Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

M-am lamurit cu link-urile si magazinele online, cand e sa cumperi iti spun ca nu au pe stoc mai nimic, dar virtual au toti de toate.

Share this post


Link to post

Acum ca vin temperaturile negative si la Constanta, mi-am cautat o pereche de 155/65/13 de iarna, NIMIC nu am gasit... De unde sa mai caut online...

 

Urmatoarele site-uri au stocurile actualizate, din discutiile telefonice pe care le-am avut:

http://www.anvelonet.ro,

http://www.anvelopejantepromotii.ro,

http://www.dealeranvelope.ro.

Ordinea este acesta in care le-am pus. Acestea mai au 155/65R13 de iarna si alte anvelope decat Debica. Mai este de incercat

http://www.anvelopeexpres.ro,

dar cu ei nu am putut sa discut telefonic, ar trebui sa-i contactezi pe e-mail. Acestia din urma par sa aiba sediul in Ungaria, dar vand online si in Romania. Cu cateva saptamani in urma isi epuizasera stocul, dar acum vad ca au din nou 155/65R13 de iarna, destul de scumpe, dar si la diferite paliere de calitate. Mai incearca si 145/70R13, are diferenta de raza de 0.75mm fata de 155/65R13 si am inteles ca este mai recomandata iarna.

La ceilalti, intradevar, pe site este vopsit gardul, si inauntru, leopardul! Nu actualizeaza deloc stocurile, trebuie sa discuti telefonic, fara sa te bazezi pe ce spun in site. Nici preturi, nici marci, nici dimensiuni, nimic nu corespunde. Asta este modul romanesc de a face comert online. Se cheama lene in gandire si este mai periculoasa decat lenea propriuzisa.

 

 

P.S. Indiferent de unde vrei sa cumperi online, inainte de a pune in cos da un telefon, nu strica. Eu am patit-o de 3 ori pana sa cumpar odata online. Faceam comenzi si primeam e-mail ca nu au in stoc ce comandasem.

 

Revin cu o intrebare la care nu am primit raspuns: Ce masini au in cartea tehnica 155/70R13? Va rog frumos, cine stie, sa-mi raspunda si mie.

Multumesc anticipat.

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

Vezi si pe forum e un topic la bursa, eu am comandat de la AnduDTM si a fost ok.

Intreaba daca are ceva pe stoc.

Share this post


Link to post

Am gasit dupa ce am cautat in Selgros, Carrefour, Real, Metro, Praktiker si multe alte magazine care se ocupa cu comercializarea anvelopelor doar Debica Frigo, unele din cele mai praf cauciucuri din cate am auzit. Nesimtitii din magazinele de anvelope cer 180 RON/bucata iar in Carrefour au avut cu 145 RON/bucata. Maine o sa ma interesez de timpii de livrare de la magazinele alea online, daca nu, mai astept cateva zile pentru ca aduc la Anvelope A-Z cu 150 RON Kumho cu tot cu echilibrat si montat.

Share this post


Link to post

Tot eu am gasit: Ford Fiesta 1.2i -16V are omologate: 155/70R13 si 165/65R13. Are greutatea proprie de cca. 1100 kg fata de 760 kg la Matiz. Daca Ford Fiesta, masina mai grea decat Matiz nu are probleme din cauza configuratiei anvelopei 155/70R13, de ce ar avea Matiz-ul? Reamintesc, era vorba de instabilitatea cauzata de flexibilitatea laterala a anvelopei 155/70R13. Pentru corecta informare a tuturor, nu mai tratati in halul acesta problemele de interes pentru matiz-isti. Ar fi bine sa va informati corect si complet inainte de a arunca o idee.

 

 

 

P.S.1. La una din anvelopele 155/70R13 pe care la-am gasit online este evidentiat ca avantaj confortul sporit datorat flexibilitatii axiale a anvelopei (adica preia mai bine socurile de la gropile din drum) - observat de mine si de alti utilizatori ai acestui tip de cauciuc.

 

 

P.S.2. Pun aceasta problema pentru ca la 155/70R13 se gasesc mult mai multe cauciucuri de iarna pe site-urile vizitate de mine si la preturi de multe ori mai mici decat la 155/65R13.

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

E bun, ai demonstrat prin exemplu o falsa problema. Un caz particular poate doar infirma, niciodata a confirma.

Calculul aritmetic arata o diferenta de circumferinta de 2.9%, adica limita superioara a diferentei intre o avelopa stock si una echivalenta, posibila in unele cazuri, dar deja nerecomandata ca dimensiune de "tiuning". http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Share this post


Link to post

Apropos, Fiat Panda si noul Spark au 155/80/13, si centrul de greutate nu e mai jos ca la Matiz, sunt inalte ambele.

