Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

Si inca cum..iti apara si rinichii, si articulatiile(de la masina) si jantele. Un talon mai inalt amortizeaza mai bine. Am avut gume joase pe Espero si stiu cu ce se mananca..nu mai vreu, nu in Romania.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Asta pe denivelari, pentru ca este mai moale. Dar nu la gropi, acolo il deformezi definitiv. Pentru gropi trebuie talon tare, gros si putin inalt.

 

Ma indoiesc ca ai avut gume bune la Espero, ai fi avut alta masina.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asa o fi..iti apara jantele..dar s-a dus tot confortul.

 

Am avut Hankook k106, acum am Bridgestone Turanza, mai inalte, confortul e mai bun.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Singura aparare a jantelor si a pneurilor la gropi este sa nu intri in gropa cu roata franata.

 

La suspensia moale a Matizului, un talon inalt si moale creaza instabilitate mai mare. La Matiz, daca vrei sa ai rotile de pe spate pe drum tot timpui se pune o greutate de minim 25 kg repartizata pe toata latimea portbagajului, daca nu schimbi arcurile si amortizoarele.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asa e, dar mi se pare tiganie, mai sigur e cu niste amortizoare bune pe gaz, arcurile nu au nimic, sunt bune cele originale.

Share this post


Link to post

Cand vrei sa intaresti o suspensie, se schimba arcurile mai intai, ele sustin caroseria pe trenul de rulaj, ele au treaba cu stabilitatea, dinamica maselor, cu fortele gravitationale si cele centrifuge. Amortizoarele preiau denivelarile la roata, asigura contactul si confortul.

 

PS cand toata lumea tinde catre taloane cat mai mici, unii propavaduiesc taloane de dacia, adica de la masina, la caruta.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

PS cand toata lumea tinde catre taloane cat mai mici, unii propavaduiesc taloane de dacia, adica de la masina, la caruta.

Am uitat sa specific, sint din Giurgiu. Aici trecerea spre caruta este fireasca si justificata. Anvelopele cu talon jos stiu ca sint foarte bune la asfalt, insa in municipiul Giurgiu, resedinta de judet, nu am mai vazut de multicel asfalt. O sa fac o poza pe A2 si s-o pun pe bordul masinii, pentru ca in ritmul asta o sa uit ce e asfaltul, si cand o sa dau de un drum asfaltat o sa incerc sa-l ocolesc ca nu cumva sa explodeze ceva sub el :D .

O sa cumpar 155/65/13 pana la urma. Am gasit in Dedeman Debica Frigo 2 la 150 lei, insa am inteles ca Sava Eskimo ar fi ceva mai bune, si ca s-ar gasi tot pe la 150 lei. Mai am posibilitatea sa iau Hancock cu 176 lei anvelopa, scump insa tentant.

Share this post


Link to post

Amortizoarele preiau denivelarile la roata, asigura contactul si confortul.

 

 

Si eu ce am zis, nu aia era ideea?

Share this post


Link to post

Salut, am o dilema: vreau sa schimb anvelopele de vara cu cele de iarna. Nu stiu daca pentru iarna ar fi mai bune cele mai inguste (145/70 R13) sau sa raman la 155/65... mai ales ca cele mai inguste costa cam cu 30 lei mai putin.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: am un Matiz, si as vrea sa-i iau cauciucuri SH de iarna doar pe fata (lipsa de bani...); este vreo problema daca merg cu cele de iarna pe fata, si de vara pe spate, poate aparea vreo problema? Stie cineva unde pot gasi cauciucuri SH bune calitativ si la pret? :osanale:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da apare o problema chiar mare, tinand cont de puntea spate a Matizului care oricum topaie. Risti sa te rasucesti in drum la fiecare frana sau curba luata mai tare, pleaca fundul din lipsa de aderenta. Si in plus cand pleaca fata o mai redresezi, dar spatele e mai greu.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Da, apar probleme la franari de urgenta. Risti sa faci balet= piruete. Forumul recomanda macar 4 cauciucuri de iarna :D

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Chiar si vara se recomanda cauciucurile mai bune pe spate, s-au facut si niste teste de catre ADAC pe tema asta.

Share this post


Link to post

Poti explica putin asta?

Share this post


Link to post

Da apare o problema chiar mare, tinand cont de puntea spate a Matizului care oricum topaie. Risti sa te rasucesti in drum la fiecare frana sau curba luata mai tare, pleaca fundul din lipsa de aderenta. Si in plus cand pleaca fata o mai redresezi, dar spatele e mai greu.

A patin cineva asa ceva?

Intreb pt ca si eu mi-am luat doar doua cauciucuri pe care vreau sa le pun pe fata.

Marea mea problema iarna este cu intrarea/iesirea din parcare pe zapada sau ghiata (am parcarea in panta)

Miine am sa montez cauciucurile pe fata si va tin la curent cu ce probleme voi avea. Daca simt ca vrea sa "danseze" asta e, am sa mai cumpar inca doua (jenti + cauciucuri) adica minim 650 ron. Cam scumpa iarna avind in vedere ca deja am dat 450 ron pe o janta +2 cauciucuri Sava Eschimo 3.

