Jump to content

Emilachio

Membru
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

About Emilachio

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Slatina
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2002
  1. Daca vrei parerea mea, eu nu ti-as recomanda all-season, am inteles de pe alte postari ca niste cauciucuri bune de iarna pot fi utilizate cativa ani (pana la 7 ani) si vara, daca nu vrei sa le schimbi vara cu altele adecvate sezonului. La mine Michelin de iarna s-au comportat bine si la temperaturi de peste 15 grade. Tot de pe alte postari am inteles ca all-season sunt prea rigide la temperaturi scazute. Nu am experienta personala cu all-season dar eu sunt multumit de Michelin de iarna rulate si iarna si vara, vara sunt suficient de rigide, nici nu se uzeaza exagerat vara si iarna sunt super ca siguranta in trafic.
  2. Am facut si eu la fel, puneam Petrom, consuma mult si nu-mi placea cum suna motorul. Am pus MOL 95, cu o diferenta mica de pret, consumul a scazut de la 8 in oras iarna cu Petrom la 6.5 in oras iarna cu MOL 95. Si motorul suna mai bine, masinuta toarce mai lin, parca are mai multa putere. Ma tem ca ultima impresie sa nu fie totusi "placebo". Dar consumul mai mic nu este "placebo", este real.
  3. Am avut o experienta deosebita in legatura cu anvelopele de iarna. Am avut un eveniment nefericit in familie (a doua inmormantare din familie in decurs de patru luni) si trebuia sa urc pe un drum de pamant cu panta accentuata (peste 15% cred). Mai in urma, pe zapada, urcasem relativ usor, desi un fir de apa traverseaza drumul (gheata formata nu este lucie, are destule asperitati ca sa poata fi depasita). Pe noroi insa, numai Matizache al meu si un Peugeot au reusit sa urce. Restul, Logan, VW, Renault, Cielo, Audi, chiar si BMW, nu au putut depasi zona cu noroi. Vreo trei au incercat, dar in zona buclucasa au patinat periculos si au dat cu spatele pana la asfalt. Despre celelalte masini nu stiu, dar Peogeot avea aceeasi marca de cauciucuri ca Matizache al meu. Este drept ca la spalatorie au scos baietii o tona de noroi de pe masina, dar a mers. Poate ca este vorba si de oarecare indemanare, dar parerea mea este ca diferenta a fost facuta de calitatea gumelor. Pentru aceste situatii am investit in gume bune, sa ma scoata cand este nevoie la liman. Am o intrebare: ce stiti de husele pentru cauciucuri, merita incercat sau nu?
  4. Am urmatoarea propunere: punctele de rating sa fie acordate numai de moderatori, administratori sau gold members, adica de persoane inntradevar responsabile. Asta deoarece am observat ca, de cate ori raspund anumitor persoane, aceleasi intotdeauna, imi scade rating-ul de regula cu 1 punct, adica exact cate puncte are la dispozitie persoana respectiva. Rating-ul tinde sa devina o razbunare sau o recompensa si nu o apreciere obiectiva a postarilor. . Si, in plus, exista pericolul realizarii unor gasti gen: ne sustinem reciproc si pe cei care nu ne plac ii terminam, cu alte cuvinte golanisme. Acest site are un inalt nivel tehnic si este foarte util si este pacat ca se intampla asa ceva. Stiu ca, prin definitie, rating-ul trebuie sa fie accesibil tuturor, dar eu v-am semnalat o problema si am propus o posibila rezolvare.
