Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Da este dopul de langa alternator

Share this post


Link to post

Am schimbat acele dopuri si pompa de apa si tot nu baga caldura. Cand mut clapeta pe rece/cald nu este nici o diferenta de temperatura, dar clapeta se aude ca lucreaza.

Share this post


Link to post

Probabil ai caloriferul infundat (90%) sau garnitura de chiulasa ciupita (10%). Verifica daca furtunele de intrare/iesire in/din calorifer se incalzesc. Daca nu se incalzesc, incearca prima data sa cureti caloriferul. Pentru masina ta ti-as recomanda sa il scoti si sa il speli "pe banc" :) .

Share this post


Link to post

Calorifer schimbat de un an si sa fie infundat...mai greu, cred eu. Cit iti indica temperatura in bord? (unde sta acul?).

Share this post


Link to post

Calorifer schimbat de un an si sa fie infundat...mai greu ...

Si daca ti-as spune ca am vazut multe astfel de situatii, crezi in continuare ca e greu ? Am vazut si calorifer infundat la mai putin de 3 luni de la schimbare :) . Eu as zice ca termostatul ar fi prea simplu ... l-ar fi observat repede la bord.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Si daca ti-as spune ca am vazut multe astfel de situatii...

 

E posibil, doar ca problema colegului e alta (cred eu). Problema a inceput dupa ce a schimbat caloriferul, radiatorul, etc. Deci, de acolo a inceput povestea, o fi pus un calorifer SH (deja infundat) fara al spala/curata sau, ceva nu-i in regula cu comutarea clapetei de la rece la cald. Caloriferul il poate verifica in 5 min daca esta e infundat sau nu.

Share this post


Link to post

Salutare!

Daca nu am postat unde trebuie imi cer scuze!

Problema mea suna astfel: am un cielo cu o singura axa, cand stau pe loc mi se ridica acul la temperatura apei asa cum ar trebui sa stea, in mers imi scade pana la prima liniuta alba de jos (putin deasupra ei), moment in care mi se pare ca nu mai baga la fel caldura.

Mentionez ca am spalat instalatia cu otet si am schimbat si termostatul.

Va rog frumos cine poate sa ma ajute cu un sfat.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Dupa descriere, e o problema de termostat. Iti deschide prea repede sau ramine deschis.

Share this post


Link to post

E posibil ca otetul sa fi desprins depuneri de calcar de pe circuitul de racire care sa-ti fi blocat termostatul pe deschis.

Share this post


Link to post

Multumesc, dar termostatul l-am schimbat dupa ce am spalat instalatia cu otet, adica acum vreo doua zile, iar dupa ce am scos otetul am pus furtunul cu apa si am lastat sa curga apa pana cand a curs curata.

Caldura baga, dar nu inteleg de ce pe loc se ridica apa daca o las pornita 10-15 min, iar cand plec cu ea scade.

Share this post


Link to post

Vad ca nu vrei sa intelegi. Si eu si salex si toata lumea iti spune ca e ceva in neregula cu termostatul... poate sa fie din aur, e fier... verifica-l.

Share this post


Link to post

Sau poate fi montat defectuos (garnitura proasta sau lipsa) si da pe langa el.

Share this post


Link to post

Demonteaza termostatul,pune un vas cu apa la fiert pe aragaz si baga termostatul in apa.Cand apa atinge 85-90 grade ar trebui sa deschida.S-a intampat ca termostat nou sa fie defect.ok.gif

Share this post


Link to post

Se pare ca nu m-am facut inteles: termostatul e nou nout schimbat 07.11.2009, la ralanti apa sta cum trebuie ma refer la indicatorul din bord, temperatura este buna 85-87 grade masurata cu termometru electronic in vasul de expansiune. (pe termostat scrie ca deschide la 85 grade, mentionez ca este de Korea )

Cineva mi-a spus ca s-ar pute sa fie vinovata o sonda de temperatura de pe motor care sa nu mai functioneze cum trebuie. Problema este ca nu stiu unde este situata.

Multumesc!

 

 

Share this post


Link to post

Atunci gaseste tu senzorul ala si zine si noua cand il gasesti, sa stim si noi.

Share this post


Link to post

@stefanitamarinn, convingete mai intii ca termostatul bun (cu toate ca e nou). Vezi in pagina 19,postul #363 al acestui topic, acolo am scris cum se verifica un termostat montat pe masina.