Edited by Vivaldi

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: am un Matiz, si as vrea sa-i iau cauciucuri SH de iarna doar pe fata (lipsa de bani...); este vreo problema daca merg cu cele de iarna pe fata, si de vara pe spate, poate aparea vreo problema? Stie cineva unde pot gasi cauciucuri SH bune calitativ si la pret? :osanale:

 

Vei avea surprize la curbe, sa iti fuga spatele. Eu am patit-o, si zic ca nu as fi chiar cel mai prost sofer (dealtfel n-am patit sa ma invart cand nu aveam deloc anvelope de iarna). Anul asta va fi cu anvelope de iarna pe toate 4 rotile.

Share this post


Link to post

A patin cineva asa ceva?

 

Cum tot patitu-i priceput, iti pot raspunde cu da. Am fost pe-aproape sa nu mai aibe cine povesti, asadar, vezi tu cum faci de inca doua gume de iarna si pentru spate.

Share this post


Link to post

A patin cineva asa ceva?

Intreb pt ca si eu mi-am luat doar doua cauciucuri pe care vreau sa le pun pe fata.

Cam scumpa iarna [..]

Ieşi mai ieftin cumpărând 4 gume de iarnă decât reparând maşina în urma unui accident cauzat de faptul că spatele "a vrut să te depăşească" :)

Edited by EM!L
  • Like 2

Share this post


Link to post

Cam scumpa iarna ...

Anvelopele de iarna le poti folosi vreo 4-5 ani (uzura e destul de redusa), daca le depozitezi cum trebuie la primavara. In plus, cum "unde-i lege nu-i tocmeala", se pare ca , in scurt timp, cine vrea sa circule iarna trebuie sa isi doteze masina corespunzator (si la noi). Deci ... Adame, asta e Eva ! Alege-ti nevasta ;)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: am un Matiz, si as vrea sa-i iau cauciucuri SH de iarna doar pe fata (lipsa de bani...); este vreo problema daca merg cu cele de iarna pe fata, si de vara pe spate, poate aparea vreo problema? Stie cineva unde pot gasi cauciucuri SH bune calitativ si la pret? :osanale:

 

Probleme apar intotdeauna cand anvelopele au caracteristici diferite, deci tot ce s-a spus mai sus este adevarat, mai ales cand combini anvepole de iarna pe fata cu cele de vara pe spate (cred ca e cea mai pacatoasa varianta). La noi multa lume cumpara 2 anvelope noi pe fata si pe cele vechi, oarecum "bune" le pune pe spate si asa se scrie o reteta buna pentru dezastru. Pe vremuri se purta schimbarea anvelopelor intre ele (la un numar de km, ex. 3000, 5000 km, etc...) fata - spate in diagonala, pentru a asigura o uzura uniforma a anvelopelor. Astazi e mai greu, metoda veche pare un moft...si cunosc o groaza de oameni care au masini de 10-15k euro si cumpara anvelope sh... Nu cred ca se justifica nici pentru un Matiz sa cumperi sh... sau mai ales pentru asa masina "robusta"... in fine, se gasesc destul de greu unele bune de iarna de 155/65 R13 si sunt cam 50-60 lei bucata... Daca ai noroc sa prinzi un transport nou si ai de unde sa alegi, cauta 2/4 identice. Desi nu recomand sa folosesti anvelope sh, depinde totusi si de ce anume gasesti...

Share this post


Link to post

Important ii starea anvelopei si nu faptul ca-i SH.

Share this post


Link to post

bad post ...

Ontopic: desteptul de cumnatu-miu s-a invartit cu mâtzu' pe zapada batatorita cu tot cu 4 cauciucuri de iarna, pentru ca s-a speriat cand i-a fugit un pic fata si s-a infipt in frana cu amandoua picioarele cred ... a facut pirueta 180 grade si s-a scurs linistit intr-un sant de aproape 1 m adancime (norocul lui si al meu evident, ca n-a cazut cu botul in sant). De aia poti sa ai mama cauciucului, musai trebuie sa stii sa conduci in conditii de iarna.

Edited by augustinionut
  • Like 1

Share this post


Link to post

@augustinionut. Nu uita ca sunt soferi profesionisti in adevaratul sens al cuvintului, maestrii volanului cu sute de mii kilometri parcursi care, din pacate au sfirsit prost din cauza galosilor. Sloganul "meserie te halesc", il poarta fiecare.

Share this post


Link to post

CLASAMENT ANVELOPE

-Actualizat cu anvelope iarna, anvelope vara, jenti

-Daca ceva nu vi se pare in regula (pe baza unor criterii obiective, legate de modelul respectiv..nu de brand) va rog postati sa modificam

Multumesc

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...