Share this post


Link to post

Da, numai ca pt gropile mioritice e talonul ideal. Oricum eu am donat anvelopele de iarna 155/80 R13 de la Panda, Daciei parintelui si am pus 165/70 R13 si sunt ok. Pentru oras.

Share this post


Link to post

Acum ca vin temperaturile negative si la Constanta, mi-am cautat o pereche de 155/65/13 de iarna, NIMIC nu am gasit. Astia-s idioti cred, nu au stocuri acum cand e nevoie cu adevarat. De unde sa mai caut online, sau forumistii din CT sa-mi recomande un magazin unde exista astfel de cauciucuri pe stoc.

Se mai gasesc, depinde pe unde ai fost, ieri am vazut la Metro Sava si Debica 155/65R13 si cred ca mai sunt pe Poporului cel putin in vreo 2 locuri, pe IC Bratianu, cand mergi inspre Valu', dupa pod pe dreapta (Centrul de anvelope), insa la niste preturi nesimtit de mari pentru niste gume destul de proaste de altfel. In rest pe net, insa majoritatea aduc la comanda, si chiar daca ai astepta vreo 10 zile, cu transport, te ajunge chiar mai scump decat in magazin.

Share this post


Link to post

Am fost acum 3 zile in toate locurile care le-ai enumerat mai sus si NU aveau nimic pe 155/65. Poate la metro or fi adus acum 2 zile dar ma indoiesc. Ala inspre Valul lui Traian se numeste Anvelope A-Z si nu aveau nici ieri.

 

Concluzia e ca am luat de la magazinele Daewoo de la delfinariu un set de Debica Frigo la nesimtitul pret de 175 RON/buc.

 

Pana acum am avut cauciucurile OEM Continental montate pe rahaturile alea de jante din Metro, CMS. Stiam ca jantele sunt de 6j si nu de 5.5j ca cele OEM de Matiz dar nu am crezut ca fac o asa mare diferenta pana aseara cand am pus pe fata jantele de tabla cu Debica de iarna iar pe spate au ramas cele CMS cu cauciuc uzura maxima 10%. Acum masina parca are servodirectie, se misca incredibil de usor volanul si parca mi se pare usor instabila la viraje, ori din cauza ca sunt noi cauciucurile ori din cauza suprafetei/inaltimii cauciucurilor care nu mai sunt intinse pe janta aia de 6j.

 

Cert e faptul ca masina sta mai ridicata de fata acum, cred ca imi pun si spatele tot pe jantele de tabla si renunt la aliajele alea nasoale.

 

Cred ca jantele alea CMS ieseau mai in afara decat cele de tabla si asta ii sporea stabilitatea. Cand trec prin noroi CMS-urile aruncau jeg pe usi fiind mai iesite in afara iar cele de tabla nu, aruncau exact in presul ala de plastic.

Share this post


Link to post

Janta de tabla n-are 4,5J ?

Share this post


Link to post

Poate asa e, sigur e ca jantele CMS sunt cu 0.5j mai mari decat cele OEM :)

 

L.E. M-am uitat in manual si ai dreptate, jantele sunt de 4.5j iar cele CMS de 5j.

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

La A-Z nu au 155/65R13, insa eu vorbeam de un alt magazin cu vulcanizare, situat mai la iesire din oras... in fine, preturile tot cam alea. Eu am luat Debica de la Metro cu 148 le/buc. si daca stiam ca sunt asa de petarde, as fi dat oricand 200 lei pe altceva mult mai bun... Sa vezi distractie la temperaturi pozitive si mai ales pe drum umed... Eu de o saptamana circul din nou cu cele de vara care chiar si la 0 grade se comporta mult peste Debica modelu' cu Friguri, pe care le voi pune probabil prin ianuarie...

Share this post


Link to post

Eu le-am luat pentru zapada, in 10 minute pot schimba jantele cu cauciucurile de vara, pe net in reviewuri Debica Frigo au iesit foarte bine la tractiune pe zapada. Oricum nu pot fi mai rele pe ploaie si mazga decat Continentalurile OEM care le aveam pe ea, era sa o patesc acum cateva saptamani grav din cauza lor, am pus o frana destul de usor dar s-au blocat rotile instantaneu ducandu-ma sanie pe varianta fix in sinele de unde stau fetitzele pe treaba.

 

+ ca daca erau asa petarde nu le mai vindeau peste tot, nu or fi ele extraordinare dar nici widowmaker nu sunt, pentru un cauciuc low budget e ok, prima alegere a fost Kumho dar cum nu mai aveau ..

