Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

...

Adevarat ca nu sunt bune, nu as mai da banii pe ele a doua oara decat daca as fi prins de zapezi si n-as gasi nimic altceva, dar exagerarile astea nu imi plac deloc.

... La -2, -5 grade se comporta acceptabil, nu mi-au facut surprize.

De acord cu tine, dar eu consider ca un cauciuc de iarna care te lasa la +10 grade este o afacere proasta. Ce te faci daca pleci dimineata la ora 7.00 la -2 grade si la pranz la ora 13.00 sunt +11 grade? Mergi ca pe gelatina? Sau lasi masina unde este si te intorci pieton? Si iei masina de unde ai lasat-o cand scade temperatura? Problema este ca fabricantii si comerciantii nu explica clar si raspicat ca aceste anvelope nu sunt potrivite la zona noastra climatica (ce, sunt prosti, ei trebuie sa-si vanda marfa!). Ierni mai aiurea ca la noi cred ca nu sunt la nimenea. Au fost ierni cand in lunile decembrie, ianuarie si jumatate din februarie sa fie temperaturi de + 3 grade dimineata si + 12 grade la pranz si in martie sa dea un viscol de ziceai ca acum vine iarna. La noi trebuie cauciucuri de iarna care sa fie credibile si la - 15 grade dar si la + 15 grade. Romania nu este nici Norvegia, nici Polonia, nici Canada, nici Siberia. Acolo poate ca Debica sunt OK. Singurul dejavantaj al cauciucurilor de iarna adevarate este ca daca la folosesti vara se pot uza mai rapid decat cele de vara de aceeasi marca, dar aderenta la temperaturi mari ramane rezonabila. Si oricum uzura la un cauciuc adevarat, chiar de iarna utilizat tot anul, inteleg ca inseamna 4 - 5 ani, din cate am vazut pe alte postari anterioare. In rest, sa ne rugam la cel de sus sa ne dea ierni adevarate, noua matiz-istilor cu cauciucuri de iarna si copiilor cu saniute. Si, va rog, cei care au cumparat sosoni, circulati cu mare atentie cand se incalzeste vremea, nu sunteti singuri in trafic si (poate) nici in masina. Adica este treaba ta cum iti echipezi masina atata timp cat nu ii pui in pericol pe altii.

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

Probelma romanului, din puctul meu de vedere,nu este oare ce tip de cauciucri sa cumpar, ci ,, Imi ajung oare banii din salariu sa imi cumpar x marca sau y marca de cauciuc. Cand ai un salariu de 700-800 de ron,te gandesti sa fie cauciuc de iarna ,care sa iti ofere o oarecare siguranta pe drum.Acum ca acest cauciuc nu are aceleasi proprietati ca altul care poate este cu 50 ron mai mult nu stiu cat de mult mai conteaza- pt mine cel putin.Cred ca orice om cu capul e umeri ar cumpara un cauciuc mult mai bun sau cu performante ridicate,problema e ca nu ai acei bani.

Probabil o sa fiu contrazis in le gatura cu afirmatiile mele,dar eu asa vad lucrurile .Este doar un punct de vedere personal.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cand ai un salariu de 700-800 de ron,te gandesti sa fie cauciuc de iarna ,care sa iti ofere o oarecare siguranta pe drum.

Nu cred ca cineva cu 800 lei poate circula cu masina personala. La salarul acesta cred ca se gandeste tot timpul cum sa ajunga la unul mai mare.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Adevarat spui ,ma gandesc cum sa iau un salariu mai mare, dar foarte putini bugetari din tara asta mandra ajung sa castige mai mult de 700-800 de lei.Cel putin in cazul meu este valabil,iar cu masina merg cel putin 30 km zilnic(servici si acasa) asa ca se poate :thumbl:

Eu unul am cumparat pe primavara 4 matador stella de vara(slabe o sa ziceti voi),iar acum sincer nu-mi mai permit sa dau cel putin 600 de ron pe alte gume. [-X

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!
  • Like 1

Share this post


Link to post

 

...Eu unul am cumparat pe primavara 4 matador stella de vara(slabe o sa ziceti voi),iar acum sincer nu-mi mai permit sa dau cel putin 600 de ron pe alte gume.

Este foarte greu d.p.d.v. material. Am facut niste economii crancene pentru a-mi incalata Matiz-ul cu Michelin Alpin A3. M-am si imprumutat de bani, dar cred ca merita sa dau acum acesti bani pentru siguranta decat sa fi dat mai tarziu la tinichigiu sau (Doamne fereste!) la medici mai multi bani si in conditii mai dramatice. Eu foarte rar circul singur, in general sunt cu sotia, cu baiatul, cu nepotica sau cu 3-4 persoane. Ei ce vina au ca nu am eu bani? Din fericire, am avut toata intelegerea de la minstrul de finante (sotia).

