Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

In primul rand nu putem exclude temperaturile de peste 10 grade in timpul iernii. Daca ai o iarna capricioasa si in mijlocul iernii ai zile cu peste 10 grade? Asta ca sa nu mai luam in calcul zilele cand sunt + 6 grade dimineata si + 11 grade la pranz. Ce fac, ma duc dupaamiaza si pun avelopele de vara si seara pun la loc Debica? Sau merg o saptamana cu Debica (pe viscol), o saptamana cu cauciucuri de vara (cand se incalzeste), apoi iar cu Debica (iar e viscol) s.a.m.d.

 

M-ai inteles gresit. Ma refeream la faptul ca daca e cald afara pneul nu mai functioneaza atat de bine. Eu vroiam o parere despre ele pentru conditiile 'ideale' de iarna, ca doar acolo compari doua pneuri, si nu cand sunt 10-15 grade afara.

  • Like 1

Share this post


Link to post
... Ma refeream la faptul ca daca e cald afara pneul nu mai functioneaza atat de bine.

De la ce temperatura in sus ? Eu am circulat pe caldurile cele mai mari cu ele si n-am remarcat deprecierea suparatoare a performantelor. Acum, probabil, conteaza si despre ce pneuri discutam, cele de iarna utilizate de catre mine sunt mai bune decat altele de vara.

  • Like 1

Share this post


Link to post

...Eu vroiam o parere despre ele pentru conditiile 'ideale' de iarna, ca doar acolo compari doua pneuri, si nu cand sunt 10-15 grade afara.

O.K., in conditii "ideale" de iarna am auzit ca sunt bune. Dar cand am avut noi ultima data o iarna "ideala"? Pentru comparatie, orice anvelopa de iarna cred ca se comporta bine pe zapada, la temperaturi sub + 5 grade. Cred ca ceea ce face diferenta intre doua anvelope de iarna medii noi (nu SH) este exact comportamentul lor in conditii atipice, cand temperaturile sunt mai mari decat 10 grade. Nu am circulat cu ele, daca ma insel va rog sa ma scuzati, dar, din cele spuse pe acest forum, am impresia in aceste conditii, Debica nu sunt deloc bune. Deci, daca vrei un clasament in conditii "ideale" de iarna, sunt acceptabile, dar daca vrei sa-ti incalti Matiz-ul cu ele, asta este altceva, practic eu nu le recomand, s-ar putea sa te lase balta exact intr-un moment din iarna "neideala" cu temperaturi mai mari, nu trebuie sa aiba mai multe momente de astea, unul ajunge sa-ti faca masina praf. :)

Share this post


Link to post

De la ce temperatura in sus ? Eu am circulat pe caldurile cele mai mari cu ele si n-am remarcat deprecierea suparatoare a performantelor. Acum, probabil, conteaza si despre ce pneuri discutam, cele de iarna utilizate de catre mine sunt mai bune decat altele de vara.

 

Just si asta, dar in teorie se vor si uza mai repede.

Share this post


Link to post

In teorie este valabil, in practica depinde de cum pleci de pe loc si cum franezi. In cazul meu, desi le-am folosit mai mult, pneurile de iarna arata mai bine decat cele de vara.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Emiliachio ; ai grija la poleiul adevarat adica la "sticla" ,ce ai facut tu cu masina e o joaca de copil, asa ca lasa laudele aduse acelor cauciucuri.

exact ce am mai spus ne punem niste cauciucuri cu nume si facem exact ce ne taie capul,insa ce rol au anvelopele de iarna?

Share this post


Link to post

Personal nu mi se pare dusa la extrem dorinta de a nu ma trezi ciocnit din spate la un stop de un destept care nu intelege la ce este bun progresul tehnologic si investitia in siguranta masinii, in conditiile in care eu am facut tot ce tinea de mine pentru a evita asemenea situatii. :mda:

 

 

Ma refeream la discutia despre Debica. Lucrez la o firma care are sute de masini in parc si cumpara cauciucuri la licitatie. Cele ale directorilor, sefilor circula cu Michelin, Bridgestone etc, iar celelalte circula cu cauciucurile cele mai ieftine luate in urma cererilor de oferta facute la vanzatorii de anvelope (ca asa e legea) si acestea sunt, de obicei, Debica de iarna, cu care se circula tot timpul anului. Nu s-au facut accidente deoarece soferii (care sunt numai soferi profesionisti) circula cu atentie, pastreaza distanta, franeaza din timp si respecta regulile de circulatie. Sunt convins ca cei care au "jipane" nu citesc forumul asta ( doar pt ca in marea majoritate nu fac exceptie de la regula: cu cat mai multa putere pe motor, cu atat mai putina minte la sofer).

