Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Cel mai probabil, da. Este blocat pe pozitia deschis.

Share this post


Link to post

Fratilor nu stiu ce sa mai fac cu lipsa de caldura.

 

In iarna asta mi-au aparut problemele cu incalzirea asa si simptomele se prezentau in felul urmator:

 

a. caldura calie;

 

b. acul de la indicatorul de apa niciodata nu statea la jumatate, la 90* (se situa intre 45* - si cca. 70* - 80*) si daca mergeam cu peste 80Km/h acul scadea si mai mult.

 

 

Prima data, in service autorizat Daewoo, i-am schimbat caloriferul de caldura (nou - original GM) deoarece cel vechi era spart (am vazut cu ochii mei fisura din calorifer). Cu aceasta ocazie i-am schimbat si termostatul (original GM) precum si antigel roz GM. Dupa aceste operatiuni am sesizat o mica diferenta la caldura, dar tot nu la debitul normal la care mergea inainte. Apa tot nu se ridica la 90*.

 

Am citit pe acest topic ca aceasta problema ar putea aparea din cauza termostatului, asa ca am cumparat un termostat nemtesc folosit pe Opel care deschide la 92* (nu stiu marca dar oricum era mai robust decat cel original GM). L-am montat si nici de data asta nicio diferenta.

 

Saptamana asta am cumparat un radiator din dezmembrari de pe o Nubira 2. Intai l-am curatat cu apa sub presiune, apoi l-am montat pe masina, ocazie cu care am schimbat antigelul cu unul HEPU roz. Mentionez ca antigelul vechi era super murdar. Nici de aceasta data nu s-a schmbat nicio imbunatatire. In continuare caldura este "calie". Am pus inapoi pe masina termostatul original GM, dat tot la fel nicio diferenta.

 

Furtunele de la caloriferul din interior (tur - retur), la temperatura optima, sunt mereu fierbinti.

 

Am verificat comutatorul de pe cald pe rece si merge bine in sensul ca schimba aerul rece in aer cald. Comutatorul pentru schimbarea directiei aerului in habitaclu functioneaza si el cu diferenta ca, spre exemblu, daca e comutat pe dezaburire parbriz sau la picioare baga aer si pe fata. Treptele de viteza a aerului merg si ele, deoarece se simte diferenta la debitul de aer bagat in habitaclu.

 

Ce am observat astazi e ca in momentul in care atingi furtunele de la radiatorul de apa, aceastea nu prezinta nicio o presiune pe ele, fata de alte masini la care am vazut ca acele furtune prezinta un fel de "rezistenta" cand le strangi in mana.

 

Nu stiu ce sa mai fac, un mecanic imi spunea ca s-ar putea sa fie de la pompa de apa sau sa nu fie de la chiuloasa.

 

Multumesc pentru raspunsurile voastre.

Share this post


Link to post

Fratilor nu stiu ce sa mai fac cu lipsa de caldura.

b. acul de la indicatorul de apa niciodata nu statea la jumatate, la 90* (se situa intre 45* - si cca. 70* - 80*) si daca mergeam cu peste 80Km/h acul scadea si mai mult.

Termostat bolnav.

 

Apa tot nu se ridica la 90*.

De unde stim asta ? In plus, termostatul original de Nubira cred ca deschide la 87*C.

 

.. un termostat nemtesc folosit pe Opel care deschide la 92* (nu stiu marca dar oricum era mai robust decat cel original GM). L-am montat si nici de data asta nicio diferenta.

Incepe sa devina dubios. La majoritatea colegilor, termostatul de 92*C a reprezentat o imbunatatire clara. Eu insumi folosesc asa ceva, astazi aveam intre 61*C si 63*C la grila centrala.

 

Mentionez ca antigelul vechi era super murdar. Nici de aceasta data nu s-a schmbat nicio imbunatatire. In continuare caldura este "calie". Am pus inapoi pe masina termostatul original GM, dat tot la fel nicio diferenta.

Curios, din ce am inteles eu aveai antigel destul de nou. Nu pricep cum de s-a murdarit asa de rau intr-un timp asa de scurt. Inainte de punerea antigelului GM s-a facut o spalare SERIOASA a instalatiei ???

 

Furtunele de la caloriferul din interior (tur - retur), la temperatura optima, sunt mereu fierbinti.

Asta iti indica lipsa pierderii de caldura de la nivelul caloriferului. Cu alte cuvinte, se pare ca este o problema cu modulul de climatizare/incalzire. Mai precis, suspectez voletul care comuta intre aer rece/aer cald.