In concluzie, sper ca aceia care au gume de calitate indoielnica sa circule cu mare atentie mai ales la schimbari bruste de directie sau la frane din scurt, nici partenerii de trafic si nici ceilalti ocupanti ai masinii nu sunt vinovati de criza financiara. De fapt, si daca ai gume bune este recomandabil sa nu faci nebunii in trafic, mai ales iarna.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca ai prins portiune cu polei poti sa ai calitatea calitatilor, doar gumele cu cuie te mai salveaza, care oricum sunt ilegale pe drumurile publice.

Share this post


Link to post

Daca ai prins portiune cu polei poti sa ai calitatea calitatilor ...

Asa este cand incerci sa te convingi ca nu exista diferente intre marci si producatori. Incercarea de-ai convinge si pe ceilalti ridica o intrebare: la ce iti foloseste ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Unde dai si unde crapa..cum sa nu existe diferente? era vorba de polei, nici o guma nu are aderenta atunci.

Share this post


Link to post

Unii fac teste si masoara comportarea pe gheata pentru a intocmi clasamente. In plus, pe gheata si polei se franeaza prin retrogradare pana treapta a 1-a si usor, fara sa blochezi rotile, cu frana de mana. Altfel, daca calci pedala, blochezi rotile de directie si te duci sanie. Si asa, cu unele pneuri te vei opri mai aproape decat cu altele. Un lucru este garantat, cu cat costa mai putin pneurile, cu atat te vei opri cat mai departe.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu neaparat, sunt si pneuri de calitate la un pret mai mic(subliniez 'mai mic' a nu se intelege mic gen Debica) decat altele mai scumpe dar de o calitate mai proasta. Asa ca nu se aplica intotdeauna regula cat dai atata face.

Share this post


Link to post

Daca ai prins portiune cu polei poti sa ai calitatea calitatilor, doar gumele cu cuie te mai salveaza...

 

Eu am prins polei pe 15 m lungime la urcus 10% si am urcat cu Michelin Alpin A3, fara cuie. Este drept ca nu am schimbat directia, nu am franat, doar am urcat cu viteza constanta. Daca nu o pateam eu, nu credeam ca se poate. Tractiunea pe polei s-a dovedit in acest caz extrem. Acum sa va explic cum s-a intamplat: urcam linistit, pe o strada pe care mai fusesem de sute de ori, cand dupa o curba usoara vad la cca. 15 m in fata mea o portiune pe care un hidrant defect o transformase intr-un un polei de prima clasa. Din fata veneau pe contrasens masini, in spate aveam masini, daca nu aveam gume extra, o incurcam rau de tot. Pentru asta este bun un lucru de calitate, te salveaza din situatii extreme. Dupa asemenea momente incepi sa crezi ca, acolo sus, cineva te iubeste. A fost cu uff.. nu cu buf!

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post
Nu neaparat, sunt si pneuri de calitate la un pret mai mic ...

Cumpara pneuri de la importatorii directi, autorizati de catre producator (ii gasesti pe siteurile lor). Oricum, 190-200 lei pentru cel mai bun pneu de Matiz si 175 lei (in vreme de cerere foarte mare) pe cel mai prost reprezinta o diferenta de pret despre care este pacat sa pierdem vremea, pretul oricarei tamponari de evitat cu pneul cel mai bun este mult mai mare. Din acest motiv am spus ca toata problema este una de gandire, nu de alegere. Nu se baga criteriul pretului la pneuri, placute de frana, uleiuri si alte lichide, ca nu-s auxiliare (mp3-uri, boxe, subwoofere sau huse).

  • Like 2

Share this post


Link to post

Producatorii de renume gen Michelin..Goodyear nu au in productie dimensiunea omologata pentru Matiz. (Michelin Alpin este numai 155/70 R13). Nu avem de unde alege daca dorim super calitate.

 

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AtRrgwTEEb3NdGNiaWhxSGhScjMwS29HNjVabGMtUWc&hl=en

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

A cumparat cineva de aici?

 

http://savhor.ro/anvelope-iarna/vredestein-snowtrac_3-1556513-5624.html

 

Mi se par preturile foarte bune si au si transport gratuit , garantie 3 ani..etc..(la sediul lor au montaj si echilibrat gratuit)

 

Inca o nelamurire: la modelul Vredestein Snowtrac 3 (155/65 R13) au un model cu indice incarcare 73 si unul cu 77 desi pe site-ul oficial vredestein apare doar modelul cu indice 73. E ceva putred la mijloc ?

Share this post


Link to post

Pentru roata de Matiz este indicele 73, arhisuficient.

Share this post


Link to post

... (Michelin Alpin este numai 155/70 R13).....

Cauciucurile mele sunt aceasta dimensiune, sunt Michelin Alpin A3 si am dat pe ele 225 lei/buc. Sunt foarte bune. Am intrebat online trei distribuitori pentru ce masini sunt 155/70R13 si mi-au raspuns :D aewoo Matiz, Ford Fiesta, Peougeot 106, etc. 155/70R13 este o dimensiune buna pentru Matiz si, dupa cum vezi, gasesti marfa de lux la preturi acceptabile. Este un mit nejustificat ca nu sunt bune pentru Matiz. De ex. in talonul meu si in cartea tehnica este trecuta si 175/60R13. Ati gasit cumva vreo guma, buna sau stift cu aceste dimensiuni? Daca ma incapatanez sa caut 175/60R13, raman cu Matiz-ul fara gume? Am invatat sa trec informatia prin judecata mea, sa gandesc cu mintea mea. Din experienta mea personala, 155/70R13 este o dimensiune OK pentru Matiz.

