Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

La aceeasi suma cel mai probabil as alege ceva facut in Europa. Referitor la a doua intrebare, GY Excell pe care le-am montat saptamina trecuta sint facute in China. Pina acum s-au comportat ireprosabil, le-am dus si pe A2 si pe cimp. Pe A2 am sarit binisor de 200, fara trepidatii sau alte neplaceri. Pe iarba si panta usoara se comporta mult mai bine decit GY Eagle Ventura.

Share this post


Link to post

1. Dunlop Sp. 01 am avut pe leganza si fara sa supar pe nimeni au fost sub orice critica...nu merita sub nici o forma banii

2. acum am pe vectra goodyear nu mai stiu de care ALLSEASON si nu mai iau allseason niciodata!!!

3. am avut bridgestone turanza inainte, erau tocite sub semn si erau extraordinare

4. rugaminte...cine a folosit bridgestone si michelin rog cateva comparatii pentru a ma ajuta sa ma decid ce voi cumpara

5. am gasit nexen la superpret (nexen 3000), profil de apa ... rog pareri referitoare la acest model

6. am inteles de pe alte forumuri ca au o influenta de pana la0.5 l cauciucurile asupraconsumului...daca se poate detalia pe acest topic

va salut

Share this post


Link to post

Dupa 2 luni si peste 4000 km parcursi cu Goodyear Excellence (pe fata) am avut ocazia sa le testez in toate conditiile posibile. Simbata , pe timpul ploii de-a dreptul diluviene din Bucuresti (nu ca asta care inca nu s-a terminat ar fi mai prejos), am fortat masina (fara a sari calul, desigur) pentru a afla limitele anvelopelor. Nu am reusit sa scot balena de pe traiectorie cu partea din fata. La limita am simtit spatele ca ar vrea sa plece, insa pe spate am Fulda Carat Attiro cu un rulaj de cca. 20.000km. A, inca un detaliu, manevra mentionata a constat in viraj stinga la 90*, drum acoperit cu cca 10 cm. apa, 50km/h.

 

La rulajul constant, fara viraje bruste, am mers fara nici o emotie cu 120-130 km/h, pe ploaie, pe DN1. Masina se aseaza f. bine pe drum, nu da deloc semne de nesiguranta.

 

Pe asfalt uscat le-am dus dincolo de 200km/h, pe A2 si se comporta f bine.

 

Dat fiind consumul mediu al masinii de 10l/100km in ultimele 2 luni, in conditii 50% Bucuresti - 50% extraurban consider ca rezistenta la inaintare pe asfalt uscat este scazuta. Rezistenta la inaintare pe carosabil (foarte) ud este ceva mai mare decit in cazul anvelopelor cu profil "V" pe care le-am avut. Acest mic minus este insa pe deplin compensat de un comportament absolut bestial pe viraje. Profilul asimetric si "umarul exterior" pe care il suspectez a fi "consolidat" ofera masinii un comportament neutru, parca ar merge pe sine. Masina se aseaza pe traiectoria dorita si nu o paraseste decit la miscarea volanului.

 

Atit la frinare cit si la plecarea de pe loc ceva mai in forta se pastreaza senzatia de siguranta. Compromisul performanta-fiabilitate pare a fi unul foarte bun, desi am tras de ele cit am putut, umerii laterali nu prezinta semne de rotunjire si nici de franjurare a cauciucului.

 

 

Sint absolut incintat de ele, le recomand fara nici o rezerva. O singura precizare am de facut: constatarile pe care vi le-am impartasit au fost facute in conditiile in care suspensiile si sistemul de frinare sint in stare perfecta de functionare :)

Share this post


Link to post

In urma unui accident nefericit (am ramas pe janta in maxim 30 sec la 160 la ora) in urma caruia mi-am facut praf un cauciuc sunt nevoit sa-mi cumpar 2 anvelope. Dupa cateva review-uri si discutii vazute si pe-aici oscilez intre dunlop sp1 si goodyear excellence. Asa ca pana luni am timp sa ma decid. Anvelopele sunt asemanatoare ca performanta si ca pret asa ca daca cineva mai are ceva de adaugat in afara de ce s-a spus mai sus il invit sa ma ajute sa iau decizia corecta.

 

Vad ca se recomanda rau dunlop-ul mai sus insa eu personal prefer goodyear, am eu ceva pasarici cu dunloapele in general. Pe unde se mai fabrica goodyear in afara de china si indonezia?