 

Am verificat comutatorul de pe cald pe rece si merge bine in sensul ca schimba aerul rece in aer cald.

Poti sa fi putin mai precis, cum ai verificat ? Mi-e teama ca exact de aici ai problema, cablul nu este bine intins astfel incit voletul nu isi atinge capatul cursei pe pozitia MAXIM CALD.

 

Treptele de viteza a aerului merg si ele, deoarece se simte diferenta la debitul de aer bagat in habitaclu.

Putin relevant, oricum ar trebui sa testezi instalatia pe turatie medie.

 

Nu stiu ce sa mai fac, un mecanic imi spunea ca s-ar putea sa fie de la pompa de apa sau sa nu fie de la chiuloasa.

Pina la un astfel de verdict este cale destul de lunga. Ma indoiesc ca ar fi vorba de pompa, in cazul asta motorul s-ar supraincinge in anumite imprejurari.

Share this post


Link to post

Multumesc Salex pentru prmtitudinea raspunului tau :)

 

De unde stim asta ? In plus, termostatul original de Nubira cred ca deschide la 87*C.

Da intradevar, termosatul de Nubira deschide la 87* (cel putin asa scrie pe al meu).

 

Incepe sa devina dubios. La majoritatea colegilor, termostatul de 92*C a reprezentat o imbunatatire clara. Eu insumi foallosesc asa ceva, astazi aveam intre 61*C si 63*C la grila centrala.

Cred si eu ca s-a simtit o diferenta, deoarece dupa ce l-am schimbat cu cel de 92* nu imi mai scadea temperatura la viteza mai mare de 80 Km/h.

 

Curios, din ce am inteles eu aveai antigel destul de nou. Nu pricep cum de s-a murdarit asa de rau intr-un timp asa de scurt. Inainte de punerea antigelului GM s-a facut o spalare SERIOASA a instalatiei ???

 

Nu s-a facut niciun fel de curatare a instalatiei. Am uitat sa mentionez ca astazi i-am schimbat si capacul de la vasul de expansiune (nu original dar dupa cod) iar vasul de expansiune l-am schimbat in septembrie tot de la dezmembrari de pe o nubira model korean ce a fost spalat in prealabil bine. Antigelul vechi (inainte de cel original GM) l-am schimbat iarna trecuta. Nu am pus in completare si nici nu am bagat apa de la canal.

 

Asta iti indica lipsa pierderii de caldura de la nivelul caloriferului. Cu alte cuvinte, se pare ca este o problema cu modulul de climatizare/incalzire. Mai precis, suspectez voletul care comuta intre aer rece/aer cald.

Cand spui volet te referi la (i) mecanismul din spatele butonului de comutare de pe rece/cald..acela cu roata zimtata si acea tija pe care vine prins cablul sau (ii) mecanismul din celalalt capat al cablului.

 

Poti sa fi putin mai precis, cum ai verificat ? Mi-e teama ca exact de aici ai problema, cablul nu este bine intins astfel incit voletul nu isi atinge capatul cursei pe pozitia MAXIM CALD.

Am verificat, prin comutarea butonului cablului de la rece la cald si invers. Pe rece se cunostea diferenta de temperatura. Odata cu schimbarea caloriferului de caldura a fost desfacut si modul de comanda al AC/incalizire si s-a tras pur si simplu de cablu la maxim de pe rece pe cald si invers. Pana la urma gasesc un modul de comanda si pot sa imi dau seama daca cel de pe masina mea functioneaza bine sau nu desi eu nu cred ca de aici e problema.

 

 

Maine sau poimaine am sa ma duc sa-i fac o curatare a instalatiei la un alt "nene" mecanic recomandat care cica a rezolvat un Logan cu problema similara numai prin curatarea instalatiei. Ma gandesc sa nu fie tot din termostat si sa il schimb cu tot cu camasa lui metalica.

 

Va tin la curent cum a decurs operatiunea.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cand spui volet te referi la (i) mecanismul din spatele butonului de comutare de pe rece/cald..acela cu roata zimtata si acea tija pe care vine prins cablul sau (ii) mecanismul din celalalt capat al cablului.

...

Am verificat, prin comutarea butonului cablului de la rece la cald si invers. Pe rece se cunostea diferenta de temperatura. Odata cu schimbarea caloriferului de caldura a fost desfacut si modul de comanda al AC/incalizire si s-a tras pur si simplu de cablu la maxim de pe rece pe cald si invers. Pana la urma gasesc un modul de comanda si pot sa imi dau seama daca cel de pe masina mea functioneaza bine sau nu desi eu nu cred ca de aici e problema.