  • Like 4

Share this post


Link to post

...cu cat mai multa putere pe motor, cu atat mai putina minte la sofer).

:o fftopic: Bravo, asa este. Si mai este o vorba: un barbat mai degraba are ... mica decat masina mica! =))

Share this post


Link to post

Nu stiu cum conduci tu insa eu am urcat pante acoperite cu zapada fara nici o problema si nu doar o data, avand in vedere ca este a 4-a iarna incaltata cu anvelopele astea. Singurele probleme pe care le-am sesizat la anvelopa asta sunt zgomot destul de mare si aderenta..dubioasa sa-i zicem pe ud. Insa pe zapada/noroi s-au descurcat foarte bine si nu am ramas intepenit decat o singura data cand am pus masina pe burta.

Am facut un test saptamana trecuta la cauciucurile Debica de pe Golf-ul lui taica-meu ( pe gheata acoperita cu zapada si in unele zone erau si borduri de zapada spulberata ) si pot sa zic ca s-au comportat impecabil. Cocluzia : trebuie schimbata masina si nu cauciucurile, cu Matiz-ul nu ai deloc stabilitate pe zapada.

Share this post


Link to post

Dezactiveaza ESP-ul, ABS-ul si ce o mai fi la GOlful ala si mai incearca odata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dezactiveaza ESP-ul, ABS-ul si ce o mai fi la GOlful ala si mai incearca odata.

La Golf 3 din 1995 nu era nici ESP, nici ABS, e curat ca lacrima sau ca Matiz-ul

  • Like 1

Share this post


Link to post

singurul lucru de care imi pare rau,privind anvelopele debica, e ca nu am si pe spate. sunt excelente dpdv calitate /pret.

Share this post


Link to post

sorry de off topic dar cred ca au legatura cu rotile... :) stiti de unde pot gasi capace pt roti? eventual daca exista deja un tread pe tema asta ca nu am vazut?

multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Presiune anvelope Matiz:

Acum ceva timp am pus roata de rezerva pe spate si tot eram nemultumit de cum merge (mergea greu si in valuri, se zbenguia spatele la denivelari) nu mi s-a parut ceva urgent sa verific presiunea ca nu parea lasata..In cele din urma am fost la o vulcanizare dar mi s-a spus ca nu stiu ce le-a inghetat si nu imi poate face roata de rezerva (care era sparta) si nici presiunea..asa ca m-am suparat si am luat un compresor auto. Am gasit la Metro Constanta cu 75 lei (aveau un model la 45 si unul la 90 Lei). Problema este ca are gradatiile la un bar deci nu poti controla exact presiunea; asa ca am achizitionat si un manometru clasic (gradatii la 0,1 bar) de la Real 11 Lei. Acum sa vedem la ce presiune umflam:

 

In cartea de service de pe forum (1-3 ocupanti/ 4-5 ocupanti), presiunea la rece:

Fata: 1,93/ 2,07 bar

Spate: 1,93/ 2,34 bar

dar nu este specificat pentru ce dimensiune de pneuri

 

Un manual de service pentru Matiz- Spark de pe net, presiunea la rece:

Fata: 2,07/ 2,07 bar

Spate: 2,07/ 2,34 bar

indiferent de dimensiunea pneurilor

 

Pe eticheta de la usa sofer, presiunea la rece:

Fata: 2,1/ 2,1 bar

Spate: 2,1/ 2,3 bar

Pentru 155/65 R13

 

Pe site-ul Fulda, presiunea la rece:

Fata: 2,0/ 2,1 bar

Spate: 1,8/ 2,1 bar

Pentru 155/65 R13. La celelalte dimensiuni au presiuni diferite.

 

M-am hotarat sa pun pe fata 2,05 si pe spate 1,9 (de obicei mergem numai 2 persoane in masina)

 

Mai intai am testat presiunea veche: aveam 1,9 pe fata (ambele), 2,1 pe stanga spate (cauciuc nou) - presiune facuta acum vre-o 2 luni si 1,6 pe dreapta spate (care a fost rezerva)

Am umflat rotile pana pe la 2 si ceva cu compresorul apoi am testat cu manometrul si am scos aer pana am ajuns la presiunea dorita.