  5. OK, am inteles. Poate nu ai citit ce anvelope am. Daca nu crezi, cumpara Michelin Alpin A3 sau vino in Slatina sa-ti fac o demonstratie! Nu sunt singurul care are aceasta parere in zona mea. Nu om fi noi, oltenii, mai prosti! Faptul ca masina se duce taras si pe uscat tine de mai multe dotari ale masinii, nu de faptul ca Matiz-ul este urmasul Trabantului in mintea romanilor. Foloseste un Matiz cu ABS, EPS si gume intradevar de marca si neuzate, si vezi daca se duce taras mai ales pe uscat! In Grecia, in zone de munte, unde zapada sta mai mult decat in Bucuresti, Matiz-ul cu ABS, EPS si tot tacamul de dotari si cu gume bune de iarna (cel putin Fulda, de regula Goodyear, unii Michelin) este la moda, pentru ca, mai ales in sate, drumurile sunt inguste si se circula greu cu masini prea mari. Si gumele de iarna le poarta si vara, fara probleme, pentru ca sunt de buna calitate, se uzeaza suficient de incet ca sa devina rentabile si in aderenta lor de vara este buna. Si revenind in Romania, daca masina ta se duce taras pe uscat, una din probleme s-ar putea sa fie exact gumele oglinda. P.S. Cand postez ceva si spun ca este probat de mine, inseamna ca este probat de mine, nu de tata mare! OK, este o alegere foarte buna si probata de tine, nu din auzite sau pe ghicite. Discutia era despre conditii de aderenta slaba. In aceste conditii, masina nu apuca sa se rastoarne, aluneca, nu are frecare suficienta ca sa se rastoarne.
  6. Am condus Matiz in cele mai rele conditii, pe polei, zapada inghetata, zapada moale si pe zapada spulberata. Nu am date referitoare la alte masini, dar nu poti compara Matiz cu ce spui tu. Asa am si eu parcat langa mine un Mertan de mici dimensiuni (cam cat Matiz-ul meu). Nu o sa ma apuc sa compar Matiz-ul cu Mercedes, desi amandoua au talii apropiate! Eu sunt multumit de masina, am circulat in cele mai rele conditii de iarna cu viteza rezonabila, tractiunea este foarte buna, directia idem, nu mai vorbesc de franare, care este impecabila, am franat puternic de proba direct pe polei si a fost OK, nici urma de patinaj artistic sau de sanius. Dar eu am Michelin Alpin A3, superanvelope! Deci, in loc sa-mi cumpar Mecedes, am luat numai anvelope bune si este OK. Nu ma pricep foarte bine dar nu sunt lamurit: pentru ca este Matiz faci pene mai dese decat la Logan sa zicem? Nu depinde de calitatea cauciucului sau de sansa ta de a da intr-un piron?
  7. Nu stiu cum conduci tu, dar Matiz-ul meu are stabilitate buna pe zapada.
  8. fftopic: Bravo, asa este. Si mai este o vorba: un barbat mai degraba are ... mica decat masina mica!
  9. O.K., in conditii "ideale" de iarna am auzit ca sunt bune. Dar cand am avut noi ultima data o iarna "ideala"? Pentru comparatie, orice anvelopa de iarna cred ca se comporta bine pe zapada, la temperaturi sub + 5 grade. Cred ca ceea ce face diferenta intre doua anvelope de iarna medii noi (nu SH) este exact comportamentul lor in conditii atipice, cand temperaturile sunt mai mari decat 10 grade. Nu am circulat cu ele, daca ma insel va rog sa ma scuzati, dar, din cele spuse pe acest forum, am impresia in aceste conditii, Debica nu sunt deloc bune. Deci, daca vrei un clasament in conditii "ideale" de iarna, sunt acceptabile, dar daca vrei sa-ti incalti Matiz-ul cu ele, asta este altceva, practic eu nu le recomand, s-ar putea sa te lase balta exact intr-un moment din iarna "neideala" cu temperaturi mai mari, nu trebuie sa aiba mai multe momente de astea, unul ajunge sa-ti faca masina praf.