 

++ daca la anul baga obligatorii cauciucurile de iarna, astea le pun pe spate iar pe fata o sa iau ceva mai de calitate

 

... dar pana la iarna viitoare mai e fix 1 an, asa ca sper sa ma tina in siguranta pe sosea Debica astea :)

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

Nu stiu ce parere au altii despre ele, dar, din propria experienta cu Debica Frigo, pe vreme cu temperaturi pozitive, asfalt umed (si chiar uscat) aderenta lasa (mult) de dorit. Faptul ca se vinde mult (datorita pretului) nu e relevant pentru calitatea... sa fim seriosi, traim in tara in care se poate scump si prost, in nici un caz, ieftin si bun... Am mers cu Michelin, Goodyear si Vredestein, de iarna chiar si vara si pot sa spun ca ce se gaseste acum prin magazine (Sava si Debica) nu se justifica a fi achizitionate, pentru ca, doar cu 20-30% in plus se pot cumpara (din timp) anvelope de calitate. Din pacate, dimensiunea pentru Matiz si mentalitatea mioritica, impune importatorului sa aduca ieftinituri, pentru ca la o masina ieftina si gumarii trebuie sa fie, nu-i asa, ieftini si probabil de aici si dificultatile in a gasi pe stoc ceva bun. Si tot din pacate, desi avem o sumedenie de proverbe cu sania facuta vara si ca suntem prea saraci sa luam lucruri ieftine (si proaste), din diverse cauze (ignoranta sau lipsa banilor), navalim in marea noastra majoritate la cumparat de anvelope de iarna a doua zi dupa ce a dat gerul.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce parere au altii despre ele, dar, din propria experienta cu Debica Frigo, pe vreme cu temperaturi pozitive, asfalt umed (si chiar uscat) aderenta lasa (mult) de dorit.

 

Din pacate, foarte adevarat :(

Ce-i drept nu chiar pe temperaturi pozitive ci peste 10 grade mai degraba as zice. Eu am pus Debica de iarna saptamana asta cand afara erau 18 grade (se anuntau temp negative de a doua zi). Seara, sa fi scazut temp pana spre 10 grade zic, un pic de umezeala pe sosea si a devenit matizu sanie :(

 

Am mai testat si azi dimineata la -2 grade pe uscat si mi s-au parut controlabile.

Share this post


Link to post

Esti cam suparat pe ele, hai ca nu sunt chiar asa proaste.

 

Le-am scos in seara asta la un test run si la -3 grade sunt OK, grip OK, franare OK. Nu exceleaza nici in bine, nici in rau, sunt la mijloc.

 

Singurul minus care il gasesc este acela ca directia acum este mai usoara si nu mai simt partea frontala conectata de sosea, mi se pare ciudat.

 

Din pacate, foarte adevarat :(

Ce-i drept nu chiar pe temperaturi pozitive ci peste 10 grade mai degraba as zice. Eu am pus Debica de iarna saptamana asta cand afara erau 18 grade (se anuntau temp negative de a doua zi). Seara, sa fi scazut temp pana spre 10 grade zic, un pic de umezeala pe sosea si a devenit matizu sanie :(

 

Am mai testat si azi dimineata la -2 grade pe uscat si mi s-au parut controlabile.

 

 

Din cate stiam, cauciucurile de iarna isi au folosul de la 7 grade C in jos, mi se pare perfect normal ca la 10 grade sa nu se comporte conform specificatiilor.

Share this post


Link to post

Eu numa asta trec la plusuri :D

Cum ziceam, azi dimineata si mie mi s-au parut ok, la -2 grade, pe uscat. Acum cateva zile, cand erau spre 10 grade si umeda soseaua, mi s-au parut nasoale spre foarte nasoale.

 

Adevar ce zici mai sus cu 7 grade, dar daca da un pic de soare intr-o zi de iarna tre sa ai mare grija :lavolan:

Edited by andrew

Share this post


Link to post
... Din cate stiam, cauciucurile de iarna isi au folosul de la 7 grade C in jos, mi se pare perfect normal ca la 10 grade sa nu se comporte conform specificatiilor.

Pneurile de iarna actuale se deosebesc de cele din vara prin materialul aditivat cu silicati, ceace le face mai moi (mai aderente) la aceeasi temperatura. Deci, un pneu de iarna nu este mai rau decat unul de vara din punctul de vedere al aderentei. Singura problema poate sa apara pe ploaie torentiala, cand, datorita unui desen impropriu, poate sa fie proprice acvaplanarii. Dar proiectantii firmelor de marca tin cont si de eventualitatea aceasta. Am circulat si eu cu pneu de iarna pe tot parcursul anului si n-am constatat vreun impediment, nici la tractiune si nici la ploaie, chiar torentiala. O singura diferenta, eu nu fac economie de 25 lei cumparand cel mai prost pneu inloc de cel mai bun.

  • Like 1

Share this post


Link to post

...

