Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Pai , furtunul care merge la calorifer ar trebui sa fie cald.

 

Avand in vedere ca sunt doar 2 tevi in calorifer, toata apa care intra pe una trebuie sa iasa pe cealalta. Daca e infundat, debitul va fi acelasi pe ambele deci vor fi aproximativ la fel ca temperatura.

 

Daca ai robinet la caloriferul de acasa ia opreste robinetul si vezi daca bucata de teava dintre instalatia blocului si respectivul robinet se mentine calda ;) .

Share this post


Link to post

Am si eu o nelamurile, cu ce s-ar putea infunda? Sau stati unii 10 ani cu un antigel prost care teoretic trebuie schimbat la max 2, face namol, si apoi de oare nu am caldura :scarpin:

Share this post


Link to post

Cel mai des cu stop-leak, sau cu apa de la robinet in instalatie. Care antigel? :)

Share this post


Link to post

E drept, asta vara, dupa ce mi-au umblat niste "dulgheri" (ca mecanici nu pot sa le spun) la masina, am folosit vreo saptamana apa de la robinet, pana am rezolvat pierderea de lichid de racire.

 

Imediat dupa ce-am rezolvat am golit instalatia si am pus antigel cu apa distilata.

Share this post


Link to post

O saptamana nu-i problema asa mare. Ideea e ca la calorifer sunt cele mai mici canale din toata instalatia si toate impuritatile acolo se opresc.

Stop leak-ul granule e cel mai rau, mai pot fi si diverse mizerii daca s-a efectuat vre-o reparatie capitala la motor...etc.

Share this post


Link to post

@barboso, ai rezolvat problema caldurii? Eram curios ce este pana la urma:termostatul sau radiatorul de caldura.

Share this post


Link to post

Ieri dimineata am dus masina in service - neavand caldura, in cativa kilometri aveam gheata pe stergatoare, era deja dificil / neplacut de circulat asa, pe ninsoare.

 

Din pacate baiatul care se ocupa de ea avea zi libera, asa c-am lasat-o acolo (oricum trebuia lasata ceva timp, motorul fiind deja la temperatura maxima); am vorbit cu el dimineata la 9, se apuca de ea, astept telefon sa-mi spuna care a fost buba si cand sa ma duc s-o iau - sper ca astazi, m-a terminat daca ma lasa fara masina, daca sunt toate alea montate o iau si fara caldura si i-o duc maine seara inapoi, s-o aiba rece luni dimineata.

Share this post


Link to post

M-a umplut de fericire, l-am sunat pe la ora 13, inca nu se apucase de ea, c-a avut o urgenta cu un X5... rant.gif

 

M-a sunat inapoi la 14, ca sigur e termostatul, dar ca nu-i mai vine piesa in timp util, asa ca ramane pe luni. dacucapul.gif,

 

M-am dus si am luat masina, am luat si termostat, si voi incerca sa-l schimb eu (desi sunt cam atehnic), ajutat de un prieten mai talentat decat mine.

 

 

Acum vreau sa va intreb pe voi cat de complicat este de schimbat termostatul.

 

 

Si mai am o nedumerire: pe site la autodaewoo era 80 si ceva de lei, ceea ce mi-a dat mie de la magazin a fost 20 - avea si ceva la 100, dar a zis ca alea-s pt. Nubira II, eu avand Nubira I, model '99; am facut poze cu laptopul - termostatul arata ca-n atasamente ?

 

post-18668-037184200 1292686749_thumb.jpg post-18668-034431000 1292686775_thumb.jpg

 

Celalalt termostat avea un fel de carcasa, dar parca mai mica decat cea care acopera locul unde stiu eu ca e termostatul la mine.

Edited by barboso

Share this post


Link to post

Am schimbat termostatul, a inceput sa bage putina caldura, dar nu este ceea ce trebuie; probabil ca e nevoie sa curat si caloriferul.

Share this post


Link to post

Daca eram in locul tau, probabil ca montarea noului termostat mi-ar fi dat impresia nu de putina caldura ci de dogoare. In alta ordine de idei, temperatura exterioara este in crestere, deci ... Cei doi vecini lovesc din nou, ce parere a avut mecanicul tau dupa "rezolvarea situatiei" ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

N-am vorbit cu el, dupa povestea de vineri / sambata mi-am luat masina asa cum era si mi-am schimbat ieri termostatul in alta parte, ca ma prindea 2011...