Share this post


Link to post
Vad ca se recomanda rau dunlop-ul mai sus insa eu personal prefer goodyear, am eu ceva pasarici cu dunloapele in general. Pe unde se mai fabrica goodyear in afara de china si indonezia?

 

Si eu oscilam intre cele 2 marci.(anvelope noi). Din lipsa de bani am ales Semperit speed comfort din 2005(second), fabricate in Portugalia. Primele impresii: au aderenta buna pe uscat, (n-am avut ploaie), profilul e OK, sunt destul de silentioase. Eu sunt multumit de achizitie si de pret.

Share this post


Link to post

@ Dj_Dark eu am Goodyear HydraGrip facute in Franta . Au o aderenta foarte buna atat pe uscat cat si pe ploaie . Minusul la ele ar fi ca sunt de vara si putin galagioase pe viteze mari.

Share this post


Link to post

Pana la urma am luat dunloapele. Erau made in germany spre diferenta de goodyear care erau south africa :D .

 

Prime impresii: Desi sunt tot 185 latime par mai inguste decat celelalte. Nu au sens de rotatie, se pot monta oricum pe janta, asta consider un minus.

 

Mai silentioase pe drum fata de fostele anvelope, servodirectia mai usoara (or fi mai inguste?) si aderenta mai buna pe uscat. Deocamdata nu am facut decat vre-o 40 km cu ele prin Bucuresti, mai multe impresii dupa mai multi km.

 

PS. Scartaie urat cand tarsaie. (un sunet gros, parca sunt camion cand franez violent) :P .

Share this post


Link to post
Nu au sens de rotatie, se pot monta oricum pe janta, asta consider un minus.

Esti sigur ? Eu cred ca nu e chiar asa.

Share this post


Link to post

Da... am vazut tardiv intrebarea Dj-ule...

 

acu asta e ... dupa experiente pozitive cu GY - ti le-as fi recomandat...

Hydragripurile de care se zice mai sus -sunt excelente pentru niste gume de ploaie - chiar si iarna se comporta decent, iar de Eagle F1... numai cuvinte de lauda

 

cu "amprenta" - ai drepatate - ca exemplu - porcariile de bridgestone pe cinshpe made in turkyie - de se pun pe meganurile de se aduc la noi - arata ca in desenele animate - umflate si cu amprenta ridicol de mica - la "195" calca cu f f putin mai mult decat 175-urile de pe cielo (matadoare)...

Share this post


Link to post

@ Dj_Dark: se monteaza cu profilul tip "frunza" spre interior. Au inscriptia "outside". Ia si verifica ca mai sunt "meseriasi" pe la vulcanizari care habar nu au de profilurile anvelopelor.

Share this post


Link to post

Asa sunt montate. Insa "frunza" aia nu difera intre cauciucul stanga si dreapta. Una se invarte "normal" cealalta invers. La asta ma refer.

@ salex. Intotdeauna am crezut ca atunci cand ai sens de rotatie desenul e mai complex ==> aderenta sporita pe ploaie de exemplu. Poate ma insel totusi insa de ce toate anvelopele de iarna au sens de rotatie?

Share this post


Link to post

Asa sunt gandite. Doar nu ai vrea sa produca anvelope dedicate pt. rotile din dreapta si cele din stanga! :) ) Nu toate anvelopele de iarna au sens de rotatie si aici se incadreaza, in special, unele din clasa ieftina. Majoritatea anvelopelor de iarna au profil in "V" pt a avea o pata de contact progresiva exact ca la tractoare.

Share this post


Link to post

Pt a scoate multa apa si zapada, sprijinul lateral e mai putin important la ele.

Share this post


Link to post
Intotdeauna am crezut ca atunci cand ai sens de rotatie desenul e mai complex ==> aderenta sporita pe ploaie de exemplu.

Desenul in "V" nu iti sporeste aderenta, doar iti imbunatateste evacuarea apei. Daca faci o socoteala cit mergi pe ploaie si cit pe uscat, cred ca e mai avantajos sa ai un cauciuc cu prestatii f.f. bune pe uscat si doar bune pe ploaie. Prefer sa merg mai cuminte cind ploua dar sa "stau" bine pe viraje abordate in forta (pe uscat, desigur). Una peste alta, cred ca "V"urile iti asigura o rezistenta mai mica la inaintarea pe apa insa nu au cum sa prezinte avantajele unui profil asimetric care, la producatorii seriosi, au exteriorul consolidat tocmai pentru comportamente descrise de mine mai sus > :)

 

Cit despre anvelopele de iarna, conform ultimelor teste din iarna trecuta, tot un profil asimetric a iesit pe primul loc. Vezi Continental TS 810 si 810 Sport

Share this post


Link to post
Dimensiuni jante Espero: P.C.D.=4/100mm (numarul si distanta intre prezoane, masurata pe diagonala), C.B.= 56.5mm (diametrul cerculi de centrare pe butuc), E.T.= 38-42mm (offsetul).

