Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Am schimbat corpul clapetei de acceleratie si senzorii si acum am retur in vasul de expansiune, dar caldura tot nu baga.

La relanti baga aer rece si trebuie sa o turez cateva secunde peste 4000 de ture si incepe sa bage cald (nu cum trebuie) asa k am am s-o trag pe dreapta pana prin aprilie :wallbanger:

Share this post


Link to post

Sal 2 all ! Esperoul meu a luat-o si el razna pana acum o luna baga cald si rece foarte frumos . acum ca a venit frigul nu mai baga cald mai deloc , temp creste pana la jumatate .. antigel am .. clapeta de selectare cald/rece merge sau cel putin asa cred eu (se aude o schimbare a debitului de aer de la cald rece si se simte si o diferenta de temp : foarte rece si caldut . asta daca este dat pe recirculare aer )

 

Cam care sunt pasi de urmat ?

 

schimbat termostat , pus calgon , plimbat o zi , spalat instalatie si reuplut cu antigel ?

Edited by PaulM

Share this post


Link to post

Deoarece Nubirika mea nu prea mai baga caldura decat turata la peste 3000 rpm si tinand cont de sfaturile lui @ovi_jer, am purces la operatiunea de curatare a caloriferului: dat jos vechiul antigel, bagat apa distilata (4 L) cu Calgon (100 g), "fugarit" masina o ora - cat se poate de turat, 4000-5000 rpm -, apoi spalat cu apa distilata, reintrodus apa distilata (3,5 L) si un "Radiator Flush" 2+2, lasata la ralanti 15 minute, iar spalat cu apa distilata si intr-un final pus antigel (3 L) - n-am gasit "Total"-ul pe care il recomanda @ovi_jer, am pus ceva ceva nemtesc, imi scapa acum numele... - si apa distilata (3 L), si pus densimetrul (indica minus 35 C)... Totul facut - zic eu - ca la carte - cu exceptia faptului ca ar fi trebuit sa bag apa sub presiune..., iar rezultatul este oarecum multumitor (afara minus 5 C si fara a masura temperatura la aeratoarele centrale... la pozitionarea aerului catre picioare, temperatura este mult mai mare decat cea de la aeratoarele centrale...). Asta este, va trebui sa caut niste tub gofrat si fac o "tubulatura" de racire-incalzire la locurile din spate - trecuta prin consola cu frana de mana si cotiera. Am vazut multe Nubire in Slatina cu carton in fata... poate are un rol benefic, cel putin prin prisma ne-intrarii ninsorii sau a chiciurei care cade neincetat printre celulele radiatoarelor (poate duce in timp la inghetarea apei dintre celule si cum gheata se dilata intre anumite temperaturi - va dati seama ce se poate intampla - in cel mai fericit caz "deplasari" ale celulelor...)

Share this post


Link to post

Cartonul are efect numai daca sunt probleme la termostat.Calitata antigelului are un rol foarte mare in transferul caldurii.

Share this post


Link to post

Nu cred ca are cum sa ajunga gheata, zapada pana acolo, mai ales daca ai si AC. Si nu are rost sa pui carton pt. ca ai retur la calorifer (nu ramane apa in el ca la dacie)

Edited by sl00ppy

Share this post


Link to post

La relanti,caldura pe consola centrala -aproape deloc.La peste 1300 ture,aerul devine fierbinte.Am scos furtunul de retur al vasului de expansiune (cel subtire care pleaca inspre aeroterma,nu cel care se duce la radiator) si am constatat ca la relanti lichidul curge cam 1/4 din debitul de la 1500 de turatii.Am spalat instalatia cu calgon in apa,si apoi cu otet.Numai ca de fiecare data am dat drumul la lichid pe la unul din furtunele care intra in calorifer.Dupa spalari,am facut trei clatiri cu apa,folosind aceeasi modalitate de golire.(Asteptam pana se deschidea termostatul si-i dadeam drumul).In urma tuturor acestor operatiuni,rezultatul ca si caldura este aproape nul,ba mai mult m-am trezit si cu o spuma de culoarea antigelului(roz) in vasul de expansiune.Mi-a mai bagat in cap si un mecanic sa nu cumva sa afecteze Calgonul garnitura de chiulasa.Nu cred ca e cazul,uleiul nu e atins(nivel constant,culoare frumoasa).Spuma are un gust acru/amarui,si un miros de otet de-ti rupe nasul.De fiecare data intrau cam 4L de lichid!