  10. Azi am probat in conditii de iarna veritabila gumele "mediocre" Michelin Alpin A3. Merita fiecare banut investit in ele. Era zapada inghetata, polei, o panta de 15% de drum de pamant inghetat - tot un fel de polei, tot tacamul. Am franat brusc de proba pe zapada sub care era gheata. A mers foarte bine, franeaza pe gheata ca vara pe uscat. >- Desi nu se poate merge ca vara (ar trebui sa fii nebun sa mergi iarna pe gheata ca pe timp de vara), am depasit usor niste 4x4 pe care ii stiam cu gume de vara, pe cea mai grea portiune de polei . Va dati seama ce ijgnire, jipan de jipan sa fie depasiti de un Matiz cu gume bune! Am urcat pe un drum inghetat pe care nu urca nici vara multe masini. Esentialul este sa nu o bruschezi, fii bland cu masina, mai ales iarna. Are si tractiune buna pe gheata, am avut si curbe cu gheata compacta, cu directia este in regula. Pe un traseu de 50 km dus si 50 km intors am mers 40% cu viteza a cincea si 40% cu viteza a patra (mai mult din cauza partenerilor de trafic pe care trebuia sa ii depasesc. Viteza medie a fost 65 km/h, cu trafic destul de aglomerat. Iarna trecuta, pe acelasi traseu, cu alta masina, mai buna dar cu gume de vara, rar mergeam cu viteza a patra, in general cu viteza a treia. Iar viteza medie era 30 - 35 km/h. Circulam cu grija, nu am avut accidente, dar performantele masinii erau mult mai slabe. Parerea mea probata de fapte concrete este ca iarna trebuie circulat cu cele mai bune gume de iarna pe care le gasesti. In ceea ce priveste fenomenul placebo transpus la gume de iarna sa ne amintim ca pe vremea strabunicilor nostri, putini aveau incredere in automobil, era mai bun calul, sau in curentul electric, erau mai bune opaitul sau lampa cu gaz. Bravo, inca unul care are incredere in fine in curentul electric. Personal nu mi se pare dusa la extrem dorinta de a nu ma trezi ciocnit din spate la un stop de un destept care nu intelege la ce este bun progresul tehnologic si investitia in siguranta masinii, in conditiile in care eu am facut tot ce tinea de mine pentru a evita asemenea situatii. Eu am mai avut si distractia cu depasirea pe gheata a acelor jipane incaltate cu gume de vara.
  11. Nu conteaza ce scrie pe anvelopa, am testat anvelopele mele in cele mai dure conditii si sunt foarte bune ... aveti ceva impotriva lui Michelin Alpin A3? Credeti ca sunt mai proaste decat Debica???!! ) S-ar putea, daca ziceti voi, dar nu cred! Si despre chestia cu praf la volan, probeaza intai ce spui, ai date despre cum conduc eu? Nu cumva esti din categoria lui "toti sunt prosti, numai eu sunt destept"? Este drept ca pe forum nu ne cunoastem personal, dar asta nu iti da dreptul sa jignesti, decat daca esti dintr-o anumita categorie. De acum incolo te voi ignora cum meriti dealfel. Curentul acesta de opinie in favoarea anvelopei Debica este destul de ciudat. Sau este din partea celor care au ramas cu Debica in stoc (eu cunosc cel putin trei dealeri care au ramas numai cu Debica de iarna in stoc si la au din plin) sau este din partea celor care au cumparat Debita si nu au taria sa recunoasca faptul ca nu a fost cea mai buna afacere a vietii lor. Le doresc toate cele bune si unora si celorlalti, dar nu mai aburiti lumea! Nu este placebo, am condus iarna si cu anvelope de vara si cu anvelope de iarna si am vazut diferenta. Iarna sunt mai bune cele de iarna, clar. In 33 de ani de condus am vazut de toate, si bune si rele. Acum cateva zile, am vazut cum un WW Pasat a intrat din plin intr-un Fiat care oprise la stop. Slatina nefiind un oras mare, ii stiam pa amandoi, amandoi conduc bine, diferenta a facut-o faptul ca Pasat-ul avea gume de vara si Fiat-ul avea gume extra de iarna. Asta voiam sa spun ca nu suntem singuri in trafic si ca raspundem si de altii cu deciziile noastre. Intamplator, proprietarul Pasat-ului era total impotriva gumelor de iarna, zicea ca sunt bani dati degeaba. Nu si-a stricat numai masina lui, ci si pe a altuia, care nu avea nicio vina. Morala: degeaba esti prudent daca ai unii in spate care sunt "praf la volan" - citez din clasici.