Singurul minus care il gasesc este acela ca directia acum este mai usoara si nu mai simt partea frontala conectata de sosea, mi se pare ciudat.

 

Din cate stiam, cauciucurile de iarna isi au folosul de la 7 grade C in jos, mi se pare perfect normal ca la 10 grade sa nu se comporte conform specificatiilor.

 

La peste 10 grade Debica parca sunt jeleuri, de aia poate ti se pare ca partea frontala se comporta ciudat, una e sa virezi usor si alta e sa danseze pe fata, parca mergi pe magium ... Asa cum spunea si Tolin, nu e normal sa fie asa mare diferenta de aderenta intre anvelopa de iarna si cea de vara la temperaturi ridicate... (si nici nu sunt, la marcile care se respecta). Am mers cu Michelin de iarna prin anii 90' vreo 3 ani, si nu am vazut diferenta intre vara/iarna. Daca e sa respectam specifiicatiile ce facem, schimbam cauciucurile ziua daca e mai cald de 7 grade si le punem la loc cand se raceste ?... Si sa nu uitam ca de la anul, fie ca e frig sau nu, de la 1 noiembrie, trebuie punem gumarii imblaniti pe masinute... si sa mergem si la 15-20 grade (cum a fost anul asta), asa ca, e bine sa tragem niste foloase din experientele unora (ca mine :mda :) care au facut economie 25 lei la sosoni, in loc sa iau niste gume bune...

  • Like 1

Share this post


Link to post

La DUnlop winter, Sava Eskimo si Goodyear UG7+ cu care am mers intamplator vara nu s-a simtit ce descrieti voi, masina sta lipita de sosea, aderenta e foarte buna, franarea la fel, doar se uzeaza mai repede.

Daca e vorba de Debica, nu le mai includeti in categoria cauciucuri, ca sunt niste glume, Vara-Passio, iarna-Frigo, sunt in aceasi oala.

Edited by argon

Share this post


Link to post

...O singura diferenta, eu nu fac economie de 25 lei cumparand cel mai prost pneu inloc de cel mai bun.

 

Perfect adevarat, faci economie de 25 lei si te trezesti in cel mai bun caz numai cu masina sifonata, daca nu mai rau. Cu Michelin Alpin A3, pe o panta de cca. 10% unde un hidrant defect acoperise strada cu 15-20 m de polei, masinuta mea nu a avut nicio problema, tractiune pe gheata in draci, parca avea crampoane! Am dat 260 lei/cauciuc dar iarna asta si cel putin inca patru ierni de acum incolo merg fara probleme. In plus, pe drumuri obisnuite, uscate, masina parca merge singura, cred ca pot sa atipesc in drum spre Mosteni (glumesc, desigur cu atipirea asta). Gropile se simt mult mai estompat, zgomotul "de fond" este mult mai mic. Si la prima vizita la benzinarie, pe langa surpriza neplacuta a scumpirii benzinei, am avut si pe cea placuta a unui consum cu cca. 10% mai mic (in loc de 6% mixt acum consum 5.5% mixt). Este vorba de calitatea gumelor. Vorba englezului: "Sunt prea sarac ca sa cumpar ieftin." Destept baiat, enlgezul acela, nu?

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

Nu as merge asa de departe sa zic ca daca ai pus Debica gata esti ca si dus in pom ;)

Adevarat ca nu sunt bune, nu as mai da banii pe ele a doua oara decat daca as fi prins de zapezi si n-as gasi nimic altceva, dar exagerarile astea nu imi plac deloc.

Cu putina grija se poate merge cu ele, odata ce te-ai pacalit. In alta ordine de idei, aseara si azi am mai bagat vreo 150km. Am si testat un pic franarea de la 80-100km/h tocmai pentru ca pe temperaturi ridicate mi s-au parut foarte nasoale. La -2, -5 grade se comporta acceptabil, nu mi-au facut surprize.

Share this post


Link to post

Am testat si eu debica pe alta masina un focus, pot sa zic ca merge chiar bine pe vremea asta. Am simtit lipsa de aderenta mai acum doua saptamani cand erau temperaturi peste 10 grade, insa acum cand sunt -10 se comporta bine, as putea sa spun chiar surprinzator de bine avand in vedere faptul ca le consideram "petarde" acum 2 saptamani. Ce mai sunt facute doar pentru temperaturi in minus

Share this post


Link to post

Subscriu, ma risc sa spun ca se comporta chiar foarte bine la temperaturi negative, i-am dat niste jaratec acum pe toate suprafetele si nu mi-a rupt aderenta. Lipsa de feeling asupra rotilor din fata s-a modificat la mine din cauza schimbarii jantelor. Per total, nu regret acum ca le-am cumparat, vom vedea pe zapada si gheata.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...