Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

Megane bicorp cand a aparut prin 2001-2002 , costa vreo 20.000 versiunea de top. Cum naiba poti sa compari o masina de 20.000 cu una de 6000 ?

 

LE: Ah, Clio zici, oricum ramane valabil postul de mai sus, Matizul e o masina low cost, Clio-ul este o masina buna dintr-un segment al unei clase mici/mijlocii.

Edited by sorinm
  • Like 1

Share this post


Link to post

...fa un test cu Matiz-ul pe zapada si gheata, pe zapada moale ( imbibata cu apa ), si pe zapada spulberata. Dupa aceea mergi in aceleasi conditii cu alta masina de talie apropiata ( ex. Clio bicorp ) si apoi mai vorbim.

Am condus Matiz in cele mai rele conditii, pe polei, zapada inghetata, zapada moale si pe zapada spulberata. Nu am date referitoare la alte masini, dar nu poti compara Matiz cu ce spui tu. Asa am si eu parcat langa mine un Mertan de mici dimensiuni (cam cat Matiz-ul meu). Nu o sa ma apuc sa compar Matiz-ul cu Mercedes, desi amandoua au talii apropiate! Eu sunt multumit de masina, am circulat in cele mai rele conditii de iarna cu viteza rezonabila, tractiunea este foarte buna, directia idem, nu mai vorbesc de franare, care este impecabila, am franat puternic de proba direct pe polei si a fost OK, nici urma de patinaj artistic sau de sanius. Dar eu am Michelin Alpin A3, superanvelope! Deci, in loc sa-mi cumpar Mecedes, am luat numai anvelope bune si este OK. :lavolan:

 

...pentru ca e Matiz si pentru ca daca faci pene dese, mai mult dai la umflat decat montat/demontat/reparat cauciucul.

 

...

 

Nu ma pricep foarte bine dar nu sunt lamurit: pentru ca este Matiz faci pene mai dese decat la Logan sa zicem? Nu depinde de calitatea cauciucului sau de sansa ta de a da intr-un piron? :)

Share this post


Link to post

M-am referit la faptul ca daca circuli cu matizul intr-o zona rurala sau exista alte riscuri de a perfora cauciucul nu se merita. Pur si simplu nu imbunatateste nici cu 1% stabilitatea sau performantele, prezenta azotului in gumele de Matiz. El este facut pentru a nu se dilata sau contracta. De ce sa dau 50-60 RON sa imi bag azot cand pot sa imi bag aer cu 3 ron ? Ultima oara era 15 RON/roata umflarea cu azot.

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

Matizul sta chiar bine pe zapada sau alunecus fata de alte masini, ca Espero cu gume de 195 de iarna e ca o barca, la gol fuge spatele cand iti e lumea mai draga, parca prind mai bine gumele inguste cum are Matizul in zapada.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

sta bine ? asa crezi tu, dar e valabil cand mergi prudent , daca incerci ceva mai serios acceleratia atunci sa vezi stabilitate ,mai ales pe spate.

 

mergeti prudent si nu se va intampla nimic.

 

numai comparati bietul matiz cu alte masini este total eronat ce faceti .

Share this post


Link to post

Masinile mici sunt mult mai usor controlabile. Consider ca ma descurc mult mai bine iarna cu Tico decat cu Logan.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lasa stilul de condus , fa un test cu Matiz-ul pe zapada si gheata, pe zapada moale ( imbibata cu apa ), si pe zapada spulberata. Dupa aceea mergi in aceleasi conditii cu alta masina de talie apropiata ( ex. Clio bicorp ) si apoi mai vorbim.

 

Mie mi se pare mult mai controlabil matizul in conditii de aderenta nasoala decat o masina mai mare, mai grea. Nu stiu ce te sperie pe tine asa. Altfel, am observat ca, suprinzator, toate masinile derapeaza, chiar si alea de 30.000 euro, asemanator cu un matiz. Diferenta este ca pe asta mic il redresezi mai repede.

Altfel, nu stiu la ce stabilitate te referi tu, in conditii de aderenta scazuta masina nu se inclina, se duce taras.

 

Eu sunt multumit de masina, am circulat in cele mai rele conditii de iarna cu viteza rezonabila, tractiunea este foarte buna, directia idem, nu mai vorbesc de franare, care este impecabila, am franat puternic de proba direct pe polei si a fost OK, nici urma de patinaj artistic sau de sanius. Dar eu am Michelin Alpin A3, superanvelope! Deci, in loc sa-mi cumpar Mecedes, am luat numai anvelope bune si este OK.

Eu zic sa mai lasi laudarosenia asta, ca poate mai citeste cineva si te crede.