  12. Exact asta spuneam si eu! Cum circulati obligatoriu cu Debica de iarna intre 10 martie 2012 si 1 aprilie 2012, daca temperaturile cresc peste 10 grade si asfaltul este ud sau, si mai rau, cu mazga? De acord cu tine, poti sa ai mama anvelopelor de iarna, nu poti sa mergi iarna la fel cum mergi vara - vorba aceea celebra: "Iarna nu-i ca vara".
  13. In primul rand nu putem exclude temperaturile de peste 10 grade in timpul iernii. Daca ai o iarna capricioasa si in mijlocul iernii ai zile cu peste 10 grade? Asta ca sa nu mai luam in calcul zilele cand sunt + 6 grade dimineata si + 11 grade la pranz. Ce fac, ma duc dupaamiaza si pun avelopele de vara si seara pun la loc Debica? Sau merg o saptamana cu Debica (pe viscol), o saptamana cu cauciucuri de vara (cand se incalzeste), apoi iar cu Debica (iar e viscol) s.a.m.d. Sa traiasca si cei de la vulcanizare, ca si ei sunt oameni! Parerea mea, exprimata de altfel si pe alte postari, este ca Debica nu sunt bune pentru zona noastra climatica, poate ca sunt potrivite pentru ierni compacte, in care intri in iarna cu temperaturi de sub + 5 grade (cand pui Debica de iarna) si nu mai ai temperaturi peste +10 grade pana la primavara, cand schimbi Debica de iarna cu anvelpe de vara si gata, o duci asa pana la iarna viitoare. La noi clima seamana cu oamenii, a innebunit de tot. In al doilea rand, daca ai mama anvelpoelor, s-ar putea sa te descurci si pe polei, cu atentie, dar te descurci. Eu m-am descurcat bine cu Michelin Alpin A3 (chiar mama anvelopelor), pe urcus de 10%, pe o portiune de 15 m de polei oglinda, cu masini in spate si din contrasens, singura scapare era inainte. Conduceam de parca aveam un morcov undeva, mi-a fost frica, dar m-am descurcat. Nu puteam sa ocolesc poleiul, mi-a aparut imediat dupa o curba, se mai intampla si situatii din acestea.
  14. Bine ca mergi prin Bucuresti. Te rog, te implor, iarna asta sa nu vii in Slatina, avem si noi curajosii nostri, nu mai vrem altii de import si a nins serios in Slatina, ninge si acum, daca se incalzeste si se pune o zloata, vai de capul celor cu stifturi de iarna. Tie iti trebuie multa bafta si sa te rogi de cate ori ai prilejul la Dumnezeu sa te pazeasca! Si totusi, unul dintre cauciucuri era Continental de vara, dar la fel de uzat ca Montana, parca il daduse cu polizorul. Mentionez ca nu Continental-ul a explodat, ci Montana. Mai am o intrebare: Continental de iarna T800 sau T780 in ce categorie este inclus, super, sau stift? Am auzit pareri contradictorii pe acest forum si vreau sa ma lamuresc. Dupa pret este super, dar pretul nu este unicul criteriu.
  15. A venit zapada si in Slatina. Gumele Michelin sunt extra! Are dreptate andrew, trebuie sa ma feresc de fitzosii cu 4x4, care au inteles ca anvelopele sunt pentru a te vedea in ele ca in oglinda. Plin in Slatina de saniute si masini de fitze cu gume de vara.
 

×
×
  • Create New...