 

1.E posibil sa nu aiba debit pompa de apa?

2.Spuma o fi de la combinatia de calgon-otet-antigel Carjack-antigel Total---care s-au intalnit toate in blocul motor?

3.Caloriferul o mai fi partial infundat?

4.Ce e de facut?Sa bag un radiator flush,si apoi sa-i dau drumul pe la radiator(am vazut chestia asta dupa ce am facut operatia cu spalatul)?+ un antigel nou?Mai e nevoie de clatit cu apa dupa radiator flush(de la 2+2)?

Share this post


Link to post

Trebuia tinut pornit motorul cu apa si calgon 30-40 minute sau chiar o ora daca e infundat bine.

Spuma a aparut pentru ca nu s-a scurs toata apa cu calgon din sistem si mai trebuie clatit.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Ovi,daca nu voi putea desface busonul acela de scurgere de jos a radiatorului,mai exista o alta solutie de golit in totalitate sistemul?

Share this post


Link to post

Desfacerea racordului inferior al radiatorului.

Share this post


Link to post

Acela din dreptul farului din stanga,la mijlocul radiatorului,sau mai este altul? [-O<

Share this post


Link to post

Acela, dar ideal este sa faci golirea pe la robinetul radiatorului.

Share this post


Link to post

Am reusit sa dau drumul lichidului pe la robinet.Nu incercati fara rampa,mai alei cei cu AC! X(

Multumesc Ovi! :osanale:

Share this post


Link to post

Daca tot ne aflam la capitolul incalzire as avea si eu o intrebare care banuiesc ca si-au mai pus-o si altii, la Cielo radiatorul de incalzire se afla in interiorul masinii pe undeva prin bord lucru care ne avantajeaza in sezonul rece, in schimb in sezonul cald acest lucru devine un incovenient datorita faptului ca antigelul circula in permanenta prin acel radiator chiar daca comutatorul se afla in pozitia "aer rece", am observat ca se incalzeste bordul de la acest radiator pe langa caldura de afara mai intervine si caldura de sub bord.Intrebarea mea este:Nu se poate monta un fel by-pass intre intrarea si iesirea din acel radiator cu robineti cu 3 iesiri ? Toamna la inceputul sezonului rece il vom comuta in asa fel incat antigelul sa circule prin tot circuitul, iar primavara la inceputul sezonului cald sa-l comutam astfel incat antigelul sa nu mai treaca prin acest radiator.Este realizabil acest lucru? Si-a mai facut cineva aceasta modificare? Daca da, multumindu-va anticipat, astept cateva indicatii referitoare la piesele ce (pot fi) trebuiesc utilizate pentru realizarea acestei modificari.toate bune!

Share this post


Link to post

Nu poti inchide traseul caloriferul pentru ca face parte din sistemul de racire.Cand termostatul este inchis circuitul se face numai prin calorifer.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Aha ! De-aia cand deschide termostatul... nu mai incalzeste bine... @-) :-)

Share this post


Link to post

Asta pentru ca nu deschide cat trebuie.El trebuie sa deschida treptat de la 87 de grade si sa fie complet deschis la 102 grade.Cand scade la 86 el trebuie sa inchida complet.Daca se deschide complet la 88-90 grade e normal sa scada si debitul prin calorifer.

Deci vara el este mai mult deschis si circuitul se face mai mult prin radiator si iarna cand este frig deschiderea trebuie sa fie mai mica si circuitul sa se faca mai mult pe calorifer.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Cred ca nu m-ati inteles, intre cele doua robinete se monteaza un furtun care are si el deasemenea un robinet la mijloc, cand cele doua robinete sunt in pozitia inchis antigelul este dirijat prin acel furtun (by-pass) care are robinetul deschis si astfel circuitul nu este intrerupt are continuitate, celelalte robinete avand rolul de a intrerupe de fapt trecerea antigelului prin calorifer. toate bune!