Share this post


Link to post

Se pare ca nu m-am facut inteles: termostatul e nou nout schimbat 07.11.2009, la ralanti apa sta cum trebuie ma refer la indicatorul din bord, temperatura este buna 85-87 grade masurata cu termometru electronic in vasul de expansiune.

 

 

 

 

Si cand mergi cu viteza cum masori temperatura in vasul de expansiune.Ziceai ca la relanti baga caldura si urca acul in bord iar in mers nu deci e normal sa ai 85 de grade la relanti.Alimenteaza ventilatorul pe direct si vezi daca mai ai 85 de grade ,desi sunt sigur ca nu ,sau masoara temperatura cand mergi , desi nu prea vad cum ai putea.

Share this post


Link to post

Cineva mi-a spus ca s-ar pute sa fie vinovata o sonda de temperatura de pe motor care sa nu mai functioneze cum trebuie.

Sonda de temperatura sa zicem ca ti-ar da indicatii aiurea la ceas. Insa nu te-ai intrebat de ce nu iti baga caldura in acel moment ? Nu ti se pare cam exagerata coincidenta ?

 

... sau masoara temperatura cand mergi , desi nu prea vad cum ai putea.

Pusa pe scanner in timp ce merge

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru ajutorul si interesul acordat, nu vreau sa devin enervant: Caldura baga (chiar si cand coboara acul), dar nu inteleg de ce pe loc se ridica apa daca o las pornita, iar cand plec cu ea scade.

Termostatul a fost verificat si este bun, la fel si garnitura si pompa de apa care a fost si ea schimbata.

Share this post


Link to post

sal,ai debit de apa,debit de aer,termostat,temperatura in parametrii?

Share this post


Link to post

in mers imi scade pana la prima liniuta alba de jos (putin deasupra ei), moment in care mi se pare ca nu mai baga la fel caldura.

 

Caldura baga (chiar si cand coboara acul), dar nu inteleg ...

 

Pai, atunci cind cauti un diagnostic precis, e bine sa dai niste simptome precise. Raspunsurile pe care le-ai primit se bazau toate pe prima ta descriere a problemei. Acum ai schimbat putin informatiile ;) Ai verificat instalatia electrica ? Cum iti incarca alternatorul ?

Share this post


Link to post

nu inteleg de ce pe loc se ridica apa daca o las pornita, iar cand plec cu ea scade.

 

 

Pai in mers se produce racirea, datorita curentului de aer, mai ales la viteze de peste 50-60 la ora, pe cand la relanti, stand pe loc, nu are parte deloc de racire.

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Imi cer scuze pt confuzie!

-Atat apa cat si aerul au debitul corespunzator, la apa am verificat astfel: scos furtun subtire care face sa intre apa in vasul de expansiune (nu ma refer la cel care duce la radiator), atat la ralanti cat si la turatie mai mare au debit corespunzator.

-In ceea ce priveste alternatorul cureaua este intinsa pt ca am intins-o, iar tennsiunea este masurata cu aparat de masura si este in jur de 13 volti, deci alternatorul incarca.

Am mai vazut si la alte persoane problema asemanatoare adica nu li se ridica acul de la temp apei deloc, dar spre deosebire de ei mie mi se ridica iar cand merg scade, poate am uitat sa mentionez ca termocupla porneste cand trebuie si se opreste, verificat cu termometrul.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Incarcare trebuie sa fie 14.2-14.4V nu 13

Share this post


Link to post

Deja o dam in diverse. S-a comunicat rezolvarea de catre mai multi useri in diferite posturi. Daca se intelege bine daca nu, iar bine.

 

Eu as merge intai pe asta:

@stefanitamarinn, convingete mai intii ca termostatul bun (cu toate ca e nou). Vezi in pagina 19,postul #363 al acestui topic, acolo am scris cum se verifica un termostat montat pe masina.

 

dupa care daca rezultatul nu ma satisface asta:

 

Demonteaza termostatul,pune un vas cu apa la fiert pe aragaz si baga termostatul in apa.Cand apa atinge 85-90 grade ar trebui sa deschida.S-a intampat ca termostat nou sa fie defect.ok.gif

 

dupa care asta:

 

Sau poate fi montat defectuos (garnitura proasta sau lipsa) si da pe langa el.

 

Binenteles, intai se verifica nivelul lichidului dupa ce s-a mers cu masina o perioada (aerul a iesit din instalatie) sa fie la nivel si supapele de supra si subpresiune din capacul vasului.

 

Cam asta e diagnoza la problema semnalata in formularea initiala.

 

PS. Nu mai face comparatii cu alte masini. Defectele pot fi diferite.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...