Ma refeream, in principal, la partea de actionare a voletului din modulul de climatizare. Coroborind ultimele informatii cu faptul ca atit furtunul de tur cit si cel de retur sint fierbinti (cf. declaratiilor tale !) sint 99,99% sigur ca este o problema legata de actionarea voletului :) . Cred ca arunci niste bani degeaba pe curatarea instalatiei, plecind si de la informtia (furnizata tot de tine) ca radiatorul a fost bine curatat si caloriferul este nou ;)

Share this post


Link to post

Lasa masina sa mearga, cu motorul rece, si vezi cand incepe sa se incalzeasca furtunul de retur si/sau radiatorul. Daca acul de temperatura nu a ajuns la pozitia normala (sau aproape), e o problema cu termostatul. Altfel trebuie cautat in alta parte. Faptul ca sunt fierbinti amandoua cu motorul cald este mai putin relevant.

 

Idealul ar fi sa verifici temperatura cu un scanner OBD2, dar daca n-ai in dotare asa ceva, merge si cum am scris mai sus.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

1. Ai schimbat filtrul de habitaclu?

2. Dupa descrierea facuta eu inteleg ca ai doua probleme:

a) Voletul (clapeta) de aer cald/rece din modulul de climatizare care nu deschide suficient

b) Instalatia f murdara/plina de rugina. Antigelul ar trebui sa aiba fix culoarea din sticla...

c) Termostatul nu functioneaza cum trebuie atata timp cat in mers iti scade temperatura. Oricum, indicatorul de bord nu e scula de precizie deci ar trebui un tester pentru o diagnosticare corecta.

Share this post


Link to post

va salut pe toti!

dupa cum cred ca observati sunt nou pe forum si vreau sa va cer sfatul : detin un cielo gle din '97 , ceasul de la apa urca la jumate , antigelul este schimbat , baga caldura dar nu cum ar trebui...treptele la aeroterma merg , dar cand dau o treapta superioara (a aerotermei) se aude cum creste turatia aerotermei dar in habitaclu parca intra acelasi volum de aer , adica sufla cam la fel ca pana sa-l dau o treapta mai sus , iar la treapta 4 aerul e mai rece decat in treapta 2 sau 3...sa nu se deschida clapeta cum trebuie? astept sugestii...

Share this post


Link to post

Ma refeream, in principal, la partea de actionare a voletului din modulul de climatizare. Coroborind ultimele informatii cu faptul ca atit furtunul de tur cit si cel de retur sint fierbinti (cf. declaratiilor tale !) sint 99,99% sigur ca este o problema legata de actionarea voletului :) . Cred ca arunci niste bani degeaba pe curatarea instalatiei, plecind si de la informtia (furnizata tot de tine) ca radiatorul a fost bine curatat si caloriferul este nou ;)

 

Cand te referi la actionarea voletului, te referi la cele cu pozitia 3,4 si 5 din schita atasata?

 

ALice: Am incercat azi si in cca. 15 min. s-a incalzit radiatorul cat si furtunele de tur si retur. Asa cum am spus anterior, am schimbat doua termostate: primul original GM; al doilea unul pentru Opel care deschide la 92*. In ambele situatii acul nu a urcat mai mult de 80*, dar la viteza mai mare de 80 Km/h acul nu mai scade sa imi ajunga la 45*. Ma gandesc ca aceasta problema sa nu fie de la senzor/sonda de temperatura. Am sa o pun pe un tester si am sa vad la ce temperatura ajunge motorul.

 

andreib: Filtrul de habitaclu este nou, marca koreana.

 

Ce am observat astazi e ca pe recirculare da caldura mai bine decat daca este pe pozitie normala. Pe recirculare are un debit si zgomot tot mai mare. Cand e pe treapta 3 si 4 scoate un "suierat ciudat" din zona sistemului de climatizare mai precis in dreptul torpedoului. E posibil sa fie acest zgomot de la acuator? Totodata, furtunele de la radiator aveau presiune fata de ieri -alaltateri cand apasai ca in branza pe ele.

 

Pana la urma am sa verific intai acele volete si apoi o sa o duc pe tester. Apoi...Dumneazeu cu mila :) .

 

Inca o data multumesc pentru parerile voastre.

post-29240-0-90513500-1323368826_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu furtunele se intaresc dupa ce deschide termostatul.Rog sa fiu contrazis daca gresesc.Esti sigur ca s-a montat bine caloriferul nou?Cu caloriferul cel vechi(spart),aveai caldura?