 

Probabil ca n-a apucat sa se aeriseasca foarte bine instalatia in service, ca azi dimineata lichidul era la minim in vasul de expansiune - urme de curgere nu se vad.

 

Am completat la plecarea de la birou (am un magazin Daewoo in apropiere, a trebuit sa mai cumpar antigel), dar pana acasa abia a apucat sa se incalzeasca motorul; totusi, stiu cand si cat incalzea anii trecuti in habitaclu - in continuare sunt probleme.

 

 

 

Share this post


Link to post

Nici nu e nevoie sa stai in serice pt aerisire.Lasa motoraul la relanti pana pleaca de 2 ori ventilatorul radiatorului si gata.Ai rezolvat si cu aerisirea.

Eventual,sa castigi ceva timp ca e cam frig afara,introdu la surubul de reglaj al clapetei o surubelnita pt ai marii turatia motorului. :thumbl:

Share this post


Link to post

Asa mi-am explicat eu nivelul scazut al lichidului (neaerisire corespunzatoare dupa ce s-a lucrat / completat), cand l-am controlat dimineata.

 

Intre timp am mai circulat, putin fata de o zi normala, dar tot au fost vreo 12 km, pana la birou si inapoi, consider ca s-a aerisit de acum; sper sa nu mai gasesc iar lichidul scazut, ca deja ma duce cu gandul la alte probleme, mai grave.

Share this post


Link to post

Eventual,sa castigi ceva timp ca e cam frig afara,introdu la surubul de reglaj al clapetei o surubelnita pt ai marii turatia motorului. :thumbl:

 

Sa nu se interpreteze. Surubelnita se pune intre surub si opritor pentru a o mentine deschisa, nu se foloseste pentru a regla surubul acela ;) .

Share this post


Link to post

E logic,la asta m-am si referit.

Share this post


Link to post

Update: suspectez comutatorul de cald / rece, cred c-a ramas blocat undeva pe-o temperatura intermediara.

 

M-am gandit si la el, de prima data, si asta pt. ca, de vreo doua ierni (nu mai retin cum a fost inainte), cand il treceam pe cald la maxim, imi "respingea" un pic rotita, cam "un dinte" (ma refer la "dintii" care se simt la mana, cred c-ati inteles despre ce zic); nu facea asta chiar de fiecare data, dar in cele mai multe cazuri da - daca mai incercam o data sau de doua ori (fara sa fortez) ramanea la capat.

I-am spus atunci mecanicului, a zis ca nu-i o problema, nu mai retin ce explicatie a dat, dar, pt. ca-n rest totul mergea normal, am lasat-o asa.

 

Anul asta n-am mai simtit la mana nici o asemenea "respingere".

 

I-am spus si mecanicului (altul decat acum doi ani), saptamana trecuta, de treaba asta, a ascultat ceva (nu prea-mi dau seama ce) pe la gurile de aerisire, jucandu-se la comutator, si a zis ca lucreaza, si ca termostatul e problema; o fi fost si ala, pt. ca, dupa schimbare, asa cum am spus, parca a inceput sa incalzeasca putin - sper ca nu-i doar efect placebo, in masina aproape ca nu se simte efectul, doar daca pun mana la gurile de aerisire simt ca intra aer caldut.

 

Astazi, dupa ce-a ajuns motorul la temperatura normala, am dat drumul la aeroterma, "caldura" fiind setata pe maxim - aerul doar caldut; am mers putin asa, dupa care am dat pe rece, tot la maxim - acelasi aer caldut, si vorbesc de cativa kilometri, cat am mai avut de mers, nu de ce s-a intamplat in secunda imediat urmatoare.

 

 

Intrebarea mea este: unde-i amplasat si cum se poate ajunge la acest comutator ?

 

Am vreo sansa sa-l trec "manual" pe cald, cum faceam la Dacie ?

Nici la aia nu se regla temperatura din habitaclu, dar avea un robinet in compartimentul motor, de unde schimbam de pe cald pe rece si invers, la schimbarea de sezon.

N-as vrea sa mai pierd timp (si bani) prin service, cel putin nu pe sfarsitul asta de an, mai am si altele de facut, as lasa respectivul comutator (daca el e problema) sa-l schimb la anul, cand mai merg in service si cu altele, daca va trebui schimbat.

Share this post


Link to post

Raspunsurile se gasesc in cele 25 de pagini. Bafta la citit!

Share this post


Link to post

L-ai lamurit!

Share this post


Link to post

Sa mai zic sa inceapa cu pagina 1 unde se discuta exact problema cu actionarea voletului? Hai da-o incolo...