Concluzii personale: nu mai topaie spatele (testat pe "podul de butelii" pe care il trec in fiecare dimineata) si am facut si un drum Constanta-Tulcea-Constanta si mi s-a parut foarte stabila in comparatie cu drumurile din trecut pe acelasi traseu. Doar ca am eu o impresie ca pe fata sunt cam lasate -vizual-.

 

Acum trageti dumneavoastra ce concluzii doriti.

Eu zic ca merita macar sa achizitionati un manometru pentru a verifica presiunea.

Multumesc

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Presiunea depinde de specificatiile producatorului cauciucurilor in mare parte. Acum iarna cred ca un 2 sau 2.07 sunt OK, in rest la alea de vara am 2.2.

Share this post


Link to post

Te contrazic, presiunea e data de producatorul autotusrismului, produatorul cauciucurilor da un maxim pe care sa nu-l depasesti, care e mult peste presiunea data de producatorul masinii in 99% din cazuri.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Fusasi mai iute,absolut corect.

Share this post


Link to post

Presiunea depinde de specificatiile producatorului cauciucurilor in mare parte. Acum iarna cred ca un 2 sau 2.07 sunt OK, in rest la alea de vara am 2.2.

 

Toretic ar fi bine sa respectam specificatiile producatorului auto/ al anvelopelor. Pentru ca oricum iarna pneurile sunt mai reci la rulare decat vara deci au presiune la rulare mai mica (la rulare ajung la ce spui tu..diferentele intre vara-iarna-la aer...la azot nu stiu) dar In toate specificatiile se adauga ca presiunea se face cu pneurile reci (si pe eticheta de la usa scrie asa).

 

Nu toti producatorii de anvelope dau presiunea pentru fiecare model de masina..eu am gasit numai la Fulda.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Presiunea data nu cred ca e la rece, e presiunea la cald. Recomandat e sa iti faci presiunea dupa ce rulezi cativa Km sau le umflii cu azot. Oricum iarna nu cred ca ajunge sa se incalzeasca pneul incat sa existe vreo diferenta majora intre presiunea la rece si aia la cald.

Share this post


Link to post

Ca azot nu mai conteaza daca umfli la rece sau cald, ramane constanta presiunea.

Share this post


Link to post

Exact, de asta am si zis "sau le umflii cu azot" in loc sa rulezi sa le incalzesti. Am avut azot numai in motoreta dar pentru uz stradal mi se pare mai mult o frectie la picior, mai bine le umflii la cald decat sa dai banii aiurea.

 

P.S. Am mers peste tot cu Debica ale mele si sunt foarte multumit, nu am mai avut alta marca de cauciucuri de iarna pe ea deci nu pot face comparatie dar pe ce suprafete am rulat, nu mi-a pierdut aderenta nici la franare, nici la accelerare. Pe zapada am iesit din nameti mai bine cu matizul incaltat cu Debica decat cu Symbolul de la munca cu Goodyear.

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

Care bani aiurea? Umflate cu azot (cum trebuie), o buna perioada n-ai treaba. Ani de zile chiar.

Share this post


Link to post

Care bani aiurea? Umflate cu azot (cum trebuie), o buna perioada n-ai treaba. Ani de zile chiar.

 

 

Nu isi are rostul pentru ca e Matiz si pentru ca daca faci pene dese, mai mult dai la umflat decat montat/demontat/reparat cauciucul.

 

Eu nu mi le-as umfla niciodata cu azot, dar asta sta la aprecierea fiecaruia daca vrea sa ii bage ceva mai "exotic" in el.

Share this post


Link to post

...cu Matiz-ul nu ai deloc stabilitate pe zapada.

 

Nu stiu cum conduci tu, dar Matiz-ul meu are stabilitate buna pe zapada. :banana:

Share this post


Link to post

Nu stiu cum conduci tu, dar Matiz-ul meu are stabilitate buna pe zapada. :banana:

 

Lasa stilul de condus , fa un test cu Matiz-ul pe zapada si gheata, pe zapada moale ( imbibata cu apa ), si pe zapada spulberata. Dupa aceea mergi in aceleasi conditii cu alta masina de talie apropiata ( ex. Clio bicorp ) si apoi mai vorbim.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...