Masina asta se duce taras si pe uscat daca franezi puternic si tu spui ca pe polei nu s-a dus taras? Ori masina aia nu are frane ori tu n-ai mers in viata ta pe polei cu o masina! Aceleasi pareri si pentru postul de mai sus in care spuneai ca anvelopele tale de iarna franeaza pe gheata acoperita cu zapada ca pe uscat. Yeah, right..

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am de 2 ieni,pe matizaur, anvelope Dayton DW510 155/65 R13 pe jantele lor. Multumit total, merge prin zapada ca un mic tanc. Pana acum nu mi-au facut surprize neplacute. Am stablitate, franare pe uscat (chiar la temp mai ridicate) muuult mai bune decat opincile de continental (parca-s mai tari in talon si in curbe la viteza nu mai par a se dejanta). KM cat mai multi fara probleme la toata lumea!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mie mi se pare mult mai controlabil matizul in conditii de aderenta nasoala decat o masina mai mare, mai grea.

In aceleasi conditii de carosabil ( zapada & gheata )am mers cu 3 masini ( Matiz, Golf 3 si Clio Bicorp ,pe acelasi traseu extraurban, toate aveau cauciucuri de iarna ) si cel mai stabil mi s-a parut Clio II Extreme Bicorp, este doar o parere subiectiva. Daca ar fi fost si Matiz-ul un pic mai jos si un pic mai lat, altfel ar fi stat lucrurile.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si ce legatura exista intre latimea si garda la sol a matizului cu modul in care se comporta in conditii de aderenta precara?

Pentru ca altfel, in caz de aderenta buna, stim deja cum stau lucrurile. Insa tu ai facut referire la conditii de aderenta nasoala.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si ce legatura exista intre latimea si garda la sol a matizului cu modul in care se comporta in conditii de aderenta precara?

Eu cred ca daca centrul de greutate la Matiz era mai jos, se comporta mai bine atat in conditii de iarna cat si in conditii de vara.

Edited by korydon
  • Like 1

Share this post


Link to post

fii mai explicit cu centru ala de greutate ,eu nu inteleg. cate kg are un matiz ? dimensiunile lui iti spun ceva? :scarpin:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ultima oara era 15 RON/roata umflarea cu azot.

 

 

Maxim 3 lei roata si 1,5 lei verificare presiune. Dar iarna nu gasesti azot(cica le ingheata in butelii)

Share this post


Link to post

M-am referit la faptul ca daca circuli cu matizul intr-o zona rurala sau exista alte riscuri de a perfora cauciucul nu se merita. Pur si simplu nu imbunatateste nici cu 1% stabilitatea sau performantele, prezenta azotului in gumele de Matiz. El este facut pentru a nu se dilata sau contracta. De ce sa dau 50-60 RON sa imi bag azot cand pot sa imi bag aer cu 3 ron ? Ultima oara era 15 RON/roata umflarea cu azot.

E 5 ron/roata maxim o umflare cu azot! Fa un test. Pune azot intr-o roata si aer in alta, la aceiasi presiune la matizul tau. Apoi fa un parcurs de minim 100 km de autostrada cu viteza maxima legala permisa, 130 km/h, iar la final verifica presiunea in cele doua roti. Vei avea o surpriza.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Eu nu am avut Debica niciodata asa ca nu ma pot exprima, insa recomand cu caldura Fulda Kristal Montero, pe care le folosesc de 3 ierni, care nici macar nu sunt cu mult mai scumpe decat debica.. Am circulat cu ele si la -10 grade si se comporta impecabil, oferind o aderenta foarte buna in conditi de zapada, polei, etc. dar si la +20 de grade ca le-am schimbat abia prin aprilie, nesimtind efectiv nici o diferenta la +20 fata de cele de gumele de vara.

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post

M-am referit la faptul ca daca circuli cu matizul intr-o zona rurala sau exista alte riscuri de a perfora cauciucul nu se merita...

 

OK, am inteles. :rolleyes:

 

 

 

Eu zic sa mai lasi laudarosenia asta, ca poate mai citeste cineva si te crede.

Masina asta se duce taras si pe uscat daca franezi puternic si tu spui ca pe polei nu s-a dus taras?....... Yeah, right..

 

Poate nu ai citit ce anvelope am. Daca nu crezi, cumpara Michelin Alpin A3 sau vino in Slatina sa-ti fac o demonstratie! Nu sunt singurul care are aceasta parere in zona mea. Nu om fi noi, oltenii, mai prosti! Faptul ca masina se duce taras si pe uscat tine de mai multe dotari ale masinii, nu de faptul ca Matiz-ul este urmasul Trabantului in mintea romanilor. Foloseste un Matiz cu ABS, EPS si gume intradevar de marca si neuzate, si vezi daca se duce taras mai ales pe uscat! In Grecia, in zone de munte, unde zapada sta mai mult decat in Bucuresti, Matiz-ul cu ABS, EPS si tot tacamul de dotari si cu gume bune de iarna (cel putin Fulda, de regula Goodyear, unii Michelin) este la moda, pentru ca, mai ales in sate, drumurile sunt inguste si se circula greu cu masini prea mari. Si gumele de iarna le poarta si vara, fara probleme, pentru ca sunt de buna calitate, se uzeaza suficient de incet ca sa devina rentabile si in aderenta lor de vara este buna. Si revenind in Romania, daca masina ta se duce taras pe uscat, una din probleme s-ar putea sa fie exact gumele oglinda. :rolleyes:

 

P.S. Cand postez ceva si spun ca este probat de mine, inseamna ca este probat de mine, nu de tata mare! [-X

 

Eu nu am avut Debica niciodata asa ca nu ma pot exprima, insa recomand cu caldura Fulda Kristal Montero, pe care le folosesc de 3 ierni, care nici macar nu sunt cu mult mai scumpe decat debica.. ... le-am schimbat abia prin aprilie, nesimtind efectiv nici o diferenta la +20 fata de cele de gumele de vara.

 

 

 

OK, este o alegere foarte buna si probata de tine, nu din auzite sau pe ghicite. =D>

 

...daca centrul de greutate la Matiz era mai jos, se comporta mai bine atat in conditii de iarna cat si in conditii de vara.

 

Discutia era despre conditii de aderenta slaba. In aceste conditii, masina nu apuca sa se rastoarne, aluneca, nu are frecare suficienta ca sa se rastoarne.

Share this post


Link to post

Salut,

Poti fi suficient de amabil sa imi "decodifici" si mie acronimul sistemului: "EPS" ?

Multumesc!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu exista Matiz cu ESP sau orice alta dotare de siguranta activa inafara de ABS.

  • Like 1

Share this post


Link to post

eu am Debica Frigo 2 si sunt foarte multumit. le-am si probat pe zapada in parcare la Metro :) ...franare foarte buna pe zapada

  • Like 1

Share this post


Link to post

E frumoasa polemica :) aduce idei si experiente noi ...

Intrebarea majora este daca , incepand cu iarna viitoare cand se lauda fatuca ministru ca aduce initiativa legislativa , LEGEA nou o sa accepte cauciucurile MIXTE sau vom folosii seturi diferite eventual si un nou set de jante , si o camera in plus (sau balconul) pt scupele noastre buburuze [-O<

Ca daca nu , cei ce si-au luat mixte le au degeaba...adica alti bani alta distractie

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

vom afla iarna urmatoare ,nu se va spune inainte ,nu are rost pentru ca mai trebuiesc scumpite . :(

Share this post


Link to post

Poate nu ai citit ce anvelope am. Daca nu crezi, cumpara Michelin Alpin A3 sau vino in Slatina sa-ti fac o demonstratie! Nu sunt singurul care are aceasta parere in zona mea. Nu om fi noi, oltenii, mai prosti! Faptul ca masina se duce taras si pe uscat tine de mai multe dotari ale masinii, nu de faptul ca Matiz-ul este urmasul Trabantului in mintea romanilor. Foloseste un Matiz cu ABS, EPS si gume intradevar de marca si neuzate, si vezi daca se duce taras mai ales pe uscat! In Grecia, in zone de munte, unde zapada sta mai mult decat in Bucuresti, Matiz-ul cu ABS, EPS si tot tacamul de dotari si cu gume bune de iarna (cel putin Fulda, de regula Goodyear, unii Michelin) este la moda, pentru ca, mai ales in sate, drumurile sunt inguste si se circula greu cu masini prea mari. Si gumele de iarna le poarta si vara, fara probleme, pentru ca sunt de buna calitate, se uzeaza suficient de incet ca sa devina rentabile si in aderenta lor de vara este buna. Si revenind in Romania, daca masina ta se duce taras pe uscat, una din probleme s-ar putea sa fie exact gumele oglinda. :rolleyes:

.

 

Sa inteleg ca matizul tau are servo-directie electrica(EPS asta inseamna) si de asta nu derapeaza pe zapada? Sau e si mai special de atat si are ESP? Ha, exact despre asta vorbeam, lauda-ma gura c-o sa-ti dau friptura.

Si revenind in Romania, daca masina ta se duce taras pe uscat, una din probleme s-ar putea sa fie exact gumele oglinda.

Hai sa mori tu! Pentru o masina fara ABS la o franare sanatoasa este normal sa blockeze rotile daca aceasta are sistemul de franare in regula. Deja devii enervant.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Salex fii mai explicit !!!! nu inteleg la ce te referi??

Share this post


Link to post

Masina mai grea = inertie mai mare, dar si frecare mai mare(datorata gumelor mai late dar si apasarii mai mari pe suprafata de contact).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Se pare ca am fost destul de explicit :) . andrew +

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...