Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Posteaza dimensiunile termostatului daca le stii, pot fi de ajutor in .

Share this post


Link to post

Toate termostatele aflate pe piata (cel putin alea "GM"), pentru Daewoo, sunt niste porcarii... Eu schimb unul aproape in fiecare an... Bine macar ca se blocheaza sau stau direct pe deschis...

Share this post


Link to post

Wahler. Vorbeste cu mike, eu de la el am luat de 92 de grade si merge perfect.

Cele "originale" la 30 de lei subscriu, sunt niste procarii, am schimbat si eu vre-o 3 pana acum.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Toate termostatele aflate pe piata (cel putin alea "GM"), pentru Daewoo, sunt niste porcarii...

 

Eu am luat pentru Matiz, si multi altii si sunt foarte bune, pentru Cielo iar stiu cetateni care au luat GM si nu au avut probleme, si acolo e crima cate desfaci sa ajungi la el, asa ca nu generaliza, am spus si ma repet, Nubira fara probleme la caldura eu nu am vazut, nu spun ca nu exista, dar...

Edited by argon

Share this post


Link to post

Deci nubira mea are termostat cu carcasa metalica si se schimba fara probleme DOAR termostatul. Din pacate m-am procopsit cu un GM fara carcasa, un GM cu carcasa. Am pus WAHLER de 92 de grade pt OPEL si acum am caldura cat trebuie, temperatura e unde trebuie!

 

Deci GM=shit iar cei de la magazinele daewoo iti baga automat pe gat ce e mai scump. Costuri inutile: 72 RON termostat GM, 21 RON termostat GM fara carcasa, 60 RON antigel HEPU si apa distilata. Cost termostat WAHLER 30 RON :-W (acelasi am inteles ca merge si la cielo). Pentru cei care nu vor sa mai plateasca aiurea: WAHLER cod 3017.92D2. Mai trebuie un oring de etansare de 1 leu (termostatul vine cu garnitura).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Neinspirata alegere cu termostatul de opel care incepe sa deschida la 92 de grade in loc de 87 grade pe un motor unde electroventilatoarele pornesc pe treapta mica la 93 grade si treapta mare la 97 de grade.La vara din pacate garnitura de chiulasa si semeringurile de supape o sa fie prajite ca sa nu mai vorbim de consumul de carburant crescut , uzura alternatorului si a electroventilatoarelor prematura.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu cred ca e cazul, oricum intreaga vara merg cu AC on. Cu AC pornit temperatura de actionare HIGH este 115 conform manualului. Oricum, voi urmari comportamentul si daca este cazul voi pune cel de 87 grade inapoi.

Share this post


Link to post

Am fost atent ziele cat a fost mai cald la electroventilatoare. Chiar si la mers 1 km doar cu tr 1 tot nu au pornit, eu zic ca decoamdata e ok.

Share this post


Link to post

La mine din pacate se intampla exact cum a spus maestrul. Daca sunt peste 20 grade afara si stau in trafic, ventilatoarele mele merg pe treapta mica non stop :( .

Radiatorul e rece in dreptul lor dar ele tot merg. Concluzia e ca decuplarea ventilatoarelor se face cand lichidul de racire ajunge mai jos de 92 de grade, ceea ce acum, evident, nu se intampla.

Pericol imediat nu exista, apa sta cum trebuie dar e enervant si uzura fara rost la ventilatoare.

Eu o sa incerc sa-mi modific unul din vechile termostate sa deschida putin mai sus daca pot. Daca nu, il voi lasa asa la 87 si voi cauta alte metode de a mentine caldura motorului iarna, prima pe lista ar fi pasla pe capota ca la diesel ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nubira are pasla pe capota by default si mare diferenta nu face la incalzirea motorului. Aportul este mai mult la nivel de zgomot exterior... Temperatura de pornire pe low e aceeasi la 1.5dohc (93)? Daca da poate difera plasarea senzorului de temperatura :-?

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Dj-ule sa stii ca pericol imediat chiar exista. Cat timp radiatorul e rece, dar porneste tr1 - inseamna ca apa in bloc e prea fierbinte. In momentul asta tu ai motor racit cu aer, sta cat de cat la temp acceptabila ca sufla alea aer peste el, dar cand va fi mai cald afara o sa se supraincalzeasca. Cu tiam zis si la intalnire, l-as scoate fara sa stau pe ganduri si as pune unul din alea care deschid mai devreme.

Share this post


Link to post

Acul meu de temperatura chiar indica bine, spre deosebire de cielo :P

Cand porneste ventilatorul acul coboara, insa nu suficient de mult cat sa se si opreasca agregatul. Deci am o temperatura constanta in jur de 92 de grade in apa cu ventilatorul pornit, nu are cum sa creasca mai mult fiindca deschide termostatul automat si se stabilizeaza la loc. Daca merg, se opreste ventilatorul.

