dupa mai multe zile consecutive cu temperaturi sub 6 grade.

Share this post


Link to post

@Wolfman: Ca sa elimin orice confuzie, postul meu viza raspunsul lui hitman :

 

in trecut am mers un an intreg cu anvelope de iarna si nu aratau obosite. Probabil in loc de 5 ani o sa tina 4.

 

M-am uitat si eu cindva peste niste review-uri legate de Nokian WRG2 si am citit lucruri destul de bune despre ele. Le-as cataloga drept bune. Probabil ca un rulaj pe timp cald le-ar afecta destul de tare, nu cred ca ar ajunge la 4 ani (parere pur personala !). Din fericire, nu mai e prea cald afara ;) , probabil nu le va chinui foarte rau. Daca ne luam dupa prognozele meteo, Miercuri vom avea temperaturi maxim sub 10 grade in cele mai multe zone ale tarii, cu minime de pina la -5 in timpul noptii ... Si se pare ca nici nu-si mai revine curind vremea, mai exact nu anul asta ;)

Share this post


Link to post

Eu nu suport anvelopele de iarna in general, balonul moale nu imi permite sa conduc la fel de repede pe curbe, directia nu mai e la fel de rapida cu ele, raspunsul in asfalt al franei e mai lent, tocmai de asta le pun tarziu.. cand chiar se face frig frig. Si atunci abia astept sa vina vremea celor de vara :) )))

Nokianurile alea sunt printre cele mai bune anvelope de zapada.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Zicea cine de Lassa... am fost azi pe acolo... anvelope pt aveo costa 230 de lei de iarna si 220 lei de vara. Pe net am gasit la aceeasi bani firme mult mai bune.

Edited by titus

Share this post


Link to post

Bajetii, pas la lassa, sunt proaste.

Share this post


Link to post

Ce naiba :o ! Cu banii astia se poate lua un Dunlop sau Goodyear. Comparativ cu astea Lassa sint departe, cine le compara cu Debica s-ar putea sa fie multumit :)

Share this post


Link to post

Am gasit Barum de iarna la 230 lei bucata. Ce parere aveti de firma asta. Magazinul este A-Z de la iesire din CT pe Bratianu.

Share this post


Link to post

Am avut Barum pe Dacie si pe Espero. In mare am fost multumit de ele. Calea de rulare este foarte OK insa balonul (laterala) este extrem de sesibil. Daca atingi putin mai tare o bordura sau ceva de genul asta se deterioreaza de nu-ti vine a crede. In afara de asta mi-au placut. Daca nu ma insel, Barum face parte din concernul Continental

Share this post


Link to post

Dupa experienta traumatizanta a unui drum de cosmar de 120 de km facuti pe carosabil acoperit cu zapada eu fiind dotat cu "celebrele" Debica Presto de vara, am decis sa investesc in niste anvelope de iarna. Alegerea facuta a fost Kleber Krisalp HP2. Dupa o iarna in care le-am avut echipate pot trage concluzia ca au fost o investitie foarte buna, confera un sentiment de siguranta pe zapada si nu am stat niciun moment cu frica ca voi ramane impotmolit. De asemanea, am observat o comportare foarte buna si in conditii de carosabil umed.

 

Sigur, nu sunt niste cauciucuri de top, dar cred ca au un raport excelent intre pret(200 RON bucata anul trecut) si performanta. In principal fac treaba aproape la fel de bine ca alte anvelope mai scumpe.

 

Pentru a avea o imagine mai buna asupra variantelor din care se poate alege puteti consulta clasamentul 185_60_R14T.pdf intocmit de austriecii de la OAMTC.

Share this post


Link to post

Eu am ales pana la urma anvelope intermediare Kumho. 260 de lei bucata. Pana acum excelente si pe caldura din weekend si pe ploaia din seara asta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...