Mircea Posted December 17, 2010 Pai asa zice legea: Semnalele agentului, Semafor, indicator, prioritate de dreapta. Quote Share this post Link to post
Dr.L Posted December 17, 2010 Dar camionul nu circula pe banda cealalta,iar inainte de a depasi nu trebuie sa cedeze trecerea? Pana la urma soferul turismului n-a vazut ca un camion se indreapta spre el? Sau camionul a ignorat turismul? Quote Share this post Link to post
Viktor Posted December 17, 2010 B-ul ara angajat in depasire, vinovatul ii punctat corect (in opinia mea) de Mircea. Quote Share this post Link to post
Englishman Posted December 17, 2010 Evenimentul nu e patit de mine, ci de un amic care mi-a povestit exact ce s-a petrecut. Nasol este ca cele doua actiuni s-au petrecut perfect simultan, prietenul cu Dacia a luat dreapta asigurandu-se doar in partea stanga, exact cand camionul era in depasirea celuilalt parcat. De aici si nedumerirea mea. S-a rezolvat amiabil, din cate am inteles prin telefon. Dacia ( expirase IERI asigurarea obligatorie :mrgreen cu aripa stanga zob, farul stang terminat, bara contorsionata. Pagubele camionului : suportul median al acumulatorilor spart si ...cam atat. Quote Share this post Link to post
rm.popa Posted December 17, 2010 Şi dacă B (camionul) venea pe interzis, tot A era vinovat pentru producerea accidentului. B lua o amendă pentru intrat pe interzis, iar A pierdea permisul 3 luni pentru neacordare de prioritate soldată cu accident. Câtă vreme A era obligat să dea prioritate (de dreapta, de semafor, de care o mai fi fost) direcţiei din care venea B, nu mai conta dacă B avea sau nu ce să caute pe acolo. Quote Share this post Link to post
nflt Posted December 24, 2010 (edited) Din păcate problema este pentru teste de perspicacitate la admitere în școala de poliție. Totul s-a petrecut datorită depășirii în intersecție cu prioritate necoordonată de semne. Camionul a fost obligat să depășească, auto A se afla la locul nepotrivit, în momentul nepotrivit. Vinovat conform legislației ar fi C, care prin oprirea în zona respectivă a declanșat producerea accidentului. Dar cum polițistul trebuie să pună degetul pe un vinovat cu urma ''crimei'' pe el, ar alege probabil 100% prost ! De aici tragem concluzia că experiența în trafic te scapă de multe (A ar fi trebuit să se uite și în dreapta, să sesizeze situația conflictuală) PS. Dacă am trăi într-o țară normală, în așa o intersecție ar trebui să fie bandă neîntreruptă pe ambele sensuri, de la minim 50 m, care să atragă atenția la depășirea interzisă. dacă știi bine regulamentul, poți da agentului constatator cu cotorul cărții în cap Edited December 24, 2010 by nflt Quote Share this post Link to post
Viktor Posted March 7, 2012 Dragilor. STAłIONAREA StaŃionarea voluntară este imobilizarea voluntară a unui vehicul pentru o durată mai mare de 5 min. La părăsirea vehiculului, conducătorul este obligat: 1. să scoată cheia din contact 2. să introducă maneta schimbătorului de viteză într-o treaptă de viteză inferioară sau marsarier. 3. să-l asigure cu frâna de ajutor 4. să ridice geamurile si să încuie usile. Quote Share this post Link to post
korydon Posted March 7, 2012 (edited) ... conducătorul este obligat... Prietene, nu vreau sa stiu ce sunt obligat ( nu te cauta nimeni daca ai lasat cutia cuplata ), vreau sa stiu implicatiile tehnice ( ambreiaj, cutie etc.) daca las sau nu masina parcata pe liber. Citat daca vrei iti dau si eu din manualul masinii unde zice tocmai invers fata de cum zici tu. Aceeasi dilema o am si in cazul parcarii masinii cu rotile virate ( unii zic ca e bine sa o lasi cu rotile drepte, altii nu ). Edited March 7, 2012 by korydon Quote Share this post Link to post
augustinionut Posted March 7, 2012 Well...urmarile plecarii masinii de pe loc te obliga blablabla... Quote Share this post Link to post
Viktor Posted March 7, 2012 Obligativitatea introducerea schimbatorului in una din treptele inferioare tine de siduranta si a fost foarte bine gindita, in opinia mea. Acum eu n-o fac pe legistu insa, decizia o i-au sungur daca ma folosesc de cutie/motor pentru siguranta stationarii sau nu. Eu de cind conduc intotdeauna las masina in treapta 1 si frina de mina daca se cere. Nu vad ce are de are de suferit fieratania daca o las in viteza, in schimb, posibil sa de suferit ca n-am lasat-o in viteza si asta nu in ce priveste spusele legii. Masina sa sara din viteza nu am auzit, dar caz in care cineva (de care sincer imi pare rau) si-a omorit copii pentru faptul ca a folosit doar frina de mina care a plesnit cablu (asa ceva) am auzit. Decizia o luati voi. Acu degeaba o sa spuneti ca am terenul ca in palma, bla bla bla ... pentru ca asa va obijnuiti cu frina de mina ceia ce nu-i sanatos deloc. Quote Share this post Link to post