 

 

si eu dupa 5 ani...de une ai scos ET-ul ala? jantele de tabla standard de Espero au ET 49...

 

 

Si am o intrebare, de ce imi vibreaza volanul de abia il tin in mana la 110-120 km/h , si cand dau jos capacele(originale) merge perfect, fara nici o vibratie la nici o viteza? a mai patit cineva?

Edited by Argon

Share this post


Link to post

Posibil sa nu fie prins capacul bine prin cleme in santul jantei sau sa fie vreun capac indoit,spart.Verificale atent.

Share this post


Link to post

Argon esti :o fftopic: si ati citat si un post de vreo 5 ani. Despre dimensiunile jantelor se discuta in alt topic.

Share this post


Link to post

eu vad ca se discuta in acest topic, nu am facut decat sa sesizez o eroare, ce conteaza data, eu am luat-o de buna, pana am verificat ce scrie intradevar pe jantele de Espero.

Edited by Argon

Share this post


Link to post

Am gasit niste Toyo Proxes CF1 pentru Leganza la 222 lei bucata. Mi se pare cam mic pretul ... Se merita anvelopele astea ?

Share this post


Link to post

Era pe aici un flacau tare indragostit de Toyo, poate intra intimplator si iti da niste referinte.

 

Nu am avut Toyo niciodata insa la pretul asta eu cred ca merita. Din parerile celor care au asa ceva pe masina (exact modelul asta) am retinut ca se comporta f. bine pe carosabil umed si uscat. Sint exclusiv de VARA, nici macar pe spate sa nu le pui iarna ;)

Share this post


Link to post

:o fftopic: Era mai indragostit sa le vanda, probabil mai si e, dar din cate stiu "s-a pensionat" de pe forumul asta ;)

CF1 nu e un model care exceleaza la ceva, diferentele oricum le vezi in conditii limita, nu la un rulaj decent pe asfalat uscat la viteze legale :)

Share this post


Link to post

Asta cu spatele nu conteaza oricum e o mare prostie. Ori pui iarna peste tot, ori deloc. Eu era sa ma fac pachet imediat ce am iesit cu masina din service, ma tineam dupa un prieten cu iarna, eu aveam iarna pe fata si allseazon (niste lipii) pe spate si la o curba nu mi-am dat seama si am intrat cu aceeasi viteza ca cel din fata.

 

Rezultatul? Am simtit cum imi pleaca spatele si deja nu prea mai aveam ce sa fac, aveam viteza prea mare, am avut noroc de faptul ca am putut controla derapajul si m-am trezit pe contrasens (era curba la dreapta, alt noroc) unde nu venea nici o masina.

Share this post


Link to post
:o fftopic: Era mai indragostit sa le vanda, probabil mai si e, dar din cate stiu "s-a pensionat" de pe forumul asta ;)

CF1 nu e un model care exceleaza la ceva, diferentele oricum le vezi in conditii limita, nu la un rulaj decent pe asfalat uscat la viteze legale :)

Stiu ca nu exceleaza la ceva, dar pretul mi s-a parut interesant, si oricum eu caut anvelope decente, nu fortez masina niciodata. Ar mai fi fost Dunlop Sp01 pe la 250-280 lei, dar nush de ce mi s-a intimparit mpresia ca ar fi mai proaste. Eu vroiam sa pun Vredestein Hi-Trac, ultima data am luat la 260 lei, dar acum am gasit doar la 350-400 de lei care e prea mult fata de competitie.

Share this post


Link to post

Dunlop SP01 am eu pe Leganza si sunt super OK, chiar vreau sa-mi mai iau doua pe care sa le pun pe fata la anul... Am facut cu ele cam 40k km in 4 sezoane.

Share this post


Link to post

Nu ti se pare ca ar frana prost sau ca ar fi prea zgomotoase ? Asa citisem prin niste locuri ... Daca esti mutumit de ele, parca m-as orienta si eu spre asa ceva.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...