Share this post


Link to post

Cand te referi la actionarea voletului, te referi la cele cu pozitia 3,4 si 5 din schita atasata?

4, in figura furnizata de tine

 

ALice: Am incercat azi si in cca. 15 min. s-a incalzit radiatorul cat si furtunele de tur si retur. In ambele situatii acul nu a urcat mai mult de 80*, dar la viteza mai mare de 80 Km/h acul nu mai scade sa imi ajunga la 45*. Ma gandesc ca aceasta problema sa nu fie de la senzor/sonda de temperatura.

Observatia este destul de irelevanta. Daca motorul a ajuns la temperatura de regim, e OK sa se incalzeasca atit furtunele cit si radiatorul. In ceea ce priveste indicatia de 80*C, de unde cunosti pozitia corespunzatoare temperaturii precizate ? Oricum, indicatorul de bord este ... cel putin relativ. Senzorul/sonda de temperatura nu are legatura cu caldura din habitaclu, nu este element de executie. Iti masoara temperatura lichidului de racire si cam atit. Cel mult poate sa aiba efect placebo insa asta poate fi eliminat usor cu un termometru :) .

 

Am sa o pun pe un tester si am sa vad la ce temperatura ajunge motorul.

O idee buna insa nu este suficienta pentru a-ti rezolva lipsa de caldura din habitaclu. Iti poate spune starea termostatului insa iti recomand sa iei mecanicul cu tine si sa conectati testerul in mers extraurban.

 

andreib: Filtrul de habitaclu este nou, marca koreana.

Filtrul are legatura cu debitul de aer, nu cu temperatura aerului.

 

Ce am observat astazi e ca pe recirculare da caldura mai bine decat daca este pe pozitie normala. Pe recirculare are un debit si zgomot tot mai mare. Cand e pe treapta 3 si 4 scoate un "suierat ciudat" din zona sistemului de climatizare mai precis in dreptul torpedoului. E posibil sa fie acest zgomot de la acuator? Totodata, furtunele de la radiator aveau presiune fata de ieri -alaltateri cand apasai ca in branza pe ele.

E normal, vezi observatia de mai sus. Aerul recirculat nu mai este filtrat iar sursa de aer este chiar interiorul masinii. Este un sistem cu reactie pozitiva, aerul din masina este mai cald decit aerul din exterior, ceea ce explica si observatia ta. Suieratul poate sa fie de la carbuni sau de la lagare. De asemenea, e posibil sa ai ceva mizerii in suflanta. Nu are treaba cu actuatorul.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

E normal, vezi observatia de mai sus. Aerul recirculat nu mai este filtrat iar sursa de aer este chiar interiorul masinii. Este un sistem cu reactie pozitiva, aerul din masina este mai cald decit aerul din exterior, ceea ce explica si observatia ta. Suieratul poate sa fie de la carbuni sau de la lagare. De asemenea, e posibil sa ai ceva mizerii in suflanta. Nu are treaba cu actuatorul.

cum se poate ajunge la suflanta sa vad daca e mizerie acolo , ca si eu banuiesc ca la mine aerul e obturat pe undeva...se da grila jos si aeroterma?

Share this post


Link to post

cum se poate ajunge la suflanta sa vad daca e mizerie acolo , ca si eu banuiesc ca la mine aerul e obturat pe undeva...se da grila jos si aeroterma?

mda...chiar daca nu ma "asculta" nimeni va spun ce am facut azi...am prins putin timp liber , am dat grila jos si surprizaa : am scos doi pumni de frunze si moloz de acolo...erau toate localizate pe unde trage aeroterma aer...acum baga aer fierbinte la o intensitate mai mare...concluzia mea este (sper sa nu fie gresita) ca aeroterma nu se alimenta cu aer suficient

Share this post


Link to post

Bravo! De cureti si gresezi suflanta, esti la inaltime.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

mda...chiar daca nu ma "asculta" nimeni ...

Esti foarte tare ... Tu ai impresia ca utilizatorii acestui forum sint angajati cu norma intreaga ?!? Ai vazut pe undeva in vreun angajament de a se raspunde in termen de x ore la intrebari ???

 

Intra fiecare cind, cum si de unde poate. Raspunde fiecare dupa cum se pricepe, nimic mai mult ;)

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Esti foarte tare ... Tu ai impresia ca utilizatorii acestui forum sint angajati cu norma intreaga ?!? Ai vazut pe undeva in vreun angajament de a se raspunde in termen de x ore la intrebari ???