Share this post


Link to post

Pai tocmai asta incearca ovi_jer sa iti explice ... caloriferul in sine face parte din circuit. Eu estimez ca in calorifer intra cel putin 0,5L lichid.

 

Mai e o problema la mijloc. Antigelul are si rol de ungere, curatare si intretinere. Daca tu blochezi intrarea in calorifer, s-ar putea ca la toamna sa-l gasesti ruginit sau fisurat sau infundat sau ... Sint prea multe variante, toate de rau.

 

Cea mai buna asemanare o poti face cu caloriferele de la bloc. Atunci cind sint goale, se deterioreaza mai repede si mai nasol decit atunci cind au apa in ele.

 

Deci, singurul cistig ar fi ca scapi de caldura de sub bord. Dezavantajele si riscurile sint insa mult mai numeroasa (si mai nasoale)

 

Daca vrei sa scapi de caldura aceea, iti recomand sa te indrepti spre izolarea modulului de conditionare a aerului (utila atit vara cit si iarna) si remedierea voletului care comuta intre aer cald si aer rece. E posibil ca tie sa iti scape putin.

Share this post


Link to post

vio28@

Daca clapeta(voletul) de aer rece-cald inchide bine si carcasa aerotermei nu este sparta sau cu probleme de etansare bordul nu are cum sa se incalzeasca de la calorifer.

Share this post


Link to post

Am sa verific, cat de curand pentru ca am observat ca in timp ce merg vara, vine aer cald pe la picioare si cand pun mana pe carcasa aia neagra pe sub bord e fierbinte si mi-am zis ca o fi de la calorifer, oricum multumesc pentru indicatii :osanale: toate bune!

Share this post


Link to post

Salut,

 

De curand ( acu cateva zile) am dat jos caloriferul de pe cielo-ul meu din 95. Toata iarna m-am chinuit din cauza lipsei de caldura si am profitat de zilele astea mai claduroase. Spre surprinderea mea am vazut ca era plin nu de orice fel de murdarie ci cu rugina care se desprindea in bucati destul de marisoare iar apa care curgea din el avea o culoare rosie. Dezamagit am purces la curatarea radiatorului si a tuturor conductelor. Din cauza ruginei mai era infundat si canalul de apa care trece prin corpul clapetei de aer. In fine, toate ca toate, dar cum scot rugina din motor? exista vreo solutie speciala care face asta? Ma refer la ceva cu adevarat bun, cele comerciale nu sunt grozave, la mine pare sa fie o treaba mai serioasa. Sa incerc cu Feruginol? Sau cu ce altceva? Astept sfaturile voastre :|

 

 

p.s. inca o problema ce ma framanyte de mult timp. Cum pot verifica nivelul uleiului din cutia de viteze, pe cutie nu am acel buson descris in cartea de service a masinii

Share this post


Link to post

Desi iarna e pe sfarsite, as vrea sa remediez problema pe care o am cu incalzirea la un Cielo din '99. Problema consta in faptul ca, la viteza mare 80-140 Km/h, desi am caldura data la maxim, in masina imi baga are caldutz, spre rece chiar. Si, tinand cont ca plec la drum dimineata pe la 4, cand temp de afara de destul de scazuta, nu e deloc placut sa conduci de la Buzau la Bucuresti (sau invers) cu aerul ala care te face sa te zgribulesti si mai tare. Mentionez ca si indicatorul de temperatura a lichidului de racire e tot timpul la minim, un pic deasupra semnului albastru, ceea ce nu mi se pare normal. In schimb, cand circul in oras, unde e trafic mare si viteza redusa, se comporta normal, acul termometrului lichidului de racire e la jumate iar aerul e destul de fierbinte. Deasemeni, mentionez ca nu sunt probleme cu debitul de aer, indiferent de treapta de ventilatie. Am masina din vara si, evident, n-aveam de unde sti ca voi intampina problema asta. Daca a mai avut cineva problema asta, rog sa-mi spuna in ce ar consta defectul si daca trebuie inlocuit termostatul sau s-ar putea repara. Asta in cazul in care e termostatul de vina.