Corneda Posted March 12, 2012 (edited) fftopic: Un lucru negativ ma gandesc este posibilitatea ca atunci cand o lasi in viteza intr-o parcare publica sa se mai gaseasca cate un destept sa se impinga in ea. Personal am patit asa ceva si culmea umblam in portbagaj, cand ma trezesc cu masina impinsa peste mine. Era tot un individ cu un Cielo caruia aparent spatiul de o masina si jumatate nu ii ajungea sa iasa din parcare, (culmea, nu sa intre). Astfel ma gandesc ca fortarea transmisiei in astfel de cazuri nu aduce nimic bun. Personal in parcare (mai putin in declivitati si iarna) o las doar cu frana de mana trasa trei dinti,(nu trasa sa storc zeama din ea). Prietena mea a sustinut proba practica pentru permis fara succes. La o intersectie unde la dreapta erau doua drumuri, toate drumurile cu punct de intersectie comun (primul drum cu directie la ora 2 si al doilea la ora 4), politistul i-a spus sa faca ''jumatate dreapta''. Intrarea pe prima din cele doua strazi (ora 4) a dus la oprirea examinarii. Personal poate nu ma duce capul, dar voi ati auzit de ''jumatate'' intr-o directie? Edited March 12, 2012 by Corneda Quote Share this post Link to post
danepicu Posted March 12, 2012 Am intalnit in Germania un semn de circulatie amuzant. Pe straduta unde era semnul de circulatie incapea cu greu un camion si cu siguranta un tanc nu avea loc. Quote Share this post Link to post
Viktor Posted March 12, 2012 ... fortarea transmisiei in astfel de cazuri ... Nu pateste nimic din aia. Daca primeste socuri, alea le primeste in mers. Quote Share this post Link to post
augustinionut Posted March 31, 2012 Cum e cu "pietonul are prioritate pe trecerea pentru pietoni "? Opresc , ii acord prioritate si el coboara de pe trotuar si traverseaza sau cum?? Zilele trecute la intersectia de la pod Orion Piatra Neamt soferul din fata mea a fost tras pe dreapta de organ )"> , pe motiv de neacordare de prioritate unui pieton bleg care astepta sa treaca toate masinile, ca in bancul cu bula. Quote Share this post Link to post
Viktor Posted March 31, 2012 De multe ori ii invit de pe trotuar (mai ales daca am ce vedea) insa unii n-au curaj sa coboare. O fi avut joc de picioare pietonul bleg, la care se penalizeaza daca organul dovedeste ca blegul a pus piciorul pe zebra. Quote Share this post Link to post
augustinionut Posted March 31, 2012 Blegu se uita ca vitelu'. De sus. In fine; apropos, stiai ca in Piatra Neamt se asteapta culoarea verde a semaforului de pe marginea strazii, coborati de pe trotuar? (Bdul Traian). SA NU LE F***I UNA ? Quote Share this post Link to post
big2shae Posted April 1, 2012 @augustinionut - Nu cred ca ai de ce sa te plangi, eu de fiecare data cand vin in Piatra Neamt ma minunez cat de ordonat si civilizat se circula. Vino 2-3 luni in Bucuresti sa vezi cum iti sar in fata pietonii, desi au rosu, ca sa prinda tramvaiul (de parca ar fi ultimul). Aici rosul e doar o culoare, placuta de altfel. Liniile alea continui albe si cate doua te provoaca sa treci peste ele, doar sunt niste desene pe asfalt Singura diferenta e ca aici cap-de-creta nu e pretutindeni la panda, si e mai permisiv. Quote Share this post Link to post
augustinionut Posted April 1, 2012 fftopic: Voua v-ar trebui o cariera intreaga de creta Quote Share this post Link to post
Viktor Posted November 8, 2012 Referitor la aceasta. Situatie gen sint intinlite si in depasirea a doua masini spre ex. Eu nu stau nici sa le numar si nici cu 40/h ca asa vrea bunica virf de lancie. Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted November 8, 2012 Nici eu, dar aici vorbim de cum e corect conform legii. Ce facem noi, facem pe "barba" noastra. Deci, pentru inceput, conform legii, ai voie sa depasesti mai multe masini in aceeasi manevra sau nu? Quote Share this post Link to post
Corneda Posted November 8, 2012 (edited) Art. 152. - (1) Se interzice depasirea vehiculelor: k) în locul unde s-a format o coloana de vehicule în asteptare, daca prin aceasta se intra pe sensul opus de circulatie. De aici inteleg ca in mers este voie sa depasesti o coloana. Art. 150. - Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat: a) sa se asigure ca cel care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus; Adica daca te-ai bagat in fata celui ce deja se afla in depasire esti in culpa. Edited November 8, 2012 by Corneda Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted November 8, 2012 Pai, daca ai voie, nu e culpa comuna, cel care nu se asigura e vinovat conform art 150 nu? Adica e cum spune Victor Quote Share this post Link to post
Corneda Posted November 8, 2012 Am modificat, am citit putin mai atent paragraful. Quote Share this post Link to post
Viktor Posted November 8, 2012 Ar fi culmea ca din doua in doua masini sa depasesti. Totul sau nimic! Ce-i drept n-am citit recent legislatia, insa astfel stiu si eu referitor la depasirea unei coloane in asteptare, desi as trece la capitolol nesimtire cine o face. In mers e alta poveste si se aplica regula prioritatii. Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted November 8, 2012 Problema e ca "asteptarea" aia e foarte discutabila/ambigua. Pentru unii observ ca inseamna oprire, pentru mine poate sa insemne si "asteptarea" pana pot depasi un vehicul lent, dar nu oprit. Cum e pana la urma? Quote Share this post Link to post