 

Intra fiecare cind, cum si de unde poate. Raspunde fiecare dupa cum se pricepe, nimic mai mult ;)

 

 

bine , dar nu inteleg ce te agiti atat...a vrut sa sune altfel , dar tu ca tot romanul sari la cearta in loc sa analizezi putin...stai ba poate ala a vrut sa zica altceva...poate am vrut sa zic ca , chair daca nu intereseaza pe nimeni eu va zic ce am facut...nu ma face sa cred ca toti moderatorii de forumuri sunt dupa acelasi tipar...in fine subiect inchis! o sa ma multumesc la a citi cateva randuri pe aici ca sa nu mai deranjez...bafta si merci de primire!

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

Am avut si eu problema cu caldura. Mai exact, la o temperatura exterioara de 1 grad, si dupa 200 km parcursi fara oprire, temperatura interioara era la limita de a scoate abur pe gura. La grila de aer era ceva mai mult rece decat calai.

Se simtea ceva mai bine daca comutam pe recirculare.

Mentionez ca este vorba de Nubira II din 2004.

Ieri am rezolvat problema. Am dat antigelul vechi jos, care era foarte murdar si de proasta calitate (romanesc). In plus de asta avea si vreo 4 ani.

Am introdus antigel nou Hepu G12 bidon de 1,5litri 28ron bucata in proportie de 1/1 cu apa distilata, am pornit motorul, l-am lasat sa se incalzeasca pana a deschis termostatul si...stupoare.Nu era nici o schimbare cu caldura.

Am verificat din nou deschiderea voletului, termostatul lucra cum trebuie, temperatura pe ceasul din bord era la jumatate, furtunul de intrare in calorifer era fierbinte, iar cel de iesire era aproape rece.

Am dat din nou antigelul jos, am desfacut furtunele de intrare si de iesire in calorifer (accesul se face din compartimentul motor) si am suflat pe unul din furtune cu aer comprimat. A iesit cam o lingurita de "noroi" din calorifer.

Atentie:Nu se sufla cu presiune foarte mare deoarece exista riscul sa se sparga caloriferul.

Am montat totul la loc, am introdus antigelul, am pornit motorul, l-am turat si dupa 10minute de functionare, aerul la grila aproape frigea. Nu mai avusesem de mult asemenea caldura. Am oprit motorul, iar dupa vreo 10minute am verificat nivelul in vasul de expansiune si asta a fost tot.

 

Bafta tuturor si sarbatori fericite!

Share this post


Link to post

Daca spalai si instalatia bine de tot cu ocazia asta, supriza (placuta) ar fi fost si mai mare si surprizele (neplacute) din viitor ar fi fost mai putine :) . Verifica vasul de expansiune dupa 2 saptamini si vezi ce s-a depus pe fundul acestuia ;) .

 

PS: Cum ai scos lichidul vechi din instalatie ? Am o banuiala ca si pe fundul radiatorului ai namol ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Concluzia trista a acestui topic este ca majoritatea problemelor sunt cauzate de o intretinere f proasta a masinilor si facutului de economie la 50 de lei cat costa un antigel bun...

Share this post


Link to post

Nu, din pacate multi nu stiu ca in masina nu se baga apa de la robinet ci distilata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si de la antigel se stringe mizerie, nu neaparat de la apa chioara. Ramin la concluzia lui andreib.

Share this post


Link to post

Eu va sustin pe toti: antigel prost, apa de robinet, termene de inlocuire cu mult depasite (sau ignorate total ...)

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu caldura.Cand este pe treapta 2, baga caldura, dar calie, cand dau pe 4, sulfa mai tare, dar rece...este devina caloriferul, trebuie schimbat ?

Si inca o chestie...rotita de la rece-cald, cand ii pe rece, baga tot cald, iar cealalta rotita de "mutat" aerul, cand dau spre geam, sufla tot pe gurile de langa volan(in orice pozitie ar fi, tot acolo sufla), ce as putea face ?

Mersi.

Share this post


Link to post

In primul rind remediaza problemele legate de voleti, atit pentru cel care comuta intre aer rece-cald cit si pentru cel(e) care dirijeaza aerul. Abia apoi putem dezbate functionarea corecta a caloriferului. In principiu, poate sa fie si caloriferul infundat insa ai prea multe probleme (mici de altfel) pentru a indica un singur vinovat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...