 

Imi cer scuze, am realizat dupa... ca am postat gresit. Am cautat cu search insa n-am dat peste topicul prezent aici si apoi am postat uitand unde "ma aflam". Inca o data, imi cer scuze. Din ce am citit aici concluzionez ca problema mea ar fi termostatul...

Edited by Mircea
Ne uitam si noi pe ce sectiune postam, pe unde s-a mai discutat problema inainte, nu postam asa cum ne vine si unde ne vine, da?

Share this post


Link to post
Salut,

 

De curand ( acu cateva zile) am dat jos caloriferul de pe cielo-ul meu din 95. Toata iarna m-am chinuit din cauza lipsei de caldura si am profitat de zilele astea mai claduroase. Spre surprinderea mea am vazut ca era plin nu de orice fel de murdarie ci cu rugina care se desprindea in bucati destul de marisoare iar apa care curgea din el avea o culoare rosie. Dezamagit am purces la curatarea radiatorului si a tuturor conductelor. Din cauza ruginei mai era infundat si canalul de apa care trece prin corpul clapetei de aer. In fine, toate ca toate, dar cum scot rugina din motor? exista vreo solutie speciala care face asta? Ma refer la ceva cu adevarat bun, cele comerciale nu sunt grozave, la mine pare sa fie o treaba mai serioasa. Sa incerc cu Feruginol? Sau cu ce altceva? Astept sfaturile voastre :|

Tot ce poti sa faci este sa clatesti bine instalatia si sa pui un antigel de calitate. Probabil in trecut a functionat masina cu apa chioara in loc de antigel si acum se vad rezultatele. Chiar dupa clatire nu cred ca vei scapa de problema dar sigur se va ameliora considerabil.

Share this post


Link to post
Desi iarna e pe sfarsite, as vrea sa remediez problema pe care o am cu incalzirea la un Cielo din '99. Problema consta in faptul ca, la viteza mare 80-140 Km/h, desi am caldura data la maxim, in masina imi baga are caldutz, spre rece chiar. Si, tinand cont ca plec la drum dimineata pe la 4, cand temp de afara de destul de scazuta, nu e deloc placut sa conduci de la Buzau la Bucuresti (sau invers) cu aerul ala care te face sa te zgribulesti si mai tare. Mentionez ca si indicatorul de temperatura a lichidului de racire e tot timpul la minim, un pic deasupra semnului albastru, ceea ce nu mi se pare normal. In schimb, cand circul in oras, unde e trafic mare si viteza redusa, se comporta normal, acul termometrului lichidului de racire e la jumate iar aerul e destul de fierbinte. Deasemeni, mentionez ca nu sunt probleme cu debitul de aer, indiferent de treapta de ventilatie. Am masina din vara si, evident, n-aveam de unde sti ca voi intampina problema asta. Daca a mai avut cineva problema asta, rog sa-mi spuna in ce ar consta defectul si daca trebuie inlocuit termostatul sau s-ar putea repara. Asta in cazul in care e termostatul de vina.

 

Imi cer scuze, am realizat dupa... ca am postat gresit. Am cautat cu search insa n-am dat peste topicul prezent aici si apoi am postat uitand unde "ma aflam". Inca o data, imi cer scuze. Din ce am citit aici concluzionez ca problema mea ar fi termostatul...

 

100% ala e de vina.

Share this post


Link to post

Am trecut la spalarea cu Calgon a instalatiei si ce a iesit..nu va mai zic. Acum caloriferul este fierbinte pe intreaga suprafata. Problema e alta insa :| . Nu stiu cum am umblat pe acolo ca acum imi baga aer prin toate fantele, modulul de selectare a directiei aerului nu mai primeste aer de la instaltie si prin urmare nu mai functioneaza. Am verfiicat toate furtunele si totul pare ok, unde trebuie sa ma mai uit si care furtunel sau volet sunt responsabile de trimisul aerului de la ventilator spre masina?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...