Daca se scot repetarile si offtopicurile topicul va ramane de maxim 3 pagini, mult mai usor de citit, pentru cine are bunavoina.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Aveti dreptate, ar fi trebuit sa caut intai; in conditii normale asta as fi facut, dar acum am incercat sa castig putin timp, trag sa termin saptamana asta un proiect destul de important in perspectiva anului viitor, iar masina trebuie s-o rezolv intr-o saptamana, ca dau si eu o fuga la munte, si am vazut ce rau e fara incalzire pe parbriz, cand ninge.

 

Scuze, si multumesc pt. pont !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu un amarat de cielo din 95 luat din septembrie 2010 Cum a venit iarna am observat ca nu imi baga caldura suficenta. Adica: dupa ce o pornesc merg sa zicem vreo 5 km; observ ca acul de la caldura se ridica la jumatate si ramane permanent acolo (semn ca motorul s-a incazit si trebuie sa bage caldura). Caldura pe naiba; aer caliu si mult "vant" in masina.

Ce m-a pus naiba sa fac inainte de Anul nou cu vreo 2 zile. Sa ajung la caloriferul de caldura sa-l schimb citind tot ceea ce am gasit si eu pe net legat de problemele cu caldura ca el ar fi buba. Am inceput sa demontez pe rand, casetofon, grila casetofonului, torpedou, plasticuri , iar plasticuri si in cele din urma am ajuns la el, cu o chinuiala de jumate de zi. Insa am facut treaba asta degeaba. Am observat ca caloriferul nu are nimic dimpotriva era fierbinte pe toata suprafata lui si turul si returul erau fierbinti. Asa ca am montat totul la loc Am observat insa o chestie ciudata. In partea dreapta a caloriferului pe o gura din aia pe unde vine aerul, chiar si cu aerul dat pe recirculare imi vine aer foarte rece dupa ce pornesc ventilatorul.( se tot intreba sotia de unde naiba vine "vantul" ala la picioarele ei).

Caldura imi baga cat de cat daca tin aerul pe recirculare (insa cu geamuri aburite si tot ce decurge din asta). Daca opresc recircularea am in masina aer caliu aprope rece. Ce naiba poate sa aiba. Antigelul l-am schimbat in iarna asta de 2 ori. (am pus si rosu si albastru). . Motorul nu se supraincalzeste, merge normal. Pierderi de antigel nu am. Sa fie termostatu? Acul de la temperatura sta la jumatate dupa ce se incazeste motorul. Nu stiu ce naiba sa-i mai fac. Care va mai pricepeti dati-mi si mie un raspuns ca eu nu mai am nicio idee. Mersi mult. Si La multi ani in 2011!

Share this post


Link to post

Clapeta (voletul) pentru aer rece/cald nu inchide, ramine deschisa partial.

 

Aici gasesti manualul pentru Cielo, vezi (schita) incalzirea si aerul conditionat.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

clapeta asta e cumva in spatele caloriferului de caldura? Atunci cand am demontat bordul de am ajuns la calorifer n-am mai demontat caloriferul ca m-apucase noaptea. Si "vantul "ala de care vorbesc vine de prin spatele caloriferului. Ce naiba fac iar demontez tot bordul?

 

 

Share this post


Link to post

Ce naiba fac iar demontez tot bordul?

 

Nu, intii verifica furtunele de vacum dintre comutator si actuatorul de vacum, probabil le-ai observat cind ai demontat pe-acolo, pe partea dreapta la piciorele pasagerului din dreapta.

Demontezi doar protectia aia din plastic sa ai acces. La comutarea cald-rece, aar trebui sa se auda cum actuatorul de vacum lucreaza sau nu.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

atunci cand am demontat le-am verificat pe fiecare in parte din blocul de climatizare. Am scos pe fiecare . Am observat ca doar pe unul sufla (tragea) aer. Am observat ca duceau unele pe sus be sub bord. Clapeta aia de la aer rece aer cald (aia cu sufa) am observat ca inchide bine. Am actionat-o chiar si manual. Acum stau si ma gandesc. O fi trebuind ca prin toate furtunasele alea de vacum sa traga aer? O fi vreunul iesit de la locul lui de sub bord?

 

La comutarea cald-rece, aar trebui sa se auda cum actuatorul de vacum lucreaza sau nu.

 

Culmea ca se aude un fel de fasait cand trec de pe rece pe clad

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...