 

P.S. Este o diferenta asa mare intre 195lei/buc. si 225 lei/buc.?

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

Sa nu reluam discutia mai bine, cine are 70 va observa ca schimbarea e numai in bine, cine are 65 zice ca se rastoarna cu 70. S-au mai consumat cateva pagini cu chestiunea asta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cauciucurile mele sunt aceasta dimensiune, sunt Michelin Alpin A3 si am dat pe ele 225 lei/buc. Sunt foarte bune. Am intrebat online trei distribuitori pentru ce masini sunt 155/70R13 si mi-au raspuns :D aewoo Matiz, Ford Fiesta, Peougeot 106, etc. 155/70R13 este o dimensiune buna pentru Matiz si, dupa cum vezi, gasesti marfa de lux la preturi acceptabile. Este un mit nejustificat ca nu sunt bune pentru Matiz. De ex. in talonul meu si in cartea tehnica este trecuta si 175/60R13. Ati gasit cumva vreo guma, buna sau stift cu aceste dimensiuni? Daca ma incapatanez sa caut 175/60R13, raman cu Matiz-ul fara gume? Am invatat sa trec informatia prin judecata mea, sa gandesc cu mintea mea. Din experienta mea personala, 155/70R13 este o dimensiune OK pentru Matiz.

(...)

Sigur nu ai 165/60 R13? :-?

Care este prima dimensiune omologata in actele tale?

Share this post


Link to post

175/60/R13 sunt pentru jante de 5j si NU 4.5j cum are default. De asemenea in manual zice ca daca pui jante 5j si 175 trebuie sa schimbi caseta de directie.

 

Deci ceva tot se schimba si nu in bine daca lasi 175 pe jantele stock.

Share this post


Link to post

...

Care este prima dimensiune omologata in actele tale?

 

Prima dimensiune omologata in actele mele este 175/60R13. Vrei sa-mi gasesti tu un dealer care are aceste dimensiuni la cauciucuri noi de vara sau iarna cu max. 1 an vechime? Nu SH sau lipituri.

Stiu sigur ca nu sunt 165/60R13. Crezi ca nu m-am uitat pe anvelope si nu le-am masurat? Daca imi vindea 155/80R15? =))

 

...cine are 70 va observa ca schimbarea e numai in bine, cine are 65 zice ca se rastoarna cu 70...

Cine are 70 a avut 65 si poate face diferenta intre cele doua :thumbl: , pe cand cei care au 65 de regula nu au avut 70 si vorbesc din presupuneri, nu din experienta. Cum sa te rastorni cu 155/70R13? Vazut-ai Ford Fiesta rasturnat din cauza inaltimii talonului anvelopei? =))

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

O masina poate fi rasturnata si cu pneu de 35 si suspensii beton.

Orice om intreg la cap conduce functie de masina, daca se merge normal evident ca nu se rastoarna nici cu 80.

Ideea este insa in principiu ca un balon mai mare creste tangajul lateral si scade stabilitatea.

  • Like 2

Share this post


Link to post

EU nu am vazut noul Matiz, de fapt Spark cu 155/80/13 rasturnat, si are dimensiunile vechiului Matiz, Fiesta nu prea are relevanta pentru ca probabil are ecartamentul mai mare, alt centru de greutate..

  • Like 1

Share this post


Link to post

...Fiesta nu prea are relevanta pentru ca probabil are ecartamentul mai mare, alt centru de greutate..

 

Din cate am inteles eu, fenomenul incriminat nu are legatura cu ecartamentul, ci, mai degraba, cu flexibilitatea mai mare cu 7.7% (70/65 =1.077) a talonului, ceea ce duce la o forfecare laterala a anvelopei. Nu are legatura cu rasturnarea in jurul rotilor din exteriorul curbei, ci cu faptul ca masina ar avea tendinta sa oscileze necontrolat, spre exteriorul curbei in plan orizontal, la curbe luate prea din scurt. Cu alte cuvinte, forta de inertie care apare la curbe tinde sa deformeze lateral anvelopa, spre exteriorul curbei, bineinteles. Nu are legatura nici cu inaltimea centrului de greutate, nici cu ecartamentul masinii, ci numai cu masa ei si cu flexibiliatea laterala a cauciucului. De aceea am dat exemplul cu Ford Fiesta, o masina sensibil mai grea decat Matiz-ul si la care nu apare deloc acest fenomen de tangaj lateral. Dupa parerea mea, discutia in jurul tangajului lateral la 155/70R13 este un mod elegant de a dezbate nimic, dar in mod tehnic.

Share this post


Link to post

O poza de sezon, Fulda Kristal de care sunt multumit , apropos, ce marime am gumele asa la ochi?

post-3429-064457800 1292399867_thumb.jpg

post-3429-055297300 1292399879_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...