Oricum stai linistit, cu prima ocazie il dau jos, nici mie nu-mi place situatia, numai ca nici temperaturile nu au fost de asa natura sa ma ingrijoreze.

 

@andreib nu mai stiu temperatura de pornire insa senzorul meu e pe chiulasa nu pe radiator deci am temperatura apei din motor nu din radiator, iar electroventilatorul porneste in functie de indicatiile acestui senzor comandat de ECM pe ambele trepte, nu am termocupla ca cielo.

 

Nu stiu la nubira cum e insa daca e la fel ca la Espero sistemul nu ar trebui sa fie probleme. Daca e cu senzor (sau termocupla) pe radiator atunci e nasol.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

E comandat tot de ECM iar senzorul e undeva pe chiulasa. Cred ca temperatura difera intre termostat si senzor cu cateva grade (datorita pozitionarii acestora) de aia nu porneste electroventilatorul. Voi monitoriza cu interefata pusa sa vad exact ce se intampla.

 

Oricum, problema e acum si nu la 30 de grade: atunci oricum mergi cu AC on iar temperaturile de cuplare sunt cu totul altele (low w on oricum iar high e 115 grade).

Share this post


Link to post

Ideea e ca eu mi-am luat acest termostat crezand ca cele "originale" sunt decalibrate. Lucru fals de altfel avand in vedere comportamentul de acum.

Deci trebuie rezolvata problema in alt mod, eu intotdeuna am crezut ca problema e de la termostat insa m-am inselat, termostatul a lucrat intotdeauna corect, sunt alti factorii care racesc motorul la temperaturi scazute si aceia trebuie eliminati.

Drept urmare voi reveni la termostatul initial cat de curand, urmand la iarna sa vad de ce anume se raceste motorul asa de rau si sa iau masuri. Nu e exclus nici paravanul dintre radiatoare ca la vechile dacii :) .

 

PS o alta chestie buna la vechile dacii era, pe timp de iarna, posibilitatea de a redirectiona aerul care intra in motor pe langa galeria de evacuare, asta ajutand motorul sa ajunga mult mai repede la temperatura de regim normal. Daca as putea as face ceva similar insa aerul din jurul evacuarii nu l-as baga in motor, ci cumva la intrarea aerotermei ca la oltcit ;) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Dj, eu zic sa te ocupi nitel de senzorul (termocupla) respectiv. Cred ca cupleza cu mult inainte, astfel iarna doar o jumatate de instalatie reusesti sa o mentii calda/fierbinte.

Share this post


Link to post

Deci, revin asupra topicului cu o completare/corectare dupa ce am urmarit mai detaliat comportamentul masinii cu interfata conectata:

La Nubira 2 euro 3 NU pornesc electroventilatoarele pe low la 93 si se opresc la 90 ci pornesc la 97 si se opresc la 94. Nu am incercat sa fortez sa vad la cat pornesc pe high... Tocmai de aceea sistemul de racire functioneaza bine si cu noul termostat.

Share this post


Link to post

salutare all! stie cineva daca pt schimbarea caloriferului la nubira2 trebuie demontat bordul??

Share this post


Link to post

In principiu, daca vrei sa faci lucrarea delicat, raspunsul este DA. Cu multi nervi, rabdare, rani si usoara deteriorare a modulului de climatizare, se poate face treaba si fara demontarea bordului. Cu greu !

Share this post


Link to post

Ms mult pt informatie! Cred ca mai bine merg in service si rezolv tb mult mai ok! :thumbl:

Share this post


Link to post

Tocmai mi-a crapat si mie caloriferul schimbat acum 2 ani :wallbanger: Cum dau drumul la caldura miroase puternic si abureste tot geamul. Am observat cand am dat jos cutia de viteze sa schimb ambreiajul ca picura antigel pe furtunul de condens de la A/C

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

De ce la al meu Cielo din 96` se incalzeste foarte greu motorul- dar baga caldura inauntru chiar daca dupa 5 km acul e tot pe gradatia albastra- , iar la celalalt din '03 in 5 km acul la temperatura e deja la jumatatea gradatiei?

Ambele beneficiaza de acelasi regim de mers din partea mea.

 

Are vreo legatura cu antigelul?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Probabil termostatul obosit. Cielo GLE dau caldura puternic chiar si la temperaturi ale antigelului mai reduse...

 

Tot in aceeasi nota, stie cineva vreun model de termostat care sa inchida mai bine? Cele standard inchid metal pe metal deci nici pe departe etans (ceea ce se traduce la o temperatua a motorului de cca 80 grade sau mai putin in mers urban cand e rece).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Wahler

Share this post


Link to post

Salut ,am si eu o problema cu incalzirea la un cielo din 95' ... Chiar si dupa mers de vreo 20 km acul meu sta la punctul albastru chiar aproape de liniuta alba.. Deci caldura nu baga , abia e caldut putin ... sa fie de la termostat oare ??

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...